Ik vind het voorbeeld verkeerd.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:17 schreef Kleurdoos het volgende:
je kan er toch wel bij vermelden wat je gevoel erbij is=
als je zegt dat je dat niet leuk vindt. dan is dat toch ook zo=
en kinderachtig, je hebt het tegen een kind ik denk dat je op die manier juist duidelijkheid geeft
Ja, het stellen van een vraag als ik maar 1 antwoord wil heb ik dus wel afgeleerd....quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, als ze heel erg gaan ahhhhhhh, en waarom niet??? en buh doen zeg ik ook wel: je stelt een vraag, daarvan is de essentie dat je een ja of een nee terug kan krijgen.
ik ben daar ook benieuwd naar, niet dat Arwen hier veel straf krijgt, maar die moet je soms echt uit de situatie halen met even op de bank zetten,quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Hier verder, met oa de vraag van Kleurdoos: hoe doen mensen dat die niet straffen door bijvoorbeeld in de hoek ofzo.
Kom we gaan, pak je zelf je jas of moet mama helpenquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het stellen van een vraag als ik maar 1 antwoord wil heb ik dus wel afgeleerd....
Op een "ga je mee?" kreeg ik dus op een gegeven moment "nee" als antwoord
Voorspelbaar enzo, dus sindsdien was het dus "we gaan".
ow, dat leren wij onszelf nu al aan. Het kan voor ons maar vast vanzelfsprekend zijn om dingen te zeggen als ze geen keus heeft.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het stellen van een vraag als ik maar 1 antwoord wil heb ik dus wel afgeleerd....
Op een "ga je mee?" kreeg ik dus op een gegeven moment "nee" als antwoord
Voorspelbaar enzo, dus sindsdien was het dus "we gaan".
Ik zeg het wel altijd even van te voren, zodat ze de tijd heeft om zich erop voor te bereiden...quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow, dat leren wij onszelf nu al aan. Het kan voor ons maar vast vanzelfsprekend zijn om dingen te zeggen als ze geen keus heeft.
"Ik ga je nu uit bad halen" ipv "kom je uit bad?". Straks gaat ze idd nee zeggen, en dat is niet de bedoeling
ja, of een nee krijgen en dan zeggen: dan kom ik je over 5 minuten halen. Net zo goed als zij mijn nee moeten respecteren, respecteer ik die van hen ook.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow, dat leren wij onszelf nu al aan. Het kan voor ons maar vast vanzelfsprekend zijn om dingen te zeggen als ze geen keus heeft.
"Ik ga je nu uit bad halen" ipv "kom je uit bad?". Straks gaat ze idd nee zeggen, en dat is niet de bedoeling
Ja, dat ook idd. Lijkt me fijner om te weten wat er gaat gebeuren. schaap vergeet dat nog wel eens, en dan lukt ook niet wat hij wil of het is huilen. Nu alquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zeg het wel altijd even van te voren, zodat ze de tijd heeft om zich erop voor te bereiden...
Ook als we weg gaan, dan meld ik dat, zeg 10 minuten, van tevoren dan weet ze dat en heb ik minder drama als ik het plotseling breng. Dan kan ze haar spel nog even afmaken...
quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Ook als we weg gaan, dan meld ik dat, zeg 10 minuten, van tevoren dan weet ze dat en heb ik minder drama als ik het plotseling breng. Dan kan ze haar spel nog even afmaken...
tjee, is schaap zo'n huilie!quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:34 schreef miss_sly het volgende:
Ja, dat ook idd. Lijkt me fijner om te weten wat er gaat gebeuren. schaap vergeet dat nog wel eens, en dan lukt ook niet wat hij wil of het is huilen. Nu al
Say what? Waar is dat voor dan?quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:25 schreef _evenstar_ het volgende:
en zelfs soms,maar dat heeft andere oorzaken haar bokshandschoentjes en boksballetje
quote:
Verdriet om der papa, ze heeft heel soms ( toen het een jaa terug was die periode wel vaker) echt gewoon uit het niets hysterisch gillen gooien en smijten en slaan buien.quote:
Owhquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:44 schreef Pvoesss het volgende:
Daar is net een topic over.. (ongeveer danWat verwacht je van je kind? )
quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:26 schreef teamlead het volgende:
[..]
Iedereen die ook maar een béétje weet hoe psychologische ontwikkeling werkt, weet dat deze aanpak echt funest is.
Borst/fles, potjes/geen potje, eigen bed/ouders bed... allemaal keuzes die je kunt maken. Heb ik er nog wel een mening over, maar goed.
Maar een discussie met een kind van 2,5 over wat sociaal wenselijk isDan neem je dus imho als ouder je verantwoordelijkheid niet
quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:05 schreef Moonah het volgende:
..maar zowel Piglet als ik zijn beroepsopvoeders.
Ik heb wat gemist, geloof ik...quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:14 schreef lily het volgende:
[..]
![]()
Ik moet nu meteen denken aan de "beroepsopvoeder" in het eerste schooljaar van mijn oudste zoon.
En daar word ik niet vrolijk van.
Ja, sorry...heeft niks met jou te maken maar het zit nog steeds hoog
Niet iedere beroepsopvoeder doet dat automatisch even verstandig.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist, geloof ik...
Lang verhaal, doet er verder ook niet toe.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb wat gemist, geloof ik...
Ik mag hopen dat je je bij desbetreffende beroepsopvoeder heb beklaagd en ook bij de baas van deze beroepsopvoeder. Mijn emotionele reactie op zo'n verhaal is echt:quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:28 schreef Leandra het volgende:
Niet iedere beroepsopvoeder doet dat automatisch even verstandig.
Zo kreeg mijn zoon op de (christelijke) lagere school nog een boekje mee waarin een jongentje geadopteerd werd omdat zijn moeder een "slechte moeder" was, en ze was slecht omdat hij geen vader had.
Nou was dat gegeven ook 10 jaar geleden al dusdanig achterhaald dat er geen school meer had moeten zijn in dit land waar nog boekjes met zulke nonsens aanwezig waren, maar als je dat boekje dan vervolgens ook nog eens meegeeft aan een jongentje dat idd geen vader heeft, dan ben je wat mij betreft flink de weg kwijt.
Ja, echt bizar gewoon.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:34 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je je bij desbetreffende beroepsopvoeder heb beklaagd en ook bij de baas van deze beroepsopvoeder. Mijn emotionele reactie op zo'n verhaal is echt:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die had ik dan toch echt die folder achter in zijn/haar strot geduwdquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo kreeg mijn zoon op de (christelijke) lagere school nog een boekje mee waarin een jongentje geadopteerd werd omdat zijn moeder een "slechte moeder" was, en ze was slecht omdat hij geen vader had.
Nou was dat gegeven ook 10 jaar geleden al dusdanig achterhaald dat er geen school meer had moeten zijn in dit land waar nog boekjes met zulke nonsens aanwezig waren, maar als je dat boekje dan vervolgens ook nog eens meegeeft aan een jongentje dat idd geen vader heeft, dan ben je wat mij betreft flink de weg kwijt.
Maar goed, dat was mijn voorbeeld, ik weet niet tegen wat voor ellende Lily aangelopen is
Ik heb daar idd over geklaagd, nadat ik bijgekomen was van mijn verbijstering.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:34 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je je bij desbetreffende beroepsopvoeder heb beklaagd en ook bij de baas van deze beroepsopvoeder. Mijn emotionele reactie op zo'n verhaal is echt:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het was een leesboekje.... Dus zogenaamd onschuldig "huiswerk"quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Die had ik dan toch echt die folder achter in zijn/haar strot geduwd
Dan dat boekjequote:Op woensdag 10 maart 2010 18:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was een leesboekje.... Dus zogenaamd onschuldig "huiswerk"
Joh, christelijke school in het gereformeerde Schubbekutteveen (en dan niet eens de strengste school) en een lerares die denkt dat ze de wijsheid in pacht heeft....quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dan dat boekje![]()
Ik vind dat echt verschrikkelijk lomp en nergens voor nodig
euh.. ja, beroepsopvoeders (whatever the hell that me bequote:Op woensdag 10 maart 2010 18:05 schreef Moonah het volgende:
[..]Het is dat je dit nu zo letterlijk noemt naar aanleiding van posts van Piglet (en vanwege je vergelijkbare reacties op die van mij), maar zowel Piglet als ik zijn beroepsopvoeders.
En daarmee bedoel ik héus niet dat we het dáárom allemaal zo goed zouden doen, maar als je zoiets roept, kun je ook een reactie als deze verwachten.![]()
Oh, en daar kun je natuurlijk met een inkoppertje op antwoorden maar dat neem ik dan wel voor lief.
Zo, en nu eerst eten, straks verder lezen.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar goed, dat was mijn voorbeeld, ik weet niet tegen wat voor ellende Lily aangelopen is
Impulsiviteit rulesquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:57 schreef Moonah het volgende:
Ja, sorry, dat 'beroepsopvoeder' is echt niet pocherig bedoeld.![]()
Maar ik vind het zo'n kul om te stellen dat 'iedereen die ook maar enige kennis heeft van ontwikkelingspsychologie zijn kind niet zo vrij laat in het maken van keuzes'.... het was even een snelle impulsieve reactie.
Dat zeg ik: laten kiezen tussen alternatievenquote:En ja, er zitten ook bij de beroepsopvoeders rotte appels tussen.
Maar ik gebruik het dus ook voor de klas: kinderen laten kiezen tussen een aantal alternatieven. En ik leg hen uit waarom ze bepaalde dingen niet mogen, dat werkt nu eenmaal veel beter dan alleen maar 'omdat ik het zeg'. Ik zou best als een dictator voor de klas kunnen staan, de macht heb ik hoor. Maar ik zie kinderen liever als volwaardig en wil hen dan ook zo behandelen.
Ook met straf geven, dat gebeurt wel eens hoor. Maar zowel op school als tav. mijn eigen kind werkt het het beste als ik het sporadisch doe.
Thies schrikt al als ik een keer mijn stem verhef.maar ik weet inmiddels dat hij een makkelijk kind is.
Ja, beroepsopvoeder is een stomme term, maar ik wist zo even geen andere die de lading dekt.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:39 schreef teamlead het volgende:
waarbij ik overigens een persoonlijke allergie ontwikkel bij het "beroepsopvoeder" gebeuren, omdat het mijn persoonlijke, niet wetenschappelijk gefundeerde maar daardoor niet minder sterke mening is, dat de óuder opvoedt en niet de leerkracht/dagverblijfleiding/akela/opa/oma/whatever
Ik zei dus:quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:16 schreef teamlead het volgende:
[..]
No offence.. maar dat is je taak als ouder: je kind opvoeden en keuzes voor hem/haar maken zolang hij/zij daar zelf niet toe in staat is. En een kind is daar niet toe in staat, aangezien een kind niet de consequenties van keuzes kan overzien
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:42 schreef Moonah het volgende:
Waarom niet?
Er is al zoveel dat voor hem wordt bepaald, hetgeen hij aankan mag hij van mij/ons kiezen.
Ah.. ouders die maar wat aanklooien en niet nadenken over consequenties voor het kind? *subtiele hint*quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, beroepsopvoeder is een stomme term, maar ik wist zo even geen andere die de lading dekt.
En uiteraard hebben ouders de grootste vinger in de opvoedpap. Maar bij sommige kinderen heb ik sterk het idee dat ík als juf nog de enige ben die iets aan hun opvoeding doet.
quote:En nee, uiteraard ben ik niet onfeilbaar. Niet als juf en niet als moeder, dat moge duidelijk zijn.![]()
quote:En over kunnen lezen gesproken:
[..]
Ik zei dus:
[..]
Jaja, I know I know.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:10 schreef teamlead het volgende:
Ah.. ouders die maar wat aanklooien en niet nadenken over consequenties voor het kind? *subtiele hint*
Sorry, juf in hart en nieren. Ik mis mijn rode pen hier.quote:ik heb er zó'n hekel aan om met m'n eigen woorden om mijn oren geslagen te worden
quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jaja, I know I know.![]()
Ik heb toch al een aantal malen letterlijk gezegd dat ik het met je eens was? Je bent wel een alfamannetje he?
