quote:Naam deelnemer en Team
De snelste coureur in vrije training 1 (1 punt)
-
De snelste coureur in vrije training 2 (1 punt)
-
De snelste coureur in vrije training 3 (1 punt)
-
De top 3 in de kwalificatie (na eventuele straffen, excl. motorwissels) (max 12 punten)
1:
2:
3:
De pole position tijd (van Q3) (max 3 punten)
-
Het team met de hoogste topsnelheid (1 punt)
-
De top 8 in de uitslag van de race (max 44 punten)
1:
2:
3:
4:
5:
6:
7:
8:
De coureur die de snelste ronde tijdens de race rijdt (3 punten)
-
Het team met de snelste pitstop (excl. drive through penalties) (2 punten)
-
Het team dat als eerste 1 wagen langs de kant heeft (2 punten)
-
De deelnemers:quote:Het maximum aantal deelnemers aan F1 Predictions is gelijk aan het aantal F1 coureurs in het seizoen, voor 2009 zijn dat er dus 20. Net als in het echte WK wordt er met een rijders- en een constructeurskampioenschap gewerkt. Elke deelnemer kan zijn favoriete team kiezen, als beide zitjes al bezet zijn zal je bij een ander team moeten aankloppen. In tegenstelling tot de F1 heeft iedereen gelijke kansen, of je nu voor Ferrari of Super Aguri uitkomt. Er wordt immers niet echt geracet maar wel voorspeld wat er in de Grand Prix weekends gaat gebeuren. Voor het constructeurskampioenschap tellen alle punten die jij en jouw teamgenoot verzamelen. Dit is wat je moet voorspellen, de maximale score bedraagt 70 punten per Grand Prix:
- De snelste coureur in vrije training 1
- De snelste coureur in vrije training 2
- De snelste coureur in vrije training 3
- De top 3 in de kwalificatie
(na eventuele straffen, excl. motorwissels)
- De pole-position tijd
- Het team met de hoogste topsnelheid in de kwalificatie
- De top 8 van de race
- De coureur die de snelste ronde tijdens de race rijdt
- Het team met de snelste pitstop
(excl. drive through penalties)
- Het team dat als eerste een wagen langs de kant heeft
MEESPELEN
Voor elke race wordt in de week voorafgaand aan een Grand Prix een topic gestart waarin je jouw voorspelling kan posten. Voorspellingen moeten uiterlijk op donderdag 23u59 voor de start van een GP-weekend gepost worden. Enige uitzondering op deze regel is de Grand Prix van Monaco, daar wordt het woensdag 23u59 aangezien de trainingen in Monte Carlo reeds op donderdag beginnen. Wie zich nog niet heeft aangemeld voor een zitje kan dat in dit topic doen.
Wie 3 opeenvolgende races geen voorspelling post kan zijn zitje verliezen aan een nieuwe deelnemer.
DE PUNTENVERDELING
Vrijdag
+ De snelste coureur tijdens vrije training 1 (1 punt)
+ De snelste coureur tijdens vrije training 2 (1 punt)
Zaterdag
+ De snelste coureur tijdens vrije training 3 (1 punt)
+ De top 3 in de kwalificatie (max. 12 punten)
- jouw nummer 1 = nummer 1 (5 punten)
- jouw nummer 1 = nummer 2 (2 punten)
- jouw nummer 1 = nummer 3 (1 punt)
- jouw nummer 2 = nummer 1 of 3 (2 punten)
- jouw nummer 2 = nummer 2 (4 punten)
- jouw nummer 2 = nummer 4 (1 punt)
- jouw nummer 3 = nummer 1 of 5 (1 punt)
- jouw nummer 3 = nummer 2 of 4 (2 punten)
- jouw nummer 3 = nummer 3 (3 punten)
+ De pole position tijd van Q3 (max. 3 punten)
- dichtste bij = 3 punten
- op één na dichtste bij = 2 punten
- op twee na dichtste bij = 1 punt
+ Het team met de hoogste topsnelheid (1 punt)
Zondag
+ De top 8 van de race (max. 44 punten)
- jouw nummer 1 = nummer 1 (10 punten)
- jouw nummer 1 = nummer 2 (3 punten)
- jouw nummer 1 = nummer 3 (1 punt)
- jouw nummer 2 = nummer 1 of 3 (3 punten)
- jouw nummer 2 = nummer 2 (8 punten)
- jouw nummer 2 = nummer 4 (1 punt)
- jouw nummer 3 = nummer 1 of 5 (1 punt)
- jouw nummer 3 = nummer 2 of 4 (3 punten)
- jouw nummer 3 = nummer 3 (6 punten)
Voor de nummer 4 tot en met de nummer 8 geldt:
- juist = 4 punten
- 1 plaats hoger/lager = 3 punten
- 2 plaatsen hoger/lager = 1 punt
+ De coureur de de snelste ronde neerzet (3 punten)
+ Het team met de snelste pitstop (2 punten)
+ Het team dat als eerste een wagen langs de kant heeft (2 punten)
De bron voor alle gegevens is de officiële site: www.formula1.com
Elke race wordt er ook een polesitter, racewinnaar en weekendwinnaar aangeduid. Hier zijn geen extra punten mee te verdienen, dit heeft enkel statistische doeleinden.
Voor de pole tellen de punten die tijdens de kwalificatie verdiend kunnen worden, bij gelijke score wordt gekeken naar wie het dichtste bij de pole-position tijd zit. Racewinnaar wordt degene die op zondag de meeste punten binnenhaalt, bij gelijke score geeft de winnaar, tweede, derde, etc. op de juiste plaats (of wie er het dichtste bij zit) de doorslag. Voor de weekendwinnaar worden uiteraard alle punten opgeteld (vrije trainingen, kwalificatie en race), bij gelijke score is de prestatie in de race de beslissende factor.
De eindstand van 2009quote:1) WEST & ElmarO
Team: Mercedes Grand Prix
2) sasquatsch & Sally
Team: Red Bull Racing
3) Peterselieman & franklop
Team: Lotus F1
4) Swindler & LeXX
Team: Williams
5) eNGine10 & Tarado
Team: McLaren Mercedes
6) TheClown1 & McTasty
Team: Sauber
7) ColtZ40 & -moppie-
Team: Ferrari
8) Szura & 4-elements
Team: Renault F1
9) TJDoornbos & M.Melandri
Team: Campos
10) Schunckelstar & GotenSSJ
Team: STR
11) GJonline & Burnie88
Team: Virgin Racing
12) rene29 & Googolplexian
Team: Force India
13) Almighty & ???
Team: US F1
==========================
Overgebleven teams:
US F1 (nog 1 plek, naast Almighty)
==========================
Er is nog een plaats vrij, omdat er mensen uitgevallen zijn!
Een teamgenoot gezocht!
quote:
Hey, een verstekeling!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Jij bent vroegquote:Op maandag 1 maart 2010 22:44 schreef Burnie88 het volgende:
Naam deelnemer en Team
Burnie88, Virgin Racing
VRAAG
Mag ik mijn voorspelling nog gewoon wijzigen tot de deadline? Of is mijn voorspelling hiermee definitief?
quote:Op maandag 1 maart 2010 16:39 schreef Sally het volgende:
En we zijn live!
FOK! Formule 1-manager 2010 gelanceerd!
Kijk snel verder op:
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010
[..]
quote:Op maandag 1 maart 2010 17:50 schreef Googolplexian het volgende:
tvp'tje
Hey, NOG een verstekeling... Je had je niet aangemeld iig.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
quote:Op zondag 28 februari 2010 18:15 schreef franklop het volgende:
TVP
quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:29 schreef Waris7 het volgende:
Lol, faal. Dit soort dingen maken voordat de teams en rijders bekend zijn levert altijd problemen op.
Tuurlijk welquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:34 schreef Almighty het volgende:
Doe ik nog mee als USF1 of heb ik gewoon pech?
Beantwoord je nog even wat vragen die tussendoor zijn gesteld?quote:
quote:Op maandag 1 maart 2010 22:44 schreef Burnie88 het volgende:
Naam deelnemer en Team
Burnie88, Virgin Racing
De snelste coureur in vrije training 1 (1 punt)
L. Hamilton
De snelste coureur in vrije training 2 (1 punt)
N. Rosberg
De snelste coureur in vrije training 3 (1 punt)
N. Rosberg
De top 3 in de kwalificatie (na eventuele straffen, excl. motorwissels) (max 12 punten)
1: F. Alonso
2: L. Hamilton
3: F. Massa
De pole position tijd (van Q3) (max 3 punten)
1:51:833
Het team met de hoogste topsnelheid (1 punt)
Renault
De top 8 in de uitslag van de race (max 44 punten)
1: F. Alonso
2: L. Hamilton
3: S. Vettel
4: M. Schumacher
5: N. Rosberg
6: F. Massa
7: J. Button
8: A. Sutil
De coureur die de snelste ronde tijdens de race rijdt (3 punten)
F. Alonso
Het team met de snelste pitstop (excl. drive through penalties) (2 punten)
BMW Sauber
Het team dat als eerste 1 wagen langs de kant heeft (2 punten)
HRT
IK HEB MIJN VOORSPELLING GEWIJZIGD! IK KON MIJN ORIGINELE POST HELAAS NIET MEER WIJZIGEN!!!
Nou, ik hou het op de team's die zich ingschreven hebben.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:49 schreef Sally het volgende:
[..]
Beantwoord je nog even wat vragen die tussendoor zijn gesteld?
Zie ook: 'F1 Predictions - voorinschrijving 2010
En is Stefan GP ook een team dat mee kan doen?
Ik heb iig Zeroku al twee keer gewezen op mijn postquote:Op dinsdag 9 maart 2010 07:07 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Nou, ik hou het op de team's die zich ingschreven hebben.
Dus een van de twee kan nog meedoen in volgorde van reageren.
Ai, TheClown1 is geen crew meer. Stuur 'm een PM?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:15 schreef McTasty het volgende:
tvp!
owjeeej mijn team mate is nog niet gesignaleerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
anders doe je wel mee als teamgenoot van almigty!?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:02 schreef vosss het volgende:
Ik voorspel alleen maar dat Hulkenberg P9 kwalificeert. Voor de rest voorspel ik heul niks en dat is maar goed ook want ik doe niet eens mee
Die wil niet meer...quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:19 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
anders doe je wel mee als teamgenoot van almigty!?
ik heb hem op msn toegevoegd, hopelijk komt hij online. Op zijn fok profiel staat dat hij al 8 dagen niet meer online is geweest... dadelijk ben ik degene zonder teammatequote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Ai, TheClown1 is geen crew meer. Stuur 'm een PM?
Hihi, kan voorkomen ja. Maar 1 race missen hoeft nog niet het einde te zijnquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:33 schreef McTasty het volgende:
[..]
ik heb hem op msn toegevoegd, hopelijk komt hij online. Op zijn fok profiel staat dat hij al 8 dagen niet meer online is geweest... dadelijk ben ik degene zonder teammate
Ik doe niet mee, hoor. Wou het topic gewoon even volgen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:09 schreef Sally het volgende:
Wil je meedoen als teamgenoot van Almighty?
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 23:41 schreef Sally het volgende:Ik doe mee? Of ben ik nu weer te laat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Being second is to be the first of the ones who lose.”
Als teamgenoot van Almighty dan? Moet je die even PM'en dat hij een teamgenoot heeftquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:18 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ik doe mee? Of ben ik nu weer te laat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Je bent wel de eerste iig die reageerdequote:Op woensdag 10 maart 2010 14:18 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ik doe mee? Of ben ik nu weer te laat?
interessante voorspelling, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:28 schreef -moppie- het volgende:
Het is helaas maar waar, zomer86 is te laat met zijn voorspelling.
Aan zijn voorspelling te zien wil hij helemaal niet meedoen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:27 schreef Sally het volgende:
En weer een verstekeling![]()
zomer86, wil je meedoen en elke race een voorspelling plaatsen?
Dat wilde ik nog niet laten wetenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:28 schreef -moppie- het volgende:
Het is helaas maar waar, zomer86 is te laat met zijn voorspelling.
ik gok dat hij op de dezelfde plaats als Chandhok wil eindigen in het eindklassement.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Aan zijn voorspelling te zien wil hij helemaal niet meedoen.
Ja graag.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:27 schreef Sally het volgende:
En weer een verstekeling![]()
zomer86, wil je meedoen en elke race een voorspelling plaatsen?
Dan zit je samen met Waffle bij US F1, en heb je voor deze voorspelling wel 3 strafpunten omdat je te laat was met inleveren.quote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:59 schreef Sally het volgende:Op mijn kennis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
graag verwijderen
Top zou er rekening mee houden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan zit je samen met Waffle bij US F1, en heb je voor deze voorspelling wel 3 strafpunten omdat je te laat was met inleveren.Voor donderdags 23:59 uur moet je je voorspelling geplaatst hebben, maar als je nog voor de eerste vrije training bent (dat is in jouw geval), dan krijg je drie minpunten op je totaalscore van die race.
Maar dat hoeft geen probleem te zijn, dit is pas de eerste race.
Succes dan maarquote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:37 schreef Schunckelstar het volgende:
zo, het begin is gemaakt.. de eerste 0 punten zijn binnen
Iddquote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:37 schreef Schunckelstar het volgende:
Amenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:37 schreef Schunckelstar het volgende:
Yep, kunnen we niet een predictions subleague beginnen???quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Amen
Als Rosberg het nou zo doet in de kwali en race, dan ben ik wel blijVoor de F1-manager
Nog meer mensen hier die eraan meedoen?
leuk ideequote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Yep, kunnen we niet een predictions subleague beginnen???
goed planquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Yep, kunnen we niet een predictions subleague beginnen???
Uhuhmquote:
Kssssssjjttttttquote:zijn er toevallig ook nog mensen die meedoen met de *** manager?
Done.quote:
aangemeldquote:
Hahaha, nu issie niet zo heel erg privé meerquote:
Mwah, over het algemeen kijken hier alleen de mensen die er ook aan meedoen. Maar ik ga het aanpassen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:21 schreef Sally het volgende:
[..]
Hahaha, nu issie niet zo heel erg privé meer![]()
Mooi klaar met zo'n teamgenootquote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan zit je samen met Waffle bij US F1, en heb je voor deze voorspelling wel 3 strafpunten omdat je te laat was met inleveren.Voor donderdags 23:59 uur moet je je voorspelling geplaatst hebben, maar als je nog voor de eerste vrije training bent (dat is in jouw geval), dan krijg je drie minpunten op je totaalscore van die race.
Maar dat hoeft geen probleem te zijn, dit is pas de eerste race.
Sorry, zo zijn de regelsquote:
same here. Achja dat geeft hoop voor morgenquote:
zo snel mogelijk! Ik heb tegenwoordig een leven...quote:Op maandag 15 maart 2010 19:05 schreef Burnie88 het volgende:
Wanneer worden de punten geopenbaard?
en daar moeten wij onder lijden??quote:Op maandag 15 maart 2010 22:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
zo snel mogelijk! Ik heb tegenwoordig een leven...
Doe het maar rustig aanquote:Op maandag 15 maart 2010 22:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
zo snel mogelijk! Ik heb tegenwoordig een leven...
Verdachtquote:Op dinsdag 16 maart 2010 07:22 schreef ColtZ40 het volgende:
De uitslag en tevens tussenstand.![]()
1 Coltz40 Ferrari 46 2 Tarado-McLaren 36 3 Franklop – Lotus 36
...1 Ferrari 61 2 Virgin Racing 59 3 Lotus 58
...
Inderdaad sloomste auto... Maar wel de beste coureursquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:33 schreef GJonline het volgende:
@Burnie88, sloomste auto, bijna beste team. We komen er wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |