Dat valt tegen hoorquote:Op maandag 15 maart 2010 22:50 schreef Yreal het volgende:
Als je koop woont heeft de gemeente echt geen flikker te vertellen over wat je met je tuin doet hoor
Ik heb zo geen jurisprudentie bij de hand, wel een voorbeeld uit m'n nabije omgeving. Toevallig sprak ik laatst een buurman die nog zo gek was een vergunning aan te vragen voor t kappen van z'n eigen boom en die kreeg gewoon doodleuk een brief terug van de gemeente dat hij mocht kappen maar dat hij daarmee tot na de zomer moest wachten daar er nu mogelijk nog een vogelnest in de boom kon zitten. Dat dit kan in Nederland? Ja dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
afhankelijk van het erg de boom in het zicht ligt danwel, en afhankelijk van hij de eigendom van de grond is geregeld. Indeen het een stuk grond met erfdienstbaarheid betreft of iets dergelijks ben je mooi de kampsjaak ja![]()
maar als het gewoon een boompje is die vrijstaat in je tuin.. Jurisprudentie beschikbaar van dit soort gevallen?
Oversteken om 3:00 met rood licht - Theo Maassen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:57 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Ik heb zo geen jurisprudentie bij de hand, wel een voorbeeld uit m'n nabije omgeving. Toevallig sprak ik laatst een buurman die nog zo gek was een vergunning aan te vragen voor t kappen van z'n eigen boom en die kreeg gewoon doodleuk een brief terug van de gemeente dat hij mocht kappen maar dat hij daarmee tot na de zomer moest wachten daar er mogelijk een vogelnest in de boom kom zitten. Dat dit kan in Nederland? Ja dat dacht ik ook![]()
Ik probeer niet de recalcitrante internet held te spelen en heb echt niet een (zware) hekel aan regeltjes maar komop... Die onconditionele acceptatie van doorgeschoten bureaucratie en gebrek aan gezond verstand en realiteitszin? Ik ben daar oprecht verbaasd over.
Koop een auto. Ben je ook gelijk van die irritante medereizigers verlost.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:20 schreef La_Vita het volgende:
In heel veel bussen (85% geloof ik) zijn nog geen OV incheckkastjes geinstalleerd. Doe daar vooral je voordeel mee en reis in het weekend ook gewoon gratis op je weekkaart![]()
Verder zuigt de chipkaart hard. In en uit checken in een overvolle bus is gewoon zwaar kut. En ik reis alleen maar met overvolle bussen. Die waar je met 1 wang tegen het raam geplakt staat. Zucht.
Studenten kunnen geen auto's betalen jahquote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Koop een auto. Ben je ook gelijk van die irritante medereizigers verlost.
Ik reed op het einde van mijn studie een auto, maar werkte er ook veel bij. Dat kunnen veel mensen dus. En nee, mijn ouders droegen bitter weinig bij.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:25 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Studenten kunnen geen auto's betalen jah
Woonde je dan ook op jezelf?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik reed op het einde van mijn studie een auto, maar werkte er ook veel bij. Dat kunnen veel mensen dus. En nee, mijn ouders droegen bitter weinig bij.
Beetje hard werken, dan kan het prima.
Al sinds mn 19e.quote:
Wat een onzin, 'zomaar al je saldo kwijtraken'quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:34 schreef Frostu het volgende:
Het probleem is dat de conducteurs/chauffeurs niet aan je chipkaartje kunnen zien of je week- of weekend OV hebt, dus scan je 'm en betaal je gewoon altijd als het op dat moment voor jou niet gratis is. Probleem daarbij is dat het systeem nog wel is kan falen, waardoor soms per ongeluk al je geld wordt afgeschreven of zo. Daarom zet ik er ook nooit meer dan 5¤ tegelijk op, je hebt te weinig controle op je saldo imo.
Als niemand zou inchecken zou het zwartrijden enorm toenemen, immers controles gebeuren toch bijna nooit dus zouden veel studenten het risico nemen om illegaal te reizen. Sowieso deden buschauffeurs van GVB niet echt moeilijk in het 'oude' OV tijdperk met weekenden. Hoefde nauwelijks te strippen, kon vaak gewoon doorlopen.
Volgende keer loop ik ook boos weg bij een snelheidsovertreding, zou ik dan ook geen boete krijgen?quote:Op maandag 15 maart 2010 15:56 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ja, mijn vader heeft het ook gehad met een OV jaarkaart. Hij heeft uiteindelijk geen boete gehad omdat hij boos wegliep, maar in principe heb je geen geldig vervoersbewijs als je niet incheckt en controleurs doen er heel moeilijk over. Het is technisch gezien helemaal niet nodig, maar het OV wil graag weten van en waar je heen reist. Big Brother is watching you.
Gast, die regeling die ik citeerde waren niet de regels van het vervoersbedrijf, dat was juist de wet. Om precies te zijn: een AMvB.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Regels van het vervoersbedrijf zijn niet automatisch de wet. Ik vraag me af hoe een rechter zou oordelen als je met een OV Jaarkaart een boete krijgt.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 06:04 schreef ctje het volgende:
hoe kan ik een topic verwijderen?
ik hoor het graag mvg
Ctje
In de bus/tram ben je verplicht in te checken hoor, anders zegt de chauffeur er echt wel wat van.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:37 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Wat een onzin, 'zomaar al je saldo kwijtraken'Verder zeg je het zelf, inchecken is alleen nodig als je daadwerkelijk moet betalen, als je gewoon in heel Nederland gratis reist is inchecken nergens voor nodig. Verder kunnen conducteurs prima zien welke abonnementen je op je chipkaart hebt.
De tweede alinea slaat ook nergens op, zwartrijders checken sowieso niet in, of het nou verplicht is of niet.
Nee, een paar euro (in de bus/tram). Dat zie je al bij het inchecken, dan schrijft hij eerst een paar euro af. Als je dan na een korte rit uitcheckt, dan komt er weer wat bij. Als je bent vergeten uit te checken moet je even op de website kijken welke actie je moet ondernemen om je kaart weer in 'incheckbaar' te maken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:32 schreef Frostu het volgende:
[..]
In de bus/tram ben je verplicht in te checken hoor, anders zegt de chauffeur er echt wel wat van.
En dat van dat saldo hoeft idd niet zo te zijn, maar gevaar bestaat wel. Is geen enkele controle op, terwijl je bij een strippenkaart nooit meer kwijt kan zijn dan je gestript hebt. Als je een keer dus vergeet uit te checken, ben je volgens mij gewoon al je geld kwijt of niet?
Ik weet dat het verplicht is, maar het hoeft technisch gezien niet, en er is voor mensen met een jaarkaart geen enkele goede reden voor om het te doen, dat bedoelde ik. Verder raak je nooit 'zomaar' al je geld kwijt. Of ben je bang dat je van je pin of chippas ook zomaar geld kwijtraakt?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:32 schreef Frostu het volgende:
[..]
In de bus/tram ben je verplicht in te checken hoor, anders zegt de chauffeur er echt wel wat van.
En dat van dat saldo hoeft idd niet zo te zijn, maar gevaar bestaat wel. Is geen enkele controle op, terwijl je bij een strippenkaart nooit meer kwijt kan zijn dan je gestript hebt. Als je een keer dus vergeet uit te checken, ben je volgens mij gewoon al je geld kwijt of niet?
Dat komt doordat in de trein de conducteur de controleur is en in de bus de chauffeur. Uiteindelijk moet je aan iemand kunnen bewijzen dat je bent ingecheckt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:32 schreef Frostu het volgende:
[..]
In de bus/tram ben je verplicht in te checken hoor, anders zegt de chauffeur er echt wel wat van.
En dat van dat saldo hoeft idd niet zo te zijn, maar gevaar bestaat wel. Is geen enkele controle op, terwijl je bij een strippenkaart nooit meer kwijt kan zijn dan je gestript hebt. Als je een keer dus vergeet uit te checken, ben je volgens mij gewoon al je geld kwijt of niet?
Maar toch kan je er een boete voor krijgen (bij de NS dus niet).quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:30 schreef OldJeller het volgende:
Is het toch juist niet zo dat studenten momenteel met hun OV-chipkaart met de trein kunnen reizen, maar niet in hoeven te checken. De conducteurs checken dus alleen of ze een vrij reizen abonnement hebben. Is dat goed: dan is er niets aan de hand.
In feite is dat inchecken dus onzin.
Zou het ook niet zo zijn bij tram/buscontroleurs? Die zien vast ook dat studenten recht hebben op vrij reizen als ze het controleren.
Omdat ze met het aantal reisbewegingen wilen zien hoeveel wat voor soort reizigers gebruik maken van een bepaald traject, zodat zij daar rekening mee kunnen houden bij de dienstregeling, het opheffen van lijnen, het creëren van nieuwe lijnen en bij het aanbieden van advertentiemogelijkheden aan de doelgroep in de bus.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:50 schreef OldJeller het volgende:
Maar waarom als gewoon te zien is dat jij recht hebt op vrij reizen? Dat maakt dat hele inchecken eigenlijk overbodig. Leuk voor het idee, maar echt een functie heeft het niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |