abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 februari 2010 @ 15:17:24 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78265039

Een poosje terug kon je twee maanden Carnibest winnen met de voorwaarde dat je de prijs zou gaan reviewen. LekkerApart is één van deze winnaars en haar updates zullen in dit topic geplaatst worden.

LekkerApart heeft gekozen voor de variant Kat Diabetes, en centraal in haar updates staan Faruq & Ashwood, een Siberische en een Noorse Boskat. Volg hier het wel en wee van deze twee.

Om het overzichtelijk te houden gaan de updatetopics op slot, maar daarom hebben we wel een apart topic waar iedereen kan praten over de reviews: [Carnibest-reviews] Praat hier over de updates

De overige winnaars zijn hier te volgen
Sjeekie_Beekie
Bubzie11

[ Bericht 5% gewijzigd door Harajuku. op 04-03-2010 22:11:18 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 21 februari 2010 @ 15:17:51 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78265067
16 februari 2010

Tussen de middag ben ik samen met mijn vriend gauw naar Scheemda gegaan, we willen graag beginnen met proberen. Helaas bleek door omstandigheden (o.a. kapotte vrieskist) het voer nog niet aanwezig te zijn.

Hara een PM gestuurd, want wanneer de levering dan wel kwam wist onze dierenwinkel niet, het kon nog wel twee weken duren. Al heel snel kreeg ik een berichtje terug, als kwam in orde, aanstaande zaterdag zou het wel present zijn. Nou ja, dan nog eventjes wachten.
  zondag 21 februari 2010 @ 15:18:02 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78265075
20 februari 2010: Poging nummer twee

Vandaag zou het dan zover zijn, het Carnibest zou klaar liggen. ’s Avonds kregen we nog visite, dus na mijn wekelijkse schoonmaakronde thuis rond 4 uur in de auto gesprongen naar Scheemda. Navigatie op de telefoon aangeslingerd, want ondanks dat Scheemda maar 5 minuten rijden is ben ik prima in staat te verdwalen.

Bij dierenwinkel ‘Dierenvriend Nikkie’ aangekomen en de rollen waren er nu wel! Omdat het er dinsdag nog niet was, kregen we een extraatje mee. Carnibest snoepjes voor de katten, 30 gram runderspiervlees en 80 gram baarsfilet. Snoepjes geven in het begin van de overgang werd dan wel afgeraden in onze instructies, maar later zullen deze er vast wel met smaak ingaan.

Voorlopig eerst 5 pond Carnibest Natuurvoer Diabetes Kat meegekregen, 5 rollen van een halve kilo. De katten hebben geen problemen met hun suiker, maar gezien in alle andere versies wel rijst zit en deze niet leek mij dit een nog betere optie. Thuisgekomen een halve rol in de koelkast gelegd om te ontdooien en de rest gauw in de vriezer gestopt (± 17.00 uur).

Ook bedacht dat het wel eens handig kon zijn om de situatie van de katten nu even vast te leggen in een schriftje en deze dagelijks bij te gaan houden om verandering echt op te kunnen merken. Nog even tussentijds kijken in de koelkast of het al wat ontdooid was. Helaas was rond 8 uur het nog diepgevroren, de visite was er al bijna dus morgen maar een nieuwe poging doen.
  zondag 21 februari 2010 @ 15:18:12 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78265082
21 februari 2010: Hap hap hap, dat zal lekker smaken?

’s Morgens de bakjes, met brokken Royal Canin Maine Coon/Fit 32 die normaal gesproken de hele dag vol zitten, gedeeltelijk leeggegooid. Behalve ander eten zullen ze ook nog moeten wennen aan het feit dat ze dan niet de hele dag onbeperkt voedsel krijgen. Hoop niet dat ze als ze helemaal over zijn, zo gaan schrokken en gulzig worden. Rond 12 uur de weegschaal en het schrift te voorschijn getoverd. De huidige stand van zaken:

Faruq: Siberische kat, ex-kater, leeftijd 2 jaar en 3 maanden, gewicht 4,6 kg, gezond maar wel regelmatig kladje in zijn ogen en heeft bij afwijkend eten (snoepjes, zakje nat voer) wat minder stevige ontlasting. Advies dierenarts is niks bijzonders geven.

Ash: Noorse boskat, ex-kater, leeftijd 2 jaar, gewicht 5,6 kg, gezond maar heeft wel altijd wit vliesje aan binnenkant ogen en ruikt wat uit zijn mond. Dierenarts ziet geen afwijkingen, heeft vitaminespuit gegeven, maar kan kateigen zijn.

Besloten om het Carnibest niet te gaan mengen met de brok, ze hebben eerder namelijk ook wel eens Carnibest gegeten als extraatje. Beide heren een beetje in het bakje gedaan en dit voorgezet. Eerst hadden ze nog niet in de gaten dat er wat te eten was, dus ze geroepen en daar kwamen ze. Vriendjelief met de camera in de aanslag en hap hap hap. Natuurlijk wisselt Ash tien keer van bakje, doet hij immers altijd, stel dat het andere beter smaakt. Faruq maakt zich er niet echt druk om, want immers staat er altijd genoeg. Dit zal hij toch moeten afleren, want Ash is wat dat betreft een stuk brutaler.

Na wat te hebben gegeten verliezen ze beide hun interesse, na 10 minuten heb ik het weggepakt. Heb een klein bodempje brokjes laten staan, ieders een bekje vol en dan is dat ook op. Later in de middag zullen ze dan misschien wat enthousiaster dooreten. Ze zijn natuurlijk niet gewend dat hun voer niet altijd present is, dus waarom zouden ze in één keer dooreten? Hoop dat ze dat toch gauw gaan snappen.

Vervolgens heb ik beide kattenbakken schoongemaakt, allemaal mooie stevige drolletjes. Ben benieuwd wat Carnibest daar aan toe kan voegen, vooral voor Faruq.

Inclusief filmpje van etende poezels:

’s Avonds nogmaals aangeboden terwijl ze ’s middags amper brokjes hebben gehad. Nog geen enthousiaste reactie, ze eten wel wat, maar niet veel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Harajuku. op 22-02-2010 19:44:42 ]
  maandag 22 februari 2010 @ 19:45:23 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78315601
22 februari 2020: Dag 2

Voor beide heren een handjevol brokken heen gezet, ben benieuwd of ze vanavond wel willen eten.

’s Avonds bij thuiskomt waren de brokjes op. Dit mooi zo gelaten. Beetje worst uit koelkast gehaald en in bakjes op kamertemperatuur laten komen. Rond kwart over zeven Carnibest aangeboden, Faruq en Ash komen beide enthousiast aangerend. Faruq neemt een paar happen en laat het vervolgens weer links liggen. Ash is blijkbaar wat hongeriger of went wat makkelijker maar die eet smakelijk een groter aantal happen. Van mijn dikke vork vol blijft nog wel de helft over, maar er is al meer gegeten dan gisteren. Faruq loopt na een rondje wandelen nog wel weer langs het bakje en gaat wel enthousiast en vakkundig staan ‘graven’. Hij gaat dan over het bakje staan en hupst een rondje terwijl het lijkt alsof hij het eten wil bedekken. Dit doet hij ook vaak met de RC-brokjes en het schijnt in poezentaal iets te betekenen als: “ik heb nu geen honger maar later wil ik nog wel een hapje hebben”.

Had eerlijk gezegd gehoopt op meer enthousiasme, misschien wil ik wel veel te snel, maar had verwacht dat ze toch wel een beetje hongerig zijn. Best lastig om ze zowel te wennen aan ander eten als het wennen aan twee eetmomenten op een dag. Sta in tweestrijd of ik ze vanavond brokjes weer geef, aan de ene kant moeten ze de twee eetmomenten wel leren, maar anderzijds zou ik het ook sneu vinden als ze echt hongerig worden omdat ze dit nog niet gewend zijn. Lastige keuze, ik twijfel nog even verder..

-

Faruq: Vandaag geen kladjes in de ogen.

Ash: Ruikt momenteel minder uit zijn mond dan bij brok.

In beide kattenbakken één hoopje en plasje. Drolletjes die mooi begraven waren, zijn stevig (waarschijnlijk Faruq). In de andere bak een slecht begraven drolletje met één zacht puntje en rest prima (vermoedelijk Ash).

Toch maar besloten ze ’s nachts niks meer te geven, ze keken wel erg teleurgesteld naar hun lege voerbakjes. Doen we hier goed aan?

[ Bericht 13% gewijzigd door Harajuku. op 23-02-2010 07:32:32 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 07:32:49 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78331658
23 februari 2010: Verhongerde katten?

Nieuwe dag, nieuwe poging. Vlees weer uit de koelkast, op temperatuur laten komen, overgoten met heet water en heen gezet. De heren stonden enthousiast bij het aanrecht te dribbelen terwijl ik bezig was. Ze vielen beide meteen aan, alleen Faruq weer van korte duur. Die hield het na een paar happen weer voorgezien, maar slikt zich wel uitgebreid om zijn snoet. Ash snapt het wat beter, die eet nu toch enige tijd stug door.

Hoop niet dat ik onze Faruq nu te kort doe, zet namelijk geen brokjes meer heen en vanavond weer hetzelfde recept in de aanbieding.

Corine van Carnibest ook nog gemaild over wat nu het beste te doen met Faruq, twijfel of hij het niet lust of dat hij momenteel gewoon niet meer eet.

-

Thuis gekomen na het werk, Carnibest weer uit de koelkast, beetje water er over en weer heen gezet. Weer eet Faruq een paar hapjes, slikt zich om de snoet en gaat zich rustig zitten wassen. Van dat kleine beetje kan hij nooit zat zijn en dat terwijl hij gisteravond amper wat at, vanochtend amper heeft gegeten. Toch maar een beetje mengen met de Royal Canin zachte brokjes, maar ook daar neemt hij een hapje of 5 van en laat het links liggen. Ash niet, die eet stevig door, ook in het ongemengde Carnibest.

Wat moet ik nu toch met mijn Froekje? Heeft hij geen honger, heeft hij aan dat minibeetje genoeg, vind hij het wel lekker of toch niet, is het wennen aan voermomenten of smaakt het echt niet.. Ik wou dat hij me het kon vertellen. Hij huppelt wel rond mijn benen als ik het op het aanrecht klaar maak, hij neemt wel iedere keer een paar hapjes, wat moet ik hier toch van denken?

Beide kattenbakken weer bekeken, van beide in de nachtbak drolletjes die er prima uitzagen.

Faruq: Vandaag geen kladjes in de ogen.

Ash: Ruikt momenteel wel weer beetje uit zijn mond.

[ Bericht 51% gewijzigd door Harajuku. op 23-02-2010 20:34:13 ]
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:36:56 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78407728
24 februari 2010

Vanmorgen weer ieders een 60 gram gegeven. Ash smikkelt fanatiek door in de Carnibest, daar gaat alles lekker mee. Faruq eet ook wel lekker door, maar niet zo veel als Ash.

’s Avonds weer 60 gram in bakjes gedaan. Faruq neemt een paar happen en laat het weer links liggen, toch maar even in de magnetron proberen. Ook dat gaat er niet echt in. Ik snap het niet, soms hapt ie wel enthousiast en lijkt hij het wel lekker te vinden en nu negeert hij het straal naar een paar happen. Is het aanstellerij of lust hij het echt niet? Hij eet in ieder geval wel een paar happen. Zal ze als het eten weer weg is een weer op de weegschaal gooien.

Dit is niet helemaal wat ik verwacht had, had gehoopt dat ze met hun beiden er lekker in zouden eten. Ash doet dat dan ook zeker wel, maar Faruqje laat me een beetje in de steek.

Of heeft de dekselse rooie me voor de gek? Beetje wanhopig dat hij maar zo weinig at, deed ik een beetje Carnibest op mijn vinger en daar kwam meneer aangedribbeld. Smakelijk heeft hij gegeten. Bakjes toch nog maar even laten staan in plaats van weghalen en opeens zat hij sneaky wat te eten. Nog niet zo veel en beide nog niet de aanbevolen hoeveelheden. Maar vandaag is er zeker 90 gram per kat gegeten. Ik laat het nog maar eventjes staan, misschien eten ze nog wel een beetje meer.

Faruq: Vandaag geen kladjes in de ogen. Beetje ontlasting, wel mooi stevig. Vandaag 4,3 kg.

Ash: Vandaag van Ash een half zacht prutje in de kattenbak, niet echt stevig maar ook geen slappe zooi. Vandaag 5,4 kg.
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:27:01 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78428597
25 februari 2010

Ik geloof dat Faruq me ernstig voor de gek heeft gehad. Gisteravond na de update heeft hij nog aardig staan bunkeren en beide hebben maar een heel klein beetje laten staan.

Vanmorgen ging mijn nachtrust eraan, er werd geknaagd aan mijn vingers, gekrabbeld aan mijn handen en gelikt aan mijn neus. Ik moest blijkbaar mijn lekker bedje uit. Beneden een miauw-concert terwijl ik bij het aanrecht bezig was. Zelfs Faruq produceerde hoorbaar geluid, meestal zit die heel zachtjes te mekkeren.

Beide bakjes weer heen gezet en het ging van hap, hap, hap. Na een poosje waren ze er wel flauw van, maar laat het gewoon staan tot dat vriendjelief na mij de deur uit gaat. Hoop dat het minstens net zo goed gaat als gisteravond.

-

Vanmorgen op een hap na beide bakjes van 60 gram leeg. Blijkbaar kan het toch wel.

Vanavond weer de andere 120 gram van de worst verdeeld en weer wordt er smakelijk aangevallen. Ze eten niet zoveel in één keer, maar als ik de bakjes niet meteen wegpak en ze zo rond een uur laat staan dan zijn ze wel schoon leeg. Lijkt me toch niet dat het kwaad kan als het even blijft staan, het gaat in ieder geval niet gek ruiken of er raar uit zien.

Vandaag wel 6 plasjes in de kattenbak, dit is meer dan voorheen. Mijn logica zegt meer vocht in eten, meer plas. Vandaag geen drolletjes gevonden. Ben ook wat vroeger dan andere dagen, morgen even goed opletten.

Faruq: Vandaag geen kladjes in de ogen. Vandaag 4,4 kg.

Ash: Vandaag 5,3 kg.

[ Bericht 33% gewijzigd door Harajuku. op 25-02-2010 19:42:05 ]
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:47:22 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78474006
26 februari 2010 Een foto zegt meer dan duizend woorden, een filmpje zegt nog meer.

Even geen tekst vanmorgen, maar een filmpje.
Jaaah daar had ik vanochtend nog tijd voordat ik naar het werk moet, want ze hebben me om half 6 al wakker gemaakt..

Waar zijn mijn lieve poezels die van uitslapen houden, gebleven???

-

Vanavond vielen ze weer smakelijk aan. Lijkt nu toch goed te gaan, maar hoop dat ik morgenvroeg gewoon op een normale tijd gewekt word door de wekker.

Weer geen poepjes gevonden, waarschijnlijk hebben ze dat in de ren gedaan. Ze lijken niet verstopt, ziek, zwak of misselijk. In tegendeel zelfs, ze breken het huis hier zowat af. Nu zijn wel qua dolle vijf minuten wel wat gewend, maar sinds gister zijn ze amper te houden. Ze vliegen door de huiskamer heen, bespringen elkaar vanuit de ritseltunnel, stoppen halverwege om verbaasd om zich heen te kijken en meppen ons het speelgoed links en rechts om de oren.

De fokster van Ash komt volgende week vrijdag op visite, ben benieuwd of ze dan ook veranderingen aan hem opmerkt. Ze heeft hem regelmatig gezien sinds hij hier woont, dus ben benieuwd. Dan gaan ze ook ’s ochtends naar de dierenarts voor de enting tegen niesziekte en een algemene check-up.

Faruq: Vandaag geen kladjes in de ogen. Vandaag 4,2 kg.

Ash: Blijft wel ruiken uit zijn mond, dat mag de dierenarts dan nog eens bekijken. Vandaag 5,5 kg.

[ Bericht 60% gewijzigd door Harajuku. op 26-02-2010 20:37:42 ]
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:59:11 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78529303
27 februari 2010

Het gaat lekker, de heren vreten me de oren van mijn kop. Dit gaat denk ik een dure hobby worden. 250 gram per dag is geen probleem, dat verdwijnt zo in twee hongerige monstertjes. Het uitslapen ging vandaag wat beter, wel vroeg wakker, maar dit keer ging het iets voorzichtiger.

Ook weer naar de dierenwinkel geweest, die zijn volgende week dicht en ik red het waarschijnlijk met de eerste 2,5 kg tot maximaal woensdag (zo’n 10 tot 11 dagen). Nu 5 kg meegenomen, oftewel 10 worsten van een pond, ook dat past nog in onze diepvries.

Vandaag spring ik een rondje wegen over, dat bekijken we morgen weer. ’s Morgens gooi ik de kattenbakken dan ook weer leeg en dan gaan ze na het sopje weer fris en fruitig naar hun plek. Ben benieuwd wat ik dan weer aantref.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:41:18 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78604780
28 februari 2010

Vandaag in de ochtend voor de kattenbakje een beetje kots van Ash. Verder niks gevonden. Daarna hebben ze smakelijk hun bakjes tot het laatste restje leeg gegeten. Ook ’s avonds weer goed gegeten, alleen lijkt het alsof ze ’s morgens meer trek hebben dan in de avond.

Verder niet veel thuis geweest, dus niet echt een uitgebreide update vandaag.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:41:32 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78604798
29 februari 2010: Met weegschaal- en kattenbakupdate

Vanmorgen vielen ze weer smakelijk aan op de brokjes, de bakjes gaan ook steeds vlotter leeg. De brokjes lijken ze echt helemaal vergeten te zijn. Faruq had gister en vandaag wel twee klitten, eentje in zijn ‘broek’ en eentje onder zijn buik. Nu is hij ook niet echt een fan van kammen, dus dat gebeurd wel eens vaker. We knippen dan stiekem met het nagelschaartje de klitjes weg, moeilijk doen om de boel er uit te kammen houden we niet van.

’s Avonds heeft vriendjelief zich ook eens aan het geven van Carnibest gewaagd, die heeft voorgaande keren aan mij overgelaten. Ook nu eten de heren iets minder enthousiast als ’s morgens, maar gaat het er zeker wel lekker in.

In de kattenbakken maar weer 2 poepjes, terwijl ze zaterdag heel weinig en zondag en vandaag niet in de ren zijn geweest. Poepen ze nu zoveel minder? En Faruq valt nog steeds wat af, komt dat ook wel goed? Of ben ik nu overbezorgd?

Faruq : 4,1 kg, 2 klitten en rechts een kladje

Ash: 5,4 kg en betrapt op kattenbakbezoek met een mini maar stevig drolletje

[ Bericht 3% gewijzigd door Harajuku. op 02-03-2010 22:50:39 ]
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:51:02 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78661235
2 maart 2010: Beetje bevroren

Vanmorgen was de worst van gister nog niet ontdooit, deze heb er om 18.00 uitgelegd net zoals alle andere dagen. Vriendjelief wil ze zo meteen wel eten geven. Het uitslapen en even wachten op eten gaat nu tenminste ook weer, ze lijken er nu toch wel vertrouwen in te hebben dat we ze niet vergeten om te voeren.

Wil ook eens kijken naar die bakjes van Carnibest, daar kan je een kiloworst precies inleggen om te laten ontdooien in de koelkast. Heb het nu in diepvrieszakjes, maar de visite wordt een beetje zenuwachtig van een beetje bloed wat onder de worst ligt als het ontdooit is.

Ook wil ik morgen een keukenweegschaal halen, dan kan ik gaan wegen wat ze nu exact eten.

Vanavond hebben ze ook smakelijk gegeten. Het gaat nu lekker zeg!
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:47:33 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78708296
03 maart 2010: Aanvalluh!

Het eten smaakt ze nu prima, dat geeft verder geen problemen. Faruq heeft de laatste week wel veel klitten in zijn ondervacht. Dit kan toeval zijn omdat hij niet zo van kammen houdt en ik wel eens eerder een knoopje heb weggeknipt, maar heb er nu zeker vier weggehaald de afgelopen vier dagen.

Het weegschaaltje is nog niks geworden, vandaag cursus gehad voor het werk en op de heenreis door de gladheid en een klungelige automobilist onderuit gegaan. Elleboog mist twee rondjes vel en mijn rechterheup/been heeft een gigantisch potloodblauwe vlek, die is vrees ik aardig gekneusd. Dus had op de terugreis niet de behoefte nog een extra rondje te doen op de fiets.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:20:15 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78783503
4 maart 2010

De heren eten nu goed in het Carnibest en de kattenbak bevat donkere mini-drolletjes die stevig zijn. Tijd voor uitbreiding dus, ze krijgen voor het eerst sinds de start met Carnibest op 21 februari weer een snoepje. En dit keer wel een eigen Carnibest-snoepje, in dit geval de runderspiervleesjes.

In de oude situatie met brokjes en andere snoepjes kwamen ze enthousiast aangerend, gingen naast elkaar zitten en pakten ze de snoepjes voorzichtig aan. Nu leken ze hun opvoeding vergeten te zijn, er werd druk achter de vleesjes aangehengeld toen ik die nog vast had. Blijkblaar lijkt het de heren wel lekker. Ze hebben de vleesjes ook met smaak opgeknabbeld.

Faruq : 4,4 kg

Ash: 5,6 kg
  vrijdag 5 maart 2010 @ 18:20:57 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_78783528
5 maart 2010: Met dierenartsbezoek en fokster Ash

De dierenarts was niet zo enthousiast als ik was…

Faruq was sinds vorig jaar niet zwaarder geworden en daar was ze niet te spreken over, maar ook op brok was hij niet zwaarder. Hij is niet mager en hartstikke actief dus ik zag eerlijk gezegd het probleem niet.

Ash ruikt dus zoals gezegd altijd wat uit zijn mond en heeft wat rood tandvlees. Dierenarts vorig jaar vond het niet zorgwekkend. Deze mevrouw wel en niet zo’n klein beetje ook. Ash was wel een 900 gram sinds vorig jaar aangekomen. Volgens haar een geval van tandhalslaesies, waarschijnlijk pijnlijk en moest zeer goed in de gaten houden of hij wel bleef eten. Progressieve ziekte waarbij op laatst waarschijnlijk (alle) tanden/kiezen getrokken moeten worden.

Hmm… Dat idee had de dierenarts vorig jaar niet. Maar zacht voer zoals Carnibest had dan het nadeel dat je niet zo snel zag wanneer ze pijn bij het eten hebben dan bij harde brok.

Vanmiddag was de fokster van Ash er, dierenartsproblematiek ook maar met haar doorgenomen. Zij heeft hetzelfde idee als ik, namelijk dat het best meevalt. Ik kan er rustig aankomen met mijn vingers en volgens het Internet zou die ziekte beginnen met 1 tand of kies en zich uitbreiden. Dat doet dus niet en is al vanaf het begin hetzelfde. Maar goed in de gaten houden dus en anders maak ik over een paar week weer een afspraak met de meneer van vorig jaar. Deze mevrouw leek me wat paniekachtig.
  donderdag 11 maart 2010 @ 07:57:39 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79001726
9 maart 2010

De heren eten mooi door in het Carnibest. Soms wat enthousiaster en soms wat minder enthousiast. Echte veranderen, behalve de kattenbakinhoud, kan ik nog steeds niet ontdekken. Faruq kan er wel kilo’s bij aankijken, maar die is nog niet weer op zijn startgewicht. Ash wel, die bunkert lekker verder.

[ Bericht 6% gewijzigd door Harajuku. op 15-03-2010 23:22:55 ]
  maandag 15 maart 2010 @ 23:19:03 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79192551
15 maart 2010

De heren smikkelen lekker in het vlees. Faruq nog steeds met kleine hapjes en laat het vlees dan ook maar langer staan. Ash eet nog steeds flink door.

De ontlasting van Faruq en Ash is beide nog steeds super. Faruq blijft wel een beetje in gewicht schommelen, van 4,1 tot 4,3 kg. De viereneenhalf kilo die hij woog bij het begin, heb ik nog niet weer zien verschijnen op de weegschaal.

Tijdens onze lunchpauze hebben ze beide zo’n visje gehad. Ash vond het maar een gek geval, Faruq was stukken enthousiaster aan het knagen en scheuren.
  zondag 21 maart 2010 @ 21:48:47 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79424800
21 maart 2010

Wij zijn nu een maand voorbij sinds het begin met Carnibest. De bakjes gaan steevast leeg, soms wat enthousiaster als de andere keer.

Echte veranderingen heb ik niet echt kunnen ontdekken qua vacht/spierontwikkeling tot nu toe. Wel verharen ze momenteel flink, maar daar is nu ook het seizoen voor. Verder zijn ze momenteel erg actief, of dit nu van de lente in hun bol komt of van het Carnibest durf ik niet te zeggen. Faruq is nog niet terug op zijn startgewicht, maar die schommelde normaal ook tussen de 4,2 en 4,5 dus dat is ook niet zorgwekkend. Ash die eet stevig door, die hangt wel steeds op zijn startgewicht of er even boven.

De ontlasting van beide heren is en blijft steeds super, ook dat van Faruq die op brokken zachtere ontlasting had. Faruq heeft nog maar 1 keer deze maand zachte ontlasting gehad. Dat was afgelopen vrijdag, mijn vader was hier om te klussen en die had hem een zakje met kauwstaafjes meegenomen. Die heeft met de koffiepauze de beide heren een staafje gegeven en het zakje op het aanrecht gelegd. Tussen de middag vonden we een zakje dat was open geknaagd en zonder inhoud. Faruq heeft dit allemaal opgekauwd en heeft daar ’s avonds flink spijt van gehad. Kattenbak en zijn broek (haren rond zijn staart en billen) vol.

Zaterdag weer 5 kg meegekregen van de dierenwinkel, helaas niet meer, maar dan binnenkort nog maar een ritje naar Scheemda. Heb nu ook het idee dat ze wel steeds een beetje meer lusten, ga nu proberen uit te vogelen hoeveel gram per dag we op uit gaan komen.
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:39:31 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79890896
1 april 2010

Afgelopen zaterdag weer 4 kg meegekregen, dit keer ook lam en natuurvoer. Dit viel ook prima in de smaak.

Faruq had afgelopen week wat rode traanoogjes, maar dat is nu ook weer over. En hij is eindelijk weer aangekomen, de weegschaal gaf vandaag 4,4 kg. Hij ziet er ook weer stukken voller uit. Gelukkig want hij had niet echt gewicht over, was ondertussen wel een beetje gaan twijfelen of dat wel goed kwam. Ook heeft hij nooit geen kladjes meer in zijn ogen!

Ash is niet zoveel aan veranderd. Zijn gewicht zit nu rond 5,7 kg. Wel lijkt het alsof zijn vacht zachter is geworden en glimt naar mijn idee nog mooier.

Ben nu ook op een gewicht uitgekomen qua voeding. Ze eten nu per kat per dag 160 gram, dit wordt verdeeld over ontbijt en avondeten. Echt snel eten ze dit nog niet, het gaat nog steeds met iedere keer een beetje. Dit wordt naar mate het warmer gaat worden, wel een klein probleempje. Nog geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Wel is het voeren van Carnibest in verhouding duurder dan Royal Canin-brok. Met 10kg brok deed ik 2,5 maand en daar betaalde ik 60 euro voor. Carnibest komt op 0,320 kg totaal per dag x 30dagen = 9,6 kilo per maand, 10 kg per maand x 4,45 euro = 44,50 euro per maand. Een verschil van minstens 15 euro per maand. Maar goed, we hebben het er wel voor over!
  zondag 25 april 2010 @ 15:37:20 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80695917
April 2010

De heren eten lekker in het Carnibest, maar nog steeds niet snel. De 80 gram die ze ieders krijgen, werken ze niet in een keer naar binnen. In de zomer is dit niet praktisch, maar ik hoop dat ze boodschap dan wel gaan begrijpen. Vetrouw ook maar een beetje op het katteninstinct om niets te eten wat niet goed meer is.

Het lijkt wel of beide vachten nog zachter zijn geworden dan voor die tijd. Ze hebben flink verhaard, maar daar is het ook de tijd voor, dus durf niet te zeggen waar dat van komt.

Faruq heeft nu altijd mooie poepjes en geen kladjes meer in zijn ogen. Ash zijn gebit blijft ruiken, volgens de dierenarts kan dat ook wel blijven, want zijn tandvlees is ook regelmatig wat rood. Soms schijnt dat voor te komen.
  zondag 25 april 2010 @ 15:42:00 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80696036
Het laatste Carnibest heb ik vorige week opgehaald in Scheemda.

De heren doen het goed op Carnibest en ben zeer tevreden wat betreft het effect op de gezondheid van Faruq. Hij heeft nu nooit meer ongelukjes en zijn broek en staart blijven ook heerlijk schoon. Tevens zijn ze beide weer terug op hun startgewicht en zien ze er goed uit.

Het smaakt ze wel na een lastige opstart met Faruq. Ash was van de eerste dag wel duidelijk, bij hem viel het zonder problemen en extra aandacht meteen in de smaak.

Omdat het bevalt gaan we nu ook vrolijk door, de kattenbrokjes van Royal Canin die ik nog had worden nu opgevoerd aan mijn schildpaddames.

Carnibest is wel duurder dan brok, dus hebben we maar een extra vrieskast erbij genomen vanwege korting bij grotere inkoop. Er wordt hier per maand 10 kg verorberd door Faruq en Ash versus 5 kg brok per maand. Bij inkoop per 50 kg zijn we op jaarbasis 90 euro meer kwijt dan aan Royal Canin-brok.

Ondertussen is een dierenspeciaalzaak die dichterbij zit ook begonnen met Carnibest, gezien ik daar sowieso vaker kom en het dichterbij is zal ik daar in vervolg de rollen bestellen.

Tot slot, een filmpje van vandaag en hartelijk bedankt Fok! en Carnibest voor het mogelijk maken van deze actie! Het mogen proberen heeft mij over de streep getrokken en het bevalt echt!

Filmpje
http://nl.tinypic.com/m/a11vz8/4
  zondag 25 april 2010 @ 15:43:08 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80696058
En dat waren de twee maanden Carnibest van LekkerApart, Faruq en Ash.

Heel erg bedankt voor de uitgebreide updates steeds, we zijn goed op de hoogte gehouden
pi_81142770
Hier dan ook nogmaals: Hartelijk bedankt Carnibest (Corine) en FOK! (Hara)!

Afgelopen zaterdag 25 kg gehaald bij het nieuwe verkooppunt in Heiligerlee. Precies drie laatjes vol!
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:45:56 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81147608
Graag gedaan, jij bedankt dat je zo leuk mee deed

Wel handiger hè als je een groter aantal kan afnemen. Wij hebben toentertijd ook een vrieskist voor Carnibest aangeschaft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')