abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 4 maart 2010 @ 17:29:59 #1
145146 Andyy
pi_78738159
En weer een nieuw deeltje hondenfoto's .

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc.
Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk.
Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde.
Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen.
Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden.
Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden.
Een hond mag beslist geen slipketting dragen!
Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen.
Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race.
Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Het vorige topic:
[centraal] Honden met foto's #27

[ Bericht 13% gewijzigd door Harajuku. op 08-03-2010 08:58:50 ]
  FOK!fotograaf donderdag 4 maart 2010 @ 17:30:17 #2
145146 Andyy
pi_78738175

FOK!fotograaf donderdag 4 maart 2010 @ 17:32:21 #3
145146 Andyy
pi_78738257
Kan de mod misschien de OP aanpassen?
Met die foto's enzo. ik krijg ze er alleen groot in ipv kleine plaatjes
pi_78739390
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:30 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Awwwwwwwww wat een schatje en zó mooi
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 4 maart 2010 @ 18:08:14 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78739645
Ik lees ook weer mee .
KuikenGuppy
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:39:17 #6
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_78749243
Wij zijn er ook weer:

Binnenkort staan we ook bovenaan met onze Carnibest review.
Ik heb Harajuku zojuist ge-PM-d met de bevindingen van deze eerste week.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:23:02 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78751369
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:39 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Wij zijn er ook weer:
[ afbeelding ]

Wat doet ze er lang over zeg!
Magic schrokt altijd alles zo snel mogelijk naar binnen .

Laatst gaf ik 'm een half pakje smuldier, gewoon zo door midden gechopped, niet kleiner, zodat hij wel moest kauwen erop. Nee hoor, een half pakje smuldier past klaarblijkelijk met één hap-slik-weg in mijn hond .
KuikenGuppy
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:24:43 #8
291663 Amooma
It's my TURN
pi_78751464
Ooh echt superlieve pup Andyy
It's so FLUFFY I'm gonna DIE!!
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:48:55 #9
44200 Sjeekie_Beekie
pi_78752799
Toen Lara nog een pupje was [ook tijdens het wisselen] schrokte ze ook alles gewoon zonder te kauwen naar binnen. Voor ik weer bij de achterdeur was, kwam ze vaak al achter me aan met alle brokjes opgegeten.

Ik denk dat we trouwens over 2 maanden een nieuwe voerbak nodig hebben. Lara probeert de bodem er uit te likken iedere keer. Zelfs als ze heeft gezien dat ik hem heb afgewassen en hij schoon op het aanrecht staat, gaat ze terug de kennel in om te kijken of ze nog wat lekkers kan oplikken.

@Andyy: is het een Shiba of Akita?
Laatst kwam ik hier 's avonds tijdens het laatste rondje een Shiba tegen. Echt zo'n leuk ding en Lara kon er ook zo leuk mee spelen. Haar baasje was onder de indruk dat ik twijfelde tussen een Akita of een Shiba. Zijn hond was nu ruim twee en hij was nog nooit iemand tegen gekomen die in een keer zag wat het was.

Dat herkende ik dan weer van hem. Lara is ook al voor van alles en nog wat uitgemaakt. Een Labrador die te hoog op z'n poten staat, een bruine Golden Retriever , maar het vaakst toch wel een Ierse Setter.
Oudste, Jongste en Lara
pi_78763931
ik lees ook weer gezellig mee! dee aww enn de owww zijn al uitgesporken wat een lekker vosje
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:06:18 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78768408
Andyy, vertel es wat leuk over het hondje, het is echt zo een leukerd
Ik ben zo benieuwd hoe Lara het doet op de CB Sjeek
Hier gaat alles zn gangetje, Sjon begint eindelijk wat rustiger te worden en weegt inmiddels 3360 gram alweer .
De kleertjes van Frits passen hem nu echt niet meer
Frits woog dan ook 2300 op zn hoogtepunt
Hij draagt nu kleertjes van Bambam, het overleden chineesje van mn beste vrienden
En met dit weer natuurlijk gewoon lekker niks!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:18:00 #12
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_78768848
Ik kijk ook weer mee. Al die leuke, grote en kleine honden
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:18:34 #13
176471 oh-oh
pi_78768870
Ik zie dat ik helemaal nog geen foto's van onze heerlijke wandeling zaterdag gepost heb hier !
Het was voor het eerst weer eens echt lekker wandelweer voor de naakten, dus we gingen naar het veld.
Lekker de hele bende los, en rennen dat ze deden!
We kwamen een kennis van me tegen met haar twee honden en ze hadden de grootste lol samen!
Zonder sneeuw stapte Sjon wel lekker stoer door:

Mijn hele bende:

Samen met Angel en Lilly:

Billy en Angel waren echt wild aan het spelen samen:

Die twee leken elkaar al jaaaaaaaaaaren te kennen, terwijl we ze pas 1 keer eerder tegenkwamen en dat is al minstens een jaar geleden, ze klikken echt leuk met die honden!
Karel is altijd helemaal in zijn element als ie buiten is:

Sjonneke heeft ook 2 uur meegedraafd:

Chico vond het na 2 uur wel weer mooi geweest, maar die heeft ook heerlijk meegestapt:

En ook nog eentje waar Kees op staat dan maar
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78769114
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is een tuigje niet beter dan dat hangen/trekken aan die nek ?
Deze maand artikel in Hondenleven over beter in balans door het dragen van een tuig
  FOK!fotograaf vrijdag 5 maart 2010 @ 12:55:36 #15
145146 Andyy
pi_78770182
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:24 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Is een tuigje niet beter dan dat hangen/trekken aan die nek ?
Deze maand artikel in Hondenleven over beter in balans door het dragen van een tuig
Geprobeerd, maar dan loopt ze paniekerig rondjes en probeert dat ding eraf te bijten
  FOK!fotograaf vrijdag 5 maart 2010 @ 12:58:09 #16
145146 Andyy
pi_78770266
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:48 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
@Andyy: is het een Shiba of Akita?
Laatst kwam ik hier 's avonds tijdens het laatste rondje een Shiba tegen. Echt zo'n leuk ding en Lara kon er ook zo leuk mee spelen. Haar baasje was onder de indruk dat ik twijfelde tussen een Akita of een Shiba. Zijn hond was nu ruim twee en hij was nog nooit iemand tegen gekomen die in een keer zag wat het was.

Dat herkende ik dan weer van hem. Lara is ook al voor van alles en nog wat uitgemaakt. Een Labrador die te hoog op z'n poten staat, een bruine Golden Retriever , maar het vaakst toch wel een Ierse Setter.
Het is een Shiba
Ik ben tot nu toe ook maar 1 persoon tegen gekomen die wist wat voor ras ze is :p
Maar ook leken die dachten dat ze een vos was
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:56:13 #17
176471 oh-oh
pi_78772794
Ik heb er dus echt de afgelopen maand wel 3 irl gezien , allemaal pups
Jij woont niet in Maastricht toevallig?
( Groucho Marx )
pi_78783714
vosjes? nou er lopen er zat in cappelle aan de ijssel west
You can make it ?
pi_78808637
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:58 schreef Andyy het volgende:

Maar ook leken die dachten dat ze een vos was
Als ik niet wist dat het een Shiba was zou ik ook zeggen "wow het lijkt net een vosje", positief bedoelt Zo mooi
  FOK!fotograaf zaterdag 6 maart 2010 @ 12:09:52 #20
145146 Andyy
pi_78809849
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:20 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Als ik niet wist dat het een Shiba was zou ik ook zeggen "wow het lijkt net een vosje", positief bedoelt Zo mooi
Ja, ik weet het
Maar er waren mensen die serieus dachten dat het een vos was en niet zeiden dat ze er op 1 leek
pi_78809981
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:09 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ja, ik weet het
Maar er waren mensen die serieus dachten dat het een vos was en niet zeiden dat ze er op 1 leek

Nou dat is toch ook niet erg? Je kan toch niet verwachten dat iedereen elk ras ooit wel eens gezien heeft?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:57:52 #22
44200 Sjeekie_Beekie
pi_78824604
@oh-oh: Lara's updates staan hier.

Vandaag weer training gehad en mijn broer was mee om te helpen met opgooien, schieten en wild sjouwen.

Bij het kort apport [konijn] was Lara allemaal aan het rommelen, maar voor de rest deed ze het helemaal geweldig ... volgen, vooruitsturen, afliggen allemaal goed.

Toen moesten we met z'n allen op de heuvel gaan staan en onze juf en mijn broer stonden zo'n 100 meter verder op een andere heuvel, maar daartussen een flinke vijver. Daar bovenop werd geschoten en gooiden ze een dummy op. Lara was als vijfde [van de zes honden] en alle honden voor haar renden naar het water toe, omdat dat de kortste weg is, maar vonden het te koud om te zwemmen.

Lara niet, die plonsde er vol enthousiasme gewoon in, zwom naar de overkant, rende de heuvel op en aan de andere kant weer er af om de dummy op te halen. Even leek het of ze ook weer over het water terug zou komen, maar ze liep toch om de vijver heen naar me terug. Echt helemaal super was dat. Iedereen vond het wel stoer dat ze gewoon ging zwemmen.

Toen gingen we een verloren zoek doen in het bos met een dummy waar ze een bospad moesten oversteken om bij de dummy te komen. Ook dat deed ze in één keer goed en ze kwam supersnel al weer terug. Daarna verloren zoek in het bos met wild en ook dat had ze snel gevonden. Al denk ik wel dat ze gespiekt had bij één van de Labradors, zodat ze wist welke kant ze op moest.

Vervolgens deden we nog een markeer met een kraai, gewoon op het grasveld. Die kraai vond ze niet zo lekker, maar uiteindelijk kwam ze hem toch netjes brengen. Als laatste deden we een sleep, maar Lara was zo slim om mijn broer in de gaten te houden, die met een konijn en twee muskusratten het bos in ging. Ze volgde de sleep dus niet, maar ging meer op haar geheugen dwars door het bos heen [kortste weg] om een rat te halen.

En nu ligt ze al de hele middag en avond voor pampus op haar kussen te slapen.
Oudste, Jongste en Lara
  zondag 7 maart 2010 @ 11:39:10 #23
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_78841543
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:39 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Wij zijn er ook weer:
[ afbeelding ]

Lara,wat is ze toch mooi

Joost heeft zich even terug getrokken in de kast.

28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  zondag 7 maart 2010 @ 16:42:59 #24
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_78851199
ahhh ligt daar lekker zo te zien

Dit weekend was er hondenshow hier in Groningen. Dus ik er heen haha. Was heel leuk om te zien! Schitterende beesten! Gister kon ik helaas niet dus de herders gemist maar vandaag staan kwijlen bij de sennenhonden Newfoundlanders en Sint Bernards pffff prachtbeesten. Nu mis ik nog meer om een hond te hebben.

Waren ook veel leuke kraampjes met hebbedingetjes dus heb lekker geld uitgegeven om de hond van me ouders te verwennen haha.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 7 maart 2010 @ 16:55:50 #25
44200 Sjeekie_Beekie
pi_78851589
@Guess: Joost wil je iets duidelijk maken denk... hij moet alleen nog uit de kast komen .

Lara is moe van het weekend. Twee logees en een heftige jachttraining hakken er wel in bij haar. We zijn nu samen thuis, de logees zijn weer naar huis, de kids opgehaald door hun moeder en meneer Sjeekie_Beekie is naar zijn werk, en Lara heeft vakkundig de fatboy ingepikt. Ze ligt al de hele middag te slapen en bij te komen.

Ze heeft het ook zo druk gehad met alle verjaardagsvisite begroeten, alles in de gaten houden en alle aandacht die ze kreeg van iedereen dat ze dat wel verdient heeft.

En dat gevoel heb ik eerlijk gezegd ook wel. De oudste werd vannacht niet lekker, dus stond ik om half 4 's nachts met m'n brakke hoofd een bed af te halen en de wasmachine te vullen. Waar Lara natuurlijk ook weer wakker van werd en voor de kenneldeur stond te kwispelen dat ze ook wel even naar binnen wilde.

Ik vond het zo zielig voor haar om er geen aandacht aan te besteden, dat ik haar toch maar even heb binnen gelaten. Ondertussen heb ik de oudste en haar vriendin beneden op de bank heb geïnstalleerd met een emmer en een slaapzak en mocht Lara toch weer haar nachthok in, want het was toen een uur of 4 en dus nog lang geen tijd om op te staan.

En nu zijn we alletwee brak.
Oudste, Jongste en Lara
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:46:57 #26
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_78932754
Joost in de kast

Dinsdag wordt Sylver geopereerd aan dr oog Ze heeft een bultje op dr ooglid, en dat moet dus snel weg.
Ze moet alleen onder algehele narcose omdat ze anders natuurlijk met dr oog blijft knipperen En ze gaat om dr oog de haartjes wegscheren en ze moet ook nog een kap het arme schaap
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:49:37 #27
176471 oh-oh
pi_78932863
Oh getver Non, ik zal voor dr duimen, ik hoop dat t een simpele ingreep is
( Groucho Marx )
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:57:50 #28
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_78933206
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:46 schreef Nonneke het volgende:
Joost in de kast

Dinsdag wordt Sylver geopereerd aan dr oog Ze heeft een bultje op dr ooglid, en dat moet dus snel weg.
Ze moet alleen onder algehele narcose omdat ze anders natuurlijk met dr oog blijft knipperen En ze gaat om dr oog de haartjes wegscheren en ze moet ook nog een kap het arme schaap
[ afbeelding ]
Aah wat zielig.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:58:22 #29
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_78933231
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:49 schreef oh-oh het volgende:
Oh getver Non, ik zal voor dr duimen, ik hoop dat t een simpele ingreep is
Ja ik ook Het schijnt vaker voor te komen bij oudere ( ) honden, dus ik verwacht niet al te veel problemen.
Behalve dat Sylver het vrij slecht trekt in dr eentje, dus dat kan nog wat worden
En dit keer niet vergeten te zeggen bij de dokter dat Sylver gromt als ze blij is
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:53:32 #30
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_78935540
Aah het is sneu die Sylver. Hoe oud is ze dan?
Hopelijk knapt ze er snal van op!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:27:33 #31
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_78937206
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:53 schreef Guess. het volgende:
Aah het is sneu die Sylver. Hoe oud is ze dan?
Hopelijk knapt ze er snal van op!
komende 25 mei wordt ze 8
Hoop ook dat ze er snel van opknapt, en dat ze het ons een beetje snel vergeeft dat we haar daar alleen achter hebben gelaten

nog een Sylvertje, met haar Billy-bandana
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:56:57 #32
176471 oh-oh
pi_78942881
Sylverrrrrrrr
Mag je niet bij haar blijven tot ze slaapt?
Ik laat mijn honden pas onder narcose ergens achter hoor,en ze brengen ze in mijn armen onder narcose
( Groucho Marx )
pi_78946678
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:46 schreef Nonneke het volgende:
Joost in de kast

[ afbeelding ]
Wat een beauty is Sylver !
Ik duim hier ook, hopelijk gaat alles helemaal goed en valt het een beetje mee
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:38:19 #34
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_78951483
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:56 schreef oh-oh het volgende:
Sylverrrrrrrr
Ik laat mijn honden pas onder narcose ergens achter hoor,en ze brengen ze in mijn armen onder narcose
Zou ik ook doen,je zit dan nog met wakker worden maar als het zo erg is kan je vragen of ze gelijk bellen.
Gijsje is vandaag 4jaar geworden

Sinds wanneer mogen wij midden in de huiskamer van een tafeltje eten

Zodra het bord op de grond in de keuken staat weten ze niet hoe snel ze moeten zijn!!

Van feesten word je moe,dus dan is een dutje in de zon heeeerlijk natuurlijk!!

dinsdag 9 maart 2010 @ 22:47:27 #35
176471 oh-oh
pi_78951989
Gefeliciteerd Gijsje!
Wat een feestbeesten haha
( Groucho Marx )
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:51:17 #36
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_78962639
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:56 schreef oh-oh het volgende:
Sylverrrrrrrr
Jawel ! gelukkig wel en we (of iig 1 van ons) blijven erbij tot ze slaapt, misschien wachten we gewoon in de wachtruimte zegmaar dat er ook iemand is als ze weer wakker wordt. Maar dat ligt eraan hoe laat ze dr gaan opereren.

Gefeliciteerd Gijs ! Party Animal !
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:54:22 #37
176471 oh-oh
pi_78962749
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:51 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Jawel ! gelukkig wel en we (of iig 1 van ons) blijven erbij tot ze slaapt, misschien wachten we gewoon in de wachtruimte zegmaar dat er ook iemand is als ze weer wakker wordt. Maar dat ligt eraan hoe laat ze dr gaan opereren.

Gefeliciteerd Gijs ! Party Animal !
Oh, na de op werd ik altijd zsm gebeld als Chico zich bewust werd van het feit dat ik dr niet was, dan mocht ik m meteen komen halen , het in slaap brengen is het ergste, als je daar bij mag blijven is het prima
( Groucho Marx )
pi_78962822
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 22:38 schreef Guess. het volgende:

[ afbeelding ]
Ah die vind ik lief, samen

Gefeliciteerd Gijs, hiep hiep hoera!!!!!!!! En Guess jij ook gefeliciteerd met je witte krulletje
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:59:26 #39
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_78962935
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh, na de op werd ik altijd zsm gebeld als Chico zich bewust werd van het feit dat ik dr niet was, dan mocht ik m meteen komen halen , het in slaap brengen is het ergste, als je daar bij mag blijven is het prima
Wij hebben heel eigenwijs een dierenarts uitgezocht die 3 kwartier rijden is Zij is de beste hier (vinden wij ) en daar rijden we dan ook elke keer braaf voor Dus helemaal naar huis rijden we hoe dan ook nie, maar geloof dat we dr om 11 uur konden brengen en om half 1 of half 2 alweer ophalen, valt hardstikke mee maar hun lunsjpauze zit daar ook nog tussenin, vandaar dat ik niet weet of we daar kunnen wachten
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:09:01 #40
176471 oh-oh
pi_78965810
Mijn da zit bij mij in de straat dus als ze belt dan ben ik dr echt in 2 minuten
Jullie kunnen vast wel daar wachten, en anders neem je de andere honden mee en ga je lekker wandelen tot ze bellen of zo
( Groucho Marx )
pi_78970622
een vraag over die honden die eten. Wat als je probeert het bord van waaruit ze eten weg te halen,gaan ze dan grommen en bijten?
75 topics = FIN
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:12:30 #42
176471 oh-oh
pi_78970752
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:09 schreef FP128 het volgende:
een vraag over die honden die eten. Wat als je probeert het bord van waaruit ze eten weg te halen,gaan ze dan grommen en bijten?
Mijnes kan ik alles uit de bek pakken, het is niet goed als je toestaat dat ze prooinijd hebben
( Groucho Marx )
  FOK!fotograaf woensdag 10 maart 2010 @ 14:22:25 #43
145146 Andyy
pi_78971148

Ik heb geen flauw idee wat ze aan het doen was
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:23:58 #44
176471 oh-oh
pi_78971209
Wss kreeg ze een whiplash van die stomme flexlijn
( Groucho Marx )
pi_78977973
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:23 schreef oh-oh het volgende:

Lol !
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:55:47 #46
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_78977994
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, fucking nice!!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:11:33 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78978865
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:12 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Mijnes kan ik alles uit de bek pakken, het is niet goed als je toestaat dat ze prooinijd hebben
Magic heeft daar nog wel een handje van, die begint te grommen als hij aan het eten is, en je komt in de buurt .
KuikenGuppy
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:11:56 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78978889
Oh, en gefeliciteerd Gijsje! .
KuikenGuppy
pi_78983485
Mag je hier je hondfoto posten

You dream it, I live it.
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:38:39 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78984883
Leuke foto, Meddo!
Inclusief laser-ogen .
Hoe heet hij/zij?
KuikenGuppy
pi_78985865
Kijk nou wat een verschil!

woensdag 10 maart 2010 @ 20:21:08 #52
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_78987020
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:23 schreef oh-oh het volgende:
Dat is dus ook het 1e wat ik dacht.
Zonder te willen zeuren die lijnen zijn echt 3x niks,helemaal niet voor een pup die je goed aan de riem wil leren lopen.

DanseMacabre,wat is ze groot geworden he,die 1e foto is so sweet

Thanks voor de felicitaties
pi_78987163
Ohja gefeliciteerd!
Ze is echt groot ja, maar nog steeds heel lief.
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:32:28 #55
176471 oh-oh
pi_78987646
Ik ben blij dat ik van de flex af ben.
Frits liep alleen maar aan een flex, aan een korte lijn weigerde de diva een stap te zetten.
Levensgevaarlijk zijn ze ook die dingen.
Ik ken een hond die doodgereden is, liep aan de flex, baasje had niet in de gaten dat ie zo ver achter dr liep, auto reed over flex, hond lag dood, nek gebroken
En hoe vaak mensen wel niet staan te stunten met zo een flex, dat de rem t niet doet of zo
Zo is Chico nog eens goed gebeten door een rothond wiens baasje de flex niet op de rem kreeg.
Bij mij gaat dr niks meer aan een flex, ze lopen aan de korte lijn of los.
Oh, ik heb nog wat foto's van zondag in het veld:
Kleine pupjes lijken ineens al zo groot!

Hij hangt heel erg aan Chico:

Portretjes:

Gangwerk!

Het stacken begint ook eindelijk ergens op te lijken, ik zal eens fotos maken binnenkort...
We waren met 8 honden, 5 chineesjes, 1 peruaan en 2 chihuahua's.
( Groucho Marx )
pi_78987713
Mooie foto's!
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:34:59 #57
176471 oh-oh
pi_78987787
Op de laatste na heeft een vriendin ze gemaakt, die heeft een goede camera
( Groucho Marx )
pi_78988025
Het was zeker heel goed weer?
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:51:05 #59
176471 oh-oh
pi_78988611
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:39 schreef DanseMacabre het volgende:
Het was zeker heel goed weer?
Whahahahahahaha ja bij ons wel
( Groucho Marx )
pi_78988914
Papi Chico is het grote voorbeeld van Sjon Heerlijke fotos! Chico lijkt wel te zeggen kom maar bij mij knul ik leer je de kneepjes van het vak wel

Kees de biatch of the pack!

Karel geniet met toegeknepen ogen van de lekkere wandeling.. of denk ie net als ik stiekum aan.. Frits?

zucht deze post moet ik eigenlijk heul ergens anders posten lol
You can make it ?
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:58:20 #61
176471 oh-oh
pi_78988972
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:57 schreef Dandilion het volgende:
Papi Chico is het grote voorbeeld van Sjon Heerlijke fotos! Chico lijkt wel te zeggen kom maar bij mij knul ik leer je de kneepjes van het vak wel

Kees de biatch of the pack!

Karel geniet met toegeknepen ogen van de lekkere wandeling.. of denk ie net als ik stiekum aan.. Frits?

zucht deze post moet ik eigenlijk heul ergens anders posten lol

Daar staan nog veeeel meer foto's
( Groucho Marx )
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:58:54 #62
176471 oh-oh
pi_78989007
En Kees, die was idd de enige bitch in het gezelschap, maar dat is echt net one of the guys hoor
( Groucho Marx )
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:19:02 #63
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_78990005
Moiie foto's Oh-Oh,die van chico en Sjon zijn echt helemaal om te smelten,so sweet
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:14:33 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78993004
Even een paar recente foto's van ons woefje .

KuikenGuppy
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:20:31 #65
44200 Sjeekie_Beekie
pi_78993315
Gijs gefeliciteerd .
Rinske al een grote meid .
De roedel van oh-oh die zo mooi gekiekt is .

Wij hebben voor Lara alleen een flexlijn voor het uitlaten. Onze sociale poepert wil het liefste onder de struiken of midden tussen de bodembedekkers plassen en poepen in de uitlaatstroken. No way dus dat ik met zo'n kort lijntje tussen de andere poepen door ga manouvreren in het donker.

Dus de flexlijn aan en ze kan tot 7 meter zo veel snuffelen en draaikonten als ze wil. En ik kan mooi op straat of het fietspad blijven staan. Die flexlijn heeft ze dus alleen aan bij het uitlaten 's ochtends en 's avonds.

Bij het fietsen en op de training heeft ze wel altijd een korte riem aan en als we gewoon gaan wandelen ook. Dan flex ik haar aan zodat ze haar behoefte kan doen en daarna lijn ik haar gewoon aan haar korte riem aan.

Gisteren waren we met ons nichtje Charlotte en Lara bij mijn oma om opa's verjaardag niet ongemerkt voorbij te laten gaan. Mijn broer was er ook, onder andere om oma's digitale televisie, internet en bel-pakket aan te sluiten. Oma vond het helemaal geweldig dat Lara er ook was. Ze kwam zo braaf naast haar zitten met d'r kop op haar schoot en zo heeft Lara zich door oma wel een half uur lang laten befriemelen.

De rest van de tijd was ze bezig met ons nichtje en mijn broer te 'helpen'. Dus als Charlotte een toren aan het bouwen was en de blokjes waren op, dan zwiepte Lara met haar staart de toren weer om en kon ze opnieuw beginnen. Of ze kroop met mijn broer achter de kast om daar te kijken of hij alle kabeltjes wel goed aan het aansluiten was. Ze had het er maar weer druk mee om iedereen te 'helpen'.

's Middags ging ze met mijn broer mee naar huis [Call of Duty spelen en chillen] en gingen wij naar de Beekse Bergen met ons nichtje. Na afloop haalde we haar weer op en ze vond het maar niets dat ze weer zo snel bij mijn broer weg moest. Ze was wel blij dat ik er ook was, maar ze wilde nog meehelpen met CoD.

We brachten ons nichtje terug naar huis en bleven bij mijn zwager en schoonzusje eten. Lara had de tijd van haar leven. Charlotte had heel haar speelgoed zowat uit de kast getrokken en was voor Lara eten aan het koken in haar keukentje. En Lara maar midden tussen al het speelgoed liggen en meespelen.

Mijn schoonzusje is zwanger van de tweede en Lara vind dat reuze intressant. Ze weten zelf al wel wat het gaat worden [Lara hoopt op een konijntje of een eendje ], maar ze vertellen het verders niemand. Mijn schoonzusje kennende is ze toch al wel gericht aan het shoppen geslagen voor nummer twee en Lara wilde die nieuwe dingen ook wel eens inspecteren. Ze had tussen de trap naar boven en de kast een plastic zak staan en Lara had wel door dat daar iets speciaals in zat.

Ze stak dus zo haar kop in de zak om de inhoud eens lekker te besnuffelen. Mijn schoonzusje was bang dat ze de hele zak leeg zou halen en wij misschien zouden kunnen aflezen wat het nu gaat worden. Maar Lara heeft alles netjes in de zak gelaten, maar weet nu waarschijnlijk ook wel Charlotte een zusje of een broertje gaat krijgen. Als ze het al zou snappen, kan ze het tenminste niet doorvertellen, dat scheelt dan weer. Nog ongeveer 3,5 maand en dan weten wij het zelf ook.
Oudste, Jongste en Lara
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:22:43 #66
44200 Sjeekie_Beekie
pi_78993446
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:14 schreef Burdie het volgende:
-knip-

Magic staat voor!
Lara is onder de indruk .

Leuke foto's van Magic, zeker tegen die oranje achtergrond.
Oudste, Jongste en Lara
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:25:42 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78993594
Hij deed idd een jachthond na en volgende week gaan we met hem beginnen aan de studie 'vreemde talen' .
KuikenGuppy
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:30:45 #68
176471 oh-oh
pi_78993836
Magic!
Hij heeft zo een lekker slungellijf nu, issie ook aan het puberen qua gedrag of niet?
Sjon heeft zn eerste puberfase al achter de rug
En Sjeek, die Lara, die zou ik ook wel op visite willen, wat is dat toch een heerlijke dame
Ik hoop voor Lara dat je schoonzus een konijntje baart, of een puppy, dat zou ook wel erg leuk zijn toch?
( Groucho Marx )
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:31:25 #69
44200 Sjeekie_Beekie
pi_78993874
Hij kan hier bij Lara wel 'Deutsch fur Hunden' komen volgen.
Oudste, Jongste en Lara
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:33:55 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78993996
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:30 schreef oh-oh het volgende:
Magic!
Hij heeft zo een lekker slungellijf nu, issie ook aan het puberen qua gedrag of niet?
Sjon heeft zn eerste puberfase al achter de rug
En Sjeek, die Lara, die zou ik ook wel op visite willen, wat is dat toch een heerlijke dame
Ik hoop voor Lara dat je schoonzus een konijntje baart, of een puppy, dat zou ook wel erg leuk zijn toch?

Welnee, Magic aan het puberen?
Er hangen hele trossen bananen in zijn oren, we worden er soms maf van .
Maar 't baasje heeft altijd gelijk, en uiteindelijk groeit hij daar ook wel weer overheen .

En ik zie het al helemaal voor me dat de schoonzus van Lara een puppy baart .
En iedereen maar raar kijken .
KuikenGuppy
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:37:37 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78994180
Hoe oud is Sjon nu eigenlijk? Als ik hem zo op die foto's zie met Chico, dan wil ik ooooook een puppy erbij! (maar we moeten eerst maar deze pup eens fatsoenlijk volwassen krijgen )
KuikenGuppy
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:43:35 #72
176471 oh-oh
pi_78994467
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:37 schreef Burdie het volgende:
Hoe oud is Sjon nu eigenlijk? Als ik hem zo op die foto's zie met Chico, dan wil ik ooooook een puppy erbij! (maar we moeten eerst maar deze pup eens fatsoenlijk volwassen krijgen )
Uhm, hijs van 19 november.
Dus ...
Bijna 4 maanden alweer
En ook bijna 4 kilo
Billy is de jongste na Sjon, en die is ook alweer ruim 3 inmiddels.
Kees is net iets ouder dan Billy, die is hier alweer langer dan een half jaar maar die hoefde niks te leren, die kon alles al gelukkig.
Ik zou nooit twee puppen / jonge honden tegelijk in huis willen hebben.
Er komt hier pas wat bij als alles in het gareel loopt zeg ik altijd.
En nu komt dr echt ff 10 jaar niks meer bij
( Groucho Marx )
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:46:40 #73
44200 Sjeekie_Beekie
pi_78994647
Lara vind kinderen ook heel leuk hoor, maar dan moeten ze op z'n minst kunnen omrollen en wat geluid maken [van boven dan, niet dat gepruttel in de die luier]. Bij de verjaardag van mijn zwager waren vrienden hen met hun pasgeboren dochtertje [ruim 4 weken oud toen]. Ze zetten die Maxi Cosi op de grond, dus Lara er HUP gelijk naar toe, want dat is nieuw, dus spannend en misschien wel leuk... Lara stak haar neus tegen die pamper, snoof aan haar gezichtje en ging weer terug naar Charlotte. Want daar kan ze wel mee spelen, dat had ze wel in de gaten.

Maar toen iedereen eenmaal aan de koffie zat, Charlotte boven lag te slapen en de baby in de box sliep, ging ze er wel pal voor liggen om te waken. De box stond in de loop van de kamer naar de keuken. Zolang iedereen gewoon naar de kamer of de keuken doorliep, was er niets aan de hand. Haar eigen ouders konden ook gewoon dichtbij komen, geen probleem, net als mijn zwager en schoonzusje en wij. Maar de rest van de visite moest het niet in het hoofd halen om zo die box in te duiken, dan kwam Torpedo Lara brommend omhoog om te laten weten dat niemand het hoeft te proberen om zomaar op die kleine af te duiken.

Dat had ze al toen we haar net hadden, ze was 4 maanden oud toen mijn schoonzusje Charlotte bij ons kwam ophalen. Ze had haar niet horen aankomen, maar toen er zomaar iemand de kennel in wilde lopen om aan die kleine te komen, joeg ze die met uit alle macht en met haar indrukwekkende puppiegeblaf toch achteruit. Zo klein als ze was [en ze had Charlotte misschien 3 keer gezien] wist ze wel dat ze die moest beschermen.

En een pup... ik vind ze geweldig, maar als ik nu kijk hoe gemakkelijk we het met Lara hebben, wachten we daar nog even mee. Het eerste jaar gaat er zoveel tijd in zitten, waar je later dan ook wel de vruchten van plukt, maar het nu wel lekker dat Lara 's ochtends niet voor dag en dauw er per sé gelijk uit moet, maar ik me van te voren op m'n gemak nog even kan wassen en aankleden. En niet snel wat kleren van de grond raap om aan te trekken, en een sprintje trek naar de bench, de plaats of later de uitlaatstrook. Daar stond ik dan met m'n slaperige gezicht, soms in kleren die niet van mij waren of die ik binnenstebuiten of achterstevoren had aangetrokken in alle haast. Maar ze was dan ook na een week of 8 helemaal zindelijk.

Als Lara een jaar of twee ouder is [ze wordt in mei 2], dan willen we er wel ééntje bij, maar nu nog niet. Ik zou ook niet weten hoe ik met twee jachthonden op jachttraining zou moeten. Lara begon met 11 maanden aan de jachtopleiding, dus bij de volgende zal dat ook wel rond die tijd zijn. We hebben dan nog even om daar een oplossing voor te zoeken. Voorlopig houden we het er bij één en geniet ik van de pups van anderen.
Oudste, Jongste en Lara
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:46:32 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_79002353
Aww, wat is Lara lief voor kinderen zeg! Dat zit er toch instinctief wel in he, kinderen zijn net puppies natuurlijk .
KuikenGuppy
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:53:57 #75
176471 oh-oh
pi_79004064
Crufts is vandaag begonnen
Ik baal echt dat het niet meer op tv komt, ik kijk dat echt al jaren op BBC
Maar het is wel live te volgen via Crufts TV
Vorig jaar waren er veel mensen die ik kende heen, dit jaar helemaal niemand geloof ik
( Groucho Marx )
pi_79004117
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:14 schreef Burdie het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat een toffe foto's zo met die kleur van de muur , en heel anders zo met flits, zo zie je weer het verschil met daglicht en flits-binnen-foto's
pi_79004146
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:53 schreef oh-oh het volgende:
Crufts is vandaag begonnen
Ik baal echt dat het niet meer op tv komt, ik kijk dat echt al jaren op BBC
Maar het is wel live te volgen via Crufts TV
Vorig jaar waren er veel mensen die ik kende heen, dit jaar helemaal niemand geloof ik

Oh, ook even kijken dan!

En wat een mooie serie in het felle zonnetje en die knalblauwe lucht van je woofies weer
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:00:41 #78
176471 oh-oh
pi_79004283
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oh, ook even kijken dan!

En wat een mooie serie in het felle zonnetje en die knalblauwe lucht van je woofies weer
Behendigheid nu
( Groucho Marx )
pi_79004620
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:00 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Behendigheid nu

Die witte terrier (met die Fox-achtige kop) die je ziet als je de stream start
pi_79005014
Dit wilde ik toch even met jullie delen, ik ben even weg, even de honden uitlaten.... Cool!

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:33:25 #81
176471 oh-oh
pi_79005365
Wij zijn nu op kantoor met zn allen Crufts aan t kijken
( Groucho Marx )
pi_79006281
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:33 schreef oh-oh het volgende:

!
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:09:19 #83
176471 oh-oh
pi_79006881
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

!
We gaan nu even samen taarteten, daarna kijken we weer verder
( Groucho Marx )
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:37:47 #84
176471 oh-oh
pi_79008023
Doggydance demo van die bekende mevrouw, en nu zelfs met chihuahua
( Groucho Marx )
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:59:21 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_79008847
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:33 schreef oh-oh het volgende:
Hebben jullie nog een vacature misschien?!
KuikenGuppy
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:02:18 #86
176471 oh-oh
pi_79008967
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nope
Ik wil Bill ook leren touwtjespringen
( Groucho Marx )
pi_79009359
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat denk ik ook altijd als ik zie dat ze haar doggies (bijna) allemaal mee heeft !
pi_79009392
Ik ben altijd onder de indruk als ik die Border collies daar zo full-focus door die behendigheid zie "rossen"
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:15:20 #89
176471 oh-oh
pi_79009451
Doggydance daar vind ik altijd zo tof.
Maar alles op Crufts is cool
( Groucho Marx )
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:29:02 #90
176471 oh-oh
pi_79009990
De juryleden eten uit hondenbakkies
( Groucho Marx )
  zondag 14 maart 2010 @ 21:58:15 #91
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_79147591
Frits is momenteel heel erg gericht op de etensbak van Beau. Terwijl hij vroeger zo rustig at.
Hij zit ook graag in de kast

Qua karakter verschillen die 2 van ons zoveel. Beau is een mensen hond en een kroel, en Frits is echt alleen voor zijn eigen mensen heel erg lief als ie er tijd voor heeft .
  zondag 14 maart 2010 @ 22:01:53 #92
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_79147826
Fijn dat het zo goed met ze gaat Bubsel
Ik zag In het nagelak topic die foto's met ze tweetje,lief die kleine teckel kontjes
  zondag 14 maart 2010 @ 22:04:12 #93
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_79147981
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:01 schreef Guess. het volgende:
Fijn dat het zo goed met ze gaat Bubsel
Ik zag In het nagelak topic die foto's met ze tweetje,lief die kleine teckel kontjes
Dat was een oude Frits is nu groter zal deze week eens nieuwe foto's maken van de boeven.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:39:30 #94
44200 Sjeekie_Beekie
pi_79174474
Lara heeft weer een stunt uitgehaald.

Ik was vanmiddag boodschappen doen en Lara bleef thuis, buiten in de kennel. Vaak hoort ze me al weer aankomen [combinatie van het geluid van onze auto EN de radio die altijd lekker hard aanstaat] en zit ze al voor de kenneldeur klaar om me te begroeten.

Ik loop dus de plaats op en zie Lara inderdaad in de kennel staan. Maar ze had totaal geen oog voor mij. Toen ik haar naam riep, kreeg ik niet eens een reactie. Tijd om eens een kijkje van dichtbij te gaan nemen.

Onder de boom in de kennel zat in het zand een duif. Zeg maar gerust een doodsbang duifje. Ze probeert zich helemaal klein te maken in het zand en Lara staat haar op zo'n halve meter afstand te hypnotiseren. Duifje was denk tussen de tralies of door het dak naar binnen gevlogen om te komen drinken en onze troela heeft dat blijkbaar in de gaten gekregen.

Lara vind het over het algemeen niet zo erg als er anderen uit haar waterbak komen drinken, maar dan ligt ze vaak zelf op de plaats, of de achterdeur staat open. Maar als ze zelf ook in haar kennel ligt, dan is het een ander verhaal. Ik weet dus niet hoe lang ze daar zo al samen stonden, maar er zat weinig beweging in.

En dan is het leuk om een hond met flink wat jachtinstinct te hebben... NOT .

Die reageert dus helemaal nergens op... zelfs als ik met mijn hand vlak voor haar neus zwaai, knippert ze niet eens met haar ogen. Ik dus terug naar binnen, riem gehaald, omgedaan, Lara uit de kennel gesleurd die alleen maar oog had voor die duif en mee naar binnen getrokken. Daar ging ze achter de schuifpui staan te kijken wanneer die duif nu zou wegvliegen.

Een minuut of 5 later hoor ik haar door de kamer stommelen, en vloog de duif door de tralies [terwijl de deur gewoon open stond] weer weg en was het goed. Ze kwam me eindelijk begroeten en ging even later liggen pitten op de fatboy.

Gelukkig had ze hem niet opgevroten... de Draadhaar bij ons op de training had van de week haar tanden gezet in een kip die ze had gevangen.
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 15 maart 2010 @ 17:00:51 #95
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_79175385
Ow die Lara toch,ach tja ze kan er zelf ook niks aan doen natuurlijk,maar wel zielig voor het doodsbange duifje
  maandag 15 maart 2010 @ 17:36:44 #96
44200 Sjeekie_Beekie
pi_79176790
Het is gewoon instinct, daar doe je inderdaad niets aan. Had die duif maar niet in haar territorium moeten komen.

Duifje was wel bang, en ze had ook wel even nodig om weer bij te komen van de schrik. Maar even later vloog ze gewoon weer weg en hopelijk kijkt ze de volgende keer beter uit of de kenneldeur dicht is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 15-03-2010 17:37:57 (typo) ]
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 15 maart 2010 @ 18:28:03 #97
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79178417
Jachthonden mogen hun tanden toch niet in de prooi zetten?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 15 maart 2010 @ 19:31:06 #98
44200 Sjeekie_Beekie
pi_79180805
Ja, dat mag ook niet, maar soms doen ze wel eens gekke dingen he. En als ze dan los lopen op de loslooproute en er is een kipje ontsnapt van het erf, dan doen ze soms stoute dingen.

Met Lara moet ik het afkloppen, die vangt uit het nest gevallen koolmezen, mollen en kikkers, maar komt ze netjes levend weer afgeven. Gisteren kwam ze trots met haar laatste prooi aan, ze had in de bijkeuken een wasbol gevonden!

Lara is vanmiddag op de foto geweest, het voorjaar is losgebarsten in haar vacht:

Die lichtbruine plek aan de zijkant is haar ondervacht die aan het loskomen is. Haar achterpoot is al weer lekker donkerbruin en daar is al het pluizige haar al verdwenen. Ook boven op haar rug loopt weer een donkerbruine streep.

Even de vogeltjes in de gaten houden op de nok van het dak:

Lara is ook weer kampioen raar slapen, check die achterpootjes :

Ik ben er niet:

En samen met het baasje snurken als ik thuiskom van het werk:

Heey... jij hier?

Lara is linkshoofdig en rechtsdragend:
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 15 maart 2010 @ 19:34:24 #99
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79180933
Die vacht Die poten Commentaar bij die laatste foto
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 15 maart 2010 @ 19:55:22 #100
176471 oh-oh
pi_79181931

Sjeek, je weet het zo mooi te vertellen allemaal
Lara met het losgebarsten voorjaar in haar vacht en die laatste foto
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')