Weet niet... misschien voelde het gewoon een stuk minder dan andere keren. De enige keer dat ik man met hamer ben tegengekomen was na 3 uur intensief wielrennen. Dan merk je echt dat je glycogeenvoorraad gewoon op is en niet omdat je niet meer wilt! Na 20 minuten hardlopen zou wel echt heel raar zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:45 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Aaahh oke... Zoiets als gister zeker... Ik begreep al niet waar ik last van had maar ik liep op het tempo van een bejaarde met een rollator.
Dat heb ik de dag voor de CPC gehadquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:43 schreef annoh het volgende:
Zijn we aan het kwakkelen hier? Ik doe mee: ik ging gisteren 15 km lopen, ging niet heel soepel, maar ik dacht ik push het een beetje, die halve marathon is immers al over twee en een halve week. Toen ik 20 minuten thuis was en op het punt stond om te gaan eten werd ik zo vreselijk misselijk dat ik geen hap naar binnen heb kunnen krijgen. Ik heb de hele avond met een emmer ernaast op de bank rillend onder een deken gelegen. Vandaag heb ik nergens meer last van (nouja, behalve dat ik vanochtend echt immense honger had), en voel ik me weer helemaal fit maar dat was niet best gisteren....
Oh! En zag ik nou goed dat je daar een goede halve marathon had gelopen? En waar denk dat dat het aan lag?quote:
Da's best ver na zo'n buikgriep! Maar blijkbaar is alles dus goedgekomen? Intervallen ook lekker snel gedaanquote:
Pas als iedereen ook met 20km/u gaatquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:38 schreef hp38guser het volgende:
Als ik zie wat voor afstanden iedereen loopt is het misschien beter het deel amateur uit de tt te verwijderen
Zo'n idee had ik inderdaad ook... En ik weet ook niet hoe ik dan genoemd moet worden, met mijn 18 minuten wandelen/ hardlopen per keer...quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:38 schreef hp38guser het volgende:
Als ik zie wat voor afstanden iedereen loopt is het misschien beter het deel amateur uit de tt te verwijderen
Ik kwakkel ook nog steeds. Al drie weken niet gelopen wat niet echt ideaal is in voorbereiding voor de marathon. Vanavond ga ik weer een stukje proberen maar het wordt wel erg krap tot 11 april....quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:39 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag een extra rustdag ingelast. Voel een naar pijntje in mijn beenVermoeidheidsverschijnselen
Maargoed, nog 1 weekendje knallen en daarna afbouwen richting marathon
Ik heb echt geen idee, maar ik was blij met me tijd... De halve van Leiden wil ik onder de 1:45:00 lopenquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:21 schreef annoh het volgende:
[..]
Oh! En zag ik nou goed dat je daar een goede halve marathon had gelopen? En waar denk dat dat het aan lag?
Amateur marathonlopers zijn ook amateur hardlopersquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:38 schreef hp38guser het volgende:
Wat een loser, maar ik zou het toch in mijn eentje gaan doen...je bent al zo goed bezig! Of anders iemand zoeken die nu al aan het hardlopen is zodat de kans dat hij/zij doorzet groter isquote:Op donderdag 18 maart 2010 22:04 schreef beertenderrr het volgende:
* beertenderrr heeft de marathon van Berlijn toch maar weer even in de ijskast gezet
vriend waarmee ik zou gaan lopen is nu alweer afgehaakt. Om er helemaal in mn eentje naar toe te leven voel ik nu niets voor, met examens op komst. Wie weet volgend jaar, en dan met iemand die niet binnen een week na het afspreken afzegt
Was nog niet met de voorbereidingen begonnenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat een loser, maar ik zou het toch in mijn eentje gaan doen...je bent al zo goed bezig! Of anders iemand zoeken die nu al aan het hardlopen is zodat de kans dat hij/zij doorzet groter is
Ik ben zelf vorige week flink verkouden geweest en heb daar nu nog steeds een beetje de naweeen van. Woensdag voor het eerst weer gelopen, maar kreeg er met moeite 6 km uitgeperst.
