abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2010 @ 13:54:05 #201
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_79403571
Deze reeks ook maar even in de gaten houden, wil weer beginnen met hardlopen, omdat ik totaal geen tijd heb om naar de sportschool te gaan elke dag. (Stage, 40 uur per week enzo..)

De reden dat ik ooit gestopt ben met hardlopen waren mijn enkels, kreeg er na ongeveer een maandje hardlopen ontzettend last van als ik klaar was en mja, dat was gewoon niet fijn.

Wat is handig om te doen als voorbereiding om pijn aan enkels te voorkomen? Zijn er bepaalde oefeningen die je kan doen? Je enkels intapen schijnt ook goed te zijn toch?

Mijn voornemen is om sochtends vroeg, dus echt aan het begin van de dag te beginnen met hardlopen. (uur of 6, aangezien ik er normal om 7 uit moet voor de stage) Is dat te doen denken jullie?
pi_79405718
Nieuw WR op de HM gelopen door Tadese! 58'22"
  zondag 21 maart 2010 @ 15:33:52 #203
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_79406830
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:54 schreef e-runner het volgende:

[..]

Ze betalen er natuurlijk ook meer voor, dus commerciëel een stuk interessanter dan gewone lopers.
Je ziet het tegenwoordig bij haast al die lopen. Niks mis mee, maar waarom niet gewoon tussen de andere lopers starten? In Rotterdam is er toch ook geen apart vak voor?
Dat zou ook nog een oplossing zijn, tussen de andere lopers starten en dan gewoon op tijd Maar ik vind het gewoon wel erg commercieel worden als de verhoudingen zo zijn dat 85% businessloop is.
quote:
Nou zo gauw word je geen laatste hoor En als je dan een wedstrijd gaat lopen zul je wel zien dat je meestal toch net ff iets harder gaat dan dat als je alleen loopt.
Naja, het is een regionaal lopencircuit wat wel de wat snellere lopers aantrekt, dus ik eindig standaard bij de laatste 10 als ik de 10 loop Maar langzaam lopen lukte inderdaad echt niet Ik liep eerst wel helemaal achteraan (met een irritante EHBO scooter in de buurt cirkelend), maar al snel haalde ik wat mensen in en was ik niet de laatste meer. Tussen de 4 en 6 kiometer van de 10k liep de lus van de 10EM anders en zowat meteen nadat ik de 6k voorbij was en het weer samenkwam werd ik ook al ingehaald door de eerste man van de 10EM. DIe had trouwens een eindtijd van 52:02, echt snel. Maargoed, ik liep wel lekker, af en toe wat last van slijm in m'n longen dus heb nog heel even gewandeld in de hoop het weg te hoesten en ook nog heel ff voor wat water (wat was het ontzettend warm zeg, met je kop vol in de zon) en mijn eindtijd was 7 seconden sneller dan op de CPC Nieuw PR dus en ik denk dat ik nog wel verder omlaag kan en ergens dit jaar wel onder het uur duik.

En 58'22 op de halve marathon RESPECT O_O
  zondag 21 maart 2010 @ 17:17:41 #204
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_79410510
Vandaag is zo'n dag dat ik baalde dat ik gister ben gaan lopen ... Wat een mooi loop weer.
I am a black hole shitting into the void
pi_79410523
Goede tijd Jojo!
Hier ook heerlijk een rondje gelopen. Moest nog even langs mijn ouders, dus daar stond ik naar ruim 7,5 km heftig zwetend voor de deur. En daarna nog de laatste km naar huis gerend. Ging lekker!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_79412640
Vandaag speed training gedaan. Eerst 5 heuvelsprintjes van 10sec, wat oefeningen en daarna 1km voluit. Die liep ik in 3:08 en das 4sec van m'n PR. Daarna even 2km joggend herstellen en 20x100m op mijn 1km tempo met 100m joggen ertussen. Ging wel lekker .

@58:22 lekker snel
pi_79437283
Ik sta ingeschreven voor de 5 kilometer op de Leidse Marathon van 16 Mei.

Het wordt mijn eerste wedstrijd en ik hoop dat ik het qua training allemaal ga redden.

Kan iemand mij iets vertellen over zo'n wedstrijd; hoe gaat dat als je daar aan komt? Hoe is de sfeer meestal, wat doe je allemaal voor en na de wedstrijd? Zijn er meer mensen die zoiets in hun eentje doen?
pi_79437683
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:54 schreef Banzaiaap het volgende:
Mijn voornemen is om sochtends vroeg, dus echt aan het begin van de dag te beginnen met hardlopen. (uur of 6, aangezien ik er normal om 7 uit moet voor de stage) Is dat te doen denken jullie?
Mijn ervaring met s'morgens lopen is niet zo positief, voor het lopen eten geeft maagkrampen tijdens het lopen en zonder eten lopen houd ik hoogstens een halfuurtje vol.

[ Bericht 0% gewijzigd door lutser.com op 22-03-2010 09:12:48 ]
  maandag 22 maart 2010 @ 09:44:11 #209
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_79438502
Laat ik me ook maar weer eens melden. Vanaf kerst heb ik last gehad van mijn luchtwegen en heb nauwelijks gelopen. Na 5 minuten warmlopen ging mijn ademhaling zo zwaar dat verder lopen echt niet plezierig meer was. Zelfs de medicijnen voor mijn Astma hielpen niet.
Nu ben ik inmiddels week een week of 2 aan de gang en de klachten worden gelukkig minder.
Gisteren klachtenvrij 12km gelopen…heerlijk en een mooie voorbereiding voor aankomende zondag op Zandvoort! Streeftijd 1.10u (voor de OP )
Iemand al startnummer binnen trouwens? Ik heb nog niets gezien…
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  maandag 22 maart 2010 @ 09:52:21 #210
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79438719
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:54 schreef Banzaiaap het volgende:
Deze reeks ook maar even in de gaten houden, wil weer beginnen met hardlopen, omdat ik totaal geen tijd heb om naar de sportschool te gaan elke dag. (Stage, 40 uur per week enzo..)

De reden dat ik ooit gestopt ben met hardlopen waren mijn enkels, kreeg er na ongeveer een maandje hardlopen ontzettend last van als ik klaar was en mja, dat was gewoon niet fijn.

Wat is handig om te doen als voorbereiding om pijn aan enkels te voorkomen? Zijn er bepaalde oefeningen die je kan doen? Je enkels intapen schijnt ook goed te zijn toch?

Om je enkels te ontzien kan je er voor kiezen om niet over het asfalt te lopen. Verder weet ik niet echt specifieke trainingen die je zou kunnen doen om je enkels te versterken, maar als je het rustig opbouwt moet het geen problemen geven toch? Heb je het toen overbelast, of land je met je voet echt plat op het wegdek? Dan zou die last best wel eens kunnen komen door de looptechniek.

Verder geen ervaring met het vroeg in de ochtend lopen tot nu toe (gelukkig ). Maar ik denk dat het best wel te doen is. Als je de dag begint met een pakje sultana's en een banaan heb je iig wat energie voor het lopen, maar zit je ook niet direct vol.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:35 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik sta ingeschreven voor de 5 kilometer op de Leidse Marathon van 16 Mei.

Het wordt mijn eerste wedstrijd en ik hoop dat ik het qua training allemaal ga redden.

Kan iemand mij iets vertellen over zo'n wedstrijd; hoe gaat dat als je daar aan komt? Hoe is de sfeer meestal, wat doe je allemaal voor en na de wedstrijd? Zijn er meer mensen die zoiets in hun eentje doen?
leuk

Nou als je aankomt zijn er allemaal hardlopers (ja dat had je niet verwacht he ). Deze lopen allemaal van het station (neem aan dat je met de trein gaat, sowieso is het OV gebruiken bij zulke grote evenementen zeer handig naar mijn ervaring) richting de omkleedplaatsen. Vanaf daar lopen er een zooitje in, staan er gigantische wachtrijen voor de toiletten en is iedereen zich een beetje aan het voorbereiden.
Vervolgens loop je naar je startvak waar je een beetje staat de dringen met al die andere mensen om je heen, maar het is allemaal geen kwade bedoeling verder. Iedereen wilt gewoon zo snel mogelijk weg. En als het startschot is geweest, dan ga je rennen, net zo lang tot dat je weer terug bent .
Eenmaal terug (het liefst met een nieuw PR) kom je langs een lange rij medewerkers van het evenement die je voorzien van een medaille, wat te drinken, een hoop reclame en een poncho (wordt alleen uitgedeeld als de organisatie een verhoogde kans op onderkoeling verwacht). Daarna ga je weer in de grote stroom mensen mee richting de plaats waar je al je spullen hebt afgeleverd, om je vervolgens om te kleden en weer naar huis te gaan, waarna je in dit topic een verslag schrijft hoe goed of slecht het ging .

Ow en er zijn er genoeg die het alleen doen. Zelf probeer ik altijd wel medelopers te vinden, voor de heen en terugreis. Dat is wel zo leuk, kan je er samen naar toe leveren en evalueren aan het eind. Je wilt het toch delen .
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 22 maart 2010 @ 09:57:03 #211
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79438815
quote:
Op maandag 22 maart 2010 09:44 schreef ForrestX het volgende:
Laat ik me ook maar weer eens melden. Vanaf kerst heb ik last gehad van mijn luchtwegen en heb nauwelijks gelopen. Na 5 minuten warmlopen ging mijn ademhaling zo zwaar dat verder lopen echt niet plezierig meer was. Zelfs de medicijnen voor mijn Astma hielpen niet.
Nu ben ik inmiddels week een week of 2 aan de gang en de klachten worden gelukkig minder.
Gisteren klachtenvrij 12km gelopen…heerlijk en een mooie voorbereiding voor aankomende zondag op Zandvoort! Streeftijd 1.10u (voor de OP )
Iemand al startnummer binnen trouwens? Ik heb nog niets gezien…
Ik ga het er vanmiddag in zetten Ik heb mijn startnummer al wel (kreeg deze zaterdag binnen), ik neem aan dat je het vandaag of morgen moet krijgen. Anders zou ik ze eens bellen.
pi_79438925
quote:
Op maandag 22 maart 2010 09:52 schreef beertenderrr het volgende:

leuk

Nou als je aankomt zijn er allemaal hardlopers (ja dat had je niet verwacht he ). Deze lopen allemaal van het station (neem aan dat je met de trein gaat, sowieso is het OV gebruiken bij zulke grote evenementen zeer handig naar mijn ervaring) richting de omkleedplaatsen. Vanaf daar lopen er een zooitje in, staan er gigantische wachtrijen voor de toiletten en is iedereen zich een beetje aan het voorbereiden.
Vervolgens loop je naar je startvak waar je een beetje staat de dringen met al die andere mensen om je heen, maar het is allemaal geen kwade bedoeling verder. Iedereen wilt gewoon zo snel mogelijk weg. En als het startschot is geweest, dan ga je rennen, net zo lang tot dat je weer terug bent .
Eenmaal terug (het liefst met een nieuw PR) kom je langs een lange rij medewerkers van het evenement die je voorzien van een medaille, wat te drinken, een hoop reclame en een poncho (wordt alleen uitgedeeld als de organisatie een verhoogde kans op onderkoeling verwacht). Daarna ga je weer in de grote stroom mensen mee richting de plaats waar je al je spullen hebt afgeleverd, om je vervolgens om te kleden en weer naar huis te gaan, waarna je in dit topic een verslag schrijft hoe goed of slecht het ging .

Ow en er zijn er genoeg die het alleen doen. Zelf probeer ik altijd wel medelopers te vinden, voor de heen en terugreis. Dat is wel zo leuk, kan je er samen naar toe leveren en evalueren aan het eind. Je wilt het toch delen .
Ah thanks! Ik heb zoiets verder nooit gezien of meegemaakt, dus ik ben blij om een beetje te weten wat ik zoal kan verwachten. Ik ga sowieso de dag van te voren mijn startnummer daar halen (gelukkig kan dat) zodat ik vast kan zien hoe het er uit ziet en waar ik ga starten enzo.

Ik probeer al iemand over te halen om ook te gaan. Hij is echter nog herstellende van een blessure, dus hij twijfelt nog. Sowieso zal op de dag zelf mijn vader mee gaan, hij is zelf een ervaren hardloper en wacht me op bij de eindstreep.

Heb je verder nog belangrijke tips, zoals veel eten of drinken van te voren of juist niet, en de dag van te voren rust houden of juist een rustig loopje doen?
pi_79439816
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:02 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
tips, zoals veel eten of drinken van te voren of juist niet, en de dag van te voren rust houden of juist een rustig loopje doen?
Het is maar 5 km toch? Je hoeft niet extra te eten of te drinken voor deze afstand, met max een half uurtje ben je al weer klaar.
Doe wat je anders ook doet voor een training zou ik zeggen, ik kan niet zo goed tegen geklots van veel water in mijn maag maar dat is persoonlijk.
pi_79439998
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:02 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]
Heb je verder nog belangrijke tips, zoals veel eten of drinken van te voren of juist niet, en de dag van te voren rust houden of juist een rustig loopje doen?
Wat ik "hier en daar" op internet lees en wat mijn eigen ervaring is, is dat je tot 10km niet veel extra hoef te doen qua voedsel/voorbereiding.

edit: ik heb eigenlijk geen vast traject voor ik ga lopen, drink alleen een flesje water leeg.

[ Bericht 7% gewijzigd door CaLeX op 22-03-2010 11:09:24 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_79441239
Wat betreft eten: ga vooral geen nieuwe dingen uitproberen. Zoals een bord pasta naar binnen duwen terwjil je dat normaal nooit doet. Je lichaam is allang gewend aan hardlopen, heeft genoeg reserves en gaat van een homp spaghetti niet spontaan beter presteren.
Probeer de laatste maaltijd wel max 2u voor de wedstrijd te laten zijn en natuurlijk niet te zwaar tafelen

Wat ik altijd doe met drinken is 2u van tevoren een halve liter water drinken. Dan moet ik gegarandeerd uiterlijk een half uur voor de start naar het toilet en ik heb dan ook genoeg vocht in mijn lijf voor de wedstrijd. Eventueel vlak voor de start (maar dat is bij een 5k niet echt nodig) nog een paar slokken water.

Verder gewoon genieten van de sfeer, de entourage en je prestatie!
pi_79441924
Dank jullie wel!
Ik heb er echt heel erge zin in. Omdat het pas 8 weken ver weg is kan ik me nu nog nauwelijks voorstellen dat ik zometeen echt 5 km zal kunnen rennen, maar dat maakt het alleen maar leuker.

Ik zal dan maar inderdaad gewoon doe wat ik altijd doe voor ik ga sporten. Ergens ben ik bang dat ik tussendoor opeens naar de wc zal moeten (hoe doen bijvoorbeeld marathon-lopers dat dan? ) maar dat heb ik bij een training ook nooit gehad.

Gaat goed komen.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:58:47 #217
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79442212

is is wat verkeerd gegaan met inschrijving voor Circuit Run. Ik had als tijd 1 uur opgegeven (dacht ik) maar sta nu in het laatste/traagste vak ingedeeld

Gaat dus waardeloos worden met al die mensen die ik moet inhalen

AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79443254
Gelukkig is de start gefaseerd, dat haalt het ergste wel uit de bottlenecks.

Ik heb geen flauw idee meer wat mijn opgegeven starttijd is maar ik start wel in het voorste vak prestatielopers. Bedoeling is < 57' dat moet wel te doen zijn. Wordt niet makkelijk, ben nog niet helemaal in vorm. Aangezien de belangrijkste wedstrijd van het voorjaar voor mij eind mei is ga ik ook niets forceren.
  maandag 22 maart 2010 @ 14:30:21 #219
50936 The_Hives
pi_79447504
ja okay, gelukkig voor die fasering, maar ongetwijfeld dat het een stuk minder prettig lopen wordt dan dat ik vanuit het juiste vak zou starten.

Maar goed ik zie het wel. Is toch mijn eerste loop buiten waar ik aan meedoe, dus elke tijd is al een pr

Net weer eventjes 12km in een uurtje gelopen. Heerlijk weer buiten, net als de 10km in het zonnetje gister
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 22 maart 2010 @ 14:36:55 #220
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_79447756
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:27 schreef knnth het volgende:
Gelukkig is de start gefaseerd, dat haalt het ergste wel uit de bottlenecks.

Ik heb geen flauw idee meer wat mijn opgegeven starttijd is maar ik start wel in het voorste vak prestatielopers. Bedoeling is < 57' dat moet wel te doen zijn. Wordt niet makkelijk, ben nog niet helemaal in vorm. Aangezien de belangrijkste wedstrijd van het voorjaar voor mij eind mei is ga ik ook niets forceren.
Eind mei? Welke wedstrijd is dat?
pi_79448305
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:36 schreef ForrestX het volgende:

[..]

The Hague Royal Ten denk ik :p
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:08:39 #222
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79448872
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:57 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Caspervc, om nog even op jouw post terug te komen (ik had niet eerder te tijd om te reageren).

Feli dat je de 10km gered hebt. Zelf loop ik op dit moment training van 6km en die vallen me erg zwaar. Vandaar dat ik me wat zorgen maak of ik wel op tijd klaar ben om de 10km te halen. Hoe ging jouw 10km vandaag?

Vandaag ook wezen lopen, maar ik had me flink in de temperatuur vergist. Na 1km had ik het al bloedheet. Ik had mij ook veel te warm aangekleed (maar ja, ik was nog de temperaturen van vorige week gewend).
[..]

Sure, dat kunnen we zeker doen. We moeten toch 1e paasdag naar die beurs toe om ons startbewijs en goodies op te halen?
Yep inderdaad. Rondje singel ging wel goed. Mooie Route! Wel lekker op en neer.
Kwam nog langs een loopgroepje dat stond op te warmen in park Lepelenburg. Zag er leuk uit

http://connect.garmin.com/activity/27729210

Jammer dat het jou wat meer moeite kost, de trainingen. Probeer in ieder geval een keer een 8km ronde te doen, dan haal je de 10 ook wel op de wedstrijddag!
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  maandag 22 maart 2010 @ 15:11:10 #223
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79448957
ben je mooi klaar mee hives je kan ze natuurlijk even bellen of mailen, misschien valt er nog wat te veranderen. Verder vraag ik me af hoe die vakken dan wel niet zijn ingedeeld. Er zijn er namelijk drie, en ik start net als knnth in de 1e dan. Mijn streeftijd was iets van 54 minuten. Verder denk ik dat die bottlenecks niet echt gaan uitmaken. Binnen 15 minuten haal je zeker al mensen in van de vorige startgroep, en zal je dit blijven doen tot aan de finish. Het circuit is gelukkig best breed en het strand ook. Het enige vervelende is eigenlijk het stuk dat je Zandvoort in gaat, tot het moment dat je het circuit weer op loopt. Daar is het vrij smal. Voor de rest denk ik wel te doen, maar toch jammer.
pi_79449280
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:36 schreef ForrestX het volgende:

[..]

->
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:53 schreef CaLeX het volgende:

[..]

The Hague Royal Ten denk ik :p

Hmm, ik zit te denken om na het voorjaarsseizoen te gaan experimenteren met Nike Free ... als minimalist fascineert het me enorm.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:36:28 #225
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_79449853
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:19 schreef knnth het volgende:

[..]

->
[..]

Hmm, ik zit te denken om na het voorjaarsseizoen te gaan experimenteren met Nike Free ... als minimalist fascineert het me enorm.
Voor degene die het, net als ik, niks zegt/zei: uitleg Nike Free

En daarna deze?

[ Bericht 9% gewijzigd door ForrestX op 22-03-2010 16:06:57 ]
  maandag 22 maart 2010 @ 16:51:50 #226
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_79453303
Vanavond 10km duurloopje op het programma staan. Vroeger keek ik daar reuze tegenop, nu moet ik er bijna om lachen Zo'n marathontraining geeft een goed gevoel!

Betreffende die free shoes... Helaas proneer ik, dus voor mij zit zoiets er niet in
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_79453439
Ik proneer ook, daarom ga ik ermee bezig. Ik ga er geen duurlopen mee doen maar wel wandelingen, korte loopjes (opbouwen van 6x2' naar 3x5' oid) enzovoort. Kijken of het mijn voeten daadwerkelijk sterker maakt.
Het dubbele van antipronatieschoenen is namelijk dat het wel problemen voorkomt maar tegelijkertijd ook je spieren luier maakt.

Maargoed, eerst maar eens goed inlezen.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:07:47 #228
50936 The_Hives
pi_79453966
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:11 schreef beertenderrr het volgende:
ben je mooi klaar mee hives je kan ze natuurlijk even bellen of mailen, misschien valt er nog wat te veranderen. Verder vraag ik me af hoe die vakken dan wel niet zijn ingedeeld. Er zijn er namelijk drie, en ik start net als knnth in de 1e dan. Mijn streeftijd was iets van 54 minuten. Verder denk ik dat die bottlenecks niet echt gaan uitmaken. Binnen 15 minuten haal je zeker al mensen in van de vorige startgroep, en zal je dit blijven doen tot aan de finish. Het circuit is gelukkig best breed en het strand ook. Het enige vervelende is eigenlijk het stuk dat je Zandvoort in gaat, tot het moment dat je het circuit weer op loopt. Daar is het vrij smal. Voor de rest denk ik wel te doen, maar toch jammer.
ja, vanochtend meteen gebeld. In de folder stond dat je vanaf vandaag t/m vrijdag van 9 tot 13u kan bellen.
Krijg ik een bandje, ja er is nu niemand aanwezig. Probeer het op een andere dag nog een keer tuut tuut tuut

Fok! Federatie
  maandag 22 maart 2010 @ 18:00:27 #229
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_79455826
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:55 schreef knnth het volgende:
Ik proneer ook, daarom ga ik ermee bezig. Ik ga er geen duurlopen mee doen maar wel wandelingen, korte loopjes (opbouwen van 6x2' naar 3x5' oid) enzovoort. Kijken of het mijn voeten daadwerkelijk sterker maakt.
Het dubbele van antipronatieschoenen is namelijk dat het wel problemen voorkomt maar tegelijkertijd ook je spieren luier maakt.

Maargoed, eerst maar eens goed inlezen.
Ik loop ook op een (lichte) anti pronatie schoen (Asics Kayano 15) en ben na wat blessures erg huiverig om ergens anders op te lopen...

Maar....ben benieuwd naar wat je vindt. WIl je relevante/links info hier posten?
  maandag 22 maart 2010 @ 18:11:11 #231
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_79456189
Ik loop op de asics GT2150, iets minder "licht". Ik heb op neutrale schoenen zo idioot veel kniepijn gehad, dat ik niks anders meer durf
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 22 maart 2010 @ 18:15:22 #232
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79456322
Ik heb ook erg last gehad op neutrale schoenen. Vooral van mijn enkels.
Loop nu op Brooks GTS Adrenaline, middel anti pronatie, en dit loopt zoveel beter dat ik me afvraag of ik ooit nog wat anders wil
pi_79456688
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:51 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ergens ben ik bang dat ik tussendoor opeens naar de wc zal moeten (hoe doen bijvoorbeeld marathon-lopers dat dan? ) maar dat heb ik bij een training ook nooit gehad.

Hier wat meer informatie over het plassen tijdens triatlon wedstrijd:
http://www.trigirls.nl/?p=1015

Heb nog geen ervaring met de beschreven methodes overigens

[ Bericht 0% gewijzigd door bananablues op 22-03-2010 19:53:16 ]
  maandag 22 maart 2010 @ 19:43:34 #234
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79460091
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:27 schreef bananablues het volgende:

[..]

Heb er nog geen ervaring met de beschreven methodes overigens
ik kan me nog herinneren dat er een aantal jaar bij kopspijkers een filmpje was van een marathonwedstrijd. Daarin liep een kerel in de kopgroep, maar die moest toen een grote behoefte doen, wat dus stuitte op dilemma's. Met de cameramotor achter hem zag je uiteindelijk zijn hand zijn broek in gaan en hem plotseling iets weggooien. Liep hij daar met een bruine hand verder
pi_79463826
"Paula Jane Radcliffe, MBE (born 17 December 1973) is an English long-distance runner and currently holds several world records.

Radcliffe's distinctive "nodding" action while running has made her instantly recognisable to viewers worldwide. She is not known for her sprint finish, and instead relies on setting a punishing pace from the start in order to pull away from her opponents and open an unassailable gap."

Maar om on topic te blijven:

@beertenderrr Ewww
pi_79464590
Wat een waardeloze training Liep in heel rustig tempo maar kreeg na 2k al het gevoel dat ik begon te verzuren ... hele training (45') in hetzelfde tempo gelopen maar het ging zeker niet van harte. Ben totaal niet uitgeput, had en heb geen pijn maar wel continu een bijna-krampgevoel in mijn benen.

WTF?
pi_79464664
Ik ben vandaag lopend naar mijn werk gegaan.
Normale kleren in een rugzak en lopen maar.
Helaas was dit niet echt voor herhaling vatbaar. De afstand tot mijn werk was eigenlijk veel te kort om lekker te kunnen lopen. Ook omkleden op mijn werk was niet echt fijn. Daarnaast was die rugzak best zwaar (met schoenen en alles erin). Ik had meer het idee dat ik een drillloop voor het leger aan het doen was met zo'n zware last. Wel een goede powertraining lijkt me

Op de terugweg had ik het erg zwaar. De maagband van de rugzak drukte te zwaar op mijn maag en ingewanden, waardoor lucht niet goed weg kon. Ik had daardoor bijna dat ik over mijn nek ging. Toch maar de band losgegooid en erg rustig aan gedaan.

In vervolg weer gewoon eerst naar huis en dan pas lopen.
Wel even mooi indruk op mijn collega's gemaakt
pi_79476895
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:39:41 #239
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_79478495
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:05 schreef dyna18 het volgende:
Helaas was dit niet echt voor herhaling vatbaar. De afstand tot mijn werk was eigenlijk veel te kort om lekker te kunnen lopen. Ook omkleden op mijn werk was niet echt fijn. Daarnaast was die rugzak best zwaar (met schoenen en alles erin). Ik had meer het idee dat ik een drillloop voor het leger aan het doen was met zo'n zware last. Wel een goede powertraining lijkt me

Op de terugweg had ik het erg zwaar. De maagband van de rugzak drukte te zwaar op mijn maag en ingewanden, waardoor lucht niet goed weg kon. Ik had daardoor bijna dat ik over mijn nek ging. Toch maar de band losgegooid en erg rustig aan gedaan.

In vervolg weer gewoon eerst naar huis en dan pas lopen.
Wel even mooi indruk op mijn collega's gemaakt

Ik loop ook wel eens van m'n werk naar huis, maar dan zorg ik dat ik altijd zo weinig mogelijk spullen meeneem. Ik ga heen met de bus en laat dan m'n gewone kleren en schoenen een nachtje liggen op het werk, die neem ik de volgende dag weer mee naar huis. Zo hoef ik alleen m'n pasje en sleutels mee te nemen tijdens het hardlopen. Ook hier is de afstand eigenlijk te kort, maar ik loop dan gewoon om, wat ook een mooiere route is dan rechtstreeks.
pi_79478620
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:05 schreef dyna18 het volgende:
Hardlopen met een rugzak lijk me echt klote, dat gehops op je rug. Vind het al irritant als ik met mijn laptop-rugzak een sprintje moet rekken voor bus/trein

Gisteren 6 km gelopen, ik was lui en ging pas na 20 uur de deur uit. Liep wel eindelijk weer eens gewoon lekker
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:29:24 #241
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_79479531
Startnummer voor Zandvoort is binnen....start in vak Groen! Direct na de wedstrijd en businessloop
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:49:35 #242
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79482195
Gisteren voor het eerst met een loopgroep gelopen. En ik heb het geweten ook!

Loopgroep is erg gevarieerd, dus gezamenlijk inlopen, looptechniek oefeningen doen, nog wat lopen en dan in het park oefeningen doen.
Eerste oefening was 2km vol gaan. Er was een rondje van precies 1 km en dat twee keer lopen, en de tijd werd door de instructeur bijgehouden. Over 2 maanden moet er dan progressie in zitten is het doel.
Heb me echt helemaal kapot gelopen Kwam met een hartslag van 195 over de finish in 9:44, wat ik zelf eigenlijk wel heel netjes vind. Had ik niet van mezelf verwacht

Tweede onderdeel was 5x400 meter in piramidevorm.
400m - 60s rust - 400m - 45s rust - 400m - 30s rust - 400m - 15s rust - 400m
Hier kan je je lekker opblazen en heb ik ook gedaan. Met de 2km van hierboven nog in de benen was het erg zwaar. Laatste 400m erg rustig gelopen, maar toch een flinke goede training.

Hierna nog uitlopen en gezamenlijke cooling down oefeningen doen.
Uiteindelijk toch weer 9km gelopen in totaal, met heen en teruglopen naar de startplek.

Oja, heb het zandvoort startnummer ook binnen, startvak paars, lekker relax
pi_79482664
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:27 schreef bananablues het volgende:

[..]

Heb nog geen ervaring met de beschreven methodes overigens
Tijdens een lange duurloop moet ik vaak wel 2 maal plassen dus ik verwacht dat ik in de marathon ook wel een keertje moet. Op zich vervelend als je even moet stoppen maar het kost niet echt veel tijd.
Zaterdag de laatste 31 km gedaan en dit ging vrij vlot. Gisteren dan weer intervaltraining met de club.
Ging lekker!
pi_79483347
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:39 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ik loop ook wel eens van m'n werk naar huis, maar dan zorg ik dat ik altijd zo weinig mogelijk spullen meeneem. Ik ga heen met de bus en laat dan m'n gewone kleren en schoenen een nachtje liggen op het werk, die neem ik de volgende dag weer mee naar huis. Zo hoef ik alleen m'n pasje en sleutels mee te nemen tijdens het hardlopen. Ook hier is de afstand eigenlijk te kort, maar ik loop dan gewoon om, wat ook een mooiere route is dan rechtstreeks.
Lijkt mij ook wel wat, maar 2x23km is een beetje veel op een dag. Kan wel heen met OV en terug hardlopen oid. Dat doe ik wel als ik wat meer duurvermogen heb... Skaten naar 't werk lijkt me wel wat beter te doen op dit moment
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:29:10 #245
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79490310
Even een vraagje betreft zwemmen als training voor het hardlopen. Heeft het zin om veel onder water zwemmen te trainen? Ik was gister aan het zwemmen en heb toen een aantal baantjes onder water gezwommen, maar ik vroeg me eigenlijk af of dit ook een bekende methode is waarmee je je longen traint. Wat ik ervaar tijdens het onderwater zwemmen, is dat je uiteindelijk letterlijk buiten adem boven komt. Ik vraag me alleen af of dit ook wat met je longinhoud o.i.d. doet. Iemand enig idee?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:44:28 #247
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79490873
Ok longinhoud valt dus niet te vergroten volgens die mensen. Echter, er zijn ook bepaalde apparaten op de markt waar je dan in blaast ofzo. Heeft dit dan niet dezelfde resultaten als onder water zwemmen?
pi_79491372
dat is specifiek voor astmapatienten volgens mij, daar werkt de boel wat anders dan bij gezonde mensen. Tegen verkrampen van de luchtwegen misschien?
Google eens zou ik zeggen ( )

[ Bericht 35% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 23-03-2010 15:07:28 ]
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:45:42 #249
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79493593
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:55 schreef computergirl het volgende:
dat is specifiek voor astmapatienten volgens mij, daar werkt de boel wat anders dan bij gezonde mensen. Tegen verkrampen van de luchtwegen misschien?
Google eens zou ik zeggen ( )

Ik kwam dit als resultaat tegen, surfers schijnen het te trainen aangezien die nog wel eens lang onder water kunnen zijn.

Bij de apneutherapie gaat het om het beheersen, reguleren en timen van de ademhaling. U leert bewust om te gaan met uw ademhaling, maar u leert ook een geheel nieuwe ademhalingstechniek, de circulaire ademhaling.

Bij de circulaire ademhaling gaat het erom dat er een continue uitademing via de mond ontstaat. Via de neus wordt er maar (kort) ingeademt. Door de combinatie van in-en uitademen tegelijk worden de keel, tong-en wangspieren getraint en versterkt.
http://www.apneutherapie.nl/trainingen/

Verder lees ik vooral dat je wel de longinhoud kan vergroten, maar ik heb er eigenlijk een beetje mijn bedenkingen bij. Hardlopen is dan toch effectiever
pi_79496524
De vraag is of je je longinhoud vergroot of dat je zuurstof efficiënter gebruikt?

Ik denk dat het ook erg met aanleg te maken heeft. Mijn broer kan ondanks lang roken een stuk langer onder water zwemmen dan ik. Daarentegen is z'n conditie een stuk minder, maar dat komt omdat ie veel minder traint en ik eerder begonnen ben.

Zou wel cool zijn als onderwaterzwemmen ook helpt met hardlopen.. maar ik vind het eigenlijk heel irritant om lang onderwater te zwemmen. Ik probeer wel eens minder vaak adem te halen bij het zwemmen en dat gaat telkens beter...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')