abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 maart 2010 @ 00:12:36 #226
177885 JoaC
Het is patat
pi_79434082
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:48 schreef poon het volgende:

[..]

Wie heeft het over de christelijke cultuur? Ik zat in een discussie over en al dan niet terechte Hitler/nazi vergelijking. Dat de joden van toen niet te vergelijken zijn met de moslims van nu (en in de zin van hoe ze door respectievelijk Hitler en Wilders bejegend worden). In feite zeg je nu: "Je hebt wel gelijk wat betreft de islam, maar what about het crhistendom dan?" Dat is niet de discussie. Daar kan je wel over discussieren en het is ook relevant ivm met Wilders omdat hij de christelijke cultuur hoger acht, maar dat is niet de discussie waar ik mee bezig was.
Jij dwaalde af, etniciteit is geen optelsom van al die dingen. Kwam ook niet uit wetboek, maar uit een Thesaurus.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 22 maart 2010 @ 00:59:48 #227
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_79435310
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:44 schreef poon het volgende:

[..]

Een verhaal dat niets af doet aan het feit dat Wilders niet met Hitler te vergelijken is 'omdat hij tegen links is'.
Het ging me om het verschil tussen Wilders tegen links en links tegen Wilders.
quote:
Als structuur niets mis mee? Ok, dan lijkt mij een Hitler-vergelijking ook niet op zijn plaats. Daar ging de hele discussie namelijk over.
Nou, ze kiezen natuurlijk wel een soortgelijke structuur. Maar die vergelijking voegt verder niet zo veel toe aan de discussie. Ik vind dat we het gewoon over de onderwerpen moeten hebben, en de uitkomsten van voorgesteld beleid, en niet de manier waarop dat gebeurt. Dat is voor ons namelijk helemaal niet belangrijk.
quote:
Hij is het niet eens met mensen die het niet met hem eens zijn? Hoe is dat anders dan andere politieke stromingen? Hoe is dat net zo schokkend als de boekverbrandingen van Hitler?
Er is een verschil tussen het oneens zijn met iemand, of iets gewoonweg onzin noemen. Bijv. aan de basis van het communisme staan een paar van de grootste filosofen en sociologen. Het communistisch systeem an sich is ook een zeer interessante kijk op sociaal-economische vraagstukken. Dat we er allemaal nooit voor zouden kiezen, wil niet zeggen dat die input zeer waardevol kan zijn. Wilders, en ook een flink deel van zijn aanhangers staan totaal niet open voor andere invloeden en kijken totaal niet kritisch naar zichzelf. Het uitsluiten van alle vormen van falsificatie werkt ontwikkeling tegen.
quote:
Je steunt mijn argument. Maar pas op, je bent al bijna een racist.
Ik heb het niet over rassen en al helemaal niet over dat het ene ras beter is dan het andere.

[ Bericht 16% gewijzigd door Xaobotnik op 22-03-2010 01:09:53 ]
pi_79441871
quote:
Op maandag 22 maart 2010 00:12 schreef JoaC het volgende:

[..]

Jij dwaalde af, etniciteit is geen optelsom van al die dingen. Kwam ook niet uit wetboek, maar uit een Thesaurus.
Dus we dwaalden allebei af, maar ik ga er in ieder geval op in. Dat etniciteit geen optelsom is van al die dingen haal je uit thesaurus? Het is dus maar waar je de definitie vandaan haalt. Er was een discussie over de definitie van racisme en etniciteit is daar weer een onderdeel van. Feit is dat het beide problematische begrippen zijn.
Voor sommigen ben je hier een racist als je een bepaald geloof om bepaalde redenen minderwaardig acht. Ik vind zelf van niet en ook vind ik dergelijke uitspraken over religies mijlenver afstaan van een uitspraak als: "Jij bent minderwaardig omdat je zwart bent." Het gaat om je keuzes en denkbeelden. Als die anders zijn mag je daar gewoon onderscheid in maken. Dat doet iedereen de hele dag door.
pi_79442282
quote:
Op maandag 22 maart 2010 00:59 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Het ging me om het verschil tussen Wilders tegen links en links tegen Wilders.
[..]
Prima, maar daar ging mijn oorspronkelijke discussie met een andere user niet over.
quote:
Nou, ze kiezen natuurlijk wel een soortgelijke structuur. Maar die vergelijking voegt verder niet zo veel toe aan de discussie. Ik vind dat we het gewoon over de onderwerpen moeten hebben, en de uitkomsten van voorgesteld beleid, en niet de manier waarop dat gebeurt. Dat is voor ons namelijk helemaal niet belangrijk.
[..]
Eens. Ik ben ook van mening dat die vergelijking daarom niets toevoegd en alleen maar gebruikt wordt om Wilders een bepaald stigma op te leggen.
quote:
Er is een verschil tussen het oneens zijn met iemand, of iets gewoonweg onzin noemen. Bijv. aan de basis van het communisme staan een paar van de grootste filosofen en sociologen. Het communistisch systeem an sich is ook een zeer interessante kijk op sociaal-economische vraagstukken. Dat we er allemaal nooit voor zouden kiezen, wil niet zeggen dat die input zeer waardevol kan zijn. Wilders, en ook een flink deel van zijn aanhangers staan totaal niet open voor andere invloeden en kijken totaal niet kritisch naar zichzelf. Het uitsluiten van alle vormen van falsificatie werkt ontwikkeling tegen.
[..]
Ook hier ben ik het met je eens, maar dan nog gaat de Wilders/Hitler vergelijking niet op. En daar ging mijn eerdere discussie met een andere user over. Wel zou ik hier aan toe willen voegen dat ik me afvraag hoeveel politieke partijen werkelijk kritisch naar zichzelf kijken en of ze vormen van falsificatie niet ook uitsluiten. De eerste minister die naar aanleiding van kamervragen de oppostie gelijk geeft moet nog geboren worden geloof ik.
quote:
Ik heb het niet over rassen en al helemaal niet over dat het ene ras beter is dan het andere.
Uiteraard ben ik het met je eens. Wilders heeft het daar ook niet over en dat is precies mijn punt. Maar jouw idee over het onderscheid in bijzonder onderwijs zal door sommige users niet als koosjer worden ervaren.
pi_79443167
Ik heb geen tijd om lang uit te wijden. Echter, mijn beste Poon, jij blijft benadrukken dat er geen sprake is van discriminatie omdat Wilders de islam tackelt, en niet de moslims zelf. Dat is natuurlijk absurd. Goed, het is al vaak zat herhaald, maar wij hebben zoiets als vrijheid van godsdienst in Nederland. Als je vervolgens de vrijheden van een geloofsgroep inperkt dan is er sprake van discriminatie. Ik snap niet dat jij dat niet onder ogen wil zien.

Net zoals dat je in alle bochten wringt om de vergelijking Wilders-Hilter onschadelijk te maken. Onzin. Het is gewoon een feit dat Wilders de rechten van een bepaalde groep wil inperken. En oke, het betreft geen etniciteit maar een geloofsgemeenschap. Dat betekent echter niet dat er geen sprake is van discriminatie.

Hoe omschrijf je trouwens Wilders' voornemen om criminele Marokkanen en hun familie eruit te trappen indien eerstgenoemde zich misdraagt? De islam heeft hier weinig mee van doen. Volgens mij is dit meten met twee maten en trekt de niet-westerse allochtoon hierbij aan het kortste eind.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79445390
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb geen tijd om lang uit te wijden. Echter, mijn beste Poon, jij blijft benadrukken dat er geen sprake is van discriminatie omdat Wilders de islam tackelt, en niet de moslims zelf. Dat is natuurlijk absurd. Goed, het is al vaak zat herhaald, maar wij hebben zoiets als vrijheid van godsdienst in Nederland. Als je vervolgens de vrijheden van een geloofsgroep inperkt dan is er sprake van discriminatie. Ik snap niet dat jij dat niet onder ogen wil zien.
Ik kan me in deze taal al veel beter vinden dan de teksten die ik eerder van je gelezen heb. Discriminatie vind ik namelijk al heel wat anders dan racisme. Verder ben ik van mening dat je als geloofsgroep niet meer rechten moet hebben dan niet gelovigen. En welke vrijheden worden dan ingeperkt? Dat ze geen hoofddoekje mogen dragen in overheidsinstellingen? Tja, daar zijn heel veel meningen over verdeeld. Genoeg mensen vinden het helemaal niet zo'n gek idee. In Turkije is in sommige gevallen een vergelijkbare wet van kracht. Hier in Nederland zijn wel meer (ongeschreven) regels die niet stroken met islamitische wetten/regels, normen en waarden. Zo moet je hier gewoon opstaan voor een rechter. Geef je vrouwen een hand. Als daar vanwege je geloof geen gehoor aan wilt geven dan zorg je ervoor dat je geen werk zoekt waar je dat soort handelingen moet verrichten.
Wat de hoofddoek betreft. Er zijn genoeg werkgevers die bepaalde kleding eisen en daar hoor je nooit wat over. Dus het is best een idee waarover je na kunt denken.
quote:
Net zoals dat je in alle bochten wringt om de vergelijking Wilders-Hilter onschadelijk te maken. Onzin. Het is gewoon een feit dat Wilders de rechten van een bepaalde groep wil inperken. En oke, het betreft geen etniciteit maar een geloofsgemeenschap. Dat betekent echter niet dat er geen sprake is van discriminatie.
Ik lees in deze zinnen niets wat mij doet overtuigen dat de Wilders-Hitler vergelijking rechtvaardigt. Ook al zou hij discrimineren, maakt hem dat nog geen Hitler en een vergelijking vind ik onnodig en te ver gaan.
quote:
Hoe omschrijf je trouwens Wilders' voornemen om criminele Marokkanen en hun familie eruit te trappen indien eerstgenoemde zich misdraagt? De islam heeft hier weinig mee van doen. Volgens mij is dit meten met twee maten en trekt de niet-westerse allochtoon hierbij aan het kortste eind.
Lijkt mij inderdaad een raar en fout wetsvoorstel. En diegene met een dubbel paspoort trekken dan inderdaad aan een korter eind dan diegene met één paspoort.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 maart 2010 @ 14:43:45 #232
862 Arcee
Look closer
pi_79447991
quote:
Première film over Wilders 1 mei

Première film over Wilders 1 mei DEN HAAG - Geert Wilders woont op 1 mei in Los Angeles de première bij van een film die over hem is gemaakt. Dat heeft de PVV-leider maandag gezegd. De documentaire van bijna een uur gaat over het oprukken van de islam, dat volgens hem ten koste gaat van onze vrijheid.

De film met als titel Islam Rising: Geert Wilders' Warning to the West is gemaakt door het Amerikaanse productiebedrijf PRB Films, in samenwerking met het Christian Action Network. Wilders vindt het een „hele eer” dat er een film over hem is gemaakt. Hij heeft er al wat stukjes van gezien. Met die delen was niks mis, aldus de politicus. „Het is mijn boodschap.”

De documentairemakers hebben Wilders geïnterviewd, maar gebruiken ook veel beelden van toespraken die hij heeft gehouden en tv-interviews met hem.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79448309
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Christian Action Network1 Yeah!

Poon, ik reageer later vanmiddag op jouw post.
pi_79448662
Misschien dat de samenwerking met Christian Action Network wat mensen de ogen opent. Wat dat betreft zijn er nogal wat roze-hemel denkers die denken dat islam en het christendom hetzelfde zijn omdat ze beide vergelijkbare uitspraken over morele aangelegenheden doen. Maar dat is natuurlijk niet het geval.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:38:59 #235
177885 JoaC
Het is patat
pi_79452744
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
Misschien dat de samenwerking met Christian Action Network wat mensen de ogen opent. Wat dat betreft zijn er nogal wat roze-hemel denkers die denken dat islam en het christendom hetzelfde zijn omdat ze beide vergelijkbare uitspraken over morele aangelegenheden doen. Maar dat is natuurlijk niet het geval.
Ze onderdrukken beide vrouwen en roepen beide op tot het zwaard.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 22 maart 2010 @ 16:40:31 #236
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79452812
Wilders heeft op 1 mei wel een veel belovende premiere
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_79452948
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:38 schreef JoaC het volgende:

[..]

Ze onderdrukken beide vrouwen en roepen beide op tot het zwaard.
Ja, nu zijn ze allebei hetzelfde. Overtuigend argument toch weer.
pi_79456026
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:43 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, nu zijn ze allebei hetzelfde. Overtuigend argument toch weer.
Niet hetzelfde maar wel zeer vergelijkbaar en beiden aardig achterlijke religies.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79456204
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
Wilders heeft op 1 mei wel een veel belovende premiere
Ja, hij staat blijkbaar niet ingeschreven in het praat-geen-poep register. Zal wel weer een dijk van een film worden.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_79456434
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik maak me zorgen om Wilders. Er is namelijk een reden dat hij steeds extremer wordt. Hij zit in een isolement en is daardoor heilig gaan geloven in zijn eigen statements. Hij denkt dat de dngen die hij roept echt waar zijn.
Heb jij die zorg van een columnist(e geloof ik) die datzelfde in een krant of online beschreef?

Er zit wel een kern van waarheid in natuurlijk. Net als extreme moslims die zich afzonderen, radicaliseren. Kip en ei verhaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 22 maart 2010 @ 18:19:42 #241
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79456460
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:11 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ja, hij staat blijkbaar niet ingeschreven in het praat-geen-poep register. Zal wel weer een dijk van een film worden.
Gebrek aan IQ?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_79456692
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Gebrek aan IQ?
Ik kan niet de hele dag pieken. Vond je de vorige ""film"" dan zo geweldig? Een meesterwerk? Of had je ook meer het gevoel alsof een kleuter een videobewerkingsprogramma voor zijn verjaardag had gekregen?
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_79456696
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Gebrek aan IQ?
Bij Wilders en consorten? Ja dat zou prima kunnen. Een erg snuggere entourage weet hij niet te verzamelen tot nu toe .
  maandag 22 maart 2010 @ 18:30:16 #244
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79456766
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bij Wilders en consorten? Ja dat zou prima kunnen. Een erg snuggere entourage weet hij niet te verzamelen tot nu toe .
Ik denk dat Wilders in zijn leventje toch echt wel iets meer heeft bereikt dan jij die bij de plaatselijke bakker broodjes verkoopt met een petje op.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 22 maart 2010 @ 18:31:06 #245
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79456797
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:27 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik kan niet de hele dag pieken. Vond je de vorige ""film"" dan zo geweldig? Een meesterwerk? Of had je ook meer het gevoel alsof een kleuter een videobewerkingsprogramma voor zijn verjaardag had gekregen?
Moet je niet gaan demonstreren samen met de knokploeg van de afa? Gezellig met die drugsverslaafde krakertjes.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_79456819
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb jij die zorg van een columnist(e geloof ik) die datzelfde in een krant of online beschreef?

Er zit wel een kern van waarheid in natuurlijk. Net als extreme moslims die zich afzonderen, radicaliseren. Kip en ei verhaal.
Nee, tot die conclusie ben ik gekomen tijdens een avondje ouwehoeren in de kroeg. Grappig dat moslims weer bij de discussie worden gehaald, maar je hebt wel gelijk
pi_79456839
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders in zijn leventje toch echt wel iets meer heeft bereikt dan jij die bij de plaatselijke bakker broodjes verkoopt met een petje op.
Dan is denken vermoedelijk niet je sterkste punt .

Maar goed we mogen dus concluderen dat jij wel onder de indruk bent van de entourage van Wilders?
pi_79456840
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Moet je niet gaan demonstreren samen met de knokploeg van de afa? Gezellig met die drugsverslaafde krakertjes.
Grote woorden van iemand die om in tien uur in bed moet liggen
  maandag 22 maart 2010 @ 18:32:56 #249
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79456869
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan is denken vermoedelijk niet je sterkste punt .

Maar goed we mogen dus concluderen dat jij wel onder de indruk bent van de entourage van Wilders?
Meer als die van de pvda of sp Maar daar is ook niet zoveel voor nodig.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 22 maart 2010 @ 18:33:29 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79456895
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grote woorden van iemand die om in tien uur in bed moet liggen
Ik ga meestal rond 12 uur, gewoon omdat ik weer fris en fruitig op school moet zijn, en soms werk ik ook nog.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')