abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78968736
Hier verder, met oa de vraag van Kleurdoos: hoe doen mensen dat die niet straffen door bijvoorbeeld in de hoek ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78968772
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:17 schreef Kleurdoos het volgende:
je kan er toch wel bij vermelden wat je gevoel erbij is=
als je zegt dat je dat niet leuk vindt. dan is dat toch ook zo=
en kinderachtig, je hebt het tegen een kind ik denk dat je op die manier juist duidelijkheid geeft
Ik vind het voorbeeld verkeerd.

'Niet leuk' vind ik een veel te zware term voor een kind wat nog een koekje wilt.
Ik zou het wel zeggen dat Julian echt iets uit zou vreten. Maar of ik dat zeg zonder m'n stem te verheffen is dan maar de vraag.

Maar vind het moeilijk het hier zo over te hebben, we zien tegen die tijd wel.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:24:25 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78968836
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, als ze heel erg gaan ahhhhhhh, en waarom niet??? en buh doen zeg ik ook wel: je stelt een vraag, daarvan is de essentie dat je een ja of een nee terug kan krijgen.
Ja, het stellen van een vraag als ik maar 1 antwoord wil heb ik dus wel afgeleerd....
Op een "ga je mee?" kreeg ik dus op een gegeven moment "nee" als antwoord

Voorspelbaar enzo, dus sindsdien was het dus "we gaan".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:25:39 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78968894
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Hier verder, met oa de vraag van Kleurdoos: hoe doen mensen dat die niet straffen door bijvoorbeeld in de hoek ofzo.
ik ben daar ook benieuwd naar, niet dat Arwen hier veel straf krijgt, maar die moet je soms echt uit de situatie halen met even op de bank zetten,

en zelfs soms,maar dat heeft andere oorzaken haar bokshandschoentjes en boksballetje
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_78968976
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, het stellen van een vraag als ik maar 1 antwoord wil heb ik dus wel afgeleerd....

Kom we gaan, pak je zelf je jas of moet mama helpen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78969023
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

ow, dat leren wij onszelf nu al aan. Het kan voor ons maar vast vanzelfsprekend zijn om dingen te zeggen als ze geen keus heeft.
"Ik ga je nu uit bad halen" ipv "kom je uit bad?". Straks gaat ze idd nee zeggen, en dat is niet de bedoeling
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:30:21 #7
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78969070
En ik snap ook heel goed dat ze helemaal geen boodschap hebben aan wat ik wel of niet leuk vind. zij willen gewoon een koekje. Maar die van mij zijn wel gewend om nee te horen, die halen hun schouders op en gaan weer verder. zonder koekje. Maar die mogen wel altijd fruit pakken, ook vlak voor het eten. Dat heb ik nooit verboden, vragen om fruit.Er zitten immers ook vitaminen en vezels in, die hebben ze dan maar weer.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78969084
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ow, dat leren wij onszelf nu al aan. Het kan voor ons maar vast vanzelfsprekend zijn om dingen te zeggen als ze geen keus heeft.
"Ik ga je nu uit bad halen" ipv "kom je uit bad?". Straks gaat ze idd nee zeggen, en dat is niet de bedoeling
Ik zeg het wel altijd even van te voren, zodat ze de tijd heeft om zich erop voor te bereiden...

Ook als we weg gaan, dan meld ik dat, zeg 10 minuten, van tevoren dan weet ze dat en heb ik minder drama als ik het plotseling breng. Dan kan ze haar spel nog even afmaken...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:32:51 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78969157
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ja, of een nee krijgen en dan zeggen: dan kom ik je over 5 minuten halen. Net zo goed als zij mijn nee moeten respecteren, respecteer ik die van hen ook.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 13:34:34 #10
5428 crew  miss_sly
pi_78969203
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zeg het wel altijd even van te voren, zodat ze de tijd heeft om zich erop voor te bereiden...

Ook als we weg gaan, dan meld ik dat, zeg 10 minuten, van tevoren dan weet ze dat en heb ik minder drama als ik het plotseling breng. Dan kan ze haar spel nog even afmaken...
Ja, dat ook idd. Lijkt me fijner om te weten wat er gaat gebeuren. schaap vergeet dat nog wel eens, en dan lukt ook niet wat hij wil of het is huilen. Nu al
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:42:43 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78969498
ik heb gewoon een reeks in OUD gestart

tvp dus
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:49:02 #12
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78969709
Als ik iets verbied en Annicka maakt een drama, zeg ik ook altijd: Ja, ik weet dat je het niet leuk vind dat het niet mag, maar je mag het nog steeds niet.'
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78970730
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Dat scheelt echt de helft van de moeite, tenminste, dat merkte ik op mijn vorige werkplek (BSO). Net als duidelijk zijn in of iets een vraag ("ga je mee naar buiten?") of een aankondiging ("kom, we gaan nu naar buiten") is. Duidelijkheid FTW.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:35:05 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78971704
Aankondigen werkt hier idd ook heel goed.
pi_78974928
Hier ook aankondigen anders is het drama. En inderdaad geen vraag stellen als je maar 1 antwoord wil horen.

En laatst wilde ze iets niet en toen zei ze "mama ik vind je stom!" Sorry???? Ze is nog maar 2,5 begint dat nu al? Ik dacht pas als ze puber was

(Heb maar geantwoord dat mama's soms ook wel een beetje stom zijn, maar dat ze toch geen koekje kreeg )
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:59:27 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78975488
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:34 schreef miss_sly het volgende:
Ja, dat ook idd. Lijkt me fijner om te weten wat er gaat gebeuren. schaap vergeet dat nog wel eens, en dan lukt ook niet wat hij wil of het is huilen. Nu al
tjee, is schaap zo'n huilie!
in de haak.
pi_78975598
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:25 schreef _evenstar_ het volgende:
en zelfs soms,maar dat heeft andere oorzaken haar bokshandschoentjes en boksballetje
Say what? Waar is dat voor dan?
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 16:06:07 #18
5428 crew  miss_sly
pi_78975765
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 15:59 schreef trui het volgende:

[..]

pi_78975862
Ik vertel het ook inderdaad.
En ik merkte het laatst toen er onverwachts iemand mee kwam haar ergens ophalen dat ze daar niet blij mee was, gewoon alleen omdat ze dat niet wist en er niet op ingesteld was.
pi_78978143
Wij zeggen ook alles heel duidelijk van tevoren. Ook zeggen we als de grote wijzer op de ... (vul cijfer van de klok in) staat ga je naar bed/in bad/aankleden. Werkt heel goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:36:03 #21
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78979930
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 15:59 schreef trui het volgende:

[..]

I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:40:10 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78980078
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Say what? Waar is dat voor dan?
Verdriet om der papa, ze heeft heel soms ( toen het een jaa terug was die periode wel vaker) echt gewoon uit het niets hysterisch gillen gooien en smijten en slaan buien.
Dus dat gekocht, en kan ze daar haar frustraties op kwijt, vervolgens wordt ze rustig en gaat ze huilen en pakt ze de foto's en komt er dus uit dat ze papa mist.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_78980205
Ik zit hier delen mee te lezen, maar ik lees eigenlijk bijna alleen over het hier en nu.

Wat ik wel interessant vind om te weten is wat ouders nou straks bereikt willen hebben met hun opvoeding. Dus op de lange termijn. Hoe wil je dat je kind(eren) zich ontwikkeld heeft/hebben als het op eigen benen staat? Want dat is wat mij betreft de rode draad waar je je hele opvoeding omheen bouwt. Dus de keuzes die je maakt tijdens de opvoeding moeten in lijn liggen met dat eindresultaat dat je voor ogen hebt.
pi_78980268
Daar is net een topic over.. (ongeveer dan Wat verwacht je van je kind? )
pi_78980374
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:44 schreef Pvoesss het volgende:
Daar is net een topic over.. (ongeveer dan Wat verwacht je van je kind? )
Owh
Dan was ik duidelijk niet de enige
Ga ik daar wel verder lezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')