waarom nu weer zo aangebrandquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het kind zelf kan kiezen, en kiest voor slapen bij papa en mama, zal het kind het ook wel fijn vinden, toch?
Ik snap niet zo goed waarom dit item nou zo moet worden uitgelicht? Omdat er ook veel mensen zijn die dat absoluut niet willen, wil dat toch niet zeggen dat het verkeerd is? En niemand dwingt toch een ander om zijn kind WEL bij zich te laten slapen, waarom moet er dan zo op gehamerd worden dat het wel zo doen niet goed of juist raar zou zijn?
Right...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:22 schreef betty_sue het volgende:
Ok, ze slapen vast. Handig!
Mama! ik droomde vannacht dat ik op een boot zat! Ik schommelde helemaal heen en weer!
Hoezo doe ik aangebrand als ik me afvraag waarom er zo'n focus op dat onderwerp ligtquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:24 schreef teamlead het volgende:
[..]
waarom nu weer zo aangebrand
in de 2 posts die ik quote, viel mij vooral het enthousiasme van de moeders over deze "regeling" op. Daar is niks mis mee (zou vervelender zijn als moeders er niks an vond), maar dan is het toch geen rare vraag die ik stel?
Alleen - en dat heb ik nu al zovaak gezegd - ben je je daar dan van bewust? Is het een keuze die je maakt omdat jij als ouder dat prettig vindt, of omdat je denkt dat dat de beste keuze is voor je kind ?
die postte dit nietquote:
tja.. daar gaan jij en ik het nooit over eens worden geloof ikquote:Ik denk dat wij er alledrie van genieten. Mijn zoon mag altijd kiezen 's avonds. "Waar wil je slapen, in je eigen bed, in het kleine bedje (de cosleeper) of in het grote bed?". Meestal kiest hij het grote bed, soms ook het kleine of zijn eigen bed.
Weet je, het is niet opgelegd ofzo. Het is ontstaan toen hij een paar keer 's avonds in slaap was gevallen toen we samen op bed (mijn lief werkt 's avonds) DWDD keken. Dat voelde zo schattig. Toen heb ik hem een aantal malen laten kiezen. Tot mijn lief vroeg of het structureel was geworden ofzo. Nah, dan heb je daar een gesprekje over en bij gebrek aan tegenargumenten (want dat blijkt dan, waarom zou hij per sé op zijn eigen kamer moeten slapen?) beslis je samen dat het dan dus goed is voor ons.
Echt, zó lekker om als je gaat slapen (immers, manlief komt pas thuis als ik al lang en breed lig te pitten) zijn handje vast te houden, nog even over zijn bolleke te aaien. En 's ochtends is het ook heerlijk wakker worden, lepeltje lepeltje met mijn vent en mijn zoon met zijn hoofd op mijn buik. Om over de bijna altijd stralende toet die je tegemoet lacht als hij zijn ogen opendoet maar te zwijgen....
Op een gegeven moment zal hij écht zelf behoefte hebben aan zijn privacy en dan staat het hem vrij om weer structureel voor zijn eigen bed te kiezen.
ach.. zomaar een greep:quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo doe ik aangebrand als ik me afvraag waarom er zo'n focus op dat onderwerp ligt
Maar goed, draaien we de vraag om: waarom denk je dat het NIET de beste keuze voor het kind kan zijn?
Wat ik me nu wel al twee topics afvraag.. Waarom vindt JIJ het zo belangrijk dat een kind in z'n eigen bed moet liggen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
die postte dit niet
[..]
tja.. daar gaan jij en ik het nooit over eens worden geloof ik. En dan heb ik het niet over "eens een keer", maar je "waarom zou hij zonodig in zijn eigen bed moeten slapen" zorgt bij mij ervoor dat de 2 haren die ik nog heb accuut recht overeind gaan staan
.
Je geeft (vind ik dan he) het kind een keuze, die geen keuze zou moeten zijn. "Het staat hem vrij" om ooit weer in zijn eigen bed te slapen: mooi hoor.. maar hoezo staat hem dat vrij? Waarom bepalen jullie als ouders dat niet gewoon?
Omdat (zoals in het vorige topic ook al aangeven is) sommige ouders het geen issue vinden waar het kind slaapt, maar dat het kind slaapt. Dat jij daar geen heil in ziet, wil niet zeggen dat het geen optie is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
die postte dit niet
[..]
tja.. daar gaan jij en ik het nooit over eens worden geloof ik. En dan heb ik het niet over "eens een keer", maar je "waarom zou hij zonodig in zijn eigen bed moeten slapen" zorgt bij mij ervoor dat de 2 haren die ik nog heb accuut recht overeind gaan staan
.
Je geeft (vind ik dan he) het kind een keuze, die geen keuze zou moeten zijn. "Het staat hem vrij" om ooit weer in zijn eigen bed te slapen: mooi hoor.. maar hoezo staat hem dat vrij? Waarom bepalen jullie als ouders dat niet gewoon?
weet je... het grote verschil tussen OUD en "de rest van FOK", is dat hier een oververtegenwoordiging van hormonen aanwezig is. Niet zo raar natuurlijk maar dat zorgt er wél voor dat discussies hier op een TOTAAL andere manier verlopen dan op de rest van FOk.,quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
Vind je dat gek? Je doet ons af als een stel volslagen idioten!![]()
Terwijl écht, hier schrijven meestendeels leuke, verstandige, humorvolle vrouwen.
Maar goed, als je dat niet wil zien moeten we daar naturlijk gewoon schijt aan hebben.
Dat hoeft ook niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:30 schreef teamlead het volgende:
tja.. daar gaan jij en ik het nooit over eens worden geloof ik.
Omdat dat een keuze is die onze zoon van ons zelf mag maken. Daar kiezen wij voor.quote:Je geeft (vind ik dan he) het kind een keuze, die geen keuze zou moeten zijn. "Het staat hem vrij" om ooit weer in zijn eigen bed te slapen: mooi hoor.. maar hoezo staat hem dat vrij? Waarom bepalen jullie als ouders dat niet gewoon?
waarbij ik dus alleen maar aangeef dat die keuze consequenties kan hebben en waarvan ik gebaseerd op de reacties in dit topic er niet bij iedereen even hard van overtuigd ben dat die consequenties zijn meegenomen in het besluit....quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Omdat (zoals in het vorige topic ook al aangeven is) sommige ouders het geen issue vinden waar het kind slaapt, maar dat het kind slaapt. Dat jij daar geen heil in ziet, wil niet zeggen dat het geen optie is.
Correctie, er is hier een oververtegenwoordiging van andere hormonen dan op de rest van Fok....quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
weet je... het grote verschil tussen OUD en "de rest van FOK", is dat hier een oververtegenwoordiging van hormonen aanwezig is.
gelukkig niet... kon anders wel eens een hele lange reeks wordenquote:
jwel.. da's helder... maar ik vroeg me af waarom je je zoon die keuzemogelijkheid geeft? Dat het een constructie is waar jullie geen van 3en ongelukkig van worden lijkt me helderquote:
[..]
Omdat dat een keuze is die onze zoon van ons zelf mag maken. Daar kiezen wij voor.
Zo lang we ons er alledrie prettig bij voelen lijkt me dat geen enkel bezwaar. En als één van ons het niet meer prettig vindt, dan veranderen we het weer. Simple as that.
Welke consequenties doel je op?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:39 schreef teamlead het volgende:
[..]
waarbij ik dus alleen maar aangeef dat die keuze consequenties kan hebben en waarvan ik gebaseerd op de reacties in dit topic er niet bij iedereen even hard van overtuigd ben dat die consequenties zijn meegenomen in het besluit....
nah, oke.. puntje voor jouquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Correctie, er is hier een oververtegenwoordiging van andere hormonen dan op de rest van Fok....
Waarom niet?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:41 schreef teamlead het volgende:
jwel.. da's helder... maar ik vroeg me af waarom je je zoon die keuzemogelijkheid geeft? Dat het een constructie is waar jullie geen van 3en ongelukkig van worden lijkt me helder
Er zijn verschillende wetenschappelijke onderzoeken die elkaar tegenspreken. En geloof me, juist zulke keuzes maak je niet zonder je vantevoren goed te informeren. Juist door de elkaar tegensprekende onderzoeken... En ik weet van de meeste dames hier dat ze over het algemeen echt niet ondoordacht met hun kind(eren) aan de gang gaan. En zijn er wel waarschijnlijk, maar dat weet ik vooralsnog goed te negerenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:39 schreef teamlead het volgende:
[..]
waarbij ik dus alleen maar aangeef dat die keuze consequenties kan hebben en waarvan ik gebaseerd op de reacties in dit topic er niet bij iedereen even hard van overtuigd ben dat die consequenties zijn meegenomen in het besluit....
Met de nadruk op kan. Dit is dus het geval als je rookt, medicijnen gebruikt, bepaalde ziekten/afwijkingen hebt enzovoort. Als dit niet het geval, is er weinig gevaar.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:33 schreef teamlead het volgende:
[..]
ach.. zomaar een greep:
Omdat uit slaaponderzoek meer dan eens is gebleken dat een goede nachtrust voor ouders én kind van belang is
Omdat uit diverse onderzoeken blijkt dat het voor kinderen gevaarlijk kan zijn om bij ouders in bed te slapen (en ja: die is leeftijdsafhankelijk)
omdat het kind niet leert dat zijn plek, waar hij slaapt, zijn bed is en niet dat van mama en papa
Omdat je geen grenzen stelt voor je kind (op dat specifieke gebied althans)
Zo lang jij gewoon goed onderbouwt en beargumenteert (he, het lijkt elk willekeurig subforum op fok welquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
weet je... het grote verschil tussen OUD en "de rest van FOK", is dat hier een oververtegenwoordiging van hormonen aanwezig is. Niet zo raar natuurlijk maar dat zorgt er wél voor dat discussies hier op een TOTAAL andere manier verlopen dan op de rest van FOk.,
Als ik nu zou zeggen dat ik vind dat een aantal dames in OUD een enorme plank voor hun harses hebben en idiote keuzes maken breekt hier vrij snel de pleuris uit... en dan 10 tegen 1 door juist die vrouwen die ik níet bedoel
Precies, c'est le ton qui fait la musique.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:45 schreef E.T. het volgende:
[..]
Zo lang jij gewoon goed onderbouwt en beargumenteert (he, het lijkt elk willekeurig subforum op fok wel) waarom je zo'n afwijkende mening hebt, wordt er ook gewoon normaal terug gedaan hoor
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Jij was toch degene die zei dat hij zijn vriendin wel even van FOK weg zou houden... ik verzin het niet hoor!
No offence.. maar dat is je taak als ouder: je kind opvoeden en keuzes voor hem/haar maken zolang hij/zij daar zelf niet toe in staat is. En een kind is daar niet toe in staat, aangezien een kind niet de consequenties van keuzes kan overzienquote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
Waarom niet?
Er is al zoveel dat voor hem wordt bepaald, hetgeen hij aankan mag hij van mij/ons kiezen.
da's niet helemaal het beeld dat bestaat over OUD... en da's nog best een understatement. Ik heb létterlijk in het borstvoedingstopic de opmerking "wil jij dan niet het beste voor je kind" voorbij zien komen toen een moeder aangaf te overwegen om over te stappen naar flesvoeding.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:45 schreef E.T. het volgende:
[..]
Zo lang jij gewoon goed onderbouwt en beargumenteert (he, het lijkt elk willekeurig subforum op fok wel) waarom je zo'n afwijkende mening hebt, wordt er ook gewoon normaal terug gedaan hoor
beetje laat,, maar ik zie deze post nu pasquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:06 schreef prupke het volgende:
En elke moeder en vader die weten onbewust wel wat goed voor hun kind is. En ja iedereen heeft nu eenmaal een andere manier van opvoeden en dat is maar goed ook denk ik.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:09 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
maar bedankt dat je mijn beeld van de gemiddelde OUD-poster bevestigd,
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:18 schreef teamlead het volgende:
[..]
da's niet helemaal het beeld dat bestaat over OUD... en da's nog best een understatement.
nou laat jeugdzorg maar langskomen danquote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:16 schreef teamlead het volgende:
[..]
No offence.. maar dat is je taak als ouder: je kind opvoeden en keuzes voor hem/haar maken zolang hij/zij daar zelf niet toe in staat is. En een kind is daar niet toe in staat, aangezien een kind niet de consequenties van keuzes kan overzien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |