PS: flikker lekker op.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef LaTiNo het volgende:
Ps, relifreaks en linkse rakkers hoeven niet te reageren, jullie leven toch allebei in een sprookjeswereld
Ga je gangquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef LaTiNo het volgende:
Misschien dan zelf maar een partij oprichten
Je gaat voor het gemak even voorbij aan de reden dat drugs verboden is zeker? Is de realiteit werkelijk te moeilijk voor je, dat je stoned wilt rondlopen?quote:Legalisering drugs. Voordelen: groot deel van het politieapparaat kan zich gaan richten op dingen die me WEL kunnen schelen. BTW-heffing op drugs. Kwaliteitscontrole op drugs. Je kids gaan toch wel drugs gebruiken, heb je dan niet liever dat ze geen paardenkalmeermiddelen of chemische schoonmaakspullen binnenkrijgen??
Negatief neveneffect: crimineeltjes zullen ergens anders hun geld aan moeten verdienen, bijv vrouwenhandel. Dus dan maar de volgende 2 punten:
Joh, alcohol is 1 van de zwaarste harddrugs die er bestaan, en dat is ook gewoon legaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je gaat voor het gemak even voorbij aan de reden dat drugs verboden is zeker? Is de realiteit werkelijk te moeilijk voor je, dat je stoned wilt rondlopen?
Yes! Overal gratis parkeren en geen gemeentebelastingen meerquote:Er moet meer bestuurd worden en minder politiek worden bedreven. Meer referenda. Het volk bepaalt. De regering voert uit. Ideaal is dat in de toekomst via Internet op vele punten kan worden gestemd. De meerderheid wint, de bestuurders voeren het zo goed mogelijk uit.
, dat vind ik geen optie. Het leger wordt ook gebruikt bij rampen e.d., de chinooks en ander groot materieel komen dan zeer goed van pas. De F16's worden ook gebruikt om lichamen te zoeken met infraroodapparatuur etc.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef LaTiNo het volgende:
Afschaffing leger. Althans, van 90% van het Nederlandse leger en al dat geld besteden aan een uitmuntend politieapparaat die wat mij betreft de wapenstok wat vaker mag gebruiken. De politie is onderbetaald en moet werkelijk klotewerk doen waar ze ook nog niet waardering voor krijgen.
Costa Rica floreert zonder leger, dus wij kunnen dat ook.
Helemaal mee eens, dat roep ik al jaren.quote:Totale segregatie van Kerk en Staat. Partijen zoals het CDA en vooral de SGP en Christenunie, of een toekomstige moslimpartij moet NIET kunnen. Het is niet meer van deze tijd om je bestuur te baseren op sprookjes.
Eenschquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:10 schreef UltraR het volgende:
Met je 1 na laatste punt heb je me helemaal. Al vind ik niet zozeer referenda de oplossing. Maar er moet inderdaad meer dualisme dan monisme komen. Volksvertegenwoordiging bepaald, regering voert uit.
Je kunt op me rekenen.
nee, TS.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:15 schreef Righteous het volgende:
[..]
Want?
Krijg je dan de KGB op je dak?
Hebben mensen geen verstand dan? Al is het gratis, ik ga niet aan de drugs. Maar degenen die het wel doen, doen het toch wel, dan kan de staat er net zo goed wat aan verdienen en er gelijk beter zicht op houden.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef DJKoster het volgende:
En het legaliseren van alle drugs, wil je iedereen verslaafd maken ofzo?
Er is nu tenminste nog de drempel dat het teringduur is.
Vertel dat eens aan die kinderen die net 18 zijn geworden.. "Goh, laten we het eens proberen, het kost toch maar een paar euro"quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:17 schreef UltraR het volgende:
[..]
Hebben mensen geen verstand dan? Al is het gratis, ik ga niet aan de drugs. Maar degenen die het wel doen, doen het toch wel, dan kan de staat er net zo goed wat aan verdienen en er gelijk beter zicht op houden.
So what?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef DJKoster het volgende:
want als de drugs illegaal geweest zou zijn dan zouden ze er niet aan kunnen komen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:19 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Vertel dat eens aan die kinderen die net 18 zijn geworden.. "Goh, laten we het eens proberen, het kost toch maar een paar euro"
Waarom zo onkritisch richting de zittende partijen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:23 schreef ErikT het volgende:
Ja, we hebben echt nóg een partij nodig.
"Nee nee, wij roepen écht wat het volk wil." Jaahaa...
Okay, doeiquote:relifreaks en linkse rakkers hoeven niet te reageren, jullie leven toch allebei in een sprookjeswereld
Ja, dat is exact de afweging die ik hier maak. Goed gezien.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:28 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom zo onkritisch richting de zittende partijen?
Nee, dit is zeker geen goed idee.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:07 schreef Tahiti het volgende:
Ik mis deze nog: in plaats van dat gore water gewoon bier uit de kraan
waarom reageer je daar serieus op?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:30 schreef Nightcat het volgende:
[..]
Nee, dit is zeker geen goed idee.
Wat wil je? Aardappels koken in bier? En na het tandenpoetsen je mond spoelen in bier?
Denk je serieus dat dat gaat werken? Iedereen zou er maar stomdronken bijlopen. Daarnaast zou het ook nogeens veel duurder zijn dat gewoon water. Al die extra kosten, ik denk niet dat men daarop zit te wachten!
Ik verveelde me. xDquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:31 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
waarom reageer je daar serieus op?
Laat ik het anders formuleren: het wezen van democratie is niet alleen dat je mag stemmen op een rijtje bestaande partijen, maar ook dat je vrij bent er zelf eentje te beginnen als de bestaande partijen je niet bevallen. Gezien zittende partijen op een gegeven moment altijd vastroesten, is dit een essentieel onderdeel van het democratisch proces.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:29 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, dat is exact de afweging die ik hier maak. Goed gezien.
A. Alcohol is geen "harddrugs"quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:12 schreef UltraR het volgende:
[..]
Joh, alcohol is 1 van de zwaarste harddrugs die er bestaan, en dat is ook gewoon legaal.
alcohol is officieel geen harddrug, maar dat is het ZEKER wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
A. Alcohol is geen "harddrugs"
B. Als je daar problemen mee hebt, zou je moeten pleiten voor een alcoholverbod, niet om de rest ook legaal te maken.
Uhm, ik ga niet (meer) een newborn christian proberen te overtuigen van het feit dat hij het mis heeft en in onzin gelooft. Dat kost alleen maar tijd en energie, en hij zal toch nooit het licht willen (durven) zien.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
PS: flikker lekker op.
Dit is natuurlijk geen manier om een discussie te starten.
V.
Uhm, ten eerste ben ik niet stoned, ten tweede kun je de prijs van drugs nog steeds redelijk hoog houden (doen we ook met de andere drugs zoals alcohol en sigaretten). Ik ga ook niet meer in discussie met mensen die drugs 'evil' vinden en tegelijkertijd roken en drinken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je gaat voor het gemak even voorbij aan de reden dat drugs verboden is zeker? Is de realiteit werkelijk te moeilijk voor je, dat je stoned wilt rondlopen?
Daarom zei ik ook 90%quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:13 schreef mstx het volgende:
Ben het er voor het grootste gedeelte wel mee eens, behalve
[..]
, dat vind ik geen optie. Het leger wordt ook gebruikt bij rampen e.d., de chinooks en ander groot materieel komen dan zeer goed van pas. De F16's worden ook gebruikt om lichamen te zoeken met infraroodapparatuur etc.
Voor het beeïndigen van grote gijzelingen heb je ook mariniers nodig als het AT het niet meer aan kan.
[..]
Ja, dat klopt. Sterker nog: partijen zijn niet eens nodig. Maar de vraag is of meer partijen de politiek beter maken, of effectiever maken. We hebben de afgelopen 7 jaar 4 nieuwe partijen gekregen:quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren: het wezen van democratie is niet alleen dat je mag stemmen op een rijtje bestaande partijen, maar ook dat je vrij bent er zelf eentje te beginnen als de bestaande partijen je niet bevallen. Gezien zittende partijen op een gegeven moment altijd vastroesten, is dit een essentieel onderdeel van het democratisch proces.
Iddquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:50 schreef FunkyHomosapien het volgende:
latino je doet alsof je een heel rechtse fictieve partij hebt opgericht, maar er is helemaal niks rechts aan je punten.
dat zijn allemaal niet perse linkse/rechtse standpunten. de meeste standpunten van TS zijn niet in te delen in links/rechts.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:53 schreef Blackf1re het volgende:
[..]
Idd
Legalisering van drugs en afschaffing van het leger zijn linkse standpunten
Maar wat is er mis met links?
Beetje achterlijke manier om een discussie te starten, niet?quote:Ps, relifreaks en linkse rakkers hoeven niet te reageren, jullie leven toch allebei in een sprookjeswereld
Voer je dan ook meteen een nekschot in voor alle verslaafden? Dan ben ik best voor vrijgavequote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:46 schreef LaTiNo het volgende:
Uhm, ten eerste ben ik niet stoned, ten tweede kun je de prijs van drugs nog steeds redelijk hoog houden (doen we ook met de andere drugs zoals alcohol en sigaretten). Ik ga ook niet meer in discussie met mensen die drugs 'evil' vinden en tegelijkertijd roken en drinken.
Die paar dwazen die verslaafd raken zullen het nu ook worden, ik ga er vanuit dat er maar een zeer gering groepje EXTRA aan verslingerd zal raken, die extra kosten maken we ruimschoots goed met de BTW.
Let wel, mijn partij moet op de lange termijn alle andere partijen vervangenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:23 schreef ErikT het volgende:
Doei.quote:
Kilometerheffing is zo'n idealistisch idee. De vervuiler betaald en we gaan de files terugdringen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:37 schreef Blackf1re het volgende:
Wat vind je van kilometerheffing, internetcensuur en de europese grondwet?
Klopt, maar het zijn ook de pijnpunten die nu heel erg leven in de maatschappij. En punten die relatief makkelijker zijn aan te pakken dan iets ongrijpbaars als de economie.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:40 schreef FunkyHomosapien het volgende:
TS heeft wel erg populaire punten gebruikt, met het hard aanpakken van criminaliteit kan je het eigenlijk niet oneens zijn.
Waarom ben je niet humaan of ontwikkeld als je de doodstraf hanteert? Mensen vrijlaten na 6 jaar nadat ze iemand vermoord hebben, dat is geweldig.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:22 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Strafmaat verhogen (doodstraf past niet in een ontwikkeld land.)
Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. (wut?)
Hooliganisme (schieten om een paar dikkerdjes in bedwang te houden, kom nou.)
Recht boven wet (dit hele kopje is bullshit.)
Dit deel ben ik op zich wel met je eens, die mensen zijn binnengekomen als asielzoeker, krijgen geen werk en voila. Je hebt precies de mensen die je omschrijft, ze praten alleen maar (vaak) Afrikaans, vallen hier overigens niemand lastig maar ons belastinggeld gaat er inderdaad wel heen.quote:Mijn vrouw komt dat soort mensen dagelijks tegen. Wonen hier (illegaal) zonder werk en menen recht te hebben op een uitkering. En ze spreken uiteraard geen woord Nederlands, hebben ook niet de intentie om te gaan werken voor hun geld.
Waarom die moeite doen? Gewoon een strikt beleid aan de grens hanteren, de manier die jij aangeeft kost ons alleen maar nog meer geld.quote:Ik zou ook geld vrijmaken om reclametijd in het buitenland te kopen om daar propaganda uit te zetten waaruit blijkt dat het niet fijn is om naar NL te verkassen. Van die enge filmpjes met opvangkampen en mensen die op straat in de sneeuw zitten te bedelen enzo
En ik vond nog wel dat je een aantal goeie standpunten had.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef LaTiNo het volgende:
Ps, relifreaks en linkse rakkers hoeven niet te reageren, jullie leven toch allebei in een sprookjeswereld
Als ze zo makkelijk op te lossen zijn, waarom is het dan iets wat al jaren speelt? Als er echt concrete oplossingen hiervoor waren waren deze toch allang doorgevoerd? Ik denk dat op grote schaal criminaliteit terugdringen moeilijker is dan je denkt.quote:Klopt, maar het zijn ook de pijnpunten die nu heel erg leven in de maatschappij. En punten die relatief makkelijker zijn aan te pakken dan iets ongrijpbaars als de economie.
Dat ben ik dan weer wel met je eens, alles wordt de laatste tijd via Brussel geregeld, terwijl de opkomst voor de Europese Verkiezingen veel lager ligt dan voor Nationale Verkiezingen. Dat gecentraliseerde hoeft voor mij ook niet, beter laten ze gewoon de landen zelf regeren en houdt de EU het op een afstand in de gaten met een aantal bindende wetten.quote:Europese grondwet: ik ben tegen de afnemende invloed van Nederland op Europese beslissingen. Zolang de individuele landen alleen maar aan hun eigen hachie blijven denken (Fransen, Duitsers) is NL de pineut. En ik zie al helemaal niets aan de grote invloed van landen als Bulgarije en Roemenie, puur gebaseerd op bevolkingsaantal. Desondanks ben ik niet tegen een verenigd Europa, maar niet in deze vorm. Maar goed, je daar tegen verzetten zal vrees ik zinloos zijn in dit stadium.
persoonlijke ideeën, doodstraf is iets ouds en inhumaans in mijn gedachtegoed.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:02 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Waarom ben je niet humaan of ontwikkeld als je de doodstraf hanteert? Mensen vrijlaten na 6 jaar nadat ze iemand vermoord hebben, dat is geweldig.
De Roma blijken keer op keer duidelijk te maken dat ze niet willen integreren, iedereen klaagt maar over de moslims, maar de Roma is een volk dat buiten de samenleving WIL leven maar daar ondertussen wel van wil profiteren. Een oplossing hiervoor is er niet, behalve dan dat we ze met beleid kunnen wegpesten, simpelweg omdat ze ons gezeik zat zijn
Tot dusver is er GEEN oplossing gekomen voor het hooliganisme. Die dikkertjes van je hebben gewonnen. Dus ja, het word tijd voor een andere aanpak. Mocht het niet werken, dan voel ik me niet te beroerd om mijn ongelijk toe te geven en het beleid weer terug te draaien.
Wat is er zo bullshit aan 'Recht boven wet'? De idee (en nee, dat is niet slecht gespeld) achter de RECHTSspraak was om het RECHT te laten zegevieren boven het onrecht. Nu lijkt de wet vaak belangrijker dan de idee achter een wet.
Ik wil juist een partij die dat -niet- doet. Die werkelijk zegt wat zij in belang van het land achten ipv wat de meeste stemmen oplevert.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:23 schreef ErikT het volgende:
Hoewel het lijkt dat ze met een lichtje te zoeken zijn, bestaan die partijen gewoon nog hoor. Ook na 2003.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:09 schreef UltraR het volgende:
Ik wil juist een partij die dat -niet- doet. Die werkelijk zegt wat zij in belang van het land achten ipv wat de meeste stemmen oplevert.
d66 of gl dan hé.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:48 schreef Trancert het volgende:
Je hebt wel tegenstrijdige punten ontspoorde jeugd als kanonnenvoer voor irak en tegelijkertijd het leger afschaffen waar ik wel een voorstander van ben.
jeugd ontspoort of niet verdient meer kansen naar mijn mening
doodstraf ben ik op tegen, en dat over de roma zigeuners is ook wel erg overdreven
maar ben het er wel mee eens dat er ruimte is voor een nieuwe partij
ik kan me in geen enkele van de huidige partijen vinden
Ben vrij liberaal maar ook progressief tegelijkertijd wat betrefd legalisering softdrugs en tegen betutteling van de overheid
Nee hoor, ik wil gewoon geen discussies aangaan met knuffelaars, dat schiet niet op.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Beetje achterlijke manier om een discussie te starten, niet?
Nee, die vangen we op in speciale centra. Sommigen zullen gewoon nooit verbetering tonen, die moeten dan permanent opgevangen worden. Helaas...we doen niet aan exterminationquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voer je dan ook meteen een nekschot in voor alle verslaafden? Dan ben ik best voor vrijgave
Er word niet gevonnist, dat doet de rechter nog steeds, maar die krijg dan WEL een eerlijke presentatie van de feiten, ipv die continue verdraaing van de feiten door zowel het OM als de advocaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:56 schreef dotKoen het volgende:
Dat juridische systeem. Echt, denk je nu dat er beter wordt gevonnist als verdediging en OM samenwerken?
![]()
Om niet te spreken over de racistische standpunten, het verbieden van politieke partijen, doodstraf en een directe democratie.
Je hebt best gelijk. Eigenlijk zijn alleen de elementen van een politiestaat en strengheid rechts. Maar ik ben verder sociaal. Alleen het grote verschil met de pedoknuffelaars is dat ik WEL zie dat sommige mensen slecht zijn of ziek en niet meer te redden zijn. En dat soort mensen moet je niet in de maatschappij willen hebben.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:50 schreef FunkyHomosapien het volgende:
latino je doet alsof je een heel rechtse fictieve partij hebt opgericht, maar er is helemaal niks rechts aan je punten.
Kost 'inschrijfgeld', toch? En niet zo'n klein beetje ook.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom de mensen die zeggen zich in geen enkele partij te kunnen vinden geen gebruik maken van hun democratisch recht en een nieuwe partij oprichten.
Dus?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Kost 'inschrijfgeld', toch? En niet zo'n klein beetje ook.
ik weet zeker dat iedereen het met je eens is dat pedofielen ziek en slecht zijn, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, iets met pnvd.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:02 schreef LaTiNo het volgende:
Je hebt best gelijk. Eigenlijk zijn alleen de elementen van een politiestaat en strengheid rechts. Maar ik ben verder sociaal. Alleen het grote verschil met de pedoknuffelaars is dat ik WEL zie dat sommige mensen slecht zijn of ziek en niet meer te redden zijn. En dat soort mensen moet je niet in de maatschappij willen hebben.
Het zijn niet alleen asielzoekers. Maar ook gelukzoekers, oostblokkers. Er is niet voor niets een project in Rotterdam gaande om de illegale roemenen, russen en bulgaren op te sporen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit deel ben ik op zich wel met je eens, die mensen zijn binnengekomen als asielzoeker, krijgen geen werk en voila. Je hebt precies de mensen die je omschrijft, ze praten alleen maar (vaak) Afrikaans, vallen hier overigens niemand lastig maar ons belastinggeld gaat er inderdaad wel heen.
Ken je de spreuk "voorkomen is beter dan genezen?"quote:Waarom die moeite doen? Gewoon een strikt beleid aan de grens hanteren, de manier die jij aangeeft kost ons alleen maar nog meer geld.
Ja sorry, maar het zinloos om het eens te worden met mensen die iedereen 40 kansen willen geven en iedereen zielig vinden en zich keer op keer van achteren laten nemen. SP/GL en VVD zie je toch ook niet in een coalitie?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En ik vond nog wel dat je een aantal goeie standpunten had.Sommige ook behoorlijk links trouwens.
Laat nu maar zitten.
omdat er nog steeds te slap word gedacht en gehandeld. Kijk naar hoe er met de marokkanen en hooligans word opgetreden. Rotterdam is nu even stoer aan het doen, maar hoe zit dat over 2 jaar als alles weer vergeten is wat er in HvH is gebeurd?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als ze zo makkelijk op te lossen zijn, waarom is het dan iets wat al jaren speelt? Als er echt concrete oplossingen hiervoor waren waren deze toch allang doorgevoerd? Ik denk dat op grote schaal criminaliteit terugdringen moeilijker is dan je denkt.
Je hebt dus mensen die in dienst zijn van de overheid die een rol van onpartijdigheid op zich nemen. Dat lijkt me onverstandig. Daarnaast: ik wil mijzelf kunnen (laten) verdedigen als ik terecht moet staan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:02 schreef LaTiNo het volgende:
Er word niet gevonnist, dat doet de rechter nog steeds, maar die krijg dan WEL een eerlijke presentatie van de feiten, ipv die continue verdraaing van de feiten door zowel het OM als de advocaat.
Dus je staat niet echt achter dat standpunt, maar roept het alleen om stemmen te trekken? Sad.quote:En ik heb maar EEN klein racistisch puntje, come on, ik moet ook nog de stemmen vd pvv-racisten scoren
Ik ben het met je eens dat er binnen de regering teveel partijpolitiek wordt besproken. De oplossing daarvoor is mi. niet steeds het woord aan de burger laten: je krijgt dan geen duurzaam regeringsbeleid. Over hele grote kwesties is een volksraadpleging natuurlijk wel een optie. Een betere optie is, denk ik, een zakenkabinet (of: zakelijker kabinet), waarbij de politiek leiders gewoon in het parlement zitten en er minder zaken in regeringsakkoorden worden vastgelegd.quote:Politieke partijen houden zich grotendeels alleen bezig met de herverkiezing. Daarom durven ze geen impopulaire maatregelen te nemen die noodzakelijk kunnen zijn. Daarnaast is onze democratie een schijndemocratie. Ja, je mag wel stemmen, maar uiteindelijk weet je niet WAAR je op stemt.
Kijk nu naar de PVV en hun extreme integratiestandpunten. De verkiezingen zijn er nog niet en ze geven nu al aan dat daar over te praten valt bij de coalitiebesprekingen. Oftewel, jij stemt op de PVV omdat die standpunten de allerbelangrijkste zijn voor jou, en dan verkwanselen ze die!! Zelfde geld voor elk standpunt van elke partij. Hoogstens kun je een richting kiezen. Linkser of rechtser. Meer niet!
Maar heb je nu in de praktijk iets te zeggen over Uruzgan? Nee! Had je iets te zeggen over het verdrag van Lissabon? Nee! Dat word allemaal voor je besloten. Net als rekeningrijden voor je zou worden besloten.
Mag ik ook een tv programma maken waarin elke week 2 supportersgroepen op een omheind veld elkaar te lijf gaan. We gooien er wat slag en steekwapens bij en na enkele afleveringen heeft het probleem zich zelf opgelost. Degene die als laatste overblijft verdient een miljoen. Last man standing wou ik het gaan noemen en ik voorspel een regelrecht kijkcijferkanon, hoewel de meeste mensen in het openbaar hun afschuw zullen uitspreken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef LaTiNo het volgende:Hooliganisme: de boodschap is duidelijk: pak een steen op en je krijgt een kogel in je mik. Of ze houden er zelf mee op, of het probleem lost zich kogel voor kogel op. Het is nu echt afgelopen met talloze ME-agenten bij voetbalwedstrijden en feesten.
You are right. Ik zie me niet als extreem rechts. Eerder als sociaal, maar streng als je me probeert te verneukenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:09 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik wil juist een partij die dat -niet- doet. Die werkelijk zegt wat zij in belang van het land achten ipv wat de meeste stemmen oplevert.
Edit:
Latino, idd, dit is geen rechtse partij wat je hier opricht, je hebt rechtse en linkse standpunten staan, en dat trekt me juist zo aan. Waarom zou je rechts of links moeten zijn? Kijk gewoon per onderwerp wat je standpunt daarin is.
Omdat ik a) geen charismatische leider ben en b) geen geld heb en c) ik op Fok al meer tegenstander heb dan medestandersquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom de mensen die zeggen zich in geen enkele partij te kunnen vinden geen gebruik maken van hun democratisch recht en een nieuwe partij oprichten.
bij mij dus niet. Ik vind dat iedereen recht heeft op vrijheid in zowel handelen als denken. Maar op het moment dat jouw drang naar vrijheid die van een ander beperkt, dan moet je gestopt worden. En moordenaars, pedo's, verkrachters etc richten enorm veel schade aan bij mensen. En vaak niet 1 maar bij meerdere. Als je moedwillig voor eigen genot of voordeel iemand anders enorm veel pijn doet of zelfs het leven ontneemt dan verdien je het niet meer om tussen ons te leven. NIEMAND wil vermoord of verkracht worden, maar door zulke mensen tussen ons te laten los lopen laat je wel anderen over aan de willekeur van de daders. Vind je dat niet heel egocentrisch? Zolang het mij maar niet gebeurd vind ik het best?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:08 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
persoonlijke ideeën, doodstraf is iets ouds en inhumaans in mijn gedachtegoed.
graag, alleen....ze komen er toch wel in, mensen zijn inventief dus druppelsgewijs blijven ze komenquote:dat je het niet zo hebt op de roma prima, maar pest ze niet weg maar laat er geen meer in.
Wapenwedloopje beginnen met de coppers? Even kijken hoe lang ze het vol blijven houdenquote:volgens mij is het probleem juist dat als de politie gaat schieten, dat de hooligans terug gaan schieten. dus moet je dan maar een slappe ruggegraat hebben en niet gaan schieten? ja, het is geen spierballenwedstrijd.
ik zeg niet dat slachtoffers als daders worden behandeld. Maar dat ze minder aandacht krijgen.quote:dat slachtoffers als daders worden behandeld zijn incidenten, daar kan je niks op baseren, leuk stemmenwinnend puntje voor sensatiezoekers maar de realiteit zit zo gewoon niet in elkaar.
"The cost of the present system with reforms recommended by the Commission to ensure a fair process would be $232.7 million per year."quote:Oh ja, en iemand levenslang weg laten rotten in een dure gevangenis? Wetende dat al het geld dat je uitgeeft aan het in leven houden van zo'n verloren ziel, dat is humaan?
shit, ik kan jullie niet meer bijhouden!!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:48 schreef Trancert het volgende:
Je hebt wel tegenstrijdige punten ontspoorde jeugd als kanonnenvoer voor irak en tegelijkertijd het leger afschaffen waar ik wel een voorstander van ben.
doodstraf ben ik op tegen, en dat over de roma zigeuners is ook wel erg overdreven
Ben vrij liberaal maar ook progressief tegelijkertijd wat betrefd legalisering softdrugs en tegen betutteling van de overheid
Nou wat dan? Want ik heb moeite om er eentje te verzinnen? :quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:05 schreef StephanL het volgende:
Ik zat hier gister ook aan te denken. Een nieuw rechts partij die tussen de VVD en PVV in zit. Zat er gister serieus aan te denken. Naam heb ik al
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
PS: flikker lekker op.
Dit is natuurlijk geen manier om een discussie te starten.
V.
Volgens mij is de doodstraf in China goedkoop georganiseerd.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:35 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik wil best verdergaan over doodstraf hoor.
[..]
"The cost of the present system with reforms recommended by the Commission to ensure a fair process would be $232.7 million per year."
"The cost of a system which imposes a maximum penalty of lifetime incarceration instead of the death penalty would be $11.5 million per year."
http://www.deathpenaltyinfo.org/costs-death-penalty
de doodstraf - als je een eerlijk proces wilt - kost een stuk duurder dan een normale, levenslange straf.
[offtopic]Duur kosten is geen Nederlands. Het is duur, of kost veel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:35 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
"The cost of the present system with reforms recommended by the Commission to ensure a fair process would be $232.7 million per year."
"The cost of a system which imposes a maximum penalty of lifetime incarceration instead of the death penalty would be $11.5 million per year."
de doodstraf - als je een eerlijk proces wilt - kost een stuk duurder dan een normale, levenslange straf.
Dit slaat werkelijk helemaal nergens op: in principe moet iemand voor een "normale" levenslange straf net zo berecht worden, en moet ook zeker zijn dat-ie schuldig is. Er is geen enkele reden (behalve politiek) om het proces duurder te maken afhankelijk van de straf.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:35 schreef FunkyHomosapien het volgende:
in somalie vast ook wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij is de doodstraf in China goedkoop georganiseerd.
Omdat dit nadelig is voor de linksen. En het mag vast ook niet van de EUSSR.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat dacht je trouwens van het beschikbaar stellen van voldoende bouwvergunningen voor particulieren? Gek genoeg hoor je NIEMAND in de politiek daarover, wel gewauwel over de HRA en andere schijnoplossingen, maar niemand heeft ook maar het idee om deze problemen daadwerkelijk op te lossen.
Stel per direct een half miljoen kavels beschikbaar, voor 10.000 euro per stuk (lees: 5 miljard in de schatkist), met als voorwaarde dat er binnen 10 jaar een huis gebouwd moet worden (anders vervalt het kavel weer aan de overheid). Enorme opleving voor de bouw, enorme schop tegen de schenen van schatrijke projectontwikkelaars die na jaren van 10-20 % prijsstijgingen bij 5% prijsdaling opeens niets meer kunnen bouwen, en een enorme opleving voor de woningzoekenden.
en toch is het zo, dit argument is door de pro-death penalty mensen geaccepteerd als valide.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit slaat werkelijk helemaal nergens op: in principe moet iemand voor een "normale" levenslange straf net zo berecht worden, en moet ook zeker zijn dat-ie schuldig is. Er is geen enkele reden (behalve politiek) om het proces duurder te maken afhankelijk van de straf.
Ah, ja, hiermee krijg je wel denkende stemmers!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef LaTiNo het volgende:Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. Legaal kan het niet, maar in de praktijk wel, just do it. Als ik toch een beetje racistisch mag zijn, dan is het wel bij dit volk. Laat ze maar naar Duitsland gaan ofzo
Dat je de scheiding van kerk en staat niet begrijpt is vervelend. Maar goed, hoe ga je om met sprookjes als socialisme en liberalisme?quote:Totale segregatie van Kerk en Staat. Partijen zoals het CDA en vooral de SGP en Christenunie, of een toekomstige moslimpartij moet NIET kunnen. Het is niet meer van deze tijd om je bestuur te baseren op sprookjes.
Want? Het kost 2% van de Nederlandse weilanden? Nu moeten er miljarden subsidie naar woonprojecten, en bezitten woningcorporaties naast miljoenen woningen ook nog eens miljarden euro's...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Omdat dit nadelig is voor de linksen.
Het verschil is dat sommige mensen de veroordeelde pedo's niet zien als een bedreiging.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:07 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik weet zeker dat iedereen het met je eens is dat pedofielen ziek en slecht zijn, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, iets met pnvd.
dit is nog wel een goede docu over het hele pedofielengedoe.
http://www.megavideo.com/?v=G96U7SNY
louis theroux - a place for peadophiles
Het verschil tussen levenslang en de doodstraf is uiteraard dat levenslang nog deels is terug te draaien.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit slaat werkelijk helemaal nergens op: in principe moet iemand voor een "normale" levenslange straf net zo berecht worden, en moet ook zeker zijn dat-ie schuldig is. Er is geen enkele reden (behalve politiek) om het proces duurder te maken afhankelijk van de straf.
Tja dat ga ik nu niet vertellen anders ga je er mee aan de haalquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:40 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Nou wat dan? Want ik heb moeite om er eentje te verzinnen? :
PBSD = Partij ter Bespoediging van een Sociale Dictatuur :p
Het geeft de overheden macht, plus gelegenheid om steekpenningen aan te nemen, of handjeklap te maken of leuke post-politiek baantjes te betrekken. Alle reden om er niets aan te doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Want? Het kost 2% van de Nederlandse weilanden? Nu moeten er miljarden subsidie naar woonprojecten, en bezitten woningcorporaties naast miljoenen woningen ook nog eens miljarden euro's...
Jij vertrouwt de overheid niet? Deze mensen zijn onafhankelijk. Trias Politica. Het OM word nu vaak gepushed om te presteren, maar in dit geval heb je geen apart OM. Want als je dit clubje gaat pushen push je misschien wel de verkeerde kant op en komt er vrijspraak uit.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Je hebt dus mensen die in dienst zijn van de overheid die een rol van onpartijdigheid op zich nemen. Dat lijkt me onverstandig. Daarnaast: ik wil mijzelf kunnen (laten) verdedigen als ik terecht moet staan.
[..]
Ik hoopte dat je ironie wel kon onderscheiden van serieuze opmerkingenquote:Dus je staat niet echt achter dat standpunt, maar roept het alleen om stemmen te trekken? Sad.
[..]
Eens, niet voor elk wissewasje, maar wel grote ideologische beslissingen. Een oorlog, toetreding tot een unie, opslitsen van het land, Belgie erbij nemen etc.quote:Ik ben het met je eens dat er binnen de regering teveel partijpolitiek wordt besproken. De oplossing daarvoor is mi. niet steeds het woord aan de burger laten: je krijgt dan geen duurzaam regeringsbeleid. Over hele grote kwesties is een volksraadpleging natuurlijk wel een optie. Een betere optie is, denk ik, een zakenkabinet (of: zakelijker kabinet), waarbij de politiek leiders gewoon in het parlement zitten en er minder zaken in regeringsakkoorden worden vastgelegd.
Ja, een soort Sex voor De Buch waar niemand naar keek maar iedereen vond het ranzigquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mag ik ook een tv programma maken waarin elke week 2 supportersgroepen op een omheind veld elkaar te lijf gaan. We gooien er wat slag en steekwapens bij en na enkele afleveringen heeft het probleem zich zelf opgelost. Degene die als laatste overblijft verdient een miljoen. Last man standing wou ik het gaan noemen en ik voorspel een regelrecht kijkcijferkanon, hoewel de meeste mensen in het openbaar hun afschuw zullen uitspreken.
Welnee, daar heb je een asociale dictatuur!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:20 schreef Monolith het volgende:
TS verhuist maar lekker naar Noord-Korea.
Raar hoe makkelijk mensen ondertussen praten over "de benzineprijs verdubbelen"! De "vervuiler" betaalt allang tientallen miljarden! En dat geldt wordt echt niet gebruikt om de vervuiling terug te dringen...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:02 schreef LaTiNo het volgende:
Daarnaast kan de vervuiler prima betalen door de benzineprijs te verdubbelen.
Precies, net als alle andere dingen die de partijen beloven voor de verkiezingen. Het vreemde is wel dat hier ook geen verkiezingsbeloftes over gemaakt worden! Ga eens verkiezingen houden met zinnige argumenten, i.p.v. de zinloze dingen ...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het geeft de overheden macht, plus gelegenheid om steekpenningen aan te nemen, of handjeklap te maken of leuke post-politiek baantjes te betrekken. Alle reden om er niets aan te doen.
Dit is in de VS? Kun je me uitleggen waarom het duurder is om iemand tot de doodstraf te veroordelen itt levenslang? Hoef je dan minder je best te doen ofzo? Of heb je bij levenslang geen opties tot beroep ofzo??quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:35 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Een goede dosis kritiek lijkt me inderdaad gezond. Rechtspraak moet geschieden door rechters, niet door clubjes ambtenaren die zelf al een min of meer kant-en-klaar oordeel hebben gevormd voordat ze de zaak aan de rechter voorleggen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:49 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Jij vertrouwt de overheid niet? Deze mensen zijn onafhankelijk. Trias Politica. Het OM word nu vaak gepushed om te presteren, maar in dit geval heb je geen apart OM. Want als je dit clubje gaat pushen push je misschien wel de verkeerde kant op en komt er vrijspraak uit.
Blijkbaar niet, wat is nu je standpunt inzake Roma's?quote:[..]
Ik hoopte dat je ironie wel kon onderscheiden van serieuze opmerkingen
Dus je wilt beweren dat het proces bij een "normale" straf niet eerlijk is o.i.d.?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het verschil tussen levenslang en de doodstraf is uiteraard dat levenslang nog deels is terug te draaien.
Dit zie ik niet als een belangrijjk politiek standpunt. Dit is een evt instrument dat berekend mag worden door het CBS etc.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat dacht je trouwens van het beschikbaar stellen van voldoende bouwvergunningen voor particulieren? Gek genoeg hoor je NIEMAND in de politiek daarover, wel gewauwel over de HRA en andere schijnoplossingen, maar niemand heeft ook maar het idee om deze problemen daadwerkelijk op te lossen.
Stel per direct een half miljoen kavels beschikbaar, voor 10.000 euro per stuk (lees: 5 miljard in de schatkist), met als voorwaarde dat er binnen 10 jaar een huis gebouwd moet worden (anders vervalt het kavel weer aan de overheid). Enorme opleving voor de bouw, enorme schop tegen de schenen van schatrijke projectontwikkelaars die na jaren van 10-20 % prijsstijgingen bij 5% prijsdaling opeens niets meer kunnen bouwen, en een enorme opleving voor de woningzoekenden.
Ik ben voor de doodstraf voor mensen die 100% zeker schuldig zijn en anders levenslang zouden krijgen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het verschil tussen levenslang en de doodstraf is uiteraard dat levenslang nog deels is terug te draaien.
Ik zoek nog steeds die charismatische leider met een lekker kontje die zowel vrouwen aantrekt (het Bos-effect) en mannen niet tegen zich in het harnas jagen (Clinton-style).quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:
TS: blijft het bij praten op Fok, of ga je ook daadwerkelijk die partij oprichten?
Chemische castratie + medicatie verplicht stellen .quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:45 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Het verschil is dat sommige mensen de veroordeelde pedo's niet zien als een bedreiging.
Kijk, ik zal toegeven, ik BEGRIJP dat men een pedo kan zijn. Je hebt nu eenmaal bepaalde processen in je hersenen die getriggerd worden, en bij iedereen is dat anders. De een heeft een schoenenfetish, de ander houd van dikke tieten, en sommigen hebben pech, en worden seksueel gestimuleerd door kinderen.
Het probleem heb je dus op het moment dat deze mensen hun eigen belang (=satisfactie van hun sexuele driften) positioneren boven die van het belang van de kinderen en daarnaar handelen. Daarmee geef je dus aan dat je je driften niet onder controle hebt. En wat mij betreft is het risico van herhaling zo inmens groot, dat die mensen niet meer vrij mogen komen.
Wat men ook niet moet vergeten is dat gepakte pedo's vaak meerdere slachtoffers hebben gemaakt, maar soms is er maar 1-tje bewezen of uberhaupt bekend, en dan lijkt het een incident en komt hij er met een lage straf vanaf.
Kijk ook naar de Pnvd. Als je ziet hoezeer die dwazen bezig zijn om hun gedrag te vergoeilijken. Ze overtuigen zichzelf van onzinpraat dat de kinderen er van kunnen genieten om hun gedrag goed te praten. Zulke mensen zijn een gevaar. "Ik ben nog nooit veroordeeld voor misbruik" zegt die Norbert dan.....nee inderdaad.....maar dat kan ook betekenen dat hij nooit is GEPAKT!
Dus: pedo's zijn ok ole ole.....totdat ie over de schreef gaat: in dit geval krijg je maar EEN kans....uit respect voor het slachtoffer.
inderdaad, het recidive van een pedoseksueel is vrij hoog in vergelijking met een moordenaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:45 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Het verschil is dat sommige mensen de veroordeelde pedo's niet zien als een bedreiging.
Kijk, ik zal toegeven, ik BEGRIJP dat men een pedo kan zijn. Je hebt nu eenmaal bepaalde processen in je hersenen die getriggerd worden, en bij iedereen is dat anders. De een heeft een schoenenfetish, de ander houd van dikke tieten, en sommigen hebben pech, en worden seksueel gestimuleerd door kinderen.
Het probleem heb je dus op het moment dat deze mensen hun eigen belang (=satisfactie van hun sexuele driften) positioneren boven die van het belang van de kinderen en daarnaar handelen. Daarmee geef je dus aan dat je je driften niet onder controle hebt. En wat mij betreft is het risico van herhaling zo inmens groot, dat die mensen niet meer vrij mogen komen.
Wat men ook niet moet vergeten is dat gepakte pedo's vaak meerdere slachtoffers hebben gemaakt, maar soms is er maar 1-tje bewezen of uberhaupt bekend, en dan lijkt het een incident en komt hij er met een lage straf vanaf.
Kijk ook naar de Pnvd. Als je ziet hoezeer die dwazen bezig zijn om hun gedrag te vergoeilijken. Ze overtuigen zichzelf van onzinpraat dat de kinderen er van kunnen genieten om hun gedrag goed te praten. Zulke mensen zijn een gevaar. "Ik ben nog nooit veroordeeld voor misbruik" zegt die Norbert dan.....nee inderdaad.....maar dat kan ook betekenen dat hij nooit is GEPAKT!
Dus: pedo's zijn ok ole ole.....totdat ie over de schreef gaat: in dit geval krijg je maar EEN kans....uit respect voor het slachtoffer.
Er worden nou eenmaal fouten gemaakt en onschuldige mensen veroordeeld, ook wanneer het proces 'eerlijk' is.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat het proces bij een "normale" straf niet eerlijk is o.i.d.?
Zeker levenslang-zittende TBSsers, die nooit meer vrij mogen omdat ze ronduit gevaarlijk zijn, zouden zeer goedkoop kunnen worden opgeruimd i.p.v. 10 miljoen euro p.p. te kosten!
veroordeelden worden snel na het vonnis ter dood gebracht, met kogels die de familie van de voordeelde moet betalenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij is de doodstraf in China goedkoop georganiseerd.
Nog steeds teveelquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
inderdaad, het recidive van een pedoseksueel is vrij hoog in vergelijking met een moordenaar.
ik weet niet hoe ik deze tabel hier op fok! krijg dus ik doe het zo even:
[ afbeelding ]
uitgaande van het onderzoek van quinsey heb je dus 20.4% recidive, een respectabel aantal, het is geen 50% ofzo.
ik gun mensen altijd een tweede kans, ook pedofielen, en deze statistieken vind ik alleen maar geruststellend. dit betekent natuurlijk niet dat alle pedofielen gepakt worden zoals je zegt, maar zo kan je alles wel omgooien.
Wat begrijp ik er niet aan? Dat de protestantse Kerk politici heeft die hopen dat ze 76 zetels krijgen zodat ze met die politieke meerderheid de strenge protestants-christelijke leer in kunnen voeren (de Christelijke Sharia, weet je wel)? Want dat is het toch echt, en niet anders.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ah, ja, hiermee krijg je wel denkende stemmers!
[..]
Dat je de scheiding van kerk en staat niet begrijpt is vervelend. Maar goed, hoe ga je om met sprookjes als socialisme en liberalisme?
Ik vraag dan aan JOU uitleg waarom een proces met vonnis A duurder zou moeten zijn dan vonnis B. Sterker nog, ik vraag me nu af of ik wel een volledig eerlijk proces krijg bij een verdachtmaking nu er geen doodstraf is in NL! Worden dan wel alle mogelijk registers opengetrokken om de waarheid te achterhalen??quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
en toch is het zo, dit argument is door de pro-death penalty mensen geaccepteerd als valide.
En daarom is het ene proces duurder dan het andere?? Explain please.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja zeg, en als ik je nu een ministerpost beloof? (kijk, het nepotisme begint nu alquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:48 schreef StephanL het volgende:
[..]
Tja dat ga ik nu niet vertellen anders ga je er mee aan de haal
Waarom is dit geen belangrijk standpunt? Dit is bij uitstek een terrein waar de macht van de overheid moet worden teruggedrongen. De gevolgen van dit overheidsingrijpen zijn immers zeer nadelig.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:54 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Dit zie ik niet als een belangrijjk politiek standpunt. Dit is een evt instrument dat berekend mag worden door het CBS etc.
A performance audit report prepared for the State of Kansas in 2003 compared the average cost of cases in which a death sentence was imposed ($1.2 million) with the average cost of murder cases in which the death penalty was not sought ($.7 million) and concluded that seeking the death penalty adds 70% to the cost of aquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:53 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Dit is in de VS? Kun je me uitleggen waarom het duurder is om iemand tot de doodstraf te veroordelen itt levenslang? Hoef je dan minder je best te doen ofzo? Of heb je bij levenslang geen opties tot beroep ofzo??
Proces is proces en hoort eerlijk, accuraat en niet politiek te zijn (Schiedamse parkmoord iemand?).
En de daad moet onomstotelijk zijn bewezen. Het type Pim Fortuyn-moord of die andere dikke gosert, hoe heet ie ook al weer?
Zo'n beetje alle Roma zijn crimineel, dus...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:58 schreef Yorrit het volgende:
' grappig' dat TS begint over het racisme van de PVV maar dan in zn eigen lijstje ook maar een racistisch punt neerzet
TS
de juristen volgen de wet, het bewijs met als doel waarheidsvinding. Hun bevindingen presenteren ze aan de rechter (net als nu) en die houd weer de wet erbij om een vonnis te vellen. Op zich verandert er niet zo veel. Alleen is die enorme drang van de verdediger om via trucs en technicalities het bewijs onbruikbaar te maken er niet meer.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:53 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Een goede dosis kritiek lijkt me inderdaad gezond. Rechtspraak moet geschieden door rechters, niet door clubjes ambtenaren die zelf al een min of meer kant-en-klaar oordeel hebben gevormd voordat ze de zaak aan de rechter voorleggen.
Ik zie het als een volk dat niet in een moderne Westerse samenleving kan gedijen en ons schade toebrengt. Dus hoepel maar op naar een ander land. Dus ontmoedigingsbeleid.quote:Blijkbaar niet, wat is nu je standpunt inzake Roma's?
klopt, sommige gaten moeten nu eenmaal gevuld worden, je wil niet weten hoeveel er bij de overheid word verspild (heb daar gewerkt, het is werkelijk schandalig).quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Raar hoe makkelijk mensen ondertussen praten over "de benzineprijs verdubbelen"! De "vervuiler" betaalt allang tientallen miljarden! En dat geldt wordt echt niet gebruikt om de vervuiling terug te dringen...
Donders.... ga jij dat maar even uitleggen aan de kinderen die slachtoffer worden van die 1 op de 5.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
inderdaad, het recidive van een pedoseksueel is vrij hoog in vergelijking met een moordenaar.
ik weet niet hoe ik deze tabel hier op fok! krijg dus ik doe het zo even:
[ afbeelding ]
uitgaande van het onderzoek van quinsey heb je dus 20.4% recidive, een respectabel aantal, het is geen 50% ofzo.
ik gun mensen altijd een tweede kans, ook pedofielen, en deze statistieken vind ik alleen maar geruststellend. dit betekent natuurlijk niet dat alle pedofielen gepakt worden zoals je zegt, maar zo kan je alles wel omgooien.
dan nog is zijn statement even ' racistisch' als dat van de pvv waar hij tegen ageertquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle Roma zijn crimineel, dus...
en de drang van de aangklager om via trucs en achterhouden van bewijs de verdachte veroordeeld te krijgen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:07 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
de juristen volgen de wet, het bewijs met als doel waarheidsvinding. Hun bevindingen presenteren ze aan de rechter (net als nu) en die houd weer de wet erbij om een vonnis te vellen. Op zich verandert er niet zo veel. Alleen is die enorme drang van de verdediger om via trucs en technicalities het bewijs onbruikbaar te maken er niet meer.
Wat een gelul. Iedere partij heeft idealen en een gedroomde samenleving (en iedere partij wil veel zetels, al zullen weinig partijen het gezond vinden om een absolute meerderheid te hebben__. Waar die droomwereld op gebaseerd is (een boek, een ideologie, een opgegooid muntje) is niet interessant. Als je zonodig tolerant bent moet je ook tolerant zijn voor andersdenkenden. Als je dat niet bent, ben je zelf geen haar beter dan de ergste fundamentalist.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:01 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Wat begrijp ik er niet aan? Dat de protestantse Kerk politici heeft die hopen dat ze 76 zetels krijgen zodat ze met die politieke meerderheid de strenge protestants-christelijke leer in kunnen voeren (de Christelijke Sharia, weet je wel)? Want dat is het toch echt, en niet anders.
dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:07 schreef UltraR het volgende:
[..]
Donders.... ga jij dat maar even uitleggen aan de kinderen die slachtoffer worden van die 1 op de 5.
Die krijgen geen 2e kans.
Dat is geen persoonlijk "statement" dat zijn cijfers , feiten weet je wel ?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:08 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dan nog is zijn statement even ' racistisch' als dat van de pvv waar hij tegen ageert
Er worden ook mensen vermoord door vrijgelaten (of ontsnapte) moordenaars. En dat zijn er aanzienlijk meer... Wat is je punt?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er worden nou eenmaal fouten gemaakt en onschuldige mensen veroordeeld, ook wanneer het proces 'eerlijk' is.
nee?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:13 schreef Righteous het volgende:
[..]
Dat is geen persoonlijk "statement" dat zijn cijfers , feiten weet je wel ?
quote:Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. Legaal kan het niet, maar in de praktijk wel, just do it. Als ik toch een beetje racistisch mag zijn, dan is het wel bij dit volk.
In de 2e kamer komen lijkt mij voorlopig genoeg.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:02 schreef LaTiNo het volgende:
Nou ja zeg, en als ik je nu een ministerpost beloof? (kijk, het nepotisme begint nu al)
drogreden alertquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:16 schreef Righteous het volgende:
[..]
Criminelen wegpesten is racistisch ?
Zeg aan welke kant sta jij eigenlijk ?
Een volk waarvan 90% crimineel is moet wegwezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:18 schreef Yorrit het volgende:
een volk wegzetten als crimineel is ' racisme'
dit is een 'racistische' uitspraakquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:21 schreef Righteous het volgende:
[..]
Een volk waarvan 90% crimineel is moet wegwezen.
heb je een bron voor me van die 90%?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:21 schreef Righteous het volgende:
[..]
Zeker als je weet dat het een nomadisch volk is en tegen wil en dank in normale huizen moeten leven.
Hoezo? Het is een feitelijke constatering. Feiten kunnen niet racistisch zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:18 schreef Yorrit het volgende:
Volgens mij is zo'n volkenleer geen geaccepteerde basis binnen de Nederlandse rechtstaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:21 schreef Righteous het volgende:
[..]
Zeker als je weet dat het een nomadisch volk is en tegen wil en dank in normale huizen moeten leven.
ik heb nog steeds geen feit gezien.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hoezo? Het is een feitelijke constatering. Feiten kunnen niet racistisch zijn.
Misdaadcijfers kun je gewoon terugvinden op de site van het CBS .quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:22 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
heb je een bron voor me van die 90%?
al n tijdje niet meer iigquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens mij is zo'n volkenleer geen geaccepteerde basis binnen de Nederlandse rechtstaat.
ik zie geen 90%.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:27 schreef Righteous het volgende:
[..]
Misdaadcijfers kun je gewoon terugvinden op de site van het CBS .
Heb wel een leuk berichtje van de FP 4 jaar terug.
Een rechter die had hetzelfde gezegd als ik net riep, is aangeklaagd en uiteindelijk vrijgesproken .
Vrijspraak beledigen Roma-zigeuners
Zie de link van Rigtheous. Verder is dit natuurlijk gewoon een feit van algemene bekendheid.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:26 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik heb nog steeds geen feit gezien.
help eens?
Ja, dat zijn er idd maar een paar. Alleen zou ik de mensenhandelaren er ook bij willen hebben hoor. En mensen zoals Fritzl of Dutroux. Die zijn 100% schuldig. Je kunt heus wel duidelijk en zorgvuldig bepalen of iets 100% is of niets: heterdaad, filmmateriaal, tientallen getuigen etc. DNA zie ik niet als 100%quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik ben voor de doodstraf voor mensen die 100% zeker schuldig zijn en anders levenslang zouden krijgen.
Dat zijn er echt maar max. een paar per jaar. Bijv. een Mohammed B.: Tientallen getuigen.
En ja, er worden in Nederland ook mensen veroordeeld die niet 100% zeker schuldig zijn. Voldoende aannemelijk bewijs was er dan. En die komen dus niet in aanmerking voor de doodstraf.
Klopt, vandaar ook dat het onomstotelijk moet zijn (zie hierboven)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er worden nou eenmaal fouten gemaakt en onschuldige mensen veroordeeld, ook wanneer het proces 'eerlijk' is.
true true, ik geloof niet in minderwaardige rassen. Wel in minderwaardige levenshoudingen, zoals de Roma's hebbenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:58 schreef Yorrit het volgende:
' grappig' dat TS begint over het racisme van de PVV maar dan in zn eigen lijstje ook maar een racistisch punt neerzet
TS
Dat helpt niet volgens onderzoeken. En elk kinderleven dat je riskeert is er een teveel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef Righteous het volgende:
[..]
Chemische castratie + medicatie verplicht stellen .
Het is niet een cruciaal standpunt dat de eerste jaren in mijn ogen niet de hoogste prio heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:05 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom is dit geen belangrijk standpunt? Dit is bij uitstek een terrein waar de macht van de overheid moet worden teruggedrongen. De gevolgen van dit overheidsingrijpen zijn immers zeer nadelig.
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd ja. Dat je misschien meer beroepsmogelijkheden hebt is een ding, maar verder? Rekenen ze de kosten van de jaren in Death row er niet bij en de hele poespas rondom de executie?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:
het zit hem dus in de kostten van de rechtzaak, waarom weet ik nog niet precies maar dat kan ik voor je uitzoeken als je het echt wilt weten.
Yup, helaas ken ik er een paar persoonlijk. Niet iedereen hersteld ervan, en anderen blijven er toch door beinvloed in hun zijn en denken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:07 schreef UltraR het volgende:
[..]
Donders.... ga jij dat maar even uitleggen aan de kinderen die slachtoffer worden van die 1 op de 5.
Die krijgen geen 2e kans.
yup, maar ik vind dat het afgelopen moet zijn partijen die hun droomwereld baseren op onzin (want dat is het ook) toegang te geven tot de Grondwet. Nu zie ik dat de gristenen niet doen, maar een moslimmeerderheid in de verre toekomst is toch echt een mogelijkheid.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wat een gelul. Iedere partij heeft idealen en een gedroomde samenleving (en iedere partij wil veel zetels, al zullen weinig partijen het gezond vinden om een absolute meerderheid te hebben__. Waar die droomwereld op gebaseerd is (een boek, een ideologie, een opgegooid muntje) is niet interessant. Als je zonodig tolerant bent moet je ook tolerant zijn voor andersdenkenden. Als je dat niet bent, ben je zelf geen haar beter dan de ergste fundamentalist.
Uiteraard is het de bedoeling om die ook te voorkomen. Je hebt geen carrierejagers meer die over de rug van de verdachte proberen te scoren. En de invloed van Justitie zou ook iets minder moeten zijn. Maar het belangrijkste is om de Spongs etc te weren. Je weet wel, die gasten die zeggen dat zelfs de grootste moordenaar een eerlijk proces moet hebben en dan zelf alle registers opentrekt om hem vrijgesproken te krijgen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:10 schreef Yorrit het volgende:
[..]
en de drang van de aangklager om via trucs en achterhouden van bewijs de verdachte veroordeeld te krijgen?
zijn de laatste tijd wel wat negatieve berichten over het OM naar buiten gekomen
ahh, algemeen bekende feiten, die zijn inderdaad de betrouwbaarste.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zie de link van Rigtheous. Verder is dit natuurlijk gewoon een feit van algemene bekendheid.
Je moet de Roma niet zien als een volk, maar als een criminele organisatie! Ik zie het VOLK niet als minderwaardig (haal ze allemaal op jonge leeftijd weg en stop ze in gastgezinnen en het kunnen respectabele burgers worden). Ik zie de CULTUUR en HOUDING van een groep mensen als minderwaardig.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:18 schreef Yorrit het volgende:
Je bent nu aan het mierenneuken op semantiek en andere onzin. Ik ben niet van plan onschuldige roma eruit te gooien ofzo. Maar je kunt ze wel hinderlijk volgen (het zijn vaak ook draaideurtjes) en ze LANDELIJK uit illegale woningen schoppen (niet alleen zoals nu in Rdam) en dan zullen ze vast wel doorkrijgen dat ze misschien toch beter kunnen verkassen naar Belgie of Duitsland of whateverquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik zie geen 90%.
wie eist, bewijst.
Steek je kop maar in het zand hoor, prima. Ik daag je uit mensen te vinden die positieve ervaringen hebben met Roma (en niet zelf tot de groep behoren). Succes hoor!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:31 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ahh, algemeen bekende feiten, die zijn inderdaad de betrouwbaarste.
je hebt het zelf een volk genoemd, je wilt ze weren omdat ze roma zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:31 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Je moet de Roma niet zien als een volk, maar als een criminele organisatie! Ik zie het VOLK niet als minderwaardig (haal ze allemaal op jonge leeftijd weg en stop ze in gastgezinnen en het kunnen respectabele burgers worden). Ik zie de CULTUUR en HOUDING van een groep mensen als minderwaardig.
dat het een kut levenswijze is ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:34 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Je bent nu aan het mierenneuken op semantiek en andere onzin. Ik ben niet van plan onschuldige roma eruit te gooien ofzo. Maar je kunt ze wel hinderlijk volgen (het zijn vaak ook draaideurtjes) en ze LANDELIJK uit illegale woningen schoppen (niet alleen zoals nu in Rdam) en dan zullen ze vast wel doorkrijgen dat ze misschien toch beter kunnen verkassen naar Belgie of Duitsland of whatever
zie post hierboven.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Steek je kop maar in het zand hoor, prima. Ik daag je uit mensen te vinden die positieve ervaringen hebben met Roma (en niet zelf tot de groep behoren). Succes hoor!
das politiek jonge!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:34 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Je bent nu aan het mierenneuken op semantiek en andere onzin.
Prima jochie .quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik zie geen 90%.
wie eist, bewijst.
Goed laat het 80 % zijn . Die gipsy's zijn door een enorme blunder in 1978 dankzij het Generaal Pardon hier gehouden en sindsdien is er gezeik.quote:Tweede Kamer, vergaderjaar 2008–2009, 31 700 XVIII, nr. 90 3
«Roma-gemeenten» signaleren dat Roma oververtegenwoordigd zijn in
de criminaliteitscijfers. Zo laten cijfers van de gemeente Nieuwegein zien
dat een groot aantal Roma valt onder de categorie veelplegers. Onder die
groep zijn relatief veel Roma jongeren. Van de Roma jongeren onder de
18 jaar heeft naar schatting een kwart een strafblad. Bij de overige bevolking
uit die leeftijdscategorie is dat 2%. Boven de 18 jaar heeft naar schat-
ting ruim driekwart van de Roma een strafblad vergeleken met 15% van
de overige Nieuwegeinse bevolkingsgroep uit die categorie. Daarnaast
stuit de politie vaak op 12-minners die ingezet worden voor criminele
activiteiten.
http://www.geenstijl.nl/archives/images/KST133324.pdf
kijk hier heb ik wat aan, bedankt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:38 schreef Righteous het volgende:
[..]
Prima jochie .
De conclusies van minister Eberhard van der Laan (notabene PvdA) in PDF .
[..]
Goed laat het 80 % zijn . Die gipsy's zijn door een enorme blunder in 1978 dankzij het Generaal Pardon hier gehouden en sindsdien is er gezeik.
Dan hebben we het nog niet over het feit dat 90 % werkeloos is , ze hun kinderen niet naar school sturen en verder geen enkele bijdrage leveren maar wel bakken geld kosten.
TS zegt terecht dat juridisch wegsturen niet kan (immers ze hebben een verblijfsvergunning) . Maar dat ze hier ongewenst zijn lijkt me duidelijk met dergelijke idiote crime-rates en werkeloosheid.
De werkelijke cijfers zijn goed verborgen. Maar ga er maar vanuit dat die OvJ er goed zicht op had. En overigens wijzen ook alle andere aanwijzingen in de richting van een extreme betrokkenheid bij criminele activiteiten. Of het dan 70% of 80% is zal me een zorg zijn, het is zonder meer volstrekt onacceptabel.quote:
je speelt weer met woorden. Ik heb je hierboven uitgelegd wat ik bedoelde. Als een groep van 100 Antillianen systematisch banken overvalt dan wil ik ze gevangen nemen of terug pleuren naar de Antillen (waarvan ik overigens a la PVV alle banden mee zou verbreken!). Dan hoef ik dus niet perse ALLE Roma weg te hebben.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:35 schreef Yorrit het volgende:
[..]
je hebt het zelf een volk genoemd, je wilt ze weren omdat ze roma zijn.
diefstal is gewoon strafbaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:41 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
je speelt weer met woorden. Ik heb je hierboven uitgelegd wat ik bedoelde. Als een groep van 100 Antillianen systematisch banken overvalt dan wil ik ze gevangen nemen of terug pleuren naar de Antillen (waarvan ik overigens a la PVV alle banden mee zou verbreken!). Dan hoef ik dus niet perse ALLE Roma weg te hebben.
Maar goed, ik doe je een plezier en laat de roma met rust. Wil je dan aub niet de tijd van de politie verspillen met een aangifte zodra je huis is leeggeroofd of je portemenee weg is? Of als ze naast je komen wonen
quote:Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. Legaal kan het niet, maar in de praktijk wel, just do it. Als ik toch een beetje racistisch mag zijn, dan is het wel bij dit volk.
Begin dan maar vast met 80% vast te zetten . Doen ze ook niet .quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:51 schreef Yorrit het volgende:
[..]
diefstal is gewoon strafbaar.
Roma-zijn lijkt me dat niet
en ik speel niet met woorden, dit zijn jouw woorden:
[..]
en dan zou t wel lukken ze allemaal t land uit te gooien?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:55 schreef Righteous het volgende:
[..]
Begin dan maar vast met 80% vast te zetten . Doen ze ook niet .
Heb je toch net uitgelegd dat dat juridisch niet mogelijk is ?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:56 schreef Yorrit het volgende:
[..]
en dan zou t wel lukken ze allemaal t land uit te gooien?
Doodstraf voor Roma? Heb ik dat gezegd? En wie zegt dat het niet juridisch kosher zou zijn? Zolang jij de landelijke en gemeentelijke wetgeving zo strak zet dat het voor Roma moeilijk word om hun gangetje te gaan PLUS dat je ze langer vastzet voor vergrijpen en de Three STrikes OUT regel invoert, wedden dat ze dan binnen de kortste keren weg zijn? En dan zal dat vast niet lukken bij de groep die hier al decennia woont, maar over de bakken NIEUWE die nu LEGAAL dagelijks nog binnenkomen uit Roemenie, Bulgarije etc.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:01 schreef Yorrit het volgende:
overheid die zich buiten de juridische kaders stelt, en een doodstraf mag uitvoeren.. ja dan wordt t hier gezellig!
Fijn, ga je ook nog vertellen wat er allemaal rammelt? Ga je nou alleen focussen op het feit dat ik de Roma weg wil pesten of wat? Wat rammelt er nog meer dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:13 schreef Yorrit het volgende:
je verhaal rammelt gewoon aan alle kanten
je zegt zelf dat legaal weren van roma niet kan, dus moeten we ze wegpesten. dit gaat wel van overheidswege uit dus de overheid stelt zich dan buiten het legale kader. en diezelfde overheid mag ook doodstraffen uitvoeren. dat zou dan ineens wel legaal gaan?? alleen al deze contradictie laat je hele verhaal in elkaar zakkenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:10 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Fijn, ga je ook nog vertellen wat er allemaal rammelt? Ga je nou alleen focussen op het feit dat ik de Roma weg wil pesten of wat? Wat rammelt er nog meer dan?
Overheid is al heel erg goed in burgertje pesten hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:17 schreef Yorrit het volgende:
[..]
je zegt zelf dat legaal weren van roma niet kan, dus moeten we ze wegpesten. dit gaat wel van overheidswege uit dus de overheid stelt zich dan buiten het legale kader. en diezelfde overheid mag ook doodstraffen uitvoeren. dat zou dan ineens wel legaal gaan?? alleen al deze contradictie laat je hele verhaal in elkaar zakken
een soort Jodenwetten eigenlijk? ook gezelligquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:25 schreef Righteous het volgende:
Je kunt bijvoorbeeld ook denken aan maatregelen die binnen de wet vallen maar wél een demotiverende werking dergelijke lieden hebben en ze daarom naar elders vertrekken.
De ideeën van Karl Marx waren revolutionair en hebben een complete politieke stroming tot stand gebracht.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn moeder had wel een aardig advies voor TS: Mankeer je wat aan je handjes?
Er moet een nieuwe partij komen voor TS, maar hij is wel te belazerd om die zelf op te richten, dat moet een ander maar doen.
dat kan ik eigenlijk al niet met iemand die sowieso een doodstraf een prima idee vindtquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:33 schreef Igen het volgende:
Is hier nou serieus nog niemand gevallen over de doodstraf voor ontvoerders?
Met dat soort standpunten kan ik persoonlijk i.i.g. de TS niet serieus nemen.
Je interpreteert wel graag allerlei zaken net hoe het jou uitkomt , niet ?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:31 schreef Yorrit het volgende:
[..]
een soort Jodenwetten eigenlijk? ook gezellig
Marx heeft nooit geroepen dat er een nieuwe partij moest komen. Anderen hebben op eigen initiatief een partij opgericht op basis van zijn ideeën. TS roept gewoon dat er een partij moet komen en vraagt in 1 adem door, wie 'um' even opricht. Dat noem ik lui.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:33 schreef Righteous het volgende:
[..]
De ideeën van Karl Marx waren revolutionair en hebben een complete politieke stroming tot stand gebracht.
Dit zonder dat Marx ooit echt politiek is geweest of in welke regering heeft plaats genomen.
Je hoeft jezelf toch niet perse verkiesbaar te stellen om je mening te geven over zaken?
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:07 schreef Tahiti het volgende:
Ik mis deze nog: in plaats van dat gore water gewoon bier uit de kraan
Mwoah niet echt hoor .quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Marx heeft nooit geroepen dat er een nieuwe partij moest komen. Anderen hebben op eigen initiatief een partij opgericht op basis van zijn ideeën. TS roept gewoon dat er een partij moet komen en vraagt in 1 adem door, wie 'um' even opricht. Dat noem ik lui.
Oog om oog, tand om tand zou nog een begrijpelijk standpunt kunnen zijn, of je het er nou mee eens bent of niet. Maar de doodstraf voor ontvoerders gaat nog veel verder dan dat.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:34 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dat kan ik eigenlijk al niet met iemand die sowieso een doodstraf een prima idee vindt
Jongen, de Joden hadden destijds geen criminaliteitspercentage van 80%.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:31 schreef Yorrit het volgende:
[..]
een soort Jodenwetten eigenlijk? ook gezellig
Man, je doet je voor als een of andere wiskundige die wil bewijzen dat de equation niet klopt. LEES eens een keer naar wat ik zeg man, of anders naar Righteous die het wel snapt. En dan vooral naar de STREKKING van het verhaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:17 schreef Yorrit het volgende:
[..]
je zegt zelf dat legaal weren van roma niet kan, dus moeten we ze wegpesten. dit gaat wel van overheidswege uit dus de overheid stelt zich dan buiten het legale kader. en diezelfde overheid mag ook doodstraffen uitvoeren. dat zou dan ineens wel legaal gaan?? alleen al deze contradictie laat je hele verhaal in elkaar zakken
Ik ben lui, ben geen leider, al helemaal niet charismatisch en heb niet de juiste contacten. En ik wil deze partij een kans van slagen geven. Dus daarom roep ik de juiste persoon om de partij op te richten. Ik word wel de duistere man op de achtergrond die met al die diabolische ideeen komtquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn moeder had wel een aardig advies voor TS: Mankeer je wat aan je handjes?
Er moet een nieuwe partij komen voor TS, maar hij is wel te belazerd om die zelf op te richten, dat moet een ander maar doen.
Jij vind ontvoerders die kinderen of vrouwen ontvoeren, deze dagen of wekenlang vastzetten en een levenslang trauma (en soms ook fysiek trauma) opbrengen zulke aardige mensen? Jij wilt zo iemand als buurman hebben? Bijvoorbeeld in een lekkere villa in pakweg Ruurlo om zomaar iets te noemen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:33 schreef Igen het volgende:
Is hier nou serieus nog niemand gevallen over de doodstraf voor ontvoerders?
Met dat soort standpunten kan ik persoonlijk i.i.g. de TS niet serieus nemen.
Je moet niet appellen met peren vergelijken en generaliseren. Een vader die zijn kinderen ontvoert is niet hetzelfde als een bende die mensen ontvoert voor losgeld. Het is afhankelijk van het type geweld dat word gebruikt. En niet dat ik een zwak voor pedo's heb hoor, maar pedo's zijn hoe dan ook een slachtoffer van hun eigen innerlijke lusten. Ontvoerders zijn geharde, vaak professionele criminelen die meedogenloos zijn en alles puur uit hebzucht doen. Denk ervan wat je wil, maar dit soort mensen en mensenhandelaren (denk aan Saban B.) is het allerergste tuig van de richel. Die verwoesten vaak vele levens, meer nog dan een eenmalige moordenaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Oog om oog, tand om tand zou nog een begrijpelijk standpunt kunnen zijn, of je het er nou mee eens bent of niet. Maar de doodstraf voor ontvoerders gaat nog veel verder dan dat.
Sowieso rammelt het betoog aan alle kanten. Een vader die z'n kinderen na een scheiding kwijt heeft geraakt, en deze "ontvoert" om ze een dagje naar de Efteling mee te nemen, zou de doodstraf moeten krijgen, terwijl een pedofiel die een kind een levenlang trauma bezorgt alleen levenslang hoeft? En dan zegt TS ook nog dat rechtvaardigheid zijn uitgangspunt is.
Dat doet ie wel opvallend vaak ja!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:35 schreef Righteous het volgende:
[..]
Je interpreteert wel graag allerlei zaken net hoe het jou uitkomt , niet ?
Ik vind dat sommige mensen niet verdienen te leven en ons ook niet meer geld moeten kosten. Mensen zoals Mohammed B. of Saban B.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:34 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dat kan ik eigenlijk al niet met iemand die sowieso een doodstraf een prima idee vindt
Ja, haal maar weer eens de Joden erbij, pffffquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Jongen, de Joden hadden destijds geen criminaliteitspercentage van 80%.
Ik stond je met die uitspraak bij hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:19 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Ja, haal maar weer eens de Joden erbij, pffff
En zoals ik al zei, ik hoef niet de Roma allemaal te vergassen omdat het Roma zijn, ik wil alleen de rotte appels het land uit gooien, en dat dat in de praktijk dan betekent dat dat 75-90% is, so be it.
ow, je wilt gewoon dat criminelen gepakt en berecht worden, zeg dat dan gewoon, dat wil namelijk iedereenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:18 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Man, je doet je voor als een of andere wiskundige die wil bewijzen dat de equation niet klopt. LEES eens een keer naar wat ik zeg man, of anders naar Righteous die het wel snapt. En dan vooral naar de STREKKING van het verhaal.
Ik wil niet de wet overtreden, ik wil ook geen doodseskaders, ik wil binnen de regels van de wet, en desnoods tussen de mazen door, dezelfde mazen die criminelen en de Roma zelf misbruiken ze zodanig achter de vodden zitten dat ze het te veel werk vinden om in NL fatsoenlijk te kunnen opereren, waardoor ze UIT ZICHZELF opzouten. Doen ze dat niet EN gaan ze over de schreef, dan pak je ze op en geef je ze fatsoenlijke straffen. (Hogere straffen + fatsoenlijke pakkans) <> illegale doodseskaders. Capiche?
Als een van die 2 doodgaat zal t me niet veel kunnen schelen.quote:Ik vind dat sommige mensen niet verdienen te leven en ons ook niet meer geld moeten kosten. Mensen zoals Mohammed B. of Saban B.
Helaas niet nee, in elk geval niet met de huidige verdragen die er zijn gesloten. Maar goed, je moet ooit beginnen met lobbyen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:22 schreef Righteous het volgende:
Even genoeg over Joden ( die krijgen toch al altijd de schuld)
Ontopic een vraag of je "partijprogramma" TS.
Het al dan niet al dan niet aanstellen/afstoten van nieuwe landen binnen de EU , is toch niet primair in handen van Nederland ?
I know, was ook richting Norrit bedoeldquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:19 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik stond je met die uitspraak bij hoor.
Ja, maar dan wel met resultaatquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:35 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ow, je wilt gewoon dat criminelen gepakt en berecht worden, zeg dat dan gewoon, dat wil namelijk iedereen
Oh, en oorlog voeren mag ook niet? Of iemand neerknallen tijdens een shootout met de politie? Dat kan ook niet? Voortaan de politie maar met knuppels en tepelklemmen uitrusten maar?quote:Als een van die 2 doodgaat zal t me niet veel kunnen schelen.
Het gaat er om dat er grenzen gesteld moeten worden aan de macht van de overheid over burgers. Een overheid die zichzelf gerechtigd om burgers te doden heeft die grens niet.
Nou ben ik over het algemeen een van de eersten die kritiek heeft op gristenfundamentalisme, maar ik zie hier toch echt geen probleem. Rouvoet krijgt een extra ministerie en laat homo-emancipatie over aan de staatssecretaris. Hij schrapt het onderdeel niet noch gaat hij actief zaken proberen terug te draaien.quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:33 schreef LaTiNo het volgende:
Kijk, dit is nou een mooi voorbeeld waarom je relifreaks niet in het bestuur van een seculier land moet toelaten
Rouvoet wil homo-emancipatie kwijt
Minister Rouvoet zwaait tot de landelijke verkiezingen op 9 juni de scepter op het ministerie van OCW. Hij zal hierbij hoogstwaarschijnlijk het onderdeel homo-emancipatie afschuiven op staatssecretaris Van Bijsterveldt.
Politiek verslaggever Frits Wester zei gisterenavond bij Pauw & Witteman dat Rouvoet zal zeggen dat hij het te druk heeft om zich ook over homo-emancipatie te buigen. Rouvoet en zijn partij, de ChristenUnie, hebben vanwege de geloofsovertuiging grote moeite met rechten voor homo's, zoals het homohuwelijk.
Op een of andere manier heeft hij hier de schijn tegen zich.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ben ik over het algemeen een van de eersten die kritiek heeft op gristenfundamentalisme, maar ik zie hier toch echt geen probleem. Rouvoet krijgt een extra ministerie en laat homo-emancipatie over aan de staatssecretaris. Hij schrapt het onderdeel niet noch gaat hij actief zaken proberen terug te draaien.
Dat is niet verwonderlijk en je kunt ook best speculeren over allerlei kwade motieven, maar dan nog is het niet echt schokkend wat mij betreft. Dit lijkt meer op de ook in seculiere kringen vrij gebruikelijke "Ik heb niets tegen homo's, maar ze moeten niet voor m'n neus gaan staan zoenen ofzo" houding, dan op een actieve Gristelijke anti-homo houding.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Op een of andere manier heeft hij hier de schijn tegen zich.
Ja, terwijl ik maar moet denken aan art. 1 GW.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is niet verwonderlijk en je kunt ook best speculeren over allerlei kwade motieven, maar dan nog is het niet echt schokkend wat mij betreft. Dit lijkt meer op de ook in seculiere kringen vrij gebruikelijke "Ik heb niets tegen homo's, maar ze moeten niet voor m'n neus gaan staan zoenen ofzo" houding, dan op een actieve Gristelijke anti-homo houding.
Wat zegt artikel 1 van de grondwet precies over het overdragen van het onderwerp homo-emancipatie aan een staatssecretaris?quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, terwijl ik maar moet denken aan art. 1 GW.
(overigens betrap ik me de laatste paar dagen op zeer antichristelijke/-religieuze tendensen hoor)
Niets, maar wel dat een ieder in gelijke gevallen gelijk behandeld dient te worden.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat zegt artikel 1 van de grondwet precies over het overdragen van het onderwerp homo-emancipatie aan een staatssecretaris?
Vroegah had ik echt zoiets van 'ach, laat ze geloven wat ze willen'. Tegenwoordig kost het me extreme moeite om gelovige te respecteren. Het voelt nu alsof me zou worden gevraagd om iemand te respecteren die gelooft in de paashaas of Griekse Goden. Dat kun je niet serieus nemen. En als dat soort mensen dan het bestuur van een land willen besturen gebaseerd op dat soort ideeen, dan komen onze verworven vrijheden in gevaar.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, terwijl ik maar moet denken aan art. 1 GW.
(overigens betrap ik me de laatste paar dagen op zeer antichristelijke/-religieuze tendensen hoor)
Ik zie bij mij idd ongeveer hetzelfde, daar waar ik christenen op zich nuttig kon vinden (vanwege hun gematigheid en mildheid), draait het nu een beetje om, zie ik vooral hun tirannie en dwang doorschemeren, onder auspicie van hun religie.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:39 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Vroegah had ik echt zoiets van 'ach, laat ze geloven wat ze willen'. Tegenwoordig kost het me extreme moeite om gelovige te respecteren. Het voelt nu alsof me zou worden gevraagd om iemand te respecteren die gelooft in de paashaas of Griekse Goden. Dat kun je niet serieus nemen. En als dat soort mensen dan het bestuur van een land willen besturen gebaseerd op dat soort ideeen, dan komen onze verworven vrijheden in gevaar.
Ik word langzamerhand een fundamentalistische anti-religie fanaat
Gelukkig zijn de voorstellen van TS volstrekt vrij van enige dwang en tirannie.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie bij mij idd ongeveer hetzelfde, daar waar ik christenen op zich nuttig kon vinden (vanwege hun gematigheid en mildheid), draait het nu een beetje om zie ik vooral hun tirannie en dwang doorschemeren, onder auspicie van hun religie.
Nee, klopt moet er wel enigszins mijn wenkbrauwen bij optrekken, zachtst gezegd.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de voorstellen van TS volstrekt vrij van enige dwang en tirannie.
Het is natuurlijk ironie met een hoofdletter I dat hij fulmineert tegen allerlei 'gristelijke bemoeizucht en dwang' terwijl er enerzijds hier geen enkele sprake is van bemoeizucht of dwang (eerder apathie) en anderzijds met een pakket repressieve maatregelen aan komt zetten waar je u tegen zegt.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, klopt moet er wel enigszins mijn wenkbrauwen bij optrekken, zachtst gezegd..
Jawel.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ironie met een hoofdletter I dat hij fulmineert tegen allerlei 'gristelijke bemoeizucht en dwang' terwijl er enerzijds hier geen enkele sprake is van bemoeizucht of dwang (eerder apathie) en anderzijds met een pakket repressieve maatregelen aan komt zetten waar je u tegen zegt.
Leger afschaffen is voor linkse rakkers. Jij leeft dus in een sprookjeswereld.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef LaTiNo het volgende:
Nog (positieve) kritiek, tips, aanvullingen?![]()
Er is een groot verschil tussen het opdringen van regels en wetten die rechtstreeks komen uit een religieuze ideologie, en het opleggen van regels om elkaars vrijheden en bezittingen te respecteren.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ironie met een hoofdletter I dat hij fulmineert tegen allerlei 'gristelijke bemoeizucht en dwang' terwijl er enerzijds hier geen enkele sprake is van bemoeizucht of dwang (eerder apathie) en anderzijds met een pakket repressieve maatregelen aan komt zetten waar je u tegen zegt.
Tsja, dwang heb je altijd nodig. Of geloof jij in een dwangloze maatschappij waar iedereen maar kan en mag doen wat hij wil? Anarchist?quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de voorstellen van TS volstrekt vrij van enige dwang en tirannie.
Niet als je het geld, materieel en mankracht in een beter politieapparaat stopt, dan heb je juist een politiestaat, tot zover de sprookjeswereldquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:05 schreef waht het volgende:
[..]
Leger afschaffen is voor linkse rakkers. Jij leeft dus in een sprookjeswereld.
En een politiestaat is een goed iets?quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:36 schreef LaTiNo het volgende:
Niet als je het geld, materieel en mankracht in een beter politieapparaat stopt, dan heb je juist een politiestaat, tot zover de sprookjeswereld
Ik denk inderdaad dat ik dat best fijn zou vinden, maar met je OP heeft dat verder geen zak te maken.Je OP is een pleidooi voor een politiestaat op basis van een Hollywoodversie van de werkelijkheid en de hardnekkige illusie dat repressief beleid effect sorteert. Overigens wil ik in eerste instantie gewoon dat mijn partner of ouders niet vermoord worden. Dat zo iemand uiteindelijk gepakt en afgeknald wordt, daar heb ik weinig aan. Ik denk bovendien dat jouw ideaalbeeld de kans dat iemand in mijn omgeving wordt vermoord eerder groter dan kleiner maakt. Daarbij is het natuurlijk zo dat het verschil tussen wat er al dan niet verboden wordt en wie daar al dan niet last van zou hebben vrij subjectief. Bij het homohuwelijk zou je nog kunnen stellen dat directe last achterwege blijft. Bij winkelen op zondag kan ik vrij simpel mensen aanwijzen die 'kwaad' wordt aangedaan, namelijk mensen die in de buurt van een winkel wonen en hierdoor bijvoorbeeld geluidsoverlast ondervinden. Abortus is al helemaal een kwestie die een stuk genuanceerder ligt. Dat de grens tussen 'niemand heeft er last van' en 'moord' leggen bij het moment dat een kind uit een vagina vliegt onzinnig is, snap je denk ik zelf ook wel. En neem eens iets als pedofilie. Moeten wij accepteren dat een volwassen man een relatie begint met een 10 jarig jongetje omdat niemand er last van heeft?quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:36 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen het opdringen van regels en wetten die rechtstreeks komen uit een religieuze ideologie, en het opleggen van regels om elkaars vrijheden en bezittingen te respecteren.
Die repressieve maatregelen zijn nu eenmaal nodig om straatterreur en misdaad tegen te gaan.
Ik denk dat je dat best fijn zult vinden, als de moordenaar van je partner/ouder/kind word aangepakt.
Homohuwelijk/abortus/euthenasie/winkelen op zondag verbieden, dat wil ik niet. Daarmee doe je niemand kwaad.
Nee ik wil een gedegen rechtsstaat met 'checks and balances'. De werkelijkheid is geen 24. Agenten, officieren van justities, rechters, enzovoort maken allemaal al dan niet doelbewust onjuiste beslissingen en fouten. Het zjin wat dat betreft net mensen. Daarom stellen we regels en procedures in om te pogen dergelijke onjuiste beslissingen of fouten te minimaliseren. Mensen zijn niet objectief en onfeilbaar en hoeven dit ook helemaal niet te zijn. Het systeem dient er juist voor om fouten te minimaliseren en grosso modo tot objectieve beslissingen te komen. Het is net als bijvoorbeeld in de wetenschap. Individuele wetenschappers hoeven helemaal niet objectief te zijn en kunnen dit ook niet zijn. De wetenschap an sich moet wel pogen objectief te zijn en daarom bijvoorbeeld ook een methodologie hanteren die dit mogelijk maakt en een systeem van peer-review om te controleren of individuele wetenschappers geen volstrekte onzin verkondigen of grove fouten maken.quote:Tsja, dwang heb je altijd nodig. Of geloof jij in een dwangloze maatschappij waar iedereen maar kan en mag doen wat hij wil? Anarchist?
Zelfde inderdaad als......we gaan wat aan de files doen!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:40 schreef FunkyHomosapien het volgende:
TS heeft wel erg populaire punten gebruikt, met het hard aanpakken van criminaliteit kan je het eigenlijk niet oneens zijn.
Nee je maakt de drugs goedkoop beschikbaar......maar stelt gebruik strafbaarquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat wil jij precies dat de politie aan mogelijkheden krijgt die ze nu niet hebben en hoe denk jij dit te organiseren zonder dat onschuldige burgers de dupe worden van die extra mogelijkheden?quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:56 schreef LaTiNo het volgende:
Ik wil helemaal geen politiestaat zoals deze term is gedefinieerd. Ik wil een goed georganiseerd en opgeleid politie-apparaat dat effectief op kan treden en respect afdwingt ipv de huidige situatie waar de helft van hun tijd word VERSPILD met het oa schrijven van rapporten voor draaideurcriminelen die dag in dag uit blijven schade toebrengen.
En dat denk je te bereiken door 'kei- en keihard op te treden'. Het hele punt met dronken klootzakken is natuurlijk dat ze niet bepaald voor rationele argumenten of gedachten vatbaar zijn.quote:Ik wil af van de situatie waar de ME een leuke opponent is voor de zondagmiddag, en ik wil al helemaal af van dronken klootzakken die het normaal vinden om een agent op zijn bek te slaan na een avondje stappen.
Dat doe ik wel eens. Ik hoor niet zoveel klachten. Ik hoor dergelijk klachten meer van Telegraaflezers dan mensen die daadwerkelijk bij de politie werkzaam zijn.quote:Zoals het NU gaat is het dweilen met de kraan open. Praat maar een keer met een straatagent over zijn werk.
Hier komt het simplisme dat je het hele topic al in de weg zit weer naar boven. Er zit ten eerste onderscheid tussen verdachte en dader. Dat is een essentieel concept in een rechtsstaat en met name het feit dat jij dit nuanceverschil niet ziet is een vrij belangrijke oorzaak voor de constante hoeveelheid domme claims die je over ons uitstort. Daarbij is Nederland met TBS en een levenslange straf die ook daadwerkelijk levenslang is nou niet bepaald een land waar elke dader maar kans op kans krijgt om 'zichzelf te verbeteren'.quote:We willen allemaal die veiligheid voor onze ouders/familieleden en het liefst VOORKOMEN dat iemand ze vermoord etc, maar tegelijkertijd is de privacy van een dader het allerbelangrijkst, en moeten ze kans op kans krijgen om hun leven te verbeteren.
quote:En dat terwijl onze privacy verder geen reet voorsteld in deze moderne samenleving, maar goed, dat is weer een ander pijnpunt.
Een discussie is een uitwisseling van standpunten waarbij je elkaar met behulp van argumenten probeert te overtuigen. Je stelt hier 'A werkt niet' ter discussie door te claimen dat 'niet A ook niet werkt' en dat 'A wel werkt'. Dat zijn geen argumenten, dat is gewoon je standpunt 3 keer poneren. Daarbij kun je ook nog opmerken dat waneer A en niet A allebei hun doel niet bereiken, niet A in ieder geval nog de voorkeur geniet omdat het niets kost bijvoorbeeld. De softe horrorstaten voor de 'keiharde aanpakkers' doen het echter in de statistieken niet bepaald slecht. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal moorden per inwoner, het aantal verkrachtingen per inwoner of het aantal mishandelingen per inwoner. De misvatting in je claim is dat dergelijke zaken zich laten sturen door rationele overwegingen. Daarbij negeer je ook nog eens het boemerang-effect van 'keihard optreden'. Als er met scherp geschoten wordt op hooligans, dan heeft dat over het algemeen in zo'n geval het effect dat dergelijke criminelen óók naar zwaardere middelen grjipen. In Zuid-Amerika willen ze niet voor niets steeds meer af van het keiharde repressieve beleid m.b.t. drugs onder druk van de VS.quote:En de discussie dat repressief beleid niet zou werken. Ik zal je vertellen wat er NOG minder zou werken, dat is namelijk GEEN repressief beleid! Het feit alleen al dat we niet leven in een chaos en we niet overgeleverd zijn aan plunderaars en moordenaars is alleen maar te danken aan ons repressief beleid op het moment dat je de wet overtreed.
Een eventueel neveneffect zou een negatieve impact op de omgeving (o.a. kinderen) van de dader kunnen zijn, waardoor dat voordeel deels te niet wordt gedaan. Ik weet niet precies in hoeverre dat effect heeft en de morele wenselijkheid laat ik ook buiten beschouwing. Daarnaast zijn dergelijke, relatief kleine vermogensdelicten van een hele andere order en insteek dan moord en verkrachting.quote:Ik geloof niet in een afschrikkende werking van hoge straffen, maar ik geloof er wel in dat als een dief in de cel zit, hij op dat moment niet bij jou in kan breken! Als je alle draaideurtjes die er momenteel rondlopen op zou pakken en op zou sluiten, of dat nou in een gevangenis, gesticht op opvanghuis is, dan ben je in een klap van 95% van je autoinbraken en andere zooi af. Leg me eens uit waarom dat NIET zo zou zijn? Hoe kan iemand die vast zit nog kwaad doen?
Iets met een klok en een klepel. Ik zie geen argument dat duidelijk maakt waarom verboden of belemmeringen specifiek problematisch zijn als ze geïnspireerd zijn door een godsdienst.quote:Tuurlijk zijn sommige dingen discutabel, of het nou abortus is of een gat in de muur boren na tien uur 's avonds, en ja, niet alles zal altijd makkelijk af te bakenen zijn, en het is ook niet de oplossing voor alles, geen heilige graal, maar sommige dingen zijn wel duidelijk genoeg en dus ook goed aan te pakken. En geluidsoverlast is wat anders dan een grondwettelijk of universeel recht.
Wat de gristenen/moslims betreft, ik weiger me te onderwerpen aan de nukken van mensen die in sprookjes geloven. De Bijbel is een samengeraapte zooitje verhalen, het Christendom is opgezet door ene Paulus die ooit een visioen heeft gehad van iemand die dood was, de Islam is verziekt door alle geschriften die na de Koran kwamen.
Als er een groep mensen komen die muziek willen verbieden omdat de Sprekende Rots dat ooit heeft gezegd 400 jaar geleden, dan neem je zulke mensen serieus?
'Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.' Robert Pirsig
Kijk naar landen als Iran, Sudan of USA waar krankzinnigen heersen.
Luister naar de Paus met zijn achterlijke waanideeen, dat is iemand die zich niet hoeft te matigen door coalitievormingen of door een minderheid te zijn. Dat is de ECHTE relifanaat. Stel je eens voor dat de Paus de macht had over een land als Nederland. Ben je weer terug in de middeleeuwen.
Waarom denk je dat Turkije zo hard zijn best doet om het land niet in handen van de reli's te laten vallen?
Nou ja zeg, ik kom toch wel met concrete veranderingen bij justitie en wetgevingquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zelfde inderdaad als......we gaan wat aan de files doen!
Is niemand tegen, de vraag is alleen HOE
onzinnige en tegenstrijdige wetten schrappen die belemmeren dat de politie goed werk kan doen, iets minder aandacht voor de privacy van de verdachte, meer naming and shaming, meer mogelijkheden om hard op te treden tegen hooligans, maar vooral de strafmaat zo aanpassen dat tuig langer van de straat is waardoor men daar geen tijd aan verspilt. Jeugdcriminelen krijgen die 3-jarige dienstplicht. Meer geld voor opsporing, dan maar geen JSF.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:43 schreef Monolith het volgende:
Wat wil jij precies dat de politie aan mogelijkheden krijgt die ze nu niet hebben en hoe denk jij dit te organiseren zonder dat onschuldige burgers de dupe worden van die extra mogelijkheden?
die dronken klootzak zal de volgende keer proberen te voorkomen dat hij dronken als een dwaas gaat lopen hakken nadat hij een maand in de cel heeft gezeten en hij zijn werkgever uit mag leggen waarom hij niet kon komen. Die hooligan die met zijn rode coke-kop op de ME af komt rennen met een stuk steen in zijn hand word netjes neergeknald, good riddance.quote:En dat denk je te bereiken door 'kei- en keihard op te treden'. Het hele punt met dronken klootzakken is natuurlijk dat ze niet bepaald voor rationele argumenten of gedachten vatbaar zijn.
kom er al dan niet indirect mee in aanraking en de meesten beginnen het zeer onbevredigend werk te vinden hoorquote:Dat doe ik wel eens. Ik hoor niet zoveel klachten. Ik hoor dergelijk klachten meer van Telegraaflezers dan mensen die daadwerkelijk bij de politie werkzaam zijn.
Ik zeg toch niet dat je een verdachte halverwege het proces in de krant moet zetten met naam en toenaam? Maar als er een duidelijke verdenking is van een strafbaar feit vind ik het belangrijker dan bijv zijn huis mag worden doorzocht dan een of ander blokkade door de privacy. Ik kan nu niet op een voorbeeld komen, maar we krijgen ze vaak genoeg te horen.quote:Hier komt het simplisme dat je het hele topic al in de weg zit weer naar boven. Er zit ten eerste onderscheid tussen verdachte en dader. Dat is een essentieel concept in een rechtsstaat en met name het feit dat jij dit nuanceverschil niet ziet is een vrij belangrijke oorzaak voor de constante hoeveelheid domme claims die je over ons uitstort. Daarbij is Nederland met TBS en een levenslange straf die ook daadwerkelijk levenslang is nou niet bepaald een land waar elke dader maar kans op kans krijgt om 'zichzelf te verbeteren'.
Ik stel dat een wetteloze maatschappij zonder handhaving chaos en ellende oplevert. Het is niet voor niets dat elke staat op de wereld wetten en handhaving heeft. Dus dat er ENIGE repressie nodig is lijkt me toch een logische conclusie? Onze discussie is dan alleen maar de MATE van repressie.quote:Een discussie is een uitwisseling van standpunten waarbij je elkaar met behulp van argumenten probeert te overtuigen. Je stelt hier 'A werkt niet' ter discussie door te claimen dat 'niet A ook niet werkt' en dat 'A wel werkt'. Dat zijn geen argumenten, dat is gewoon je standpunt 3 keer poneren. Daarbij kun je ook nog opmerken dat waneer A en niet A allebei hun doel niet bereiken, niet A in ieder geval nog de voorkeur geniet omdat het niets kost bijvoorbeeld. De softe horrorstaten voor de 'keiharde aanpakkers' doen het echter in de statistieken niet bepaald slecht. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal moorden per inwoner, het aantal verkrachtingen per inwoner of het aantal mishandelingen per inwoner. De misvatting in je claim is dat dergelijke zaken zich laten sturen door rationele overwegingen. Daarbij negeer je ook nog eens het boemerang-effect van 'keihard optreden'. Als er met scherp geschoten wordt op hooligans, dan heeft dat over het algemeen in zo'n geval het effect dat dergelijke criminelen óók naar zwaardere middelen grjipen. In Zuid-Amerika willen ze niet voor niets steeds meer af van het keiharde repressieve beleid m.b.t. drugs onder druk van de VS.
Dus jij vind het prima om een dader na een dagje cel weer lekker naar huis te laten gaan omdat papa anders niet voor de kindertjes kan zorgen?? Begrijp ik dit nu verkeerd of denk je echt zo??quote:Een eventueel neveneffect zou een negatieve impact op de omgeving (o.a. kinderen) van de dader kunnen zijn, waardoor dat voordeel deels te niet wordt gedaan. Ik weet niet precies in hoeverre dat effect heeft en de morele wenselijkheid laat ik ook buiten beschouwing. Daarnaast zijn dergelijke, relatief kleine vermogensdelicten van een hele andere order en insteek dan moord en verkrachting.
Dat komt omdat je teveel nadenkt vanuit een theorie. De theorie dat ook een ideologie gebaseerd op het Vliegende Spaghettimonster het fundament zou mogen vormen voor onze samenleving. En ik vind dat dat in de praktijk niet meer kan. Want religie in de regering = middeleeuwse christelijke toestanden, Pakistan en Iran etc. De concepten van religieuze fanaten zoals onze grote vriend de Paus zijn geen goede basis voor een moderne open samenleving.quote:Iets met een klok en een klepel. Ik zie geen argument dat duidelijk maakt waarom verboden of belemmeringen specifiek problematisch zijn als ze geïnspireerd zijn door een godsdienst.
Wat zijn zoal onzinnige en tegenstrijdige wetten die belemmeren dat de politie goed z'n werk kan doen? Wat moet de politie allemaal mogen om tegen hooligans op te treden? Wat zijn hooligans? Wie definieert c.q. bepaalt dat?quote:Op woensdag 24 februari 2010 16:47 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
onzinnige en tegenstrijdige wetten schrappen die belemmeren dat de politie goed werk kan doen, iets minder aandacht voor de privacy van de verdachte, meer naming and shaming, meer mogelijkheden om hard op te treden tegen hooligans, maar vooral de strafmaat zo aanpassen dat tuig langer van de straat is waardoor men daar geen tijd aan verspilt. Jeugdcriminelen krijgen die 3-jarige dienstplicht. Meer geld voor opsporing, dan maar geen JSF.
Wat zijn ze toch simpel op te voeden die jongens. Dat hun ouders dat niet gewoon gedaan hebben.quote:[..]
die dronken klootzak zal de volgende keer proberen te voorkomen dat hij dronken als een dwaas gaat lopen hakken nadat hij een maand in de cel heeft gezeten en hij zijn werkgever uit mag leggen waarom hij niet kon komen.
Dat is leuk en aardig, maar je praat uiteraard over een veel breder mandaat dan er nu is. In weze mag een agent nu gewoon gericht schieten wanneer hij in het nauw gedreven wordt.quote:Die hooligan die met zijn rode coke-kop op de ME af komt rennen met een stuk steen in zijn hand word netjes neergeknald, good riddance.
Met die privacy valt het allemaal reuze mee. De politie tapt zo ongeveer meer gesprekken af dan ze ooit kan afluisteren. De politie moet uiteraard wel aan kunnen tonen dat een huiszoeking gerechtvaardigd is. Je grossiert hier in Telegraaf-sentiment dat m.i. niet bepaald strookt met de realiteit.quote:Ik zeg toch niet dat je een verdachte halverwege het proces in de krant moet zetten met naam en toenaam? Maar als er een duidelijke verdenking is van een strafbaar feit vind ik het belangrijker dan bijv zijn huis mag worden doorzocht dan een of ander blokkade door de privacy. Ik kan nu niet op een voorbeeld komen, maar we krijgen ze vaak genoeg te horen.
Nee, maar zoals ik al zei spring je van verkrachters en moordenaars naar veelplegers, dat is een heel andere problematiek.quote:Draaideurtjes zijn ook daders. En die krijgen geen TBS. En je zult nooit TBS krijgen voor inbraken, ook al pleeg je er 30.
Dat enige mate van repressie werkt kun je niet concluderen uit het feit dat elk land met een regering wetten en handhaving heeft. Het lijkt me wel waarschijnlijk dat het zeker op de wat meer rationele criminele activiteiten enige impact heeft. Maar hetgeen waar jij nu juist op loopt te schelden en tieren is de criminaliteit onder invloed en niet bepaald rationele handelingen als moord, verkrachting, mishandeling, etcetera. Ik denk dat de invloed van straffen daar überhaupt beperkt zijn en dat harder straffen al helemaal weinig zinvol is.quote:[..]
Ik stel dat een wetteloze maatschappij zonder handhaving chaos en ellende oplevert. Het is niet voor niets dat elke staat op de wereld wetten en handhaving heeft. Dus dat er ENIGE repressie nodig is lijkt me toch een logische conclusie? Onze discussie is dan alleen maar de MATE van repressie.
Natuurlijk spelen er veel meer factoren een rol, maar wat de cijfers in ieder geval laten zien is dat de mate van repressie zoals jij die voorstelt in ieder geval weinig uitmaakt in vergelijking met landen die sociaal-economisch niet veel verschillen van Nederland.quote:Vergelijkingen met landen waar strenger gestraft worden en desondanks criminaliteit hoger is hoeft niet perse tot zo'n simpele conclusie te lijden. Er is in de VS ontzettend veel meer armoede waardoor de wil/noodzaak om crimineel gedrag te vertonen veel groter is dan bij ons in NL. Dus die cijfers zijn niet te vergelijken. Je zou eigenlijk eerst in NL een repressief beleid moeten voeren om dat een goede vergelijking van cijfers te kunnen maken.
Wie heeft het over het vrijlaten van bendeleden? We hebben het toch over het gunstige effect van keiharde repressie? Wat doen die bendeleden daar zo massaal als hard aanpakken zo geweldig effectief is?quote:Daarnaast vraag ik me af hoe die cijfers in de VS zouden zijn als ze de teugels wat zouden laten vieren en de talloze gangmembers die nu in de cellen zitten sneller vrij zouden laten. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat dat een positief effect zou kunnen hebben op die cijfers. En zeg eens eerlijk, denk jij dat wel?
Jij hebt geen last van drugshandel, mensen in bijvoorbeeld Rio ondervinden dan weer wel enige hinder van verkapte oorlogen tussen politie en drugsbendes in de stad.quote:Ze willen verder af van het DRUGS-beleid omdat ze doorhebben dat het alleen maar veel geld kost, niet werkt en dat het eigenlijk stiekum toch niet zo belangrijk is. Dan gebruiken mensen toch drugs, who cares.
Het word anders als de prijzen na een legalisering zou dalen waardoor de vette winsten niet meer te maken zijn voor de crimelords, die gaan dan andere geldbronnen aanboren die de gewone burger veel meer schade zullen toebrengen. Ik heb geen last van drugshandel, wel van inbraken, ontvoering, overvallen etc.
Als ik het goed heb is er in de meeste landen een aardige correlatie wat betreft de mate waarin de politie gewelddadig optreedt en de mate waarin hooligans geradicaliseerd zijn.quote:Wat de hooligans betreft, ik zie ze niet zo evolueren dat ze de zware criminaliteit ingaan en massaal M16's in gaan slaan om de politie te bevechten. Nu vinden de meeste meelopers het nog wel prima om even te rellen, ze komen er toch altijd wel zonder problemen vanaf. Na de eerste paar doden kijkt die groep wel uit, het restantje diehards eindigen in een kist of langdurig in de cel. Het zijn geen vrijheidsvechters of ideologische strijders die hun leven willen wagen voor een cause. Het zijn slechts rellers.
Begrijpend lezen behoort niet tot jou kwaliteiten blijkbaar.quote:[..]
Dus jij vind het prima om een dader na een dagje cel weer lekker naar huis te laten gaan omdat papa anders niet voor de kindertjes kan zorgen?? Begrijp ik dit nu verkeerd of denk je echt zo??
What's next? Mama kan niet autorijden en moet nu op de fiets boodschappen doen omdat manlief in de cel zit?![]()
Overigens zijn de meeste veelplegers, waar ik het hier over heb, kansloze junks en die hebben thuis geen gezinnetje. Saban B. mag ook vrij van jou, zodat hij voor zijn pasgeboren zoontje kan zorgen?
Het verbieden van ideeën omdat ze gebaseerd zijn op iets dat je niet aanstaat past wat mij betreft ook niet in een 'moderne, open samenleving'. Ik denk overigens ook helemaal niet vanuit 'de theorie'. Jij vindt dat bijvoorbeeld Christelijke partijen verboden moeten worden omdat ze koopzondagen tegengaan. Aan de andere kant mag de SP dat dan blijkbaar wel gewoon vinden omdat ze bang zijn voor uitbuiting van werknemers. Of neem de Christelijke partijen versus VVD / PVV op het gebied van drugs.quote:[..]
Dat komt omdat je teveel nadenkt vanuit een theorie. De theorie dat ook een ideologie gebaseerd op het Vliegende Spaghettimonster het fundament zou mogen vormen voor onze samenleving. En ik vind dat dat in de praktijk niet meer kan. Want religie in de regering = middeleeuwse christelijke toestanden, Pakistan en Iran etc. De concepten van religieuze fanaten zoals onze grote vriend de Paus zijn geen goede basis voor een moderne open samenleving.
Bijv het oppakken van draaideuren die sneller de cel uitlopen dan dat hun papierwerk is gedaan. Of het uithuisplaatsen van Roma's die de volgende dag weer in een andere woning zitten. Geen effectieve aanpak dus.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:22 schreef Monolith het volgende:
Wat zijn zoal onzinnige en tegenstrijdige wetten die belemmeren dat de politie goed z'n werk kan doen? Wat moet de politie allemaal mogen om tegen hooligans op te treden? Wat zijn hooligans? Wie definieert c.q. bepaalt dat?
En wat is dit nou weer voor opmerking? Wat moet ik hieruit halen voordat ik weer word beschuldigd van het niet in staat zijn om begrijpend te kunnen lezen?quote:Wat zijn ze toch simpel op te voeden die jongens. Dat hun ouders dat niet gewoon gedaan hebben.
Klopt ja, en straks mogen ze ook schieten als ze niet levensbedreigend worden aangevallen.quote:Dat is leuk en aardig, maar je praat uiteraard over een veel breder mandaat dan er nu is. In weze mag een agent nu gewoon gericht schieten wanneer hij in het nauw gedreven wordt.
Ik lees de Telegraaf niet. Alleen fok.nlquote:Met die privacy valt het allemaal reuze mee. De politie tapt zo ongeveer meer gesprekken af dan ze ooit kan afluisteren. De politie moet uiteraard wel aan kunnen tonen dat een huiszoeking gerechtvaardigd is. Je grossiert hier in Telegraaf-sentiment dat m.i. niet bepaald strookt met de realiteit.
Ik zeg toch ook niet dat alle problemen gelijk zijn en alle daders hetzelfde en dus ook een identieke oplossing hebben of wijziging nodig hebben?quote:Nee, maar zoals ik al zei spring je van verkrachters en moordenaars naar veelplegers, dat is een heel andere problematiek.
De criminaliteit onder invloed? Je bedoelt dronken tuig en junks etc? Daar zal de AFSCHRIKWEKKENDE invloed heel klein op zijn, maar de PRAKTISCHE invloed huge, want als ze niet meer vrij op straat lopen zijn ze geen probleem meer. En omdat die groep nog redelijk klein is kwa omvang is het te doen.quote:Dat enige mate van repressie werkt kun je niet concluderen uit het feit dat elk land met een regering wetten en handhaving heeft. Het lijkt me wel waarschijnlijk dat het zeker op de wat meer rationele criminele activiteiten enige impact heeft. Maar hetgeen waar jij nu juist op loopt te schelden en tieren is de criminaliteit onder invloed en niet bepaald rationele handelingen als moord, verkrachting, mishandeling, etcetera. Ik denk dat de invloed van straffen daar überhaupt beperkt zijn en dat harder straffen al helemaal weinig zinvol is.
Dus je bedoelt dat er andere vergelijkbare landen zijn waar WEL zo'n beleid is en waar dus uit blijkt dat het geen verschil maakt? Zo ja, welke dan?quote:Natuurlijk spelen er veel meer factoren een rol, maar wat de cijfers in ieder geval laten zien is dat de mate van repressie zoals jij die voorstelt in ieder geval weinig uitmaakt in vergelijking met landen die sociaal-economisch niet veel verschillen van Nederland.
Nou, als ze daar dus een minder repressief beleid zouden gaan voeren, en dus meer taakstraffen en veel lagere gevangenisstraffen gaan introduceren dan komen er duizenden EXTRA bendeleden vrij.quote:Wie heeft het over het vrijlaten van bendeleden? We hebben het toch over het gunstige effect van keiharde repressie? Wat doen die bendeleden daar zo massaal als hard aanpakken zo geweldig effectief is?
Wederom vergelijk je NL met een compleet andere planeet. Laat dan eens los. Ik wil Brazilie niet redden.quote:Jij hebt geen last van drugshandel, mensen in bijvoorbeeld Rio ondervinden dan weer wel enige hinder van verkapte oorlogen tussen politie en drugsbendes in de stad.
Zoals waar dan? In Engeland komen ze zelfs het veld niet eens meer op uit angst voor de torenhoge boetes. In Zuid-amerikaanse landen zijn het professionele criminele organisaties (denk aan La Doce van Boca jrs). In Zuid-europese landen zijn het bijna politieke stromingen, rechts-extremistische in dit geval.quote:Als ik het goed heb is er in de meeste landen een aardige correlatie wat betreft de mate waarin de politie gewelddadig optreedt en de mate waarin hooligans geradicaliseerd zijn.
Je moet wel je hooghartige houding een beetje laten varen. Elke tekst is anders te interpreteren, het is niet voor niets dat wetteksten onleesbaar zijn voor een leek.quote:Begrijpend lezen behoort niet tot jou kwaliteiten blijkbaar.
Kortom, ik zeg, gooi draaideurtjes lang in de cel.quote:Ik geloof niet in een afschrikkende werking van hoge straffen, maar ik geloof er wel in dat als een dief in de cel zit, hij op dat moment niet bij jou in kan breken! Als je alle draaideurtjes die er momenteel rondlopen op zou pakken en op zou sluiten, of dat nou in een gevangenis, gesticht op opvanghuis is, dan ben je in een klap van 95% van je autoinbraken en andere zooi af. Leg me eens uit waarom dat NIET zo zou zijn? Hoe kan iemand die vast zit nog kwaad doen?
Oftewel, jij reageert op mijn punt dat veelplegers lang moeten worden weggezet dat dat een negatieve impact heeft op de omgeving van de dader, bijv de kinderen.quote:Een eventueel neveneffect zou een negatieve impact op de omgeving (o.a. kinderen) van de dader kunnen zijn, waardoor dat voordeel deels te niet wordt gedaan. Ik weet niet precies in hoeverre dat effect heeft en de morele wenselijkheid laat ik ook buiten beschouwing. Daarnaast zijn dergelijke, relatief kleine vermogensdelicten van een hele andere order en insteek dan moord en verkrachting.
Angst voor uitbuiting van werknemers, overlast voor bewoners, allemaal valide rationele redenen die wat mij betreft in overweging moeten worden genomen.quote:Het verbieden van ideeën omdat ze gebaseerd zijn op iets dat je niet aanstaat past wat mij betreft ook niet in een 'moderne, open samenleving'. Ik denk overigens ook helemaal niet vanuit 'de theorie'. Jij vindt dat bijvoorbeeld Christelijke partijen verboden moeten worden omdat ze koopzondagen tegengaan. Aan de andere kant mag de SP dat dan blijkbaar wel gewoon vinden omdat ze bang zijn voor uitbuiting van werknemers. Of neem de Christelijke partijen versus VVD / PVV op het gebied van drugs.
kleine partijen kunnen snel groot worden, kijk naar de PVVquote:Op woensdag 24 februari 2010 18:25 schreef Tijn het volgende:
He ja, nog meer partijen, dat is wat we nodig hebben. Straks zijn er 30 partijen met elk 5 zetels. Dan wordt een formatie pas een beetje interessant.
Juist daardoor wordt een formatie extra bemoeilijkt. Het heeft helemaal geen zin als er 10 partijen zijn die allemaal een redelijk aantal zetels hebben, want dan heb je 5 partijen nodig om een coalitie met een meerderheid te vormen, wat nooit een stabiele regering oplevert.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:30 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
kleine partijen kunnen snel groot worden, kijk naar de PVV
Je hebt daar in principe gelijk in, maar dat zou niet een reden mogen zijn om dan maar GEEN partij op te richten, toch?quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist daardoor wordt een formatie extra bemoeilijkt. Het heeft helemaal geen zin als er 10 partijen zijn die allemaal een redelijk aantal zetels hebben, want dan heb je 5 partijen nodig om een coalitie met een meerderheid te vormen, wat nooit een stabiele regering oplevert.
Het is in de huidige situatie al amper meer mogelijk om met 3 partijen te regeren. Met meer partijen wordt dat nog moeilijker en daar wordt Nederland niet beter van.
Als er al iets moet veranderen aan het partijenlandschap is het eerder een fusie tussen wat partijen met veel overlap dan het oprichten van nieuwe partijen die de boel nog verder versplinteren.
Natuurlijk mag altijd iedereen een partij oprichten. Daar zijn we een democratie voor. Maar dat er nu teveel partijen zijn die elk niet veel, maar ook niet weinig stemmen binnen halen is wel een probleem voor de formatie.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:28 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Je hebt daar in principe gelijk in, maar dat zou niet een reden mogen zijn om dan maar GEEN partij op te richten, toch?
mee eens, ik vraag me echt af hoe ze een werkende coalitie voor elkaar moeten gaan krijgen, stel:quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk mag altijd iedereen een partij oprichten. Daar zijn we een democratie voor. Maar dat er nu teveel partijen zijn die elk niet veel, maar ook niet weinig stemmen binnen halen is wel een probleem voor de formatie.
Waarschijnlijk heb je niet echt bijdehandjes gegeten maar dat nemen we je gerust WEL kwalijkquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Beste man....quote:A. Alcohol is geen "harddrugs"
B. Als je daar problemen mee hebt, zou je moeten pleiten voor een alcoholverbod, niet om de rest ook legaal te maken.
Do I need to add anything?? :quote:quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef DJKoster het volgende:
Hebben mensen geen verstand dan? Al is het gratis, ik ga niet aan de drugs. Maar degenen die het wel doen, doen het toch wel, dan kan de staat er net zo goed wat aan verdienen en er gelijk beter zicht op houden.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:48 schreef Trancert het volgende:
En welke partij is dit volgens jou dan precies?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:51 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hoewel het lijkt dat ze met een lichtje te zoeken zijn, bestaan die partijen gewoon nog hoor. Ook na 2003.
Je vergeet dat de VVD gewoon in Paars I en II zaten he? Daar was uh...nogal wat kritiek opquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:37 schreef 010kamikaze het volgende:
[..]
Vind de gemiddelde ideen van deze partij zeker interessant, maar als ik dan 1 partij van het huidige aanbod moet kiezen is dit voor mij zeker de VVD!
Gemiddeld erg goede standpunten. Goed voor eigen huis bezitters en ondernemers. Blijft bij hun standpunten en gebruiken deze niet alleen om zieltjes te winnen tijdens de verkiezings campagne maar strijden hier gedurende de gehele periode voor. Is niet extreem maar wel rechts in het realistische gebied naar mijn inziens.
Ik ben het wel eens met een partij die op zowel het linkse als het rechtse vlak opereert want niet alles moet maar van 1 kant bekeken worden. Je moet kijken wat het thema is en zoeken naar een oplossing, dan kun je niet aan 1 kant van de lijn blijven staan
Praktische oplossing voor de relatief grote overlast van een absoluut kleine groepquote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:32 schreef Barca het volgende:Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. Zal wel aan mij liggen, maar van dit punt zie ik het nut niet in.
tsja, ik vind dat de doodstraf in bepaalde gevallen gewoon moet kunnen, maar goed dat wordt ws een standpunt om over te onderhandelen aangezien het op Europees gebied toch niet zal kunnenquote:In die zin verhogen dat misdaden waar je nu jaren voor de bak in gaat, worden beloond met de doodstraf.
Ik hoorde laatst een meid die vertelde dat ze een magnetron had in haar cel en een eigen douche....quote:Het kan niet zo zijn dat we criminelen nog langer op onze centen in het Hilton laten verblijven!
Zeker de JSF! En wat heb je aan fregatten waar je niet eens piraten mee mag afschieten....quote:Afschaffing leger. In ieder geval bezuinigen! Al die vliegtuigjes ...
Dat is nou precies hoe ik er over denk: een schijndemocratie! Het enige wat je met zijn allen kunt bereiken is een ruk naar rechts, en dan weer een ruk naar links. En 4 jaar later gaan we weer naar rechts etc. etc.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:08 schreef It.is.Me het volgende:
Ha LaTiNo,
goed om te lezen dat er meerdere mensen zijn die vinden dat de huidige politieke partijen niet goed genoeg zijn. Ik ben het helemaal eens met jouw ideeen (behalve de doodstraf). Maar over de rest van de punten kan ik het helemaal vinden. Jammer dat er bepaalde mensen je meteen aanvallen op sommige punten, terwijl het niets anders is dat het opgooien van een balletje. Gewoon om te checken of mensen tevreden zijn met de huidige mogelijke politieke partijen. Wel grappig, een oud-collega en ik hebben het hier al jaren over, maar ook wij hebben niet de ballen en de centjes om iets op te richten. En zo zullen er vele zijn die uiteindelijk maar op Wilders gaan stemmen, terwijl ze het niet met al zijn punten eens zijn. In ieder geval wil hij (net als Pim) iets veranderen in het gezapige Den Haag. En de enige manier om in het huidige stelsel iets te kunnen veranderen, is door heel extreem te stemmen. Stem je ultra-rechts, heb je tenminste een kansje dat het politieke veld een tikje naar rechts schuift. In mijn idee moet het hele stelsel op de schop, nu heb je toch het gevoel dat je stem niet veel uitmaakt. Zoals mijn oud-collega zegt; een pseudo-democratie. Je denkt dat je wat in te brengen hebt, maar eigenlijk.... Het is niet voor niets dat de opkomst elke keer lager en lager wordt. Ik wilde eigenlijk ook niet meer gaan stemmen, maar ik ga het nog maar een keer proberen. Eens zien of we toch nog wat verandering kunnen veroorzaken. En anders over 4 jaar (of waarschijnlijk een half jaar) op deze nieuwe partij stemmen??
eeh waarom? wordt het dan beter? Of denk TS dat het beter wordt?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef LaTiNo het volgende:
De PVV doet het de laatste jaren wel goed, en dat komt omdat het tijd wordt dat er iets gedaan word aan de mistanden van dit moment. Het volk mort en accepteert de golf van onrechtvaardigheid die over hen word uitgestort niet meer. Maar de PVV is het antwoord niet. Die anal fixation van ze met de moslims is gewoon ziek. Je moet niet met belachelijke uitspraken komen over kopvoddentaxen, dubbele paspoorten, het hebben van een sattelietontvanger, het juichen voor je geboorteland bij het WK voetbal etc. Ze slaan helemaal door in hun tunnelvisie en komen met belachelijke standpunten, alleen maar omdat een groep kutmarokkaantjes zich misdragen. What's next? Gele sterren? De hersenlozen van onze samenleving zouden het prima vinden!
De maatschappelijke en sociale problemen moeten BREED worden aangepakt, dus los van de moslims. Dus fixeer niet zo op dat groepje capuchonberbertjes maar op IEDEREEN. Dus ook de aso tokkies die naast je wonen en je het leven zuur maken, de roma-zigeuners die alle winkelcentra afromen en de inhoud van je zakken begeren, de gangsta-wannabees met gouden tanden in Spijkenisse, de coke-hooligans en de autochtone hangjeugd die voor lokale ellende zorgt.
Dus als er een rechtse PVV-achtige partij op zou staan die niet zo extreem racistisch was (want als je focust op 1 ras en dat als minderwaardig ziet en wilt uitsluiten, dan ben je racistisch) dan zou ik erop stemmen.
Misschien dan zelf maar een partij oprichten met als hoofdpunten:Keiharde aanpak van de ontspoorde jeugd. Jonge crimineeltjes, relschoppers maar ook schoolverlaters een verplichte dienstplicht van 3 jaar opleggen.
Voordelen: Je haalt ze van de straat dus wij hebben er geen last van, wellicht leer je ze een vak, je leert ze discipline. Gaat dat ook niet goed, dan eindigen ze als kannonnevoer in Irak!
Linkse partijen blaten telkens weer dat je het probleem bij de bron moet aanpakken, dat je met ze moet praten, ze een toekomst moet bieden etc (de linkse approach). Maar zolang het probleem nog niet bij de bron is aangepakt is repressie een NOODZAAK, niet een alternief.Hooliganisme: de boodschap is duidelijk: pak een steen op en je krijgt een kogel in je mik. Of ze houden er zelf mee op, of het probleem lost zich kogel voor kogel op. Het is nu echt afgelopen met talloze ME-agenten bij voetbalwedstrijden en feesten. Recht boven wet. Het gevoel van rechtvaardigheid is ernstig geschaad in NL en moet hersteld worden.
We kunnen het niet meer maken dat daders meer consideratie lijken te hebben dan slachtoffers, dat verschrikkelijke daden worden gestraft met taakstrafjes of korte gevangenisstraffen. Joost Eerdmans wordt mijn minister van Justitie.Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. Legaal kan het niet, maar in de praktijk wel, just do it. Als ik toch een beetje racistisch mag zijn, dan is het wel bij dit volk. Laat ze maar naar Duitsland gaan ofzo Legalisering drugs. Voordelen: groot deel van het politieapparaat kan zich gaan richten op dingen die me WEL kunnen schelen. BTW-heffing op drugs. Kwaliteitscontrole op drugs. Je kids gaan toch wel drugs gebruiken, heb je dan niet liever dat ze geen paardenkalmeermiddelen of chemische schoonmaakspullen binnenkrijgen??
Negatief neveneffect: crimineeltjes zullen ergens anders hun geld aan moeten verdienen, bijv vrouwenhandel. Dus dan maar de volgende 2 punten:Strafmaat verhogen. Het zal vast wel dat het in de US niet werkt blabla, maar de US is een land dat fundamenteel verrot is. Daar kun je NL niet mee vergelijken en ik heb liever dat sommige mensen niet meer vrij rondlopen. Doodstraf voor moordenaars, ontvoerders, vrouwenhandelaren. Levenslang voor veroordeelde pedo's. Meer rechten voor de slachtoffers. Meer oog om oog, tand om tand. Afschaffing leger. Althans, van 90% van het Nederlandse leger en al dat geld besteden aan een uitmuntend politieapparaat die wat mij betreft de wapenstok wat vaker mag gebruiken. De politie is onderbetaald en moet werkelijk klotewerk doen waar ze ook nog niet waardering voor krijgen.
Costa Rica floreert zonder leger, dus wij kunnen dat ook.TBS systeem grondig herzien. Niet iedereen komt er meer voor in aanmerking. Meer ruimte maken in de longstay afdelingen, want die zullen nodig zijn. Omgooien van het juridische systeem. We moeten af van het principe van een aanvaller die koste wat het kost moet scoren en een verdediger die desnoods met vals spel een aanvaller tegen de grond moet werken. We moeten af van de Spongen en Moskovitchen die zo aandachtsgeil zijn dat ze elke keer weer, onder het mom van het verdedigen van de rechtsstaat, proberen om de grootste klootzakken vrij te krijgen.
Ik wil een systeem waarin een juridisch team zich buigt over een zaak en probeert om tot een objectief advies te komen waarna de rechter dit advies in de meeste gevallen over kan nemen en een uitspraak doet. Hou een gezond spanningsveld tussen de leden van het team, waarbij bijv 1 iemand zich concentreert op de bewijzen a charge en een ander juist op de ontlastende bewijzen, en laat een derde zich concentreren op de juistheid van de gevolgde procedure. Hiermee voorkom je dat bewijsmateriaal expres wordt achtergehouden door een van de partijen, of dat woorden worden verdraaid of mensen worden gemanipuleerd.
Daarnaast moet het slachtoffer kunnen spreken (indien gewenst zonder dat de verdachte erbij is en zelfs anoniem indien van toepassing) over wat hem is aangedaan en wat voor gevolgen het voor hem/haar heeft gehad.Geleidelijke verhoging AOW (is nu immers noodzakelijk). PVV stemt alleen maar tegen voor de zeteltjes. Aanpak financiele instellingen die ons jarenlang hebben bedrogen Geleidelijke afbouw HRA, parallel daaraan een lastenverlaging. Knappe koppen zullen zich mogen buigen over de beste aanpak. Goede klokkenluidersregeling invoeren. Als er iets mis is in een kerncentrale of in de Botlek, dan wil ik dat graag weten. Niet dat iemand maar zwijgt omdat hij/zij dan jarenlang in een caravan moet leven. TEGEN verdere toetreding oostbloklanden zolang ze niet alles op orde hebben. Fiscale en handelsvoordelen, das prima, maar vrij verkeer van skimmers, pickpockets en inbrekers....liever niet...
Van mij mag ook Griekenland eruit na hun bedrog.Uitkeringen alleen wanneer werkelijk noodzakelijk. WA-jong voor iemand met overgewicht of pijnlijke rug? Flikker gauw op. En heb je geen werk? Dan ga je maar papier rapen op straat, zullen we zien hoe snel je alsnog een baan zoekt. Immigratie aan banden, maar wel op individuele basis. Waarom zou je geen bruidje uit Thailand/Spanje/VS mogen importeren? Mits ze maar NL hebben geleerd. Maxima kon het, dus jouw bruidje ook.
Inburgering moet ook ergens op slaan, en niet van die belachelijke onzin als 'het wilhelmus zingen' of uit je hoofd leren wanneer W.A. jarig is of waar de VOC voor stond. Ik weet zeker dat 75% van de autochtonen dat niet weet!!
Leer ze eerst maar wanneer je wel of niet het vuilnis buiten moet gooien. En zowieso dat het niet uit het raam geflikkerd mag worden! Leer ze de Nederlandse grondwet en onze verworven vrijheden.Lokale opvang illegalen. Vanuit de EU druk zetten op landen buiten Europa om eigen mensen weer terug te nemen als ze hier illegaal zijn opgepakt. Opvang van vluchtelingen in landen rondom de risicolanden. Vlucht je uit Sudan? dan moet je maar in een ander land in Afrika worden opgevangen. Vanuit de EU kan hiervoor geld worden uitgetrokken om die armlastige landen hierbij te helpen. Geld voor Ontwikkelingshulp kan hiervoor gebruikt worden. Dat verdien je weer terug door ze hier te moeten opvangen en ze uitkeringen te verschaffen. Totale segregatie van Kerk en Staat. Partijen zoals het CDA en vooral de SGP en Christenunie, of een toekomstige moslimpartij moet NIET kunnen. Het is niet meer van deze tijd om je bestuur te baseren op sprookjes. Politieke partijen stelsel omgooien, te beginnen op gemeentelijk niveau als experiment.
Er moet meer bestuurd worden en minder politiek worden bedreven. Meer referenda. Het volk bepaalt. De regering voert uit. Ideaal is dat in de toekomst via Internet op vele punten kan worden gestemd. De meerderheid wint, de bestuurders voeren het zo goed mogelijk uit.Meer recht op zelfbeschikking. Die eeuwige bemoeienis van de reli-freaks over je eigen leventje elke keer..... Als ik dood wil, dan mag ik dood. Ik geloof niet in jullie god, ik geloof niet dat ik word gestraft en ik geloof niet in het eindeloos rekken van lijden 'omdat een leven zo uniek en belangrijk is'. En ik heb het recht om daar niet in te geloven. No more religieuze standpunten in de regering.
Ideaal: bestuur a la Singapore. Meer technocraten. Iemand die op school heeft lesgegeven als minister van Onderwijs, niet iemand die uit het bedrijfsleven komt of accountmanager is geweest of whatever.
Een ex-militair op Ordehandhaving (nieuwe ministerie ipv Defensie), niet een lulletje rozenwater. En een econoom bij financien/economische zaken, niet een ex-manager of buschauffeur.
Nou nog een charismatische leider a la Clinton zoeken en voila!
Nog (positieve) kritiek, tips, aanvullingen?![]()
Thanks voor je constructieve bijdrage!quote:
Nou, je weet pas als iets beter of slechter word zodra je eens een keertje probeert iets ANDERS te doen. Daarna kun je evalueren en eventuele slechte ideeen terugdraaien, verbeteren of tweaken.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:47 schreef SonicB het volgende:
[..]
eeh waarom? wordt het dan beter? Of denk TS dat het beter wordt?
je bezit in ieder geval een sterk rechtvaardigheidsgevoel!quote:Op maandag 15 maart 2010 20:40 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Thanks voor je constructieve bijdrage!![]()
[..]
Nou, je weet pas als iets beter of slechter word zodra je eens een keertje probeert iets ANDERS te doen. Daarna kun je evalueren en eventuele slechte ideeen terugdraaien, verbeteren of tweaken.
Als men niets had gedaan leefden we nu nog onder het juk van de Kerk....
quote:Compleet gezin in misdaad
FOTO ANP
AMSTERDAM - Acht leden van een negenkoppig Amsterdams gezin zijn onlangs opgepakt op verdenking van skimmen en witwassen, meldt Het Parool. Naast de vader en moeder zijn ook vier zonen en twee dochters gearresteerd.
De jongste zoon van vijftien is de enige die geen verdachte is in de zaak. Het gezin zou, onder meer door het inzetten van nep-postbodes, veel mensen hebben opgelicht. De totale buit bedroeg meer dan 400.000 euro. (ANP/BVDL)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |