abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 februari 2010 @ 23:28:41 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78285593
Recentelijk was er een prijsvraag in F&F waar je voor twee maanden Carnibest kon winnen. Een voorwaarde die aan de winnaars gesteld werd was het reviewen van het product en het schrijven van updates.

Er zijn nu drie winnaars waar we dit van kunnen verwachten. De updates worden geplaatst in gesloten topics zodat het overzichtelijk blijft, en als men over deze updates wil praten kan dat hier.

Reviews:
[Carnibest-review] De updates van LekkerApart!
[Carnibest-review] De updates van Bubzie11!
[Carnibest-review] De updates van Sjeekie_Beekie!

[ Bericht 8% gewijzigd door Harajuku. op 14-03-2010 00:18:43 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_78315318
quote:
Best lastig om ze zowel te wennen aan ander eten als het wennen aan twee eetmomenten op een dag. Sta in tweestrijd of ik ze vanavond brokjes weer geef, aan de ene kant moeten ze de twee eetmomenten wel leren, maar anderzijds zou ik het ook sneu vinden als ze echt hongerig worden omdat ze dit nog niet gewend zijn. Lastige keuze, ik twijfel nog even verder..
Wat zouden jullie doen? Gewoon heel streng vanaf nu maar 2 keer op een dag geven of af en toe een handje brokjes tussen door erbij geven?
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_78332144
Ik heb meteen 2 voermomenten ingevoerd, maar ik ben begonnen met een mix van haar oude Whiskas natvoer en Carnibest.
Verder ook meteen de brokjes weg gehaald en niet meer terug gezet. Ik ben nu een week of 3 verder en er staat alleen nog maar Carnibest op het menu.
Gewoon doorzetten en volhouden.
To Wii or not to Wii....that's the question.
pi_78332251
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:38 schreef LekkerApart het volgende:

[..]

Wat zouden jullie doen? Gewoon heel streng vanaf nu maar 2 keer op een dag geven of af en toe een handje brokjes tussen door erbij geven?
Ik zou ze alsnog 2 keer per dag eten geven. Voor de spijsvertering is dat beter. Maar geef ze aub geen brokken terwijl je KVV geeft. Dat kan hun spijsvertering totaal in de war schoppen met alle gevolgen van dien en is het effect van de KVV totaal verloren. En als de kat weet dat hij toch brokken krijgt, ja waarom zou hij het vlees dan eten? Brokken zijn alleen maar smakelijk voor ze door de hoeveelheid smaak- en geurstoffen die erin verwerkt zijn.

Ik las dat je water over het voer doet? Heb je het ook al geprobeerd om zonder het gekookte water te geven? Katten kunnen soms gaan treuzelen. Daarom geef ik ze hier allbeij apart te eten, ze kunnen ze het even laten staan en dan weer dooreten. Maar dat doen ze eigenlijk nooit.

Ja zou ook een litertje verse geitenmelk bij een kinderboerderij kunnen halen en elke dag een scheutje over het eten kunnen doen. Wij vriezen het altijd in, in een ijsblokjeszakje. Zo kan je beter doseren en langer bewaren. De avond ervoor haal ik dan een paar klontjes eruit om te ontdooien. In de zomer geeft ik het soms direct uit de vriezer...een lekker geitenmelkijsje
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:47:09 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78332305
LekkerApart is nog maar net bezig met de overgang hè? Dan mag je het gewoon met de brokken mengen en er water overheen gooien.
pi_78332324
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:47 schreef Harajuku. het volgende:
LekkerApart is nog maar net bezig met de overgang hè? Dan mag je het gewoon met de brokken mengen en er water overheen gooien.
Kan...maar ik zou het niet doen
pi_78354026
Vanavond weer weinig gegeten, probeer het zo puur mogelijk te geven. Ash eet ook wel lekker, maar Faruq neemt echt maar een paar hapjes en dat is het. Met/zonder water, met/zonder brok, met/zonder natvoer heeft allemaal dezelfde reactie.

Hij heeft vanaf gisteravond geen brok meer gehad, maar is nu ook niet enthousiast, maar hij zou toch zeker wel honger moeten hebben lijkt me..
pi_78364892
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:45 schreef LekkerApart het volgende:
Vanavond weer weinig gegeten, probeer het zo puur mogelijk te geven. Ash eet ook wel lekker, maar Faruq neemt echt maar een paar hapjes en dat is het. Met/zonder water, met/zonder brok, met/zonder natvoer heeft allemaal dezelfde reactie.

Hij heeft vanaf gisteravond geen brok meer gehad, maar is nu ook niet enthousiast, maar hij zou toch zeker wel honger moeten hebben lijkt me..
Het heeft wel even tijd nodig om te wennen aan rauw voer. Het ruikt niet echt sterk en het substantie is anders dan bijv. natvoer. Zolang hij nog wel wat eet zou ik me er niet zo druk om maken want sommige katten merken dat ook he.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 12:02:22 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_78387123
Bij Hummer heeft het inderdaad ook even nodig gehad voor hij enthousiast was, doordat er minder toevoegingen inzitten is de smaak en geur ook minder sterk.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_78403677
Senes, maar at hij toen wel veel? Faruq eet steeds maar een paar muizenhapjes (muv vanochtend, toen heeft ie denk ik een 30 gram naar binnengewerkt).
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 19:48:19 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_78405437
Ook maar een paar hapjes hoor, steeds als ik het bakje neer zette dan rende hij erheen maar zodra hij zag wat het was temperde dat zijn enthousiasme behoorlijk Hij nam meestal toch een paar happen te nemen om vervolgens tot de conclusie te komen dat het echt weer hetzelfde goedje was en verontwaardigd weg te lopen

Ik ben het gaan mengen met natvoer wat hij wel lekker vond, na een poosje lag dat natvoer er nog en was de carnibest op.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_78407938
quote:
Of heeft de dekselse rooie me voor de gek? Beetje wanhopig dat hij maar zo weinig at, deed ik een beetje Carnibest op mijn vinger en daar kwam meneer aangedribbeld. Smakelijk heeft hij gegeten. Bakjes toch nog maar even laten staan in plaats van weghalen en opeens zat hij sneaky wat te eten. Nog niet zo veel en beide nog niet de aanbevolen hoeveelheden. Maar vandaag is er zeker 90 gram per kat gegeten. Ik laat het nog maar eventjes staan, misschien eten ze nog wel een beetje meer.
Zou hij me nu echt voor de gek hebben gehad? En ben benieuwd of ze gauw meer gaan eten, tis voor beide nog niet echt veel (4,3 en 5,4 kg)
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:27:43 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78428636
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:41 schreef LekkerApart het volgende:

[..]

Zou hij me nu echt voor de gek hebben gehad? En ben benieuwd of ze gauw meer gaan eten, tis voor beide nog niet echt veel (4,3 en 5,4 kg)
Haha je nieuwe update. Je zou haast denken dat hij de gek met je steekt ja
pi_78439253
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:41 schreef LekkerApart het volgende:

[..]

90 gram per kat van bijna 5 kilo??? Is prima hoor Muis hier van 6 kilo eet 100 gr. per dag en die doet het daar goed op. Iets meer en hij wordt dik.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_78443830
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Haha je nieuwe update. Je zou haast denken dat hij de gek met je steekt ja
Vanmorgen heeft ie weer zich flink aangesteld, beide bakjes van plusminus 60 gram op een hapje na leeg.
Vanavond weer een miauwconcert gehad...

Ohh echt tis dat ie zo lief is hoor, maar rooie katten...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:52:48 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78474272
Is Ash nu bij zijn eigen bakje gebleven?
pi_78476935
Ja, die blijft nu gewoon bij zijn bakje..

Maar vanwaar de oh-smiley?

Hoop trouwens voor mezelf niet dat ze me iedere morgen zo vroeg uit bed willen werken, ik houd van uitslapen en tot voor het Carnibest mijn Froekje en Ashje ook..
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:31:52 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78478502
Omdat ik het idee had dat hij dat altijd deed, dus ik was verbaasd.
pi_78490390
Neuh niet altijd. Als hij zelf maar honger heeft dan loopt Ashje ook niet te plagen. Daarnaast is Faruq het oudste en was die hier 3 maand eerder, als die zat van het geplaag is geeft hij Ash wel een dreun of gromt heel hard.

Faruq is nu 4,2 kg, 300 gram afgevallen, maar hij eet zijn buikje wel rond.
Ash is 5,5, die is weer een beetje aangekomen.

Volgende week vrijdag komt de fokster van Ash, ben benieuwd wat zij dan van hem vindt.
pi_78603732
quote:
In de kattenbakken maar weer 2 poepjes, terwijl ze zaterdag heel weinig en zondag en vandaag niet in de ren zijn geweest. Poepen ze nu zoveel minder? En Faruq valt nog steeds wat af, komt dat ook wel goed? Of ben ik nu overbezorgd?
Faruq is van 4,6 kg naar 4,1 kg gegaan in 10 dagen tijd.
En maar 2 poepjes van 2 katten in zo'n 2,5 dag..
pi_78604545
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:24 schreef LekkerApart het volgende:

[..]

Faruq is van 4,6 kg naar 4,1 kg gegaan in 10 dagen tijd.
En maar 2 poepjes van 2 katten in zo'n 2,5 dag..
CB verteert heel efficiënt. Dus het kan best dat er weinig poepjes komen. Ik tref er ook niet veel aan met mijn 3 katten. Ik ben nu bijna een half jaar over maar ben nog steeds aan het zoeken naar de ideale hoeveelheid per kat. Gewichtsschommelingen zijn niet raar, zolang hij maar levendig blijft. En er moet niet teveel afgaan natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_78607147
Levendig zijn ze wel, ze breken me echt momenteel het halve huis af. Maar dat hebben ze vorige jaren ook gehad met de overgang van winterweer naar een zonnetje..
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:22:01 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78783575
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:24 schreef LekkerApart het volgende:
Levendig zijn ze wel, ze breken me echt momenteel het halve huis af. Maar dat hebben ze vorige jaren ook gehad met de overgang van winterweer naar een zonnetje..
Ik ben wel benieuwd wat de fokster nu van ze vond?

En wat het gebit betreft zou ik het inderdaad gewoon in de gaten houden en af en toe even voelen. Als het dan wat pijn doet merk je dat gauw genoeg, me dunkt.
pi_78783809
De fokster vond de beide heren er prima uit zien. Zitten mooi in de vacht en glimmen goed.

Vooral Ash wordt ook nog echt zachter, Faruq had van de week wel wat klitten. Maar die is niet zo van het kammen en ze verharen nu ook flink.

Vanmorgen uitgebreid gekamd enzo en nadat ik Faruq van de week wat klitjes had weggeknipt heb ik nu niks meer ontdekt. Ash had geen knoopjes, maar wel losse haren en die zijn nu ook lekker weg.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 20:32:42 #25
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_79107054
* Sjeekie_Beekie komt met Lara ook hier meebuurten .
Onze belevenissen staan HIER,
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')