abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78929268
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

dat bedje moet nog langer mee
Waarom als hij uit bed is heb je meer plek. Voor 2 kids
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:10:09 #102
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_78929345
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
Niet op in gaan joh! Zonde om het topic af te laten dwalen door kort door de bocht gepost...
Misschien denk ik ook gewoon te simpel .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:12:11 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78929412
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee hoor, kinderen poepen, eten en slapen.... niets moeilijks aan
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78929430
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:55 schreef Suzanna het volgende:
Nou, ik vind wel dat je erin KUNT doorslaan, dat je kinderen bij je in bed mogen. Ik heb vrienden in Amerika (waar ik overigens heel veel respect voor heb) die hun kinderen (6 stuks) heel goed en liefdevol opvoeden, maar die wat mij betreft daar veel te makkelijk in zijn. Vaak slapen ze in hun eigen bed in, maar gaan 's nachts (door een enge droom, of gewoon omdat ze het lekker warm vinden) bij hun ouders in bed liggen, zodat papa 's nachts soms moet verkassen naar het bed van één van de kinderen. Dat vind ik gewoon te ver gaan...
Die van ons slapen in hun eigen bed, ook niet bij elkaar in bed, dat mag gewoon niet, klaar uit. Als baby hebben ze wel op onze kamer geslapen, maar dan ook in hun eigen bedje. Dat vond ik wel een goed alternatief. En als je wél kunt slapen met een baby in je bed, nou, prima... dat is aan jou dan. Als alle partijen (dus ook papa) het er maar mee eens zijn vind ik. En je het niet te lang doet als ze groter worden hebben ze écht hun eigen bedje nodig...
Als papa toch graag dat wil?
Ik zie niet in waarom ze in een eigen bedje moeten slapen.
Hier is ze iig altijd welkom als ze verdriet heeft, wil knuffelen of niet kan slapen.
Ze slaapt in haar eigen bedje maar dat is haar keus. Omdat ze dat zelf wil.

Maar als er een nare droom is dan is dat toch logisch of bij ziekte of bij angst?
En ik gok dat een kind vanzelf wel in zijn eigen bed wil slapen en dat met 20 niet meer doet

En wat is dan te lang??
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:12:43 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78929433
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Misschien is het als niet-ouder ook makkelijker om te roepen wat er absoluut nooit moet gebeuren dan als wel-ouder?

Of spreek je uit ervaring?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:17:37 #106
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_78929600
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien is het als niet-ouder ook makkelijker om te roepen wat er absoluut nooit moet gebeuren dan als wel-ouder?

Of spreek je uit ervaring?
Niet uit ervaring

Maar gewoon met nuchter redeneren kom ik tot die conclusie en vind ik dat er nog meer zotte dingen gebeuren, als ik per ongeluk in OUD verzeild raak. Ik geef maar meteen toe dat ik gemakkelijk praten heb als niet-ouder en mijn ideeën over opvoeden ook nu niet in de praktijk kan brengen.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:18:19 #107
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78929630
Ik heb ook niet heel het vorige topic doorgelezen overigens.

Voor ik moeder werd had ik een bepaald idee met hoe ik het zou willen doen, onze kinderen zijn nu bijna 5 jaar en bijna 2 jaar en tot nu toe kunnen we ons goed aan die beelden houden.

Maar, wij hebben 2 makkelijke dochters, ze zijn gezond, lief en luisteren prima, hiermee hebben we gewoonweg heel veel geluk.
Ik ben een gevoelsmens, voed mijn kinderen ook op naar mijn gevoel en dat gaat tot nu toe goed.

Ik hou er niet van als kinderen behandeld worden als prinsjes of prinsesjes, dat ze als God op aarde behandeld worden en op handen worden gedragen door hun ouders.
Iedereen houdt van zijn of haar kinderen als het goed is, geen een kind is meer dan een ander kind en naar mijn mening moeten ze ook niet zo opgevoed worden.

Ik ken 2 kinderen die echt alles krijgen van hun moeder en het zijn 2 verwende nestjes die totaal niet luisteren en totaal geen respect hebben voor hun medemens en ook niet voor dieren, alles draaid om de kinderen en om het hun naar hun zin te maken.
Verschrikkelijk vind ik dat!

En de moeder geeft dus wel kritiek op anderen en denkt dat ze het zelf helemaal perfect doet.
Zelf geef ik niet snel kritiek ( uitzondering staat er al), ieder zijn eigen manier, er zijn zoveel verschillende manieren van opvoeden en er is er echt niet maar een goed van.
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat je de opvoeding moet aanpassen aan de behoeftes van het kind, en aangezien ieder kind anders is heeft ieder kind ook een andere benadering nodig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:21:11 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78929727
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet uit ervaring

Maar gewoon met nuchter redeneren kom ik tot die conclusie en vind ik dat er nog meer zotte dingen gebeuren, als ik per ongeluk in OUD verzeild raak. Ik geef maar meteen toe dat ik gemakkelijk praten heb als niet-ouder en mijn ideeën over opvoeden ook nu niet in de praktijk kan brengen.
Maar wat als niet-ouder zot lijkt hoeft als ouder helemaal niet zot te (b)lijken....

Zelfs dingen die als ouder zot lijken hoeven dat een (halve) generatie later niet meer te lijken of te zijn
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:22:53 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78929784
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:12 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Als papa toch graag dat wil?
Ik zie niet in waarom ze in een eigen bedje moeten slapen.
Hier is ze iig altijd welkom als ze verdriet heeft, wil knuffelen of niet kan slapen.
Ze slaapt in haar eigen bedje maar dat is haar keus. Omdat ze dat zelf wil.

Maar als er een nare droom is dan is dat toch logisch of bij ziekte of bij angst?
En ik gok dat een kind vanzelf wel in zijn eigen bed wil slapen en dat met 20 niet meer doet

En wat is dan te lang??
Nou...

Ik vind "een verdrietje" niet een reden het kind bij me in bed te nemen. ik bevestig het daarmee namelijk enorm in het feit dat het een enorm probleem is waar actie op nodig is. Mijn mening is dat "gewoon" troosten dan afdoende is. We zijn er, we helpen je, en ga nu maar weer slapen. Verder geen speciale actie. Dat bewaar is voor als er écht wat is, misselijk, oorpijn, ik noem maar wat. Dat is hetzelfde als enorm troosten bij "niks". Als ik bij gewoon vallen, wat alle kinderen doen, al troost alsof er een been af ligt, wat moet ik dan uit de kast trekken als er écht eens een been af ligt? en willen knuffelen 's nachts? euh sorry, alles heeft zijn tijd, en 's nachts slapen we. en ik kies dat ze in hun bed slapen, en niet mijn kinderen. Net als ik kies wanneer we eten, en wat ze eten. Anders komt er Chips voor ontbijt en cola toe. en natuurlijk mogen ze zelf iets pakken als ze trek hebben, ik kan hun maag niet voelen. Maar onze grenzen liggen echt wel wat scherper.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78929886
Ik denk hetzelfde als jij buuf. Bij ziek zijn maak ik er geen probleem van als Amber in ons bed ligt maar zo voor de gezelligheid gebeurd gewoon niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:27:25 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78929934
Maar ik vind het juist gezellig, heerlijk om 's nachts Jen tegen me aan te voelen kruipen. Dat ze geborgenheid zoekt. Of als ik haar in haar slaap hoor lachen .

En als ze wakker wordt dat ik dan eerst een flinke knuffel krijg.
pi_78929997
Tis best gezellig hoor maar Amber ligt altijd overdwars in bed en ons bed is maar 1.40
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:31:31 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78930058
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:22 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou...

Ik vind "een verdrietje" niet een reden het kind bij me in bed te nemen. ik bevestig het daarmee namelijk enorm in het feit dat het een enorm probleem is waar actie op nodig is. Mijn mening is dat "gewoon" troosten dan afdoende is. We zijn er, we helpen je, en ga nu maar weer slapen. Verder geen speciale actie. Dat bewaar is voor als er écht wat is, misselijk, oorpijn, ik noem maar wat. Dat is hetzelfde als enorm troosten bij "niks". Als ik bij gewoon vallen, wat alle kinderen doen, al troost alsof er een been af ligt, wat moet ik dan uit de kast trekken als er écht eens een been af ligt? en willen knuffelen 's nachts? euh sorry, alles heeft zijn tijd, en 's nachts slapen we. en ik kies dat ze in hun bed slapen, en niet mijn kinderen. Net als ik kies wanneer we eten, en wat ze eten. Anders komt er Chips voor ontbijt en cola toe. en natuurlijk mogen ze zelf iets pakken als ze trek hebben, ik kan hun maag niet voelen. Maar onze grenzen liggen echt wel wat scherper.
Dat!
Althans... laat ik het dan zo zeggen, op deze manier is wat voor ons goed werkt en goed voelt.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:32:06 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78930078
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:27 schreef Ticootje het volgende:
Maar ik vind het juist gezellig, heerlijk om 's nachts Jen tegen me aan te voelen kruipen. Dat ze geborgenheid zoekt. Of als ik haar in haar slaap hoor lachen .

Als er geen reden is voor geborgenheid zoeken niet nee. En ik slaap gewoon liever. ik ben overdag al genoeg aan het knuffelen en omarmen en weet ik wat. die paar uur 's nachts benut ik graag voor slaap.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:32:14 #115
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_78930083
quote:

Je bent 24 uur per dag ouder, maar vind je niet dat je ouderschap te ver doorslaat als je ook echt alles moet meebeleven met je kind?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:33:00 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78930109
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:25 schreef Vicky het volgende:
Ik denk hetzelfde als jij buuf. Bij ziek zijn maak ik er geen probleem van als Amber in ons bed ligt maar zo voor de gezelligheid gebeurd gewoon niet.
Hier hetzelfde, maar moet zeggen dat ze geen van beide graag bij ons in bed slapen.
Toen mijn man in het ziekenhuis wilde Demi bij me slapen, dat mocht maar halverwege de nacht ging ze alweer terug naar haar eigen bedje, ik bewoog te veel...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:33:38 #117
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78930133
Dat staat grappig onder elkaar.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:34:46 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78930172
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Je bent 24 uur per dag ouder, maar vind je niet dat je ouderschap te ver doorslaat als je ook echt alles moet meebeleven met je kind?
Nee
pi_78930179
Ooh dat zou ik niet kunnen verdriet is er niet zomaar. En hier is gewoon troosten dan geen optie.
Het is niet zomaar weg.En als ze in tranen is om een nachtmerrie dan vind ik het prima als ze komt.
Overigens slaapt ze het liefst in haar eigen bed nog en komt het zelden voor dat ze in bed wil.

Ik vind de opmerking ik kies dat ze in hun bed slapen en niet mijn kinderen dan wel weer leuk. Daar kies IK namelijk ook voor. Ik beslis dus dat het wel mag.. Het is geen geval van omdat mijn kind het zo wil doen we het zo. (al vind ik haar gevoelens heel en heel erg belangrijk) En ook ik kies wat ze eet voor ontbijt en wat ze wel en niet mag. Ik ben overigens verder heel duidelijk en streng en consequent..
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:37:47 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78930279
Ken overigens een meisje wat ook altijd bij haar moeder in bed sliep, sliep ook nooit ergens anders.
Dat wilde de moeder niet.
De moeder moest een paar nachtjes in het ziekenhuis slapen en haar dochter sliep bij haar oom en tante.
Dat kind wilde dus echt niet slapen zonder haar moeder naast zich, tante was niet goed genoeg.

Ben wel blij dat onze kinderen gewoonweg overal slapen, vinden ze ook erg leuk.
Demi vooral bij de opa's en oma's aangezien ze dan een tweepersoonbed voor zichzelf heeft.
Nika slaapt dan in een campingbedje.
pi_78930316
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee
Toe hoever wil je met je kinderen meegaan hierin eigenlijk? Even uit nieuwsgierigheid?
pi_78930324
Bij verdriet of nachtmerrie wordt er getroost en als ze weer rustig is brengen we haar weer naar dr eigen bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:40:08 #123
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78930347
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:34 schreef Pvoesss het volgende:
Ooh dat zou ik niet kunnen verdriet is er niet zomaar. En hier is gewoon troosten dan geen optie.
Het is niet zomaar weg.En als ze in tranen is om een nachtmerrie dan vind ik het prima als ze komt.
Overigens slaapt ze het liefst in haar eigen bed nog en komt het zelden voor dat ze in bed wil.

Ik vind de opmerking ik kies dat ze in hun bed slapen en niet mijn kinderen dan wel weer leuk. Daar kies IK namelijk ook voor. Ik beslis dus dat het wel mag.. Het is geen geval van omdat mijn kind het zo wil doen we het zo. (al vind ik haar gevoelens heel en heel erg belangrijk) En ook ik kies wat ze eet voor ontbijt en wat ze wel en niet mag. Ik ben overigens verder heel duidelijk en streng en consequent..
Dat verdriet is er niet zomaar nee. Maar er een drama van maken is ook niet nodig. Je kunt best empatisch zijn zonder gelijk helemaal door te vragen. Iedereen droomt wel eens vervelend. No biggie verder. Iedereen heeft wel eens verdriet. Komt voor. Maar daar hoeven we geen urenlange sessies over te hebben wat mij betreft. En ja, mijn jongens komen ook gewoon als ze wat dwars zit en ze komen er zelf niet uit. Maar ze kunnen ook dingen zelf op lossen. En dat is waar een opvoeding voor dient wat mij betreft. Een stabiele volwassene worden.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:40:49 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78930375
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Toe hoever wil je met je kinderen meegaan hierin eigenlijk? Even uit nieuwsgierigheid?
Tot zover ik het normaal vind en mijn kind er behoefte aan heeft.
pi_78930522
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:40 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dat verdriet is er niet zomaar nee. Maar er een drama van maken is ook niet nodig. Je kunt best empatisch zijn zonder gelijk helemaal door te vragen. Iedereen droomt wel eens vervelend. No biggie verder. Iedereen heeft wel eens verdriet. Komt voor. Maar daar hoeven we geen urenlange sessies over te hebben wat mij betreft. En ja, mijn jongens komen ook gewoon als ze wat dwars zit en ze komen er zelf niet uit. Maar ze kunnen ook dingen zelf op lossen. En dat is waar een opvoeding voor dient wat mij betreft. Een stabiele volwassene worden.
Maar hoe zie je even in bed nemen dan als een drama?
Of urenlange sessies? daar heb ik het dan weer niet over gehad dus ik vraag me af hoe je daar bij komt?

Mijn dame is overigens juist heel zelfstandig, wil alles zelf oplossen.
En zelf heel goed nadenken.
Heel ondernemend en in bijv een ballorig roept ze zo dahaagg mama en loopt als bijna 2 jarige naar de trampolines toe om tussen de grote kindjes te gaan spelen.
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 14:47:14 #126
5428 crew  miss_sly
pi_78930604
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:40 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Maar verandert dat ook niet met de leeftijd?
Ik was niet van plan om straks idd een groot issue te maken van nare dromen, maar momenteel troost ik echt nog als ze huilt. En dat zal ik zeker nog wel een aantal jaren blijven doen.

En veel regelt zichzelf. Senna begon in een wiegje bij ons op de kamer, en vaak gedurende de nacht bij ons in bed. Uiteindelijk sliep ze daarin ineens niet meer lekker, dus hebben we haar in haar grotere ledikant gelegd, en dat ging een stuk beter. Wel belandde ze dan gedurende de nacht na een voeding toch tussen ons in. Ging ook prima, tot dat toch wat minder goed ging lopen. Inmiddels slaapt ze iedere nacht in haar eigen bed, voed ik haar op haar kamertje en gaat ze terug in haar ledikant. En iedereen slaapt weer prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:51:00 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78930731
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:44 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Maar hoe zie je even in bed nemen dan als een drama?
Of urenlange sessies? daar heb ik het dan weer niet over gehad dus ik vraag me af hoe je daar bij komt?

Mijn dame is overigens juist heel zelfstandig, wil alles zelf oplossen.
En zelf heel goed nadenken.
Heel ondernemend en in bijv een ballorig roept ze zo dahaagg mama en loopt als bijna 2 jarige naar de trampolines toe om tussen de grote kindjes te gaan spelen.
Nou je zegt het zelf: Oh, dat zou ik niet kunnen, verdriet is er niet zomaar, gewoon troosten is dan geen optie. en ik zie het in bed nemen niet als een drama hoor, dat moet ieder voor zich weten. Ík heb het nooit gedaan, vanwege al eerder genoemde redenen.
ik ga mijn kind alleen niet bevestigen in zijn droom-paniek als dat niet nodig is. Ook nachtmerries moet je leren kennen, en ik pak dat anders aan dan jij.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:54:33 #128
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78930860
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar verandert dat ook niet met de leeftijd?
Ik was niet van plan om straks idd een groot issue te maken van nare dromen, maar momenteel troost ik echt nog als ze huilt. En dat zal ik zeker nog wel een aantal jaren blijven doen.

En veel regelt zichzelf. Senna begon in een wiegje bij ons op de kamer, en vaak gedurende de nacht bij ons in bed. Uiteindelijk sliep ze daarin ineens niet meer lekker, dus hebben we haar in haar grotere ledikant gelegd, en dat ging een stuk beter. Wel belandde ze dan gedurende de nacht na een voeding toch tussen ons in. Ging ook prima, tot dat toch wat minder goed ging lopen. Inmiddels slaapt ze iedere nacht in haar eigen bed, voed ik haar op haar kamertje en gaat ze terug in haar ledikant. En iedereen slaapt weer prima.
Ja dat verandert wel met de jaren. en ik ga er nog steeds uit als ze huilen, alleen wordt dat gewoon minder. Maar ook mijn dreumesen stonden wel"uit??" te roepen 's nachts. euh, nee, nu is het nacht en gaan we slapen. En niet spelen, kroelen, knuffelen of wat dan ook. tja, ik ben van mening dat je ze dat best kunt leren. Middelste kreeg tot 1,5 jaar een nachtvoeding, maar echt zonder verdere interactie hoor. Honger had ie, voor de rest gewoon slapen. anders was het hek echt van de dam.
pi_78930968
ooh nee ik bedoel dat voor haar is op die momenten gewoon troosten geen optie. Bij een val ofzo zeg ik ohjee en zij ook en klaar.Bij een nachtmerrie is het echt intens gillen niet kunnen doordringen schudden van verdriet..
Dan pak ik haar toch liever in mn armen in bed en praat tegen haar dat alles oke is en de nare droom over is..
Dat ze weer lekker kan gaan slapen. ze ligt een uurtje bij me snikt een hele poos na en als ze in slaap valt is het prima dan blijft ze. is ze klaarwakker dan leg ik haar weer in bed en zegt ze doei mama
En slaapt weer verder.. Ze heeft totaal geen behoefte om bij mij te liggen alleen als het ernst is voor haar zeg maar.
pi_78931063
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:54 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ja dat verandert wel met de jaren. en ik ga er nog steeds uit als ze huilen, alleen wordt dat gewoon minder. Maar ook mijn dreumesen stonden wel"uit??" te roepen 's nachts. euh, nee, nu is het nacht en gaan we slapen. En niet spelen, kroelen, knuffelen of wat dan ook. tja, ik ben van mening dat je ze dat best kunt leren. Middelste kreeg tot 1,5 jaar een nachtvoeding, maar echt zonder verdere interactie hoor. Honger had ie, voor de rest gewoon slapen. anders was het hek echt van de dam.
Als ze hier midden in de nacht roept om koekje, noonoo of opa dan zet ik de babyfoon wat zachter.
Ik gniffel een beetje om de liedjes die ze zingt over opa en laalaa en ik draai me om.
Imho is dat dan weer een ander verhaal. als ik haar er dan uit zou halen zou ze in mijn bed ook gaan zingen en roepen en dansen dat is dus niet wat ik als een rede zie om haar uit bed te halen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:05:57 #131
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78931227
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:22 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou...

Ben ik het helemaal mee eens! goed verwoord debuurvrouw...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:08:51 #132
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78931341
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:58 schreef Pvoesss het volgende:
ooh nee ik bedoel dat voor haar is op die momenten gewoon troosten geen optie. Bij een val ofzo zeg ik ohjee en zij ook en klaar.Bij een nachtmerrie is het echt intens gillen niet kunnen doordringen schudden van verdriet..
Dan pak ik haar toch liever in mn armen in bed en praat tegen haar dat alles oke is en de nare droom over is..
Dat ze weer lekker kan gaan slapen. ze ligt een uurtje bij me snikt een hele poos na en als ze in slaap valt is het prima dan blijft ze. is ze klaarwakker dan leg ik haar weer in bed en zegt ze doei mama
En slaapt weer verder.. Ze heeft totaal geen behoefte om bij mij te liggen alleen als het ernst is voor haar zeg maar.
Dat klinkt dan toch wel weer gewoon goed hoor. Dat zou ik misschien ook wel doen als het echt menens is. Maar meestal laat ik de kinderen gewoon op hun kamer even rustig worden, ik houd ze dan echt wel vast en knuffel ze (precies wat jij zegt), mijn middelste heeft dat namelijk weleens, zo'n nachtmerrie en hélemaal overstuur. Maar bij me in bed nemen... nou ja, vaak is het zelfs niet eens als ik al slaap, maar 's avonds als wij nog beneden zijn. Dan is het sowieso niet eens een optie.

Enne, die van mij liggen net als die van Vicky dan DWARS in bed, bewegen de hele tijd, zijn klaarwakker en slapen helemaal niet goed. Ik heb een tijdje geleden een nacht met Emma (4 jaar) naast me geslapen omdat ze pseudokroep had (doodeng ) maar eh... zei ik geslapen? Het was meer waken...
En Emma vond het wel héél gezellig! De volgende nacht wilde ze weer naast me slapen, want alleen was maar zo alleen!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 maart 2010 @ 15:57:57 #133
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78933212
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:29 schreef Vicky het volgende:
Tis best gezellig hoor maar Amber ligt altijd overdwars in bed en ons bed is maar 1.40
Hier ook 'maar' 1.40 en na een nacht Isa tussen ons in ben ik echt niet meer gezellig
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78934037
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hier ook 'maar' 1.40 en na een nacht Isa tussen ons in ben ik echt niet meer gezellig
Whaha ik ook niet hoor
meestal verkast een van ons naar de bank.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:20:22 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78934192
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

220
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:31:44 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78934689
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:55 schreef Suzanna het volgende:
Als alle partijen (dus ook papa) het er maar mee eens zijn vind ik. En je het niet te lang doet als ze groter worden hebben ze écht hun eigen bedje nodig...
En wie bepaalt dat? De ouders zelf toch zeker?
Ik heb het al in het vorige topic verteld, maar ik ben van de herhaling.
Mijn zoon heeft tot een half jaar op onze kamer geslapen, daarna in zijn eigen kamer en bedje, verliep prima. Een maand of wat geleden (hij is nu 3) is het er echter ingeslopen dat hij bij ons in bed slaapt. En wij vinden het allemaal erg gezellig, niemand heeft er last van, en soms zegt hij ook dat hij in zijn eigen bed wil slapen. Prima.

En hier ook 2.20m én een cosleepbedje ernaast (waar ik hem dan naar verplaats als ik zelf ga slapen, maar waar hij weer uitrolt/-draait in zijn slaap. Meestal ligt hij 's ochtends met zijn hoofd op mijn buik.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78935330
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

220
230
pi_78935788
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

230
370
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:00:49 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78935858
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:59 schreef owlet het volgende:
[..]
370
Je slaapt op de vloer en de hele slaapkamer is daarom je bed?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78936103

nee.
Peuterbed van 75 - tweepersoonsbed van 220 - peuterbed van 75.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:17:21 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78936697

Ik zie trouwens meerdere malen een bed van 220 breed staan, nou kost het mij al genoeg moeite om matrashoezen te vinden voor matrassen van 90 x 220 die zo'n 30 cm hoog zijn en nog fatsoenlijk zitten, wegens de lengte/hoogte combinatie, maar waar vind je matrashoezen van 110 breed?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78936841
Die vind je redelijk makkelijk van 220
pi_78937445
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:59 schreef owlet het volgende:

[..]

370

Allemaal even lang?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:10:39 #144
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78938688
quote:

quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:31 schreef Moonah het volgende:

[..]
<knip>
En hier ook 2.20m én een cosleepbedje ernaast (waar ik hem dan naar verplaats als ik zelf ga slapen, maar waar hij weer uitrolt/-draait in zijn slaap. Meestal ligt hij 's ochtends met zijn hoofd op mijn buik.
Can't help it.. maar mij bekruipt dan toch het gevoel "wie vindt dit nu vooral fijn? Mama of het kind?"
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:27:50 #145
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_78938997
quote:
Op maandag 8 maart 2010 17:16 schreef Repeat het volgende:
De meeste OUD posters sporen dan ook niet.
Repeat had gelijk.

Echt, de vurigheid waarin hier OUD-posters elkaar corrigeren (commentaar op opvoeding van iemand anders? Who the FUCK are you? Pedagoog?) noodzaken mij om mijn vriendin van Fok af te houden mochten we aan grut gaan denken.

Qua opvoeding zijn er een paar basisprincipes die ik aan mijn kinderen duidelijk wil maken. Ik voed ze als het even kan op als een hond (duidelijkheid, positief gedrag belonen, negatief bespreken en daarna negeren, eigen plaatsen begrenzen en een vaste plek voor de strafmomenten) en tegelijk wil ik een Obi Wan Kenobi voor mijn kind zijn: zet ze aan het denken, begeleid ze, zorg dat ze een wil kweken die op meer dan hebzucht alleen gestoeld is. Neem ze mee de natuur in, laat ze eens vies worden.

Maar wat ik hier zo lees... samenraapsel van opvoedmethodieken zonder duidelijke argumentatie en het ergste is dat iedereen gelijk heeft!
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 maart 2010 @ 18:41:04 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78939245
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Repeat had gelijk.

Echt, de vurigheid waarin hier OUD-posters elkaar corrigeren (commentaar op opvoeding van iemand anders? Who the FUCK are you? Pedagoog?) noodzaken mij om mijn vriendin van Fok af te houden mochten we aan grut gaan denken.

Qua opvoeding zijn er een paar basisprincipes die ik aan mijn kinderen duidelijk wil maken. Ik voed ze als het even kan op als een hond (duidelijkheid, positief gedrag belonen, negatief bespreken en daarna negeren, eigen plaatsen begrenzen en een vaste plek voor de strafmomenten) en tegelijk wil ik een Obi Wan Kenobi voor mijn kind zijn: zet ze aan het denken, begeleid ze, zorg dat ze een wil kweken die op meer dan hebzucht alleen gestoeld is. Neem ze mee de natuur in, laat ze eens vies worden.

Maar wat ik hier zo lees... samenraapsel van opvoedmethodieken zonder duidelijke argumentatie en het ergste is dat iedereen gelijk heeft!
En je denkt dat je daarmee uniek bent?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:56:28 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78939879
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]

Can't help it.. maar mij bekruipt dan toch het gevoel "wie vindt dit nu vooral fijn? Mama of het kind?"
En wat te denken van papa?
Ik denk dat wij er alledrie van genieten. Mijn zoon mag altijd kiezen 's avonds. "Waar wil je slapen, in je eigen bed, in het kleine bedje (de cosleeper) of in het grote bed?". Meestal kiest hij het grote bed, soms ook het kleine of zijn eigen bed.
Weet je, het is niet opgelegd ofzo. Het is ontstaan toen hij een paar keer 's avonds in slaap was gevallen toen we samen op bed (mijn lief werkt 's avonds) DWDD keken. Dat voelde zo schattig. Toen heb ik hem een aantal malen laten kiezen. Tot mijn lief vroeg of het structureel was geworden ofzo. Nah, dan heb je daar een gesprekje over en bij gebrek aan tegenargumenten (want dat blijkt dan, waarom zou hij per sé op zijn eigen kamer moeten slapen?) beslis je samen dat het dan dus goed is voor ons.
Echt, zó lekker om als je gaat slapen (immers, manlief komt pas thuis als ik al lang en breed lig te pitten) zijn handje vast te houden, nog even over zijn bolleke te aaien. En 's ochtends is het ook heerlijk wakker worden, lepeltje lepeltje met mijn vent en mijn zoon met zijn hoofd op mijn buik. Om over de bijna altijd stralende toet die je tegemoet lacht als hij zijn ogen opendoet maar te zwijgen....

Op een gegeven moment zal hij écht zelf behoefte hebben aan zijn privacy en dan staat het hem vrij om weer structureel voor zijn eigen bed te kiezen.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:59:40 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78940029
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:27 schreef Skull-splitter het volgende:

Jammer dat je het zo ziet. Ik heb zelf echt erg veel gehad aan OUD toen mijn zoon nog een baby was. De onzekerheden waar elke verse ouder mee loopt kon ik hier uiten. Ik werd gerust gesteld, gerelativeerd, doorverwezen, van advies gediend, whatever. Echt, de steun (én herkenning!!) die ik hier toen heb ervaren is onbetaalbaar en die gun ik iedere nieuwbakken moeder/vader.
Het is toch niet zo dat je iets wordt opgelegd? Je krijgt een spiegel voorgehouden, er worden suggesties gedaan, maar je kunt zélf toch kiezen en beslissen?
pi_78940905
quote:

[..]

[..]

Zolang alle gezinsleden op deze manier aan hun slaap toekomen, is er weinig aan de hand denk ik...
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:47:01 #150
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78942361
quote:

[..]

[..]

Wat dacht je van beiden?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')