abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 maart 2010 @ 23:28:55 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78618233
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Joh, remlof is net zoals Agnes Kant; gebruik makend van een zwaktebod om zijn/haar mening te moeten uitdrukken. Niet voor niets dat 1 Vandaag haar uitriep tot grote verliezer; iemand die WO2 erbij moet halen in zo`n debat diskwalificeert zichzelf direct.
Het was een Godwin inderdaad, maar niet helemaal onterecht. Want als we moslims (in ieder geval meisjes met hoofddoekjes) gaan uitsluiten van "plaatsen die gesubsidieerd worden", met ander woorden overheidslocaties, dan is een park en/of busverbod inderdaad nog maar een kleine stad. Die worden immers ook met het geld van hardwerkende burgers gesubsidieerd.
quote:
‘Wanneer in de nu gekomen zomer het Nederlandse strandleven zal blijven verschoond van het jodengespuis en onze Noordzee niet meer zal dienen tot afspoeling van vet jodenvlees, wanneer dientengevolge elke volksgenoot weer met onverdeeld genoegen een dag aan zee zal kunnen zijn, omdat niet meer het gemaakte gedoe, de brutaliteit en het schunnige optreden van joden zijn ontspanning zal bederven, wanneer de glorie van onze paardensport zal herrijzen zonder dat daarvan alleen maar goklustige joden profiteren, die bij de kamelen en niet bij het Germaanse paard thuishoren, wanneer naar wij hopen nog andere openbare gelegenheden en met name onze heerlijke Germaanse natuur zullen worden beveiligd voor de zedeloosheid en de vernielzucht van in de woestijn behorende lieden, dan zal het ogenblik naderen, waarop elke fatsoenlijke Nederlander zal begrijpen en inzien, waarom het noodzakelijk was tot deze maatregel te komen...’
Nu is het maken van een Godwinnetje inderdaad flauw en een taboe, maar als de vergelijking wel enigzins begint te raken vind ik toch dat het mag.
The End Times are wild
pi_78618322
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:26 schreef Argento het volgende:

[..]

Als de paralelen er zijn, dan moet je ze benoemen. Doe je dat niet, dan mag je niet van jezelf zeggen dat je van de geschiedenis leert. En dan hoeven we Wilders niet te vergelijken met Hitler (waarom zouden we, want die overeenkomst zie ik ook niet), maar de PVV met de NSDAP van de jaren dertig is best een vergelijking waard.
Het ging mij meer over de discussie van het gemiddelde intelligentieniveau van de PVV stemmer, waar men in dit topic net op in ging
  maandag 1 maart 2010 @ 23:30:50 #128
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78618332
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:27 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Het blijft jammer dat je de waarheid niet schijnt te mogen zeggen. Het is blijkbaar not done om de overduidelijke overeenkomsten met het Duitsland van de jaren 30 erbij te halen. Vreemd. Heel vreemd. Te confronterend ofzo? Opsodemieteren met die onzin law. Sinds wanneer mag de waarheid niet meer gezegd worden. Mensen die de overeenkomsten niet zien steken hun kop in het zand.
Wilders =/= Hitler en zal het ook nooit worden.
quote:
Veel mensen hebben de wet van Godwin uitgebreid om te kunnen aangeven dat het aanroepen van de nazi's als discussietechniek (in elk meningsverschil dat niet direct gerelateerd is aan de Tweede Wereldoorlog of de Holocaust) automatisch leidt tot het verliezen van de discussie, eenvoudigweg omdat de aard van deze gebeurtenissen van dien aard is dat elke vergelijking met een minder ernstige gebeurtenis dan genocide of "uitroeiing" niet geldig is en van slechte smaak getuigt.
Hierbij heb jij de discussie dus verloren en is dit onderwerp beëindigd.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:31:33 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78618358
quote:

[..]

Het blijft jammer dat je de waarheid niet schijnt te mogen zeggen. Het is blijkbaar not done om de overduidelijke overeenkomsten met het Duitsland van de jaren 30 erbij te halen. Vreemd. Heel vreemd. Te confronterend ofzo? Opsodemieteren met die onzin law. Sinds wanneer mag de waarheid niet meer gezegd worden. Mensen die de overeenkomsten niet zien steken hun kop in het zand.
Straks laat Wilders Moslimtransporten richting het Oosten rijden (niet dat hij dat van plan is, daar geloof ik serieus niks van. Al dat belastinggeld om moslims een uitje te gunnen kan beter besteed worden aan hardwerkende mensen), maar zou daar niks van gezegd mogen worden omdat ene meneer Godwin ooit op de internets geroepen heeft dat je dan automatisch verliest.
The End Times are wild
pi_78618377
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:28 schreef LXIV het volgende:
Nu is het maken van een Godwinnetje inderdaad flauw en een taboe, maar als de vergelijking wel enigzins begint te raken vind ik toch dat het mag.
Exact. Wilders heeft alle schroom afgeworpen en keert zich compleet tegen moslims. Hij windt er geen doekjes meer om. De man wordt elke keer extremer. Ik moet bekennen dat ik best ben geschrokken van de toon van zijn betoog (als jij het zo mocht noemen). Natuurlijk lees ik regelmatig wat Wilders zoal uitkraamt in de kamer. Maar om hem zo te horen spreken, dat gaat in mijn optiek eigenlijk veel te ver.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_78618464
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het was een Godwin inderdaad, maar niet helemaal onterecht. Want als we moslims (in ieder geval meisjes met hoofddoekjes) gaan uitsluiten van "plaatsen die gesubsidieerd worden", met ander woorden overheidslocaties, dan is een park en/of busverbod inderdaad nog maar een kleine stad. Die worden immers ook met het geld van hardwerkende burgers gesubsidieerd.
[..]

Godwin`s Law is niet eens ge-ent op de toepasselijkheid van het uitspelen van de Nazi-card zoals dat heet. Godwin`s Law benoemt alleen de toenemende kans dat er in een online discussie een nazi vergelijking zal komen. Wat Agnesje deed was in feite een ad hominem genaamd http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum uitspreken, en als je dit artikel zal doorlezen zal je zien dat het eigenlijk vrij armoedig is om zo`n vergelijking te maken, zeker gezien het historisch besef dat toch echt wel aanwezig is in Nederland.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:37:48 ]
  maandag 1 maart 2010 @ 23:34:15 #132
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78618481
Ik mis hierbij toch 1 ding: geweld. Wilders heeft nooit opgeroepen om de islamitische zwijnen te doden, doet dat nu niet en zal dat ook nooit doen. Een zekere Oostenrijkse semicastraat echter...
  maandag 1 maart 2010 @ 23:35:45 #133
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78618550
quote:

[..]

In de jaren dertig waren er inderdaad grote problemen met criminele joden
pi_78618567
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:34 schreef Thijs. het volgende:
Ik mis hierbij toch 1 ding: geweld. Wilders heeft nooit opgeroepen om de islamitische zwijnen te doden, doet dat nu niet en zal dat ook nooit doen. Een zekere Oostenrijkse semicastraat echter...
Een nogal zinloze constatering. Wilders was een aantal jaren terug ook stukken milder. Het moge duidelijk zijn dat zijn toon extremer is geworden.

Nu denk ik niet dat Wilders oproept tot het doden van moslims. Ik sluit echter niet uit dat zijn uitlatingen nog heftigere vormen aan gaan nemen.
pi_78618582
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Straks laat Wilders Moslimtransporten richting het Oosten rijden (niet dat hij dat van plan is, daar geloof ik serieus niks van. Al dat belastinggeld om moslims een uitje te gunnen kan beter besteed worden aan hardwerkende mensen), maar zou daar niks van gezegd mogen worden omdat ene meneer Godwin ooit op de internets geroepen heeft dat je dan automatisch verliest.
Het gaat er niet om dat je het niet mag zeggen, het gaat om het feit dat het gebruik van de Nazi-card de hele discussie overbodig maakt. Er is namelijk geen weg meer terug, er kan niets anders gezegd worden dat dit soort uitspraken ongedaan maken. Ergo, degene die deze kaart speelt is de 'verliezer' omdat hij/zij het debat om zeep helpt.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:36:58 #136
104871 remlof
Europees federalist
pi_78618595
Godwin is bullshit. We hebben het hier over een politicus die op het hoogste niveau om de macht strijd en als ie die macht heeft een bevolkingsgroep als minderwaardige burgers zal willen bestempelen. Dan zijn vergelijkingen met de opkomst van de NSDAP helemaal niet ver gezocht. Zoveel vergelijkbare situaties hebben we niet gehad in Europa, gelukkig.
pi_78618629
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:30 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Wilders =/= Hitler en zal het ook nooit worden.
[..]

Hierbij heb jij de discussie dus verloren en is dit onderwerp beëindigd.
Hahaha.... Ga toch een eindje fietsen man. Iemand die zelf bepaalt dat de ander de discussie verloren heeft
Je hebt een beetje IQ nodig om de overeenkomsten te zien, dat geef ik toe. Gelukkig zijn er in dit land nog wel mensen met verstand en het valt me op dat die mensen bijna altijd toegeven dat er wel degelijk overeenkomsten zijn. De rest gaat maar lekker door met hun struisvogelpolitiek.
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 1 maart 2010 @ 23:37:53 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78618631
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Godwin`s Law is niet eens ge-ent op de toepasselijkheid van het uitspelen van de Nazi-card zoals dat heet. Godwin`s Law benoemt alleen de toenemende kans dat er in een online discussie een nazi vergelijking zal komen. Wat Agnesje deed was in feite een ad hominem genaamd 'http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum' uitspreken, en als je dit artikel zal doorlezen zal je zien dat het eigenlijk vrij armoedig is om zo`n vergelijking te maken, zeker gezien het historisch besef dat toch echt wel aanwezig is in Nederland.
Ok. Wilders is ook geen Hitler en zoals gezegd ben ik er helemaal niet voor om Hitler automatisch overal bij te betrekken (alhoewel dat onoverkomelijk lijkt). Zeker links heeft heel lang de discussie mbt de allochtonenproblematiek lamgelegd door ieder commentaar die richting op met deze troefkaart de mond te snoeren:

-onnodig-

wat zeker veel meer kwaad dan goed gedaan heeft, anders had het nu niet zo uit de hand kunnen lopen.
Maar als Wilders gaat roepen dat openbare gelegenheden voor bepaalde bevolkingsgroepen niet meer toegankelijk mogen worden dan vind ik de vergelijking dus wel terecht.

[ Bericht 4% gewijzigd door remlof op 01-03-2010 23:39:53 ]
The End Times are wild
  maandag 1 maart 2010 @ 23:37:54 #139
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78618633
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:35 schreef Klummie het volgende:

[..]

Geen hoofddoekjes heeft natuurlijk niets te maken met de criminaliteit.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:38:15 #140
284504 Thijs.
Comrade!
pi_78618648
quote:

[..]

Peh, Wilders heeft het over kruimeldiefjes en onkundige terroristenclubjes uit Verweggistan. Het échte tuig komt uit China, Italië en Joegoslavië. Maffia.
pi_78618658
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:36 schreef remlof het volgende:
Godwin is bullshit. We hebben het hier over een politicus die op het hoogste niveau om de macht strijd en als ie die macht heeft een bevolkingsgroep als minderwaardige burgers zal willen bestempelen. Dan zijn vergelijkingen met de opkomst van de NSDAP helemaal niet ver gezocht. Zoveel vergelijkbare situaties hebben we niet gehad in Europa, gelukkig.
Eindelijk iemand die het snapt.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:38:39 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_78618667
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:34 schreef Thijs. het volgende:
Hij heeft zich tot nu toe beperkt tot het oproepen ze in de knieën te schieten inderdaad.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:38:48 #143
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78618673
quote:

[..]

Ah, je gaat het hier ook eens proberen. Verklaar je nader zou ik zeggen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78618700
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:36 schreef remlof het volgende:
Natuurlijk, als iets je niet aanstaat diskwalificeer je het met een nietszeggende one-liner zonder inhoud. Zou het flauw zijn om je nu met een ad hominem weg te zetten als Geert Wilders-wannabe?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2010 23:39:28 ]
pi_78618703
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:37 schreef LXIV het volgende:
Maar als Wilders gaat roepen dat openbare gelegenheden voor bepaalde bevolkingsgroepen niet meer toegankelijk mogen worden dan vind ik de vergelijking dus wel terecht.
Precies. En in het debat hadden de anderen dat ook donders goed door.
pi_78618705
quote:

[..]

Dat niet. Wel hadden Duitsers problemen met joden. Niet omdat zij zich misdroegen, maar omdat de joden hun zaakjes veel prima voor elkaar hadden en een behoorlijk voorspoedig leven leiden terwijl veel Duitsers in de rats zaten dankzij de depressie van de jaren dertig. Dat werd joden kwalijk genomen. Nu klinkt dat als een waanzinnig standpunt, maar net als nu wanneer het Marokkanen-probleem in de kroeg ter sprake komt, stonden de Gunthers met de pet keihard ja te knikken als iemand riep dat het eens afgelopen moest zijn met de kutjoden.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:00 #147
104871 remlof
Europees federalist
pi_78618777
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk, als iets je niet aanstaat diskwalificeer je het met een nietszeggende one-liner zonder inhoud. Zou het flauw zijn om je nu met een ad hominem weg te zetten als Geert Wilders-wannabe?
Waar speel ik op de man?
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:10 #148
181126 MouzurX
Misschien?
pi_78618782
quote:

[..]

Ok. Wilders is ook geen Hitler en zoals gezegd ben ik er helemaal niet voor om Hitler automatisch overal bij te betrekken (alhoewel dat onoverkomelijk lijkt). Zeker links heeft heel lang de discussie mbt de allochtonenproblematiek lamgelegd door ieder commentaar die richting op met deze troefkaart de mond te snoeren:

-onnodig-

wat zeker veel meer kwaad dan goed gedaan heeft, anders had het nu niet zo uit de hand kunnen lopen.
Dat roept hij toch niet of wel? Hij zegt dat ze niet mogen werken bij openbare instanties met een hoofddoek op?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:35 #149
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78618799
quote:

[..]

Die kun je ook op het conto van het CDA schrijven hoor, maar niet zo op het conto van de SP. Bolkestein begon er als eerste over bij de VVD, maar het is heel lang een taboe geweest in Nederland, over de hele linie.

En wat de PvdA nu voorstelt zou 12 jaar geleden de VVD nog niet gezegd hebben. Er is überhaupt een maatschappelijke ommekeer met een beetje een neiging zich te onderscheiden van het verleden door het bepaalde groepen nu in de schoenen te schuiven. Maar het is een breed (achteraf gezien) falend beleid geweest.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:41:38 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78618801
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat niet. Wel hadden Duitsers problemen met joden. Niet omdat zij zich misdroegen, maar omdat de joden hun zaakjes veel prima voor elkaar hadden en een behoorlijk voorspoedig leven leiden terwijl veel Duitsers in de rats zaten dankzij de depressie van de jaren dertig. Dat werd joden kwalijk genomen. Nu klinkt dat als een waanzinnig standpunt, maar net als nu wanneer het Marokkanen-probleem in de kroeg ter sprake komt, stonden de Gunthers met de pet keihard ja te knikken als iemand riep dat het eens afgelopen moest zijn met de kutjoden.
Bovendien waren er ook veel problemen met arme Joden uit Oost-Europa die ook van de hand in de tand leefden en veel overlast en criminaliteit veroorzaakten. Niet iedere Jood was een begaafd muzikant of begenadigd arts. Dat is meer het plaatje vanaf 1980.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')