abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2010 @ 01:24:30 #201
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79856561
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:36 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Maar als Flammie had gezegd dat hij het met paranormale krachten kan; had je het dan wel gedaan?
Nee, zou erg ongeloofwaardig zijn gezien zijn overtuigingen en vooroordelen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_79856693
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 01:17 schreef Summers het volgende:

[..]

Je staat echt alleen maar open voor je eigen vooroordeel , er ligt een hele wereld open
met ongekende mogelijkheden maar je bent zo overtuigt van je vooroordeel dat we gered moeten worden en je altijd alleen maar energie wilt steken in " bewijzen ' dat het hetzelfde is en niet bestaat , dat moet je doen bij mensen die het niet zelf ervaren , die kan je misschien wijs maken dat het hetzelfde is en of niet bestaat , in jouw ogen ben ik beinvloedbaar en "geloof " ik omdat iemand me dat wijs heeft gemaakt of een goed trucje heeft gebruikt
Iemand heeft jou juist wijs gemaakt dat het niet bestaat met de paplepel en dat de waarheid
alleen maar op een bepaalde manier tot je kan komen .
Dat geloof ik .
Waarom leg je nu weer de schuld bij mij. Er staat idd een hele wereld open Daar gaat het niet over. Dit heeft niks te maken met een "vooroordeel".. Dit heeft te maken met het feit dat ik jou wil laten zien dat het WEL mogelijk kan zijn om zonder IETS over jou te weten dingen te zeggen die ik ogenschijnlijk niet KON weten.

Nogmaals: jij zei dat het niet mogelijk was.
Ik zeg van wel. Ik wil je dit laten zien. Er ligt een hele wereld open Summers en ik wil je bewijzen dat die laster van jou nergens op gebaseerd is

Ik wil niet laten zien dat het paranormale NIET bestaat.. dat begrijp je dan niet goed (Ik dacht toch echt dat ik duidelijk genoeg was). Ik wil laten zien dat ik ZONDER paranormale gaven toch dingen kan weten die ik niet on weten. Nogmaals jij zei: niet mogelijk. Ik zeg van wel en dat wil ik je laten zien.

Dus deze post slaat ten 1e nergens op. Ten 2e is het weer een leuke poging om het aanbod af te wimpelen en de aandacht ergens anders naar toe te brengen...:) Zwak hoor...kan er niet meer van maken

En over een paar dagen wel weer keihard brullen dat het niet mogelijk is zonder paranormale gaven natuurlijk Tsja......zo blijven jullie hangen natuurlijk he.. en stilstaan Lekker de oogkleppen op en lalalalala roepen
pi_79856736
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 01:24 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee, zou erg ongeloofwaardig zijn gezien zijn overtuigingen en vooroordelen .
Mee eens. Maar dat beweer ik dus ook niet Ik laat in het midden hoe ik het ga doen. Ik zeg alleen dat ik dit wel kan en ik wil dit laten zien.

Ik wil dus nogmaals NIET aantonen dat het paranormale niet bestaat.. laat dat AUB er buiten want daar heeft niemand het over. Ik wil alleen laten zien dat er meer mogelijk is (zonder paranormale gaven) dan jij nu voor mogelijk kan houden
  vrijdag 2 april 2010 @ 01:36:28 #204
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79856814
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 01:30 schreef Flammie het volgende:

[..]

Waarom leg je nu weer de schuld bij mij. Er staat idd een hele wereld open Daar gaat het niet over. Dit heeft niks te maken met een "vooroordeel".. Dit heeft te maken met het feit dat ik jou wil laten zien dat het WEL mogelijk kan zijn om zonder IETS over jou te weten dingen te zeggen die ik ogenschijnlijk niet KON weten.

Nogmaals: jij zei dat het niet mogelijk was.
Ik zeg van wel. Ik wil je dit laten zien. Er ligt een hele wereld open Summers en ik wil je bewijzen dat die laster van jou nergens op gebaseerd is

Ik wil niet laten zien dat het paranormale NIET bestaat.. dat begrijp je dan niet goed (Ik dacht toch echt dat ik duidelijk genoeg was). Ik wil laten zien dat ik ZONDER paranormale gaven toch dingen kan weten die ik niet on weten. Nogmaals jij zei: niet mogelijk. Ik zeg van wel en dat wil ik je laten zien.

Dus deze post slaat ten 1e nergens op. Ten 2e is het weer een leuke poging om het aanbod af te wimpelen Zwak hoor...kan er niet meer van maken

En over een paar dagen wel weer keihard brullen dat het niet mogelijk is zonder paranormale gaven natuurlijk Tsja......
Dan kijk ik de Uri Geller show wel .
pi_79856967
Ok dan doe je dat Maar dan moet je ook niet zeggen dat het absoluut niet mogelijk is imo

Cheers
  vrijdag 2 april 2010 @ 01:53:19 #206
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79857090
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 01:46 schreef Flammie het volgende:
Ok dan doe je dat Maar dan moet je ook niet zeggen dat het absoluut niet mogelijk is imo

Cheers
Ik zal zeggen wat imo hetzelfde is of niet , dus dat blijf ik dan doen .
pi_79860613
Dus eigenlijk wil iemand hier aantonen dat hij hetzelfde kan als wat een char of ogilvie beweert te doen, en dan wil men ineens niet meer meewerken?

Beetje jammer inderdaad, zou een interessante toevoeging aan het topic kunnen zijn
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79861061
Natuurlijk zijn er mensen die extreem goed zijn in het lezen van lichaamstaal, die erg veel over andere mensen kunt vertellen en inschattingen kunnen doen zoals bijv. een rotjeugd,incest etc... Zo gaan psychologen ook te werk..

Ik snap alleen het probleem niet?

Mensen die hsp hebben of een gave hebben doen het op hun manier en mensen die goed zijn in lichaamstaal lezen op die van hun. Beide zullen wellicht in een bepaalde richting uitblinken en beide zullen fouten maken en dingen goed hebben. Geen enkele reden om elkaar niet in de waarde te laten dunkt me?

En als Flammie het niet erg vind om naar enschede te komen, dan be my guest

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2010 10:26:00 ]
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:35:23 #209
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79861375
Dat zeg ik dus ook altijd.. dat je heel veel kan lezen van mensen zonder gave bestaat natuurlijk ook. Psychologie toepassen, non-verbaal gedrag lezen, ik bedoel praat eens met Sherlock Holmes wat dat betreft.
Maar door aan te tonen dat dat bestaat, kan je niet aantonen dat iedereen die claimt een gave te hebben fake is.
Dat gaat er op de een of andere manier maar niet in bij sommige mensen.
The truth was in here.
pi_79861528
Maar hoe weet je dan zeker dat iemand een "echte" paragnost is of gewoon goed in bodylanguage etc.? Want mensen lijken heilig overtuigd bij bepaalde personen dat ze iets kunnen terwijl exact hetzelfde te bereiken is met coldreading.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:44:06 #211
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79861667
Het ligt m denk ik de details Amos_ als je na de 'reading' kan zeggen, dat hadden ze nimmer kunnen weten en ik heb ze geen aanleiding gegeven.

Daarbij, een beetje vetrouwen in de mens kan ook geen kwaad.
The truth was in here.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:45:15 #212
259246 Cristal
Magical touch...
pi_79861705
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 01:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Dan kijk ik de Uri Geller show wel .
Owhja, trouwens dit is wel leuk nieuws (even delen met jullie)

RTL5 komt met een nieuw programma ''Mentalisten Ontmaskerd'' het word gepresenteerd door ene Tita-Tovenaar (van wie we niet weten wie het is) Maar ik denk dat het Hayashi is, om Uri Geller terug te pakken!

Het zit zo met Hayashi;
Hayashi z'n exvriendin heeft in de bladen geschreven dat Hayashi contact heeft gehad met minderjarigen, en daarom heeft SBS, alle contacten met Hayashi verbroken! Ik denk dat dit ''de'' manier is om SBS terug te pakken.

In Mentalisten Ontmaskerd gaan ze trucks uitleggen die gedaan zijn in de Duitse ''de Nieuwe Uri Geller''
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:47:53 #213
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79861778
Soort goochelaars ontmaskert dus.
The truth was in here.
pi_79861823

[ Bericht 100% gewijzigd door Amos_ op 02-04-2010 10:49:35 ]
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:49:59 #215
259246 Cristal
Magical touch...
pi_79861839
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:47 schreef Bastard het volgende:
Soort goochelaars ontmaskert dus.
Zo zou je het kunnen noemen, alleen worden hier geen goochel trucks uitgelegd, die Hans klok doet enzo. Maar trucks uit de Duitse de Nieuwe Uri Geller (vind ik leuker)
pi_79861883
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:44 schreef Bastard het volgende:
Het ligt m denk ik de details Amos_ als je na de 'reading' kan zeggen, dat hadden ze nimmer kunnen weten en ik heb ze geen aanleiding gegeven.

Daarbij, een beetje vetrouwen in de mens kan ook geen kwaad.
Net zoals die Kim Feenstra zeker?

"Wat knap dat ze dat wisten, dat ik iemand verloren was bla bla..."

Ja muts, dat was volop in het nieuws, met details en al
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:52:32 #217
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_79861925
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:39 schreef Amos_ het volgende:
Maar hoe weet je dan zeker dat iemand een "echte" paragnost is of gewoon goed in bodylanguage etc.? Want mensen lijken heilig overtuigd bij bepaalde personen dat ze iets kunnen terwijl exact hetzelfde te bereiken is met coldreading.
Gaat het uiteindelijk niet om het geboekte resultaat?
Als je mij om technische of wetenschapelijke details gaat vragen hoe ik met dieren kan communiceren (op afstand) kan ik je dit ook niet uit leggen. Laat staan dat ik uberhaupt betreven ben in wetenschappen van neurologie.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:54:25 #218
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79861989
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:52 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Gaat het uiteindelijk niet om het geboekte resultaat?
Als je mij om technische of wetenschapelijke details gaat vragen hoe ik met dieren kan communiceren (op afstand) kan ik je dit ook niet uit leggen. Laat staan dat ik uberhaupt betreven ben in wetenschappen van neurologie.
Ach dan gooien ze het er op dat je er onbewust gebruik van maakt
The truth was in here.
pi_79862047
quote:
Wat ik persoonlijk doe is niets willen weten van die persoon behalve de naam, en die soms zelfs niet.

Zodra iemand zelf begint te vertellen kan je nl. als heel snel er uit halen wat iemand graag zou willen horen omdat de persoon onbewust het gesprek de richting op zal sturen waar hij/zij zelf iets over wil weten/vertellen/vragen.

m.a.w. een paragnost die je te veel laat praten zou ik persoonlijk minder snel vertrouwen door mijn eigen ervaringen dan iemand die zegt niets te willen horen.

-
Lichaamstaal kan vreselijk veel vertellen over iemands levenspad, maar data en namen en gebeurtenissen als bijv. een overlijden van een 'jonger broertje' kan je niet uit de lichaamstaal halen. imho

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2010 10:58:52 ]
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:06:27 #220
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79864297
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:45 schreef Cristal het volgende:

[..]

Owhja, trouwens dit is wel leuk nieuws (even delen met jullie)

RTL5 komt met een nieuw programma ''Mentalisten Ontmaskerd'' het word gepresenteerd door ene Tita-Tovenaar (van wie we niet weten wie het is) Maar ik denk dat het Hayashi is, om Uri Geller terug te pakken!

Het zit zo met Hayashi;
Hayashi z'n exvriendin heeft in de bladen geschreven dat Hayashi contact heeft gehad met minderjarigen, en daarom heeft SBS, alle contacten met Hayashi verbroken! Ik denk dat dit ''de'' manier is om SBS terug te pakken.

In Mentalisten Ontmaskerd gaan ze trucks uitleggen die gedaan zijn in de Duitse ''de Nieuwe Uri Geller''
Dat had ik gehoord idd .
pi_79864668
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:35 schreef Bastard het volgende:
Dat zeg ik dus ook altijd.. dat je heel veel kan lezen van mensen zonder gave bestaat natuurlijk ook.
Misschien is dat juist de gave, het kunnen lezen van die bodylanguage enz.
Lambo of Rekt
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:18:37 #222
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79864717
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Misschien is dat juist de gave, het kunnen lezen van die bodylanguage enz.
Dit soort mensen dus
The truth was in here.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:26:33 #223
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_79865004
quote:
en bewezen zaken zoals telepathie
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:24:05 #224
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79871639
quote:
Dat vraag ik me ook al heel lang af . In real life krijg ik regelmatig de vraag of ik helderziend ben . Dus mensen die daarin geloven zien blijkbaar het verschil niet tussen 'echt' helderziend (als dat al bestaat ) en bijvoorbeeld cold reading.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:26:20 #225
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_79871711
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:24 schreef JoepiePoepie het volgende:
Dat vraag ik me ook al heel lang af . In real life krijg ik regelmatig de vraag of ik helderziend ben . Dus mensen die daarin geloven zien blijkbaar het verschil niet tussen 'echt' helderziend (als dat al bestaat ) en bijvoorbeeld cold reading.
Dat soort mensen zijn dan aardig snel overtuigd zeg.
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:29:01 #226
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79871818
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:26 schreef Darkwolf het volgende:
Dat soort mensen zijn dan aardig snel overtuigd zeg.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat een 'echte' helderziende (als dat al bestaat) meer en betere hits kan hebben dan bijvoorbeeld een cold reader?
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:32:05 #227
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79871935
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:24 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Jij lult gewoon zoveel dat er altijd 'hits' tussen zitten
The truth was in here.
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:45:21 #228
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79872416
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:32 schreef Bastard het volgende:
Jij lult gewoon zoveel dat er altijd 'hits' tussen zitten
Televisie-paragnosten ook, want daar wordt heel veel uit geknipt . En de dingen die er niet uit geknipt zijn en niet goed zijn worden of niet opgevangen door de toeschouwer of ingevuld/aangevuld door de toeschouwer tot iets kloppends of "Oh, dat wist ik helemaal niet van overleden persoon X" of "Tja, de paragnost kan natuurlijk niet alles goed hebben"

Ik ben trouwens geen cold reader hoor , maar vanwege mijn grote interesse in het paranormale (als dat al bestaat) vind ik het soms wel leuk om daarmee te 'spelen' en als ik daar bewust mee bezig ben, ga ik echt niet ontzettend veel zitten lullen .
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:54:13 #229
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79872756
Oh ja deze ook maar even vermelden [TRU] Centraal Cold reading!
The truth was in here.
pi_79895995
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dit soort mensen dus
Wacht ff pik, ik geloof verder niet echt in paranormale gaven maar ik bedoel alleen te zeggen dat die mensen dat dus als de gave zien... en daar kan ik inkomen, zoals men ook hun kindje ziet als wonder van god.
Lambo of Rekt
  zondag 4 april 2010 @ 02:35:48 #231
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_79923761
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
Wat wil je daarmee zeggen? Dat een 'echte' helderziende (als dat al bestaat) meer en betere hits kan hebben dan bijvoorbeeld een cold reader?
Absoluut, dat kan ja.
En dan gaat het niet eens zo zeer om hits, maar vooral om vrij persoonlijke dingen die je niet zomaar even raadt.
Als ik een gesprek met een dier heb en daar komen onmogelijke details uitrollen, dan ben ik helemaal in mijn sas en juist als de eigenaar het kan beamen. Dat is ook goed voor mijn eigen zelf vertrouwen en ontwikkeling betreft het beoefenen van deze gave.

Cold Reading gaat dan ook via vragen stellen, maar deze techniek gaat in mijn geval natuurlijk niet op als je met het dier spreekt en daar de vragen aan stelt.
Hoe minder ik weet van het dier hoe beter, zodat ik inderdaad niet beinvloed kan raken door al vergaarde informatie van de eigenaar.
pi_79923810
quote:
Op zondag 4 april 2010 02:35 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Absoluut, dat kan ja.
En dan gaat het niet eens zo zeer om hits, maar vooral om vrij persoonlijke dingen die je niet zomaar even raadt.
Zoals wat ?
quote:
Als ik een gesprek met een dier heb en daar komen onmogelijke details uitrollen, dan ben ik helemaal in mijn sas en juist als de eigenaar het kan beamen. Dat is ook goed voor mijn eigen zelf vertrouwen en ontwikkeling betreft het beoefenen van deze gave.
Wat voor details ? En wat maakt ze onmogelijk ?
quote:
Cold Reading gaat dan ook via vragen stellen, maar deze techniek gaat in mijn geval natuurlijk niet op als je met het dier spreekt en daar de vragen aan stelt.
Hoe minder ik weet van het dier hoe beter, zodat ik inderdaad niet beinvloed kan raken door al vergaarde informatie van de eigenaar.
En hoe geeft het dier aan of je het bij het rechte eind hebt, hoe weet de eigenaar dat je het bij het rechte eind hebt ?
  zondag 4 april 2010 @ 03:15:20 #233
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_79924135
quote:
Op zondag 4 april 2010 02:39 schreef gelly het volgende:
Zoals wat ?
Even uit de grabbelton: Beschrijvingen van persoonlijke relaties van bepaalde mensen in het leven van het dier in kwestie.
quote:
Wat voor details ? En wat maakt ze onmogelijk ?
Sorry, het is laat/vroeg en dat stukje heb ik wat ongelukkig geformuleerd.
Bedoelde niet onmogelijk, maar meer als in onmogelijk dat ik het zou kunnen raden vanwege de specifiekheid van de details.
En wat ik al dus zei: ik heb geen vragen vuur gesprek gehad met de eigenaar vooraf.
quote:
En hoe geeft het dier aan of je het bij het rechte eind hebt, hoe weet de eigenaar dat je het bij het rechte eind hebt ?
Weer uit de grabbelton: ik voel waar het dier pijn heeft, wat de exacte symtomen zijn.
Eigenaar schakelt dierenarts in. Exact dezelfde diagnose als dat ik al vermeldt had.
Sterker nog, eigenaar had al vermoedens daar -in dit geval- het dier hier toevallig een jaar geleden al last van had.
  zondag 4 april 2010 @ 13:34:25 #234
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79930528
Ik heb nu even geen tijd om op je hele bericht in te gaan, maar hier wil ik toch even op reageren:
quote:
Op zondag 4 april 2010 02:35 schreef Darkwolf het volgende:
Cold Reading gaat dan ook via vragen stellen,
Cold reading gaat niet alleen maar via vragen stellen .
  zondag 4 april 2010 @ 13:36:59 #235
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79930610
Ik heb de gave te communiceren met objecten en diverse organismen.

Alleen vogels en vissen spreken een dialect dat ik niet kan verstaan, maar wel horen.
Intelligent, but fucked up.
  zondag 4 april 2010 @ 14:00:08 #236
259246 Cristal
Magical touch...
pi_79931358
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik heb de gave te communiceren met objecten en diverse organismen.

Alleen vogels en vissen spreken een dialect dat ik niet kan verstaan, maar wel horen.
Wat zeggen die organismen dan?
  zondag 4 april 2010 @ 14:29:51 #237
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79932408
Vanalles en nogwat. Had je een specifiek onderwerp in gedachten?
  zondag 4 april 2010 @ 14:33:32 #238
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_79932554
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik heb nu even geen tijd om op je hele bericht in te gaan, maar hier wil ik toch even op reageren:
Cold reading gaat niet alleen maar via vragen stellen .
Nogmaals, het was ook geen tijd om voor mij nog te gaan zitten posten om dat uur.
Ja ik weet ook dat er heel wat meer bij komt kijken. Details, details.
Mijn uitspraak dat cold reading voor mij niet opgaat blijft echter hetzelfde, daar de technieken nog steeds gebaseerd zijn op "los week" technieken tegenover mensen.
Als ik dingen of details achteraf fout heb als ik de resultaten met de eigenaar bespreek, dan heb ik ze fout. Klaar. Dan geef ik dat gewoon toe.
Gezien het feit dat ik niet tegenover een publiek hoef te staan (en ook nog eens op televisie) en ik er ook niet mijn geld mee verdien, kan ik mij dit veroorloven.
Ik leer liever van mijn fouten dan dat ik ze masker. Als het persoon in kwestie argwaan zou krijgen of twijfels over mijn gave, is dat helemaal zijn of haar probleem.
Wat ik doe zie ik als een leer proces en een reis waarin ik mijzelf ontwikkel en geen gave onder prestatie druk om iets te willen of moeten bewijzen.
  zondag 4 april 2010 @ 14:34:00 #239
259246 Cristal
Magical touch...
pi_79932567
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Vanalles en nogwat. Had je een specifiek onderwerp in gedachten?
Met organismen, neem ik aan dat je planten & dieren bedoeld...

Wat heb je ooit wel eens doorgekregen van een boom dan, of van een dier? Daar ben ik wel benieuwt naar, wat een boom te melden heeft
  zondag 4 april 2010 @ 14:39:17 #240
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79932786
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:34 schreef Cristal het volgende:

[..]

Met organismen, neem ik aan dat je planten & dieren bedoeld...

Wat heb je ooit wel eens doorgekregen van een boom dan, of van een dier? Daar ben ik wel benieuwt naar, wat een boom te melden heeft
De meeste bomen zijn wat dat betreft vrij gereserveerd. Ze laten zich niet snel verlokken tot koetjes en kalfjes praat.
  zondag 4 april 2010 @ 14:53:21 #241
259246 Cristal
Magical touch...
pi_79933353
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

De meeste bomen zijn wat dat betreft vrij gereserveerd. Ze laten zich niet snel verlokken tot koetjes en kalfjes praat.
Wauuw wat knap van jouw zeg! Misschien heeft de paashaas voor ons nog een boodschap?
  zondag 4 april 2010 @ 16:58:15 #242
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79937746
Ik heb ook nog nooit met een boom gesproken... hoe doe je dat eigenlijk
The truth was in here.
  zondag 4 april 2010 @ 17:09:01 #243
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79938025
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:53 schreef Cristal het volgende:

[..]

Wauuw wat knap van jouw zeg! Misschien heeft de paashaas voor ons nog een boodschap?
De paashaas bestaat niet, maar leuke poging mijn gave in het belachelijke te trekken
  zondag 4 april 2010 @ 17:12:06 #244
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79938105
quote:
Op zondag 4 april 2010 16:58 schreef Bastard het volgende:
Ik heb ook nog nooit met een boom gesproken... hoe doe je dat eigenlijk
Het makkelijkst is het om gewoon even naast de boom plaats te nemen en te ontspannen. Sommige mensen geven er de voorkeur aan de boom aan te raken, maar zeker niet alle bomen stellen dit op prijs! Het is verder een kwestie van je open stellen. Zelf geef ik er de voorkeur aan om hardop te spreken en het woord actief te richten aan de boom in kwestie.

Je moet begrijpen dat het voor sommige bomen ook even wennen is. Soms hebben ze in eerste instantie geheel niet door dat je tegen hén spreekt
  zondag 4 april 2010 @ 22:45:16 #245
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_79949738
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als je echt serieus bent, dan snap ik niet wat je hier mee bedoeld.
Alles wat leeft spreekt via een Universele taal, dus waarom zou je wel van een dier tot een boom kunnen wenden? Maar moeite hebben met vogels en vissen?
Zou jij hier meer over kunnen vertellen? Wat maakt hun taal/dialect anders en waarom zou jij deze niet kunnen verstaan?
  zondag 4 april 2010 @ 22:51:44 #246
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79950035

Het was meer een figuurlijke manier om aan te geven dat ik moeite heb deze dieren duidelijk te 'verstaan'. Het is namelijk niet zozeer daadwerkelijke conversatie, maar een veel diepere, basalere vorm van communicatie in de vorm van emoties, beelden e.d.

Mijn persoonlijke theorie is dat de belevingswereld (met name sensorisch) van deze wezens zo wezenlijk verschilt van de onze, dat ik niet in staat ben die vertaalslag te maken.
pi_79970027
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Het makkelijkst is het om gewoon even naast de boom plaats te nemen en te ontspannen. Sommige mensen geven er de voorkeur aan de boom aan te raken, maar zeker niet alle bomen stellen dit op prijs! Het is verder een kwestie van je open stellen. Zelf geef ik er de voorkeur aan om hardop te spreken en het woord actief te richten aan de boom in kwestie.

Je moet begrijpen dat het voor sommige bomen ook even wennen is. Soms hebben ze in eerste instantie geheel niet door dat je tegen hén spreekt
Vinden bomen het erg als er in ze geklommen wordt? Dat heb ik altijd al willen weten
Have fun...
  maandag 5 april 2010 @ 17:56:56 #248
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79973110
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:21 schreef Handschoen het volgende:
Vinden bomen het erg als er in ze geklommen wordt? Dat heb ik altijd al willen weten
Sommige bomen wel, sommige bomen niet. Dat verschilt per boom. Sommige bomen vinden het ook echt heerlijk als er iemand tegen ze aan plast. Andere bomen vinden dat echt verschrikkelijk vies.
  maandag 5 april 2010 @ 20:24:42 #249
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79978537
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:56 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Sommige bomen wel, sommige bomen niet. Dat verschilt per boom. Sommige bomen vinden het ook echt heerlijk als er iemand tegen ze aan plast. Andere bomen vinden dat echt verschrikkelijk vies.
Dit dus.

Je moet niet vergeten dat bomen een iets andere kijk hebben op dergelijke zaken dan jij en ik.
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:26:04 #250
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_80257320
Daarom groeien er ook magische paddestoelen, cactussen en andere planten, zodat we als we deze nuttigen met de bomen (en dieren) kunnen communiceren. Zou je n keer moeten doen! Dan weet je wel wat bomen voelen.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')