Dat zou ook nog een oplossing zijn, tussen de andere lopers starten en dan gewoon op tijdquote:Op zondag 21 maart 2010 11:54 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ze betalen er natuurlijk ook meer voor, dus commerciëel een stuk interessanter dan gewone lopers.
Je ziet het tegenwoordig bij haast al die lopen. Niks mis mee, maar waarom niet gewoon tussen de andere lopers starten? In Rotterdam is er toch ook geen apart vak voor?
Naja, het is een regionaal lopencircuit wat wel de wat snellere lopers aantrekt, dus ik eindig standaard bij de laatste 10 als ik de 10 loopquote:Nou zo gauw word je geen laatste hoorEn als je dan een wedstrijd gaat lopen zul je wel zien dat je meestal toch net ff iets harder gaat dan dat als je alleen loopt.
Mijn ervaring met s'morgens lopen is niet zo positief, voor het lopen eten geeft maagkrampen tijdens het lopen en zonder eten lopen houd ik hoogstens een halfuurtje vol.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:54 schreef Banzaiaap het volgende:
Mijn voornemen is om sochtends vroeg, dus echt aan het begin van de dag te beginnen met hardlopen. (uur of 6, aangezien ik er normal om 7 uit moet voor de stage) Is dat te doen denken jullie?
Om je enkels te ontzien kan je er voor kiezen om niet over het asfalt te lopen. Verder weet ik niet echt specifieke trainingen die je zou kunnen doen om je enkels te versterken, maar als je het rustig opbouwt moet het geen problemen geven toch? Heb je het toen overbelast, of land je met je voet echt plat op het wegdek? Dan zou die last best wel eens kunnen komen door de looptechniek.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:54 schreef Banzaiaap het volgende:
Deze reeks ook maar even in de gaten houden, wil weer beginnen met hardlopen, omdat ik totaal geen tijd heb om naar de sportschool te gaan elke dag. (Stage, 40 uur per week enzo..)
De reden dat ik ooit gestopt ben met hardlopen waren mijn enkels, kreeg er na ongeveer een maandje hardlopen ontzettend last van als ik klaar was en mja, dat was gewoon niet fijn.
Wat is handig om te doen als voorbereiding om pijn aan enkels te voorkomen? Zijn er bepaalde oefeningen die je kan doen? Je enkels intapen schijnt ook goed te zijn toch?
Mijn voornemen is om sochtends vroeg, dus echt aan het begin van de dag te beginnen met hardlopen. (uur of 6, aangezien ik er normal om 7 uit moet voor de stage) Is dat te doen denken jullie?
leukquote:Op maandag 22 maart 2010 08:35 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik sta ingeschreven voor de 5 kilometer op de Leidse Marathon van 16 Mei.![]()
Het wordt mijn eerste wedstrijd en ik hoop dat ik het qua training allemaal ga redden.
Kan iemand mij iets vertellen over zo'n wedstrijd; hoe gaat dat als je daar aan komt? Hoe is de sfeer meestal, wat doe je allemaal voor en na de wedstrijd? Zijn er meer mensen die zoiets in hun eentje doen?
Ik ga het er vanmiddag in zettenquote:Op maandag 22 maart 2010 09:44 schreef ForrestX het volgende:
Laat ik me ook maar weer eens melden. Vanaf kerst heb ik last gehad van mijn luchtwegen en heb nauwelijks gelopen. Na 5 minuten warmlopen ging mijn ademhaling zo zwaar dat verder lopen echt niet plezierig meer was. Zelfs de medicijnen voor mijn Astma hielpen niet.
Nu ben ik inmiddels week een week of 2 aan de gang en de klachten worden gelukkig minder.
Gisteren klachtenvrij 12km gelopen…heerlijk en een mooie voorbereiding voor aankomende zondag op Zandvoort! Streeftijd 1.10u (voor de OP)
Iemand al startnummer binnen trouwens? Ik heb nog niets gezien…
Ah thanks!quote:Op maandag 22 maart 2010 09:52 schreef beertenderrr het volgende:
leuk![]()
Nou als je aankomt zijn er allemaal hardlopers (ja dat had je niet verwacht he). Deze lopen allemaal van het station (neem aan dat je met de trein gaat, sowieso is het OV gebruiken bij zulke grote evenementen zeer handig naar mijn ervaring) richting de omkleedplaatsen. Vanaf daar lopen er een zooitje in, staan er gigantische wachtrijen voor de toiletten en is iedereen zich een beetje aan het voorbereiden.
Vervolgens loop je naar je startvak waar je een beetje staat de dringen met al die andere mensen om je heen, maar het is allemaal geen kwade bedoeling verder. Iedereen wilt gewoon zo snel mogelijk weg. En als het startschot is geweest, dan ga je rennen, net zo lang tot dat je weer terug bent.
Eenmaal terug (het liefst met een nieuw PR) kom je langs een lange rij medewerkers van het evenement die je voorzien van een medaille, wat te drinken, een hoop reclameen een poncho (wordt alleen uitgedeeld als de organisatie een verhoogde kans op onderkoeling verwacht). Daarna ga je weer in de grote stroom mensen mee richting de plaats waar je al je spullen hebt afgeleverd, om je vervolgens om te kleden en weer naar huis te gaan, waarna je in dit topic een verslag schrijft hoe goed of slecht het ging
.
Ow en er zijn er genoeg die het alleen doen. Zelf probeer ik altijd wel medelopers te vinden, voor de heen en terugreis. Dat is wel zo leuk, kan je er samen naar toe leveren en evalueren aan het eind. Je wilt het toch delen.
Het is maar 5 km toch? Je hoeft niet extra te eten of te drinken voor deze afstand, met max een half uurtje ben je al weer klaar.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:02 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
tips, zoals veel eten of drinken van te voren of juist niet, en de dag van te voren rust houden of juist een rustig loopje doen?
Wat ik "hier en daar" op internet lees en wat mijn eigen ervaring is, is dat je tot 10km niet veel extra hoef te doen qua voedsel/voorbereiding.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:02 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Heb je verder nog belangrijke tips, zoals veel eten of drinken van te voren of juist niet, en de dag van te voren rust houden of juist een rustig loopje doen?
Eind mei? Welke wedstrijd is dat?quote:Op maandag 22 maart 2010 12:27 schreef knnth het volgende:Gelukkig is de start gefaseerd, dat haalt het ergste wel uit de bottlenecks.
Ik heb geen flauw idee meer wat mijn opgegeven starttijd is maar ik start wel in het voorste vak prestatielopers. Bedoeling is < 57' dat moet wel te doen zijn. Wordt niet makkelijk, ben nog niet helemaal in vorm. Aangezien de belangrijkste wedstrijd van het voorjaar voor mij eind mei is ga ik ook niets forceren.
The Hague Royal Ten denk ik :pquote:
Yep inderdaad. Rondje singel ging wel goed. Mooie Route! Wel lekker op en neer.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:57 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Caspervc, om nog even op jouw post terug te komen (ik had niet eerder te tijd om te reageren).
Feli dat je de 10km gered hebt. Zelf loop ik op dit moment training van 6km en die vallen me erg zwaar. Vandaar dat ik me wat zorgen maak of ik wel op tijd klaar ben om de 10km te halen. Hoe ging jouw 10km vandaag?
Vandaag ook wezen lopen, maar ik had me flink in de temperatuur vergist. Na 1km had ik het al bloedheet. Ik had mij ook veel te warm aangekleed (maar ja, ik was nog de temperaturen van vorige week gewend).
[..]
Sure, dat kunnen we zeker doen. We moeten toch 1e paasdag naar die beurs toe om ons startbewijs en goodies op te halen?
->quote:
quote:
Voor degene die het, net als ik, niks zegt/zei: uitleg Nike Freequote:Op maandag 22 maart 2010 15:19 schreef knnth het volgende:
[..]
->
[..]
Hmm, ik zit te denken om na het voorjaarsseizoen te gaan experimenteren met Nike Free ... als minimalist fascineert het me enorm.
ja, vanochtend meteen gebeld. In de folder stond dat je vanaf vandaag t/m vrijdag van 9 tot 13u kan bellen.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:11 schreef beertenderrr het volgende:
ben je mooi klaar mee hivesje kan ze natuurlijk even bellen of mailen, misschien valt er nog wat te veranderen. Verder vraag ik me af hoe die vakken dan wel niet zijn ingedeeld. Er zijn er namelijk drie, en ik start net als knnth in de 1e dan. Mijn streeftijd was iets van 54 minuten. Verder denk ik dat die bottlenecks niet echt gaan uitmaken. Binnen 15 minuten haal je zeker al mensen in van de vorige startgroep, en zal je dit blijven doen tot aan de finish. Het circuit is gelukkig best breed en het strand ook. Het enige vervelende is eigenlijk het stuk dat je Zandvoort in gaat, tot het moment dat je het circuit weer op loopt. Daar is het vrij smal. Voor de rest denk ik wel te doen, maar toch jammer.
Ik loop ook op een (lichte) anti pronatie schoen (Asics Kayano 15) en ben na wat blessures erg huiverig om ergens anders op te lopen...quote:Op maandag 22 maart 2010 16:55 schreef knnth het volgende:
Ik proneer ook, daarom ga ik ermee bezig. Ik ga er geen duurlopen mee doen maar wel wandelingen, korte loopjes (opbouwen van 6x2' naar 3x5' oid) enzovoort. Kijken of het mijn voeten daadwerkelijk sterker maakt.
Het dubbele van antipronatieschoenen is namelijk dat het wel problemen voorkomt maar tegelijkertijd ook je spieren luier maakt.
Maargoed, eerst maar eens goed inlezen.
Hier wat meer informatie over het plassen tijdens triatlon wedstrijd:quote:Op maandag 22 maart 2010 11:51 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ergens ben ik bang dat ik tussendoor opeens naar de wc zal moeten (hoe doen bijvoorbeeld marathon-lopers dat dan?) maar dat heb ik bij een training ook nooit gehad.
ik kan me nog herinneren dat er een aantal jaar bij kopspijkers een filmpje was van een marathonwedstrijd. Daarin liep een kerel in de kopgroep, maar die moest toen een grote behoefte doen, wat dus stuitte op dilemma's. Met de cameramotor achter hem zag je uiteindelijk zijn hand zijn broek in gaan en hem plotseling iets weggooien. Liep hij daar met een bruine hand verderquote:Op maandag 22 maart 2010 18:27 schreef bananablues het volgende:
[..]
Hier wat meer informatie over het plassen tijdens triatlon wedstrijd:
http://www.trigirls.nl/?p=1015
Heb er nog geen ervaring met de beschreven methodes overigens
Ik ben ook fan van op blote voeten hardlopenquote:Op maandag 22 maart 2010 18:10 schreef knnth het volgende:
Zomaar wat artikelen die ik aan het lezen was:
http://www.addleetje.be/d(...)of-gecushioned-lopen
http://www.wired.com/wiredscience/2009/07/barefoot/
http://runtodream.web-log.nl/runtodream/2007/08/de_nike_free.html en http://runtodream.web-log(...)nike_free_70_ge.html
http://www.brightguys.nl/322/blootvoets-lopen-en-nike-free/
enz enz
quote:Op maandag 22 maart 2010 21:05 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben vandaag lopend naar mijn werk gegaan.
Normale kleren in een rugzak en lopen maar.
Helaas was dit niet echt voor herhaling vatbaar. De afstand tot mijn werk was eigenlijk veel te kort om lekker te kunnen lopen. Ook omkleden op mijn werk was niet echt fijn. Daarnaast was die rugzak best zwaar (met schoenen en alles erin). Ik had meer het idee dat ik een drillloop voor het leger aan het doen was met zo'n zware last. Wel een goede powertraining lijkt me
Op de terugweg had ik het erg zwaar. De maagband van de rugzak drukte te zwaar op mijn maag en ingewanden, waardoor lucht niet goed weg kon. Ik had daardoor bijna dat ik over mijn nek ging. Toch maar de band losgegooid en erg rustig aan gedaan.
In vervolg weer gewoon eerst naar huis en dan pas lopen.
Wel even mooi indruk op mijn collega's gemaakt
Hardlopen met een rugzak lijk me echt klote, dat gehops op je rug. Vind het al irritant als ik met mijn laptop-rugzak een sprintje moet rekken voor bus/treinquote:Op maandag 22 maart 2010 21:05 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben vandaag lopend naar mijn werk gegaan.
Normale kleren in een rugzak en lopen maar.
Tijdens een lange duurloop moet ik vaak wel 2 maal plassen dus ik verwacht dat ik in de marathon ook wel een keertje moet. Op zich vervelend als je even moet stoppen maar het kost niet echt veel tijd.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:27 schreef bananablues het volgende:
[..]
Hier wat meer informatie over het plassen tijdens triatlon wedstrijd:
http://www.trigirls.nl/?p=1015
Heb nog geen ervaring met de beschreven methodes overigens
Lijkt mij ook wel wat, maar 2x23km is een beetje veel op een dag. Kan wel heen met OV en terug hardlopen oid. Dat doe ik wel als ik wat meer duurvermogen heb... Skaten naar 't werk lijkt me wel wat beter te doen op dit momentquote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:39 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ik loop ook wel eens van m'n werk naar huis, maar dan zorg ik dat ik altijd zo weinig mogelijk spullen meeneem. Ik ga heen met de bus en laat dan m'n gewone kleren en schoenen een nachtje liggen op het werk, die neem ik de volgende dag weer mee naar huis. Zo hoef ik alleen m'n pasje en sleutels mee te nemen tijdens het hardlopen. Ook hier is de afstand eigenlijk te kort, maar ik loop dan gewoon om, wat ook een mooiere route is dan rechtstreeks.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:55 schreef computergirl het volgende:
dat is specifiek voor astmapatienten volgens mij, daar werkt de boel wat anders dan bij gezonde mensen. Tegen verkrampen van de luchtwegen misschien?
Google eens zou ik zeggen (![]()
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |