Ik weet dat Mikael zich echt een grote broer voelt. En tja als zijn broertje kan zwemmen kan hij het ook. Tis een beetje moeilijk uit te leggen. Tis niet zo dat hij maar het water in springt omdat ie denkt dat ie een baby is ofzo.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:28 schreef teamlead het volgende:
Of hebben jullie het hierover gehad en zijn jullie tot de conclusie gekomen dat voor Mikael er geen sprake is van een negatief signaal en er dus niets aan de hand is? (want dat kan natuurlijk ook)
nou dit dus, precies mijn ervaring. In iets minder sterke mate, maar dit is wel wat ik wil voorkomen. Je wil ze toch ook niet te kwetsbaar maken én serieus nemen, en geen angsten aanwakkeren. Het is nog geen sinecure.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja ik bedoelde meer het proberen tegenhouden van ongewenste opmerkingen van buitenaf, tot op zekere hoogte hoort dat er bij, maar je kan ook daarin doorslaan. Ik ben dan bang dat je kinderen krijgt die heel snel uit het veld geslagen zijn door een snauw of een opmerking van iemand die buiten de invloedsfeer van de ouders ligt, zoals een leraar op school of een trainer/coach op de training.
Ik heb zelf een x aantal van die kinderen getrained waarbij de ouders dan achteraf verhaal kwamen halen over een (in mijn ogen) onschuldige opmerking. Vaak bleek het dan ook dat de kinderen in kwestie iets totaal anders hadden opgevat dan wat bedoeld was.
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:32 schreef Moonah het volgende:
Hm, ik ben het wéér met je eens TL.![]()
![]()
Ik houd er niet van om kinderen onderling te vergelijken. Daarmee doe je af aan hun gevoel voor individualiteit en bevorder je competitiviteit. Bovendien lijkt het me dat in dit geval Mikael niet serieus genoemd wordt in zijn angsten. Ik zou dan eerder opteren voor een heel geleidelike stap voor stap gewenning aan het water ipv ineens in het diepe (man, ik weet zélf nog heel goed de eerste keer dat ik géén bodem onder mijn voeten voelde, dát was eng).
Ja want je kind lig de hele nacht in zo'n poepluier naast je te stinkenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:37 schreef Falco het volgende:
Toch moet me één ding van het hart. Echt WTF, waarom slapen baby's bij hun ouders in bed? Dat is toch gewoon ongezond? En het gaat ook stinken met al die poepluiers
.
ongezond waarom??quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:37 schreef Falco het volgende:
Toch moet me één ding van het hart. Echt WTF, waarom slapen baby's bij hun ouders in bed? Dat is toch gewoon ongezond? En het gaat ook stinken met al die poepluiers
.
Ja leuk, zo`n vingertje, maar als omstanders zelf ook zeggen dat het desbetreffende kind het verkeerd opneemt, ga ik niet bij mijzelf ten rade. Leuk dat je het probeert af te schuiven, maar helaas.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als het je al een aantal maal is overkomen dan kun je ook eens bij jezelf te rade gaan, ipv te denken dat de betreffende kinderen overgevoelig reageren.
Ja, je misbruikt zijn gevoel van grote broer zijn om hem iets te laten doen waar hij angst voor heeft. Ergo, als hij het niet doet is hij ineens niet meer de grote stoere broer maar is zijn babybroertje (die nog geen keuze heeft, maar gewoon meegesleept wordt) de stoerste.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:35 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik weet dat Mikael zich echt een grote broer voelt. En tja als zijn broertje kan zwemmen kan hij het ook. Tis een beetje moeilijk uit te leggen. Tis niet zo dat hij maar het water in springt omdat ie denkt dat ie een baby is ofzo.
Oh en dat is het juist. Mikael is niet bang voor zwemmen. Juist helemaal niet. Maar bij alles wat ie doet zegt ie eerst: Ik durf niet. Tis bijna een stopwoord. Mikael zwemt elke week dus angst is het absoluut niet!!!
Ja als ie echt bang is moet je het zo doen. Maar hij is niet bang. Tis gewoon een dromerd en geeft standaard al als antwoord: Ik durf niet. Hij dnekt er niet eens bij na. Als hij bv aan het spelen en is en ik zie dat ie moet plassen en dat tegen hem zeg. Is het ook meteen: Maar ik durf niet!! Gewoon zonder op te kijken. Hij merkt het niet eens.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Ik zou dan eerder ervoor kiezen om als een van de ouders met het angstige kind rustig aan op te bouwen om te kijken of de angst op te lossen is met begeleiding. De andere ouder kan dan lekker spelen met het andere kind. Lijkt me voor iedereen een fijnere oplossing.
Sommige dingen werken gewoon omdat ze zich op dat moment niet willen laten kennen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:35 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik weet dat Mikael zich echt een grote broer voelt. En tja als zijn broertje kan zwemmen kan hij het ook. Tis een beetje moeilijk uit te leggen. Tis niet zo dat hij maar het water in springt omdat ie denkt dat ie een baby is ofzo.
Kan ik mij heel goed voorstellen!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou dit dus, precies mijn ervaring. In iets minder sterke mate, maar dit is wel wat ik wil voorkomen. Je wil ze toch ook niet te kwetsbaar maken én serieus nemen, en geen angsten aanwakkeren. Het is nog een sinecure.
Dat in bed liggen bij ouders is echt doorgeschoten onzin, dat een kind echt te week maakt. En als bonus krijg je ook elke nacht een lekkere poepgeur in je slaapkamerquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:39 schreef p_iglet het volgende:
[..]
ongezond waarom??
en niet ieder baby/kind poept tig keer per nacht... ik mag toch hopen dat kinderen die in hun eigen bedje liggen ook niet de hele nacht met een poepluier liggen.
Die van mij poept niet 's nachtsquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat in bed liggen bij ouders is echt doorgeschoten onzin, dat een kind echt te week maakt. En als bonus krijg je ook elke nacht een lekkere poepgeur in je slaapkamer.
Dat is echt onzin!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat in bed liggen bij ouders is echt doorgeschoten onzin, dat een kind echt te week maakt. En als bonus krijg je ook elke nacht een lekkere poepgeur in je slaapkamer.
Je mag natuurlijk zeker je eigen mening hebben en het met je eigen kinderne op jouw manier doen, maar dit is nu net een van die dingen die niet hoeft:quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat van niet bij je liggen kan ik nog snappen, maar waar haal je die 'elke nacht een poepluier' vandaan? Mijne poept misschien 2 keer in de weekquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit is nou gewoon een typische vooroordeel-reactie, slecht onderbouwd. Vind ik danquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat je dat nog vraagt!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:04 schreef Ticootje het volgende:
Mijn man stinkt vaker dan mijn dochter in bed, moet ik hem dan ook maar op de bank laten slapen?
Oh, dat lijkt me heerlijk!quote:
Nee dubbelvouwen in het bedje van de kleine meidquote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:04 schreef Ticootje het volgende:
Mijn man stinkt vaker dan mijn dochter in bed, moet ik hem dan ook maar op de bank laten slapen?
dat bedje moet nog langer meequote:Op dinsdag 9 maart 2010 14:07 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nee dubbelvouwen in het bedje van de kleine meid![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |