abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 februari 2010 @ 22:38:19 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_77533610
En weer een nieuw deeltje hondenfoto's .

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc.
Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk.
Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde.
Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen.
Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden.
Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden.
Een hond mag beslist geen slipketting dragen!
Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen.
Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race.
Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Het vorige topic:
{centraal} Honden Topic Met FOTO'S deel 26
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_77533646
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ben je mal, de halve hond bijna ;p
M'n monitor laat te wensen over, dat blijkt wel
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_77534086
ja joh, gooi m anders dicht harajuku. Had je mijn pb laatst nog gehad eigenlijk?? over Hester?

ik heb 1 keer een workshop ringtraining gehad. Maup zat steeds op haar kont
dit is het beste dat ik qua staan ooit voor elkaar heb gekregen
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_77534188
Hier moet ik toch even posten
Dit is mijn favoriete beestje, hij woont bij mn ouders (ik mag van het huurcontract helaas zelf geen hond maar ben wel met deze opgegroeid )

En toen hij nog wat jonger was:

What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  maandag 1 februari 2010 @ 22:53:04 #5
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_77534329
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ben je mal, de halve hond bijna ;p
pi_77535473
dit hoop ik ook ooit te hebben !

gejat uit op
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  maandag 1 februari 2010 @ 23:33:47 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77536506
Ik wil ooit een flinke roedel borders .

Magic met zijn vriendje Neil:
KuikenGuppy
  dinsdag 2 februari 2010 @ 06:39:30 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_77539678
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:48 schreef sbientje het volgende:
ja joh, gooi m anders dicht harajuku. Had je mijn pb laatst nog gehad eigenlijk?? over Hester?

ik heb 1 keer een workshop ringtraining gehad. Maup zat steeds op haar kont
dit is het beste dat ik qua staan ooit voor elkaar heb gekregen
[ afbeelding ]
Nee?
Misschien ook wel, ik weet het niet .
pi_77539932
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 06:39 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee?
Misschien ook wel, ik weet het niet .
tss heb m nog een keer gestuurd
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 08:46:50 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_77540454
TerugVindPuppy!

Sjon loopt na een strijd van 2 weken vandaag eindelijk aan de riem, en meteen of ie nooit anders gedaan heeft en of ik m niet twee weken lang elke dag schreeuwend ( de pup dan he, niet ik ) achter me aan gesleurd heb aan zn riempje
Tis een behoorlijke doorbraak.
Maar hij mag voorlopig wel los blijven lopen overal omdat ie dat zo goed kan
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:05:56 #11
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_77541951
zooooooooooooow lief he kon jullie deze niet onthouden gisteravond net voor ik naar bed ging geschoten:

dinsdag 2 februari 2010 @ 10:06:39 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_77541977
Aaww.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:15:35 #13
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_77548092
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 08:46 schreef oh-oh het volgende:
Sjon loopt na een strijd van 2 weken vandaag eindelijk aan de riem, en meteen of ie nooit anders gedaan heeft en of ik m niet twee weken lang elke dag schreeuwend ( de pup dan he, niet ik ) achter me aan gesleurd heb aan zn riempje
Tis een behoorlijke doorbraak.
Maar hij mag voorlopig wel los blijven lopen overal omdat ie dat zo goed kan
O god dat heb ik met Joost ook gehad,wat een drama he,en mensen maar kijken of ik em zwaar mishandelde! Ik zou em voorlopig ff aan de riem houden eigenlijk.

sinemet ,wat lief die 2 biggetjes
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_77548301
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:15 schreef Guess. het volgende:

Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:36:19 #15
176471 oh-oh
pi_77548886
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:15 schreef Guess. het volgende:

[..]

O god dat heb ik met Joost ook gehad,wat een drama he,en mensen maar kijken of ik em zwaar mishandelde! Ik zou em voorlopig ff aan de riem houden eigenlijk.

Tuurlijk niet, juist nu het allemaal nog vanzelf gaat laat ik hem fijn los lopen , hij luistert als een tierelier, dat leer je ze op latere leeftijd juist veel minder makkelijk aan hoor
En dat aan de riem lopen dat verleert ie niet meer, en nu lijn ik hem gewoon netjes aan bij drukke straten en met oversteken natuurlijk.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:27:38 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77550776
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:36 schreef oh-oh het volgende:
Tuurlijk niet, juist nu het allemaal nog vanzelf gaat laat ik hem fijn los lopen , hij luistert als een tierelier, dat leer je ze op latere leeftijd juist veel minder makkelijk aan hoor

Wij laten Magic vanaf dag 1 zo veel mogelijk los lopen en krijgen regelmatig commentaar van andere hondenbezitters, die wouden dat hun hond zo goed luisterde (en die zijn dan altijd pas heel laat begonnen met de hond leren los te lopen).

Oh! Trouwens! Magic is bijna klaar met wisselen! Ik heb vandaag even in dat bekkie gegluurd, en er moet nog 1 hoektand uit (nieuwe zit er al wel) en er moeten nog twee P1'tjes doorkomen, en dan issie klaar !

Onze pup wordt groot .
KuikenGuppy
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:30:54 #17
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_77558235
Ik vind het juist fijn om ze van jongs af aan goed aan de riem te leren lopen vooral als je meerdere honden hebt,ik ben er niet zo voor om je hond overal los te laten lopen al ligt dat er ook wel aan waar je woont natuurlijk,ik woon in het centrum en dan is het gewoon handig als ze goed aan de riem lopen,die van ons lopen alleen los op plaatsen waar dat mag en ze lopen eigenlijk nooit weg Al houd ik m'n hart vast voor Teun want dat is een echte teckel wat dat betreft

[ Bericht 0% gewijzigd door Guess. op 02-02-2010 19:55:33 ]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:19:46 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77559838
Oh, Magic loopt ook alleen los waar het mag hoor.
Ik woon op 2 minuten lopen van een losloopgebied .
KuikenGuppy
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:01:07 #19
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_77564445
Wij hadden vandaag een luie dag. Althans vanmiddag. Vanochtend liep om half 4 de wekker al af, want Meneer en Mevrouw Sjeekie_Beekie moesten carpoolen. En Meneer S_B moest al om 5h beginnen . Dus liepen we al om 3h45 buiten te snuffelen voor een poep en een plas. En dat vonden we allemaal heel erg vroeg.

Vanmiddag bij thuiskomst hebben we samen het ijs van de stoep geschept, zodat we weer een padje van de achterdeur naar de schuur en de kennel hebben. Samen nog de wasmachine aangezet en toen plof... samen op de bank. Ik had het koud en geen zin om op te staan om de verwarming aan te zetten, dus Lara plofte met haar 25 kilo bovenop me om me warm te houden. Binnen 5 minuten lagen we alletwee te slapen en toen thuiskwam, bleef ze gewoon liggen.

Gisteren heb ik de haren bij haar tenen geknipt. De sneeuw gaat daar altijd helemaal in vastplakken en dan heeft ze van die ijsklompjes. Als die haren heel lang zijn, glijdt ze trouwens ook altijd uit op de tegelvloer hier beneden. Tijd voor een knipbeurt dus. Ik had haar kleed alvast op tafel gelegd en loop naar de kast voor de borstel en schaar. Lara zat netjes te wachten totdat we zouden gaan beginnen. Ik loop terug en zeg "nou, daar gaan we dan" en bij de "nou" zie ik haar gewoon vanuit zit zo 75 hoger op de tafel springen .

Dat heeft ze nog nooit gedaan, want ik til haar altijd op de tafel. Ik was er helemaal stil van. Lara zat met een big smile te kijken zo van "goed gedaan he vrouwtje!". Toen we klaar waren wilde ze er ook weer afspringen, maar dat mag ze niet. Fleecedeken op gladde tafel en tegelvloer is geen goede combinatie. Maar we zijn weer wel een ervaring rijker.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:05:55 #20
176471 oh-oh
pi_77564710
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:30 schreef Guess. het volgende:
Ik vind het juist fijn om ze van jongs af aan goed aan de riem te leren lopen vooral als je meerdere honden hebt,ik ben er niet zo voor om je hond overal los te laten lopen al ligt dat er ook wel aan waar je woont natuurlijk,ik woon in het centrum en dan is het gewoon handig als ze goed aan de riem lopen,die van ons lopen alleen los op plaatsen waar dat mag en ze lopen eigenlijk nooit weg Al houd ik m'n hart vast voor Teun want dat is een echte teckel wat dat betreft
Ja, maar hij loopt nu gewoon goed aan de riem hoor.
Ik laat ze los rennen op de grasveldjes in het centrum waar iedereen dat doet, en in het stadspark , en Billy mag bepaalde straten in het centrum ook los, en langs de maas ook.

Karel loopt echt zelden aan de riem.
Aan de riem lopen dat is een kwestie van ff aanwennen, zoals nu, maar als ze eenmaal lopen dan lopen ze toch gewoon?
Hij ging gelijk mee alle trappen op en af, en de bus in en uit was ook no problem
Ik heb nooit problemen met ze als ze aangelijnd lopen hoor.
Hier in de buurt gooi ik meestal Kees Karel en Sjon lekker los, Billy niet, die gaat achter katten aan, en Chico loopt toch op mn hielen, dus die kan ik net zo goed vast laten
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:07:53 #21
176471 oh-oh
pi_77564828
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:01 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Wij hadden vandaag een luie dag. Althans vanmiddag. Vanochtend liep om half 4 de wekker al af, want Meneer en Mevrouw Sjeekie_Beekie moesten carpoolen. En Meneer S_B moest al om 5h beginnen . Dus liepen we al om 3h45 buiten te snuffelen voor een poep en een plas. En dat vonden we allemaal heel erg vroeg.

Vanmiddag bij thuiskomst hebben we samen het ijs van de stoep geschept, zodat we weer een padje van de achterdeur naar de schuur en de kennel hebben. Samen nog de wasmachine aangezet en toen plof... samen op de bank. Ik had het koud en geen zin om op te staan om de verwarming aan te zetten, dus Lara plofte met haar 25 kilo bovenop me om me warm te houden. Binnen 5 minuten lagen we alletwee te slapen en toen thuiskwam, bleef ze gewoon liggen.

Gisteren heb ik de haren bij haar tenen geknipt. De sneeuw gaat daar altijd helemaal in vastplakken en dan heeft ze van die ijsklompjes. Als die haren heel lang zijn, glijdt ze trouwens ook altijd uit op de tegelvloer hier beneden. Tijd voor een knipbeurt dus. Ik had haar kleed alvast op tafel gelegd en loop naar de kast voor de borstel en schaar. Lara zat netjes te wachten totdat we zouden gaan beginnen. Ik loop terug en zeg "nou, daar gaan we dan" en bij de "nou" zie ik haar gewoon vanuit zit zo 75 hoger op de tafel springen .

Dat heeft ze nog nooit gedaan, want ik til haar altijd op de tafel. Ik was er helemaal stil van. Lara zat met een big smile te kijken zo van "goed gedaan he vrouwtje!". Toen we klaar waren wilde ze er ook weer afspringen, maar dat mag ze niet. Fleecedeken op gladde tafel en tegelvloer is geen goede combinatie. Maar we zijn weer wel een ervaring rijker.
Bil springt ook echt OVERAL op als ik commando "hoog " geef, ook op de eettafel.
Maar gelukkig alleen op commando, op de een of andere manier denk ik dat ie niet eens door heeft dat ie dat ook uit vrije wil zou kunnen doen
En de voetzooltjes scheer ik ook om de week bij wie dat nodig is, maar nu idd helemaal goed, anders glijden ze echt weg...
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:50:36 #22
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_77567273
Gijs springt ook overal op en Gijs en Joost zitten graag op de vensterbank.Normaal zitten ze apart als ik weg ga omdat Teun nog wel dingen kapot maakt maar voorheen lag Gijs regelmatig op de keukentafel te slapen.
Teun durft trouwens nog steeds niet zelf de bank op de kneus,heb al zo'n opstapje zoals Oh-Oh zei,em een paar geholpen maar dan nog gaat ie niet zelf.Wel eraf trouwens
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:54:53 #23
176471 oh-oh
pi_77567528
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:50 schreef Guess. het volgende:
Gijs springt ook overal op en Gijs en Joost zitten graag op de vensterbank.Normaal zitten ze apart als ik weg ga omdat Teun nog wel dingen kapot maakt maar voorheen lag Gijs regelmatig op de keukentafel te slapen.
Teun durft trouwens nog steeds niet zelf de bank op de kneus,heb al zo'n opstapje zoals Oh-Oh zei,em een paar geholpen maar dan nog gaat ie niet zelf.Wel eraf trouwens
Er op deed Sjon echt in 1 dag, en er af heb ik hem meteen geleerd nadat ie Kees zo achterna gesprongen was de bank af.
Het trapje bij het bed had ie na 3 nachten al gevonden, dat stormt ie ook op en af als een gek.
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:34:55 #24
44200 Sjeekie_Beekie
pi_77569558
'Hoog' is hier ook het commando om in de auto of op de tafel buiten te springen [afspoelen met de tuinslang]. Maar binnen heb ik haar altijd op tafel getild, omdat het veelste glad is [en er anders allemaal krassen van haar nagels in het blad komen .
Oudste, Jongste en Lara
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:49:01 #25
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_77570302
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Er op deed Sjon echt in 1 dag, en er af heb ik hem meteen geleerd nadat ie Kees zo achterna gesprongen was de bank af.
Het trapje bij het bed had ie na 3 nachten al gevonden, dat stormt ie ook op en af als een gek.
HiHi,volgens mij is het echt een duiveltje
Op zich is het alleen maar goed hoor dat ie zelf niet springt en ze durven beide de trap niet op/af,met teckels moet je toch uitkijken met de rug.Ik ben zelf gewoon zo lui dat ik liever heb dat ie het zelf doet. Daarbij als ze een kat op het muurtje zien zitten springen ze er ook zo op/over,rare ventjes zijn het
pi_77573610
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:50 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hier moet ik toch even posten
Dit is mijn favoriete beestje, hij woont bij mn ouders (ik mag van het huurcontract helaas zelf geen hond maar ben wel met deze opgegroeid )

[ afbeelding ]

En toen hij nog wat jonger was:

[ afbeelding ]
HALZEBALZER!

Hij is de liefste snuit!
pi_77586967
Tvptje met Tesje in de sneeuw

pi_77598173
Een collega Jack Russel;)

[ Bericht 27% gewijzigd door tinoburg op 04-02-2010 12:48:50 ]
pi_77599929
terug vind puppie
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_77600881
Mag ik onze pup Sem aan jullie voorstellen? Ze is nu 9 weken oud en echt een schatje!

29/10/'10 - 25/03/'13
pi_77602890
dat is een lekker ding!!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:52:27 #32
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_77606195
Sem
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:30:41 #33
44200 Sjeekie_Beekie
pi_77623462
Sem . Achgossie wat een lekkere pluizenbol.

Gisteren bij bij het rondje Efteling fietsen, hadden we nog een leuke ontmoeting. Bij de Rabobank kwamen de Duitse Herder en haar baasje tegen die destijds nog zo hadden meegezocht om Lara te vinden toen ze achter de -jes aan was.

Dat kon geen toeval zijn dat dat ook bij de Rabobank voor de deur was [waar we Lara daags naderhand eindelijk konden ophalen]. Het was wel leuk om hem nog eens te zien. Ik had hem destijds een sms gestuurd dat ze weer terecht was en hij sprong toen een gat in de lucht zowat. Hij had er nog vaak aan gedacht in ieder geval en nu kwamen we elkaar zomaar tegen.

En als de sneeuw nu eindelijk eens wegblijft, kunnen we met wat meer regelmaat het fietsen gaan oppakken, want het is wel te merken dat Lara nu veel minder heeft gefietst dan voor de sneeuwval. Ons streven is mijn opa's graf op zijn verjaardag [9 maart] te bezoeken op de fiets [11 kilometer].
Oudste, Jongste en Lara
pi_77623631
Whoa Sem
pi_77625337
Wat een leuk ontvangst
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_77628467
Komt vast omdat het zo'n leuk hondje is!!!
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:49:51 #37
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77634603
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:20 schreef Dandilion het volgende:
terug vind puppie
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  zaterdag 6 februari 2010 @ 07:18:59 #38
44200 Sjeekie_Beekie
pi_77694958
Morge!
* Sjeekie_Beekie propt wat beschuiten naar binnen.

Lara ligt lekker uit te buiken, ik zet nog twee potten en een kan thee, we doen nog een snuffelrondje buiten en dan zijn we helemaal klaar voor de jachttraining. Over een uur moeten we er al zijn, want de trainster moet vanmiddag weg, dus trainen we in de ochtend, in plaats van om 12h30.

Ik ga bij thuiskomst nog ff horizontaal, want vanmiddag hebben we ook heel het huis volzitten met verjaardagsvisite voor de jongste die vandaag 11 is geworden.
Oudste, Jongste en Lara
  zaterdag 6 februari 2010 @ 09:53:56 #39
176471 oh-oh
pi_77695757
Fijne dag Sjeek
( Groucho Marx )
pi_77717401
hierbij dan toch eindelijk ook onze diesel geboren op 19 augustus
25 oktober
http://xs.to/image-CE26_4B6DE445.jpg
http://xs.to/image-9895_4B6DE58D.jpg
30 januari
http://xs.to/image-4C29_4B6DE445.jpg
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:59:02 #41
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_77717459
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:51 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Mag ik onze pup Sem aan jullie voorstellen? Ze is nu 9 weken oud en echt een schatje!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
  zondag 7 februari 2010 @ 13:34:56 #42
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_77728061
densmee wat een schattig hondje,die 2e foto
Wat voor ras is het?
  FOK!fotograaf zondag 7 februari 2010 @ 15:17:44 #43
145146 Andyy
pi_77730742
Vandaag een pup gekregen, ze heeft ruzie met haar spiegelbeeld
Zal later wel foto's maken
pi_77732645
Een beetje wazige foto, maar zo groot is Rinske nu:
pi_77735376
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:34 schreef Guess. het volgende:
densmee wat een schattig hondje,die 2e foto
Wat voor ras is het?
het is een beagle, zo eigenwijs als iets maar wel heel lief hoor
  zondag 7 februari 2010 @ 19:25:31 #46
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_77738628
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:42 schreef densmee het volgende:

[..]

Zag er beagle in maar had het idee dat er ook nog iets anders door zat.
Die puppybuikjes zijn zo heerlijk
pi_77739073
Aaahh Rinske en Diesel
Gisteren voor de eerste keer met Sem naar de pppy cursus geweest, viel niet tegen.
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 7 februari 2010 @ 20:30:39 #48
44200 Sjeekie_Beekie
pi_77741395
Diesel .
Rinske ... flinke hond is dat inmiddels geworden.

Gisteren zo lekker getrained. We waren met 7 honden en het ging echt lekker. Iedereen wist wat hij/zij moest doen en ook de honden hadden er zin in. Af en toe was er wel ééntje Oost-Indisch doof of deden ze net alsof ze het niet begrepen [zit ... wat is dat ook alweer]. Maar over het algemeen ging het echt prima.

Jammer van de mist alleen, hier in het dûrp was het zicht zo'n 20 meter op de heenweg, en onderweg naar het jachtveld werd het wel steeds beter, maar nog niet denderend. Onze 'juf' had een heel programma uitgedacht, maar dat ging niet gebeuren op het veld. Voor het markeren was het zicht zo slecht, dat zouden we aan het eind pas bekijken of dag ging. Dus gingen we het bos in, en daar was het wel beter. We werden nog bezocht door de hardlopers, mountainbikers en wandelaars. Gelijk een goede oefening om te kijken hoe 'steady' ze waren. En ze bleven gewoon allemaal zitten. Wel jammer dat de mountainbikers dan gewoon dwars door een oefening heenfietsen en het dan ook niet konden laten om de stapel dummies in de struiken te schoppen.

Ik stuurde Lara vooruit en de kon maar niets vinden. En bij vooruit moeten ze zowat recht op het doel aflopen en dan weer terugkomen met de dummy. Het is niet de bedoeling dat ze dan her en der gaan zoeken in het bos. Vanaf onze plek was het te ver om in de mist te zien waarom ze niets vond. Een andere voorjager liep dus terug naar waar de stapel dummies lag en die zag ze ook niet op het pad liggen. Even rondgekeken en toen bleken ze in de bosjes te liggen. Toch jammer, want we komen daar allemaal om van de natuur genieten. Of je dat nu met een fiets of een hond doet, we zijn allemaal graag buiten bezig met onze hobby.

Maar voor de rest was het een lekker dagje en was het wel lekker om zo vroeg al weer thuis te zijn. Dan konden we nog even samen een dutje doen, voordat de visite voor de deur stond.

Vandaag zijn we op en neer naar de Ijsbaan gefietst. Ongeveer 10 kilometer. Daar hebben we een rondje gewandeld en was Lara het er niet mee eens dat ze niet los mocht. Maar ze moest nog teruglopen en eerst maar eens aan de lijn daar weer een keertje rondlopen, voordat ze er weer vandoor gaat. Bovendien lag er ijs op de ijsbaan wat superonbetrouwbaar is, en Lara kennende gaat de daar gewoon toch proberen te zwemmen.

De terugweg ging minder snel, maar ze deed het prima. Na 5 kwartier waren we weer thuis en mocht ze lekker buiten uitrusten, terwijl wij naar de bioscoop gingen.
Oudste, Jongste en Lara
pi_77741774
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:42 schreef densmee het volgende:

[..]

dacht dat beagles altijd zwart hadden, maar ik loop blijkbaar ook alweer achter. Wat een schatje is het!
pi_77743046
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:37 schreef sbientje het volgende:

[..]

dacht dat beagles altijd zwart hadden, maar ik loop blijkbaar ook alweer achter. Wat een schatje is het!
normaal hebben beagles ook zwart (tricolor), maar er zijn zeldzame bicolor beagles. hij heeft daarom volgens mij ook geen stamboom omdat hij niet aan de rasstandaard voldoet ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')