Wat zouden jullie doen? Gewoon heel streng vanaf nu maar 2 keer op een dag geven of af en toe een handje brokjes tussen door erbij geven?quote:Best lastig om ze zowel te wennen aan ander eten als het wennen aan twee eetmomenten op een dag. Sta in tweestrijd of ik ze vanavond brokjes weer geef, aan de ene kant moeten ze de twee eetmomenten wel leren, maar anderzijds zou ik het ook sneu vinden als ze echt hongerig worden omdat ze dit nog niet gewend zijn. Lastige keuze, ik twijfel nog even verder..
Ik zou ze alsnog 2 keer per dag eten geven. Voor de spijsvertering is dat beter. Maar geef ze aub geen brokken terwijl je KVV geeft. Dat kan hun spijsvertering totaal in de war schoppen met alle gevolgen van dien en is het effect van de KVV totaal verloren. En als de kat weet dat hij toch brokken krijgt, ja waarom zou hij het vlees dan eten? Brokken zijn alleen maar smakelijk voor ze door de hoeveelheid smaak- en geurstoffen die erin verwerkt zijn.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:38 schreef LekkerApart het volgende:
[..]
Wat zouden jullie doen? Gewoon heel streng vanaf nu maar 2 keer op een dag geven of af en toe een handje brokjes tussen door erbij geven?
Kan...maar ik zou het niet doenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:47 schreef Harajuku. het volgende:
LekkerApart is nog maar net bezig met de overgang hè? Dan mag je het gewoon met de brokken mengen en er water overheen gooien.
Het heeft wel even tijd nodig om te wennen aan rauw voer. Het ruikt niet echt sterk en het substantie is anders dan bijv. natvoer. Zolang hij nog wel wat eet zou ik me er niet zo druk om maken want sommige katten merken dat ook he.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:45 schreef LekkerApart het volgende:
Vanavond weer weinig gegeten, probeer het zo puur mogelijk te geven. Ash eet ook wel lekker, maar Faruq neemt echt maar een paar hapjes en dat is het. Met/zonder water, met/zonder brok, met/zonder natvoer heeft allemaal dezelfde reactie.
Hij heeft vanaf gisteravond geen brok meer gehad, maar is nu ook niet enthousiast, maar hij zou toch zeker wel honger moeten hebben lijkt me..
Zou hij me nu echt voor de gek hebben gehad? En ben benieuwd of ze gauw meer gaan eten, tis voor beide nog niet echt veel (4,3 en 5,4 kg)quote:Of heeft de dekselse rooie me voor de gek? Beetje wanhopig dat hij maar zo weinig at, deed ik een beetje Carnibest op mijn vinger en daar kwam meneer aangedribbeld. Smakelijk heeft hij gegeten. Bakjes toch nog maar even laten staan in plaats van weghalen en opeens zat hij sneaky wat te eten. Nog niet zo veel en beide nog niet de aanbevolen hoeveelheden. Maar vandaag is er zeker 90 gram per kat gegeten. Ik laat het nog maar eventjes staan, misschien eten ze nog wel een beetje meer.
Haha je nieuwe update. Je zou haast denken dat hij de gek met je steekt jaquote:Op woensdag 24 februari 2010 20:41 schreef LekkerApart het volgende:
[..]
Zou hij me nu echt voor de gek hebben gehad? En ben benieuwd of ze gauw meer gaan eten, tis voor beide nog niet echt veel (4,3 en 5,4 kg)
90 gram per kat van bijna 5 kilo??? Is prima hoor Muis hier van 6 kilo eet 100 gr. per dag en die doet het daar goed op. Iets meer en hij wordt dik.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:41 schreef LekkerApart het volgende:
[..]
Zou hij me nu echt voor de gek hebben gehad? En ben benieuwd of ze gauw meer gaan eten, tis voor beide nog niet echt veel (4,3 en 5,4 kg)
Vanmorgen heeft ie weer zich flink aangesteld, beide bakjes van plusminus 60 gram op een hapje na leeg.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Haha je nieuwe update. Je zou haast denken dat hij de gek met je steekt ja
Faruq is van 4,6 kg naar 4,1 kg gegaan in 10 dagen tijd.quote:In de kattenbakken maar weer 2 poepjes, terwijl ze zaterdag heel weinig en zondag en vandaag niet in de ren zijn geweest. Poepen ze nu zoveel minder? En Faruq valt nog steeds wat af, komt dat ook wel goed? Of ben ik nu overbezorgd?
CB verteert heel efficiënt. Dus het kan best dat er weinig poepjes komen. Ik tref er ook niet veel aan met mijn 3 katten. Ik ben nu bijna een half jaar over maar ben nog steeds aan het zoeken naar de ideale hoeveelheid per kat. Gewichtsschommelingen zijn niet raar, zolang hij maar levendig blijft. En er moet niet teveel afgaan natuurlijk.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:24 schreef LekkerApart het volgende:
[..]
Faruq is van 4,6 kg naar 4,1 kg gegaan in 10 dagen tijd.
En maar 2 poepjes van 2 katten in zo'n 2,5 dag..
Ik ben wel benieuwd wat de fokster nu van ze vond?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:24 schreef LekkerApart het volgende:
Levendig zijn ze wel, ze breken me echt momenteel het halve huis af. Maar dat hebben ze vorige jaren ook gehad met de overgang van winterweer naar een zonnetje..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |