abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:49:48 #101
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78223886
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dan gaan we weer opnieuw stemmen. Zie eerste kabinet-Balkie.
Jij bent lekker op de hoogte, dat kabinet viel gewoon en dus kwamen er nieuwe verkiezingen, niet omdat er niet geformeerd kon worden.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:51:28 #102
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_78223936
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:47 schreef Caesu het volgende:

[..]

een paar zetels erbij en cda-vvd-pvv is mogelijk.
Waarschijnlijk wel de meest logische combinatie. Het is alleen de vraag of Wilders als PM acceptabel is voor VVD en CDA.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:53:06 #103
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_78223987
Denk niet dat VVD en CDA met de PVV willen regeren.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_78224040
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:49 schreef Barca het volgende:

[..]

Mee eens. En,dat vind ik erg irritant.
Want het gaat zo goed met de (vanaf vandaag ex-)regerende partijen in Nederland? We pompen geld in zaken waar we geen klote op vooruit gaan en worden steeds meer een Big Brother staat. En maar kopjes thee drinken natuurlijk.
Logisch dat steeds meer voor de oppositiepartijen gestemd wordt
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_78224052
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel de meest logische combinatie. Het is alleen de vraag of Wilders als PM acceptabel is voor VVD en CDA.
als CDA de grootste wordt dan wordt Verhagen wel PM.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_78224068
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:53 schreef Barca het volgende:
Grote vraag blijft dan staan. Wie wilt er dan wel met de PVV regeren? Volgens mij helemaal niemand
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:55:34 #107
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78224076
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:53 schreef Barca het volgende:
Waarom niet?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:56:32 #108
30220 Barca
pi_78224112
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:54 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Want het gaat zo goed met de (vanaf vandaag ex-)regerende partijen in Nederland? We pompen geld in zaken waar we geen klote op vooruit gaan en worden steeds meer een Big Brother staat. En maar kopjes thee drinken natuurlijk.
Logisch dat steeds meer voor de oppositiepartijen gestemd wordt
Nee, het gaat zeker niet goed. Maar dat er zo verdeeld wordt gestemd is een heel slechte zaak. Zeker als er wordt gestemd op extremisten. Zowel links, rechts als religieus.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:55 schreef Bierie het volgende:

[..]

Grote vraag blijft dan staan. Wie wilt er dan wel met de PVV regeren? Volgens mij helemaal niemand
Inderdaad. Nou ja, misschien TON.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:55 schreef Klummie het volgende:

[..]

Waarom niet?
Te veel meingsverschillen, Wilders is te extreem is hun ogen (lees: er valt niet met hem samen te werken).
pi_78224162
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:55 schreef Klummie het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat de PVV een extreem rechtse partij is die wezenlijk anders denkt over mensenrechten en godsdienstvrijheid dan VVD en CDA. Daarnaast is het ook een beweging vol volstrekte idioten waarvan je op voorhand weet dat er niet mee te regeren valt. Heb je het LPF debacle indertijd gemist?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78224187
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat de PVV een extreem rechtse partij is die wezenlijk anders denkt over mensenrechten en godsdienstvrijheid dan VVD en CDA. Daarnaast is het ook een beweging vol volstrekte idioten waarvan je op voorhand weet dat er niet mee te regeren valt. Heb je het LPF debacle indertijd gemist?
Als het kan, doen ze het.
pi_78224206
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:56 schreef Barca het volgende:

[..]

Nee, het gaat zeker niet goed. Maar dat er zo verdeeld wordt gestemd is een heel slechte zaak. Zeker als er wordt gestemd op extremisten. Zowel links, rechts als religieus.
[..]

Probleem is dat je buiten de VVD en D66 weinig keuze hebt om te stemmen op de, volgens jou, niet-extremisten. (ik vind Wilders en Kant geen extremisten, maar daar valt over te twisten. Ook ga ik ervan uit dat je niet op CDA, PVDA en CU gaat stemmen na dit gestuntel)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_78224212
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:56 schreef Barca het volgende:

[..]

[..]

Maar wat stel je voor dan als alternatief? Dat mensen maar weer op CDA, PvDA etc stemt? Lijkt mij dan ook weer niet handig. Oftewel een impasse
Profiel opgeheven.
pi_78224219
Kabinet = (PVV + CDA + VVD > 75)?PVV + CDA + VVD':undefined;
pi_78224272
quote:

[..]

LPF was een ramp omdat het binnen een paar maanden uit de grond gestampt werd en er daardoor weinig organisatie was. Toen Fortuyn vermoord was, wist niemand, zelfs de leden van de LPF niet, wat ze met de partij aanmoesten.
Wilders pakt het wat dat betreft veel tactvoller aan wat dat betreft.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_78224286
Volgens de Fok!poll: PVV+D66+VVD
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_78224309
quote:

[..]

Dat dacht (en hoopte) ik ook van de fluwelen homomeppers van de CU.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_78224323
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:01 schreef MoneyTalks het volgende:
Werkelijk waar. Dat lijkt mij ideaal

- Het immigratiebeleid van de PVV
- De focus op innovatie, onderwijs en wetenschappelijk onderzoek van D66
- Het stimuleren van ondernemers en handel van de VVD

Maar ja zal wel een fata morgana zijn

[ Bericht 23% gewijzigd door Bierie op 20-02-2010 12:05:30 (aanvulling) ]
Profiel opgeheven.
pi_78224351
quote:
Krijgt wat standpunten betreft mijn voorkeur, als je het juist combineert iig. Zal in de praktijk denk ik niet veel goeds zijn ben ik bang.
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 februari 2010 @ 12:04:26 #119
862 Arcee
Look closer
pi_78224372
quote:
Een minderheidskabinet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:04:34 #120
30220 Barca
pi_78224377
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Probleem is dat je buiten de VVD en D66 weinig keuze hebt om te stemmen op de, volgens jou, niet-extremisten. (ik vind Wilders en Kant geen extremisten, maar daar valt over te twisten. Ook ga ik ervan uit dat je niet op CDA, PVDA en CU gaat stemmen na dit gestuntel)
Dat is in zoverre inderdaad een probleem omdat VVD en D66 onvoldoende stemmen halen om met zijn tweeën te kunnen regeren. Want idd GL, SP, SGP, CU, PVV en TON zijn extremisten in mijn ogen. En ja, CDA, PvdA en CU zijn gewoon losers.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef Bierie het volgende:

[..]

Maar wat stel je voor dan als alternatief? Dat mensen maar weer op CDA, PvDA etc stemt? Lijkt mij dan ook weer niet handig. Oftewel een impasse
CDA en PvdA stem stel ik zeker NIET voor!En ja, daarom zei ik al herhaaldelijk: uitslag wordt een ramp. Je kan er niks van maken.
quote:
Dat gaat 'em echt niet worden. D66 en VVD willen echt niet regeren met PVV.
pi_78224415
PVV en D66 samen?
...en een gratis auto voor iedereen op pasen/pinksteren.
pi_78224434
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:04 schreef Arcee het volgende:

[..]

Een minderheidskabinet.
Mensen moeten gaan inzien dat het weinig zin heeft om op PvdD, TON, SGP, CU en andere splinterpartijen te stemmen..
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:08:04 #123
30220 Barca
pi_78224472
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:06 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Mensen moeten gaan inzien dat het weinig zin heeft om op PvdD, TON, SGP, CU en andere splinterpartijen te stemmen..
En GL, SP, CDA en PvdA. De eerste twee extremistisch. De laatste twee losers.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:11:45 #124
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_78224565
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:54 schreef Caesu het volgende:

[..]

als CDA de grootste wordt dan wordt Verhagen wel PM.
Wie wil er nu nog met het CDA regeren. VVD misschien, maar dat is samen 50-55 zetels. PVV is tegen een nieuwe missie in Afghanistan, Verhage heeft dit nu stiekem geprobeerd er door te drukken.
Tijd voor een nieuwe Paarse coalitie
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_78224690
Ik denk dat CDA D66 en VVD het gaat worden.
Moeten ze nog wel 7 zetels in de peiling stijgen.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 12:18:01 #126
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78224739
Een TON-SGP-PvdD-CU-SP-VVD-PVV-PvdA-kabinet.
Carpe Libertatem
pi_78224796
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Een TON-SGP-PvdD-CU-SP-VVD-PVV-PvdA-kabinet.
ik gok eerdr op een minderheidskabinet van TON-PvdD die dan rekenen op gedoogsteun van anderen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:20:18 #128
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_78224801
quote:

[..]

alsof je dat kunt vergelijken. Wilders heeft zn zaakjes iprima voor elkaar en zal pas in een kabinet stappen als hij de juiste bewindslieden heeft. Hij zal wel wat water bij de wijn moeten doen voor andere mogelijke partners (ik zie hier alleen cda en vvd) hem 'lusten'
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:21:16 #129
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_78224833
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:16 schreef Wilskracht het volgende:
dit is wel een serieuze mogelijkheid.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_78224886
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

alsof je dat kunt vergelijken. Wilders heeft zn zaakjes iprima voor elkaar en zal pas in een kabinet stappen als hij de juiste bewindslieden heeft. Hij zal wel wat water bij de wijn moeten doen voor andere mogelijke partners (ik zie hier alleen cda en vvd) hem 'lusten'
wilders zelf wel, andere PVV-ers in de kamer heb ik nog nooit op iets fatsoelijks/intelligents kunnen betrappen. nu hij aan de kant staat is dat te handhaven maar owee als er echt verantwoordeljkhedi ged4ragen moet gaan worden
had wilders maar wat meer onafhankelijke denkers moeten aantrekken. maarja dan houd je moeilijk alle macht in handen
pi_78225136
De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als opgediend door de niet zo betrouwbare De Hond en collega's. Er moet nog gedebateerd worden en bij verkiezingen keren kiezers vaak terug naar de grote partijen. Zeker in deze onzekere tijden.

Ik verwacht zo'n soort verkiezingsuitslag:
CDA 25
PvdA 25
VVD 25
D66 20
PVV 20
SP 20
GL 15
Dat is ongeveer de basis die ze hebben, dat valt dan hoger of lager uit afhankelijk van de campagne. Die kan zich ook wel weer toespitsen op de strijd tussen CDA en PvdA, waardoor die relatief veel groter kunnen worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78225203
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:01 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

LPF was een ramp omdat het binnen een paar maanden uit de grond gestampt werd en er daardoor weinig organisatie was. Toen Fortuyn vermoord was, wist niemand, zelfs de leden van de LPF niet, wat ze met de partij aanmoesten.
Wilders pakt het wat dat betreft veel tactvoller aan wat dat betreft.
Wilders heeft zelfs zelfs geen leden in zijn clubje. Alles moet drijven op zijn ego en dat is gewoon een te beperkte basis. Je ziet dat alles ad hoc geregeld wordt en dat breekt je op een gegeven moment op. Zodra er dan ministers moeten komen die zelfstandig beslissingen moeten en zullen nemen is hij de controle kwijt.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ja dat kan je prima vergelijken. Het zijn beide volkspopulistische partijen waarbij bij de PVV de buitenlandershaat nog wat prominenter naar voren komt. Dat soort partijen trekt een bepaald slag volk aan dat niet zo heel geschikt is wanneer er beslissingen genomen moeten worden in de echte wereld.

En wie zie jij z'n carrière opofferen om voor de PVV in de regering te stappen? Ik zie in zijn beweging eigenlijk bijna geen mogelijke geschikte bewindslieden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78225552
Zou PvDD, D66, TON, VVD geen meerderheid kunnen opleveren?
Profiel opgeheven.
pi_78225608
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:45 schreef Bierie het volgende:
Zou PvDD, D66, TON, VVD geen meerderheid kunnen opleveren?
Nee.

Al zou ik het wel een mooie combi vinden. Maar dan zonder Verdonk.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_78225768
Realiseer mij ineens (na het lezen van verkiezingsprogramma PVV) dat de PVV nog best wel eens door één deur zou kunnen met de Partij voor de Dieren.

Zou wel een wazige combi zijn
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:59:09 #136
30220 Barca
pi_78225983
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:16 schreef Wilskracht het volgende:
Don't think so. Ze gaan samen nooit voldoende stemmen krijgen maar ik kan eigenlijk alleen een combinatie VVD, D66 en Partij voor de Dieren bedenken.
pi_78226071
Eigenlijk is het verdomd lastig dat we zoveel partijen hebben en dat er steeds weer een paar bijkomen.

Het vormen van een kabinet wordt uiteindelijk vrijwel onmogelijk omdat je vrijwel altijd een of ander minderheidspartijtje zitting moet geven in dat kabinet om het te kunnen vormen, met alle gevolgen van dien; Rouvoet vice-premier, en z'n eigen non-ministerie.

Misschien moet het systeem maar eens omgevormd worden naar maximaal 3 partijen, en moeten die splintergroeperingen maar hun plek zien te vinden bij links, rechts of midden.
Syl moet winnen!
pi_78226098
Waarom niet?

D66 sluit PVV uit.
Het is maar de vraag of CDA,VVD en de PVV er samen uitkomen?
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:59 schreef Barca het volgende:

[..]

Don't think so.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:04:49 #139
30220 Barca
pi_78226160
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:02 schreef Wilskracht het volgende:
Waarom niet?

D66 sluit PVV uit.
Het is maar de vraag of CDA,VVD en de PVV er samen uitkomen?
[..]
Omdat D66 het CDA uitsluit. Inderdaad, CDA + VVD + PVV gaat 'm niet worden.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:05:19 #140
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78226176
Het wordt idd een puinhoop zo. Zowel CDA, PvdA, VVD en SP gaan zware verliezen lijden. GL, PVV en D'66 worden de winnaars. Nee, het zal echt allemaal strategisch moeten in het stemhokje, anders krijgen we echt Belgische toestanden.
pi_78226181
quote:

[..]

Ach, dat riepen ze ook allemaal over de LPF, en uiteindelijk was er genoeg pluchegeilheid om er wel mee te willen regeren.
Niet dat ik denk dat de PVV wel wat kan waarmaken, maar kennelijk hebben we niets geleerd van het LPF-debacle en zijn er nog steeds mensen die denken dat het met Fortuyn zelf wel een succes geworden was, en die rol moet Wilders dan nu gaan spelen, maar ik denk dat de LPF ook met Fortuyn wel ten onder was gegaan, zoals de PVV dat ook zal doen als ze moeten regeren.
Syl moet winnen!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:06:45 #142
30220 Barca
pi_78226225
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:05 schreef Klummie het volgende:
Het wordt idd een puinhoop zo. Zowel CDA, PvdA, VVD en SP gaan zware verliezen lijden. GL, PVV en D'66 worden de winnaars. Nee, het zal echt allemaal strategisch moeten in het stemhokje, anders krijgen we echt Belgische toestanden.
True. That 's what I said already.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:05 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ach, dat riepen ze ook allemaal over de LPF, en uiteindelijk was er genoeg pluchegeilheid om er wel mee te willen regeren.
Niet dat ik denk dat de PVV wel wat kan waarmaken, maar kennelijk hebben we niets geleerd van het LPF-debacle en zijn er nog steeds mensen die denken dat het met Fortuyn zelf wel een succes geworden was, en die rol moet Wilders dan nu gaan spelen, maar ik denk dat de LPF ook met Fortuyn wel ten onder was gegaan, zoals de PVV dat ook zal doen als ze moeten regeren.
Inderdaad. En stemmen op PVV (bijv.) vanwege onderbuikgevoelens. PVV, SP en GL zijn typische protestbewegingen. Totaal niet constructief.
pi_78226235
CDA-PVV-VVD wordt de eerste poging
CDA-VVD-D66 de volgende

En beide zullen geen meerderheid halen (PVV wordt overschat in de peilingen; ik zou gaan stemmen op en ik ga daadwerkelijk stemmen op zijn 2 heel verschillende dingen).

zaterdag 20 februari 2010 @ 13:07:08 #144
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78226239
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:04 schreef Barca het volgende:

[..]

Omdat D66 het CDA uitsluit.
Net als in 2003
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:09:19 #145
30220 Barca
pi_78226309
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:07 schreef El_Matador het volgende:
CDA-PVV-VVD wordt de eerste poging
CDA-VVD-D66 de volgende

En beide zullen geen meerderheid halen (PVV wordt overschat in de peilingen; ik zou gaan stemmen op en ik ga daadwerkelijk stemmen op zijn 2 heel verschillende dingen).
Ook al zouden ze wel een meerderheid halen, dan nog gaat het geen van beide combinaties worden. Deze partijen willen niet met elkaar regeren.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:07 schreef Klummie het volgende:

[..]

Net als in 2003
Daar hebben ze van geleerd. En daarom gaat het geen tweede keer gebeuren.
pi_78226311
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:07 schreef Klummie het volgende:

[..]

Net als in 2003
Je denkt toch niet dat nu ze eindelijk uit het dal van zichzelf bijna op moeten heffen gekropen zijn, ze ZO dom zouden zijn?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:09:27 #147
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78226312
PVV wordt zo groot daar kan je niet meer omheen.
En anders dan d66 en pvda die een lange geschiedenis hebben van uit het kabinet te stappen heeft PVV een schone verleden dus ook een veel grotere kans om een regeer periode successvol af te ronden.

Die linkse d66 en pvda stappen er altijd uit bij het eerste hobbeltje op de weg.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 februari 2010 @ 13:09:49 #148
862 Arcee
Look closer
pi_78226324
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:06 schreef Barca het volgende:
True. That 's what I said already.
Ah, hier is het Engelse topic.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78226366
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef PowerAdmin het volgende:
Die linkse d66
Wat?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:11:40 #150
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78226395
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat nu ze eindelijk uit het dal van zichzelf bijna op moeten heffen gekropen zijn, ze ZO dom zouden zijn?
Nee, daarom geloof ik ook niet dat Pechtold het CDA uitsluit, de man is een goed politicus, veel beter dan Dittrich.
pi_78226402
quote:

[..]
maar ik denk dat de LPF ook met Fortuyn wel ten onder was gegaan, zoals de PVV dat ook zal doen als ze moeten regeren.
Betwijfel ik ten zeerste. Daar was Fortuyn een politiek gezien veel te intelligente man voor. Ik denk dat hij op geduchte wijze er een vorm aan had gegeven en tegelijkertijd zijn eigen agenda had kunnen waarmaken.

We zullen er helaas nooit meer achterkomen
Profiel opgeheven.
pi_78226422
quote:
Die linkse d66 en pvda stappen er altijd uit bij het eerste hobbeltje op de weg.
D'66 is aardig veranderd sinds hun laatste debacle in de regering. Er waait daar toch echt een nieuwe wind nu. Hopen dat die ze naar grote hoogten vervoert.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_78226447
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef Barca het volgende:

[..]

Ook al zouden ze wel een meerderheid halen, dan nog gaat het geen van beide combinaties worden. Deze partijen willen niet met elkaar regeren.
[..]

Daar hebben ze van geleerd. En daarom gaat het geen tweede keer gebeuren.
Dat zeggen ze altijd. Uiteindelijk moet er toch geformeerd worden. CDA wordt de grootste, die mag bepalen.

Paars 3 zou kunnen, maar geen van die partijen wordt de grootste en samen zijn ze ook niet groot genoeg. Paars 3 + GroenLinks zou nog kunnen, maar dan krijg je dus Belgische toestanden.

zaterdag 20 februari 2010 @ 13:13:19 #154
30220 Barca
pi_78226451
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:12 schreef Bierie het volgende:

[..]

Betwijfel ik ten zeerste. Daar was Fortuyn een politiek gezien veel te intelligente man voor. Ik denk dat hij op geduchte wijze er een vorm aan had gegeven en tegelijkertijd zijn eigen agenda had kunnen waarmaken.

We zullen er helaas nooit meer achterkomen
Was ook maar een hol vat!
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zeggen ze altijd. Uiteindelijk moet er toch geformeerd worden. CDA wordt de grootste, die mag bepalen.

Paars 3 zou kunnen, maar geen van die partijen wordt de grootste en samen zijn ze ook niet groot genoeg. Paars 3 + GroenLinks zou nog kunnen, maar dan krijg je dus Belgische toestanden.
Denk (en hoop) dat CDA niet de grootste zal worden. Ga er vanuit dat dat de PVV zal zijn. Maar niemand die zich bij hen wil aansluiten. Eventueel op TON na.

Een coalitie met daarin CDA en of PvdA is uitgesloten.

Een coalitie met Groen Links en/of SP ook.

Mag je gaan zoeken naar een alternatief.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:13:30 #155
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_78226459
quote:

[..]

PVV is veel extremer dan de LPF. PVV zal sowieso niet de grootste partij worden en zal sowieso niet gaan regeren. Daar heeft Wilders wel voor gezorgd. Ik ben voor een CDA/PVDA/VVD en nog zo'n miezerige partij er bij
Never change a winning formula
pi_78226491
Van mij mag de pvv winnen, en minister president dus wilders.
Coalitie PVV CDA VVD en evt nog 1 erbij, maar 3 partijen in een coalitie lijkt mij ruim voldoende.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_78226564
Ik hoop gewoon vurig dat Pechtold bijdraait en er de mogelijkheid D66, PVV, VVD plus eventueel PvDD gaat ontstaan....

Blijf hoop houden
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:16:59 #158
30220 Barca
pi_78226575
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:14 schreef bambino het volgende:
Van mij mag de pvv winnen, en minister president dus wilders.
Coalitie PVV CDA VVD en evt nog 1 erbij, maar 3 partijen in een coalitie lijkt mij ruim voldoende.
Ik hoop het niet.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:16 schreef Bierie het volgende:
Ik hoop gewoon vurig dat Pechtold bijdraait en er de mogelijkheid D66, PVV, VVD plus eventueel PvDD gaat ontstaan....

Blijf hoop houden
Ik ga een deel met je mee. Het verschil zit 'm in PVV.
pi_78226643
Onderschat de macht van de koningin Beatrix niet. Als zij niet wil dat Wilders premier wordt dan gebeurd dat ook niet.
pi_78226650
quote:

Blijf hoop houden
Dat kun je wel shaken, de meest liberale partij gaat nevernooit in zee stappen met een conservatief-linkse partij.
Heeft iedereen eigenlijk wel door dat de PVV extreem links is? Linkser dan de SP?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:19:12 #161
199509 partizan
sterk in onafhankelijkheid
pi_78226655
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:48 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Ieder land krijgt de regering die het verdient. Zo lang Nederlanders massaal achter opportunisten en extremisten aanrennen blijft het de Balkan aan de Noordzee.
Je slaat de spijker op z'n kop !
Geen schoothondje maar een brullende leeuw !
pi_78226691
quote:
En anders dan d66 en pvda die een lange geschiedenis hebben van uit het kabinet te stappen heeft PVV een schone verleden dus ook een veel grotere kans om een regeer periode successvol af te ronden.
De LPF had destijds ook een schoon verleden, toch viel het enige kabinet waarvan zij deel uitmaakten dankzij de rotzooi die diezelfde LPF ervan maakte. En je denkt dat het met de PVV anders zou zijn?
pi_78226711
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef Barca het volgende:

[..]

[..]

Denk (en hoop) dat CDA niet de grootste zal worden. Ga er vanuit dat dat de PVV zal zijn. Maar niemand die zich bij hen wil aansluiten. Eventueel op TON na.

Een coalitie met daarin CDA en of PvdA is uitgesloten.

Een coalitie met Groen Links en/of SP ook.

Mag je gaan zoeken naar een alternatief.
De PVV wordt echt niet de grootste. Die halen net de 20 denk ik. In de peilingen doen ze het zo goed omdat er naast een flink deel hoogopgeleiden ook een flink deel laagopgeleiden zit die anders niet zou gaan stemmen, maar wel makkelijk een online testje in kunnen vullen. Om het over PVV-fans met meerdere internetidentiteiten nog maar niet te hebben.

CDA is altijd de grootste geweest, op wat Paarse jaren met een grote PvdA na. Beide partijen hebben het nu goed verkloot, maar de oppositie is versplinterd. D66 en VVD samen is zo'n 40-45 zetels. Maar dan moet er nog een grote partij bij, en die is er niet.

Het CDA blijft in het centrum van de macht.

zaterdag 20 februari 2010 @ 13:20:58 #164
290311 Your_honor
pi_78226724
quote:

Blijf hoop houden
D66 en PVV samen in 1 regering Ik snap dat je hoop hebt maar ik denk echt dat dat nooit gaat gebeuren. En Wilders zal nooit MP worden Als hij zich wat minder verbaal had opgesteld de afeglopen jaren had ik hem nog wel kans gegeven

Maar dingen zoals Fitna en dat hij wordt aangeklaagd voor het aanzetten van haat. En dat moet de MP worden? .. Dat gaat niet gebeuren.
pi_78226761
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:18 schreef Wilskracht het volgende:
Onderschat de macht van de koningin Beatrix niet. Als zij niet wil dat Wilders premier wordt dan gebeurd dat ook niet.
Zij mag geen mening geven. Ook kan ze afgezet worden als ze zich teveel met de politiek gaat bezig houden.
Althans, zo heb ik het op school geleerd
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_78226784
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:18 schreef Wilskracht het volgende:
Dat zou een buitengewoon onverstandig besluit zijn. Zou alleen maar koren op de molen zijn van Wilders. Wat denk je wat de mensen doen als zij zoiets doet? Die worden dan terecht boos
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:22:32 #167
30220 Barca
pi_78226792
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:18 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Dat kun je wel shaken, de meest liberale partij gaat nevernooit in zee stappen met een conservatief-linkse partij.
Heeft iedereen eigenlijk wel door dat de PVV extreem links is? Linkser dan de SP?
Dat links en rechts slaat ook als kut op Dirk. Daarom is dit gevallen kabinet in mijn ogen ook links en net rechts zoals velen beweren.

PVV is zogenaamd rechts als het gaat om immigratie/integratie en intimidatie. Ze zijn links als het gaat om gezondheidszorg en onderwijs.
pi_78226835
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef Your_honor het volgende:

[..]

D66 en PVV samen in 1 regering Ik snap dat je hoop hebt maar ik denk echt dat dat nooit gaat gebeuren. En Wilders zal nooit MP worden Als hij zich wat minder verbaal had opgesteld de afeglopen jaren had ik hem nog wel kans gegeven

Maar dingen zoals Fitna en dat hij wordt aangeklaagd voor het aanzetten van haat. En dat moet de MP worden? .. Dat gaat niet gebeuren.
Zou ook goed zijn voor internationale betrekkingen.
Hij mocht Engeland bijna niet eens in...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:24:22 #169
290311 Your_honor
pi_78226851
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:22 schreef Bierie het volgende:

[..]

Dat zou een buitengewoon onverstandig besluit zijn. Zou alleen maar koren op de molen zijn van Wilders. Wat denk je wat de mensen doen als zij zoiets doet? Die worden dan terecht boos
Net of dat nieuws naar buiten zal komen. Als Bea zoiets tegen Balkie gaat zeggen is hij slim genoeg om zn mond te houden hoor
pi_78226852
Praktijk is anders dan wat je leert op school.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:21 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Zij mag geen mening geven. Ook kan ze afgezet worden als ze zich teveel met de politiek gaat bezig houden.
Althans, zo heb ik het op school geleerd
pi_78226869
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef Barca het volgende:

[..]

Fortuyn had meer politiek inzicht dan de meeste hedendaagse politici bij elkaar. Snap niet dat mensen dat hebben ervaren als hol vat.
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:25:47 #172
290311 Your_honor
pi_78226893
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:25 schreef Bierie het volgende:

[..]

Fortuyn had meer politiek inzicht dan de meeste hedendaagse politici bij elkaar. Snap niet dat mensen dat hebben ervaren als hol vat.
Waarom denk je dat?
pi_78226896
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:22 schreef Barca het volgende:

[..]

Dat links en rechts slaat ook als kut op Dirk. Daarom is dit gevallen kabinet in mijn ogen ook links en net rechts zoals velen beweren.

PVV is zogenaamd rechts als het gaat om immigratie/integratie en intimidatie. Ze zijn links als het gaat om gezondheidszorg en onderwijs.
Ik vond het vooral conservatief en laf.
Ik zit niet eens zo met links of rechts, ik vind conservatief of progressief veel belangrijker in deze tijd.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:25:56 #174
30220 Barca
pi_78226898
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De PVV wordt echt niet de grootste. Die halen net de 20 denk ik. In de peilingen doen ze het zo goed omdat er naast een flink deel hoogopgeleiden ook een flink deel laagopgeleiden zit die anders niet zou gaan stemmen, maar wel makkelijk een online testje in kunnen vullen. Om het over PVV-fans met meerdere internetidentiteiten nog maar niet te hebben.

CDA is altijd de grootste geweest, op wat Paarse jaren met een grote PvdA na. Beide partijen hebben het nu goed verkloot, maar de oppositie is versplinterd. D66 en VVD samen is zo'n 40-45 zetels. Maar dan moet er nog een grote partij bij, en die is er niet.

Het CDA blijft in het centrum van de macht.
Klopt. D66 en VVD zullen samen niet eens in de buurt van de 60 komen. Laat staan 70. En dus is er niets mogelijk. Want ... zij willen niet met CDA, PvdA, SP, GL en PVV. (Als 1 van hen al de grootste wordt, want ik niet verwacht.)

CDA de grootste? Denk het toch niet, maar ... er zijn te weinig partijen die met hen willen of kunnen (aantal zetels) regeren.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:25 schreef Bierie het volgende:

[..]

Omdat hij het ook alleen maar had over "Nederland is druk!" en "Het is een achterlijke cultuur!" Hij had ook geen ideeën om de problemen van toen aan te pakken.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:25 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Ik vond het vooral conservatief en laf.
Ik zit niet eens zo met links of rechts, ik vind conservatief of progressief veel belangrijker in deze tijd.
Mee eens.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:27:18 #175
292081 PowerAdmin
pi_78226941
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef ClearGreen het volgende:

[..]

De LPF had destijds ook een schoon verleden, toch viel het enige kabinet waarvan zij deel uitmaakten dankzij de rotzooi die diezelfde LPF ervan maakte. En je denkt dat het met de PVV anders zou zijn?
Ja uiteraard lpf was op het laatst bij elkaar geschrapen en verkeerde nog in een staat van shock na de eerste politieke moord op 1 van hun sinds 1523.

Wilders echter heeft zelfs de gemeente raden gelaten voor wat het is om zich alleen maar voor te bereiden om te regeren in de regering.
Alle voorbereidingen zijn al voor 2 jaar bezig.
pi_78226979
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:25 schreef Your_honor het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Op basis van zijn academische achtergrond.

Wilders valt in het niet als het gaat om intellect en kunde. En dat vind ik jammer. Zoals gezegd Wilders is een volstrekte idioot. Maar ik denk dat het niet slecht is voor Nederland als zijn partij aardig wat zetels binnen haalt.
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:30:16 #177
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_78227039
Ik denk dat elke regering met CDA ongeloofwaardig is, zeker als CDA de grootste blijft.
We zouden wel eens een langere periode van onbestuurbaarheid in kunnen gaan. De vorige formaties hebben al heel veel moeite gekost, als de huidige peiling in de buurt komt van de werkelijke uitslag is enige reële formatie zo goed als onmogelijk.
PvdA is al veel te veel gebogen voor het CDA, andere partijen die zien wat dat met de kiezer doet zullen wel 10x denken voor ze met het CDA in zee gaan.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:30:29 #178
290311 Your_honor
pi_78227047
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:28 schreef Bierie het volgende:

[..]

Op basis van zijn academische achtergrond.
Heb het even vergeleken, dat is niet zoveel anders?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:31:11 #179
199509 partizan
pi_78227075
Het positieve van deze situatie is dat iedereen nu met de billen bloot moet wat betreft de toekomstige bezuinigingen. Wilders kan niet langer de nadruk blijven leggen op zijn Islamfobie maar zal uit de kast moeten komen wat betreft zijn sociaal-economische agenda. Of dan de gemiddelde PVV kiezer nog zo positief is durf ik te betwijfelen.
Maar hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de overige partijen en eigenlijk ben ik wel blij dat grote bezuinigingen uitblijven totdat de kiezer is gehoord.

Als de VVD er in slaagt om stemmen van de PVV terug te winnen is een CDA-VVD-D66 kabinet het meest voor de hand liggend. Alleen is dit voor D66 zoals gewoonlijk weer politieke zelfmoord.
pi_78227126
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:30 schreef Your_honor het volgende:

[..]

Heb het even vergeleken, dat is niet zoveel anders?
Vergeleken met wie dan
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:33:19 #181
30220 Barca
pi_78227149
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:30 schreef ouderejongere het volgende:
Ik denk dat elke regering met CDA ongeloofwaardig is, zeker als CDA de grootste blijft.
We zouden wel eens een langere periode van onbestuurbaarheid in kunnen gaan. De vorige formaties hebben al heel veel moeite gekost, als de huidige peiling in de buurt komt van de werkelijke uitslag is enige reële formatie zo goed als onmogelijk.
PvdA is al veel te veel gebogen voor het CDA, andere partijen die zien wat dat met de kiezer doet zullen wel 10x denken voor ze met het CDA in zee gaan.
Maar als de PvdA de grootste zal zijn, ook dan ontstaat er een probleem. Anderen staan niet te springen om met hen te regeren. Of zij sluiten partijen uit.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:31 schreef partizan het volgende:
Het positieve van deze situatie is dat iedereen nu met de billen bloot moet wat betreft de toekomstige bezuinigingen. Wilders kan niet langer de nadruk blijven leggen op zijn Islamfobie maar zal uit de kast moeten komen wat betreft zijn sociaal-economische agenda. Of dan de gemiddelde PVV kiezer nog zo positief is durf ik te betwijfelen.
Maar hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de overige partijen en eigenlijk ben ik wel blij dat grote bezuinigingen uitblijven totdat de kiezer is gehoord.

Als de VVD er in slaagt om stemmen van de PVV terug te winnen is een CDA-VVD-D66 kabinet het meest voor de hand liggend. Alleen is dit voor D66 zoals gewoonlijk weer politieke zelfmoord.
Denk dat de VVD hier ook niet zo'n voorstander van is.
pi_78227242
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:27 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Ja uiteraard lpf was op het laatst bij elkaar geschrapen en verkeerde nog in een staat van shock na de eerste politieke moord op 1 van hun sinds 1523.
Nog nooit een PVV'er horen spreken in de Tweede Kamer? Ze maken zichzelf keer op keer volkomen belachelijk, en Wilders had echt wel genoeg tijd om mensen daarvoor te zoeken.
Het is trouwens sinds 1672, maar dat terzijde.
quote:
Wilders echter heeft zelfs de gemeente raden gelaten voor wat het is om zich alleen maar voor te bereiden om te regeren in de regering.
Alle voorbereidingen zijn al voor 2 jaar bezig.
Droom maar lekker verder, PVV komt niet in de regering.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:37:46 #183
199509 partizan
pi_78227296
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:33 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar als de PvdA de grootste zal zijn, ook dan ontstaat er een probleem. Anderen staan niet te springen om met hen te regeren. Of zij sluiten partijen uit.
[..]

Ik denk dat de VVD liever met D66 regeert dan met PVV. CDA-VVD-D66 lijkt mij voor de VVD het meest ideale.
pi_78227321
Een nieuwe coalitie vormen gaat nog een groot probleem worden als de huidige peilingen hetzelfde blijven.
Wanneer het CDA gewoon weer de grootste partij wordt zal hun voorkeur uitgaan naar een kabinet met D66 en VVD. Dit heeft nu in de peilingen echter geen meerderheid.
Een andere mogelijkheid is dan CDA VVD en de PVV. Het is echter onwaarschijnlijk dat hier een werkbare coalitie uit voorkomt en ik denk dat je dan weer snel een herhaling krijgt van het kabinet CDA, VVD en LPF. Of je nou Wilders stemt ofniet, het valt moeilijk te ontkennen dat de PVV op uitzondering van Wilders zelf bestaat uit een incompetent zooitje 'politici'.
Verder is een coalitie op links met PVDA groenlinks en de SP ook bijna uitgesloten, aangezien ze lang geen meerderheid behalen en de PVDA misschien nog wel verder weg zakt.
Verder wil D66 niet regeren met de PVV, en CDA en PVDA zijn vanzelfsprekend voorlopig ook op elkaar uitgekeken.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:40:33 #185
30220 Barca
pi_78227377
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:37 schreef partizan het volgende:

[..]

Ik denk dat de VVD liever met D66 regeert dan met PVV. CDA-VVD-D66 lijkt mij voor de VVD het meest ideale.
Ik bedoel dat VVD niet graag met het CDA wil regeren.

Meest ideale zie ik VVD, D66 en Partij voor de Dieren. Maar dat gaat 'm niet worden in verband met te weinig zetels. Er is geen enkele partij die er bij past als 4e partner.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:38 schreef Breekfast het volgende:
Een nieuwe coalitie vormen gaat nog een groot probleem worden als de huidige peilingen hetzelfde blijven.
Wanneer het CDA gewoon weer de grootste partij wordt zal hun voorkeur uitgaan naar een kabinet met D66 en VVD. Dit heeft nu in de peilingen echter geen meerderheid.
Een andere mogelijkheid is dan CDA VVD en de PVV. Het is echter onwaarschijnlijk dat hier een werkbare coalitie uit voorkomt en ik denk dat je dan weer snel een herhaling krijgt van het kabinet CDA, VVD en LPF. Of je nou Wilders stemt ofniet, het valt moeilijk te ontkennen dat de PVV op uitzondering van Wilders zelf bestaat uit een incompetent zooitje 'politici'.
Verder is een coalitie op links met PVDA groenlinks en de SP ook bijna uitgesloten, aangezien ze lang geen meerderheid behalen en de PVDA misschien nog wel verder weg zakt.
Verder wil D66 niet regeren met de PVV, en CDA en PVDA zijn vanzelfsprekend voorlopig ook op elkaar uitgekeken.
D66 en (in mindere mate) VVD willen niet met CDA en/of PvdA regeren.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:40:45 #186
199509 partizan
pi_78227382
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:36 schreef ClearGreen het volgende:

[..]

Nog nooit een PVV'er horen spreken in de Tweede Kamer? Ze maken zichzelf keer op keer volkomen belachelijk, en Wilders had echt wel genoeg tijd om mensen daarvoor te zoeken.
Het is trouwens sinds 1672, maar dat terzijde.
[..]

Droom maar lekker verder, PVV komt niet in de regering.
Wilders hoeft in ieder geval geen partijcongres toestemming te vragen voor regeringsdeelname. Wilders weet ook dat zijn ideeen veel politiek tuig aantrekt dus interne partijdemocratie is niet aanwezig.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:42:46 #187
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_78227443
welke partijen gaan uitgesproken niet met de PVV in een coalitie zitten?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_78227444
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef Your_honor het volgende:

[..]

PVV is veel extremer dan de LPF. PVV zal sowieso niet de grootste partij worden en zal sowieso niet gaan regeren. Daar heeft Wilders wel voor gezorgd. Ik ben voor een CDA/PVDA/VVD en nog zo'n miezerige partij er bij
Ik geef D66 ook wel goede kansen. Al de partijen gaan natuurlijk Wilders zo negatief mogelijk neerzetten. CDA blijft altijd groot, want die hebben een grote vaste aanhang, maar ze zullen wel zakken nadat het 4x mis is gegaan met een CDA'er als 'voorzitter'. Pvda is moeilijk te zeggen, maar die zullen niet heel veel gaan stijgen vrees ik. Van de VVD hebben we veel te weinig gehoord de afgelopen 3 jaar. Ik vind Rutten een goede vent, maar hij is veel te onzichtbaar.
Pechtold heeft goed oppositie gevoerd op een dermate manier dat geen enkele partij iets tegen hem of D66 heeft. D66 heeft ook een partijprogramma waarmee ze met alle partijen in zee kunnen gaan, veel makkelijker dan VVD bijvoorbeeld.

Zolang de Pvda niet de 2e grootste partij is, zal het CDA liefst eerst iets anders proberen, D66 en VVD het liefst denk ik. CDA en Pvda zijn natuurlijk ook een beetje aartsrivalen.
Ik zie Wilders echt niet alleen coalitie-standpunten verkondigen. Bos zei gister nog dat je alles wat je zegt namens de coalitie zegt, dan komt Wilders totaal niet tot zijn recht en sommige partijgenoten van hem al helemaal niet.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:42:54 #189
199509 partizan
pi_78227452
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:40 schreef Barca het volgende:

[..]

Meest ideale zie ik VVD, D66 en Partij voor de Dieren. Maar dat gaat 'm niet worden in verband met te weinig zetels. Er is geen enkele partij die er bij past als 4e partner.
Puur uit liberaal oogpunt zou GroenLinks er het best bij passen. Lijkt me politiek niet realistisch.
pi_78227454
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:40 schreef Barca het volgende:

[..]

Op de combinatie met de VVD na, zou de SP daar best bij kunnen, als ze een beetje minder anti-globalistisch zouden worden.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:44:18 #191
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_78227499
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:33 schreef Barca het volgende:

[..]

[..]

Ik las laatst ergens (sorry, geen bron), dat regeren met totaal verschillende partijen vaak beter gaat dan met kleine verschillen. Dat Paars (PvdA + VVD) beter gaat dan midden + net iets van het midden ( CDA+PVDA of CDA+VVD). Achteraf gezien was Paars voor iedereen goed.
Sinds Fortuyn heeft dit land geen rust meer gekend. Natuurlijk waren er ook problemen onder Paars, maar die los je niet op door ze alleen te benoemen, zoals Fortuyn deed.
Eigenlijk zal het mij allemaal een grote zorg zijn (niet dus). Misschien moeten we zelfs opnieuw gaan stemmen als er helemaal geen formatie mogelijk blijkt.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:44:34 #192
30220 Barca
pi_78227508
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:42 schreef partizan het volgende:

[..]

Puur uit liberaal oogpunt zou GroenLinks er het best bij passen. Lijkt me politiek niet realistisch.
Dat is dan nog de beste mogelijkheid, maar dan zie ik toch te veel afstand tussen VVD en GL.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:43 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Op de combinatie met de VVD na, zou de SP daar best bij kunnen, als ze een beetje minder anti-globalistisch zouden worden.
Denk niet dat dat 'm wordt. Verschil tussen D66 en SP is in mijn ogen te groot.
pi_78227516
Een CDA-VVD-D66 kabinet zal op zeker ook zeer impopulair zijn. Zie Balkenende II. Ook zij deden trouwens aan lastenverzwaringen. In die zin lopen de partijen van nu te liegen dat ze dat niet gaan doen. In 2003 had Nederland eveneens te maken met een conjuncturele neergang en zelfs dat rechtse kabinet vermengde lastenverlichtingen en verzwaringen met elkaar (uiteraard op zo'n manier dat de grootgraiiers spekkoper waren).

Het beeld bestaat dat Balkenende II tenminste nog wat deed en dit kabinet niks. Dat is niet correct natuurlijk. Dit kabinet doet wat aan de AOW, wajong en vele andere regelingen. Maar het gaat de rechtse partijen (PVV, VVD en D66) vast niet ver genoeg. Dat kan. Maar ga niet zeggen dat er niks gebeurt is, en dat doet Pechtold wel.

Ik zie er nu al naaruit dat mooiboy Pechtold, dat balletje, van zijn troon gaat vallen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:44:57 #194
292081 PowerAdmin
pi_78227523
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
welke partijen gaan uitgesproken niet met de PVV in een coalitie zitten?
groen links, sp en d66 van deze weet ik het zeker volgens mij alle andere partijen uitgezondert CDA, VVD, SGP en christen unie en TON.
pi_78227572
Trouwens las ik vanochtend in de krant dat sidns de periode na de 2e wereldoorlog slechts 6! kabinetten de eindstreep hebben behaald.
Misschien moeten we toch echt serieus gaan nadenken over ons systeem, een proportioneel kiesstelsel is niet meer van deze tijd en zorgt voor een ernstige belemmering in daadkrachtige besluitvorming.
inhoudelijke verschillen tussen partijen zijn klein. ( vraag een een gemiddelde burger maar wat het verschil is tussen Groenlinks en de SP, en hij zal wss. niet verder komen dan dat Groenlinks meer voor het milieu opkomt)
Daarom zou het gewoon veel beter zijn als we gewoon een grote linkse en een rechtse partij hebben(met misschien nog een liberale middenpartij als D66). Kijk bijv.naar Groot Brittanie, daar hebbben ze dat gezeik tenminste niet over compromissen sluiten en onenigheid binnen het kabinet.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:46:43 #196
30220 Barca
pi_78227578
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik las laatst ergens (sorry, geen bron), dat regeren met totaal verschillende partijen vaak beter gaat dan met kleine verschillen. Dat Paars (PvdA + VVD) beter gaat dan midden + net iets van het midden ( CDA+PVDA of CDA+VVD). Achteraf gezien was Paars voor iedereen goed.
Sinds Fortuyn heeft dit land geen rust meer gekend. Natuurlijk waren er ook problemen onder Paars, maar die los je niet op door ze alleen te benoemen, zoals Fortuyn deed.
Eigenlijk zal het mij allemaal een grote zorg zijn (niet dus). Misschien moeten we zelfs opnieuw gaan stemmen als er helemaal geen formatie mogelijk blijkt.
Dat zal ook wel moeten.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:47:11 #197
290311 Your_honor
pi_78227598
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:31 schreef partizan het volgende:

Ik ben voor CDA-VVD-D66 maar denk ook dat het politieke zelfmoord is
pi_78227603
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef ouderejongere het volgende:

[..]
Misschien moeten we zelfs opnieuw gaan stemmen als er helemaal geen formatie mogelijk blijkt.
zou dat kunnen????
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:47:32 #199
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_78227607
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

groen links, sp en d66 van deze weet ik het zeker volgens mij alle andere partijen uitgezondert CDA, VVD, SGP en christen unie en TON.
dus een cda/vvd/pvv zou wel kunnen dus?

't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:47:41 #200
290311 Your_honor
pi_78227611
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:30 schreef ouderejongere het volgende:
CDA zal grootste worden en zal regeren. Met zoveel partijen op het moment is CDA nog steeds de geschikte midden partij. No wonder dat nog steeds veel mensen op CDA stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')