quote:Het uitgelekte beeldmateriaal komt uit de brochure voor de nieuwe über-A5. En daar valt toch één en ander uit af te leiden. Dat de RS5 met drie verschillende zetels en vier types velgen leverbaar wordt bijvoorbeeld. Of dat Audi het model voorziet van een automatisch uitklappende koffervleugel. En natuurlijk heeft het uiterlijk van de bruut evenmin nog geheimen.
Over de specificaties kan enkel gespeculeerd worden. Het ziet er sterk naar uit dat het model alleen leverbaar wordt met een automatische transmissie, vermoedelijk van het DSG-type (met dubbele koppeling). Omdat Audi ook met één oog naar de CO2-uitstoot van het ding zal gekeken hebben, zetten we ons geld in op een V8. De RS5 moet vanzelfsprekend wat potiger zijn dan de RS4 met 420pk en nog een flinke kloof slaan met de dik 350pk sterke S5, maar veilig onder de 580pk van de RS6. Over niet eens twee weken hebben we uitsluitsel.
quote:
quote:
Wat zij zeggenquote:
quote:Op maandag 22 februari 2010 13:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrs
Scherp.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:03 schreef SiGNe het volgende:
Ik tel maar 2 velgen, velg 1 en 4 zijn hetzelfde, velg 3 eigenlijk ook alleen is die niet zwart.
Wel mooie kar trouwens
Jakkeren mag ik hopen.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:15 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb een anderhalf uur de A5 af zitten jankeren, man man man wat is dat een bak![]()
![]()
Zo strak, mooi afgewerkt.. Luxe comfort en voorzien van alle hightech snufjes..
Wegligging was wel okee, al greep de tractioncontrol wel wat vaker in maar desalniettemin het is een echte nekkendraaier, en dat vooral als er een turk van 20 achter het stuur zit..![]()
Ik heb de kleinste motor gereden, de 1.8 TFSI met 6bak handgeschakeld.
Ik denk het niet, maar je weet het niet:quote:Op maandag 22 februari 2010 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
Naais, maarrehh.. geen station ??![]()
Doet u de mijne maar in matzwart, privacy glass, met de linkse set stoelen en de eerste set velgen.. wanneer kan ik hem ophalen ??
Jhaa ook goedquote:
waarschijnlijk hetzelfde als een 1 gezins woning in een normale prijs stadquote:
quote:Op maandag 22 februari 2010 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
Naais, maarrehh.. geen station ??![]()
Iig meer als de gemiddelde Fokkert kan Zählenquote:Op maandag 22 februari 2010 13:22 schreef bambino het volgende:
[..]
waarschijnlijk hetzelfde als een 1 gezins woning in een normale prijs stad
WUT ?!?!?!, de Hooch moet ook mee, en die mag niet op de leren bekleding kwijlenquote:
Koop dan een Landrover ofzo.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
WUT ?!?!?!, de Hooch moet ook mee, en die mag niet op de leren bekleding kwijlen
En dan een hond van 55 kilo elke keer een meter hoog de auto in hijsen ??quote:
mwa.. uit het kop weet ik dat ik een 60k kwijt zou zijn voor een gemiddelde a5 nieuw.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:22 schreef bambino het volgende:
[..]
waarschijnlijk hetzelfde als een 1 gezins woning in een normale prijs stad
Het model is standaard een coupe lamlul. Als je een station wil koop je een RS6quote:Op maandag 22 februari 2010 13:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan een hond van 55 kilo elke keer een meter hoog de auto in hijsen ??![]()
Hooch heeft zijn eigen auto inclusief naamsticker
Het zelfde voor een A6 avant standaard. Maar voor de prijs van een RS6 koop je een woonwijk in Almere.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
mwa.. uit het kop weet ik dat ik een 60k kwijt zou zijn voor een gemiddelde a5 nieuw.
Denk dat je zeer snel je rijbewijs kan kan zijn met deze auto.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:35 schreef Winner_Taco het volgende:
Is ie ook nog een beetje snel dan?
Lamlul ?!?! doe eens normaal joh, ik heb gofterdomme je moeder niet geneukt ofzoquote:Op maandag 22 februari 2010 15:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het model is standaard een coupe lamlul. Als je een station wil koop je een RS6
Ik kan je eerlijk zeggen dat de 1.8TFSI mij tegenviel, maar ook niet niks was (maakte een 520i Vanos af)..quote:Op maandag 22 februari 2010 15:35 schreef Winner_Taco het volgende:
Is ie ook nog een beetje snel dan?
Ach voor minder dan een derde van die Audi heb je veel sneller spul:quote:Op maandag 22 februari 2010 15:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik kan je eerlijk zeggen dat de 1.8TFSI mij tegenviel, maar ook niet niks was (maakte een 520i Vanos af)..
Ik kan wel vertrouwen dat de RS5 een ware hel wordt![]()
Het zal wel snel zijn, het is ook oerlelijk.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:53 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ach voor minder dan een derde van die Audi heb je veel sneller spul:
Maar als je idd nog een paar ton hebt liggen dan is die RS5 wel de ultieme bazenbak idd
Maar dan niet in het rood
Ja dan moet je dus geen model uitzoeken wat in de basis al een coupe is. De kans dat daar een station van komt is zeer klein.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
Een rappe station is veeeel toffer als een sportcoupé waar het aan alle kanten vanaf druipt![]()
De s5 een v8 en de RS5 een v6? Lijkt me sterk.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:57 schreef Mikkie het volgende:
Waarom zie ik niet overal de chromen spiegels, maar soms ook de rode?
Overigens zal het wel de geblazen V6 worden en niet de V8
Yupquote:Op maandag 22 februari 2010 15:56 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Het zal wel snel zijn, het is ook oerlelijk.
V10 , check dat filmpje maar en luisterquote:Op maandag 22 februari 2010 15:57 schreef Mikkie het volgende:
Waarom zie ik niet overal de chromen spiegels, maar soms ook de rode?
Overigens zal het wel de geblazen V6 worden en niet de V8
En aan de staat. Nog steeds helaas.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:59 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Yup
Maar wel als kanttekening dat je dus bij die Audi alleen voor de status van het merk betaalt . En de schoonheid want een plaatje is het .
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..quote:Op maandag 22 februari 2010 15:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja dan moet je dus geen model uitzoeken wat in de basis al een coupe is. De kans dat daar een station van komt is zeer klein.
No way. Die is echt te zwaar om voorin te lepelen. Hooguit een V8.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:00 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
V10 , check dat filmpje maar en luister
Volgens mij is dit de eerste RS5 ooit.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..
Daarbij zoek ik niks uit, ik wil geen nieuwe auto's, ik moet er eerst eens 2 kwijt; oprit is (te) vol
Ja sorry, zit niet helemaal op te letten. Haalde even de S4 met de RS4 door elkaar. Maar van de RS4 is nog geen nieuw model uitquote:Op maandag 22 februari 2010 15:58 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De s5 een v8 en de RS5 een v6? Lijkt me sterk.
De A5 is een nieuw model, nooit een Avant van geweestquote:Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..
Daarbij zoek ik niks uit, ik wil geen nieuwe auto's, ik moet er eerst eens 2 kwijt; oprit is (te) vol
Zou goed kunnen, past er wel bij aangezien de RS4 er ook gewoon als cabrio was. Geniale auto.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:35 schreef Anne het volgende:
Het gerucht gaat dat er in ieder geval wel een cabriolet-versie gaat komen.
quote:Getergd door het voortijdige lekken van de RS5-brochure heeft Audi dan maar besloten om zelf voortijdig alle informatie over de auto vrij te geven. Zodoende weten we nu dat de beul uit Neckarsulm een vermogen van 450 pk tot z’n beschikking krijgt.
De kracht komt van een 4,2-liter V8, die nauw verwant is aan de 5,2-liter V10 in de Audi R8 V10. Het maximumkoppel bedraagt 430 Nm en gaat via een zeventraps S-Tronic transmissie met dubbele koppeling naar alle vier de wielen. Speciaal voor de RS5 heeft Quattro GmbH een nieuw middendifferentieel (Kronenraddifferential) ontwikkeld.
De sprint naar 100 kilometer per uur kost 4,6 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur. Eventueel kan Quattro GmbH deze elektrische waakhond in slaap laten vallen tot 280 kilometer per uur op de teller staat. De RS5 weegt 1.725 kilogram. Het gemiddeld verbruik is 10,8 liter per 100 kilometer. Hier voegt Audi ‘slechts’ aan toe, en inderdaad: z’n aartsrivaal –de BMW M3 Coupé met M DCT transmissie- verbruikt 11,9 liter per 100 kilometer. Niet echt een argument om die auto te laten staan, maar toch.
De RS5 ligt 20 millimeter dichter bij het asfalt dan een gewone A5. Lichtmetaal met een diameter van 19 inch behoort tot de standaarduitrusting. Koolstofvezel remmen staan op de optielijst. Een achterspoiler komt bij 120 kilometer per uur automatisch omhoog, een handig controlemiddel bij de Nederlandse maximumsnelheden. Als de snelheid onder 80 kilometer per uur zakt, verdwijnt de spoiler weer.
Binnenin behoren met leder en alcantara beklede sportstoelen tot de standaarduitrusting. Sportievere kuipstoelen of juist comfortabeler zetels staan op de optielijst. De stuurwiel is met geperforeerd leder bekleed. Het interieur is bekleed met elementen van koolstofvezel. De pedalen, het MMI-paneel en de voetsteun hebben aluminiumlook. Sierstukken van geborsteld aluminium en pianolak staan op de optielijst.
In Duitsland start de levering van de Audi RS5 in het voorjaar. De prijs van de auto bedraagt bij onze oosterburen 77.700 euro. Daarmee is de auto in Duitsland ongeveer 5.000 euro duurder dan een BMW M3 Coupé met M DCT transmissie.
quote:Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..
Komt ook door die dikke motoren en alle luxe en opties hè. Maar lichtgewicht is het inderdaad zeker niet. Een M3 doet 1655kg, ook flink.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jezus Christus, 1725 kg, is dat ding van lood gemaakt oid?
Je zou bijna zeggen dat deze S5 precies tussen de A4 en A6 in ligt he, en het is ook een heel stuk minder een SUV als een Q7, wat wil je nou joh, gelijk krijgen ofzo ?quote:Op maandag 22 februari 2010 16:49 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
![]()
![]()
Van de A4 ja, en de A6. Kans dat er een Q7 station komt lijkt me ook gering.
quote:
Lekkere vergelijking ook.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:12 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Deze twee plaatjes vind ik zeer mooi![]()
Jammer alleen dat ik de A5 in het echt te lomp vind overkomen. Je ziet gewoon dat hij te 'dik' is. De verhoudingen kloppen prima, maar hij is gewoon een maatje te groot.
Niet te vergelijken natuurlijk, maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel als toen de Peugeot 307 op de markt kwam; ook veel te groot en te zwaar.....
Ergens snap ik zijn punt wel, een BMW M3 ziet er veel "lichter" uit dan zo een op het oog loodzware A5.quote:
quote:Op maandag 22 februari 2010 17:12 schreef DumDaDum het volgende:
Niet te vergelijken natuurlijk, .....
quote:
Vast en zeker, maar daar wil je buiten je woonwagenkamp niet in gezien worden.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:38 schreef Catch22- het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Sjonnie eet Audi's voor ontbijt
Carbonfiber dak.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ergens snap ik zijn punt wel, een BMW M3 ziet er veel "lichter" uit dan zo een op het oog loodzware A5.
Tenminste, ik zou zelf de M3 niet slecht 100 kg minder geven dan de RS5.
Ja, boeie hoe ze het gedaan hebben, OP HET OOG ziet de M3 er lichter uit dan de RS5. Vind ik.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:23 schreef Netsplitter het volgende:
Carbonfiber dak.
Een paar andere auto's die datzelfde hebben / hadden zijn de Mercedes S-klasse W140, de Alfa's 159 en Brera en de Audi Q7 / Porsche Cayenne.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:12 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Niet te vergelijken natuurlijk, maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel als toen de Peugeot 307 op de markt kwam; ook veel te groot en te zwaar.....
Er zit een 4.2L V8 in met 450pk.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:00 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
V10 , check dat filmpje maar en luister
Meer door de (permanente) Quattro.quote:
Ik zou inderdaad niet in een E92 M3 gezien willen worden.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vast en zeker, maar daar wil je buiten je woonwagenkamp niet in gezien worden.
Een E92 M3 doet 1555kg, dus aanzienlijk minder.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Komt ook door die dikke motoren en alle luxe en opties hè. Maar lichtgewicht is het inderdaad zeker niet. Een M3 doet 1655kg, ook flink.
En ach, een RS6 Avant weegt meer dan twee ton.
Andere plaatjes ook:quote:Audi heeft een prijskaartje gehangen aan het absolute pk-monster van de A5-reeks.
De Audi RS5 heeft een prijs van 112.500 euro. De auto kan vanaf heden worden besteld, en in juni starten de leveringen. Voor dat geld wordt een product geleverd dat is ontwikkeld door Quattro GmbH. Hij beleefde aan het begin van deze maand zijn debuut op de Autosalon van Genève.
De sterkste onder de A5’s is voorzien van een 450 pk sterke V8 die is gekoppeld aan een zeventraps S-tronic transmissie. Hij sprint in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Voor wie wil kan dat worden opgeschroefd tot 280 km/u. Als verbruik wordt 10,8 liter per 100 km opgegeven.
In Duitsland is ie leverbaar vanaf ¤77.700. Gaat ook nergens meer over in NL.quote:Audi heeft een prijskaartje gehangen aan het absolute pk-monster van de A5-reeks.
De Audi RS5 heeft een prijs van 112.500 euro.
Verrek, je hebt gelijkquote:Op woensdag 24 februari 2010 17:01 schreef Maharbal het volgende:
Een E92 M3 doet 1555kg, dus aanzienlijk minder.
Lang leve de BPM, slurptaks en al die andere onzinquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In Duitsland is ie leverbaar vanaf ¤77.700. Gaat ook nergens meer over in NL.![]()
http://www.audi.de/etc/me(...)00315_preisliste.pdf
Lezen is ook een vak. 6 posts boven je.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:55 schreef thespindoctor het volgende:
wat moet zoiets dan kosten vraag ik mij af?
Ik zie nu pas dat er meer pagina's zijnquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:04 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Lezen is ook een vak. 6 posts boven je.
Mooi, vooral in het zwart.
Hoppakee, dan maar mooi bestellen in NL en in Luxemburg op kentekenquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In Duitsland is ie leverbaar vanaf ¤77.700. Gaat ook nergens meer over in NL.![]()
http://www.audi.de/etc/me(...)00315_preisliste.pdf
Inderdaad, lijken allemaal op elkaar. A3, A4, A5, A6, A8. Als er eentje achter me rijdt moet ik echt een paar tellen kijken om te zien welke het nou is en vaak is het niet eens te zien.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:41 schreef CasB het volgende:
Wat is er zo speciaal aan?Ik zie gewoon een Audi.
Hoeveel RS-jes rijden achter jou?quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad, lijken allemaal op elkaar. A3, A4, A5, A6, A8. Als er eentje achter me rijdt ...
Als je het verschil tussen een A3 en die anderen niet ziet, heb ik liever niet dat je deelneemt in het verkeer.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad, lijken allemaal op elkaar. A3, A4, A5, A6, A8. Als er eentje achter me rijdt moet ik echt een paar tellen kijken om te zien welke het nou is en vaak is het niet eens te zien.
Oh kom op zeg. De echte kenners zullen natuurlijk het onderscheid kunnen maken, maar ik vind ze verdacht veel op elkaar lijken.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:47 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Als je het verschil tussen een A3 en die anderen niet ziet, heb ik liever niet dat je deelneemt in het verkeer.
Ik voel me zo opgelaten nu.
beetje jammer dat je er dan in nederland niet in mag rijdenquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:52 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
Hoppakee, dan maar mooi bestellen in NL en in Luxemburg op kentekenDat is een van de goedkoopste oplossingen. hehe.
Daar ben ik eerlijk gezegd ook bang voor, dat de Audi series meer als Corsa, Astra, Kadett en Vectra uit de jaren 90 wordt.. Over 10/20 jaar worden zij de Opels van zo'n heden tot 10 jaar geledenquote:Op donderdag 1 april 2010 14:06 schreef fathank het volgende:
Het wordt tijd dat Audi iets minder de kopieermachine aanzet. Het is een vette bak maar het blijft een audi die je tegenwoordig nog vaker ziet dan een Opel heb ik het idee.
Ik zou persoonlijk voor de BMW gaan. Die straalt wat meer "freude am fahren" (durrr) uit en oogt net een beetje bruter, uitdagender en speelser.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Verrek, je hebt gelijk.
Ik zou nog steeds voor de Audi gaan though. Vind ik meer uitstralen... is wat gedistingeerder in z'n snelheid. De BMW heeft ook wel wat, maar is net wat meer ordinair.
ik woon niet in nederland dusquote:Op donderdag 1 april 2010 14:26 schreef Salatrel het volgende:
[..]
beetje jammer dat je er dan in nederland niet in mag rijden
doe je het toch en je word langs de kant gezet mag je alsnog de BPM en een extra boete afrekenen
Duidelijk te onderscheiden aan de koplampen.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh kom op zeg. De echte kenners zullen natuurlijk het onderscheid kunnen maken, maar ik vind ze verdacht veel op elkaar lijken.
A4
[ afbeelding ]
A3
[ afbeelding ]
A5
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat ik dat op de a6 en de a5 wel erg fraai vind. Op de A4 en de nieuwe A8 vind ik het vreselijk.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, die kerstverlichting is inderdaad verschillend per type. Voortaan daar maar op letten dan
het is een rs5, chef. de 5 is een coupe of sportback, nederdenooitniet een station. dan moet je een rs4 of rs6 pakken.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
WUT ?!?!?!, de Hooch moet ook mee, en die mag niet op de leren bekleding kwijlen
Die kerstverlichting vind ik zelf eigenlijk wel mooi staan, beetje te vergelijken met een mooie vrouw die eyeliner op d'r oogrand heeft of een rugbyspeler met zwarte verf onder de ogen, geeft uitstraling, heeft iets aggressiefs.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, die kerstverlichting is inderdaad verschillend per type. Voortaan daar maar op letten dan
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 18:31 schreef SiGNe het volgende:
Nu ook al bij de Citroën DS3, ook weer niet op een mooie manier gedaan.
[ afbeelding ]
Ik vind nog steeds de LED's bij de Audi's het mooiste staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |