abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78616688
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, ik doelde op de Turkse PvdA`ers die zich schuldig maakten aan bedreiging en intimidatie, en nog een aantal van die voorbeelden. Die van Marcouch heb ik eerlijkheidshalve niet gehoord.
Ik vond de touché van Bos, met betrekking tot Hero Brinkman die een barman bedreigde, toch een stuk beter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78616730
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vond de touché van Bos, met betrekking tot Hero Brinkman die een barman bedreigde, toch een stuk beter.
Zoals ik al eerder aangaf; ik vond zowel Bos als Wilders in de heads-up sterk.
pi_78616870
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf; ik vond zowel Bos als Wilders in de heads-up sterk.
Dat mag, inhoudelijk had hij natuurlijk niets te melden. Het is maar net wat men onder een debat en "beste debater" verstaat.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 1 maart 2010 @ 23:03:36 #104
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78616889
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:56 schreef Iblis het volgende:
Een zotskap, een labbekak, een waanwijze nar. Inheemse bijvoeglijke naamwoorden en schimpnamen schieten te kort om deze xenofobe plebejer mee van repliek te dienen.
Correct en toch ga ik 'm stemmen. Op de rest is dit namelijk ook zeer van toepassing.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:05:11 #105
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78616965
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:03 schreef Klummie het volgende:

[..]

Correct en toch ga ik 'm stemmen. Op de rest is dit namelijk ook zeer van toepassing.
Dan is er altijd nog de optie om blanco te stemmen.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:07:03 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_78617065
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:03 schreef Klummie het volgende:

[..]

Mjah ach, als woorden van meer dan drie letter-grepen al te hoog voor je gegrepen zijn snap je de rest waarschijnlijk gewoon niet.
pi_78617111
Mwah, je moet toch wel aardig zwakke criteria nemen, wil je Wilders als winnaar aan kunnen wijzen vanavond. Debat-technisch deed hij zo'n beetje alles fout wat je maar fout kan doen, maar toch wint ie de "publieksprijs".. voor wat t waard is. Zegt volgens mij meer over t publiek dan over de kwaliteiten van Wilders. Wat mij betreft was Wilders echt barslecht vanavond.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:09:14 #108
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78617180
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Mjah ach, als woorden van meer dan drie letter-grepen al te hoog voor je gegrepen zijn snap je de rest waarschijnlijk gewoon niet.
Ach, ik hoef niet te koketteren met mijn opleiding om voor mijn mening uit te komen. Of toch wel, want ik voldoe niet echt aan het standaard beeld van de pvv-stemmer.
pi_78617540
Het is echt een gospe dat Wilders tot winnaar van het debat is uitgeroepen. Ging ie met Bos in het debat en in plaats van het aandragen van concrete oplossigen of op zn minst een duidelijke visie te presenteren, kon hij niets anders dan de PvdA wegzetten als een knuffelclub van moslims.

En Jan met de pet smult natuurlijk van die simpele prietpraat
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 1 maart 2010 @ 23:19:05 #110
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78617699
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
Het is echt een gospe dat Wilders tot winnaar van het debat is uitgeroepen. Ging ie met Bos in het debat en in plaats van het aandragen van concrete oplossigen of op zn minst een duidelijke visie te presenteren, kon hij niets anders dan de PvdA wegzetten als een knuffelclub van moslims.

En Jan met de pet smult natuurlijk van die simpele prietpraat
Dus driekwart van de bevolking
pi_78617793
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:09 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ach, ik hoef niet te koketteren met mijn opleiding om voor mijn mening uit te komen. Of toch wel, want ik voldoe niet echt aan het standaard beeld van de pvv-stemmer.
Joh, remlof is net zoals Agnes Kant; gebruik makend van een zwaktebod om zijn/haar mening te moeten uitdrukken. Niet voor niets dat 1 Vandaag haar uitriep tot grote verliezer; iemand die WO2 erbij moet halen in zo`n debat diskwalificeert zichzelf direct.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:21:16 (typo) ]
pi_78617800
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:19 schreef Klummie het volgende:

[..]

Daar heb je het probleem te pakken inderdaad.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_78617825
quote:

[..]

Ah gossie, Wildersstemmers zijn nog dommer dan ik dacht. Zetels omrekenen in percentages blijkt een onmogelijke taak.
pi_78617833
tvp
Ik weet het ook niet
pi_78617838
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:09 schreef Klummie het volgende:

[..]

Kennelijk wel. Net als iedere PVV-stemmer geef je geen moer om de rechtstaat. PVV-stemmers zijn het echte gevaar. Ik voel een nieuwe partij opkomen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:23:06 #116
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78617909
quote:

[..]

Zie hieronder voor een quote uit de peilingen van Mauriesje de Hond.
quote:
De PVV stijgt 2 zetels en is met 26 zetels de grootste partij.
Dus minder dan een kwart van de bevolking.
pi_78617915
Maarre, laten we het hier ff gezellig en van niveau houden, anders wordt het weer zo`n links-rechts spelletje. Als de grote jongens het kunnen kunnen wij het ook, toch?
  maandag 1 maart 2010 @ 23:23:15 #118
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78617924
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:21 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Daar heb je het probleem te pakken inderdaad.
Nec audiendi qui solent dicere, Vox populi, vox Dei, quum tumultuositas vulgi semper insaniae proxima sit.

En men dient niet te luisteren naar hen die plegen te zeggen: de stem van het volk, is de stem van God, want de roerigheid van het volk is de waanzin altijd nabij.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:24:06 #119
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78617976
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Joh, remlof is net zoals Agnes Kant; gebruik makend van een zwaktebod om zijn/haar mening te moeten uitdrukken. Niet voor niets dat 1 Vandaag haar uitriep tot grote verliezer; iemand die WO2 erbij moet halen in zo`n debat diskwalificeert zichzelf direct.
Godwin's Law = Direct verlies van het debat. Logisch dus.
pi_78618019
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:24 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Precies, en laten wij ons niet verlagen tot hetzelfde niveau, vind je niet?
pi_78618037
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:23 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nec audiendi qui solent dicere, Vox populi, vox Dei, quum tumultuositas vulgi semper insaniae proxima sit.

En men dient niet te luisteren naar hen die plegen te zeggen: de stem van het volk, is de stem van God, want de roerigheid van het volk is de waanzin altijd nabij.
Klopt als een bus. Ook een van de redenen dat ik fel gekant ben tegen referenda.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:26:19 #122
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78618098
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kant is zo zuur als een in azijn verdronken citroenstruik. Dat niveau wens ik niet te bereiken.

Overigens weet het volk nooit wat het wilt. Daarom is iets als populisme gedoemd te mislukken.
pi_78618128
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als de paralelen er zijn, dan moet je ze benoemen. Doe je dat niet, dan mag je niet van jezelf zeggen dat je van de geschiedenis leert. En dan hoeven we Wilders niet te vergelijken met Hitler (waarom zouden we, want die overeenkomst zie ik ook niet), maar de PVV met de NSDAP van de jaren dertig is best een vergelijking waard.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:27:32 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_78618166
quote:

[..]

Nee, ik bedoelde dat de gemiddelde PVV-stemmer zich niet echt verdiept in de problematiek maar warm loopt voor one-liners en holle kreten.
pi_78618190
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:24 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Het blijft jammer dat je de waarheid niet schijnt te mogen zeggen. Het is blijkbaar not done om de overduidelijke overeenkomsten met het Duitsland van de jaren 30 erbij te halen. Vreemd. Heel vreemd. Te confronterend ofzo? Opsodemieteren met die onzin law. Sinds wanneer mag de waarheid niet meer gezegd worden. Mensen die de overeenkomsten niet zien steken hun kop in het zand.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:28:55 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78618233
quote:

[..]

Het was een Godwin inderdaad, maar niet helemaal onterecht. Want als we moslims (in ieder geval meisjes met hoofddoekjes) gaan uitsluiten van "plaatsen die gesubsidieerd worden", met ander woorden overheidslocaties, dan is een park en/of busverbod inderdaad nog maar een kleine stad. Die worden immers ook met het geld van hardwerkende burgers gesubsidieerd.
quote:
‘Wanneer in de nu gekomen zomer het Nederlandse strandleven zal blijven verschoond van het jodengespuis en onze Noordzee niet meer zal dienen tot afspoeling van vet jodenvlees, wanneer dientengevolge elke volksgenoot weer met onverdeeld genoegen een dag aan zee zal kunnen zijn, omdat niet meer het gemaakte gedoe, de brutaliteit en het schunnige optreden van joden zijn ontspanning zal bederven, wanneer de glorie van onze paardensport zal herrijzen zonder dat daarvan alleen maar goklustige joden profiteren, die bij de kamelen en niet bij het Germaanse paard thuishoren, wanneer naar wij hopen nog andere openbare gelegenheden en met name onze heerlijke Germaanse natuur zullen worden beveiligd voor de zedeloosheid en de vernielzucht van in de woestijn behorende lieden, dan zal het ogenblik naderen, waarop elke fatsoenlijke Nederlander zal begrijpen en inzien, waarom het noodzakelijk was tot deze maatregel te komen...’
Nu is het maken van een Godwinnetje inderdaad flauw en een taboe, maar als de vergelijking wel enigzins begint te raken vind ik toch dat het mag.
The End Times are wild
pi_78618322
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:26 schreef Argento het volgende:

[..]

Als de paralelen er zijn, dan moet je ze benoemen. Doe je dat niet, dan mag je niet van jezelf zeggen dat je van de geschiedenis leert. En dan hoeven we Wilders niet te vergelijken met Hitler (waarom zouden we, want die overeenkomst zie ik ook niet), maar de PVV met de NSDAP van de jaren dertig is best een vergelijking waard.
Het ging mij meer over de discussie van het gemiddelde intelligentieniveau van de PVV stemmer, waar men in dit topic net op in ging
  maandag 1 maart 2010 @ 23:30:50 #128
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78618332
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:27 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Het blijft jammer dat je de waarheid niet schijnt te mogen zeggen. Het is blijkbaar not done om de overduidelijke overeenkomsten met het Duitsland van de jaren 30 erbij te halen. Vreemd. Heel vreemd. Te confronterend ofzo? Opsodemieteren met die onzin law. Sinds wanneer mag de waarheid niet meer gezegd worden. Mensen die de overeenkomsten niet zien steken hun kop in het zand.
Wilders =/= Hitler en zal het ook nooit worden.
quote:
Veel mensen hebben de wet van Godwin uitgebreid om te kunnen aangeven dat het aanroepen van de nazi's als discussietechniek (in elk meningsverschil dat niet direct gerelateerd is aan de Tweede Wereldoorlog of de Holocaust) automatisch leidt tot het verliezen van de discussie, eenvoudigweg omdat de aard van deze gebeurtenissen van dien aard is dat elke vergelijking met een minder ernstige gebeurtenis dan genocide of "uitroeiing" niet geldig is en van slechte smaak getuigt.
Hierbij heb jij de discussie dus verloren en is dit onderwerp beëindigd.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:31:33 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78618358
quote:

[..]

Straks laat Wilders Moslimtransporten richting het Oosten rijden (niet dat hij dat van plan is, daar geloof ik serieus niks van. Al dat belastinggeld om moslims een uitje te gunnen kan beter besteed worden aan hardwerkende mensen), maar zou daar niks van gezegd mogen worden omdat ene meneer Godwin ooit op de internets geroepen heeft dat je dan automatisch verliest.
The End Times are wild
pi_78618377
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:28 schreef LXIV het volgende:
Nu is het maken van een Godwinnetje inderdaad flauw en een taboe, maar als de vergelijking wel enigzins begint te raken vind ik toch dat het mag.
Exact. Wilders heeft alle schroom afgeworpen en keert zich compleet tegen moslims. Hij windt er geen doekjes meer om. De man wordt elke keer extremer. Ik moet bekennen dat ik best ben geschrokken van de toon van zijn betoog (als jij het zo mocht noemen). Natuurlijk lees ik regelmatig wat Wilders zoal uitkraamt in de kamer. Maar om hem zo te horen spreken, dat gaat in mijn optiek eigenlijk veel te ver.
pi_78618464
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het was een Godwin inderdaad, maar niet helemaal onterecht. Want als we moslims (in ieder geval meisjes met hoofddoekjes) gaan uitsluiten van "plaatsen die gesubsidieerd worden", met ander woorden overheidslocaties, dan is een park en/of busverbod inderdaad nog maar een kleine stad. Die worden immers ook met het geld van hardwerkende burgers gesubsidieerd.
[..]

Godwin`s Law is niet eens ge-ent op de toepasselijkheid van het uitspelen van de Nazi-card zoals dat heet. Godwin`s Law benoemt alleen de toenemende kans dat er in een online discussie een nazi vergelijking zal komen. Wat Agnesje deed was in feite een ad hominem genaamd http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum uitspreken, en als je dit artikel zal doorlezen zal je zien dat het eigenlijk vrij armoedig is om zo`n vergelijking te maken, zeker gezien het historisch besef dat toch echt wel aanwezig is in Nederland.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:37:48 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 23:34:15 #132
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78618481
Ik mis hierbij toch 1 ding: geweld. Wilders heeft nooit opgeroepen om de islamitische zwijnen te doden, doet dat nu niet en zal dat ook nooit doen. Een zekere Oostenrijkse semicastraat echter...
  maandag 1 maart 2010 @ 23:35:45 #133
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78618550
quote:

[..]

In de jaren dertig waren er inderdaad grote problemen met criminele joden
pi_78618567
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:34 schreef Thijs. het volgende:
Ik mis hierbij toch 1 ding: geweld. Wilders heeft nooit opgeroepen om de islamitische zwijnen te doden, doet dat nu niet en zal dat ook nooit doen. Een zekere Oostenrijkse semicastraat echter...
Een nogal zinloze constatering. Wilders was een aantal jaren terug ook stukken milder. Het moge duidelijk zijn dat zijn toon extremer is geworden.

Nu denk ik niet dat Wilders oproept tot het doden van moslims. Ik sluit echter niet uit dat zijn uitlatingen nog heftigere vormen aan gaan nemen.
pi_78618582
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Straks laat Wilders Moslimtransporten richting het Oosten rijden (niet dat hij dat van plan is, daar geloof ik serieus niks van. Al dat belastinggeld om moslims een uitje te gunnen kan beter besteed worden aan hardwerkende mensen), maar zou daar niks van gezegd mogen worden omdat ene meneer Godwin ooit op de internets geroepen heeft dat je dan automatisch verliest.
Het gaat er niet om dat je het niet mag zeggen, het gaat om het feit dat het gebruik van de Nazi-card de hele discussie overbodig maakt. Er is namelijk geen weg meer terug, er kan niets anders gezegd worden dat dit soort uitspraken ongedaan maken. Ergo, degene die deze kaart speelt is de 'verliezer' omdat hij/zij het debat om zeep helpt.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:36:58 #136
104871 remlof
Europees federalist
pi_78618595
Godwin is bullshit. We hebben het hier over een politicus die op het hoogste niveau om de macht strijd en als ie die macht heeft een bevolkingsgroep als minderwaardige burgers zal willen bestempelen. Dan zijn vergelijkingen met de opkomst van de NSDAP helemaal niet ver gezocht. Zoveel vergelijkbare situaties hebben we niet gehad in Europa, gelukkig.
pi_78618629
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:30 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Wilders =/= Hitler en zal het ook nooit worden.
[..]

Hierbij heb jij de discussie dus verloren en is dit onderwerp beëindigd.
Hahaha.... Ga toch een eindje fietsen man. Iemand die zelf bepaalt dat de ander de discussie verloren heeft
Je hebt een beetje IQ nodig om de overeenkomsten te zien, dat geef ik toe. Gelukkig zijn er in dit land nog wel mensen met verstand en het valt me op dat die mensen bijna altijd toegeven dat er wel degelijk overeenkomsten zijn. De rest gaat maar lekker door met hun struisvogelpolitiek.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:37:53 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78618631
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Godwin`s Law is niet eens ge-ent op de toepasselijkheid van het uitspelen van de Nazi-card zoals dat heet. Godwin`s Law benoemt alleen de toenemende kans dat er in een online discussie een nazi vergelijking zal komen. Wat Agnesje deed was in feite een ad hominem genaamd 'http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum' uitspreken, en als je dit artikel zal doorlezen zal je zien dat het eigenlijk vrij armoedig is om zo`n vergelijking te maken, zeker gezien het historisch besef dat toch echt wel aanwezig is in Nederland.
Ok. Wilders is ook geen Hitler en zoals gezegd ben ik er helemaal niet voor om Hitler automatisch overal bij te betrekken (alhoewel dat onoverkomelijk lijkt). Zeker links heeft heel lang de discussie mbt de allochtonenproblematiek lamgelegd door ieder commentaar die richting op met deze troefkaart de mond te snoeren:

-onnodig-

wat zeker veel meer kwaad dan goed gedaan heeft, anders had het nu niet zo uit de hand kunnen lopen.
Maar als Wilders gaat roepen dat openbare gelegenheden voor bepaalde bevolkingsgroepen niet meer toegankelijk mogen worden dan vind ik de vergelijking dus wel terecht.

[ Bericht 4% gewijzigd door remlof op 01-03-2010 23:39:53 ]
The End Times are wild
  maandag 1 maart 2010 @ 23:37:54 #139
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78618633
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:35 schreef Klummie het volgende:

[..]

Geen hoofddoekjes heeft natuurlijk niets te maken met de criminaliteit.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:38:15 #140
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78618648
quote:

[..]

Peh, Wilders heeft het over kruimeldiefjes en onkundige terroristenclubjes uit Verweggistan. Het échte tuig komt uit China, Italië en Joegoslavië. Maffia.
pi_78618658
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:36 schreef remlof het volgende:
Godwin is bullshit. We hebben het hier over een politicus die op het hoogste niveau om de macht strijd en als ie die macht heeft een bevolkingsgroep als minderwaardige burgers zal willen bestempelen. Dan zijn vergelijkingen met de opkomst van de NSDAP helemaal niet ver gezocht. Zoveel vergelijkbare situaties hebben we niet gehad in Europa, gelukkig.
Eindelijk iemand die het snapt.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:38:39 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_78618667
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:34 schreef Thijs. het volgende:
Hij heeft zich tot nu toe beperkt tot het oproepen ze in de knieën te schieten inderdaad.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:38:48 #143
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78618673
quote:

[..]

Ah, je gaat het hier ook eens proberen. Verklaar je nader zou ik zeggen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78618700
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:36 schreef remlof het volgende:
Natuurlijk, als iets je niet aanstaat diskwalificeer je het met een nietszeggende one-liner zonder inhoud. Zou het flauw zijn om je nu met een ad hominem weg te zetten als Geert Wilders-wannabe?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:39:28 ]
pi_78618703
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:37 schreef LXIV het volgende:
Maar als Wilders gaat roepen dat openbare gelegenheden voor bepaalde bevolkingsgroepen niet meer toegankelijk mogen worden dan vind ik de vergelijking dus wel terecht.
Precies. En in het debat hadden de anderen dat ook donders goed door.
pi_78618705
quote:

[..]

Dat niet. Wel hadden Duitsers problemen met joden. Niet omdat zij zich misdroegen, maar omdat de joden hun zaakjes veel prima voor elkaar hadden en een behoorlijk voorspoedig leven leiden terwijl veel Duitsers in de rats zaten dankzij de depressie van de jaren dertig. Dat werd joden kwalijk genomen. Nu klinkt dat als een waanzinnig standpunt, maar net als nu wanneer het Marokkanen-probleem in de kroeg ter sprake komt, stonden de Gunthers met de pet keihard ja te knikken als iemand riep dat het eens afgelopen moest zijn met de kutjoden.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:00 #147
104871 remlof
Europees federalist
pi_78618777
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk, als iets je niet aanstaat diskwalificeer je het met een nietszeggende one-liner zonder inhoud. Zou het flauw zijn om je nu met een ad hominem weg te zetten als Geert Wilders-wannabe?
Waar speel ik op de man?
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:10 #148
181126 MouzurX
Misschien?
pi_78618782
quote:

[..]

Ok. Wilders is ook geen Hitler en zoals gezegd ben ik er helemaal niet voor om Hitler automatisch overal bij te betrekken (alhoewel dat onoverkomelijk lijkt). Zeker links heeft heel lang de discussie mbt de allochtonenproblematiek lamgelegd door ieder commentaar die richting op met deze troefkaart de mond te snoeren:

-onnodig-

wat zeker veel meer kwaad dan goed gedaan heeft, anders had het nu niet zo uit de hand kunnen lopen.
Dat roept hij toch niet of wel? Hij zegt dat ze niet mogen werken bij openbare instanties met een hoofddoek op?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:35 #149
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78618799
quote:

[..]

Die kun je ook op het conto van het CDA schrijven hoor, maar niet zo op het conto van de SP. Bolkestein begon er als eerste over bij de VVD, maar het is heel lang een taboe geweest in Nederland, over de hele linie.

En wat de PvdA nu voorstelt zou 12 jaar geleden de VVD nog niet gezegd hebben. Er is überhaupt een maatschappelijke ommekeer met een beetje een neiging zich te onderscheiden van het verleden door het bepaalde groepen nu in de schoenen te schuiven. Maar het is een breed (achteraf gezien) falend beleid geweest.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:38 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78618801
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat niet. Wel hadden Duitsers problemen met joden. Niet omdat zij zich misdroegen, maar omdat de joden hun zaakjes veel prima voor elkaar hadden en een behoorlijk voorspoedig leven leiden terwijl veel Duitsers in de rats zaten dankzij de depressie van de jaren dertig. Dat werd joden kwalijk genomen. Nu klinkt dat als een waanzinnig standpunt, maar net als nu wanneer het Marokkanen-probleem in de kroeg ter sprake komt, stonden de Gunthers met de pet keihard ja te knikken als iemand riep dat het eens afgelopen moest zijn met de kutjoden.
Bovendien waren er ook veel problemen met arme Joden uit Oost-Europa die ook van de hand in de tand leefden en veel overlast en criminaliteit veroorzaakten. Niet iedere Jood was een begaafd muzikant of begenadigd arts. Dat is meer het plaatje vanaf 1980.
The End Times are wild
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:48 #151
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78618809
quote:

[..]

De discussie over marokkanen nu gaat over diegene die zich misdragen. Ik heb in geen enkel debat Wilders op horen roepen tot haat tegen vreemdelingen, iets wat Hitler wel deed. Derhalve valt de bodem onder je vergelijking weg, en als klap op de vuurpijl is je eigen argumentatie ook paradoxaal.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78618810
quote:

[..]

Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo? Hitler gaf de Joden de schuld van alle ellende in Duitsland en in de wereld en legde ze steeds meer beperkingen op. Wilders geeft de moslims de schuld van alle ellende in NL en in de wereld en probeert ze nu ook steeds meer beperkingen op te leggen. Dat is de eerste voor de hand liggende overeenkomst toch wel lijkt me zo.
pi_78618823
quote:
Eens, maar dat is waar Wilders dan ook niet op stoelt. Wilders weet de nuance te maken tussen een bevolkingsgroep en een geloof; hij zegt dat je niet met een hoofddoekje op naar binnen mag. Hij zegt niet dat je als moslim niet naar binnen mag. Dat het in praktijk op hetzelfde neerkomt, is een andere discussie.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:42:07 #154
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78618825
quote:

[..]

Onzin, niemand van de Duitsers viel dat op totdat Hitler dat zei. Nu waren de problemen met bijvoorbeeld kutmarrokaantjes overal bekend, nog voordat iemand ook maar van Wilders gehoord had.
pi_78618869
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Waar speel ik op de man?
Doe je niet. Je braakt net zoals Wilders nietszeggende one-liners uit waarmee je het debat geen goed doet.
En ja, dat is ook iets dat Wilders deed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:43:19 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 23:43:33 #156
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78618891
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo? Hitler gaf de Joden de schuld van alle ellende in Duitsland en in de wereld en legde ze steeds meer beperkingen op. Wilders geeft de moslims de schuld van alle ellende in NL en in de wereld en probeert ze nu ook steeds meer beperkingen op te leggen. Dat is de eerste voor de hand liggende overeenkomst toch wel lijkt me zo.
Ik geloof niet dat Wilders de schuld voor de crisis bij moslims neerlegt hoor
pi_78618909
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

De discussie over marokkanen nu gaat over diegene die zich misdragen. Ik heb in geen enkel debat Wilders op horen roepen tot haat tegen vreemdelingen, iets wat Hitler wel deed. Derhalve valt de bodem onder je vergelijking weg, en als klap op de vuurpijl is je eigen argumentatie ook paradoxaal.
Wilders rept toch steeds vaker over moslims en niet enkel over straatterroristen. Hij maakt allang geen onderscheid meer.
pi_78618918
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wilders zegt dat alles wat aanhanger van de Islam is een gevaar voor de samenleving is. Iedere moslim is in zijn ogen een potentiele terrorist. Wilders wil dit land verboden toegang maken voor moslims. Maar ik ga verder niet meer in op jouw berichten. Enige intelligentie heb ik nog niet kunnen ontdekken bij jou helaas.
pi_78618937
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders rept toch steeds vaker over moslims en niet enkel over straatterroristen. Hij maakt allang geen onderscheid meer.
Exact.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:44:50 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78618961
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die kun je ook op het conto van het CDA schrijven hoor, maar niet zo op het conto van de SP. Bolkestein begon er als eerste over bij de VVD, maar het is heel lang een taboe geweest in Nederland, over de hele linie.

En wat de PvdA nu voorstelt zou 12 jaar geleden de VVD nog niet gezegd hebben. Er is überhaupt een maatschappelijke ommekeer met een beetje een neiging zich te onderscheiden van het verleden door het bepaalde groepen nu in de schoenen te schuiven. Maar het is een breed (achteraf gezien) falend beleid geweest.
Dat is helemaal waar. Als de VVD 12 jaar geleden op tv gewoon toegegeven zou hebben dat er grote problemen met de criminaliteit onder Marokkanen of arbeidsethos bij Somaliërs was dat een schok geweest. Wat dat betreft is er veel veranderd. Dat is ook de enige nuttige functie die oproerkraaiers zoals Wilders gehad hebben: het debat hoeft nu niet langer compleet versluierd gevoerd te worden en problemen mogen benoemd worden.
The End Times are wild
pi_78618967
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:43 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Wilders de schuld voor de crisis bij moslims neerlegt hoor
Geef hem de kans, dan doet hij dat ook nog. Hij wilde niet voor niets weten wat allochtonen (lees: moslims) kosten.
pi_78618992
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Nee. Hitler gaf niet de Joden in beginsel de schuld, hij gaf de welgestelde Joodse middenstand, die goed vertegenwoordigd was in het bedrijfsleven, de schuld van de economische depressie waarin Duitsland terecht kwam na WO1. Zij zouden op slinkse wijze ervoor zorgen dat het Duitse volk arm bleef.
Dat is een wezenlijk verschil. De beperkingen kwamen pas nadat hij een volledig mandaat had verkregen door een heimelijke staatsgreep te plegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:46:02 ]
pi_78618994
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:42 schreef Klummie het volgende:

[..]

Onzin, niemand van de Duitsers viel dat op totdat Hitler dat zei. Nu waren de problemen met bijvoorbeeld kutmarrokaantjes overal bekend, nog voordat iemand ook maar van Wilders gehoord had.
Precies, Hitler heeft eigenhandig het west-europese anti-semitisme aangewakkerd. Jodenhaat bestond in de jaren dertig in het hele westen. Zelfs in de VS. Henry Ford was daar een goed voorbeeld van.

edit:
  maandag 1 maart 2010 @ 23:46:04 #164
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78619015
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:44 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Wilders zegt dat alles wat aanhanger van de Islam is een gevaar voor de samenleving is. Iedere moslim is in zijn ogen een potentiele terrorist. Wilders wil dit land verboden toegang maken voor moslims. Maar ik ga verder niet meer in op jouw berichten. Enige intellegentie heb ik nog niet kunnen ontdekken bij jou helaas.
Ingelijks. Aangezien dit al de tweede keer is dat je zomaar iemand voor dom uitmaakt in 1 topic.
pi_78619026
Er zijn 4 groepen Moslims waar Wilders bezwaar tegen heeft: niet (willen) werken, crimineel, religieus fanaat (homos van flat), terrorisme-bedreigers, verder geen probleem.. en ieder normaal mens zou daar ook bezwaar tegen moeten hebben, Verder hier binnendringen door gezinshereniging te verbieden is ook alleszins acceptabel, wat zijn die niet-Pvv-ers toch giga-naief.. erg lief hoor, maar al te goed is nog steeds buurmans gek...!! Zo.. het werd even tijd voor een ander geluid
  maandag 1 maart 2010 @ 23:46:45 #166
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78619044
quote:

[..]

Geef hem de kans, dan doet hij dat ook nog. Hij wilde niet voor niets weten wat allochtonen (lees: moslims) kosten.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt
  maandag 1 maart 2010 @ 23:47:10 #167
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78619070
quote:

[..]

Wilders zegt dat alles wat aanhanger van de Islam is een gevaar voor de samenleving is. Iedere moslim is in zijn ogen een potentiele terrorist. Wilders wil dit land verboden toegang maken voor moslims. Maar ik ga verder niet meer in op jouw berichten. Enige intellegentie heb ik nog niet kunnen ontdekken bij jou helaas.
Weet je uberhaupt hoe je het schrijft

Jij begint met achterlijke vergelijkingen. Prove it. En wat is de overeenkomst tussen regeringsdeelname van Wilders en Hitler? Ging dat beide op democratische wijze?
Bis bis bis
pi_78619082
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:46 schreef halo1 het volgende:
Er zijn 4 groepen Moslims waar Wilders bezwaar tegen heeft: niet (willen) werken, crimineel, religieus fanaat (homos van flat), terrorisme-bedreigers, verder geen probleem.. en ieder normaal mens zou daar ook bezwaar tegen moeten hebben, Verder hier binnendringen door gezinshereniiging verbieden is ook alleszins acceptabel, wat zijn die niet-Pvv-ers toch giga-naief.. erg lief hoor, maar al te goed is nog steeds buurmans gek...!! Zo.. het werd even tijd voor een ander geluid
Volgens Wilders bestaat er geen gematigde islam.

Ergo, er zijn geen gematigde moslims en is hij dus gekant tegen de complete groep.
pi_78619106
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:46 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Ingelijks. Aangezien dit al de tweede keer is dat je zomaar iemand voor dom uitmaakt in 1 topic.
Niet zomaar hoor.
pi_78619125
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Jij begint met achterlijke vergelijkingen. Prove it. En wat is de overeenkomst tussen regeringsdeelname van Wilders en Hitler? Ging dat beide op democratische wijze?
Hitler is in eerste instantie gewoon democratisch gekozen inderdaad.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:48:14 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_78619126
quote:
Er zijn 4 groepen Moslims waar Wilders bezwaar tegen heeft: niet (willen) werken, crimineel, religieus fanaat (homos van flat), terrorisme-bedreigers, verder geen probleem.. en ieder normaal mens zou daar ook bezwaar tegen moeten hebben, Verder hier binnendringen door gezinshereniiging verbieden is ook alleszins acceptabel, wat zijn die niet-Pvv-ers toch giga-naief.. erg lief hoor, maar al te goed is nog steeds buurmans gek...!! Zo.. het werd even tijd voor een ander geluid
Maar al die groepen heb je ook onder niet-moslims. Maar daar hoor ik Wilders nooit over...
pi_78619146
quote:

[..]

Wilders zegt dat alles wat aanhanger van de Islam is een gevaar voor de samenleving is.
Ook dat zegt hij niet. Hij zegt letterlijk dat de 'islamisering' van Nederland een gevaar is. In zoverre spreekt Wilders niet over de aanhangers, die zich natuurlijk wel gekrenkt voelen hierdoor.
quote:
Iedere moslim is in zijn ogen een potentiele terrorist.
Wederom onjuist. Wilders vind elke moslim een potentieel gevaar, mits deze radicaliseert.
quote:
Wilders wil dit land verboden toegang maken voor moslims.
Wilders wil een immigratiestop. Dat beperkt zich niet tot moslims alleen.
quote:
Maar ik ga verder niet meer in op jouw berichten. Enige intellegentie heb ik nog niet kunnen ontdekken bij jou helaas.
Jou blijven verbeteren is anders ook vrij intensief hoor.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:48:49 #173
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78619159
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:47 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Niet zomaar hoor.
Oh, jij hebt toevallig het hele forum een IQ-test laten afnemen? Ga zelf fietsen.
pi_78619169
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb een totale minachting voor het proletariaat. Maar toch schat ik het niet zó laag in dat het werkelijk gelooft dat Wilders ook maar enigszins kwaliteiten als debater heeft. Je hoeft geen moeilijke studie gedaan te hebben waarbij je sommen moest maken en landen moest leren om te zien dat Wilders enkel raaskalt.
Een 'moeilijke studie' betekent sommetjes maken en landjes stampen?
quote:
Onbewust raakt Wilders gewoon een veel diepere snaar. De Volksempfindliche snaar van het voortbestaan die ieder volk in zich draagt. Daarom heeft hij succes. Niet vanwege enige kwaliteit dan ook. Het enige waar hij wel goed in is, is de publiciteit zoeken. Maar waar je normaal zou verwachten dat deze publiciteit zich dan tegen hem keert omdat het idioot is wat hij beweert heeft hij toch succes.
Natuurlijk raakt WIlders een snaar. Een bepaalde groep mensen voelt zich onrecht aangedaan en Wilders weet hen prima aan te spreken. Enerzijds op juridisch gebied, anderzijds op financieel gebied. "De hoge heren in pakken" die zich verrijken ten koste van de leraar, verpleger, arbeider, enzovoort. Wilders als 'de stem van het volk' zien vind ik dan wel weer wat vreemd. In de peilingen staat hij in het meest gunstige geval op een zetelaantal van 26 of 27. In de parlementaire geschiedenis had de grootste partij eigenlijk bijna altijd wel minimaal zo'n 40 zetels.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 1 maart 2010 @ 23:49:45 #175
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78619197
quote:

[..]

Daar had het geen reet mee te maken. Hitlers antisemitisme was niet ingegeven door jaloezie op de joden, maar door een bizarre vorm van ideeën omtrent een darwinistische rassenstrijd.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78619220
quote:
Er zijn 4 groepen Moslims waar Wilders bezwaar tegen heeft: niet (willen) werken, crimineel, religieus fanaat (homos van flat), terrorisme-bedreigers, verder geen probleem.. en ieder normaal mens zou daar ook bezwaar tegen moeten hebben, Verder hier binnendringen door gezinshereniging te verbieden is ook alleszins acceptabel, wat zijn die niet-Pvv-ers toch giga-naief.. erg lief hoor, maar al te goed is nog steeds buurmans gek...!! Zo.. het werd even tijd voor een ander geluid
Onzin. Wilders roept te pas en te onpas dat alles wat aanhanger is van de Islam, een gevaar is voor het land en de wereld.
pi_78619225
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:41 schreef StormWarning het volgende:
Het lijkt tegenwoordig wel de nieuwe politieke correctheid om Wilders een goede debater te noemen uit angst om tot de linkse elite gerekend te worden, nu in Nova ook weer.
Mwah daar merk ik niet veel van.

Bovendien heeft Wilders nooit een debat gevoerd. Hij herhaalt telkens z'n standaard praatje. Hij maakt meer loze mededelingen bedoelt om z'n achterban warm te maken dan dat hij een gesprek voert. Leugenachtige mededelingen, natuurlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78619233
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja. Hitler is op democratische wijze verkozen tot partijleider, waarna hij de macht heimelijk overnam, de bondsrepubliek machteloos maakte en zo zijn eigen wetten en regels kon doordrukken en effectief een dictatorschap kon afdwingen.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:50:12 #179
181126 MouzurX
Misschien?
pi_78619235
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar al die groepen heb je ook onder niet-moslims. Maar daar hoor ik Wilders nooit over...
Leidt er wel toe dat andere partijen nu gaan zeggen: nee dat zijn niet alleen de moslims maar dat kut hangtuig.
Nou nog net niet zo erg, maar ze benoemen het probleem iig nu eindelijk ook.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:50:19 #180
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78619238
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. Als de VVD 12 jaar geleden op tv gewoon toegegeven zou hebben dat er grote problemen met de criminaliteit onder Marokkanen of arbeidsethos bij Somaliërs was dat een schok geweest. Wat dat betreft is er veel veranderd. Dat is ook de enige nuttige functie die oproerkraaiers zoals Wilders gehad hebben: het debat hoeft nu niet langer compleet versluierd gevoerd te worden en problemen mogen benoemd worden.
Ze lieten onlangs, ik meen bij DWDD een fragmentje zien, van Janmaat die stelde dat Lubbers ‘cadeautjes weggaf’, immers, je kon na zoveel jaar gewoon Nederlanderschap aanvragen, zonder dat er eisen tegenover stonden.

Gezien de issue ‘Nederlands leren’, krijgt hij wat dat betreft nu keihard gelijk. (Alhoewel ik Janmaat niet voor 100% wil rehabiliteren.)

Nederland heeft natuurlijk heel lang officieel beleid gevoerd van tijdelijkheid van verblijf en terugkeer die daarop volgde. Achteraf gezien een foute keus. Maar dat is ook deel van het gemak van achteraf.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:50:22 #181
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78619242
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hitler is in eerste instantie gewoon democratisch gekozen inderdaad.
Exact. Maar daarna liep het wat anders. Dat gescherm met Hitler is democratisch aan de macht gekomen is dus gewoon onzin en kan de prullenbak in.
Bis bis bis
pi_78619266
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:50 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Onzin. Wilders roept te pas en te onpas dat alles wat aanhanger is van de Islam, een gevaar is voor het land en de wereld.
Nee. Enige nuance zou jou goed passen. Ik snap wel waar je het vandaan haalt, want je hoort andere dingen dan Wilders zegt. Je moet echter goed opletten hoe Wilders de nuances aanbrengt in zijn opmerkingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:51:24 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 23:51:28 #183
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78619293
Maar ik ben iig blij dat jij intellegent bent hoor Scanman
Bis bis bis
  maandag 1 maart 2010 @ 23:51:45 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78619310
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een 'moeilijke studie' betekent sommetjes maken en landjes stampen?
[..]
Nou, nóg sterker dan: je hoeft misschien helemaal niet zo'n moeilijke studie gedaan te hebben om te zien dat Wilders raaskalt!

aka ironie.
quote:
Natuurlijk raakt WIlders een snaar. Een bepaalde groep mensen voelt zich onrecht aangedaan en Wilders weet hen prima aan te spreken. Enerzijds op juridisch gebied, anderzijds op financieel gebied. "De hoge heren in pakken" die zich verrijken ten koste van de leraar, verpleger, arbeider, enzovoort. Wilders als 'de stem van het volk' zien vind ik dan wel weer wat vreemd. In de peilingen staat hij in het meest gunstige geval op een zetelaantal van 26 of 27. In de parlementaire geschiedenis had de grootste partij eigenlijk bijna altijd wel minimaal zo'n 40 zetels.
We zitten nu in de unieke situatie van een totale verdeling van het politieke speelveld. Er zijn ook geen andere grote partijen meer over.
The End Times are wild
  maandag 1 maart 2010 @ 23:52:11 #185
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78619333
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies, Hitler heeft eigenhandig het west-europese anti-semitisme aangewakkerd. Jodenhaat bestond in de jaren dertig in het hele westen. Zelfs in de VS. Henry Ford was daar een goed voorbeeld van.

edit:
Sterker nog, het bestond al 20 eeuwen, alleen hadden de Duitsers het nog niet door

Geloof je dat de gemiddelde Duitser joden haatte voor Hitler zei dat ze de schuld van alles waren? Kom nou, Hitler kreeg zelfs zijn IJzeren Kruis van een jood
  maandag 1 maart 2010 @ 23:52:13 #186
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78619337
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:51 schreef eriksd het volgende:
Van grammarnaziën (oh the irony) wordt niemand blij.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:52:14 #187
104871 remlof
Europees federalist
pi_78619340
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Doe je niet. Je braakt net zoals Wilders nietszeggende one-liners uit waarmee je het debat geen goed doet.
En ja, dat is ook iets dat Wilders deed.
Als ik zeg dat hij een hele bevolkingsgroep wegzet als minderwaardig, of op z'n minst is datr toch geen one-liner? Dat hij het alleen zegt in one-liners kan ik ook niks aan doen, het hele programma van de PVV bestaat uit one-liners. Letterlijk zelfs, zie punt II.
pi_78619350
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ook dat zegt hij niet. Hij zegt letterlijk dat de 'islamisering' van Nederland een gevaar is. In zoverre spreekt Wilders niet over de aanhangers, die zich natuurlijk wel gekrenkt voelen hierdoor.
[..]

Wederom onjuist. Wilders vind elke moslim een potentieel gevaar, mits deze radicaliseert.
[..]

Wilders wil een immigratiestop. Dat beperkt zich niet tot moslims alleen.
Alles onjuist!

Tijdens het debat vanavond zei hij nadrukkelijk dat hij geen moslims meer wil toelaten.
En hij noemt alles wat aanhanger is van de Islam een gevaar voor dit land en de wereld. Man, lees je eens in zou ik zeggen. Je hebt geen idee wat de man allemaal al geroepen heeft.
pi_78619351
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:49 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Daar had het geen reet mee te maken. Hitlers antisemitisme was niet ingegeven door jaloezie op de joden, maar door een bizarre vorm van ideeën omtrent een darwinistische rassenstrijd.
Uiteraard. Maar Hitler dacht verder dan de gemiddelde nazi-sympathisant. Of denk je dat hij het electoraat direct voor zich wist te winnen met lulverhalen over het zogenaamde herrenvolk en ubermenschen en untermenschen? Neen, hij gebruikte de welvaartsverschillen en het gevoel van onvrede dat al bestond om de haat aan te wakkeren.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:52:56 #190
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78619373
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ze lieten onlangs, ik meen bij DWDD een fragmentje zien, van Janmaat die stelde dat Lubbers ‘cadeautjes weggaf’, immers, je kon na zoveel jaar gewoon Nederlanderschap aanvragen, zonder dat er eisen tegenover stonden.

Gezien de issue ‘Nederlands leren’, krijgt hij wat dat betreft nu keihard gelijk. (Alhoewel ik Janmaat niet voor 100% wil rehabiliteren.)

Nederland heeft natuurlijk heel lang officieel beleid gevoerd van tijdelijkheid van verblijf en terugkeer die daarop volgde. Achteraf gezien een foute keus. Maar dat is ook deel van het gemak van achteraf.
Het is toch te gek voor woorden dat we dit soort gezonde inzichten overlieten aan randfiguren als Janmaat? Dat is ook de reden dat Wilders zoveel stemmen krijgt. Niet omdar hij het zo goed doet, maar omdat de rest het zo slecht doet.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78619385
quote:

[..]

Wilders is niet voor niets een one-issue partij
pi_78619404
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:51 schreef eriksd het volgende:
LOL... Je hebt een keer een schrijffoutje bij mij gevonden hoor Goed van je. Nou moet ik wel dom zijn
Ga even iemand anders pesten ofzo.
pi_78619413
Wilders doet geen ènkele moeite om genuanceerd over te komen als het over de Islam gaat, dus waarom verdient hij de schijn van zoveel mensen om genuanceerder te zijn dan hij zelf voor wil komen? Volgens mij vind ie t alleen maar heerlijk als je em met de NSB vergelijkt en anders heeft onze Geert weer een onderwerp waarbij hij de slachtofferrol aan kan nemen, dus vooral vaak doen die foute vergelijkingen als je dan toch perse tijd en aandacht aan hem moet besteden. Hij diskwalificeert mensen op basis van gedrag gecombineerd(!) met religie en dat slaat nergens op. Ik ben net als Geert groot voorstander van de vrije meningsuiting in dit land, dus zolang hij de aandacht krijgt, vooral op in blijven gaan. Niet de discussie aangaan, dat doet hij ook niet, gewoon af blijven zeiken die vent totdat ie zoveel bewakers mee moet nemen naar Den Haag dat de publieke tribune het niet meer houdt en hij wel weg MOET!
  maandag 1 maart 2010 @ 23:54:53 #194
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78619455
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:53 schreef scanman1 het volgende:

[..]

LOL... Je hebt een keer een schrijffoutje bij mij gevonden hoor Goed van je. Nou moet ik wel dom zijn
Ga even iemand anders pesten ofzo.
Het is toch een klassieker. Meneer is o zo slim en ontwikkeld, perst er continu belachelijke opmerkingen, vergelijkingen en beledigingen uit en is dan ook meteen gepikeerd als hij zo'n misser begaat.
Bis bis bis
pi_78619466
En weer moet de overeenkomst blijkbaar exact zijn volgens sommigen voordat je mag spreken van overeenkomsten. Om moe van te worden. Laatste nog iemand: "Nee hoor. Wilders is helemaal niet als Hitler. Hij heeft toch geen miljoenen joden vermoord".
pi_78619469
quote:

[..]

Ja, daar heb je trouwens groot gelijk in.. wees nou maar blij dat Wilders die fout maakt.. als hij dat voor alle Nederlanders zou laten gelden zou hij nog meer stemmen trekken .. en ik weet nog wel een paar slogans waarmee hij op de absolute meerderheid zou afstevenen.. maar niet verder vertellen hoor
  maandag 1 maart 2010 @ 23:55:25 #197
181126 MouzurX
Misschien?
pi_78619473
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, nóg sterker dan: je hoeft misschien helemaal niet zo'n moeilijke studie gedaan te hebben om te zien dat Wilders raaskalt!
ja maar wat voor oplossingen hebben de andere partijen?

Had dit al in een ander topic geplaatst:

In principe heeft alleen Rutte een enigszins concrete oplossing toegedragen op het 3de discussiepunt..
  maandag 1 maart 2010 @ 23:55:45 #198
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78619488
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:52 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Van grammarnaziën (oh the irony) wordt niemand blij.
Ik ook niet. Maar dit kon niet missen.
Bis bis bis
pi_78619514
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Exact. Maar daarna liep het wat anders. Dat gescherm met Hitler is democratisch aan de macht gekomen is dus gewoon onzin en kan de prullenbak in.
Hiltler deelde zijn bondskanselierschap met een andere kerel. Ik kan even niet op zijn naam komen. Toen hij inmiddels was genesteld in de Duitse politiek en het hoogste ambt bekleedde gebruikte hij de nep-aanslag op de Reichstag om solo aan de macht te komen. Hij beweerde dat de brand was aangestoken door een communist en kon zo zijn politieke tegenstanders uit de weg ruimen.
pi_78619536
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is toch een klassieker. Meneer is o zo slim en ontwikkeld, perst er continu belachelijke opmerkingen, vergelijkingen en beledigingen uit en is dan ook meteen gepikeerd als hij zo'n misser begaat.
Ik gepikeerd? Think again Het is komisch dat ik een keer een typvoutje maak en dat er meteen wordt bijgehaald. Wel weer erg typerend trouwens.

(heb je hem al gezien? POSTEN !!!!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')