abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78619220
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:46 schreef halo1 het volgende:
Er zijn 4 groepen Moslims waar Wilders bezwaar tegen heeft: niet (willen) werken, crimineel, religieus fanaat (homos van flat), terrorisme-bedreigers, verder geen probleem.. en ieder normaal mens zou daar ook bezwaar tegen moeten hebben, Verder hier binnendringen door gezinshereniging te verbieden is ook alleszins acceptabel, wat zijn die niet-Pvv-ers toch giga-naief.. erg lief hoor, maar al te goed is nog steeds buurmans gek...!! Zo.. het werd even tijd voor een ander geluid
Onzin. Wilders roept te pas en te onpas dat alles wat aanhanger is van de Islam, een gevaar is voor het land en de wereld.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_78619225
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:41 schreef StormWarning het volgende:
Het lijkt tegenwoordig wel de nieuwe politieke correctheid om Wilders een goede debater te noemen uit angst om tot de linkse elite gerekend te worden, nu in Nova ook weer.
Mwah daar merk ik niet veel van.

Bovendien heeft Wilders nooit een debat gevoerd. Hij herhaalt telkens z'n standaard praatje. Hij maakt meer loze mededelingen bedoelt om z'n achterban warm te maken dan dat hij een gesprek voert. Leugenachtige mededelingen, natuurlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78619233
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Weet je uberhaupt hoe je het schrijft

Jij begint met achterlijke vergelijkingen. Prove it. En wat is de overeenkomst tussen regeringsdeelname van Wilders en Hitler? Ging dat beide op democratische wijze?
Ja. Hitler is op democratische wijze verkozen tot partijleider, waarna hij de macht heimelijk overnam, de bondsrepubliek machteloos maakte en zo zijn eigen wetten en regels kon doordrukken en effectief een dictatorschap kon afdwingen.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:50:12 #179
181126 MouzurX
Misschien?
pi_78619235
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar al die groepen heb je ook onder niet-moslims. Maar daar hoor ik Wilders nooit over...
Leidt er wel toe dat andere partijen nu gaan zeggen: nee dat zijn niet alleen de moslims maar dat kut hangtuig.
Nou nog net niet zo erg, maar ze benoemen het probleem iig nu eindelijk ook.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:50:19 #180
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78619238
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. Als de VVD 12 jaar geleden op tv gewoon toegegeven zou hebben dat er grote problemen met de criminaliteit onder Marokkanen of arbeidsethos bij Somaliërs was dat een schok geweest. Wat dat betreft is er veel veranderd. Dat is ook de enige nuttige functie die oproerkraaiers zoals Wilders gehad hebben: het debat hoeft nu niet langer compleet versluierd gevoerd te worden en problemen mogen benoemd worden.
Ze lieten onlangs, ik meen bij DWDD een fragmentje zien, van Janmaat die stelde dat Lubbers ‘cadeautjes weggaf’, immers, je kon na zoveel jaar gewoon Nederlanderschap aanvragen, zonder dat er eisen tegenover stonden.

Gezien de issue ‘Nederlands leren’, krijgt hij wat dat betreft nu keihard gelijk. (Alhoewel ik Janmaat niet voor 100% wil rehabiliteren.)

Nederland heeft natuurlijk heel lang officieel beleid gevoerd van tijdelijkheid van verblijf en terugkeer die daarop volgde. Achteraf gezien een foute keus. Maar dat is ook deel van het gemak van achteraf.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:50:22 #181
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78619242
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hitler is in eerste instantie gewoon democratisch gekozen inderdaad.
Exact. Maar daarna liep het wat anders. Dat gescherm met Hitler is democratisch aan de macht gekomen is dus gewoon onzin en kan de prullenbak in.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78619266
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:50 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Onzin. Wilders roept te pas en te onpas dat alles wat aanhanger is van de Islam, een gevaar is voor het land en de wereld.
Nee. Enige nuance zou jou goed passen. Ik snap wel waar je het vandaan haalt, want je hoort andere dingen dan Wilders zegt. Je moet echter goed opletten hoe Wilders de nuances aanbrengt in zijn opmerkingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:51:24 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 23:51:28 #183
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78619293
Maar ik ben iig blij dat jij intellegent bent hoor Scanman
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:51:45 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78619310
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een 'moeilijke studie' betekent sommetjes maken en landjes stampen?
[..]
Nou, nóg sterker dan: je hoeft misschien helemaal niet zo'n moeilijke studie gedaan te hebben om te zien dat Wilders raaskalt!

aka ironie.
quote:
Natuurlijk raakt WIlders een snaar. Een bepaalde groep mensen voelt zich onrecht aangedaan en Wilders weet hen prima aan te spreken. Enerzijds op juridisch gebied, anderzijds op financieel gebied. "De hoge heren in pakken" die zich verrijken ten koste van de leraar, verpleger, arbeider, enzovoort. Wilders als 'de stem van het volk' zien vind ik dan wel weer wat vreemd. In de peilingen staat hij in het meest gunstige geval op een zetelaantal van 26 of 27. In de parlementaire geschiedenis had de grootste partij eigenlijk bijna altijd wel minimaal zo'n 40 zetels.
We zitten nu in de unieke situatie van een totale verdeling van het politieke speelveld. Er zijn ook geen andere grote partijen meer over.
The End Times are wild
  maandag 1 maart 2010 @ 23:52:11 #185
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78619333
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies, Hitler heeft eigenhandig het west-europese anti-semitisme aangewakkerd. Jodenhaat bestond in de jaren dertig in het hele westen. Zelfs in de VS. Henry Ford was daar een goed voorbeeld van.

edit:
Sterker nog, het bestond al 20 eeuwen, alleen hadden de Duitsers het nog niet door

Geloof je dat de gemiddelde Duitser joden haatte voor Hitler zei dat ze de schuld van alles waren? Kom nou, Hitler kreeg zelfs zijn IJzeren Kruis van een jood
  maandag 1 maart 2010 @ 23:52:13 #186
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78619337
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:51 schreef eriksd het volgende:
Van grammarnaziën (oh the irony) wordt niemand blij.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:52:14 #187
104871 remlof
Europees federalist
pi_78619340
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Doe je niet. Je braakt net zoals Wilders nietszeggende one-liners uit waarmee je het debat geen goed doet.
En ja, dat is ook iets dat Wilders deed.
Als ik zeg dat hij een hele bevolkingsgroep wegzet als minderwaardig, of op z'n minst is datr toch geen one-liner? Dat hij het alleen zegt in one-liners kan ik ook niks aan doen, het hele programma van de PVV bestaat uit one-liners. Letterlijk zelfs, zie punt II.
Yankee go home!
pi_78619350
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ook dat zegt hij niet. Hij zegt letterlijk dat de 'islamisering' van Nederland een gevaar is. In zoverre spreekt Wilders niet over de aanhangers, die zich natuurlijk wel gekrenkt voelen hierdoor.
[..]

Wederom onjuist. Wilders vind elke moslim een potentieel gevaar, mits deze radicaliseert.
[..]

Wilders wil een immigratiestop. Dat beperkt zich niet tot moslims alleen.
Alles onjuist!

Tijdens het debat vanavond zei hij nadrukkelijk dat hij geen moslims meer wil toelaten.
En hij noemt alles wat aanhanger is van de Islam een gevaar voor dit land en de wereld. Man, lees je eens in zou ik zeggen. Je hebt geen idee wat de man allemaal al geroepen heeft.
pi_78619351
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:49 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Daar had het geen reet mee te maken. Hitlers antisemitisme was niet ingegeven door jaloezie op de joden, maar door een bizarre vorm van ideeën omtrent een darwinistische rassenstrijd.
Uiteraard. Maar Hitler dacht verder dan de gemiddelde nazi-sympathisant. Of denk je dat hij het electoraat direct voor zich wist te winnen met lulverhalen over het zogenaamde herrenvolk en ubermenschen en untermenschen? Neen, hij gebruikte de welvaartsverschillen en het gevoel van onvrede dat al bestond om de haat aan te wakkeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 1 maart 2010 @ 23:52:56 #190
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78619373
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ze lieten onlangs, ik meen bij DWDD een fragmentje zien, van Janmaat die stelde dat Lubbers ‘cadeautjes weggaf’, immers, je kon na zoveel jaar gewoon Nederlanderschap aanvragen, zonder dat er eisen tegenover stonden.

Gezien de issue ‘Nederlands leren’, krijgt hij wat dat betreft nu keihard gelijk. (Alhoewel ik Janmaat niet voor 100% wil rehabiliteren.)

Nederland heeft natuurlijk heel lang officieel beleid gevoerd van tijdelijkheid van verblijf en terugkeer die daarop volgde. Achteraf gezien een foute keus. Maar dat is ook deel van het gemak van achteraf.
Het is toch te gek voor woorden dat we dit soort gezonde inzichten overlieten aan randfiguren als Janmaat? Dat is ook de reden dat Wilders zoveel stemmen krijgt. Niet omdar hij het zo goed doet, maar omdat de rest het zo slecht doet.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78619385
quote:

[..]

Maar al die groepen heb je ook onder niet-moslims. Maar daar hoor ik Wilders nooit over...
Wilders is niet voor niets een one-issue partij
pi_78619404
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:51 schreef eriksd het volgende:
LOL... Je hebt een keer een schrijffoutje bij mij gevonden hoor Goed van je. Nou moet ik wel dom zijn
Ga even iemand anders pesten ofzo.
pi_78619413
Wilders doet geen ènkele moeite om genuanceerd over te komen als het over de Islam gaat, dus waarom verdient hij de schijn van zoveel mensen om genuanceerder te zijn dan hij zelf voor wil komen? Volgens mij vind ie t alleen maar heerlijk als je em met de NSB vergelijkt en anders heeft onze Geert weer een onderwerp waarbij hij de slachtofferrol aan kan nemen, dus vooral vaak doen die foute vergelijkingen als je dan toch perse tijd en aandacht aan hem moet besteden. Hij diskwalificeert mensen op basis van gedrag gecombineerd(!) met religie en dat slaat nergens op. Ik ben net als Geert groot voorstander van de vrije meningsuiting in dit land, dus zolang hij de aandacht krijgt, vooral op in blijven gaan. Niet de discussie aangaan, dat doet hij ook niet, gewoon af blijven zeiken die vent totdat ie zoveel bewakers mee moet nemen naar Den Haag dat de publieke tribune het niet meer houdt en hij wel weg MOET!
  maandag 1 maart 2010 @ 23:54:53 #194
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78619455
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:53 schreef scanman1 het volgende:

[..]

LOL... Je hebt een keer een schrijffoutje bij mij gevonden hoor Goed van je. Nou moet ik wel dom zijn
Ga even iemand anders pesten ofzo.
Het is toch een klassieker. Meneer is o zo slim en ontwikkeld, perst er continu belachelijke opmerkingen, vergelijkingen en beledigingen uit en is dan ook meteen gepikeerd als hij zo'n misser begaat.
Bis bis bis
pi_78619466
En weer moet de overeenkomst blijkbaar exact zijn volgens sommigen voordat je mag spreken van overeenkomsten. Om moe van te worden. Laatste nog iemand: "Nee hoor. Wilders is helemaal niet als Hitler. Hij heeft toch geen miljoenen joden vermoord".
pi_78619469
quote:

[..]

Ja, daar heb je trouwens groot gelijk in.. wees nou maar blij dat Wilders die fout maakt.. als hij dat voor alle Nederlanders zou laten gelden zou hij nog meer stemmen trekken .. en ik weet nog wel een paar slogans waarmee hij op de absolute meerderheid zou afstevenen.. maar niet verder vertellen hoor
  maandag 1 maart 2010 @ 23:55:25 #197
181126 MouzurX
Misschien?
pi_78619473
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, nóg sterker dan: je hoeft misschien helemaal niet zo'n moeilijke studie gedaan te hebben om te zien dat Wilders raaskalt!
ja maar wat voor oplossingen hebben de andere partijen?

Had dit al in een ander topic geplaatst:

In principe heeft alleen Rutte een enigszins concrete oplossing toegedragen op het 3de discussiepunt..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:55:45 #198
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78619488
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:52 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Van grammarnaziën (oh the irony) wordt niemand blij.
Ik ook niet. Maar dit kon niet missen.
Bis bis bis
pi_78619514
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Exact. Maar daarna liep het wat anders. Dat gescherm met Hitler is democratisch aan de macht gekomen is dus gewoon onzin en kan de prullenbak in.
Hiltler deelde zijn bondskanselierschap met een andere kerel. Ik kan even niet op zijn naam komen. Toen hij inmiddels was genesteld in de Duitse politiek en het hoogste ambt bekleedde gebruikte hij de nep-aanslag op de Reichstag om solo aan de macht te komen. Hij beweerde dat de brand was aangestoken door een communist en kon zo zijn politieke tegenstanders uit de weg ruimen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_78619536
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is toch een klassieker. Meneer is o zo slim en ontwikkeld, perst er continu belachelijke opmerkingen, vergelijkingen en beledigingen uit en is dan ook meteen gepikeerd als hij zo'n misser begaat.
Ik gepikeerd? Think again Het is komisch dat ik een keer een typvoutje maak en dat er meteen wordt bijgehaald. Wel weer erg typerend trouwens.

(heb je hem al gezien? POSTEN !!!!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')