[..]
quote:Sorry, juf in hart en nieren. Ik mis mijn rode pen hier.
Dit is al regelmatig voorbij gekomen in diverse topics toch? Maar goed, ik voel me toch altijd geroepen om te reageren als het om dit onderwerp gaat.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Hier verder, met oa de vraag van Kleurdoos: hoe doen mensen dat die niet straffen door bijvoorbeeld in de hoek ofzo.
concequenties aan een bepaald gedrag verbinden is ook straffen ...quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:50 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dit is al regelmatig voorbij gekomen in diverse topics toch? Maar goed, ik voel me toch altijd geroepen om te reageren als het om dit onderwerp gaat.
Mijn oudste dochter is 4 1/2 en tot nu toe heeft ze nog nooit in de hoek gestaan, op de trap/gang gezeten of waar dan ook. Ik heb me voorgenomen mijn kinderen niet te straffen en tot nu toe is dat dus aardig gelukt. Wel verbind ik consequenties aan haar gedrag, als dit nodig is.
In het geval van bijv. gooien met speelgoed is het ten eerste de vraag waarom het kind met speelgoed gooit. Is het uit boosheid, aandachttrekkerij of omdat ze gewoon nog niet weet dat ze er niet mee mag gooien? En daar probeer ik dan op te reageren.
Verder spreek ik mijn kinderen altijd aan op hun gedrag en nooit op hun persoon.
Deze was voor mij denk ikquote:Op woensdag 10 maart 2010 23:40 schreef trui het volgende:
komt dat al vaak voor bij kleuters, denk je? bij die van ons volgens mij niet hoor. maar ik kan me vergissen.
dit snap ik niet helemaal. Als je consequenties verbindt aan "ongewenst gedrag" bij gebrek aan een betere term dan straf je tochquote:Op woensdag 10 maart 2010 23:50 schreef She-Wolf het volgende:Ik heb me voorgenomen mijn kinderen niet te straffen en tot nu toe is dat dus aardig gelukt. Wel verbind ik consequenties aan haar gedrag, als dit nodig is.
En toch doen we hier echt geen van 3en. Een week niet op je fiets rijden als consequentie voor met speelgoed gooien zou ik trouwens absoluut geen logische actie vinden, maar dat is vast een voorbeeld.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:14 schreef prupke het volgende:
[..]
concequenties aan een bepaald gedrag verbinden is ook straffen ...
bv je mag een week niet op je fiets rijden als jij met speelgoed gooit..
ik denk dat iedereen wel zijn kind straft in de opvoeding :
de ene deelt een tik uit , de ander zet hem in de hoek en de andere ontneemt het kind zijn of haar lievelingsding ...
straf is straf!
Straffen impliceert altijd een machtsverhouding. Wat mij betreft is er geen machtsverhouding tussen ouder en kind. Wel een sociaal verschil, in die zin dat het kind afhankelijk is van de ouder. Als ouder ben je mijn inziens dus verantwoordelijk voor het sturen en begeleiden van het opgroeien van het kind.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:44 schreef teamlead het volgende:
En even uit nieuwsgierigheid: vanwaar het voornemen om niet te straffenIs het niet de bedoeling van opvoeden om kaders aan te geven waarbinnen een kind zich kan bewegen en bij overschrijding van die kaders daar consequenties aan te verbinden?
afhankelijkheid is toch per definitie een machtsverhoudingquote:Op donderdag 11 maart 2010 00:56 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Straffen impliceert altijd een machtsverhouding. Wat mij betreft is er geen machtsverhouding tussen ouder en kind. Wel een sociaal verschil, in die zin dat het kind afhankelijk is van de ouder. Als ouder ben je mijn inziens dus verantwoordelijk voor het sturen en begeleiden van het opgroeien van het kind.
Maar je leert het kind dus níet dat mama en papa iets gewoon niet goed vinden....quote:Al het gedrag wat iemand doet heeft consequenties, die moeten zeker geleerd, maar dat is mijn inziens anders dan straffen.
De consequentie van gooien met speelgoed is dat het kapot kan gaan, dat je iemand pijn kunt doen etc... de consequentie van gooien met speelgoed is niet dat je op de gang moet. Dat is een straf die de ouder verzint. Daarmee leer je je kind dus "als ik met speelgoed gooi, dan moet ik op de gang, en dat is niet leuk" ipv "als ik met speelgoed gooi dan kan het kapot gaan of kan ik iemand pijn doen". Ik leer graag dat laatste aan ipv het eerste, zodat het kind gedrag aanleert vanuit intrinsieke normen en waarden ipv vanuit een machtsverhouding.
ik ken geen enkel kind die niet de link legt tussen de actie en de straf, ook als mama het niet ziet...quote:Ik heb graag dat er ook niet gegooid wordt als papa en mama niet in de buurt zijn "want dan zien ze het niet dus dan krijg ik ook geen straf"
het spijt me.. maar ik begrijp het oprecht niet....quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:58 schreef p_iglet het volgende:
Mijn zoontje is 2,5.
En in jou voorbeeld van gooien uit frustratie, zou ik dus reageren met "wat vervelend dat het niet lukt, zullen we het samen proberen" of "kom ik help even".
En als dat niet werkt een alternatief bieden "met de blokken wordt niet gegooid, want dan kun je iemand pijn doen. Kom dan gaan we samen met de bal gooien"
Ik vind het sowieso goed dat Senna leert dat het op een andere plek anders zou kunnen zijn dan thuis. Dat gaat ook zo met eten, bijvoorbeeld. Daar krijgt ze alles gepureerd, want dat doen ze nu eenmaal voor de kleintjes.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het wel een goed punt dat als Jen op het kdv iets doet wat niet mag dat daar actie op wordt ondernomen. Het zou raar zijn als dat niet zo zou zijn...
quote:Stelling:
Kind tekent met wortel op de muur, er blijft een mooie oranje streep achter...
Hoe ga je daarmee om?
Op dit moment zou me dat niet uitmaken aangezien de muren toch geverfd gaan worden van de zomerquote:
Dat dus, ook met bekers limo die ze omgooit.... En ze vindt het nog een feest ook dat ze een doekje krijgt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik zeg hier heb je een doekje, ga maar schoon maken
Nou ik zou zeggen, ditquote:Op donderdag 11 maart 2010 09:55 schreef Sjeen het volgende:
Kind tekent met wortel op de muur, er blijft een mooie oranje streep achter...
Hoe ga je daarmee om?
Bron: huishoudplazaquote:Verse wortelvlekken kun je verwijderen door het direct (of in ieder geval dezelfde dag) te behandelen met ossegalzeep.
Hier komt er dan een jochie aangelopen dat zegt dat ie geknoeid heeft en om een doekje komt vragenquote:Op donderdag 11 maart 2010 09:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus, ook met bekers limo die ze omgooit.... En ze vindt het nog een feest ook dat ze een doekje krijgt.
Dat ben ik niet met je eens. Niet alle consequenties imo vallen onder de noemer 'straf'. Zoals P_iglet ook al zei, als het kind bijvoorbeeld met blokken gooit en je biedt dan in plaats daar van een bal aan om mee te gooien. Waarbij de consequentie dus is, even niet met de blokken spelen, maar met de bal. Dat zie ik niet als straf.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:14 schreef prupke het volgende:
[..]
concequenties aan een bepaald gedrag verbinden is ook straffen ...
bv je mag een week niet op je fiets rijden als jij met speelgoed gooit..
ik denk dat iedereen wel zijn kind straft in de opvoeding :
de ene deelt een tik uit , de ander zet hem in de hoek en de andere ontneemt het kind zijn of haar lievelingsding ...
straf is straf!
quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik zeg hier heb je een billendoekje, ga maar schoon maken
Ik zeg: hier heb je wortels, maak de hele muur maar oranjequote:Op donderdag 11 maart 2010 09:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik denk ditquote:Op donderdag 11 maart 2010 09:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
dat doe je pas als je van je kind niet zelf mag beslissen welke koekjes je koopt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik barst in huilen uit, gooi mijzelf op op mijn buik op de grond en trappel met armen en benen.