Vorige week heb ik ook zo'n lange duurloop gedaan nadat ik ziek was geweest. Ws wat dit niet zo verstandig, maar ik ging weg met het idee van: als het niet gaat dan keer ik terug.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:44 schreef star_gazer het volgende:
Potverdorie, het botje net boven de binnenkant van mijn enkel doet zeer. Echt vermoeidheid/belastingheb morgen 34km op het programma staan... Dat wordt doorbijten en veel verzorgen, want ik laat me die marathon nu niet meer afpakken!
Jammer zeg! Nou ja, de marathon loopt niet weg.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:04 schreef beertenderrr het volgende:
* beertenderrr heeft de marathon van Berlijn toch maar weer even in de ijskast gezet
vriend waarmee ik zou gaan lopen is nu alweer afgehaakt. Om er helemaal in mn eentje naar toe te leven voel ik nu niets voor, met examens op komst. Wie weet volgend jaar, en dan met iemand die niet binnen een week na het afspreken afzegt
Ja snelheid wil ik ook nog graag omhoog gooien, daar zou ik denk ik ook meer bij gebaat zijn. De marathon duurt dan tenminste niet zo langquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:49 schreef e-runner het volgende:
[..]
Jammer zeg! Nou ja, de marathon loopt niet weg.
Heb jij weer ruimte om je snelheid op te bouwen. Want dat is wel lastig als je voor een marathon traint merk ik. Een snelle 10 km of een 5 is ook leuk. Ik denk dat het goed is als je daar de juiste basis legt en zo die snelheid langzamerhand meeneemt naar langere wedstrijden.
Ik herinner me dat jij nog het doel had om een halve binnen 1.23 te lopen?
?? Je loopt toch al een halve met 2 vingers in je neus?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:59 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Was nog niet met de voorbereidingen begonnenen denk dat die ook pas eind mei echt kunnen beginnen.
dat wel, maar nog eens 21 km erna is wel heel veel hoorquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
?? Je loopt toch al een halve met 2 vingers in je neus?
In mijn beleving is de hele dan in het vizier
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:59 schreef beertenderrr het volgende:
dat wel, maar nog eens 21 km erna is wel heel veel hoor
Ik kan onderhand uit ervaring zeggen dat je goed moet luisteren naar je lichaam. Bij spierpijn een rustig rondje lopen maar bij overbelastingsverschijnselen RUST houden!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:44 schreef star_gazer het volgende:
Potverdorie, het botje net boven de binnenkant van mijn enkel doet zeer. Echt vermoeidheid/belastingheb morgen 34km op het programma staan... Dat wordt doorbijten en veel verzorgen, want ik laat me die marathon nu niet meer afpakken!
zelfs als de business runners niet eerder starten is het slalommen bij dit soort masale aangelegenheden. Omdat mensen een veel te hoge eindtijd opgeven om eerder te kunnen starten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:13 schreef beertenderrr het volgende:
startnummer voor de circuitrun is binnen, start in het 1e prestatieloop vak. Nadeel is dat die %@#^# business lopers acht minuten eerder starten, en het dus weer de hele weg slalommen wordt.![]()
Mooi, star_gazer! Dat zal dan wel helemaal goedkomenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:32 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag de 37km (rondje was een "beetje" onderschat) volbracht en geen centje pijn
Blessure was blijkbaar loos alarm
toch voor de zekerheid wel gekoeld en biofreeze gesmeerd na afloop
quote:Bij officiële wedstrijden (baanwedstrijden en kampioenschappen op de weg) is het dragen van een clubtenue verplicht.
Loop liever met FOK! op mijn shirt dan PK runningquote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:39 schreef beertenderrr het volgende:
Zou leuk zijnal zal Danny dan vast wel geld willen zien en shirt sponsoring verplichten
![]()
wel leuk om het iig te onderzoeken
Daar heb ik al drie flesjes van leeg gezopen. Punt is alleen, dat ik ontzettend veel zweet en dus snel veel zouten verlies. Misschien de ochtend voor het lopen een kop bouillon, hoe vies dat 's ochtends ook isquote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:17 schreef beertenderrr het volgende:
goed bezig star_gazermaar ipv zoute drop kan je ook van die isotone sportdrank nemen. Die is daar juist voor gemaakt.
http://www.pkrun.nl/cms/modules/article/index.php?id=4&page=20quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:40 schreef beertenderrr het volgende:
Trouwens, iemand enig idee hoe duur zo'n wedstrijdlicentie is en of deze te verkrijgen is zonder ergens lid van te zijn? Die starten er tenminste wel voor.
Caspervc, om nog even op jouw post terug te komen (ik had niet eerder te tijd om te reageren).quote:Op zondag 7 maart 2010 13:06 schreef caspervc het volgende:
[..]
Tuurlijk ga je dat redden! Misschien leuk om samen in ieder geval voor te bereiden en erheen te gaan de tweede paasdag?
Erg mooi rondje moet ik zeggen. Heb je advies gevolgd en vandaag hetzelfde ongeveer gelopen.
Het pad langs de vecht en het stuk Amelisweerd was erg mooi. Lekker ook om een keer niet op asfalt te lopen. Ga dit zeker vaker doen en weet ook wel mooie manieren om verder uit te bouwen naar 15 km ofzo.
Op het einde nog door het beatrixpark gegaan, want ik was nog niet klaar. Had een interval van 12x (3 min lopen, 1 min wandelen). Wel zwaar. Alle hardloopstukken geprobeerd boven de 10,5 km/u te lopen. Is me bijna gelukt.
Woensdag nog een duurloopje doen en dan heb ik voor zaterdag een 10 km loop staan (naar de singel toe en er rondom heen in Utrecht)
http://connect.garmin.com/activity/26302083
Sure, dat kunnen we zeker doen. We moeten toch 1e paasdag naar die beurs toe om ons startbewijs en goodies op te halen?quote:Misschien leuk om samen in ieder geval voor te bereiden en erheen te gaan de tweede paasdag?
Ik heb nu sinds een jaar een wedstrijdlicentie en dit keer kon ik tijdens de 20 van Alphen voor de business lopers starten. De reden dat ik een licentie heb genomen, omdat ik het slalommen zat was.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:40 schreef beertenderrr het volgende:
@ caspervc: hehe er zijn maar 3 recreatievakkenheb je je brief nog niet binnen dan? Je start in ieder geval om 13:15 of 13:20 (afhankelijk van welke groep je valt).
@computergirl: ja klopt, in principe wel. Echter sta ik nu in het 1e startvak, waardoor ik in ieder geval geen overmoedige mensen van hogere startvakken tegenkom. Helaas dan weer wel die business lopersHet is eigenlijk afwachten tot inschrijven.nl of een andere organisatie de inschrijftijden gaat beheren met een maximale streeftijd limiet. Dit zou een hoop helpen tegen de vele overmoedige hardlopers. En als mensen echt progressie gemaakt denken te hebben, worden ze aangespoord om voor hun inschrijving dit te bewijzen in een andere loop.
Trouwens, iemand enig idee hoe duur zo'n wedstrijdlicentie is en of deze te verkrijgen is zonder ergens lid van te zijn? Die starten er tenminste wel voor.
Lekker gevoel dat je er nu al 37 km op hebt zitten. Gelukkig was de blessure loos alarm.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:32 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag de 37km (rondje was een "beetje" onderschat) volbracht en geen centje pijn
Blessure was blijkbaar loos alarm
toch voor de zekerheid wel gekoeld en biofreeze gesmeerd na afloop
overigens wel op de 32km kramp gekregenEerste keer dat ik dat meemaakte, wat een ellende! Even stretchen, wandelen en ik kon gelukkig weer door
net even een flinke kop bouillon opgeslurpt voor de zouten
lesje voor de marathon: zoute drop bij 20km!
kwam er na afloop ook achter dat er blijkbaar een sok niet goedzat; blaar! Nouja, dat is allemaal wel te overzien. Nu afbouwen richting de marathon; ik ben er klaar voor!
Dat is al een stuk goedkoper dan loopgroep PK! Bij mijn lokale AV kost het 190 euro per jaar, dat vind ik ook een beetje zonde als je niet met de trainingen meedoet.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:10 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ik heb nu sinds een jaar een wedstrijdlicentie en dit keer kon ik tijdens de 20 van Alphen voor de business lopers starten. De reden dat ik een licentie heb genomen, omdat ik het slalommen zat was.
Zo'n licentie is niet zo duur, maar je moet lid zijn van een atletiekvereniging of iets wat daarop lijkt.
Ik ben lid van een AV en ik vind het wel leuk hoor. Kan ik lekker op de baan trainen en ik ben toch vrij om te komen wanneer ik wil. Daar doen ze bij ons niet zo moeilijk over.
Ik ken ook loopgroep aart Stigter en daar kan je een licentie aanvragen.
http://www.loopgroepaartstigter.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=6
Ze betalen er natuurlijk ook meer voor, dus commerciëel een stuk interessanter dan gewone lopers.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:38 schreef Jojogirl het volgende:
Wat is iedereen hier lekker actief![]()
Wat betreft die businesslopers. Ik heb er zelf met lopen niet echt last van (daar ben ik nog te langzaam voor), maar vind het wel storend dat het tegenwoordig steeds meer om de businesslopers lijkt te draaien. Bij de Dam tot Dam waar ik eigenlijk mijn eerste 10EM wilde lopen, zijn er 18 startgroepen waarvan alleen de laaste 3 voor de gewone recreatieve lopers zijn. Die verhouding vind ik echt absurd. Ik denk dat ik dus een andere 10EM ga uitzoeken, lijkt me leuker.
Deze week heb ik trouwens erg weinig gelopen. Dinsdag soort van herstelloopje na de CPC en verder geen tijd meer gehad. Vandaag is er een 10k van een lokaal circuit waar ik voor ingeschreven sta, denk dat ik die maar gewoon als duurloop ga lopen. Word ik hoogstwaarschijnlijk allerallerlaatste, maar dat boeit me dan weer niet
Dat zou ook nog een oplossing zijn, tussen de andere lopers starten en dan gewoon op tijdquote:Op zondag 21 maart 2010 11:54 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ze betalen er natuurlijk ook meer voor, dus commerciëel een stuk interessanter dan gewone lopers.
Je ziet het tegenwoordig bij haast al die lopen. Niks mis mee, maar waarom niet gewoon tussen de andere lopers starten? In Rotterdam is er toch ook geen apart vak voor?
Naja, het is een regionaal lopencircuit wat wel de wat snellere lopers aantrekt, dus ik eindig standaard bij de laatste 10 als ik de 10 loopquote:Nou zo gauw word je geen laatste hoorEn als je dan een wedstrijd gaat lopen zul je wel zien dat je meestal toch net ff iets harder gaat dan dat als je alleen loopt.
Mijn ervaring met s'morgens lopen is niet zo positief, voor het lopen eten geeft maagkrampen tijdens het lopen en zonder eten lopen houd ik hoogstens een halfuurtje vol.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:54 schreef Banzaiaap het volgende:
Mijn voornemen is om sochtends vroeg, dus echt aan het begin van de dag te beginnen met hardlopen. (uur of 6, aangezien ik er normal om 7 uit moet voor de stage) Is dat te doen denken jullie?
Om je enkels te ontzien kan je er voor kiezen om niet over het asfalt te lopen. Verder weet ik niet echt specifieke trainingen die je zou kunnen doen om je enkels te versterken, maar als je het rustig opbouwt moet het geen problemen geven toch? Heb je het toen overbelast, of land je met je voet echt plat op het wegdek? Dan zou die last best wel eens kunnen komen door de looptechniek.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:54 schreef Banzaiaap het volgende:
Deze reeks ook maar even in de gaten houden, wil weer beginnen met hardlopen, omdat ik totaal geen tijd heb om naar de sportschool te gaan elke dag. (Stage, 40 uur per week enzo..)
De reden dat ik ooit gestopt ben met hardlopen waren mijn enkels, kreeg er na ongeveer een maandje hardlopen ontzettend last van als ik klaar was en mja, dat was gewoon niet fijn.
Wat is handig om te doen als voorbereiding om pijn aan enkels te voorkomen? Zijn er bepaalde oefeningen die je kan doen? Je enkels intapen schijnt ook goed te zijn toch?
Mijn voornemen is om sochtends vroeg, dus echt aan het begin van de dag te beginnen met hardlopen. (uur of 6, aangezien ik er normal om 7 uit moet voor de stage) Is dat te doen denken jullie?
leukquote:Op maandag 22 maart 2010 08:35 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik sta ingeschreven voor de 5 kilometer op de Leidse Marathon van 16 Mei.![]()
Het wordt mijn eerste wedstrijd en ik hoop dat ik het qua training allemaal ga redden.
Kan iemand mij iets vertellen over zo'n wedstrijd; hoe gaat dat als je daar aan komt? Hoe is de sfeer meestal, wat doe je allemaal voor en na de wedstrijd? Zijn er meer mensen die zoiets in hun eentje doen?
Ik ga het er vanmiddag in zettenquote:Op maandag 22 maart 2010 09:44 schreef ForrestX het volgende:
Laat ik me ook maar weer eens melden. Vanaf kerst heb ik last gehad van mijn luchtwegen en heb nauwelijks gelopen. Na 5 minuten warmlopen ging mijn ademhaling zo zwaar dat verder lopen echt niet plezierig meer was. Zelfs de medicijnen voor mijn Astma hielpen niet.
Nu ben ik inmiddels week een week of 2 aan de gang en de klachten worden gelukkig minder.
Gisteren klachtenvrij 12km gelopen…heerlijk en een mooie voorbereiding voor aankomende zondag op Zandvoort! Streeftijd 1.10u (voor de OP)
Iemand al startnummer binnen trouwens? Ik heb nog niets gezien…
Ah thanks!quote:Op maandag 22 maart 2010 09:52 schreef beertenderrr het volgende:
leuk![]()
Nou als je aankomt zijn er allemaal hardlopers (ja dat had je niet verwacht he). Deze lopen allemaal van het station (neem aan dat je met de trein gaat, sowieso is het OV gebruiken bij zulke grote evenementen zeer handig naar mijn ervaring) richting de omkleedplaatsen. Vanaf daar lopen er een zooitje in, staan er gigantische wachtrijen voor de toiletten en is iedereen zich een beetje aan het voorbereiden.
Vervolgens loop je naar je startvak waar je een beetje staat de dringen met al die andere mensen om je heen, maar het is allemaal geen kwade bedoeling verder. Iedereen wilt gewoon zo snel mogelijk weg. En als het startschot is geweest, dan ga je rennen, net zo lang tot dat je weer terug bent.
Eenmaal terug (het liefst met een nieuw PR) kom je langs een lange rij medewerkers van het evenement die je voorzien van een medaille, wat te drinken, een hoop reclameen een poncho (wordt alleen uitgedeeld als de organisatie een verhoogde kans op onderkoeling verwacht). Daarna ga je weer in de grote stroom mensen mee richting de plaats waar je al je spullen hebt afgeleverd, om je vervolgens om te kleden en weer naar huis te gaan, waarna je in dit topic een verslag schrijft hoe goed of slecht het ging
.
Ow en er zijn er genoeg die het alleen doen. Zelf probeer ik altijd wel medelopers te vinden, voor de heen en terugreis. Dat is wel zo leuk, kan je er samen naar toe leveren en evalueren aan het eind. Je wilt het toch delen.
Het is maar 5 km toch? Je hoeft niet extra te eten of te drinken voor deze afstand, met max een half uurtje ben je al weer klaar.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:02 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
tips, zoals veel eten of drinken van te voren of juist niet, en de dag van te voren rust houden of juist een rustig loopje doen?
Wat ik "hier en daar" op internet lees en wat mijn eigen ervaring is, is dat je tot 10km niet veel extra hoef te doen qua voedsel/voorbereiding.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:02 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Heb je verder nog belangrijke tips, zoals veel eten of drinken van te voren of juist niet, en de dag van te voren rust houden of juist een rustig loopje doen?
Eind mei? Welke wedstrijd is dat?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:27 schreef knnth het volgende:Gelukkig is de start gefaseerd, dat haalt het ergste wel uit de bottlenecks.
Ik heb geen flauw idee meer wat mijn opgegeven starttijd is maar ik start wel in het voorste vak prestatielopers. Bedoeling is < 57' dat moet wel te doen zijn. Wordt niet makkelijk, ben nog niet helemaal in vorm. Aangezien de belangrijkste wedstrijd van het voorjaar voor mij eind mei is ga ik ook niets forceren.
The Hague Royal Ten denk ik :pquote:
Yep inderdaad. Rondje singel ging wel goed. Mooie Route! Wel lekker op en neer.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:57 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Caspervc, om nog even op jouw post terug te komen (ik had niet eerder te tijd om te reageren).
Feli dat je de 10km gered hebt. Zelf loop ik op dit moment training van 6km en die vallen me erg zwaar. Vandaar dat ik me wat zorgen maak of ik wel op tijd klaar ben om de 10km te halen. Hoe ging jouw 10km vandaag?
Vandaag ook wezen lopen, maar ik had me flink in de temperatuur vergist. Na 1km had ik het al bloedheet. Ik had mij ook veel te warm aangekleed (maar ja, ik was nog de temperaturen van vorige week gewend).
[..]
Sure, dat kunnen we zeker doen. We moeten toch 1e paasdag naar die beurs toe om ons startbewijs en goodies op te halen?
->quote:
quote:
Voor degene die het, net als ik, niks zegt/zei: uitleg Nike Freequote:Op maandag 22 maart 2010 15:19 schreef knnth het volgende:
[..]
->
[..]
Hmm, ik zit te denken om na het voorjaarsseizoen te gaan experimenteren met Nike Free ... als minimalist fascineert het me enorm.
ja, vanochtend meteen gebeld. In de folder stond dat je vanaf vandaag t/m vrijdag van 9 tot 13u kan bellen.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:11 schreef beertenderrr het volgende:
ben je mooi klaar mee hivesje kan ze natuurlijk even bellen of mailen, misschien valt er nog wat te veranderen. Verder vraag ik me af hoe die vakken dan wel niet zijn ingedeeld. Er zijn er namelijk drie, en ik start net als knnth in de 1e dan. Mijn streeftijd was iets van 54 minuten. Verder denk ik dat die bottlenecks niet echt gaan uitmaken. Binnen 15 minuten haal je zeker al mensen in van de vorige startgroep, en zal je dit blijven doen tot aan de finish. Het circuit is gelukkig best breed en het strand ook. Het enige vervelende is eigenlijk het stuk dat je Zandvoort in gaat, tot het moment dat je het circuit weer op loopt. Daar is het vrij smal. Voor de rest denk ik wel te doen, maar toch jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |