abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:48 #151
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78618809
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat niet. Wel hadden Duitsers problemen met joden. Niet omdat zij zich misdroegen, maar omdat de joden hun zaakjes veel prima voor elkaar hadden en een behoorlijk voorspoedig leven leiden terwijl veel Duitsers in de rats zaten dankzij de depressie van de jaren dertig. Dat werd joden kwalijk genomen. Nu klinkt dat als een waanzinnig standpunt, maar net als nu wanneer het Marokkanen-probleem in de kroeg ter sprake komt, stonden de Gunthers met de pet keihard ja te knikken als iemand riep dat het eens afgelopen moest zijn met de kutjoden.
De discussie over marokkanen nu gaat over diegene die zich misdragen. Ik heb in geen enkel debat Wilders op horen roepen tot haat tegen vreemdelingen, iets wat Hitler wel deed. Derhalve valt de bodem onder je vergelijking weg, en als klap op de vuurpijl is je eigen argumentatie ook paradoxaal.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78618810
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:35 schreef Klummie het volgende:

[..]

In de jaren dertig waren er inderdaad grote problemen met criminele joden
Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo? Hitler gaf de Joden de schuld van alle ellende in Duitsland en in de wereld en legde ze steeds meer beperkingen op. Wilders geeft de moslims de schuld van alle ellende in NL en in de wereld en probeert ze nu ook steeds meer beperkingen op te leggen. Dat is de eerste voor de hand liggende overeenkomst toch wel lijkt me zo.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_78618823
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:37 schreef LXIV het volgende:
wat zeker veel meer kwaad dan goed gedaan heeft, anders had het nu niet zo uit de hand kunnen lopen.
Maar als Wilders gaat roepen dat openbare gelegenheden voor bepaalde bevolkingsgroepen niet meer toegankelijk mogen worden dan vind ik de vergelijking dus wel terecht.
Eens, maar dat is waar Wilders dan ook niet op stoelt. Wilders weet de nuance te maken tussen een bevolkingsgroep en een geloof; hij zegt dat je niet met een hoofddoekje op naar binnen mag. Hij zegt niet dat je als moslim niet naar binnen mag. Dat het in praktijk op hetzelfde neerkomt, is een andere discussie.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:42:07 #154
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78618825
quote:

[..]

Dat niet. Wel hadden Duitsers problemen met joden. Niet omdat zij zich misdroegen, maar omdat de joden hun zaakjes veel prima voor elkaar hadden en een behoorlijk voorspoedig leven leiden terwijl veel Duitsers in de rats zaten dankzij de depressie van de jaren dertig. Dat werd joden kwalijk genomen. Nu klinkt dat als een waanzinnig standpunt, maar net als nu wanneer het Marokkanen-probleem in de kroeg ter sprake komt, stonden de Gunthers met de pet keihard ja te knikken als iemand riep dat het eens afgelopen moest zijn met de kutjoden.
Onzin, niemand van de Duitsers viel dat op totdat Hitler dat zei. Nu waren de problemen met bijvoorbeeld kutmarrokaantjes overal bekend, nog voordat iemand ook maar van Wilders gehoord had.
pi_78618869
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Waar speel ik op de man?
Doe je niet. Je braakt net zoals Wilders nietszeggende one-liners uit waarmee je het debat geen goed doet.
En ja, dat is ook iets dat Wilders deed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:43:19 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 23:43:33 #156
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78618891
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo? Hitler gaf de Joden de schuld van alle ellende in Duitsland en in de wereld en legde ze steeds meer beperkingen op. Wilders geeft de moslims de schuld van alle ellende in NL en in de wereld en probeert ze nu ook steeds meer beperkingen op te leggen. Dat is de eerste voor de hand liggende overeenkomst toch wel lijkt me zo.
Ik geloof niet dat Wilders de schuld voor de crisis bij moslims neerlegt hoor
pi_78618909
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

De discussie over marokkanen nu gaat over diegene die zich misdragen. Ik heb in geen enkel debat Wilders op horen roepen tot haat tegen vreemdelingen, iets wat Hitler wel deed. Derhalve valt de bodem onder je vergelijking weg, en als klap op de vuurpijl is je eigen argumentatie ook paradoxaal.
Wilders rept toch steeds vaker over moslims en niet enkel over straatterroristen. Hij maakt allang geen onderscheid meer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_78618918
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wilders zegt dat alles wat aanhanger van de Islam is een gevaar voor de samenleving is. Iedere moslim is in zijn ogen een potentiele terrorist. Wilders wil dit land verboden toegang maken voor moslims. Maar ik ga verder niet meer in op jouw berichten. Enige intelligentie heb ik nog niet kunnen ontdekken bij jou helaas.
pi_78618937
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders rept toch steeds vaker over moslims en niet enkel over straatterroristen. Hij maakt allang geen onderscheid meer.
Exact.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:44:50 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78618961
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die kun je ook op het conto van het CDA schrijven hoor, maar niet zo op het conto van de SP. Bolkestein begon er als eerste over bij de VVD, maar het is heel lang een taboe geweest in Nederland, over de hele linie.

En wat de PvdA nu voorstelt zou 12 jaar geleden de VVD nog niet gezegd hebben. Er is überhaupt een maatschappelijke ommekeer met een beetje een neiging zich te onderscheiden van het verleden door het bepaalde groepen nu in de schoenen te schuiven. Maar het is een breed (achteraf gezien) falend beleid geweest.
Dat is helemaal waar. Als de VVD 12 jaar geleden op tv gewoon toegegeven zou hebben dat er grote problemen met de criminaliteit onder Marokkanen of arbeidsethos bij Somaliërs was dat een schok geweest. Wat dat betreft is er veel veranderd. Dat is ook de enige nuttige functie die oproerkraaiers zoals Wilders gehad hebben: het debat hoeft nu niet langer compleet versluierd gevoerd te worden en problemen mogen benoemd worden.
The End Times are wild
pi_78618967
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:43 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Wilders de schuld voor de crisis bij moslims neerlegt hoor
Geef hem de kans, dan doet hij dat ook nog. Hij wilde niet voor niets weten wat allochtonen (lees: moslims) kosten.
pi_78618992
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:41 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Nee. Hitler gaf niet de Joden in beginsel de schuld, hij gaf de welgestelde Joodse middenstand, die goed vertegenwoordigd was in het bedrijfsleven, de schuld van de economische depressie waarin Duitsland terecht kwam na WO1. Zij zouden op slinkse wijze ervoor zorgen dat het Duitse volk arm bleef.
Dat is een wezenlijk verschil. De beperkingen kwamen pas nadat hij een volledig mandaat had verkregen door een heimelijke staatsgreep te plegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:46:02 ]
pi_78618994
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:42 schreef Klummie het volgende:

[..]

Onzin, niemand van de Duitsers viel dat op totdat Hitler dat zei. Nu waren de problemen met bijvoorbeeld kutmarrokaantjes overal bekend, nog voordat iemand ook maar van Wilders gehoord had.
Precies, Hitler heeft eigenhandig het west-europese anti-semitisme aangewakkerd. Jodenhaat bestond in de jaren dertig in het hele westen. Zelfs in de VS. Henry Ford was daar een goed voorbeeld van.

edit:
  maandag 1 maart 2010 @ 23:46:04 #164
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78619015
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:44 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Wilders zegt dat alles wat aanhanger van de Islam is een gevaar voor de samenleving is. Iedere moslim is in zijn ogen een potentiele terrorist. Wilders wil dit land verboden toegang maken voor moslims. Maar ik ga verder niet meer in op jouw berichten. Enige intellegentie heb ik nog niet kunnen ontdekken bij jou helaas.
Ingelijks. Aangezien dit al de tweede keer is dat je zomaar iemand voor dom uitmaakt in 1 topic.
pi_78619026
Er zijn 4 groepen Moslims waar Wilders bezwaar tegen heeft: niet (willen) werken, crimineel, religieus fanaat (homos van flat), terrorisme-bedreigers, verder geen probleem.. en ieder normaal mens zou daar ook bezwaar tegen moeten hebben, Verder hier binnendringen door gezinshereniging te verbieden is ook alleszins acceptabel, wat zijn die niet-Pvv-ers toch giga-naief.. erg lief hoor, maar al te goed is nog steeds buurmans gek...!! Zo.. het werd even tijd voor een ander geluid
  maandag 1 maart 2010 @ 23:46:45 #166
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78619044
quote:

[..]

Geef hem de kans, dan doet hij dat ook nog. Hij wilde niet voor niets weten wat allochtonen (lees: moslims) kosten.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt
  maandag 1 maart 2010 @ 23:47:10 #167
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78619070
quote:

[..]

Wilders zegt dat alles wat aanhanger van de Islam is een gevaar voor de samenleving is. Iedere moslim is in zijn ogen een potentiele terrorist. Wilders wil dit land verboden toegang maken voor moslims. Maar ik ga verder niet meer in op jouw berichten. Enige intellegentie heb ik nog niet kunnen ontdekken bij jou helaas.
Weet je uberhaupt hoe je het schrijft

Jij begint met achterlijke vergelijkingen. Prove it. En wat is de overeenkomst tussen regeringsdeelname van Wilders en Hitler? Ging dat beide op democratische wijze?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78619082
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:46 schreef halo1 het volgende:
Er zijn 4 groepen Moslims waar Wilders bezwaar tegen heeft: niet (willen) werken, crimineel, religieus fanaat (homos van flat), terrorisme-bedreigers, verder geen probleem.. en ieder normaal mens zou daar ook bezwaar tegen moeten hebben, Verder hier binnendringen door gezinshereniiging verbieden is ook alleszins acceptabel, wat zijn die niet-Pvv-ers toch giga-naief.. erg lief hoor, maar al te goed is nog steeds buurmans gek...!! Zo.. het werd even tijd voor een ander geluid
Volgens Wilders bestaat er geen gematigde islam.

Ergo, er zijn geen gematigde moslims en is hij dus gekant tegen de complete groep.
pi_78619106
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:46 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Ingelijks. Aangezien dit al de tweede keer is dat je zomaar iemand voor dom uitmaakt in 1 topic.
Niet zomaar hoor.
pi_78619125
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Weet je uberhaupt hoe je het schrijft

Jij begint met achterlijke vergelijkingen. Prove it. En wat is de overeenkomst tussen regeringsdeelname van Wilders en Hitler? Ging dat beide op democratische wijze?
Hitler is in eerste instantie gewoon democratisch gekozen inderdaad.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:48:14 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_78619126
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:46 schreef halo1 het volgende:
Er zijn 4 groepen Moslims waar Wilders bezwaar tegen heeft: niet (willen) werken, crimineel, religieus fanaat (homos van flat), terrorisme-bedreigers, verder geen probleem.. en ieder normaal mens zou daar ook bezwaar tegen moeten hebben, Verder hier binnendringen door gezinshereniiging verbieden is ook alleszins acceptabel, wat zijn die niet-Pvv-ers toch giga-naief.. erg lief hoor, maar al te goed is nog steeds buurmans gek...!! Zo.. het werd even tijd voor een ander geluid
Maar al die groepen heb je ook onder niet-moslims. Maar daar hoor ik Wilders nooit over...
Yankee go home!
pi_78619146
quote:

[..]

Wilders zegt dat alles wat aanhanger van de Islam is een gevaar voor de samenleving is.
Ook dat zegt hij niet. Hij zegt letterlijk dat de 'islamisering' van Nederland een gevaar is. In zoverre spreekt Wilders niet over de aanhangers, die zich natuurlijk wel gekrenkt voelen hierdoor.
quote:
Iedere moslim is in zijn ogen een potentiele terrorist.
Wederom onjuist. Wilders vind elke moslim een potentieel gevaar, mits deze radicaliseert.
quote:
Wilders wil dit land verboden toegang maken voor moslims.
Wilders wil een immigratiestop. Dat beperkt zich niet tot moslims alleen.
quote:
Maar ik ga verder niet meer in op jouw berichten. Enige intellegentie heb ik nog niet kunnen ontdekken bij jou helaas.
Jou blijven verbeteren is anders ook vrij intensief hoor.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:48:49 #173
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78619159
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:47 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Niet zomaar hoor.
Oh, jij hebt toevallig het hele forum een IQ-test laten afnemen? Ga zelf fietsen.
pi_78619169
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb een totale minachting voor het proletariaat. Maar toch schat ik het niet zó laag in dat het werkelijk gelooft dat Wilders ook maar enigszins kwaliteiten als debater heeft. Je hoeft geen moeilijke studie gedaan te hebben waarbij je sommen moest maken en landen moest leren om te zien dat Wilders enkel raaskalt.
Een 'moeilijke studie' betekent sommetjes maken en landjes stampen?
quote:
Onbewust raakt Wilders gewoon een veel diepere snaar. De Volksempfindliche snaar van het voortbestaan die ieder volk in zich draagt. Daarom heeft hij succes. Niet vanwege enige kwaliteit dan ook. Het enige waar hij wel goed in is, is de publiciteit zoeken. Maar waar je normaal zou verwachten dat deze publiciteit zich dan tegen hem keert omdat het idioot is wat hij beweert heeft hij toch succes.
Natuurlijk raakt WIlders een snaar. Een bepaalde groep mensen voelt zich onrecht aangedaan en Wilders weet hen prima aan te spreken. Enerzijds op juridisch gebied, anderzijds op financieel gebied. "De hoge heren in pakken" die zich verrijken ten koste van de leraar, verpleger, arbeider, enzovoort. Wilders als 'de stem van het volk' zien vind ik dan wel weer wat vreemd. In de peilingen staat hij in het meest gunstige geval op een zetelaantal van 26 of 27. In de parlementaire geschiedenis had de grootste partij eigenlijk bijna altijd wel minimaal zo'n 40 zetels.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 1 maart 2010 @ 23:49:45 #175
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78619197
quote:

[..]

Daar had het geen reet mee te maken. Hitlers antisemitisme was niet ingegeven door jaloezie op de joden, maar door een bizarre vorm van ideeën omtrent een darwinistische rassenstrijd.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')