abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78928087
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:28 schreef teamlead het volgende:

Of hebben jullie het hierover gehad en zijn jullie tot de conclusie gekomen dat voor Mikael er geen sprake is van een negatief signaal en er dus niets aan de hand is? (want dat kan natuurlijk ook )
Ik weet dat Mikael zich echt een grote broer voelt. En tja als zijn broertje kan zwemmen kan hij het ook. Tis een beetje moeilijk uit te leggen. Tis niet zo dat hij maar het water in springt omdat ie denkt dat ie een baby is ofzo.

Oh en dat is het juist. Mikael is niet bang voor zwemmen. Juist helemaal niet. Maar bij alles wat ie doet zegt ie eerst: Ik durf niet. Tis bijna een stopwoord. Mikael zwemt elke week dus angst is het absoluut niet!!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:37:03 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_78928137
Teamlead, je hebt an sich gelijk. Er wordt veel te moeilijk gedacht over het opvoeden van kinderen en van alles wordt er zomaar bijgehaald met het idee dat het de juiste keuze is. Echter is het ook gewoon de tijdsgeest van nu waar van alles te beleven is, maar onzekerheid ook erg heerst. Het is daardoor erg knap als je als ouder je kind(eren) een simpele maar doeltreffende opvoeding kunt geven. Misschien wel onmogelijk. Er is ook zo'n overload aan informatie, waardoor ouders tegenwoordig veel meer twijfelen en vragen stellen bij hun manier van opvoeding.

Toch moet me één ding van het hart. Echt WTF , waarom slapen baby's bij hun ouders in bed? Dat is toch gewoon ongezond? En het gaat ook stinken met al die poepluiers .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:37:50 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78928173
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja ik bedoelde meer het proberen tegenhouden van ongewenste opmerkingen van buitenaf, tot op zekere hoogte hoort dat er bij, maar je kan ook daarin doorslaan. Ik ben dan bang dat je kinderen krijgt die heel snel uit het veld geslagen zijn door een snauw of een opmerking van iemand die buiten de invloedsfeer van de ouders ligt, zoals een leraar op school of een trainer/coach op de training.

Ik heb zelf een x aantal van die kinderen getrained waarbij de ouders dan achteraf verhaal kwamen halen over een (in mijn ogen) onschuldige opmerking. Vaak bleek het dan ook dat de kinderen in kwestie iets totaal anders hadden opgevat dan wat bedoeld was.
nou dit dus, precies mijn ervaring. In iets minder sterke mate, maar dit is wel wat ik wil voorkomen. Je wil ze toch ook niet te kwetsbaar maken én serieus nemen, en geen angsten aanwakkeren. Het is nog geen sinecure.

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 09-03-2010 13:43:57 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 13:38:10 #79
5428 crew  miss_sly
pi_78928187
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:32 schreef Moonah het volgende:
Hm, ik ben het wéér met je eens TL.
Ik houd er niet van om kinderen onderling te vergelijken. Daarmee doe je af aan hun gevoel voor individualiteit en bevorder je competitiviteit. Bovendien lijkt het me dat in dit geval Mikael niet serieus genoemd wordt in zijn angsten. Ik zou dan eerder opteren voor een heel geleidelike stap voor stap gewenning aan het water ipv ineens in het diepe (man, ik weet zélf nog heel goed de eerste keer dat ik géén bodem onder mijn voeten voelde, dát was eng ).
Helemaal mee eens!
Ik zou dan eerder ervoor kiezen om als een van de ouders met het angstige kind rustig aan op te bouwen om te kijken of de angst op te lossen is met begeleiding. De andere ouder kan dan lekker spelen met het andere kind. Lijkt me voor iedereen een fijnere oplossing.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78928202
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:37 schreef Falco het volgende:

Toch moet me één ding van het hart. Echt WTF , waarom slapen baby's bij hun ouders in bed? Dat is toch gewoon ongezond? En het gaat ook stinken met al die poepluiers .
Ja want je kind lig de hele nacht in zo'n poepluier naast je te stinken
pi_78928220
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:37 schreef Falco het volgende:

ongezond waarom??

en niet ieder baby/kind poept tig keer per nacht... ik mag toch hopen dat kinderen die in hun eigen bedje liggen ook niet de hele nacht met een poepluier liggen.
pi_78928276
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als het je al een aantal maal is overkomen dan kun je ook eens bij jezelf te rade gaan, ipv te denken dat de betreffende kinderen overgevoelig reageren.
Ja leuk, zo`n vingertje, maar als omstanders zelf ook zeggen dat het desbetreffende kind het verkeerd opneemt, ga ik niet bij mijzelf ten rade. Leuk dat je het probeert af te schuiven, maar helaas.

Ik zal je een voorbeeld geven. Als ik tegen een kind zegt dat het wel iets feller mag, dan is dat niet negatief bedoelt, zeg ik niks negatiefs over het kind zelf, maak ik geen verwijten naar hem over zijn kwaliteiten, maar toch denken de ouders dat ik hun zoon afkraak, wat dus gewoon niet zo is. Zo`n opmerking is heel normaal in het voetbal, maar buitenstaanders zien dat blijkbaar als iets negatiefs.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:41:06 #83
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78928289
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:35 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik weet dat Mikael zich echt een grote broer voelt. En tja als zijn broertje kan zwemmen kan hij het ook. Tis een beetje moeilijk uit te leggen. Tis niet zo dat hij maar het water in springt omdat ie denkt dat ie een baby is ofzo.

Oh en dat is het juist. Mikael is niet bang voor zwemmen. Juist helemaal niet. Maar bij alles wat ie doet zegt ie eerst: Ik durf niet. Tis bijna een stopwoord. Mikael zwemt elke week dus angst is het absoluut niet!!!
Ja, je misbruikt zijn gevoel van grote broer zijn om hem iets te laten doen waar hij angst voor heeft. Ergo, als hij het niet doet is hij ineens niet meer de grote stoere broer maar is zijn babybroertje (die nog geen keuze heeft, maar gewoon meegesleept wordt) de stoerste.

Als hij niet bang is voor zwemmen is zijn weigeren dus een signaal voor iets anders. Wat zou het kunnen zijn?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78928315
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
Ik zou dan eerder ervoor kiezen om als een van de ouders met het angstige kind rustig aan op te bouwen om te kijken of de angst op te lossen is met begeleiding. De andere ouder kan dan lekker spelen met het andere kind. Lijkt me voor iedereen een fijnere oplossing.
Ja als ie echt bang is moet je het zo doen. Maar hij is niet bang. Tis gewoon een dromerd en geeft standaard al als antwoord: Ik durf niet. Hij dnekt er niet eens bij na. Als hij bv aan het spelen en is en ik zie dat ie moet plassen en dat tegen hem zeg. Is het ook meteen: Maar ik durf niet!! Gewoon zonder op te kijken. Hij merkt het niet eens.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:42:04 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78928318
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:35 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Sommige dingen werken gewoon omdat ze zich op dat moment niet willen laten kennen.

Het is alleen vervelend als die dingen jaren duren, zo wilde die van mij nooit in achtbanen en dergelijke, totdat we een keer met een groepje in de Efteling waren en hij met een meisje van zijn leeftijd (toen beiden 13) alleen in de Efteling mocht rondlopen.... sindsdien is het een achtbaanfreak.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78928328
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:37 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou dit dus, precies mijn ervaring. In iets minder sterke mate, maar dit is wel wat ik wil voorkomen. Je wil ze toch ook niet te kwetsbaar maken én serieus nemen, en geen angsten aanwakkeren. Het is nog een sinecure.
Kan ik mij heel goed voorstellen!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:42:52 #87
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_78928344
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:39 schreef p_iglet het volgende:

[..]

ongezond waarom??

en niet ieder baby/kind poept tig keer per nacht... ik mag toch hopen dat kinderen die in hun eigen bedje liggen ook niet de hele nacht met een poepluier liggen.
Dat in bed liggen bij ouders is echt doorgeschoten onzin, dat een kind echt te week maakt. En als bonus krijg je ook elke nacht een lekkere poepgeur in je slaapkamer .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_78928376
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat in bed liggen bij ouders is echt doorgeschoten onzin, dat een kind echt te week maakt. En als bonus krijg je ook elke nacht een lekkere poepgeur in je slaapkamer .
Die van mij poept niet 's nachts
pi_78928437
quote:

[..]

Dat is echt onzin!

Ik persoonlijk ben geen voorstander van een kind bij mij in bed maar als ik moet kiezen tussen een hele nacht oplopen omdat mijn baby niet wil slapen of haar tussen ons in leggen zodat ze wel slaapt... Nou dan is de keus heel snel gemaakt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:48:09 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78928505
Ik koos de optie matras naast bed kind. Dan kan je tenminste nog slapen, en kind leert dat zijn kamer/bed óók een veilige plek is. ik slaap sowieso heel licht, en met een kind naast me gewoon niet. dus puur praktisch.
  Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 13:51:59 #91
5428 crew  miss_sly
pi_78928653
quote:

[..]

Je mag natuurlijk zeker je eigen mening hebben en het met je eigen kinderne op jouw manier doen, maar dit is nu net een van die dingen die niet hoeft: op de keuzes van andere mensen,puur gebaseerd op jouw mening. Bovendien zou je er eerst wat onderzoek op na kunnen slaan, voor je dingen beweert die niet waar zijn, zoals dat het een kind week maakt.

En zoals al eerder gezegd: geen enkel kind hoort een hele nacht in een poepluier te liggen; niet bij de ouders in bed en niet in het eigen bed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78928735
quote:

[..]

Dat van niet bij je liggen kan ik nog snappen, maar waar haal je die 'elke nacht een poepluier' vandaan? Mijne poept misschien 2 keer in de week
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:55:27 #93
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78928798
Nou, ik vind wel dat je erin KUNT doorslaan, dat je kinderen bij je in bed mogen. Ik heb vrienden in Amerika (waar ik overigens heel veel respect voor heb) die hun kinderen (6 stuks) heel goed en liefdevol opvoeden, maar die wat mij betreft daar veel te makkelijk in zijn. Vaak slapen ze in hun eigen bed in, maar gaan 's nachts (door een enge droom, of gewoon omdat ze het lekker warm vinden) bij hun ouders in bed liggen, zodat papa 's nachts soms moet verkassen naar het bed van één van de kinderen. Dat vind ik gewoon te ver gaan...
Die van ons slapen in hun eigen bed, ook niet bij elkaar in bed, dat mag gewoon niet, klaar uit. Als baby hebben ze wel op onze kamer geslapen, maar dan ook in hun eigen bedje. Dat vond ik wel een goed alternatief. En als je wél kunt slapen met een baby in je bed, nou, prima... dat is aan jou dan. Als alle partijen (dus ook papa) het er maar mee eens zijn vind ik. En je het niet te lang doet als ze groter worden hebben ze écht hun eigen bedje nodig...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:56:59 #94
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78928851
quote:

[..]

Dit is nou gewoon een typische vooroordeel-reactie, slecht onderbouwd. Vind ik dan ..
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:04:33 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78929122
Mijn man stinkt vaker dan mijn dochter in bed, moet ik hem dan ook maar op de bank laten slapen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:06:20 #96
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78929190
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:04 schreef Ticootje het volgende:
Mijn man stinkt vaker dan mijn dochter in bed, moet ik hem dan ook maar op de bank laten slapen?
Dat je dat nog vraagt!
_edit- en trouwens, Ook??!? Heeft dat arme kind van jou geen eigen bed?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:06:47 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78929208
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dat je dat nog vraagt!
Oh, dat lijkt me heerlijk!

Hij is immers groot genoeg om alleen te kunnen slapen hoor
pi_78929219
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:04 schreef Ticootje het volgende:
Nee dubbelvouwen in het bedje van de kleine meid
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:07:10 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78929227
Niet op in gaan joh! Zonde om het topic af te laten dwalen door kort door de bocht gepost...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:07:24 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78929232
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 14:07 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nee dubbelvouwen in het bedje van de kleine meid
dat bedje moet nog langer mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')