Die heb ikquote:
lego is alleen echte lego als het van lego isquote:Op woensdag 17 maart 2010 13:57 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zag bij de bruna daar verkopen ze neplego
Onder druk presteren mensen het bestequote:Op woensdag 17 maart 2010 14:25 schreef Barcaconia het volgende:
Godverdomme, krijg ik net een bericht van 1 van mijn 6 bricklink bestellingen dat het verkeerde pakketje mijn kant op is gestuurd![]()
Ik heb dat spul voor volgende week dinsdag nodig, dan moet mijn showmodel klaar zijn voor een beurs. Nu moet ik maar hopen dat mijn model in 1x goed werkt en geen problemen heeft, anders heb ik die $100 voor niks uitgegeven
wat mis je? misschien heb ik het wel liggenquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:25 schreef Barcaconia het volgende:
Godverdomme, krijg ik net een bericht van 1 van mijn 6 bricklink bestellingen dat het verkeerde pakketje mijn kant op is gestuurd![]()
Ik heb dat spul voor volgende week dinsdag nodig, dan moet mijn showmodel klaar zijn voor een beurs. Nu moet ik maar hopen dat mijn model in 1x goed werkt en geen problemen heeft, anders heb ik die $100 voor niks uitgegeven
quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:32 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Onder druk presteren mensen het beste
quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
wat mis je? misschien heb ik het wel liggen
De meesten kan ik voorlopig nog wel missen zonder de werking te beinvloeden, maar die plate 1x5 en die Axle & Pin connector heb ik echt nodig.quote:[New] Black Plate 6 x 16 (x4) .....
[New] Black Technic Bush (x12) .....
[New] Black Technic, Plate 1 x 5 with Toothed Ends, 2 Studs and Center Axle Hole (x4) .....
[New] Light Gray Technic, Axle and Pin Connector Toggle Joint Toothed (x8) .....
wat ga je dan eigenlijk maken ?quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[..]
De meesten kan ik voorlopig nog wel missen zonder de werking te beinvloeden, maar die plate 1x5 en die Axle & Pin connector heb ik echt nodig.
Ziet er goed uit. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:41 schreef Barcaconia het volgende:
Oh, en mijn model:
[ afbeelding ]
Nagemaakt van een Amerikaanse oplegger zonder sturing. Mijn model is met sturing:
[ afbeelding ]
Het model is ongeveer 1.10m lang en 20cm breed. Ik heb het laadbed in het midden ook open gelaten zoals in de originele trailer, dit heb ik alleen niet in MLcad getekend.
als je in CM praat weet ik hetquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:53 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben aan het proberen een Amerikaanse trekker te ontwerpen, maar dat valt nog niet mee! Ik ben niet zo ontzettend bekend met die dingen dus ik heb nogal wat moeite met goede chassis en cabinetekeningen maken.
Zeker omdat dit model een heel stuk groter is dan elk standaard Lego model zijn er geen kant en klare oplossingen van Lego. Dat zou ik namelijk liever hebben (zoals die zwarte truck die al eerder in dit topic staat, model 8285).
Het model moet 24 noppen breed zijn en lengte in verhouding. De koppelschotel die ik al op tekening heb wordt 10 noppen breed en het chassis 16 (dus 8 noppen breedte voor de wielen). Dat komt neem ik aan niet overeen met die 8285?
Maargoed, de oplegger is voor nu het belangrijkste. De trekker zou ik later alleen voor mijn persoonlijke lol bouwen.
http://www.2ttoys.nl/contents/nl/d59_lego_technic.htmlquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:57 schreef Niveath het volgende:
Is die 8285 nog ergens te koop? Of moet ik echt marktplaats in de gaten houden?
Ik heb MLcad even niet bij de hand, maar ik meen dat de oplegger 20,65cm breed is. Hij is 110,50cm lang in ieder geval. Ik zou het chassis van die 8285 erg goed kunnen gebruiken. Misschien maak ik er mijn eigen model wel smaller voor als het nodig isquote:Op woensdag 17 maart 2010 14:57 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
als je in CM praat weet ik het
Die 8285 die vrachtwagen is namelijk 66 cm lang.
er zit ook een model bij voor vrachtwagen met oplegger a 80cm lang
ik vind het een gaaf modelquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb MLcad even niet bij de hand, maar ik meen dat de oplegger 20,65cm breed is. Hij is 110,50cm lang in ieder geval. Ik zou het chassis van die 8285 erg goed kunnen gebruiken. Misschien maak ik er mijn eigen model wel smaller voor als het nodig isDat scheelt ontzettend veel werk en kosten.
ik heb er die 250 voor betaaldquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:40 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom kost ie ¤250?
en die bulldozer 175? in de winkel kost die 140
Idd, absurde prijs. Ik houd marktplaats wel in de gaten. En hij is daarbij ook nog eens voor 125 euro elders te koop, dat is nog wel het overwegen waard.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:40 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom kost ie ¤250?
en die bulldozer 175? in de winkel kost die 140
ach fuckquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:49 schreef Niveath het volgende:
[..]
Idd, absurde prijs. Ik houd marktplaats wel in de gaten. En hij is daarbij ook nog eens voor 125 euro elders te koop, dat is nog wel het overwegen waard.
Hier
DAMN!quote:
Niet dat ik hem wil kopenquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:49 schreef Niveath het volgende:
[..]
Idd, absurde prijs. Ik houd marktplaats wel in de gaten. En hij is daarbij ook nog eens voor 125 euro elders te koop, dat is nog wel het overwegen waard.
Hier
ik vind hem er wel gaaf uitzienquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niet dat ik hem wil kopenik vind hem niet zo mooi
Lengte is idd 66.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:54 schreef Barcaconia het volgende:
Als iemand die 8285 thuis heeft staan, compleet afgebouwd, zou hij/zij die voor mij eens op willen meten? Ik heb de hoogte van het chassis nodig (hoe hoog de koppelschotel komt te liggen), de lengte (=66cm geloof ik dus?), breedte en hoogte tot de top van de cabine.
Is die 66cm het einde van het chassis of steken er nog dingen achteruit? Als ik hem zou kopen bouw ik die hele kraanopbouw er niet op dus ik heb de kale chassislengte nodig om te vergelijken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Lengte is idd 66.
Ik ben vanmorgen pas begonnen en verwacht nog wel een paar dagen nodig te hebben
66 is begin tot eind denk ik. zal kijken als ik bezig benquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:56 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Is die 66cm het einde van het chassis of steken er nog dingen achteruit? Als ik hem zou kopen bouw ik die hele kraanopbouw er niet op dus ik heb de kale chassislengte nodig om te vergelijken.
die heb ik ookquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:02 schreef Dagoduck het volgende:
Lol, 8258 en 8285 hebben precies hetzelfde aantal stukjes
Ik hebquote:
Cool!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:49 schreef TimVerfbom het volgende:
Deze lijkt me ook wel leuk om te bouwen![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |