Ik vind het voorbeeld verkeerd.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:17 schreef Kleurdoos het volgende:
je kan er toch wel bij vermelden wat je gevoel erbij is=
als je zegt dat je dat niet leuk vindt. dan is dat toch ook zo=
en kinderachtig, je hebt het tegen een kind ik denk dat je op die manier juist duidelijkheid geeft
Ja, het stellen van een vraag als ik maar 1 antwoord wil heb ik dus wel afgeleerd....quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, als ze heel erg gaan ahhhhhhh, en waarom niet??? en buh doen zeg ik ook wel: je stelt een vraag, daarvan is de essentie dat je een ja of een nee terug kan krijgen.
ik ben daar ook benieuwd naar, niet dat Arwen hier veel straf krijgt, maar die moet je soms echt uit de situatie halen met even op de bank zetten,quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Hier verder, met oa de vraag van Kleurdoos: hoe doen mensen dat die niet straffen door bijvoorbeeld in de hoek ofzo.
Kom we gaan, pak je zelf je jas of moet mama helpenquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het stellen van een vraag als ik maar 1 antwoord wil heb ik dus wel afgeleerd....
Op een "ga je mee?" kreeg ik dus op een gegeven moment "nee" als antwoord
Voorspelbaar enzo, dus sindsdien was het dus "we gaan".
ow, dat leren wij onszelf nu al aan. Het kan voor ons maar vast vanzelfsprekend zijn om dingen te zeggen als ze geen keus heeft.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het stellen van een vraag als ik maar 1 antwoord wil heb ik dus wel afgeleerd....
Op een "ga je mee?" kreeg ik dus op een gegeven moment "nee" als antwoord
Voorspelbaar enzo, dus sindsdien was het dus "we gaan".
Ik zeg het wel altijd even van te voren, zodat ze de tijd heeft om zich erop voor te bereiden...quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow, dat leren wij onszelf nu al aan. Het kan voor ons maar vast vanzelfsprekend zijn om dingen te zeggen als ze geen keus heeft.
"Ik ga je nu uit bad halen" ipv "kom je uit bad?". Straks gaat ze idd nee zeggen, en dat is niet de bedoeling
ja, of een nee krijgen en dan zeggen: dan kom ik je over 5 minuten halen. Net zo goed als zij mijn nee moeten respecteren, respecteer ik die van hen ook.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow, dat leren wij onszelf nu al aan. Het kan voor ons maar vast vanzelfsprekend zijn om dingen te zeggen als ze geen keus heeft.
"Ik ga je nu uit bad halen" ipv "kom je uit bad?". Straks gaat ze idd nee zeggen, en dat is niet de bedoeling
Ja, dat ook idd. Lijkt me fijner om te weten wat er gaat gebeuren. schaap vergeet dat nog wel eens, en dan lukt ook niet wat hij wil of het is huilen. Nu alquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zeg het wel altijd even van te voren, zodat ze de tijd heeft om zich erop voor te bereiden...
Ook als we weg gaan, dan meld ik dat, zeg 10 minuten, van tevoren dan weet ze dat en heb ik minder drama als ik het plotseling breng. Dan kan ze haar spel nog even afmaken...
quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Ook als we weg gaan, dan meld ik dat, zeg 10 minuten, van tevoren dan weet ze dat en heb ik minder drama als ik het plotseling breng. Dan kan ze haar spel nog even afmaken...
tjee, is schaap zo'n huilie!quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:34 schreef miss_sly het volgende:
Ja, dat ook idd. Lijkt me fijner om te weten wat er gaat gebeuren. schaap vergeet dat nog wel eens, en dan lukt ook niet wat hij wil of het is huilen. Nu al
Say what? Waar is dat voor dan?quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:25 schreef _evenstar_ het volgende:
en zelfs soms,maar dat heeft andere oorzaken haar bokshandschoentjes en boksballetje
quote:
Verdriet om der papa, ze heeft heel soms ( toen het een jaa terug was die periode wel vaker) echt gewoon uit het niets hysterisch gillen gooien en smijten en slaan buien.quote:
Owhquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:44 schreef Pvoesss het volgende:
Daar is net een topic over.. (ongeveer danWat verwacht je van je kind? )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |