No way. Die is echt te zwaar om voorin te lepelen. Hooguit een V8.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:00 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
V10 , check dat filmpje maar en luister
Volgens mij is dit de eerste RS5 ooit.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..
Daarbij zoek ik niks uit, ik wil geen nieuwe auto's, ik moet er eerst eens 2 kwijt; oprit is (te) vol
Ja sorry, zit niet helemaal op te letten. Haalde even de S4 met de RS4 door elkaar. Maar van de RS4 is nog geen nieuw model uitquote:Op maandag 22 februari 2010 15:58 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De s5 een v8 en de RS5 een v6? Lijkt me sterk.
De A5 is een nieuw model, nooit een Avant van geweestquote:Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..
Daarbij zoek ik niks uit, ik wil geen nieuwe auto's, ik moet er eerst eens 2 kwijt; oprit is (te) vol
Zou goed kunnen, past er wel bij aangezien de RS4 er ook gewoon als cabrio was. Geniale auto.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:35 schreef Anne het volgende:
Het gerucht gaat dat er in ieder geval wel een cabriolet-versie gaat komen.
quote:Getergd door het voortijdige lekken van de RS5-brochure heeft Audi dan maar besloten om zelf voortijdig alle informatie over de auto vrij te geven. Zodoende weten we nu dat de beul uit Neckarsulm een vermogen van 450 pk tot z’n beschikking krijgt.
De kracht komt van een 4,2-liter V8, die nauw verwant is aan de 5,2-liter V10 in de Audi R8 V10. Het maximumkoppel bedraagt 430 Nm en gaat via een zeventraps S-Tronic transmissie met dubbele koppeling naar alle vier de wielen. Speciaal voor de RS5 heeft Quattro GmbH een nieuw middendifferentieel (Kronenraddifferential) ontwikkeld.
De sprint naar 100 kilometer per uur kost 4,6 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur. Eventueel kan Quattro GmbH deze elektrische waakhond in slaap laten vallen tot 280 kilometer per uur op de teller staat. De RS5 weegt 1.725 kilogram. Het gemiddeld verbruik is 10,8 liter per 100 kilometer. Hier voegt Audi ‘slechts’ aan toe, en inderdaad: z’n aartsrivaal –de BMW M3 Coupé met M DCT transmissie- verbruikt 11,9 liter per 100 kilometer. Niet echt een argument om die auto te laten staan, maar toch.
De RS5 ligt 20 millimeter dichter bij het asfalt dan een gewone A5. Lichtmetaal met een diameter van 19 inch behoort tot de standaarduitrusting. Koolstofvezel remmen staan op de optielijst. Een achterspoiler komt bij 120 kilometer per uur automatisch omhoog, een handig controlemiddel bij de Nederlandse maximumsnelheden. Als de snelheid onder 80 kilometer per uur zakt, verdwijnt de spoiler weer.
Binnenin behoren met leder en alcantara beklede sportstoelen tot de standaarduitrusting. Sportievere kuipstoelen of juist comfortabeler zetels staan op de optielijst. De stuurwiel is met geperforeerd leder bekleed. Het interieur is bekleed met elementen van koolstofvezel. De pedalen, het MMI-paneel en de voetsteun hebben aluminiumlook. Sierstukken van geborsteld aluminium en pianolak staan op de optielijst.
In Duitsland start de levering van de Audi RS5 in het voorjaar. De prijs van de auto bedraagt bij onze oosterburen 77.700 euro. Daarmee is de auto in Duitsland ongeveer 5.000 euro duurder dan een BMW M3 Coupé met M DCT transmissie.
quote:Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..
Komt ook door die dikke motoren en alle luxe en opties hè. Maar lichtgewicht is het inderdaad zeker niet. Een M3 doet 1655kg, ook flink.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jezus Christus, 1725 kg, is dat ding van lood gemaakt oid?
Je zou bijna zeggen dat deze S5 precies tussen de A4 en A6 in ligt he, en het is ook een heel stuk minder een SUV als een Q7, wat wil je nou joh, gelijk krijgen ofzo ?quote:Op maandag 22 februari 2010 16:49 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
![]()
![]()
Van de A4 ja, en de A6. Kans dat er een Q7 station komt lijkt me ook gering.
quote:
Lekkere vergelijking ook.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:12 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Deze twee plaatjes vind ik zeer mooi![]()
Jammer alleen dat ik de A5 in het echt te lomp vind overkomen. Je ziet gewoon dat hij te 'dik' is. De verhoudingen kloppen prima, maar hij is gewoon een maatje te groot.
Niet te vergelijken natuurlijk, maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel als toen de Peugeot 307 op de markt kwam; ook veel te groot en te zwaar.....
Ergens snap ik zijn punt wel, een BMW M3 ziet er veel "lichter" uit dan zo een op het oog loodzware A5.quote:
quote:Op maandag 22 februari 2010 17:12 schreef DumDaDum het volgende:
Niet te vergelijken natuurlijk, .....
quote:
Vast en zeker, maar daar wil je buiten je woonwagenkamp niet in gezien worden.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:38 schreef Catch22- het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Sjonnie eet Audi's voor ontbijt
Carbonfiber dak.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ergens snap ik zijn punt wel, een BMW M3 ziet er veel "lichter" uit dan zo een op het oog loodzware A5.
Tenminste, ik zou zelf de M3 niet slecht 100 kg minder geven dan de RS5.
Ja, boeie hoe ze het gedaan hebben, OP HET OOG ziet de M3 er lichter uit dan de RS5. Vind ik.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:23 schreef Netsplitter het volgende:
Carbonfiber dak.
Een paar andere auto's die datzelfde hebben / hadden zijn de Mercedes S-klasse W140, de Alfa's 159 en Brera en de Audi Q7 / Porsche Cayenne.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:12 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Niet te vergelijken natuurlijk, maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel als toen de Peugeot 307 op de markt kwam; ook veel te groot en te zwaar.....
Er zit een 4.2L V8 in met 450pk.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:00 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
V10 , check dat filmpje maar en luister
Meer door de (permanente) Quattro.quote:
Ik zou inderdaad niet in een E92 M3 gezien willen worden.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vast en zeker, maar daar wil je buiten je woonwagenkamp niet in gezien worden.
Een E92 M3 doet 1555kg, dus aanzienlijk minder.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Komt ook door die dikke motoren en alle luxe en opties hè. Maar lichtgewicht is het inderdaad zeker niet. Een M3 doet 1655kg, ook flink.
En ach, een RS6 Avant weegt meer dan twee ton.
Andere plaatjes ook:quote:Audi heeft een prijskaartje gehangen aan het absolute pk-monster van de A5-reeks.
De Audi RS5 heeft een prijs van 112.500 euro. De auto kan vanaf heden worden besteld, en in juni starten de leveringen. Voor dat geld wordt een product geleverd dat is ontwikkeld door Quattro GmbH. Hij beleefde aan het begin van deze maand zijn debuut op de Autosalon van Genève.
De sterkste onder de A5’s is voorzien van een 450 pk sterke V8 die is gekoppeld aan een zeventraps S-tronic transmissie. Hij sprint in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Voor wie wil kan dat worden opgeschroefd tot 280 km/u. Als verbruik wordt 10,8 liter per 100 km opgegeven.
In Duitsland is ie leverbaar vanaf ¤77.700. Gaat ook nergens meer over in NL.quote:Audi heeft een prijskaartje gehangen aan het absolute pk-monster van de A5-reeks.
De Audi RS5 heeft een prijs van 112.500 euro.
Verrek, je hebt gelijkquote:Op woensdag 24 februari 2010 17:01 schreef Maharbal het volgende:
Een E92 M3 doet 1555kg, dus aanzienlijk minder.
Lang leve de BPM, slurptaks en al die andere onzinquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In Duitsland is ie leverbaar vanaf ¤77.700. Gaat ook nergens meer over in NL.![]()
http://www.audi.de/etc/me(...)00315_preisliste.pdf
Lezen is ook een vak. 6 posts boven je.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:55 schreef thespindoctor het volgende:
wat moet zoiets dan kosten vraag ik mij af?
Ik zie nu pas dat er meer pagina's zijnquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:04 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Lezen is ook een vak. 6 posts boven je.
Mooi, vooral in het zwart.
Hoppakee, dan maar mooi bestellen in NL en in Luxemburg op kentekenquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In Duitsland is ie leverbaar vanaf ¤77.700. Gaat ook nergens meer over in NL.![]()
http://www.audi.de/etc/me(...)00315_preisliste.pdf
Inderdaad, lijken allemaal op elkaar. A3, A4, A5, A6, A8. Als er eentje achter me rijdt moet ik echt een paar tellen kijken om te zien welke het nou is en vaak is het niet eens te zien.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:41 schreef CasB het volgende:
Wat is er zo speciaal aan?Ik zie gewoon een Audi.
Hoeveel RS-jes rijden achter jou?quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad, lijken allemaal op elkaar. A3, A4, A5, A6, A8. Als er eentje achter me rijdt ...
Als je het verschil tussen een A3 en die anderen niet ziet, heb ik liever niet dat je deelneemt in het verkeer.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad, lijken allemaal op elkaar. A3, A4, A5, A6, A8. Als er eentje achter me rijdt moet ik echt een paar tellen kijken om te zien welke het nou is en vaak is het niet eens te zien.
Oh kom op zeg. De echte kenners zullen natuurlijk het onderscheid kunnen maken, maar ik vind ze verdacht veel op elkaar lijken.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:47 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Als je het verschil tussen een A3 en die anderen niet ziet, heb ik liever niet dat je deelneemt in het verkeer.
Ik voel me zo opgelaten nu.
beetje jammer dat je er dan in nederland niet in mag rijdenquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:52 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
Hoppakee, dan maar mooi bestellen in NL en in Luxemburg op kentekenDat is een van de goedkoopste oplossingen. hehe.
Daar ben ik eerlijk gezegd ook bang voor, dat de Audi series meer als Corsa, Astra, Kadett en Vectra uit de jaren 90 wordt.. Over 10/20 jaar worden zij de Opels van zo'n heden tot 10 jaar geledenquote:Op donderdag 1 april 2010 14:06 schreef fathank het volgende:
Het wordt tijd dat Audi iets minder de kopieermachine aanzet. Het is een vette bak maar het blijft een audi die je tegenwoordig nog vaker ziet dan een Opel heb ik het idee.
Ik zou persoonlijk voor de BMW gaan. Die straalt wat meer "freude am fahren" (durrr) uit en oogt net een beetje bruter, uitdagender en speelser.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Verrek, je hebt gelijk.
Ik zou nog steeds voor de Audi gaan though. Vind ik meer uitstralen... is wat gedistingeerder in z'n snelheid. De BMW heeft ook wel wat, maar is net wat meer ordinair.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |