Lara heeft weer een stunt uitgehaald.
Ik was vanmiddag boodschappen doen en Lara bleef thuis, buiten in de kennel. Vaak hoort ze me al weer aankomen [combinatie van het geluid van onze auto EN de radio die altijd lekker hard aanstaat] en zit ze al voor de kenneldeur klaar om me te begroeten.
Ik loop dus de plaats op en zie Lara inderdaad in de kennel staan. Maar ze had totaal geen oog voor mij. Toen ik haar naam riep, kreeg ik niet eens een reactie. Tijd om eens een kijkje van dichtbij te gaan nemen.
Onder de boom in de kennel zat in het zand een duif. Zeg maar gerust een doodsbang duifje. Ze probeert zich helemaal klein te maken in het zand en Lara staat haar op zo'n halve meter afstand te hypnotiseren. Duifje was denk tussen de tralies of door het dak naar binnen gevlogen om te komen drinken en onze troela heeft dat blijkbaar in de gaten gekregen.
Lara vind het over het algemeen niet zo erg als er anderen uit haar waterbak komen drinken, maar dan ligt ze vaak zelf op de plaats, of de achterdeur staat open. Maar als ze zelf ook in haar kennel ligt, dan is het een ander verhaal. Ik weet dus niet hoe lang ze daar zo al samen stonden, maar er zat weinig beweging in.
En dan is het leuk om een hond met flink wat jachtinstinct te hebben... NOT

.
Die reageert dus helemaal nergens op... zelfs als ik met mijn hand vlak voor haar neus zwaai, knippert ze niet eens met haar ogen. Ik dus terug naar binnen, riem gehaald, omgedaan, Lara uit de kennel gesleurd die alleen maar oog had voor die duif en mee naar binnen getrokken. Daar ging ze achter de schuifpui staan te kijken wanneer die duif nu zou wegvliegen.
Een minuut of 5 later hoor ik haar door de kamer stommelen, en vloog de duif door de tralies [terwijl de deur gewoon open stond] weer weg en was het goed. Ze kwam me eindelijk begroeten en ging even later liggen pitten op de fatboy.
Gelukkig had ze hem niet opgevroten... de Draadhaar bij ons op de training had van de week haar tanden gezet in een kip die ze had gevangen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.