Ow wacht, fout antwoord...![]()
Ja uiteraard *aai*quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar, mijnes blijft lief, klein en schattig en heeeeel meegaand en lief natuurlijk
Oh shit dat heb ik dus nu al..quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat doe je pas als je van je kind niet zelf mag beslissen welke koekjes je koopt.
tuurlijk. *petpet*quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar, mijnes blijft lief, klein en schattig en heeeeel meegaand en lief natuurlijk
Nou! werp je op de grond! zolang het nog kan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh shit dat heb ik dus nu al..![]()
Wil je deze? NEEEEEEEEE, NEEE MAMA NEEE NIET DOEN, NEEEE OOOOOORAAAAAA
Of te wel dora koekjes en niets anders.
Ik krijg echt visioenen van ouders die in de supermarkt over de grond rollen, krijsend en gillend omdat hun kind iets anders wil dan zijn willenquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat doe je pas als je van je kind niet zelf mag beslissen welke koekjes je koopt.
Dat zou bij mij dan heel makkelijk zijn: niets andersquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh shit dat heb ik dus nu al..![]()
Wil je deze? NEEEEEEEEE, NEEE MAMA NEEE NIET DOEN, NEEEE OOOOOORAAAAAA
Of te wel dora koekjes en niets anders.
quote:
Mijn zeepbel, wat doen julliequote:
Je kunt haar toch ook gewoon niet leren lopen? Dat maakt haar automatisch een stuk "meegaander"quote:
Er zijn momenten dat ik echt even geen zin heb in strijd....Ze mag toch kiezen van mij? Alleen de manier waarop ze het brengt moet nog een beetje bijgeschaafd worden. *broekriem er nog eens overheen haaltquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou bij mij dan heel makkelijk zijn: niets anders
ik vrees dat dat echt geen optie is, want ze wil vooruit, staan, zitten en in beweging blijven. Ik hoop al van harte dat ze niet op mij lijkt en met 9 maanden looptquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt haar toch ook gewoon niet leren lopen? Dat maakt haar automatisch een stuk "meegaander"
En als je er naast staat als vrouw van die vent die op de grond ligt te rollen zak je door de grond, net als je dochter van 10quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik krijg echt visioenen van ouders die in de supermarkt over de grond rollen, krijsend en gillend omdat hun kind iets anders wil dan zijn willendat moet echt een fantastisch gezicht zijn
Okay, dus dan is het een van de keuzes die je haar geeft? Dan is het van een andere orde, maar als ik laat kiezen tussen koekje A en koekje B en ze kiest dan koekje Dora, dan is het dus gewoon geen koekjequote:Op donderdag 11 maart 2010 10:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er zijn momenten dat ik echt even geen zin heb in strijd....Ze mag toch kiezen van mij? Alleen de manier waarop ze het brengt moet nog een beetje bijgeschaafd worden. *broekriem er nog eens overheen haalt
Gewoon permanent in de wandelwagen houden (ook thuis) en idd het praten niet stimuleren, ik zou vast oefenen met "ssssssssssttttttt", dan komt het vast allemaal nog goedquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik vrees dat dat echt geen optie is, want ze wil vooruit, staan, zitten en in beweging blijven. Ik hoop al van harte dat ze niet op mij lijkt en met 9 maanden looptlijkt me niet relaxt als we op vakantie gaan!
Ik kan haar beter niet leren praten, dan kan ze iig niet protesteren en argumenteren enzo
Jep... Maar als ze iets dus niet wilt, dan moet dat blijkbaar heel dramatisch gebracht worden op dit momentquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, dus dan is het een van de keuzes die je haar geeft? Dan is het van een andere orde, maar als ik laat kiezen tussen koekje A en koekje B en ze kiest dan koekje Dora, dan is het dus gewoon geen koekje
OMG... jullie hebben het tegenwoordig natuurlijk ook wel een stuk moeilijker dan pakweg 15 jaar geleden toen er nog geen tig soorten koekjes van peuter TV-helden op de markt waren.... darnquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jep... Maar als ze iets dus niet wil, dan moet dat blijkbaar heel dramatisch gebracht worden op dit moment![]()
dus alleen al bij het zien van een nijntje koekje gaat madam los.... NEEEEEEEE
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |