abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78340212
De PVV doet het de laatste jaren wel goed, en dat komt omdat het tijd wordt dat er iets gedaan word aan de mistanden van dit moment. Het volk mort en accepteert de golf van onrechtvaardigheid die over hen word uitgestort niet meer. Maar de PVV is het antwoord niet. Die anal fixation van ze met de moslims is gewoon ziek. Je moet niet met belachelijke uitspraken komen over kopvoddentaxen, dubbele paspoorten, het hebben van een sattelietontvanger, het juichen voor je geboorteland bij het WK voetbal etc. Ze slaan helemaal door in hun tunnelvisie en komen met belachelijke standpunten, alleen maar omdat een groep kutmarokkaantjes zich misdragen. What's next? Gele sterren? De hersenlozen van onze samenleving zouden het prima vinden!

De maatschappelijke en sociale problemen moeten BREED worden aangepakt, dus los van de moslims. Dus fixeer niet zo op dat groepje capuchonberbertjes maar op IEDEREEN. Dus ook de aso tokkies die naast je wonen en je het leven zuur maken, de roma-zigeuners die alle winkelcentra afromen en de inhoud van je zakken begeren, de gangsta-wannabees met gouden tanden in Spijkenisse, de coke-hooligans en de autochtone hangjeugd die voor lokale ellende zorgt.

Dus als er een rechtse PVV-achtige partij op zou staan die niet zo extreem racistisch was (want als je focust op 1 ras en dat als minderwaardig ziet en wilt uitsluiten, dan ben je racistisch) dan zou ik erop stemmen.

Misschien dan zelf maar een partij oprichten met als hoofdpunten:

• Keiharde aanpak van de ontspoorde jeugd. Jonge crimineeltjes, relschoppers maar ook schoolverlaters een verplichte dienstplicht van 3 jaar opleggen.
    Voordelen: Je haalt ze van de straat dus wij hebben er geen last van, wellicht leer je ze een vak, je leert ze discipline. Gaat dat ook niet goed, dan eindigen ze als kannonnevoer in Irak!

Linkse partijen blaten telkens weer dat je het probleem bij de bron moet aanpakken, dat je met ze moet praten, ze een toekomst moet bieden etc (de linkse approach). Maar zolang het probleem nog niet bij de bron is aangepakt is repressie een NOODZAAK, niet een alternief.

• Hooliganisme: de boodschap is duidelijk: pak een steen op en je krijgt een kogel in je mik. Of ze houden er zelf mee op, of het probleem lost zich kogel voor kogel op. Het is nu echt afgelopen met talloze ME-agenten bij voetbalwedstrijden en feesten.

• Recht boven wet. Het gevoel van rechtvaardigheid is ernstig geschaad in NL en moet hersteld worden.
    We kunnen het niet meer maken dat daders meer consideratie lijken te hebben dan slachtoffers, dat verschrikkelijke daden worden gestraft met taakstrafjes of korte gevangenisstraffen. Joost Eerdmans wordt mijn minister van Justitie.

• Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. Legaal kan het niet, maar in de praktijk wel, just do it. Als ik toch een beetje racistisch mag zijn, dan is het wel bij dit volk. Laat ze maar naar Duitsland gaan ofzo

• Legalisering drugs. Voordelen: groot deel van het politieapparaat kan zich gaan richten op dingen die me WEL kunnen schelen. BTW-heffing op drugs. Kwaliteitscontrole op drugs. Je kids gaan toch wel drugs gebruiken, heb je dan niet liever dat ze geen paardenkalmeermiddelen of chemische schoonmaakspullen binnenkrijgen??
    Negatief neveneffect: crimineeltjes zullen ergens anders hun geld aan moeten verdienen, bijv vrouwenhandel. Dus dan maar de volgende 2 punten:

• Strafmaat verhogen. Het zal vast wel dat het in de US niet werkt blabla, maar de US is een land dat fundamenteel verrot is. Daar kun je NL niet mee vergelijken en ik heb liever dat sommige mensen niet meer vrij rondlopen. Doodstraf voor moordenaars, ontvoerders, vrouwenhandelaren. Levenslang voor veroordeelde pedo's. Meer rechten voor de slachtoffers. Meer oog om oog, tand om tand.

• Afschaffing leger. Althans, van 90% van het Nederlandse leger en al dat geld besteden aan een uitmuntend politieapparaat die wat mij betreft de wapenstok wat vaker mag gebruiken. De politie is onderbetaald en moet werkelijk klotewerk doen waar ze ook nog niet waardering voor krijgen.
    Costa Rica floreert zonder leger, dus wij kunnen dat ook.

• TBS systeem grondig herzien. Niet iedereen komt er meer voor in aanmerking. Meer ruimte maken in de longstay afdelingen, want die zullen nodig zijn.

• Omgooien van het juridische systeem. We moeten af van het principe van een aanvaller die koste wat het kost moet scoren en een verdediger die desnoods met vals spel een aanvaller tegen de grond moet werken. We moeten af van de Spongen en Moskovitchen die zo aandachtsgeil zijn dat ze elke keer weer, onder het mom van het verdedigen van de rechtsstaat, proberen om de grootste klootzakken vrij te krijgen.
    Ik wil een systeem waarin een juridisch team zich buigt over een zaak en probeert om tot een objectief advies te komen waarna de rechter dit advies in de meeste gevallen over kan nemen en een uitspraak doet. Hou een gezond spanningsveld tussen de leden van het team, waarbij bijv 1 iemand zich concentreert op de bewijzen a charge en een ander juist op de ontlastende bewijzen, en laat een derde zich concentreren op de juistheid van de gevolgde procedure. Hiermee voorkom je dat bewijsmateriaal expres wordt achtergehouden door een van de partijen, of dat woorden worden verdraaid of mensen worden gemanipuleerd.
    Daarnaast moet het slachtoffer kunnen spreken (indien gewenst zonder dat de verdachte erbij is en zelfs anoniem indien van toepassing) over wat hem is aangedaan en wat voor gevolgen het voor hem/haar heeft gehad.

• Geleidelijke verhoging AOW (is nu immers noodzakelijk). PVV stemt alleen maar tegen voor de zeteltjes.

• Aanpak financiele instellingen die ons jarenlang hebben bedrogen

• Geleidelijke afbouw HRA, parallel daaraan een lastenverlaging. Knappe koppen zullen zich mogen buigen over de beste aanpak.

• Goede klokkenluidersregeling invoeren. Als er iets mis is in een kerncentrale of in de Botlek, dan wil ik dat graag weten. Niet dat iemand maar zwijgt omdat hij/zij dan jarenlang in een caravan moet leven.

• TEGEN verdere toetreding oostbloklanden zolang ze niet alles op orde hebben. Fiscale en handelsvoordelen, das prima, maar vrij verkeer van skimmers, pickpockets en inbrekers....liever niet...
    Van mij mag ook Griekenland eruit na hun bedrog.

• Uitkeringen alleen wanneer werkelijk noodzakelijk. WA-jong voor iemand met overgewicht of pijnlijke rug? Flikker gauw op. En heb je geen werk? Dan ga je maar papier rapen op straat, zullen we zien hoe snel je alsnog een baan zoekt.

• Immigratie aan banden, maar wel op individuele basis. Waarom zou je geen bruidje uit Thailand/Spanje/VS mogen importeren? Mits ze maar NL hebben geleerd. Maxima kon het, dus jouw bruidje ook.
    Inburgering moet ook ergens op slaan, en niet van die belachelijke onzin als 'het wilhelmus zingen' of uit je hoofd leren wanneer W.A. jarig is of waar de VOC voor stond. Ik weet zeker dat 75% van de autochtonen dat niet weet!!
    Leer ze eerst maar wanneer je wel of niet het vuilnis buiten moet gooien. En zowieso dat het niet uit het raam geflikkerd mag worden! Leer ze de Nederlandse grondwet en onze verworven vrijheden.

• Lokale opvang illegalen. Vanuit de EU druk zetten op landen buiten Europa om eigen mensen weer terug te nemen als ze hier illegaal zijn opgepakt. Opvang van vluchtelingen in landen rondom de risicolanden. Vlucht je uit Sudan? dan moet je maar in een ander land in Afrika worden opgevangen. Vanuit de EU kan hiervoor geld worden uitgetrokken om die armlastige landen hierbij te helpen. Geld voor Ontwikkelingshulp kan hiervoor gebruikt worden. Dat verdien je weer terug door ze hier te moeten opvangen en ze uitkeringen te verschaffen.

• Totale segregatie van Kerk en Staat. Partijen zoals het CDA en vooral de SGP en Christenunie, of een toekomstige moslimpartij moet NIET kunnen. Het is niet meer van deze tijd om je bestuur te baseren op sprookjes.

• Politieke partijen stelsel omgooien, te beginnen op gemeentelijk niveau als experiment.
    Er moet meer bestuurd worden en minder politiek worden bedreven. Meer referenda. Het volk bepaalt. De regering voert uit. Ideaal is dat in de toekomst via Internet op vele punten kan worden gestemd. De meerderheid wint, de bestuurders voeren het zo goed mogelijk uit.

• Meer recht op zelfbeschikking. Die eeuwige bemoeienis van de reli-freaks over je eigen leventje elke keer..... Als ik dood wil, dan mag ik dood. Ik geloof niet in jullie god, ik geloof niet dat ik word gestraft en ik geloof niet in het eindeloos rekken van lijden 'omdat een leven zo uniek en belangrijk is'. En ik heb het recht om daar niet in te geloven. No more religieuze standpunten in de regering.

Ideaal: bestuur a la Singapore. Meer technocraten. Iemand die op school heeft lesgegeven als minister van Onderwijs, niet iemand die uit het bedrijfsleven komt of accountmanager is geweest of whatever.
    Een ex-militair op Ordehandhaving (nieuwe ministerie ipv Defensie), niet een lulletje rozenwater. En een econoom bij financien/economische zaken, niet een ex-manager of buschauffeur.

Nou nog een charismatische leider a la Clinton zoeken en voila!

Nog (positieve) kritiek, tips, aanvullingen?

Ps, relifreaks en linkse rakkers hoeven niet te reageren, jullie leven toch allebei in een sprookjeswereld
  • pi_78340285
    Ja precies.
    Ik zou voor stemmen .
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:05:16 #3
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_78340331
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef LaTiNo het volgende:

Ps, relifreaks en linkse rakkers hoeven niet te reageren, jullie leven toch allebei in een sprookjeswereld
    PS: flikker lekker op.

Dit is natuurlijk geen manier om een discussie te starten.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:06:30 #4
    137556 L.no
    Midlife crisis
    pi_78340376
    Ik zou daar ook voor stemmen.
    "Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
    pi_78340412
    Ik mis deze nog: in plaats van dat gore water gewoon bier uit de kraan
    pi_78340509
    quote:
    Misschien dan zelf maar een partij oprichten
    Ga je gang
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_78340548
    Met je 1 na laatste punt heb je me helemaal. Al vind ik niet zozeer referenda de oplossing. Maar er moet inderdaad meer dualisme dan monisme komen. Volksvertegenwoordiging bepaald, regering voert uit.
    Je kunt op me rekenen.
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
    pi_78340582
    PvdG

Partij van de Gingers

slogan:

We've souls you know!
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:11:18 #9
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_78340589
    quote:
    Legalisering drugs. Voordelen: groot deel van het politieapparaat kan zich gaan richten op dingen die me WEL kunnen schelen. BTW-heffing op drugs. Kwaliteitscontrole op drugs. Je kids gaan toch wel drugs gebruiken, heb je dan niet liever dat ze geen paardenkalmeermiddelen of chemische schoonmaakspullen binnenkrijgen??
    Negatief neveneffect: crimineeltjes zullen ergens anders hun geld aan moeten verdienen, bijv vrouwenhandel. Dus dan maar de volgende 2 punten:
    Je gaat voor het gemak even voorbij aan de reden dat drugs verboden is zeker? Is de realiteit werkelijk te moeilijk voor je, dat je stoned wilt rondlopen?
    censuur :O
    pi_78340620
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je gaat voor het gemak even voorbij aan de reden dat drugs verboden is zeker? Is de realiteit werkelijk te moeilijk voor je, dat je stoned wilt rondlopen?
    Joh, alcohol is 1 van de zwaarste harddrugs die er bestaan, en dat is ook gewoon legaal.
    Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
    pi_78340662
    # Politieke partijen stelsel omgooien, te beginnen op gemeentelijk niveau als experiment.
    quote:
    Er moet meer bestuurd worden en minder politiek worden bedreven. Meer referenda. Het volk bepaalt. De regering voert uit. Ideaal is dat in de toekomst via Internet op vele punten kan worden gestemd. De meerderheid wint, de bestuurders voeren het zo goed mogelijk uit.
    Yes! Overal gratis parkeren en geen gemeentebelastingen meer
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:13:36 #12
    91039 mstx
    2x1/2 = 1/2 x 1/2
    pi_78340680
    Ben het er voor het grootste gedeelte wel mee eens, behalve
    quote:
  • Afschaffing leger. Althans, van 90% van het Nederlandse leger en al dat geld besteden aan een uitmuntend politieapparaat die wat mij betreft de wapenstok wat vaker mag gebruiken. De politie is onderbetaald en moet werkelijk klotewerk doen waar ze ook nog niet waardering voor krijgen.
    Costa Rica floreert zonder leger, dus wij kunnen dat ook.
  • , dat vind ik geen optie. Het leger wordt ook gebruikt bij rampen e.d., de chinooks en ander groot materieel komen dan zeer goed van pas. De F16's worden ook gebruikt om lichamen te zoeken met infraroodapparatuur etc.
    Voor het beeïndigen van grote gijzelingen heb je ook mariniers nodig als het AT het niet meer aan kan.
    quote:
  • Totale segregatie van Kerk en Staat. Partijen zoals het CDA en vooral de SGP en Christenunie, of een toekomstige moslimpartij moet NIET kunnen. Het is niet meer van deze tijd om je bestuur te baseren op sprookjes.
  • Helemaal mee eens, dat roep ik al jaren.
    Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
    als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
    👾
    pi_78340699
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:10 schreef UltraR het volgende:
    Met je 1 na laatste punt heb je me helemaal. Al vind ik niet zozeer referenda de oplossing. Maar er moet inderdaad meer dualisme dan monisme komen. Volksvertegenwoordiging bepaald, regering voert uit.
    Je kunt op me rekenen.
    Eensch

Kunnen het volk de dagelijkse politiek laten voeren dat gaat niet werken.
    pi_78340753
    ik mag niet reageren.
    't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
    pi_78340774
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:15 schreef FunkyHomosapien het volgende:
    ik mag niet reageren.
    Want?
    Krijg je dan de KGB op je dak?
    pi_78340798
    En het legaliseren van alle drugs, wil je iedereen verslaafd maken ofzo?
    Er is nu tenminste nog de drempel dat het teringduur is.
    pi_78340812
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:15 schreef Righteous het volgende:

[..]

Want?
    Krijg je dan de KGB op je dak?
    nee, TS.
    't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
    pi_78340847
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

nee, TS.
    Tja boeiend . Moet die geen topic opendoen
    pi_78340855
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef DJKoster het volgende:
    Hebben mensen geen verstand dan? Al is het gratis, ik ga niet aan de drugs. Maar degenen die het wel doen, doen het toch wel, dan kan de staat er net zo goed wat aan verdienen en er gelijk beter zicht op houden.
    pi_78340903
    Een persoon als Clinton (die volgens jou een een sprookjeswereld leeft) zal nooit een partij met dit soort standpunten kunnen en willen leiden. Denk eerder dat je naar een idioot als een Wilders of Pastors opzoek moet gaan.
    pi_78340921
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:17 schreef UltraR het volgende:

[..]

Hebben mensen geen verstand dan? Al is het gratis, ik ga niet aan de drugs. Maar degenen die het wel doen, doen het toch wel, dan kan de staat er net zo goed wat aan verdienen en er gelijk beter zicht op houden.
    Vertel dat eens aan die kinderen die net 18 zijn geworden.. "Goh, laten we het eens proberen, het kost toch maar een paar euro"
    pi_78341024
    Strafmaat verhogen (doodstraf past niet in een ontwikkeld land.)
    Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. (wut?)
    Hooliganisme (schieten om een paar dikkerdjes in bedwang te houden, kom nou.)
    Recht boven wet (dit hele kopje is bullshit.)
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:22:48 #23
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78341047
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef DJKoster het volgende:
    So what?

Mensen die verslaafd raken raken niet verslaafd omdat het zo goedkoop is, maar omdat ze grote aanleg voor verslaving hebben, en ze dienen dan ook medische hulp te krijgen; veruit de meeste mensen kunnen wel normaal met drugs omgaan. Dit is al een eeuwigheid bekend, alsmede dat het drugsverbod meer kwaad dan goed doet.
    Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
    pi_78341093
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:19 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Vertel dat eens aan die kinderen die net 18 zijn geworden.. "Goh, laten we het eens proberen, het kost toch maar een paar euro"
    want als de drugs illegaal geweest zou zijn dan zouden ze er niet aan kunnen komen?

als men drugs WILT gebruiken dan doen ze dat ook, ongeacht de illegaliteit.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:23:51 #25
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_78341098
    Ja, we hebben echt nóg een partij nodig.

"Nee nee, wij roepen écht wat het volk wil." Jaahaa...
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:28:04 #26
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78341237
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:23 schreef ErikT het volgende:

Waarom zo onkritisch richting de zittende partijen?
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:28:22 #27
    177885 JoaC
    Het is patat
    pi_78341248
    Als iedereen nou een partij opricht, is iedereen vertegenwoordigt.
    [quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
    [..]
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:29:16 #28
    292515 HeerLucifer
    Satan voor vrienden.
    pi_78341280
    quote:
    relifreaks en linkse rakkers hoeven niet te reageren, jullie leven toch allebei in een sprookjeswereld
    Okay, doei
    Voor het aanbieden van je ziel, staat mijn PMbox open.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:29:17 #29
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_78341282
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:28 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waarom zo onkritisch richting de zittende partijen?
    Ja, dat is exact de afweging die ik hier maak. Goed gezien.
    pi_78341306
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:07 schreef Tahiti het volgende:
    Ik mis deze nog: in plaats van dat gore water gewoon bier uit de kraan
    Nee, dit is zeker geen goed idee.
    Wat wil je? Aardappels koken in bier? En na het tandenpoetsen je mond spoelen in bier?
    Denk je serieus dat dat gaat werken? Iedereen zou er maar stomdronken bijlopen. Daarnaast zou het ook nogeens veel duurder zijn dat gewoon water. Al die extra kosten, ik denk niet dat men daarop zit te wachten!
    pi_78341341
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:30 schreef Nightcat het volgende:

[..]

Nee, dit is zeker geen goed idee.
    Wat wil je? Aardappels koken in bier? En na het tandenpoetsen je mond spoelen in bier?
    Denk je serieus dat dat gaat werken? Iedereen zou er maar stomdronken bijlopen. Daarnaast zou het ook nogeens veel duurder zijn dat gewoon water. Al die extra kosten, ik denk niet dat men daarop zit te wachten!
    waarom reageer je daar serieus op?
    pi_78341368
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:31 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

waarom reageer je daar serieus op?
    Ik verveelde me. xD
    pi_78341376
    Volgens mij heeft TS behoefte aan een progressieve linkse partij die wat strenger is. Na het standpunt over de doodstraf ben ik gestopt met nagaan of ik voor of tegen de genoemde punten ben...
    pi_78341514
    Het totaalplaatje van deze virtuele politieke partij klopt wel, geloof ik. Met de meeste punten ben ik het wel eens, en ik zou zeker op een dergelijk programma stemmen. Vooral de hardere aanpak van criminaliteit spreekt mij erg aan, we gaan kapot aan het slappe gelul over zielige mensjes die na de gruwelijkste misdaden in de watten gelegd worden. Oog om oog, tand om tand wat mij betreft.
    Hier en daar wat bijschaven en deze partij is de meest redelijke van NL.
    Goed gedaan!
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:35:37 #35
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78341535
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:29 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja, dat is exact de afweging die ik hier maak. Goed gezien.
    Laat ik het anders formuleren: het wezen van democratie is niet alleen dat je mag stemmen op een rijtje bestaande partijen, maar ook dat je vrij bent er zelf eentje te beginnen als de bestaande partijen je niet bevallen. Gezien zittende partijen op een gegeven moment altijd vastroesten, is dit een essentieel onderdeel van het democratisch proces.
    pi_78341616
    Wat vind je van kilometerheffing, internetcensuur en de europese grondwet ?
    pi_78341749
    TS heeft wel erg populaire punten gebruikt, met het hard aanpakken van criminaliteit kan je het eigenlijk niet oneens zijn.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:40:48 #38
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_78341767
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:12 schreef UltraR het volgende:

[..]

Joh, alcohol is 1 van de zwaarste harddrugs die er bestaan, en dat is ook gewoon legaal.
    A. Alcohol is geen "harddrugs"
    B. Als je daar problemen mee hebt, zou je moeten pleiten voor een alcoholverbod, niet om de rest ook legaal te maken.
    pi_78341825
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

A. Alcohol is geen "harddrugs"
    B. Als je daar problemen mee hebt, zou je moeten pleiten voor een alcoholverbod, niet om de rest ook legaal te maken.
    alcohol is officieel geen harddrug, maar dat is het ZEKER wel.

drooglegging
    pi_78341992
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
    Uhm, ik ga niet (meer) een newborn christian proberen te overtuigen van het feit dat hij het mis heeft en in onzin gelooft. Dat kost alleen maar tijd en energie, en hij zal toch nooit het licht willen (durven) zien.

Dus laat die groepen (jij) maar op de SP stemmen en de oprichting van deze partij met rust laten, want we zijn toch opposing parties die er niet uit gaan komen;)
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Uhm, ten eerste ben ik niet stoned, ten tweede kun je de prijs van drugs nog steeds redelijk hoog houden (doen we ook met de andere drugs zoals alcohol en sigaretten). Ik ga ook niet meer in discussie met mensen die drugs 'evil' vinden en tegelijkertijd roken en drinken.
    Die paar dwazen die verslaafd raken zullen het nu ook worden, ik ga er vanuit dat er maar een zeer gering groepje EXTRA aan verslingerd zal raken, die extra kosten maken we ruimschoots goed met de BTW.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:13 schreef mstx het volgende:
    Ben het er voor het grootste gedeelte wel mee eens, behalve
    [..]

, dat vind ik geen optie. Het leger wordt ook gebruikt bij rampen e.d., de chinooks en ander groot materieel komen dan zeer goed van pas. De F16's worden ook gebruikt om lichamen te zoeken met infraroodapparatuur etc.
    Voor het beeïndigen van grote gijzelingen heb je ook mariniers nodig als het AT het niet meer aan kan.
    [..]
    Daarom zei ik ook 90% We mogen heus wel wat vliegtuigjes, helicopters etc overhouden, alleen kan dat wel in speciale squads in mijn nieuwe politieapparaat geintegreerd worden.

Voor de linkse rakkers: LET OP! Alhoewel ik in mijn ordehandhaving dogma's vrij ver ga en extreem rechts ben, denk ik niet vanuit racisme of discriminatie (behalve die kut-Roma's ). Daarnaast ben ik, als ex-idealist, nog vrij sociaal. Dus mensen die hulp nodig hebben krijgen dat ook. Ik wil alleen een einde maken aan misbruik. Sterker nog, ik wil misbruik strenger straffen. De goeden moet niet meer lijden onder de kwaden. En de kwaden moeten weten dat je in NL niet meer weg komt met wangedrag en misbruik.
    Nederland moet in het buitenland niet meer bekend zijn als land waar je voor de uitkering heen moet gaan.

Mijn vrouw komt dat soort mensen dagelijks tegen. Wonen hier (illegaal) zonder werk en menen recht te hebben op een uitkering. En ze spreken uiteraard geen woord Nederlands, hebben ook niet de intentie om te gaan werken voor hun geld.
    Ik zou ook geld vrijmaken om reclametijd in het buitenland te kopen om daar propaganda uit te zetten waaruit blijkt dat het niet fijn is om naar NL te verkassen. Van die enge filmpjes met opvangkampen en mensen die op straat in de sneeuw zitten te bedelen enzo
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:46:01 #41
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_78341993
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren: het wezen van democratie is niet alleen dat je mag stemmen op een rijtje bestaande partijen, maar ook dat je vrij bent er zelf eentje te beginnen als de bestaande partijen je niet bevallen. Gezien zittende partijen op een gegeven moment altijd vastroesten, is dit een essentieel onderdeel van het democratisch proces.
    Ja, dat klopt. Sterker nog: partijen zijn niet eens nodig. Maar de vraag is of meer partijen de politiek beter maken, of effectiever maken. We hebben de afgelopen 7 jaar 4 nieuwe partijen gekregen:
    LPF
    TON
    PVV
    PvdD
    Kijk nu eens naar de peilingen. Kabinetsformatie wordt steeds lastiger.

En als je een extreem voorbeeld nodig hebt: kijk eens naar Italië. Daar splitsen partijen als ze het niet eens zijn over wat voor pasta ze gaan eten op het congres. Daar heb je nu ontelbaar veel partijen, en er kan pas iets bereikt worden als ze allemaal éérst weer moeten onderhandelen. Misschien helpt het als ze in de partij blijven, dan kan je daar onderhandelen over de koers.
    pi_78342170
    latino je doet alsof je een heel rechtse fictieve partij hebt opgericht, maar er is helemaal niks rechts aan je punten.
    pi_78342329
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:50 schreef FunkyHomosapien het volgende:
    latino je doet alsof je een heel rechtse fictieve partij hebt opgericht, maar er is helemaal niks rechts aan je punten.
    Idd
    Legalisering van drugs en afschaffing van het leger zijn linkse standpunten
    Maar wat is er mis met links?
    pi_78342398
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:53 schreef Blackf1re het volgende:

[..]

Idd
    Legalisering van drugs en afschaffing van het leger zijn linkse standpunten
    Maar wat is er mis met links?
    dat zijn allemaal niet perse linkse/rechtse standpunten. de meeste standpunten van TS zijn niet in te delen in links/rechts.
    pi_78342434
    Dat juridische systeem . Echt, denk je nu dat er beter wordt gevonnist als verdediging en OM samenwerken?

Om niet te spreken over de racistische standpunten, het verbieden van politieke partijen, doodstraf en een directe democratie.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:57:46 #46
    246107 Zeroku
    An Air of Authority.
    pi_78342501
    quote:
    Beetje achterlijke manier om een discussie te starten, niet?
    Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
    Lieve jongeman ben jij. :@
    Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
    :* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
      dinsdag 23 februari 2010 @ 13:59:00 #47
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_78342558
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:46 schreef LaTiNo het volgende:
    Uhm, ten eerste ben ik niet stoned, ten tweede kun je de prijs van drugs nog steeds redelijk hoog houden (doen we ook met de andere drugs zoals alcohol en sigaretten). Ik ga ook niet meer in discussie met mensen die drugs 'evil' vinden en tegelijkertijd roken en drinken.
    Die paar dwazen die verslaafd raken zullen het nu ook worden, ik ga er vanuit dat er maar een zeer gering groepje EXTRA aan verslingerd zal raken, die extra kosten maken we ruimschoots goed met de BTW.
    Voer je dan ook meteen een nekschot in voor alle verslaafden? Dan ben ik best voor vrijgave
      dinsdag 23 februari 2010 @ 14:00:46 #48
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_78342643
    Hilarisch.

en dit is dan onze toekomstige generatie, ahahahaha
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
    pi_78342699
    quote:

Let wel, mijn partij moet op de lange termijn alle andere partijen vervangen
    Geen partijpolitiek meer maar een technocratisch bestuur. Ja, je mag het ook een dictatuur noemen, maar dat heeft zo'n negatieve lading
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:29 schreef HeerLucifer het volgende:

[..]

Okay, doei
    Doei.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:37 schreef Blackf1re het volgende:
    Wat vind je van kilometerheffing, internetcensuur en de europese grondwet ?
    Kilometerheffing is zo'n idealistisch idee. De vervuiler betaald en we gaan de files terugdringen.
    In realiteit is elk groot IT-project een drama geworden die miljarden heeft gekost en waar alleen de partijen aan wie al deze ellende is uitbesteed wijzer van zijn geworden. De leverancier van de kastjes enzo, je weet wel. Daarnaast kan de vervuiler prima betalen door de benzineprijs te verdubbelen. Uiteraard wel gefaseerd icm het afschaffen van de BPM, om niet in 1 klap de waarde van de huidige auto's te halveren.
    Files terugdringen? Ik denk dat het zowieso een utopie is totdat mensen ook daadwerkelijk meer gespreid over de dag kunnen beginnen met werken. Tot die tijd moeten ze gewoon om 9:00 beginnen en dus de spits in.

Internetcensuur: ik ben absoluut tegen internetcensuur en het opslaan van gegevens ten behoeve van 'het terrorisme'. Ik doe niet mee aan die bevolkingsonderdrukkende spelletjes van de USA. Information should be free, en privacy is heilig.

Europese grondwet: ik ben tegen de afnemende invloed van Nederland op Europese beslissingen. Zolang de individuele landen alleen maar aan hun eigen hachie blijven denken (Fransen, Duitsers) is NL de pineut. En ik zie al helemaal niets aan de grote invloed van landen als Bulgarije en Roemenie, puur gebaseerd op bevolkingsaantal. Desondanks ben ik niet tegen een verenigd Europa, maar niet in deze vorm. Maar goed, je daar tegen verzetten zal vrees ik zinloos zijn in dit stadium.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:40 schreef FunkyHomosapien het volgende:
    TS heeft wel erg populaire punten gebruikt, met het hard aanpakken van criminaliteit kan je het eigenlijk niet oneens zijn.
    Klopt, maar het zijn ook de pijnpunten die nu heel erg leven in de maatschappij. En punten die relatief makkelijker zijn aan te pakken dan iets ongrijpbaars als de economie.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:22 schreef FunkyHomosapien het volgende:
    Strafmaat verhogen (doodstraf past niet in een ontwikkeld land.)
    Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. (wut?)
    Hooliganisme (schieten om een paar dikkerdjes in bedwang te houden, kom nou.)
    Recht boven wet (dit hele kopje is bullshit.)
    Waarom ben je niet humaan of ontwikkeld als je de doodstraf hanteert? Mensen vrijlaten na 6 jaar nadat ze iemand vermoord hebben, dat is geweldig.

De Roma blijken keer op keer duidelijk te maken dat ze niet willen integreren, iedereen klaagt maar over de moslims, maar de Roma is een volk dat buiten de samenleving WIL leven maar daar ondertussen wel van wil profiteren. Een oplossing hiervoor is er niet, behalve dan dat we ze met beleid kunnen wegpesten, simpelweg omdat ze ons gezeik zat zijn

Tot dusver is er GEEN oplossing gekomen voor het hooliganisme. Die dikkertjes van je hebben gewonnen. Dus ja, het word tijd voor een andere aanpak. Mocht het niet werken, dan voel ik me niet te beroerd om mijn ongelijk toe te geven en het beleid weer terug te draaien.

Wat is er zo bullshit aan 'Recht boven wet'? De idee (en nee, dat is niet slecht gespeld) achter de RECHTSspraak was om het RECHT te laten zegevieren boven het onrecht. Nu lijkt de wet vaak belangrijker dan de idee achter een wet.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 14:03:21 #50
    246107 Zeroku
    An Air of Authority.
    pi_78342761
    quote:
    Mijn vrouw komt dat soort mensen dagelijks tegen. Wonen hier (illegaal) zonder werk en menen recht te hebben op een uitkering. En ze spreken uiteraard geen woord Nederlands, hebben ook niet de intentie om te gaan werken voor hun geld.
    Dit deel ben ik op zich wel met je eens, die mensen zijn binnengekomen als asielzoeker, krijgen geen werk en voila. Je hebt precies de mensen die je omschrijft, ze praten alleen maar (vaak) Afrikaans, vallen hier overigens niemand lastig maar ons belastinggeld gaat er inderdaad wel heen.
    quote:
    Ik zou ook geld vrijmaken om reclametijd in het buitenland te kopen om daar propaganda uit te zetten waaruit blijkt dat het niet fijn is om naar NL te verkassen. Van die enge filmpjes met opvangkampen en mensen die op straat in de sneeuw zitten te bedelen enzo
    Waarom die moeite doen? Gewoon een strikt beleid aan de grens hanteren, de manier die jij aangeeft kost ons alleen maar nog meer geld.
    pi_78342780
    quote:
    En ik vond nog wel dat je een aantal goeie standpunten had. Sommige ook behoorlijk links trouwens.
    Laat nu maar zitten.
    pi_78342840
    Anti Ouderen Partij

- 80% belasting op bejaarden kapitaal
    - Pil van drion vergoed door de verzekering
    - verplichte uittreding (van het leven) 1 dag na de 70e verjaardag
      dinsdag 23 februari 2010 @ 14:06:48 #53
    246107 Zeroku
    An Air of Authority.
    pi_78342893
    quote:
    Klopt, maar het zijn ook de pijnpunten die nu heel erg leven in de maatschappij. En punten die relatief makkelijker zijn aan te pakken dan iets ongrijpbaars als de economie.
    Als ze zo makkelijk op te lossen zijn, waarom is het dan iets wat al jaren speelt? Als er echt concrete oplossingen hiervoor waren waren deze toch allang doorgevoerd? Ik denk dat op grote schaal criminaliteit terugdringen moeilijker is dan je denkt.
    quote:
    Europese grondwet: ik ben tegen de afnemende invloed van Nederland op Europese beslissingen. Zolang de individuele landen alleen maar aan hun eigen hachie blijven denken (Fransen, Duitsers) is NL de pineut. En ik zie al helemaal niets aan de grote invloed van landen als Bulgarije en Roemenie, puur gebaseerd op bevolkingsaantal. Desondanks ben ik niet tegen een verenigd Europa, maar niet in deze vorm. Maar goed, je daar tegen verzetten zal vrees ik zinloos zijn in dit stadium.
    Dat ben ik dan weer wel met je eens, alles wordt de laatste tijd via Brussel geregeld, terwijl de opkomst voor de Europese Verkiezingen veel lager ligt dan voor Nationale Verkiezingen. Dat gecentraliseerde hoeft voor mij ook niet, beter laten ze gewoon de landen zelf regeren en houdt de EU het op een afstand in de gaten met een aantal bindende wetten.
    pi_78342951
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:02 schreef LaTiNo het volgende:
    [..]

Waarom ben je niet humaan of ontwikkeld als je de doodstraf hanteert? Mensen vrijlaten na 6 jaar nadat ze iemand vermoord hebben, dat is geweldig.

De Roma blijken keer op keer duidelijk te maken dat ze niet willen integreren, iedereen klaagt maar over de moslims, maar de Roma is een volk dat buiten de samenleving WIL leven maar daar ondertussen wel van wil profiteren. Een oplossing hiervoor is er niet, behalve dan dat we ze met beleid kunnen wegpesten, simpelweg omdat ze ons gezeik zat zijn

Tot dusver is er GEEN oplossing gekomen voor het hooliganisme. Die dikkertjes van je hebben gewonnen. Dus ja, het word tijd voor een andere aanpak. Mocht het niet werken, dan voel ik me niet te beroerd om mijn ongelijk toe te geven en het beleid weer terug te draaien.

Wat is er zo bullshit aan 'Recht boven wet'? De idee (en nee, dat is niet slecht gespeld) achter de RECHTSspraak was om het RECHT te laten zegevieren boven het onrecht. Nu lijkt de wet vaak belangrijker dan de idee achter een wet.
    persoonlijke ideeën, doodstraf is iets ouds en inhumaans in mijn gedachtegoed.

dat je het niet zo hebt op de roma prima, maar pest ze niet weg maar laat er geen meer in.

volgens mij is het probleem juist dat als de politie gaat schieten, dat de hooligans terug gaan schieten. dus moet je dan maar een slappe ruggegraat hebben en niet gaan schieten? ja, het is geen spierballenwedstrijd.

dat slachtoffers als daders worden behandeld zijn incidenten, daar kan je niks op baseren, leuk stemmenwinnend puntje voor sensatiezoekers maar de realiteit zit zo gewoon niet in elkaar.
    pi_78342994
    quote:

Ik wil juist een partij die dat -niet- doet. Die werkelijk zegt wat zij in belang van het land achten ipv wat de meeste stemmen oplevert.

Edit:
    Latino, idd, dit is geen rechtse partij wat je hier opricht, je hebt rechtse en linkse standpunten staan, en dat trekt me juist zo aan. Waarom zou je rechts of links moeten zijn? Kijk gewoon per onderwerp wat je standpunt daarin is.
    pi_78344578
    Je hebt wel tegenstrijdige punten ontspoorde jeugd als kanonnenvoer voor irak en tegelijkertijd het leger afschaffen waar ik wel een voorstander van ben.
    jeugd ontspoort of niet verdient meer kansen naar mijn mening

doodstraf ben ik op tegen, en dat over de roma zigeuners is ook wel erg overdreven

maar ben het er wel mee eens dat er ruimte is voor een nieuwe partij
    ik kan me in geen enkele van de huidige partijen vinden
    Ben vrij liberaal maar ook progressief tegelijkertijd wat betrefd legalisering softdrugs en tegen betutteling van de overheid
      dinsdag 23 februari 2010 @ 14:51:52 #57
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_78344709
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:09 schreef UltraR het volgende:
    Ik wil juist een partij die dat -niet- doet. Die werkelijk zegt wat zij in belang van het land achten ipv wat de meeste stemmen oplevert.
    Hoewel het lijkt dat ze met een lichtje te zoeken zijn, bestaan die partijen gewoon nog hoor. Ook na 2003.
    pi_78344748
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:48 schreef Trancert het volgende:
    Je hebt wel tegenstrijdige punten ontspoorde jeugd als kanonnenvoer voor irak en tegelijkertijd het leger afschaffen waar ik wel een voorstander van ben.

doodstraf ben ik op tegen, en dat over de roma zigeuners is ook wel erg overdreven

Ben vrij liberaal maar ook progressief tegelijkertijd wat betrefd legalisering softdrugs en tegen betutteling van de overheid
    d66 of gl dan hé.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 14:59:04 #59
    58548 pisnicht
    dead girls can`t say no
    pi_78345043
    Waar kan ik tekenen?
    To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
    #allmightygod
    pi_78345167
    Ik vraag me altijd af waarom de mensen die zeggen zich in geen enkele partij te kunnen vinden geen gebruik maken van hun democratisch recht en een nieuwe partij oprichten.
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_78345206
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:57 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Beetje achterlijke manier om een discussie te starten, niet?
    Nee hoor, ik wil gewoon geen discussies aangaan met knuffelaars, dat schiet niet op.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Voer je dan ook meteen een nekschot in voor alle verslaafden? Dan ben ik best voor vrijgave
    Nee, die vangen we op in speciale centra. Sommigen zullen gewoon nooit verbetering tonen, die moeten dan permanent opgevangen worden. Helaas...we doen niet aan extermination
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:56 schreef dotKoen het volgende:
    Dat juridische systeem . Echt, denk je nu dat er beter wordt gevonnist als verdediging en OM samenwerken?

Om niet te spreken over de racistische standpunten, het verbieden van politieke partijen, doodstraf en een directe democratie.
    Er word niet gevonnist, dat doet de rechter nog steeds, maar die krijg dan WEL een eerlijke presentatie van de feiten, ipv die continue verdraaing van de feiten door zowel het OM als de advocaat.

En ik heb maar EEN klein racistisch puntje, come on, ik moet ook nog de stemmen vd pvv-racisten scoren

Politieke partijen houden zich grotendeels alleen bezig met de herverkiezing. Daarom durven ze geen impopulaire maatregelen te nemen die noodzakelijk kunnen zijn. Daarnaast is onze democratie een schijndemocratie. Ja, je mag wel stemmen, maar uiteindelijk weet je niet WAAR je op stemt.
    Kijk nu naar de PVV en hun extreme integratiestandpunten. De verkiezingen zijn er nog niet en ze geven nu al aan dat daar over te praten valt bij de coalitiebesprekingen. Oftewel, jij stemt op de PVV omdat die standpunten de allerbelangrijkste zijn voor jou, en dan verkwanselen ze die!! Zelfde geld voor elk standpunt van elke partij. Hoogstens kun je een richting kiezen. Linkser of rechtser. Meer niet!
    Maar heb je nu in de praktijk iets te zeggen over Uruzgan? Nee! Had je iets te zeggen over het verdrag van Lissabon? Nee! Dat word allemaal voor je besloten. Net als rekeningrijden voor je zou worden besloten.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:50 schreef FunkyHomosapien het volgende:
    Je hebt best gelijk. Eigenlijk zijn alleen de elementen van een politiestaat en strengheid rechts. Maar ik ben verder sociaal. Alleen het grote verschil met de pedoknuffelaars is dat ik WEL zie dat sommige mensen slecht zijn of ziek en niet meer te redden zijn. En dat soort mensen moet je niet in de maatschappij willen hebben.
    pi_78345222
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:01 schreef spijkerbroek het volgende:
    Ik vraag me altijd af waarom de mensen die zeggen zich in geen enkele partij te kunnen vinden geen gebruik maken van hun democratisch recht en een nieuwe partij oprichten.
    Kost 'inschrijfgeld', toch? En niet zo'n klein beetje ook.
    pi_78345309
    Ik zat hier gister ook aan te denken. Een nieuw rechts partij die tussen de VVD en PVV in zit. Zat er gister serieus aan te denken. Naam heb ik al
    pi_78345360
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:
    Kost 'inschrijfgeld', toch? En niet zo'n klein beetje ook.
    Dus?
    Als je het echt zó gehad hebt met de politiek, dan kun je dat geld ook wel bij elkaar krijgen.
    Maar ja, dat willen de meesten dan weer niet
    pi_78345385
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:02 schreef LaTiNo het volgende:

Je hebt best gelijk. Eigenlijk zijn alleen de elementen van een politiestaat en strengheid rechts. Maar ik ben verder sociaal. Alleen het grote verschil met de pedoknuffelaars is dat ik WEL zie dat sommige mensen slecht zijn of ziek en niet meer te redden zijn. En dat soort mensen moet je niet in de maatschappij willen hebben.
    ik weet zeker dat iedereen het met je eens is dat pedofielen ziek en slecht zijn, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, iets met pnvd.

dit is nog wel een goede docu over het hele pedofielengedoe.

http://www.megavideo.com/?v=G96U7SNY

louis theroux - a place for peadophiles
    pi_78345596
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:03 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dit deel ben ik op zich wel met je eens, die mensen zijn binnengekomen als asielzoeker, krijgen geen werk en voila. Je hebt precies de mensen die je omschrijft, ze praten alleen maar (vaak) Afrikaans, vallen hier overigens niemand lastig maar ons belastinggeld gaat er inderdaad wel heen.
    Het zijn niet alleen asielzoekers. Maar ook gelukzoekers, oostblokkers. Er is niet voor niets een project in Rotterdam gaande om de illegale roemenen, russen en bulgaren op te sporen.
    En de Afrikanen die moeten dus door buurlanden worden opgevangen.

quote:
    Waarom die moeite doen? Gewoon een strikt beleid aan de grens hanteren, de manier die jij aangeeft kost ons alleen maar nog meer geld.
    Ken je de spreuk "voorkomen is beter dan genezen?"
    Strikt beleid zal er zijn, maar er zullen altijd containers met Chinezen gesmokkeld worden, ondanks de doodstraf op mensensmokkel die ik wil
    En zendtijd in Afrika is een stuk goedkoper dan bij RTL hoor
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En ik vond nog wel dat je een aantal goeie standpunten had. Sommige ook behoorlijk links trouwens.
    Laat nu maar zitten.
    Ja sorry, maar het zinloos om het eens te worden met mensen die iedereen 40 kansen willen geven en iedereen zielig vinden en zich keer op keer van achteren laten nemen. SP/GL en VVD zie je toch ook niet in een coalitie?
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:06 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Als ze zo makkelijk op te lossen zijn, waarom is het dan iets wat al jaren speelt? Als er echt concrete oplossingen hiervoor waren waren deze toch allang doorgevoerd? Ik denk dat op grote schaal criminaliteit terugdringen moeilijker is dan je denkt.
    omdat er nog steeds te slap word gedacht en gehandeld. Kijk naar hoe er met de marokkanen en hooligans word opgetreden. Rotterdam is nu even stoer aan het doen, maar hoe zit dat over 2 jaar als alles weer vergeten is wat er in HvH is gebeurd?
    De straffen zijn een lachertje. Zeker voor de kleinere vergrijpen. De pakkans is miniem door de uitgeklede politiemacht die zich concentreert op snelheidsovertredingen en drugshandel.
    Je zou eens met een paar straatagenten moeten gaan praten, over hoe zij het allemaal zien, over hoe zinloos ze hun eigen functie beginnen te vinden.
    Hard handelen word nu eenmaal door de andere helft van Nederland met de nek aangekeken. "Dat kun je niet maken" "de doodstraf is inhumaan" etc. Dus kabbelt het maar voort.

/quote]
    Dat ben ik dan weer wel met je eens, alles wordt de laatste tijd via Brussel geregeld, terwijl de opkomst voor de Europese Verkiezingen veel lager ligt dan voor Nationale Verkiezingen. Dat gecentraliseerde hoeft voor mij ook niet, beter laten ze gewoon de landen zelf regeren en houdt de EU het op een afstand in de gaten met een aantal bindende wetten.
    [/quote]

Op sommige gebieden is het prima, bijv. regelgeving voor BEDRIJVEN, eisen aan milieuaspecten van fabrikanten etc. Bijv. de druk die ze op gsm-fabrikanten zetten om 1 type aansluiting voor een lader te maken. Prima. Maar Roemenie erbij halen zonder dat wij daar tegen kunnen zijn.....nah
    pi_78345677
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:02 schreef LaTiNo het volgende:
    Er word niet gevonnist, dat doet de rechter nog steeds, maar die krijg dan WEL een eerlijke presentatie van de feiten, ipv die continue verdraaing van de feiten door zowel het OM als de advocaat.
    Je hebt dus mensen die in dienst zijn van de overheid die een rol van onpartijdigheid op zich nemen. Dat lijkt me onverstandig. Daarnaast: ik wil mijzelf kunnen (laten) verdedigen als ik terecht moet staan.
    quote:
    En ik heb maar EEN klein racistisch puntje, come on, ik moet ook nog de stemmen vd pvv-racisten scoren
    Dus je staat niet echt achter dat standpunt, maar roept het alleen om stemmen te trekken? Sad.
    quote:
    Politieke partijen houden zich grotendeels alleen bezig met de herverkiezing. Daarom durven ze geen impopulaire maatregelen te nemen die noodzakelijk kunnen zijn. Daarnaast is onze democratie een schijndemocratie. Ja, je mag wel stemmen, maar uiteindelijk weet je niet WAAR je op stemt.
    Kijk nu naar de PVV en hun extreme integratiestandpunten. De verkiezingen zijn er nog niet en ze geven nu al aan dat daar over te praten valt bij de coalitiebesprekingen. Oftewel, jij stemt op de PVV omdat die standpunten de allerbelangrijkste zijn voor jou, en dan verkwanselen ze die!! Zelfde geld voor elk standpunt van elke partij. Hoogstens kun je een richting kiezen. Linkser of rechtser. Meer niet!
    Maar heb je nu in de praktijk iets te zeggen over Uruzgan? Nee! Had je iets te zeggen over het verdrag van Lissabon? Nee! Dat word allemaal voor je besloten. Net als rekeningrijden voor je zou worden besloten.
    Ik ben het met je eens dat er binnen de regering teveel partijpolitiek wordt besproken. De oplossing daarvoor is mi. niet steeds het woord aan de burger laten: je krijgt dan geen duurzaam regeringsbeleid. Over hele grote kwesties is een volksraadpleging natuurlijk wel een optie. Een betere optie is, denk ik, een zakenkabinet (of: zakelijker kabinet), waarbij de politiek leiders gewoon in het parlement zitten en er minder zaken in regeringsakkoorden worden vastgelegd.
    pi_78345795
    quote:
  • Hooliganisme: de boodschap is duidelijk: pak een steen op en je krijgt een kogel in je mik. Of ze houden er zelf mee op, of het probleem lost zich kogel voor kogel op. Het is nu echt afgelopen met talloze ME-agenten bij voetbalwedstrijden en feesten.
  • Mag ik ook een tv programma maken waarin elke week 2 supportersgroepen op een omheind veld elkaar te lijf gaan. We gooien er wat slag en steekwapens bij en na enkele afleveringen heeft het probleem zich zelf opgelost. Degene die als laatste overblijft verdient een miljoen. Last man standing wou ik het gaan noemen en ik voorspel een regelrecht kijkcijferkanon, hoewel de meeste mensen in het openbaar hun afschuw zullen uitspreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boris_Karloff op 23-02-2010 15:23:40 ]
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
    pi_78345869
    TS verhuist maar lekker naar Noord-Korea.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:22:29 #70
    289166 haagse_sjonnie
    " de echte " de gro
    pi_78345921
    Als we het dan toch over legalsering van de wiet hebben, ik stel mij beschikbaar voor Minister van Cannabiszaken.

Vragen mag altijd !
    :: officieele website van mij is op www.zwarteooievaar.nl ::
    pi_78346085
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:09 schreef UltraR het volgende:

[..]

Edit:
    Latino, idd, dit is geen rechtse partij wat je hier opricht, je hebt rechtse en linkse standpunten staan, en dat trekt me juist zo aan. Waarom zou je rechts of links moeten zijn? Kijk gewoon per onderwerp wat je standpunt daarin is.
    You are right. Ik zie me niet als extreem rechts. Eerder als sociaal, maar streng als je me probeert te verneuken
    Kijk naar singapore. Als je daar je baan kwijt bent, zoekt de overheid een nieuwe voor je. Ze betalen zelfs je oude salaris als je een minderbetaalde job krijgt. Weiger je die echter...dan ben je op jezelf aangewezen!

En daarnaast wil ik een Guardia Civil achtig respect voor de plissie, dus de beuk erin.
    Er is NIEMAND die nog uitwassen wil hebben zoals het aanvallen van buschauffeurs, ambulancepersoneel etc. Doet mijn links/rechtse-partij dat niet, dan wint de PVV meer en meer stemmen.
    Ik wil ook geen Chinese/Iranese toestanden. Hou het volk tevreden (Singapore) en er is niets aan de hand.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:01 schreef spijkerbroek het volgende:
    Omdat ik a) geen charismatische leider ben en b) geen geld heb en c) ik op Fok al meer tegenstander heb dan medestanders
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:08 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

persoonlijke ideeën, doodstraf is iets ouds en inhumaans in mijn gedachtegoed.
    bij mij dus niet. Ik vind dat iedereen recht heeft op vrijheid in zowel handelen als denken. Maar op het moment dat jouw drang naar vrijheid die van een ander beperkt, dan moet je gestopt worden. En moordenaars, pedo's, verkrachters etc richten enorm veel schade aan bij mensen. En vaak niet 1 maar bij meerdere. Als je moedwillig voor eigen genot of voordeel iemand anders enorm veel pijn doet of zelfs het leven ontneemt dan verdien je het niet meer om tussen ons te leven. NIEMAND wil vermoord of verkracht worden, maar door zulke mensen tussen ons te laten los lopen laat je wel anderen over aan de willekeur van de daders. Vind je dat niet heel egocentrisch? Zolang het mij maar niet gebeurd vind ik het best?
    Ik snap het niet dat mensen zoveel geven om het leven van een pedo, maar niet om de levens van de slachtoffers. Wel eens met zo'n slachtoffer gesproken?
    Oh ja, en iemand levenslang weg laten rotten in een dure gevangenis? Wetende dat al het geld dat je uitgeeft aan het in leven houden van zo'n verloren ziel, dat is humaan?
    quote:
    dat je het niet zo hebt op de roma prima, maar pest ze niet weg maar laat er geen meer in.
    graag, alleen....ze komen er toch wel in, mensen zijn inventief dus druppelsgewijs blijven ze komen
    quote:
    volgens mij is het probleem juist dat als de politie gaat schieten, dat de hooligans terug gaan schieten. dus moet je dan maar een slappe ruggegraat hebben en niet gaan schieten? ja, het is geen spierballenwedstrijd.
    Wapenwedloopje beginnen met de coppers? Even kijken hoe lang ze het vol blijven houden
    Wat is jouw alternatief? Bljiven praten met die jongens? En als ze eruit groeien krijg je de volgende generatie alweer, die volgens de oudere hooligans zelf steeds jonger en aggressiever worden

quote:
    dat slachtoffers als daders worden behandeld zijn incidenten, daar kan je niks op baseren, leuk stemmenwinnend puntje voor sensatiezoekers maar de realiteit zit zo gewoon niet in elkaar.
    ik zeg niet dat slachtoffers als daders worden behandeld. Maar dat ze minder aandacht krijgen.
    Weet je wel dat mensen niet willen getuigen uit angst voor repressailles? Als je weet dat iemand na 3 maanden weer uit de cel komt heb je niet eens tijd om te verhuizen!

http://www.burgercomite.nl/asp/invado.asp?t=show&var=793
    pi_78346354
    ik wil best verdergaan over doodstraf hoor.
    quote:
    Oh ja, en iemand levenslang weg laten rotten in een dure gevangenis? Wetende dat al het geld dat je uitgeeft aan het in leven houden van zo'n verloren ziel, dat is humaan?
    "The cost of the present system with reforms recommended by the Commission to ensure a fair process would be $232.7 million per year."

"The cost of a system which imposes a maximum penalty of lifetime incarceration instead of the death penalty would be $11.5 million per year."

http://www.deathpenaltyinfo.org/costs-death-penalty

de doodstraf - als je een eerlijk proces wilt - kost een stuk duurder dan een normale, levenslange straf.
    pi_78346422
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:48 schreef Trancert het volgende:

shit, ik kan jullie niet meer bijhouden!!

er blijven nog kleine legerunits over voor bepaalde taken, maar stukken uitgekleder dan nu. Marine mag weg op enkele kleinere bootjes na. Dus we kunnen wel af en toe een batallionetje kannonevoer sturen
    Maar serieus, ik ga er vanuit dat je ze in het leger zowel discipline, een maatschappelijk gevoel alsmede een VAK kunt leren. Is het niet chauffeur dan monteur, dan hospik danwel iemand voor de politie na zijn dienstplicht. Je wint op meerdere punten tegelijk

- je haalt ze van straat, waar WIJ last van ze hebben
    - je biedt ze een toekomst (onder dwang weliswaar)
    - je haalt ze uit de invloedssfeer van andere lastpakken
    - je hebt aanwas voor de politie

Ik ben zelf ook een vieze buitenlander die uit een kansarme Rotterdamse wijk komt. Desondanks betaal ik nu meer belasting dan de gemiddelde Fokker. Zo is het ook met mijn andere buitenlandse vriendjes die allemaal keurige banen hebben. Dus het kan wel.

Het probleem dat jij hebt met dat er geen enkele partij is die goed bij je past is idd het probleem dat de meesten hebben. En zoals eerder gezegd verkwanselen ze je gedachtegoed ook vaak nog eens bij de coalitiebesprekingen. Of ze doen dat niet maar doen het achteraf alsnog wel als ze eenmaal in het pluche zitten. Vandaar dat voor grote thema's, maar ook onverwachte thema's zoals de inmenging in een illegale oorlog eerst een referendum moet worden uitgevaardigd.
    pi_78346498
    TS: blijft het bij praten op Fok, of ga je ook daadwerkelijk die partij oprichten?
    pi_78346533
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:05 schreef StephanL het volgende:
    Ik zat hier gister ook aan te denken. Een nieuw rechts partij die tussen de VVD en PVV in zit. Zat er gister serieus aan te denken. Naam heb ik al
    Nou wat dan? Want ik heb moeite om er eentje te verzinnen? :

PBSD = Partij ter Bespoediging van een Sociale Dictatuur :p
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:40:31 #76
    225540 Pugg
    Friends forever
    pi_78346536
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 13:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:40:33 #77
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_78346538
    Wat dacht je trouwens van het beschikbaar stellen van voldoende bouwvergunningen voor particulieren? Gek genoeg hoor je NIEMAND in de politiek daarover, wel gewauwel over de HRA en andere schijnoplossingen, maar niemand heeft ook maar het idee om deze problemen daadwerkelijk op te lossen.
    Stel per direct een half miljoen kavels beschikbaar, voor 10.000 euro per stuk (lees: 5 miljard in de schatkist), met als voorwaarde dat er binnen 10 jaar een huis gebouwd moet worden (anders vervalt het kavel weer aan de overheid). Enorme opleving voor de bouw, enorme schop tegen de schenen van schatrijke projectontwikkelaars die na jaren van 10-20 % prijsstijgingen bij 5% prijsdaling opeens niets meer kunnen bouwen, en een enorme opleving voor de woningzoekenden.
    pi_78346556
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:35 schreef FunkyHomosapien het volgende:
    [..]

"The cost of the present system with reforms recommended by the Commission to ensure a fair process would be $232.7 million per year."

"The cost of a system which imposes a maximum penalty of lifetime incarceration instead of the death penalty would be $11.5 million per year."

de doodstraf - als je een eerlijk proces wilt - kost een stuk duurder dan een normale, levenslange straf.
    Volgens mij is de doodstraf in China goedkoop georganiseerd.
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
    pi_78346581
    quote:
    [..]

[offtopic]Duur kosten is geen Nederlands. Het is duur, of kost veel.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:41:55 #80
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_78346590
    quote:
    Dit slaat werkelijk helemaal nergens op: in principe moet iemand voor een "normale" levenslange straf net zo berecht worden, en moet ook zeker zijn dat-ie schuldig is. Er is geen enkele reden (behalve politiek) om het proces duurder te maken afhankelijk van de straf.
    pi_78346593
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

in somalie vast ook wel.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:42:05 #82
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78346601
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:
    Wat dacht je trouwens van het beschikbaar stellen van voldoende bouwvergunningen voor particulieren? Gek genoeg hoor je NIEMAND in de politiek daarover, wel gewauwel over de HRA en andere schijnoplossingen, maar niemand heeft ook maar het idee om deze problemen daadwerkelijk op te lossen.
    Stel per direct een half miljoen kavels beschikbaar, voor 10.000 euro per stuk (lees: 5 miljard in de schatkist), met als voorwaarde dat er binnen 10 jaar een huis gebouwd moet worden (anders vervalt het kavel weer aan de overheid). Enorme opleving voor de bouw, enorme schop tegen de schenen van schatrijke projectontwikkelaars die na jaren van 10-20 % prijsstijgingen bij 5% prijsdaling opeens niets meer kunnen bouwen, en een enorme opleving voor de woningzoekenden.
    Omdat dit nadelig is voor de linksen. En het mag vast ook niet van de EUSSR.
    pi_78346665
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dit slaat werkelijk helemaal nergens op: in principe moet iemand voor een "normale" levenslange straf net zo berecht worden, en moet ook zeker zijn dat-ie schuldig is. Er is geen enkele reden (behalve politiek) om het proces duurder te maken afhankelijk van de straf.
    en toch is het zo, dit argument is door de pro-death penalty mensen geaccepteerd als valide.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:43:56 #84
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_78346672
    quote:

• Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. Legaal kan het niet, maar in de praktijk wel, just do it. Als ik toch een beetje racistisch mag zijn, dan is het wel bij dit volk. Laat ze maar naar Duitsland gaan ofzo
  • Ah, ja, hiermee krijg je wel denkende stemmers!
    quote:
  • Dat je de scheiding van kerk en staat niet begrijpt is vervelend. Maar goed, hoe ga je om met sprookjes als socialisme en liberalisme?
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:44:09 #85
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_78346681
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Omdat dit nadelig is voor de linksen.
    Want? Het kost 2% van de Nederlandse weilanden? Nu moeten er miljarden subsidie naar woonprojecten, en bezitten woningcorporaties naast miljoenen woningen ook nog eens miljarden euro's...
    pi_78346744
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:07 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ik weet zeker dat iedereen het met je eens is dat pedofielen ziek en slecht zijn, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, iets met pnvd.

dit is nog wel een goede docu over het hele pedofielengedoe.

http://www.megavideo.com/?v=G96U7SNY

louis theroux - a place for peadophiles
    Het verschil is dat sommige mensen de veroordeelde pedo's niet zien als een bedreiging.

Kijk, ik zal toegeven, ik BEGRIJP dat men een pedo kan zijn. Je hebt nu eenmaal bepaalde processen in je hersenen die getriggerd worden, en bij iedereen is dat anders. De een heeft een schoenenfetish, de ander houd van dikke tieten, en sommigen hebben pech, en worden seksueel gestimuleerd door kinderen.

Het probleem heb je dus op het moment dat deze mensen hun eigen belang (=satisfactie van hun sexuele driften) positioneren boven die van het belang van de kinderen en daarnaar handelen. Daarmee geef je dus aan dat je je driften niet onder controle hebt. En wat mij betreft is het risico van herhaling zo inmens groot, dat die mensen niet meer vrij mogen komen.
    Wat men ook niet moet vergeten is dat gepakte pedo's vaak meerdere slachtoffers hebben gemaakt, maar soms is er maar 1-tje bewezen of uberhaupt bekend, en dan lijkt het een incident en komt hij er met een lage straf vanaf.
    Kijk ook naar de Pnvd. Als je ziet hoezeer die dwazen bezig zijn om hun gedrag te vergoeilijken. Ze overtuigen zichzelf van onzinpraat dat de kinderen er van kunnen genieten om hun gedrag goed te praten. Zulke mensen zijn een gevaar. "Ik ben nog nooit veroordeeld voor misbruik" zegt die Norbert dan.....nee inderdaad.....maar dat kan ook betekenen dat hij nooit is GEPAKT!
    Dus: pedo's zijn ok ole ole.....totdat ie over de schreef gaat: in dit geval krijg je maar EEN kans....uit respect voor het slachtoffer.
    pi_78346824
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het verschil tussen levenslang en de doodstraf is uiteraard dat levenslang nog deels is terug te draaien.
    pi_78346846
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:40 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Nou wat dan? Want ik heb moeite om er eentje te verzinnen? :

PBSD = Partij ter Bespoediging van een Sociale Dictatuur :p
    Tja dat ga ik nu niet vertellen anders ga je er mee aan de haal
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:48:58 #89
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78346870
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Want? Het kost 2% van de Nederlandse weilanden? Nu moeten er miljarden subsidie naar woonprojecten, en bezitten woningcorporaties naast miljoenen woningen ook nog eens miljarden euro's...
    Het geeft de overheden macht, plus gelegenheid om steekpenningen aan te nemen, of handjeklap te maken of leuke post-politiek baantjes te betrekken. Alle reden om er niets aan te doen.
    pi_78346890
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:15 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Je hebt dus mensen die in dienst zijn van de overheid die een rol van onpartijdigheid op zich nemen. Dat lijkt me onverstandig. Daarnaast: ik wil mijzelf kunnen (laten) verdedigen als ik terecht moet staan.
    [..]
    Jij vertrouwt de overheid niet? Deze mensen zijn onafhankelijk. Trias Politica. Het OM word nu vaak gepushed om te presteren, maar in dit geval heb je geen apart OM. Want als je dit clubje gaat pushen push je misschien wel de verkeerde kant op en komt er vrijspraak uit.
    quote:
    Dus je staat niet echt achter dat standpunt, maar roept het alleen om stemmen te trekken? Sad.
    [..]
    Ik hoopte dat je ironie wel kon onderscheiden van serieuze opmerkingen
    quote:
    Ik ben het met je eens dat er binnen de regering teveel partijpolitiek wordt besproken. De oplossing daarvoor is mi. niet steeds het woord aan de burger laten: je krijgt dan geen duurzaam regeringsbeleid. Over hele grote kwesties is een volksraadpleging natuurlijk wel een optie. Een betere optie is, denk ik, een zakenkabinet (of: zakelijker kabinet), waarbij de politiek leiders gewoon in het parlement zitten en er minder zaken in regeringsakkoorden worden vastgelegd.
    Eens, niet voor elk wissewasje, maar wel grote ideologische beslissingen. Een oorlog, toetreding tot een unie, opslitsen van het land, Belgie erbij nemen etc.
    Maar ik wil wel nog steeds een parlement-achtig orgaan die toezicht houd op de technocraten. Of alles wat men doet wel binnen de Grondwet past. De dictatuur moet wel in dienst blijven van het volk
    pi_78346914
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mag ik ook een tv programma maken waarin elke week 2 supportersgroepen op een omheind veld elkaar te lijf gaan. We gooien er wat slag en steekwapens bij en na enkele afleveringen heeft het probleem zich zelf opgelost. Degene die als laatste overblijft verdient een miljoen. Last man standing wou ik het gaan noemen en ik voorspel een regelrecht kijkcijferkanon, hoewel de meeste mensen in het openbaar hun afschuw zullen uitspreken.
    Ja, een soort Sex voor De Buch waar niemand naar keek maar iedereen vond het ranzig

Nee, dit soort dingen moet je voorkomen om de hooligans een podium te geven.
    pi_78346930
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:20 schreef Monolith het volgende:
    TS verhuist maar lekker naar Noord-Korea.
    Welnee, daar heb je een asociale dictatuur!
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:51:31 #93
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_78346958
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 14:02 schreef LaTiNo het volgende:
    Daarnaast kan de vervuiler prima betalen door de benzineprijs te verdubbelen.
    Raar hoe makkelijk mensen ondertussen praten over "de benzineprijs verdubbelen"! De "vervuiler" betaalt allang tientallen miljarden! En dat geldt wordt echt niet gebruikt om de vervuiling terug te dringen...
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:52:34 #94
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_78347008
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het geeft de overheden macht, plus gelegenheid om steekpenningen aan te nemen, of handjeklap te maken of leuke post-politiek baantjes te betrekken. Alle reden om er niets aan te doen.
    Precies, net als alle andere dingen die de partijen beloven voor de verkiezingen. Het vreemde is wel dat hier ook geen verkiezingsbeloftes over gemaakt worden! Ga eens verkiezingen houden met zinnige argumenten, i.p.v. de zinloze dingen ...
    pi_78347026
    quote:
    [..]

Dit is in de VS? Kun je me uitleggen waarom het duurder is om iemand tot de doodstraf te veroordelen itt levenslang? Hoef je dan minder je best te doen ofzo? Of heb je bij levenslang geen opties tot beroep ofzo??

Proces is proces en hoort eerlijk, accuraat en niet politiek te zijn (Schiedamse parkmoord iemand?).
    En de daad moet onomstotelijk zijn bewezen. Het type Pim Fortuyn-moord of die andere dikke gosert, hoe heet ie ook al weer?
    pi_78347037
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:49 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Jij vertrouwt de overheid niet? Deze mensen zijn onafhankelijk. Trias Politica. Het OM word nu vaak gepushed om te presteren, maar in dit geval heb je geen apart OM. Want als je dit clubje gaat pushen push je misschien wel de verkeerde kant op en komt er vrijspraak uit.
    Een goede dosis kritiek lijkt me inderdaad gezond. Rechtspraak moet geschieden door rechters, niet door clubjes ambtenaren die zelf al een min of meer kant-en-klaar oordeel hebben gevormd voordat ze de zaak aan de rechter voorleggen.
    quote:
    [..]

Ik hoopte dat je ironie wel kon onderscheiden van serieuze opmerkingen
    Blijkbaar niet, wat is nu je standpunt inzake Roma's?
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:53:19 #97
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_78347040
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het verschil tussen levenslang en de doodstraf is uiteraard dat levenslang nog deels is terug te draaien.
    Dus je wilt beweren dat het proces bij een "normale" straf niet eerlijk is o.i.d.?
    Zeker levenslang-zittende TBSsers, die nooit meer vrij mogen omdat ze ronduit gevaarlijk zijn, zouden zeer goedkoop kunnen worden opgeruimd i.p.v. 10 miljoen euro p.p. te kosten!
    pi_78347113
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:
    Dit zie ik niet als een belangrijjk politiek standpunt. Dit is een evt instrument dat berekend mag worden door het CBS etc.
    pi_78347136
    quote:

[..]

Ik ben voor de doodstraf voor mensen die 100% zeker schuldig zijn en anders levenslang zouden krijgen.

Dat zijn er echt maar max. een paar per jaar. Bijv. een Mohammed B.: Tientallen getuigen.
    En ja, er worden in Nederland ook mensen veroordeeld die niet 100% zeker schuldig zijn. Voldoende aannemelijk bewijs was er dan. En die komen dus niet in aanmerking voor de doodstraf.
    pi_78347158
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:
    TS: blijft het bij praten op Fok, of ga je ook daadwerkelijk die partij oprichten?
    Ik zoek nog steeds die charismatische leider met een lekker kontje die zowel vrouwen aantrekt (het Bos-effect) en mannen niet tegen zich in het harnas jagen (Clinton-style).

Vrijwilliger?
    pi_78347160
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:45 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Het verschil is dat sommige mensen de veroordeelde pedo's niet zien als een bedreiging.

Kijk, ik zal toegeven, ik BEGRIJP dat men een pedo kan zijn. Je hebt nu eenmaal bepaalde processen in je hersenen die getriggerd worden, en bij iedereen is dat anders. De een heeft een schoenenfetish, de ander houd van dikke tieten, en sommigen hebben pech, en worden seksueel gestimuleerd door kinderen.

Het probleem heb je dus op het moment dat deze mensen hun eigen belang (=satisfactie van hun sexuele driften) positioneren boven die van het belang van de kinderen en daarnaar handelen. Daarmee geef je dus aan dat je je driften niet onder controle hebt. En wat mij betreft is het risico van herhaling zo inmens groot, dat die mensen niet meer vrij mogen komen.
    Wat men ook niet moet vergeten is dat gepakte pedo's vaak meerdere slachtoffers hebben gemaakt, maar soms is er maar 1-tje bewezen of uberhaupt bekend, en dan lijkt het een incident en komt hij er met een lage straf vanaf.
    Kijk ook naar de Pnvd. Als je ziet hoezeer die dwazen bezig zijn om hun gedrag te vergoeilijken. Ze overtuigen zichzelf van onzinpraat dat de kinderen er van kunnen genieten om hun gedrag goed te praten. Zulke mensen zijn een gevaar. "Ik ben nog nooit veroordeeld voor misbruik" zegt die Norbert dan.....nee inderdaad.....maar dat kan ook betekenen dat hij nooit is GEPAKT!
    Dus: pedo's zijn ok ole ole.....totdat ie over de schreef gaat: in dit geval krijg je maar EEN kans....uit respect voor het slachtoffer.
    Chemische castratie + medicatie verplicht stellen .
      dinsdag 23 februari 2010 @ 15:55:57 #102
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78347164
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:45 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

inderdaad, het recidive van een pedoseksueel is vrij hoog in vergelijking met een moordenaar.

ik weet niet hoe ik deze tabel hier op fok! krijg dus ik doe het zo even:

uitgaande van het onderzoek van quinsey heb je dus 20.4% recidive, een respectabel aantal, het is geen 50% ofzo.

ik gun mensen altijd een tweede kans, ook pedofielen, en deze statistieken vind ik alleen maar geruststellend. dit betekent natuurlijk niet dat alle pedofielen gepakt worden zoals je zegt, maar zo kan je alles wel omgooien.
    pi_78347191
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus je wilt beweren dat het proces bij een "normale" straf niet eerlijk is o.i.d.?
    Zeker levenslang-zittende TBSsers, die nooit meer vrij mogen omdat ze ronduit gevaarlijk zijn, zouden zeer goedkoop kunnen worden opgeruimd i.p.v. 10 miljoen euro p.p. te kosten!
    Er worden nou eenmaal fouten gemaakt en onschuldige mensen veroordeeld, ook wanneer het proces 'eerlijk' is.
    pi_78347204
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

veroordeelden worden snel na het vonnis ter dood gebracht, met kogels die de familie van de voordeelde moet betalen
    pi_78347284
    ' grappig' dat TS begint over het racisme van de PVV maar dan in zn eigen lijstje ook maar een racistisch punt neerzet

TS
    pi_78347346
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

inderdaad, het recidive van een pedoseksueel is vrij hoog in vergelijking met een moordenaar.

[ afbeelding ]

uitgaande van het onderzoek van quinsey heb je dus 20.4% recidive, een respectabel aantal, het is geen 50% ofzo.

ik gun mensen altijd een tweede kans, ook pedofielen, en deze statistieken vind ik alleen maar geruststellend. dit betekent natuurlijk niet dat alle pedofielen gepakt worden zoals je zegt, maar zo kan je alles wel omgooien.
    Nog steeds teveel
    pi_78347433
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:43 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ah, ja, hiermee krijg je wel denkende stemmers!
    [..]

Dat je de scheiding van kerk en staat niet begrijpt is vervelend. Maar goed, hoe ga je om met sprookjes als socialisme en liberalisme?
    Wat begrijp ik er niet aan? Dat de protestantse Kerk politici heeft die hopen dat ze 76 zetels krijgen zodat ze met die politieke meerderheid de strenge protestants-christelijke leer in kunnen voeren (de Christelijke Sharia, weet je wel)? Want dat is het toch echt, en niet anders.

Socialisme en liberalisme zijn op zich ook ideologieen die ieder los niet werken. Mixen van bepaalde punten is dan ook geen probleem.
    pi_78347479
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

en toch is het zo, dit argument is door de pro-death penalty mensen geaccepteerd als valide.
    Ik vraag dan aan JOU uitleg waarom een proces met vonnis A duurder zou moeten zijn dan vonnis B. Sterker nog, ik vraag me nu af of ik wel een volledig eerlijk proces krijg bij een verdachtmaking nu er geen doodstraf is in NL! Worden dan wel alle mogelijk registers opengetrokken om de waarheid te achterhalen??
    quote:

[..]

En daarom is het ene proces duurder dan het andere?? Explain please.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:48 schreef StephanL het volgende:

[..]

Tja dat ga ik nu niet vertellen anders ga je er mee aan de haal
    Nou ja zeg, en als ik je nu een ministerpost beloof? (kijk, het nepotisme begint nu al )
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:05:14 #109
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78347606
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:54 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Dit zie ik niet als een belangrijjk politiek standpunt. Dit is een evt instrument dat berekend mag worden door het CBS etc.
    Waarom is dit geen belangrijk standpunt? Dit is bij uitstek een terrein waar de macht van de overheid moet worden teruggedrongen. De gevolgen van dit overheidsingrijpen zijn immers zeer nadelig.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:05:52 #110
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78347639
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:53 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Dit is in de VS? Kun je me uitleggen waarom het duurder is om iemand tot de doodstraf te veroordelen itt levenslang? Hoef je dan minder je best te doen ofzo? Of heb je bij levenslang geen opties tot beroep ofzo??

Proces is proces en hoort eerlijk, accuraat en niet politiek te zijn (Schiedamse parkmoord iemand?).
    En de daad moet onomstotelijk zijn bewezen. Het type Pim Fortuyn-moord of die andere dikke gosert, hoe heet ie ook al weer?
    A performance audit report prepared for the State of Kansas in 2003 compared the average cost of cases in which a death sentence was imposed ($1.2 million) with the average cost of murder cases in which the death penalty was not sought ($.7 million) and concluded that seeking the death penalty adds 70% to the cost of a
    murder case.

- Performance Audit Report: Costs Incurred for Death Penalty Cases, A Report to the Legislative Post Audit Committee, State of Kansas, December 2003.

A U.C. Berkeley School of Public Policy researcher in 1993 reported that a capital murder trial cost $1.9 million, compared to $630,000 for a non-capital murder case, a difference of $1.27 million. The ACLU comparison of death penalty cases and non-death penalty cases in which counties were reimbursed by the state found the difference between the least expensive death penalty trial with the most expensive non-death penalty trial was $1.1 million

- Tempest, Death Row Often Means a Long Life, Los Angeles Times, March 6, 2005 at p. B1. Based on
    Erickson, Capital Punishment at What Price?

het zit hem dus in de kostten van de rechtzaak, waarom weet ik nog niet precies maar dat kan ik voor je uitzoeken als je het echt wilt weten.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:06:12 #111
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78347660
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:58 schreef Yorrit het volgende:
    ' grappig' dat TS begint over het racisme van de PVV maar dan in zn eigen lijstje ook maar een racistisch punt neerzet

TS
    Zo'n beetje alle Roma zijn crimineel, dus...
    pi_78347691
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:53 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Een goede dosis kritiek lijkt me inderdaad gezond. Rechtspraak moet geschieden door rechters, niet door clubjes ambtenaren die zelf al een min of meer kant-en-klaar oordeel hebben gevormd voordat ze de zaak aan de rechter voorleggen.
    de juristen volgen de wet, het bewijs met als doel waarheidsvinding. Hun bevindingen presenteren ze aan de rechter (net als nu) en die houd weer de wet erbij om een vonnis te vellen. Op zich verandert er niet zo veel. Alleen is die enorme drang van de verdediger om via trucs en technicalities het bewijs onbruikbaar te maken er niet meer.

quote:
    Blijkbaar niet, wat is nu je standpunt inzake Roma's?
    Ik zie het als een volk dat niet in een moderne Westerse samenleving kan gedijen en ons schade toebrengt. Dus hoepel maar op naar een ander land. Dus ontmoedigingsbeleid.
    pi_78347699
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Raar hoe makkelijk mensen ondertussen praten over "de benzineprijs verdubbelen"! De "vervuiler" betaalt allang tientallen miljarden! En dat geldt wordt echt niet gebruikt om de vervuiling terug te dringen...
    klopt, sommige gaten moeten nu eenmaal gevuld worden, je wil niet weten hoeveel er bij de overheid word verspild (heb daar gewerkt, het is werkelijk schandalig).

Maar los daarvan, hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt! En daardoor ga je misschien toch minder rijden als het echt niet nodig is. De lucht IS nu eenmaal vies in de grote steden. En kindertje hebben steeds vaker allergieen en problemen met de luchtwegen. Mensen gaan eerder en vervelender dood. Ik geloof voor geen meter in de 'man-made CO2 swindle', maar wel dat de lucht in de grote steden extreem vervuild is. Dus wat meer effort om dat terug te dringen is echt ok.
    pi_78347713
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Donders.... ga jij dat maar even uitleggen aan de kinderen die slachtoffer worden van die 1 op de 5.
    Die krijgen geen 2e kans.
    pi_78347758
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:06 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zo'n beetje alle Roma zijn crimineel, dus...
    dan nog is zijn statement even ' racistisch' als dat van de pvv waar hij tegen ageert
    pi_78347844
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:07 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

de juristen volgen de wet, het bewijs met als doel waarheidsvinding. Hun bevindingen presenteren ze aan de rechter (net als nu) en die houd weer de wet erbij om een vonnis te vellen. Op zich verandert er niet zo veel. Alleen is die enorme drang van de verdediger om via trucs en technicalities het bewijs onbruikbaar te maken er niet meer.
    en de drang van de aangklager om via trucs en achterhouden van bewijs de verdachte veroordeeld te krijgen?

zijn de laatste tijd wel wat negatieve berichten over het OM naar buiten gekomen
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:10:54 #117
    11923 I.R.Baboon
    pi_78347867
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:01 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Wat begrijp ik er niet aan? Dat de protestantse Kerk politici heeft die hopen dat ze 76 zetels krijgen zodat ze met die politieke meerderheid de strenge protestants-christelijke leer in kunnen voeren (de Christelijke Sharia, weet je wel)? Want dat is het toch echt, en niet anders.
    Wat een gelul. Iedere partij heeft idealen en een gedroomde samenleving (en iedere partij wil veel zetels, al zullen weinig partijen het gezond vinden om een absolute meerderheid te hebben__. Waar die droomwereld op gebaseerd is (een boek, een ideologie, een opgegooid muntje) is niet interessant. Als je zonodig tolerant bent moet je ook tolerant zijn voor andersdenkenden. Als je dat niet bent, ben je zelf geen haar beter dan de ergste fundamentalist.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:11:23 #118
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78347891
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:07 schreef UltraR het volgende:

[..]

Donders.... ga jij dat maar even uitleggen aan de kinderen die slachtoffer worden van die 1 op de 5.
    dat ben ik met je eens.
    pi_78347991
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:08 schreef Yorrit het volgende:

[..]

dan nog is zijn statement even ' racistisch' als dat van de pvv waar hij tegen ageert
    Dat is geen persoonlijk "statement" dat zijn cijfers , feiten weet je wel ?
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:13:47 #120
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_78348008
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er worden nou eenmaal fouten gemaakt en onschuldige mensen veroordeeld, ook wanneer het proces 'eerlijk' is.
    Er worden ook mensen vermoord door vrijgelaten (of ontsnapte) moordenaars. En dat zijn er aanzienlijk meer... Wat is je punt?
    pi_78348074
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:13 schreef Righteous het volgende:

[..]

Dat is geen persoonlijk "statement" dat zijn cijfers , feiten weet je wel ?
    nee?
    quote:
    Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. Legaal kan het niet, maar in de praktijk wel, just do it. Als ik toch een beetje racistisch mag zijn, dan is het wel bij dit volk.
    pi_78348108
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:02 schreef LaTiNo het volgende:

Nou ja zeg, en als ik je nu een ministerpost beloof? (kijk, het nepotisme begint nu al )
    In de 2e kamer komen lijkt mij voorlopig genoeg.
    pi_78348119
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:15 schreef Yorrit het volgende:

[..]

nee?
    [..]

Criminelen wegpesten is racistisch ?
    Zeg aan welke kant sta jij eigenlijk ?
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:17:19 #124
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78348162
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:16 schreef Righteous het volgende:

[..]

Criminelen wegpesten is racistisch ?
    Zeg aan welke kant sta jij eigenlijk ?
    drogreden alert
    pi_78348203
    een volk wegzetten als crimineel is ' racisme'
    pi_78348307
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:18 schreef Yorrit het volgende:
    Een volk waarvan 90% crimineel is moet wegwezen.
    Zeker als je weet dat het een nomadisch volk is en tegen wil en dank in normale huizen moeten leven.
    pi_78348353
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:21 schreef Righteous het volgende:

[..]

dit is een 'racistische' uitspraak
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:22:15 #128
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78348361
    quote:

[..]

Zeker als je weet dat het een nomadisch volk is en tegen wil en dank in normale huizen moeten leven.
    heb je een bron voor me van die 90%?
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:24:52 #129
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78348463
    quote:
    Hoezo? Het is een feitelijke constatering. Feiten kunnen niet racistisch zijn.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:25:15 #130
    11923 I.R.Baboon
    pi_78348479
    quote:

[..]

Volgens mij is zo'n volkenleer geen geaccepteerde basis binnen de Nederlandse rechtstaat.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:26:28 #131
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78348530
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Hoezo? Het is een feitelijke constatering. Feiten kunnen niet racistisch zijn.
    ik heb nog steeds geen feit gezien.

help eens?
    pi_78348559
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:22 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

heb je een bron voor me van die 90%?
    Misdaadcijfers kun je gewoon terugvinden op de site van het CBS .

Heb wel een leuk berichtje van de FP 4 jaar terug.

Een rechter die had hetzelfde gezegd als ik net riep, is aangeklaagd en uiteindelijk vrijgesproken .

Vrijspraak beledigen Roma-zigeuners
    pi_78348569
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:25 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Volgens mij is zo'n volkenleer geen geaccepteerde basis binnen de Nederlandse rechtstaat.
    al n tijdje niet meer iig
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:28:44 #134
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78348624
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:27 schreef Righteous het volgende:

[..]

Misdaadcijfers kun je gewoon terugvinden op de site van het CBS .

Heb wel een leuk berichtje van de FP 4 jaar terug.

Een rechter die had hetzelfde gezegd als ik net riep, is aangeklaagd en uiteindelijk vrijgesproken .

Vrijspraak beledigen Roma-zigeuners
    ik zie geen 90%.

wie eist, bewijst.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:29:14 #135
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78348643
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:26 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ik heb nog steeds geen feit gezien.

help eens?
    Zie de link van Rigtheous. Verder is dit natuurlijk gewoon een feit van algemene bekendheid.
    pi_78348653
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik ben voor de doodstraf voor mensen die 100% zeker schuldig zijn en anders levenslang zouden krijgen.

Dat zijn er echt maar max. een paar per jaar. Bijv. een Mohammed B.: Tientallen getuigen.
    En ja, er worden in Nederland ook mensen veroordeeld die niet 100% zeker schuldig zijn. Voldoende aannemelijk bewijs was er dan. En die komen dus niet in aanmerking voor de doodstraf.
    Ja, dat zijn er idd maar een paar. Alleen zou ik de mensenhandelaren er ook bij willen hebben hoor. En mensen zoals Fritzl of Dutroux. Die zijn 100% schuldig. Je kunt heus wel duidelijk en zorgvuldig bepalen of iets 100% is of niets: heterdaad, filmmateriaal, tientallen getuigen etc. DNA zie ik niet als 100%
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, vandaar ook dat het onomstotelijk moet zijn (zie hierboven)
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:58 schreef Yorrit het volgende:

TS
    true true, ik geloof niet in minderwaardige rassen. Wel in minderwaardige levenshoudingen, zoals de Roma's hebben

Blijkbaar weet jij niet hoe die lui opereren, kinderen die worden opgeleid tot dieven. Bedriegen, stelen, inbreken. Kinderen niet naar school sturen. Met 20 man in een appartementje wonen onder gevaarlijke omstandigheden. Niet mee willen doen met de samenleving, belasting ontduiken. Die kids krijgen gewoon geen kans! Die worden opgevoed om crimineel te zijn.

"wat een vooroordelen" zegt men dan....ja idd.....en die zijn dus ergens op gebaseerd....ze ontstaan niet vanzelf....

Alfa was vroeger een roestbak, dat vooroordeel dat ze het nu NOG zijn is er niet voor niets
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef Righteous het volgende:

[..]

Chemische castratie + medicatie verplicht stellen .
    Dat helpt niet volgens onderzoeken. En elk kinderleven dat je riskeert is er een teveel.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:05 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waarom is dit geen belangrijk standpunt? Dit is bij uitstek een terrein waar de macht van de overheid moet worden teruggedrongen. De gevolgen van dit overheidsingrijpen zijn immers zeer nadelig.
    Het is niet een cruciaal standpunt dat de eerste jaren in mijn ogen niet de hoogste prio heeft.
    Als blijkt dat het makkelijk kan worden opgelost dan prima. Maar ik zie het niet als een speerpunt voor een nieuwe partij. Het is meer beleid dan ideologie.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:

het zit hem dus in de kostten van de rechtzaak, waarom weet ik nog niet precies maar dat kan ik voor je uitzoeken als je het echt wilt weten.
    Ben eerlijk gezegd wel benieuwd ja. Dat je misschien meer beroepsmogelijkheden hebt is een ding, maar verder? Rekenen ze de kosten van de jaren in Death row er niet bij en de hele poespas rondom de executie?
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:07 schreef UltraR het volgende:

[..]

Yup, helaas ken ik er een paar persoonlijk. Niet iedereen hersteld ervan, en anderen blijven er toch door beinvloed in hun zijn en denken.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:10 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Wat een gelul. Iedere partij heeft idealen en een gedroomde samenleving (en iedere partij wil veel zetels, al zullen weinig partijen het gezond vinden om een absolute meerderheid te hebben__. Waar die droomwereld op gebaseerd is (een boek, een ideologie, een opgegooid muntje) is niet interessant. Als je zonodig tolerant bent moet je ook tolerant zijn voor andersdenkenden. Als je dat niet bent, ben je zelf geen haar beter dan de ergste fundamentalist.
    yup, maar ik vind dat het afgelopen moet zijn partijen die hun droomwereld baseren op onzin (want dat is het ook) toegang te geven tot de Grondwet. Nu zie ik dat de gristenen niet doen, maar een moslimmeerderheid in de verre toekomst is toch echt een mogelijkheid.

En een extreem-rechtse partij moet toch ook altijd worden geweerd? Centrumpartij anyone? Want dat is onwenselijk? Nou, ik, en met mij vele anderen, vinden een religieuze partij onwenselijk.
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:10 schreef Yorrit het volgende:

[..]

en de drang van de aangklager om via trucs en achterhouden van bewijs de verdachte veroordeeld te krijgen?

zijn de laatste tijd wel wat negatieve berichten over het OM naar buiten gekomen
    Uiteraard is het de bedoeling om die ook te voorkomen. Je hebt geen carrierejagers meer die over de rug van de verdachte proberen te scoren. En de invloed van Justitie zou ook iets minder moeten zijn. Maar het belangrijkste is om de Spongs etc te weren. Je weet wel, die gasten die zeggen dat zelfs de grootste moordenaar een eerlijk proces moet hebben en dan zelf alle registers opentrekt om hem vrijgesproken te krijgen.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:31:25 #137
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78348723
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zie de link van Rigtheous. Verder is dit natuurlijk gewoon een feit van algemene bekendheid.
    ahh, algemeen bekende feiten, die zijn inderdaad de betrouwbaarste.
    pi_78348738
    quote:
    Je moet de Roma niet zien als een volk, maar als een criminele organisatie! Ik zie het VOLK niet als minderwaardig (haal ze allemaal op jonge leeftijd weg en stop ze in gastgezinnen en het kunnen respectabele burgers worden). Ik zie de CULTUUR en HOUDING van een groep mensen als minderwaardig.
    pi_78348853
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ik zie geen 90%.

wie eist, bewijst.
    Je bent nu aan het mierenneuken op semantiek en andere onzin. Ik ben niet van plan onschuldige roma eruit te gooien ofzo. Maar je kunt ze wel hinderlijk volgen (het zijn vaak ook draaideurtjes) en ze LANDELIJK uit illegale woningen schoppen (niet alleen zoals nu in Rdam) en dan zullen ze vast wel doorkrijgen dat ze misschien toch beter kunnen verkassen naar Belgie of Duitsland of whatever
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:35:19 #140
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78348874
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:31 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ahh, algemeen bekende feiten, die zijn inderdaad de betrouwbaarste.
    Steek je kop maar in het zand hoor, prima. Ik daag je uit mensen te vinden die positieve ervaringen hebben met Roma (en niet zelf tot de groep behoren). Succes hoor!
    pi_78348892
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:31 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Je moet de Roma niet zien als een volk, maar als een criminele organisatie! Ik zie het VOLK niet als minderwaardig (haal ze allemaal op jonge leeftijd weg en stop ze in gastgezinnen en het kunnen respectabele burgers worden). Ik zie de CULTUUR en HOUDING van een groep mensen als minderwaardig.
    je hebt het zelf een volk genoemd, je wilt ze weren omdat ze roma zijn.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:36:06 #142
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78348898
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:34 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Je bent nu aan het mierenneuken op semantiek en andere onzin. Ik ben niet van plan onschuldige roma eruit te gooien ofzo. Maar je kunt ze wel hinderlijk volgen (het zijn vaak ook draaideurtjes) en ze LANDELIJK uit illegale woningen schoppen (niet alleen zoals nu in Rdam) en dan zullen ze vast wel doorkrijgen dat ze misschien toch beter kunnen verkassen naar Belgie of Duitsland of whatever
    dat het een kut levenswijze is ben ik met je eens.

ik hou alleen niet zo van die percentages rondstrooien zonder bron daarbij.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:36:34 #143
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78348914
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Steek je kop maar in het zand hoor, prima. Ik daag je uit mensen te vinden die positieve ervaringen hebben met Roma (en niet zelf tot de groep behoren). Succes hoor!
    zie post hierboven.
    pi_78348917
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:34 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Je bent nu aan het mierenneuken op semantiek en andere onzin.
    das politiek jonge!
    pi_78348966
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ik zie geen 90%.

wie eist, bewijst.
    Prima jochie .

De conclusies van minister Eberhard van der Laan (notabene PvdA) in PDF .
    quote:
    Tweede Kamer, vergaderjaar 2008–2009, 31 700 XVIII, nr. 90 3

«Roma-gemeenten» signaleren dat Roma oververtegenwoordigd zijn in
    de criminaliteitscijfers. Zo laten cijfers van de gemeente Nieuwegein zien
    dat een groot aantal Roma valt onder de categorie veelplegers. Onder die
    groep zijn relatief veel Roma jongeren. Van de Roma jongeren onder de
    18 jaar heeft naar schatting een kwart een strafblad. Bij de overige bevolking
    uit die leeftijdscategorie is dat 2%. Boven de 18 jaar heeft naar schat-
    ting ruim driekwart van de Roma een strafblad vergeleken met 15% van
    de overige Nieuwegeinse bevolkingsgroep uit die categorie. Daarnaast
    stuit de politie vaak op 12-minners die ingezet worden voor criminele
    activiteiten.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/KST133324.pdf
    Goed laat het 80 % zijn . Die gipsy's zijn door een enorme blunder in 1978 dankzij het Generaal Pardon hier gehouden en sindsdien is er gezeik.
    Dan hebben we het nog niet over het feit dat 90 % werkeloos is , ze hun kinderen niet naar school sturen en verder geen enkele bijdrage leveren maar wel bakken geld kosten.

TS zegt terecht dat juridisch wegsturen niet kan (immers ze hebben een verblijfsvergunning) . Maar dat ze hier ongewenst zijn lijkt me duidelijk met dergelijke idiote crime-rates en werkeloosheid.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:39:22 #146
    241597 FunkyHomosapien
    de macht, de mat.
    pi_78349010
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:38 schreef Righteous het volgende:

[..]

Prima jochie .

De conclusies van minister Eberhard van der Laan (notabene PvdA) in PDF .
    [..]

Goed laat het 80 % zijn . Die gipsy's zijn door een enorme blunder in 1978 dankzij het Generaal Pardon hier gehouden en sindsdien is er gezeik.
    Dan hebben we het nog niet over het feit dat 90 % werkeloos is , ze hun kinderen niet naar school sturen en verder geen enkele bijdrage leveren maar wel bakken geld kosten.

TS zegt terecht dat juridisch wegsturen niet kan (immers ze hebben een verblijfsvergunning) . Maar dat ze hier ongewenst zijn lijkt me duidelijk met dergelijke idiote crime-rates en werkeloosheid.
    kijk hier heb ik wat aan, bedankt.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 16:40:26 #147
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_78349044
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:36 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

zie post hierboven.
    De werkelijke cijfers zijn goed verborgen. Maar ga er maar vanuit dat die OvJ er goed zicht op had. En overigens wijzen ook alle andere aanwijzingen in de richting van een extreme betrokkenheid bij criminele activiteiten. Of het dan 70% of 80% is zal me een zorg zijn, het is zonder meer volstrekt onacceptabel.
    pi_78349069
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:35 schreef Yorrit het volgende:

[..]

je hebt het zelf een volk genoemd, je wilt ze weren omdat ze roma zijn.
    je speelt weer met woorden. Ik heb je hierboven uitgelegd wat ik bedoelde. Als een groep van 100 Antillianen systematisch banken overvalt dan wil ik ze gevangen nemen of terug pleuren naar de Antillen (waarvan ik overigens a la PVV alle banden mee zou verbreken!). Dan hoef ik dus niet perse ALLE Roma weg te hebben.

Maar goed, ik doe je een plezier en laat de roma met rust. Wil je dan aub niet de tijd van de politie verspillen met een aangifte zodra je huis is leeggeroofd of je portemenee weg is? Of als ze naast je komen wonen
    pi_78349565
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:41 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

je speelt weer met woorden. Ik heb je hierboven uitgelegd wat ik bedoelde. Als een groep van 100 Antillianen systematisch banken overvalt dan wil ik ze gevangen nemen of terug pleuren naar de Antillen (waarvan ik overigens a la PVV alle banden mee zou verbreken!). Dan hoef ik dus niet perse ALLE Roma weg te hebben.

Maar goed, ik doe je een plezier en laat de roma met rust. Wil je dan aub niet de tijd van de politie verspillen met een aangifte zodra je huis is leeggeroofd of je portemenee weg is? Of als ze naast je komen wonen
    diefstal is gewoon strafbaar.
    Roma-zijn lijkt me dat niet

en ik speel niet met woorden, dit zijn jouw woorden:
    quote:
    Wegpesten van de Roma-zigeuners uit NL. Legaal kan het niet, maar in de praktijk wel, just do it. Als ik toch een beetje racistisch mag zijn, dan is het wel bij dit volk.
    pi_78349717
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 16:51 schreef Yorrit het volgende:

[..]

diefstal is gewoon strafbaar.
    Roma-zijn lijkt me dat niet

en ik speel niet met woorden, dit zijn jouw woorden:
    [..]

Begin dan maar vast met 80% vast te zetten . Doen ze ook niet .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')