abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:04:21 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78750541

Een poosje terug kon je twee maanden Carnibest winnen met de voorwaarde dat je de prijs zou gaan reviewen. Sjeekie_Beekie is één van deze winnaars en haar updates zullen in dit topic geplaatst worden.

Sjeekie_Beekie begint met de Light-variant om Lara de Duitse Staande Langhaar goed over te krijgen. De pens zorgt namelijk voor ontgifting, en Light maakt dat het makkelijker te verteren is. Perfect dus voor de overgang.

Om het overzichtelijk te houden gaan de updatetopics op slot, maar daarom hebben we wel een apart topic waar iedereen kan praten over de reviews: [Carnibest-reviews] Praat hier over de updates

De overige winnaars zijn hier te volgen
LekkerApart
Bubzie11
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:05:07 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78750581
Maandag 1 maart 2010

Gelijk uit het werk heb ik naar 'ons' afhaalpunt in Sprang-Capelle gebeld. Ik kon gelijk langskomen, dus we sprongen meteen in de auto.

Daar aangekomen blijkt ze ook een trimsalon te hebben en wordt ik begroet door twee hondjes die zojuist hun nieuwe lentekapsel aangemeten hadden gekregen.

Carine heeft alles klaarliggen in de vriezer. We krijgen 5 kiloworsten light mee met daarin pens. Dat heeft Lara nodig om te ontgiften en 5 gewone kiloworsten waar we daarna mee verder gaan. Ze verteld nog een hoop en ik kan de volgende keer gewoon bellen om het weer af te komen halen.

Lara zit in de auto op me te wachten en vind het allemaal wel intressant. Sowieso omdat we op een plek waren waar ze nog nooit was geweest en dan komt het vrouwtje ook nog eens met een grote zak aanlopen die op de achterbank met ons mee gaat.

Eenmaal thuisgekomen is Lara niet bij de zak weg te slaan. Zelfs in bevroren toestand is het zo aantrekkelijk dat ze er aan wil likken. Maar ze moet nog een nachtje wachten, want dan kan er een worst ontdooien.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:07:43 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78750672
Dinsdag 2 maart 2010

Ik ben de hele dag thuis, dus genoeg tijd om aans ons experiment te beginnen. Ik had gisteren een worst min of meer ontdooid in de magnetron [die heeft een speciale ontdooistand] en de helf verder laten ontdooien. De andere helft ging weer terug de vriezer in.

Lara's bak vul ik met 1/3 Carnibest en 2/3 brokken.

Even mengen:

Close-upje:

En het lijdend voorwerp in kwestie, respecteert geduldig de voerbak:

De voerbak gaat in de kennel en Lara vindt het allemaal wel heel erg intressant en lekker ruiken:

De eerste maaltijd gaat er goed in in ongeveer een minuut.

's Avonds hetzelfde verhaal, half brokken en half Carnibest en Lara vind het prachtig.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:08:02 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78750693
Woensdag 3 maart 2010

Na het ontbijt van 1/4 brokken en 3/4 Carnibest is het tijd voor een P&P-rondje en de drol die ze draait is donkerder van kleur en ze poept ook minder veel dan twee dagen geleden nog het geval was.

Of ze ook minder drinkt weet ik eigenlijk niet goed. Buiten in de kennel hangt een bak met water, maar dat is volgens mij meer voor de sier, daar drinkt ze zelden uit, ook niet als wij niet thuis zijn en ze in de kennel zit.

Binnen in de keuken staat ook een drinkbak, hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde verhaal. Als ze niet naar buiten kan, wil ze hieruit nog wel eens drinken, maar het liefst drinkt ze regen- of slootwater. Buiten staan dan ook wat bloempotten en een emmer met water en daar drinkt ze vaak uit. Maar hoeveel dat precies is, weet ik niet.

's Avonds is het tijd voor haar eerste echte enige Carnibest maaltijd en ze houdt van ons. Of althans van die lekkere luchtjes die van het aanrecht afkomen. Ondanks die lekkere geuren, blijft ze wel netjes aan de andere kant van het afstapje richting de keuken. Dat doet ze al vanaf de tweede week dat we haar hadden. Als wij aan tafel zitten, blijft zij weg uit de keuken. Soms ligt ze in de deurstijl, op haar kussen of ergens in de kamer. Dat blijft ze nu doen en dat is natuurlijk fantastisch.

De hap gaat er vlot in. Of ze ook echt kauwt weet ik niet echt. De brokken hoorde ik nog wel eens kraken, maar dit lijkt zo naar binnen te glijden. In ieder geval is ze met smaak aan het eten.

's Avonds is ze vooral veel aan het slapen en hoor ik haar maag rommelen. Van de honger kan het niet zijn, maar binnen in dat lijfje gaat het nogal tekeer. Ze heeft ook niet echt veel fut, ondanks dat we een rustig en fietsloos dagje hebben gehad. Volgens mij heeft ze haar energie hard zat nodig om dit te verteren.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:08:21 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78750711
Donderdag 4 maart 2010

's Ochtends ben ik al vroeg de deur uit en krijgt ze van meneer Sjeekie_Beekie haar maaltje. Ik heb gisterenmiddag een worst te ontdooiing in de koelkast gelegd en dat is goed gelukt. Meneer Sjeekie_Beekie merkt op dat haar poep steeds donkerder [richting zwart] aan het kleuren is en dat het ook minder lijkt te worden.

's Middags mag ze met een Jack Russel en haar baasje mee gaan wandelen en heeft ze energie genoeg om een uur lang lekker te spelen en te rennen.

Na de wandeling gaat ze de kennel in en gaan meneer Sjeekie_Beekie en Sjeekie_Beekie naar de kapper en boodschappen doen. Als we 3 uur later terugkomen is ze een bonk energie. Helemaal door het dolle heen dat ze mij weer ziet en ze komt met al haar speelgoed aansjouwen om maar te kunnen spelen.

Haar vacht lijkt zachter te worden. Maandag had ze voor het eerst in 3 maanden weer gezwommen en het weer is natuurlijk zachter geworden. Ik weet niet of het door de Carnibest komt, of door de weerverandering, maar het is wel veranderd. Dat gaan we de komende tijd ook in de gaten houden. Als het voorjaar losbarst zal ze zo klaar zijn met ruien en moet het toch wel te voelen zijn.

's Avonds heeft ze bijna geen tijd om te proeven, zo snel gaat het er in.

Al met al kunnen we tot nu toe zeggen dat ze het enorm smakelijk naar binnenwerkt en dat de overgang goed is gegaan. Het kokende water hebben we nooit gedaan, we serveren het alleen op kamertemperatuur.
  maandag 8 maart 2010 @ 08:57:26 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78877645
Vrijdag 5 maart 2010

's Avonds bij het laatste rondje is Lara een beetje aan de diaree. Niet heel veel, maar toch echt wel diaree. Het kan komen doordat we de hele avond het huis vol verjaardagsvisite hebben gehad, dat ze door de drukte zich niet helemaal op haar gemak voelde, omdat het natuurlijk anders was dan anders.

Voor de rest smaakte het haar prima en heeft ze nergens last van.
  maandag 8 maart 2010 @ 08:57:41 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78877651
Zaterdag 6 maart 2010

's Ochtens om 10h heeft Lara haar portie op, zodat ze genoeg kan uitbuiken, voordat om 12h30 de jachttraining begint. Ik heb haar om 10h30 uitgelaten en ze doet netjes een keurige plas en poep. Van de diaree is niets meer te merken.

Als we 's avonds zitten te eten, ligt Lara buiten op de plaats, omdat ze het binnen te warm vindt. Ineens zie ik haar overgeven in de kennel en dat is niet helemaal goed. Ik ga gelijk kijken [voordat ze alles weer naar binnen werkt] en er ligt een groene massa met heel veel gras, een maisstengel van een centimeter of 10 en daartussen een prutje wat op ontdooide diepvriesspinazie lijkt.

Lara wil het gelijk opeten, maar dat mag ze van mij niet.

Als we klaar zijn met eten, geef ik haar eerst de helft van haar portie en als dat na een uur nog steeds is blijven zitten, krijgt ze de andere helft.

's Avonds met het uitlaten doet ze gewoon een poep en een plas en heeft ze nergens last van.

De jachttraining van vanmiddag was best pittig en Lara heeft dan ook flink moeten werken en rennen. Lara heeft een voorliefde voor regen- en slootwater en ze heeft halverwege de les flink staan te drinken uit de vijver.

Bij het afliggen uit zicht wil ze nog wel eens ander dingen gaan doen dan alleen afliggen. Vaak gaat ze dan een beetje rondkijken, op haar rug liggen of gras eten. Er staat ook een maisveldje op het jachtveld en daar wil ze nog wel eens een maisstengel uit de grond rukken.

Ik denk dat al dat gras en maisstengel teveel was voor haar maag en dat ze daar zo'n last van had. Na haar avondmaaltijd in twee porties leek het over, al was ze nog wat sloom en futloos. Maar dat is ze altijd op zaterdag na de training.
  zondag 14 maart 2010 @ 00:19:35 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79115085
Dinsdag 9 maart 2010
Vandaag trekken we onze laatste 'light' worst open en morgen is Lara's laatste ontgiftingsmaaltijd.

's Ochtends gaan we bij mijn oma op bezoek en ze zegt dat Lara er zo goed uitziet. Ik leg het hele verhaal aan haar voor en ze kan het zich helemaal voorstellen.

Vroeger fokten mijn oma en opa Schotse Collies EN mijn opa werkte toen op het slachthuis. Regelmatig bracht hij wat van de slacht mee, wat doorgaans niet naar de slagers gaat. Denk aan koeienhart, -pens, -hersenen en -longen.

Mijn oma stond dan vaak de hele dag in de keuken te snijden om de porties te verdelen, zodat ze de vriezer in konden. Pens hing ze op aan een grote vleeshaak op de plaats, om er repen vanaf te snijden, want op een snijplank ging dat niet.

Hun honden kregen regelmatig rauw vlees te eten. Bij mensen van boeren komaf was dit ook heel normaal. Het was voor hun honden geen hoofdmaaltijd, maar meer een bijvoeding. En mijn opa zat natuurlijk dicht bij het vuur, die kreeg dat zo mee naar huis.

Ik kon me herinneren dat wij vroeger ook wel eens wat kregen voor onze Sheltie. Mijn broer en ik vonden het vooral intressant dat we eens een koeienhart van dichtbij zagen en dat helemaal konden ontleden.

Lara heeft moeite met poepen. Heeft helemaal niets met de Carnibest te maken, maar ze bleek een heel stuk zoom van haar doek af te hebben geknabbeld gisteren, en dat bleek nogal hardnekkig in het passeren. Gelukkig dat het maar katoen was.
  zondag 14 maart 2010 @ 00:19:47 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79115094
Woensdag 10 maart 2010

Vandaag de laaste porties 'light' met pens en ze gaan er nog steeds heel smakelijk in. Ook de 'gewone' worst die ik in de koelkast leg om te ontdooien, vindt Lara nogal intressant. Ook in bevroren toestand is deze qua geur heel aantrekkelijk, want Lara besnuffeld hem uitgebreid.
  zondag 14 maart 2010 @ 00:19:58 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79115102
Donderdag 11 maart 2010

Ik ben vandaag vrij, dus ik ben wat later op en neem zelf de tijd om uitgebreid te ontbijten. Lara's portie staat inmiddels op het aanrecht op te warmen naar kamertemperatuur. En dat vind ze toch geweldig intressant.

Ze is niet bij de keukenkastjes weg te slaan en als ze op haar tenen gaat staan, kan ze zowaar haar neus boven het aanrecht steken om eens flink te snuffelen wat daar zo lekker ruikt. En dan hebben wij nog een extra hoog aanrecht, omdat meneer Sjeekie_Beekie 2m05 is.

Maar ondanks alle lekkere luchtjes, respecteerd ze nog steeds de rangorde en terwijl ik aan tafel ga zitten, gaat ze netjes in de kamer liggen. Weliswaar niet op haar kussen, voor bij de tv, maar net op het randje van de afstap naar de keuken. Maar niet in de keuken is niet in de keuken.

Als ik [in Lara's beleving EINDELIJK] klaar ben met ontbijten, lopen we naar buiten voor haar portie. Ze heeft wel in de gaten dat dit een ander smaakje is en in eerste instantie moet ze er over nadenken.

Eerst er eens aan snuffelen, dan een keertje likken en uiteindelijk tot de conclusie te komen dat dit ook wel lekker is. Lara smikkelt haar portie lekker op en bij binnenkomst onderzoekt ze de keuken nog eens of er niet nog wat is achtergebleven.

Prima bevallen dus.
  zondag 14 maart 2010 @ 00:20:14 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79115112
Zaterdag 13 maart 2010

Doordat er minder nachtvorst is, is Lara zoetjes aan aan het verharen geslagen. De wollige ondervacht is aan het loslaten, omdat ze zich niet meer zelf zo warm hoeft te houden 's nachts. Haar vacht is merkbaar zachter aan het worden, wat vooral aan de korte haren op haar poten is te merken. Misschien heeft het bij haar lange haren wat meer tijd nodig? Wat misschien ook geholpen heeft is dat ze vorige week bij de training voor het eerst in maanden weer een keer heeft gezwommen, dan is toch alle rotzooi uit haar vacht gespoeld.

Meneer Sjeekie_Beekie merkt op dat Lara veel minder is gaan poepen. Hij heeft haar donderdag- en vrijdagavond uitgelaten en toen heeft ze niet gepoept. Voor dit Carnibest-avontuur poepte ze minstens 2 keer per dag ['s ochtends en 's avonds met het rondje], maar soms ook wel 3 of 4 keer. Nu poept ze gemiddeld een keer per dag, soms in anderhalve dag.

Ook is ze volgens mij een kilo [misschien 2] afgevallen. Ze had wat extra reserves opgebouwd voor de winter, en dat mocht ze van ons ook best hebben. Ze was niet extreem aangekomen sinds haar sterilistatie in augustus vorig jaar [een kilo of 2], maar het vergt ook extra energie om buiten te slapen.

Vorig jaar had ze nog een echte dunne puppyvacht en kwam ze naar binnen met 15 graden vorst. Deze winter heeft ze gewoon iedere nacht buiten geslapen. Nu staat de lente te trappelen om los te barsten en heeft ze die extra kilo's steeds minder nodig. Als ze nu op haar zij ligt te slapen en ik aai haar, dan voel ik haar ribben weer een beetje. Als ze gewoon rechtop staat, zie je ze niet en dat is dus prima.

Komende week moet ik langs de hondenschool om wat extra dummies te halen, dan kan ze daar ook even op de weegschaal en weten we precies wat ze nu weegt.
  maandag 22 maart 2010 @ 19:39:52 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79459880
Woensdag 17 maart 2010

Vandaag afgesproken met Carine van ons afhaalpunt om een nieuwe voorraad in te komen slaan. Na mijn werk rijd ik gelijk langs en ze heeft voor ons 8 gewone worsten en twee met kip. De volgende keer zorgt ze ervoor dat er ook Lamsvlees is, maar ze heeft zoveel klanten dat het niet aan te slepen is.

De eerste keer was ik de snacks vergeten, maar dat maakte ze nu ruimschoots goed. Ik krijg vier grote kauwstaven mee, een zakje gedroogde slokdarm, een zakje pens en een zakje met blokjes gedroogde lamslong.

Ik had speciaal gevraagd naar iets waar ik kleine stukjes van kon maken om mee te nemen naar de training en die lamslong zou daar perfect voor zijn.

Bij thuiskomst duikt Lara gelijk in de tas met alle lekkers en ik heb haar nog nooit zo zien kwijlen bij al dat lekkers. Ik haal er een lamsblokje uit en Lara weet er wel raad mee.

Voor de rest heeft ze pech, want het is bijna etenstijd, dus geen gesnoep meer. De worsten gaan in de vriezer en de lekkertjes in de snoeppot.
  maandag 22 maart 2010 @ 19:41:31 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79459979
Donderdag 18 maart 2010

's Middags krijgt Lara voor het eerst een stukje slokdarm en dat is zichtbaar lekker:

Die avond rijden we naar de hondenschool voor extra dummies EN kan Lara daar gelijk op de weegschaal. Ze weegt nu 25,4 kilo en dat is een prima gewicht voor Lara. Vorig jaar augustus woog ze 24,8 kilo bij de dierenarts, vlak voordat ze onder het mes ging voor haar sterilisatie.

Deze winter kwam daar langzaam aan een kilo of anderhalf bij, wat ze wel nodig had met deze strenge vorst. Ze heeft gewoon de hele winter buiten gelegen in de kennel en dan heeft ze haar energie nodig om warm te blijven.

Ik heb nog een vergelijkend poepie-onderzoek gedaan.

Hier de foto van Lara's laatste pre-Carnibest drol:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier een drol na ruim twee weken Carnibest eten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien niet goed te zien, maar de tweede zijn duidelijk kleiner, donkerder en compacter van structuur. Daarnaast laat Lara steeds minder winden... of ze stinken minder, dat kan ook. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf niet kan ruiken, dus ik weet het verschil niet.

Voorheen kwam Lara altijd heel stiekumpjes in het hoekje van de banken staan, liet zachtjes een wind en vertrok daan weer terug naar haar kussen. En die lucht die er dan in dat hoekje hing, was niet te harden.

Ze zoekt dat hoekje nu niet meer op en meneer Sjeekie_Beekie heeft haar ook minder geroken. De poepies ruiken volgens hem ook minder.
  maandag 22 maart 2010 @ 19:41:49 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79459999
Zaterdag 20 maart 2010

Deze ochtend heb ik eerst onder flinke belangstelling stukjes staan knippen van de lamslong. Lara keek ze zowat uit mijn handen en soms had ze geluk dat er een stukje over de tafel haar kant op sprong.

Met de schaar is het goed te doen. Eén op de 15 stukjes is zo hard, dat het niet lukt, maar die gaan gewoon heel terug in de snoeptrommel. De kleine stukjes gaan in Lara's Fido Dido snoepjesbeker.

Op de training zijn zowat alle honden dol op mijn linkse jaszak. Typisch om te zien dat ze die lucht allemaal meteen heel intressant vinden. Maar ik ga honden van anderen niet zomaar een snoepje geven, dus ze hebben allemaal flinke pech.

Meneer Sjeekie_Beekie vind de nieuwe snoepjes trouwens stinken, de oudste vind dat hij zich niet zo aan moet stellen, die vind het wel intressant om alles van dichtbij te kunnen onderzoeken. Ze geeft Lara 's avonds een kauwbot en daar heeft Lara wel oren naar. Ze vind het geweldig lekker en peuzelt hem in één keer helemaal op. Daar doet ze ongeveer anderhalf uur over.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:42:33 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80086200
Woensdag 31 maart 2010

Vandaag heeft Lara voor het eerst de kipvariant op. Ik hing de voerbak in de kennel en ze wachtte netjes totdat ze van mijn mocht gaan eten. Ze keek een beetje vreemd naar dat spul in haar bak, rook er een keertje aan, likte er voorzichtig aan en het smaakte uiteindelijk toch naar meer. Ook dat smaakte goed en 's avonds ging haar portie er net zo snel in als anders.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:42:45 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80086206
Vrijdag 2 april

Vandaag weer een portie gewone versie gehad en ben ik weer begonnen met de teentjes knoflook er doorheen te mengen. Die knoflook krijgt ze tegen de teken en het seizoen is alweer begonnen. Dat doen we al sinds pup af aan en tot nu toe lijkt het wel te werken. Er zijn ook hele dure pillen te koop met knoflookextract, maar twee keer in de week een verse teen knoflook doet het ook prima [en is een stuk goedkoper].
  donderdag 8 april 2010 @ 15:43:05 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80086222
Maandag 5 april

We gaan pasen vieren bij mijn zwager en schoonzusje en Lara mag ook mee. Timo, de labrador van vrienden van hun, zou eigenlijk ook komen, dus ik had alvast maar twee flinke botten meegenomen, anders is het gelijk knokken.

Timo was alleen niet zo lekker en ging bij de buren pasen vieren, maar ik heb zijn bot meegegeven aan zijn baasjes en die mailden dat hij het wel heel erg lekker vond. Met zijn andere botten deed hij maar even, hier heeft hij toch ruim 3 uur over gedaan.

Lara mocht haar bot in de tuin tussen de paaseieren gaan zoeken, want mijn nichtje had hem verstopt. Die heeft ze in de tuin liggen oppeuzelen en na afloop was ze flink moe en viel ze als een blok in slaap.

Lara's avondeten stond in de koelkast, in een zelfde bakje als het eten van neefje N. De mama van N dacht dat zijn eten bedorven was, maar ze had het verkeerde bakje te pakken. Ze vond het maar raar eten, mijn nichtje vind het alleen maar intressant en volgens haar ruikt het lekker.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:43:20 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80086233
Woensdag 7 april

Vanmiddag de laatste worsten opgehaald bij ons afhaalpunt EN een hele zwik aan snacks meegekregen. De rest was nog niet helemaal op, maar ze had speciaal voor ons wat dingen uitgezocht die makkelijk tot kleine stukjes te knippen zijn.

We kregen mee:
4 grote kauwbotten,
Ronderlong,
Lamslong blokjes,
Pensstaafjes,
Buffelvlees,
Runderlever,
Lamsvlees sticks en
Slokdarm rond.

We hebben nog 11 worsten meegekregen in de smaken light, lam, kip, eend en de gewone versie. Van ieders 2 en van de gewone versie 3. We kunnen dus alle smaken uitproberen en de eerste lamsworst ligt nu in de koelkast te ontdooien.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 april 2010 @ 14:17:09 #19
163650 Greys
pi_80873292
Hier de laatste up-date van Lara. Morgen begint ze aan haar laatste portie en is de actie afgelopen.

Zondag 11 april
Vandaag staat er voor de eerste keer eend op het menu... en ik heb Lara sinds haar schijnzwangerschap nog niet met zo'n lange tanden zien eten.

Heb je een grote stoere jachthond in huis, die iedere week wel met een eend in d'r bek over het veld draaft bij de cursus, lust ze het niet.

Dat zou een lange dag worden. Ze kreeg een kwartier de tijd om te eten, zo niet, dan kan ze het een uur later nog eens proberen. Dat hield ze toch tot de avond vol, want toen heeft ze haar portie van 's ochtends pas opgegeten... met frisse tegenzin.

Maandag 12 april
Vandaag weer hetzelfde liedje met de eendsmaak. Weer treuzelen en miepen met d'r eten, dus heb ik er een handjevol sperziebonen doorheen gemikt. Die smaak kent ze en dat is voor haar genoeg om er toch aan te beginnen.

's Avonds krijgt ze er een handjevol ijsbergsla doorheen en gaat het steeds beter. Maar ze laat duidelijk merken dat ze het niet lekker vind.

Maandag 20 april 2010
De rest van de week gingen de andere smaken er gewoon goed in, geen probleem. Vandaag is Lara dus de klos en besluit ik haar te foppen. Ik heb een worst met eendsmaak EN een gewone worst ontdooid en die 1 op 1 gemengd met elkaar.

De krijgt dus voor de helft de gewone smaak, de andere helft is eend. En waarhempel... ze eet weer als een bootwerker. Eend gaat er dus wel in, maar niet als het alleen maar eendsmaak is.

Zondag 25 april 2010
Vandaag de snoepjesbeker voor de training weer gevuld. Tot gisteren hadden we de lamslongblokjes in nog kleinere stukjes geknipt, nu waren de runderlever en de lamsvleessticks aan de beurt.

De lever gaat redelijk makkelijk en de lamsvleessticks zijn qua knipgemak en smaak favoriet bij ons. Lara smult van alles, dat is echt een lekkerbek.

Donderdag 29 april 2010
Vandaag de slotevaluatie opgemaakt. Lara is tijdens de afgelopen twee maanden niet aangekomen, eerder wat afgevallen. Deels door het ontgiften in het begin, deels doordat de temperaturen steeds hoger worden en ze zichzelf 's nachts minder warm hoeft te houden. En tot slot zijn we weer meer gaan fietsen en heeft ze dus veel meer beweging gekregen.

Haar spieren zijn echt gespierder geworden. Ze heeft een kracht en uithoudingsvermogen om U tegen te zeggen. Het is Langhaar eigen dat ze bij een apport er ineens vandoor sprinten en dat doet Lara nog steeds. Ze heeft stevige achterpoten met flink gespierde billen.

Als ze uit het water komt, is het maar een mager scharminkeltje, er zit niets teveel aan qua gewicht. Als ze weer opgedroogd is, zie je dat niet, omdat ze zo goed in haar vacht zit. Die glanst en blinkt geweldig en ze ziet er goed uit. Regelmatig krijgt ze complimentjes dat het zo'n mooie hond is.

Qua klitten is er niets veranderd, wat op zich ook wel positief is. Lara heeft over het algemeen alleen klitten achter haar oren, die ik er dan gewoon uitknip, omdat het geen zin heeft om ze uit te borstelen. Met al dat zwemmen en door de struiken raggen, zitten ze de dag erop al weer in. Lara is geen show-, maar een werkhond en dan kies ik nog steeds voor de praktische oplossing. En je ziet er toch niets van, dus dan is dit de meest makkelijke oplossing en 2 tot 3 maanden later knippen ik ze weer weg. Verders heeft ze nog wel eens klitten als er een takje of een doorn in de lange haren van haar poten, liezen of oksels blijft hangen. Die zijn er makkelijk uit te borstelen en dat vind Lara ook geen probleem.

Op een gewone dag drinkt Lara aanzienlijk minder. Bij de training rent ze de longen uit haar lijf en moet ze dat regelmatig weer aanvullen. Nog steeds heeft ze een voorliefde voor regen- en slootwater, dus hoeveel ze precies drinkt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar de bak in de keuken met kraanwater is iedere dag nog een stuk voller dan voor ze aan de Carnibest begon.

Lara is een stuk actiever geworden. Voorheen lag ze na het eten voor pampus uit te buiken op haar kussen, nu wil ze gelijk weer rennen en spelen. Ze moet van ons nog steeds verplicht een uur uitbuiken om de kans op een maagtorsie te verkleinen, maar ze komt je graag begroeten met haar doek, voetbal of deken. Of ze weet je in de hal onwijs goed duidelijk te maken dat ze naar buiten wil om te spelen door de riem aan te wijzen.

Tot slot is het iets waar we wel mee door willen gaan met Lara. Onze vriezer staat op het punt van overlijden, dan gaan we van 5 naar 7 laden en kan ik in een keer wat meer inslaan. De dierenwinkel hier in het dorp is sinds een paar weken ook een officieel verkooppunt, dus dat is nog dichterbij en makkelijker te halen. Ze hebben niet alles op voorraad, maar kunnen wel alles bestellen, levertijd is ongeveer een week.

Lara en ik willen iedereen bedanken die deze actie heeft mogelijk gemaakt. We zijn weer een ervaring rijker en het was ook leuk om nog bewuster mee te maken hoe het hele proces is verlopen nu ik een 'dagboek' moest bijhouden.

Groeten,
Sjeekie_Beekie en Lara
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')