Lamlul ?!?! doe eens normaal joh, ik heb gofterdomme je moeder niet geneukt ofzoquote:Op maandag 22 februari 2010 15:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het model is standaard een coupe lamlul. Als je een station wil koop je een RS6
Ik kan je eerlijk zeggen dat de 1.8TFSI mij tegenviel, maar ook niet niks was (maakte een 520i Vanos af)..quote:Op maandag 22 februari 2010 15:35 schreef Winner_Taco het volgende:
Is ie ook nog een beetje snel dan?
Ach voor minder dan een derde van die Audi heb je veel sneller spul:quote:Op maandag 22 februari 2010 15:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik kan je eerlijk zeggen dat de 1.8TFSI mij tegenviel, maar ook niet niks was (maakte een 520i Vanos af)..
Ik kan wel vertrouwen dat de RS5 een ware hel wordt![]()
Het zal wel snel zijn, het is ook oerlelijk.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:53 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ach voor minder dan een derde van die Audi heb je veel sneller spul:
Maar als je idd nog een paar ton hebt liggen dan is die RS5 wel de ultieme bazenbak idd
Maar dan niet in het rood
Ja dan moet je dus geen model uitzoeken wat in de basis al een coupe is. De kans dat daar een station van komt is zeer klein.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
Een rappe station is veeeel toffer als een sportcoupé waar het aan alle kanten vanaf druipt![]()
De s5 een v8 en de RS5 een v6? Lijkt me sterk.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:57 schreef Mikkie het volgende:
Waarom zie ik niet overal de chromen spiegels, maar soms ook de rode?
Overigens zal het wel de geblazen V6 worden en niet de V8
Yupquote:Op maandag 22 februari 2010 15:56 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Het zal wel snel zijn, het is ook oerlelijk.
V10 , check dat filmpje maar en luisterquote:Op maandag 22 februari 2010 15:57 schreef Mikkie het volgende:
Waarom zie ik niet overal de chromen spiegels, maar soms ook de rode?
Overigens zal het wel de geblazen V6 worden en niet de V8
En aan de staat. Nog steeds helaas.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:59 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Yup
Maar wel als kanttekening dat je dus bij die Audi alleen voor de status van het merk betaalt . En de schoonheid want een plaatje is het .
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..quote:Op maandag 22 februari 2010 15:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja dan moet je dus geen model uitzoeken wat in de basis al een coupe is. De kans dat daar een station van komt is zeer klein.
No way. Die is echt te zwaar om voorin te lepelen. Hooguit een V8.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:00 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
V10 , check dat filmpje maar en luister
Volgens mij is dit de eerste RS5 ooit.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..
Daarbij zoek ik niks uit, ik wil geen nieuwe auto's, ik moet er eerst eens 2 kwijt; oprit is (te) vol
Ja sorry, zit niet helemaal op te letten. Haalde even de S4 met de RS4 door elkaar. Maar van de RS4 is nog geen nieuw model uitquote:Op maandag 22 februari 2010 15:58 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
De s5 een v8 en de RS5 een v6? Lijkt me sterk.
De A5 is een nieuw model, nooit een Avant van geweestquote:Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..
Daarbij zoek ik niks uit, ik wil geen nieuwe auto's, ik moet er eerst eens 2 kwijt; oprit is (te) vol
Zou goed kunnen, past er wel bij aangezien de RS4 er ook gewoon als cabrio was. Geniale auto.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:35 schreef Anne het volgende:
Het gerucht gaat dat er in ieder geval wel een cabriolet-versie gaat komen.
quote:Getergd door het voortijdige lekken van de RS5-brochure heeft Audi dan maar besloten om zelf voortijdig alle informatie over de auto vrij te geven. Zodoende weten we nu dat de beul uit Neckarsulm een vermogen van 450 pk tot z’n beschikking krijgt.
De kracht komt van een 4,2-liter V8, die nauw verwant is aan de 5,2-liter V10 in de Audi R8 V10. Het maximumkoppel bedraagt 430 Nm en gaat via een zeventraps S-Tronic transmissie met dubbele koppeling naar alle vier de wielen. Speciaal voor de RS5 heeft Quattro GmbH een nieuw middendifferentieel (Kronenraddifferential) ontwikkeld.
De sprint naar 100 kilometer per uur kost 4,6 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur. Eventueel kan Quattro GmbH deze elektrische waakhond in slaap laten vallen tot 280 kilometer per uur op de teller staat. De RS5 weegt 1.725 kilogram. Het gemiddeld verbruik is 10,8 liter per 100 kilometer. Hier voegt Audi ‘slechts’ aan toe, en inderdaad: z’n aartsrivaal –de BMW M3 Coupé met M DCT transmissie- verbruikt 11,9 liter per 100 kilometer. Niet echt een argument om die auto te laten staan, maar toch.
De RS5 ligt 20 millimeter dichter bij het asfalt dan een gewone A5. Lichtmetaal met een diameter van 19 inch behoort tot de standaarduitrusting. Koolstofvezel remmen staan op de optielijst. Een achterspoiler komt bij 120 kilometer per uur automatisch omhoog, een handig controlemiddel bij de Nederlandse maximumsnelheden. Als de snelheid onder 80 kilometer per uur zakt, verdwijnt de spoiler weer.
Binnenin behoren met leder en alcantara beklede sportstoelen tot de standaarduitrusting. Sportievere kuipstoelen of juist comfortabeler zetels staan op de optielijst. De stuurwiel is met geperforeerd leder bekleed. Het interieur is bekleed met elementen van koolstofvezel. De pedalen, het MMI-paneel en de voetsteun hebben aluminiumlook. Sierstukken van geborsteld aluminium en pianolak staan op de optielijst.
In Duitsland start de levering van de Audi RS5 in het voorjaar. De prijs van de auto bedraagt bij onze oosterburen 77.700 euro. Daarmee is de auto in Duitsland ongeveer 5.000 euro duurder dan een BMW M3 Coupé met M DCT transmissie.
quote:Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..
Komt ook door die dikke motoren en alle luxe en opties hè. Maar lichtgewicht is het inderdaad zeker niet. Een M3 doet 1655kg, ook flink.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jezus Christus, 1725 kg, is dat ding van lood gemaakt oid?
Je zou bijna zeggen dat deze S5 precies tussen de A4 en A6 in ligt he, en het is ook een heel stuk minder een SUV als een Q7, wat wil je nou joh, gelijk krijgen ofzo ?quote:Op maandag 22 februari 2010 16:49 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
![]()
![]()
Van de A4 ja, en de A6. Kans dat er een Q7 station komt lijkt me ook gering.
quote:
Lekkere vergelijking ook.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:12 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Deze twee plaatjes vind ik zeer mooi![]()
Jammer alleen dat ik de A5 in het echt te lomp vind overkomen. Je ziet gewoon dat hij te 'dik' is. De verhoudingen kloppen prima, maar hij is gewoon een maatje te groot.
Niet te vergelijken natuurlijk, maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel als toen de Peugeot 307 op de markt kwam; ook veel te groot en te zwaar.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |