Dat valt tegen hoorquote:Op maandag 15 maart 2010 22:50 schreef Yreal het volgende:
Als je koop woont heeft de gemeente echt geen flikker te vertellen over wat je met je tuin doet hoor
Ik heb zo geen jurisprudentie bij de hand, wel een voorbeeld uit m'n nabije omgeving. Toevallig sprak ik laatst een buurman die nog zo gek was een vergunning aan te vragen voor t kappen van z'n eigen boom en die kreeg gewoon doodleuk een brief terug van de gemeente dat hij mocht kappen maar dat hij daarmee tot na de zomer moest wachten daar er nu mogelijk nog een vogelnest in de boom kon zitten. Dat dit kan in Nederland? Ja dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
afhankelijk van het erg de boom in het zicht ligt danwel, en afhankelijk van hij de eigendom van de grond is geregeld. Indeen het een stuk grond met erfdienstbaarheid betreft of iets dergelijks ben je mooi de kampsjaak ja![]()
maar als het gewoon een boompje is die vrijstaat in je tuin.. Jurisprudentie beschikbaar van dit soort gevallen?
Oversteken om 3:00 met rood licht - Theo Maassen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:57 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Ik heb zo geen jurisprudentie bij de hand, wel een voorbeeld uit m'n nabije omgeving. Toevallig sprak ik laatst een buurman die nog zo gek was een vergunning aan te vragen voor t kappen van z'n eigen boom en die kreeg gewoon doodleuk een brief terug van de gemeente dat hij mocht kappen maar dat hij daarmee tot na de zomer moest wachten daar er mogelijk een vogelnest in de boom kom zitten. Dat dit kan in Nederland? Ja dat dacht ik ook![]()
Ik probeer niet de recalcitrante internet held te spelen en heb echt niet een (zware) hekel aan regeltjes maar komop... Die onconditionele acceptatie van doorgeschoten bureaucratie en gebrek aan gezond verstand en realiteitszin? Ik ben daar oprecht verbaasd over.
Koop een auto. Ben je ook gelijk van die irritante medereizigers verlost.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:20 schreef La_Vita het volgende:
In heel veel bussen (85% geloof ik) zijn nog geen OV incheckkastjes geinstalleerd. Doe daar vooral je voordeel mee en reis in het weekend ook gewoon gratis op je weekkaart![]()
Verder zuigt de chipkaart hard. In en uit checken in een overvolle bus is gewoon zwaar kut. En ik reis alleen maar met overvolle bussen. Die waar je met 1 wang tegen het raam geplakt staat. Zucht.
Studenten kunnen geen auto's betalen jahquote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Koop een auto. Ben je ook gelijk van die irritante medereizigers verlost.
Ik reed op het einde van mijn studie een auto, maar werkte er ook veel bij. Dat kunnen veel mensen dus. En nee, mijn ouders droegen bitter weinig bij.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:25 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Studenten kunnen geen auto's betalen jah
Woonde je dan ook op jezelf?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik reed op het einde van mijn studie een auto, maar werkte er ook veel bij. Dat kunnen veel mensen dus. En nee, mijn ouders droegen bitter weinig bij.
Beetje hard werken, dan kan het prima.
Al sinds mn 19e.quote:
Wat een onzin, 'zomaar al je saldo kwijtraken'quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:34 schreef Frostu het volgende:
Het probleem is dat de conducteurs/chauffeurs niet aan je chipkaartje kunnen zien of je week- of weekend OV hebt, dus scan je 'm en betaal je gewoon altijd als het op dat moment voor jou niet gratis is. Probleem daarbij is dat het systeem nog wel is kan falen, waardoor soms per ongeluk al je geld wordt afgeschreven of zo. Daarom zet ik er ook nooit meer dan 5¤ tegelijk op, je hebt te weinig controle op je saldo imo.
Als niemand zou inchecken zou het zwartrijden enorm toenemen, immers controles gebeuren toch bijna nooit dus zouden veel studenten het risico nemen om illegaal te reizen. Sowieso deden buschauffeurs van GVB niet echt moeilijk in het 'oude' OV tijdperk met weekenden. Hoefde nauwelijks te strippen, kon vaak gewoon doorlopen.
Volgende keer loop ik ook boos weg bij een snelheidsovertreding, zou ik dan ook geen boete krijgen?quote:Op maandag 15 maart 2010 15:56 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ja, mijn vader heeft het ook gehad met een OV jaarkaart. Hij heeft uiteindelijk geen boete gehad omdat hij boos wegliep, maar in principe heb je geen geldig vervoersbewijs als je niet incheckt en controleurs doen er heel moeilijk over. Het is technisch gezien helemaal niet nodig, maar het OV wil graag weten van en waar je heen reist. Big Brother is watching you.
Gast, die regeling die ik citeerde waren niet de regels van het vervoersbedrijf, dat was juist de wet. Om precies te zijn: een AMvB.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Regels van het vervoersbedrijf zijn niet automatisch de wet. Ik vraag me af hoe een rechter zou oordelen als je met een OV Jaarkaart een boete krijgt.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 06:04 schreef ctje het volgende:
hoe kan ik een topic verwijderen?
ik hoor het graag mvg
Ctje
In de bus/tram ben je verplicht in te checken hoor, anders zegt de chauffeur er echt wel wat van.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:37 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Wat een onzin, 'zomaar al je saldo kwijtraken'Verder zeg je het zelf, inchecken is alleen nodig als je daadwerkelijk moet betalen, als je gewoon in heel Nederland gratis reist is inchecken nergens voor nodig. Verder kunnen conducteurs prima zien welke abonnementen je op je chipkaart hebt.
De tweede alinea slaat ook nergens op, zwartrijders checken sowieso niet in, of het nou verplicht is of niet.
Nee, een paar euro (in de bus/tram). Dat zie je al bij het inchecken, dan schrijft hij eerst een paar euro af. Als je dan na een korte rit uitcheckt, dan komt er weer wat bij. Als je bent vergeten uit te checken moet je even op de website kijken welke actie je moet ondernemen om je kaart weer in 'incheckbaar' te maken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:32 schreef Frostu het volgende:
[..]
In de bus/tram ben je verplicht in te checken hoor, anders zegt de chauffeur er echt wel wat van.
En dat van dat saldo hoeft idd niet zo te zijn, maar gevaar bestaat wel. Is geen enkele controle op, terwijl je bij een strippenkaart nooit meer kwijt kan zijn dan je gestript hebt. Als je een keer dus vergeet uit te checken, ben je volgens mij gewoon al je geld kwijt of niet?
Ik weet dat het verplicht is, maar het hoeft technisch gezien niet, en er is voor mensen met een jaarkaart geen enkele goede reden voor om het te doen, dat bedoelde ik. Verder raak je nooit 'zomaar' al je geld kwijt. Of ben je bang dat je van je pin of chippas ook zomaar geld kwijtraakt?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:32 schreef Frostu het volgende:
[..]
In de bus/tram ben je verplicht in te checken hoor, anders zegt de chauffeur er echt wel wat van.
En dat van dat saldo hoeft idd niet zo te zijn, maar gevaar bestaat wel. Is geen enkele controle op, terwijl je bij een strippenkaart nooit meer kwijt kan zijn dan je gestript hebt. Als je een keer dus vergeet uit te checken, ben je volgens mij gewoon al je geld kwijt of niet?
Dat komt doordat in de trein de conducteur de controleur is en in de bus de chauffeur. Uiteindelijk moet je aan iemand kunnen bewijzen dat je bent ingecheckt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:32 schreef Frostu het volgende:
[..]
In de bus/tram ben je verplicht in te checken hoor, anders zegt de chauffeur er echt wel wat van.
En dat van dat saldo hoeft idd niet zo te zijn, maar gevaar bestaat wel. Is geen enkele controle op, terwijl je bij een strippenkaart nooit meer kwijt kan zijn dan je gestript hebt. Als je een keer dus vergeet uit te checken, ben je volgens mij gewoon al je geld kwijt of niet?
Maar toch kan je er een boete voor krijgen (bij de NS dus niet).quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef OldJeller het volgende:
Is het toch juist niet zo dat studenten momenteel met hun OV-chipkaart met de trein kunnen reizen, maar niet in hoeven te checken. De conducteurs checken dus alleen of ze een vrij reizen abonnement hebben. Is dat goed: dan is er niets aan de hand.
In feite is dat inchecken dus onzin.
Zou het ook niet zo zijn bij tram/buscontroleurs? Die zien vast ook dat studenten recht hebben op vrij reizen als ze het controleren.
Omdat ze met het aantal reisbewegingen wilen zien hoeveel wat voor soort reizigers gebruik maken van een bepaald traject, zodat zij daar rekening mee kunnen houden bij de dienstregeling, het opheffen van lijnen, het creëren van nieuwe lijnen en bij het aanbieden van advertentiemogelijkheden aan de doelgroep in de bus.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:50 schreef OldJeller het volgende:
Maar waarom als gewoon te zien is dat jij recht hebt op vrij reizen? Dat maakt dat hele inchecken eigenlijk overbodig. Leuk voor het idee, maar echt een functie heeft het niet.
Nou kijk, zo'n conducteur heeft alle tijd om na te gaan wat er op n kaartje staat. Een buschauffeur niet. Vooral niet doordat er niet op je kaart staat: "Studenten-weekkaart". De snelste manier voor een buschauffeur om te checken is dus door te horen of iedereen een piepje krijgt, kijken of iemand studentenkaart heeft of niet is dan extreem tijdrovend. Een conducteur daarentegen scant alles en ziet dus of iemand studenten-ov heeft of is ingecheckt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:50 schreef OldJeller het volgende:
Maar waarom als gewoon te zien is dat jij recht hebt op vrij reizen? Dat maakt dat hele inchecken eigenlijk overbodig. Leuk voor het idee, maar echt een functie heeft het niet.
In- en uitchecken is gewoon onzin, blijkt maar weer.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat ze met het aantal reisbewegingen wilen zien hoeveel wat voor soort reizigers gebruik maken van een bepaald traject, zodat zij daar rekening mee kunnen houden bij de dienstregeling, het opheffen van lijnen, het creëren van nieuwe lijnen en bij het aanbieden van advertentiemogelijkheden aan de doelgroep in de bus.
Ik snap dat ze het graag willen, maar de inbreuk op de privacy vind ik het niet echt waard.
De meeste dingen die je daar noemt kun je ook doen door simpelweg reizigers te tellen. Volgens mij is echter een belangrijk voordeel dat je met de chipkaart kunt zien hoe veel een abonnement gebruikt wordt, waardoor de vervoersbedrijven de prijzen voor abonnementen beter kunnen kiezen. Zonder in- en uitchecken kun je daar alleen maar naar gissen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat ze met het aantal reisbewegingen wilen zien hoeveel wat voor soort reizigers gebruik maken van een bepaald traject, zodat zij daar rekening mee kunnen houden bij de dienstregeling, het opheffen van lijnen, het creëren van nieuwe lijnen en bij het aanbieden van advertentiemogelijkheden aan de doelgroep in de bus.
Ik snap dat ze het graag willen, maar de inbreuk op de privacy vind ik het niet echt waard.
Plus dat.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat ze met het aantal reisbewegingen wilen zien hoeveel wat voor soort reizigers gebruik maken van een bepaald traject, zodat zij daar rekening mee kunnen houden bij de dienstregeling, het opheffen van lijnen, het creëren van nieuwe lijnen en bij het aanbieden van advertentiemogelijkheden aan de doelgroep in de bus.
Ik snap dat ze het graag willen, maar de inbreuk op de privacy vind ik het niet echt waard.
Nogmaals, hoe wil je dat een buschauffeur ziet dat jij student bent?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In- en uitchecken is gewoon onzin, blijkt maar weer.
Het is inderdaad enkel om het reisgedrag te monitoren van de mensen.
Als ze dan "studenten-weekkaart" erop hadden gezet, dan kon ook de buschauffeur het bekijken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:57 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nou kijk, zo'n conducteur heeft alle tijd om na te gaan wat er op n kaartje staat. Een buschauffeur niet. Vooral niet doordat er niet op je kaart staat: "Studenten-weekkaart". De snelste manier voor een buschauffeur om te checken is dus door te horen of iedereen een piepje krijgt, kijken of iemand studentenkaart heeft of niet is dan extreem tijdrovend. Een conducteur daarentegen scant alles en ziet dus of iemand studenten-ov heeft of is ingecheckt.
Punt is dat je die kaart ook na je studie mag blijven gebruiken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als ze dan "studenten-weekkaart" erop hadden gezet, dan kon ook de buschauffeur het bekijken.
Overigens hoor je nu al verhalen van mensen die inchecken bij de bus, en na één halte uitchecken, maar gewoon in de bus blijven zitten en bij hun eigen halte (paar haltes verder) pas uitstappen.
Dan is het hele idee weg dat ie flexibel isquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als ze dan "studenten-weekkaart" erop hadden gezet, dan kon ook de buschauffeur het bekijken.
Overigens hoor je nu al verhalen van mensen die inchecken bij de bus, en na één halte uitchecken, maar gewoon in de bus blijven zitten en bij hun eigen halte (paar haltes verder) pas uitstappen.
Ze willen de poortjes dan sluiten. Ik ben er ook niet voor verder hoor, vergaande inbreuk op privacy.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:50 schreef OldJeller het volgende:
Maar waarom als gewoon te zien is dat jij recht hebt op vrij reizen? Dat maakt dat hele inchecken eigenlijk overbodig. Leuk voor het idee, maar echt een functie heeft het niet.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
afhankelijk van het erg de boom in het zicht ligt danwel, en afhankelijk van hij de eigendom van de grond is geregeld. Indeen het een stuk grond met erfdienstbaarheid betreft of iets dergelijks ben je mooi de kampsjaak ja![]()
maar als het gewoon een boompje is die vrijstaat in je tuin.. Jurisprudentie beschikbaar van dit soort gevallen?
Sinds wanneer is hij ook boa geworden?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:59 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe wil je dat een buschauffeur ziet dat jij student bent?
Sinds wanneer mag je zonder geldig vervoersbewijs een bus in?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:45 schreef fs180 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is hij ook boa geworden?
Ik zie dat niet. Je hebt n bankrekening... men kan zien wat je verdient en uitgeeft. Men zou als men wil je hele internetgedrag open en bloot kunnen leggen. Men kan al bijna alles van je achterhalen... en dan is het plotseling een bezwaar als men weet waar je geweest bent. Terwijl je aan niemand verantwoording hoeft af te leggen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze willen de poortjes dan sluiten. Ik ben er ook niet voor verder hoor, vergaande inbreuk op privacy.
Van mij mogen ze alles weten, ik heb niets te verbergen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:01 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik zie dat niet. Je hebt n bankrekening... men kan zien wat je verdient en uitgeeft. Men zou als men wil je hele internetgedrag open en bloot kunnen leggen. Men kan al bijna alles van je achterhalen... en dan is het plotseling een bezwaar als men weet waar je geweest bent. Terwijl je aan niemand verantwoording hoeft af te leggen.
Je mag ook zonder legitimatie de straat op, geen probleem.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag je zonder geldig vervoersbewijs een bus in?
Toch moet je bij een conducteur in de tram verplicht inchecken. En in de trein uiteindelijk ook, dat is alleen nog niet helemaal uitgerold. Verder zou het apparaat bij een bus gewoon een piep kunnen geven als je een weekkaart hebt, in plaats van het hele incheck-uitchek systeem.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:57 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nou kijk, zo'n conducteur heeft alle tijd om na te gaan wat er op n kaartje staat. Een buschauffeur niet. Vooral niet doordat er niet op je kaart staat: "Studenten-weekkaart". De snelste manier voor een buschauffeur om te checken is dus door te horen of iedereen een piepje krijgt, kijken of iemand studentenkaart heeft of niet is dan extreem tijdrovend. Een conducteur daarentegen scant alles en ziet dus of iemand studenten-ov heeft of is ingecheckt.
Eh.. je bent ervan op de hoogte dat die piep er gewoon is en dat niet uitchecken met n gratis rit niet op een boete komt te staan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:45 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Toch moet je bij een conducteur in de tram verplicht inchecken. En in de trein uiteindelijk ook, dat is alleen nog niet helemaal uitgerold. Verder zou het apparaat bij een bus gewoon een piep kunnen geven als je een weekkaart hebt, in plaats van het hele incheck-uitchek systeem.
Ja, of als het apparaatje niet werkt en je niet kunt uitchecken. Je kunt je geld dan wel terugkrijgen door een formulier op te halen, in te vullen en op te sturen met een printje van de transacties, wat je pas een week later online kunt zien. En dat is dan wel weer erg veel moeite voor die anderhalve euro. Makkelijk verdienen, dus.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:32 schreef Frostu het volgende:
[..]
In de bus/tram ben je verplicht in te checken hoor, anders zegt de chauffeur er echt wel wat van.
En dat van dat saldo hoeft idd niet zo te zijn, maar gevaar bestaat wel. Is geen enkele controle op, terwijl je bij een strippenkaart nooit meer kwijt kan zijn dan je gestript hebt. Als je een keer dus vergeet uit te checken, ben je volgens mij gewoon al je geld kwijt of niet?
Ja, datzelfde zei ik zelf een paar posts terugquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:11 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Eh.. je bent ervan op de hoogte dat die piep er gewoon is en dat niet uitchecken met n gratis rit niet op een boete komt te staan?
Zo'n niet uit te hoeven checken systeem, zou veel handiger zijn. Aangezien je kaart schijnt te worden geblokkeerd als je een aantal keer vergeet uit te checken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:11 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Eh.. je bent ervan op de hoogte dat die piep er gewoon is en dat niet uitchecken met n gratis rit niet op een boete komt te staan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |