Gijs gefeliciteerd

.
Rinske al een grote meid

.
De roedel van oh-oh die zo mooi gekiekt is

.
Wij hebben voor Lara alleen een flexlijn voor het uitlaten. Onze sociale poepert wil het liefste onder de struiken of midden tussen de bodembedekkers plassen en poepen in de uitlaatstroken. No way dus dat ik met zo'n kort lijntje tussen de andere poepen door ga manouvreren in het donker.
Dus de flexlijn aan en ze kan tot 7 meter zo veel snuffelen en draaikonten als ze wil. En ik kan mooi op straat of het fietspad blijven staan. Die flexlijn heeft ze dus alleen aan bij het uitlaten 's ochtends en 's avonds.
Bij het fietsen en op de training heeft ze wel altijd een korte riem aan en als we gewoon gaan wandelen ook. Dan flex ik haar aan zodat ze haar behoefte kan doen en daarna lijn ik haar gewoon aan haar korte riem aan.
Gisteren waren we met ons nichtje Charlotte en Lara bij mijn oma om opa's verjaardag

niet ongemerkt voorbij te laten gaan. Mijn broer was er ook, onder andere om oma's digitale televisie, internet en bel-pakket aan te sluiten. Oma vond het helemaal geweldig dat Lara er ook was. Ze kwam zo braaf naast haar zitten met d'r kop op haar schoot en zo heeft Lara zich door oma wel een half uur lang laten befriemelen.
De rest van de tijd was ze bezig met ons nichtje en mijn broer te 'helpen'. Dus als Charlotte een toren aan het bouwen was en de blokjes waren op, dan zwiepte Lara met haar staart de toren weer om en kon ze opnieuw beginnen. Of ze kroop met mijn broer achter de kast om daar te kijken of hij alle kabeltjes wel goed aan het aansluiten was. Ze had het er maar weer druk mee om iedereen te 'helpen'.
's Middags ging ze met mijn broer mee naar huis [Call of Duty spelen en chillen] en gingen wij naar de Beekse Bergen met ons nichtje. Na afloop haalde we haar weer op en ze vond het maar niets dat ze weer zo snel bij mijn broer weg moest. Ze was wel blij dat ik er ook was, maar ze wilde nog meehelpen met CoD.
We brachten ons nichtje terug naar huis en bleven bij mijn zwager en schoonzusje eten. Lara had de tijd van haar leven. Charlotte had heel haar speelgoed zowat uit de kast getrokken en was voor Lara eten aan het koken in haar keukentje. En Lara maar midden tussen al het speelgoed liggen en meespelen.
Mijn schoonzusje is zwanger van de tweede en Lara vind dat reuze intressant. Ze weten zelf al wel wat het gaat worden [Lara hoopt op een konijntje of een eendje

], maar ze vertellen het verders niemand. Mijn schoonzusje kennende is ze toch al wel gericht aan het shoppen geslagen voor nummer twee en Lara wilde die nieuwe dingen ook wel eens inspecteren. Ze had tussen de trap naar boven en de kast een plastic zak staan en Lara had wel door dat daar iets speciaals in zat.
Ze stak dus zo haar kop in de zak om de inhoud eens lekker te besnuffelen. Mijn schoonzusje was bang dat ze de hele zak leeg zou halen en wij misschien zouden kunnen aflezen wat het nu gaat worden. Maar Lara heeft alles netjes in de zak gelaten, maar weet nu waarschijnlijk ook wel Charlotte een zusje of een broertje gaat krijgen. Als ze het al zou snappen, kan ze het tenminste niet doorvertellen, dat scheelt dan weer. Nog ongeveer 3,5 maand en dan weten wij het zelf ook.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.