abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78226402
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:05 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]
maar ik denk dat de LPF ook met Fortuyn wel ten onder was gegaan, zoals de PVV dat ook zal doen als ze moeten regeren.
Betwijfel ik ten zeerste. Daar was Fortuyn een politiek gezien veel te intelligente man voor. Ik denk dat hij op geduchte wijze er een vorm aan had gegeven en tegelijkertijd zijn eigen agenda had kunnen waarmaken.

We zullen er helaas nooit meer achterkomen
Profiel opgeheven.
pi_78226422
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef PowerAdmin het volgende:
Die linkse d66 en pvda stappen er altijd uit bij het eerste hobbeltje op de weg.
D'66 is aardig veranderd sinds hun laatste debacle in de regering. Er waait daar toch echt een nieuwe wind nu. Hopen dat die ze naar grote hoogten vervoert.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_78226447
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef Barca het volgende:

[..]

Ook al zouden ze wel een meerderheid halen, dan nog gaat het geen van beide combinaties worden. Deze partijen willen niet met elkaar regeren.
[..]

Daar hebben ze van geleerd. En daarom gaat het geen tweede keer gebeuren.
Dat zeggen ze altijd. Uiteindelijk moet er toch geformeerd worden. CDA wordt de grootste, die mag bepalen.

Paars 3 zou kunnen, maar geen van die partijen wordt de grootste en samen zijn ze ook niet groot genoeg. Paars 3 + GroenLinks zou nog kunnen, maar dan krijg je dus Belgische toestanden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:13:19 #154
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_78226451
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:12 schreef Bierie het volgende:

[..]

Betwijfel ik ten zeerste. Daar was Fortuyn een politiek gezien veel te intelligente man voor. Ik denk dat hij op geduchte wijze er een vorm aan had gegeven en tegelijkertijd zijn eigen agenda had kunnen waarmaken.

We zullen er helaas nooit meer achterkomen
Was ook maar een hol vat!
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zeggen ze altijd. Uiteindelijk moet er toch geformeerd worden. CDA wordt de grootste, die mag bepalen.

Paars 3 zou kunnen, maar geen van die partijen wordt de grootste en samen zijn ze ook niet groot genoeg. Paars 3 + GroenLinks zou nog kunnen, maar dan krijg je dus Belgische toestanden.
Denk (en hoop) dat CDA niet de grootste zal worden. Ga er vanuit dat dat de PVV zal zijn. Maar niemand die zich bij hen wil aansluiten. Eventueel op TON na.

Een coalitie met daarin CDA en of PvdA is uitgesloten.

Een coalitie met Groen Links en/of SP ook.

Mag je gaan zoeken naar een alternatief.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:13:30 #155
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_78226459
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:05 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ach, dat riepen ze ook allemaal over de LPF, en uiteindelijk was er genoeg pluchegeilheid om er wel mee te willen regeren.
Niet dat ik denk dat de PVV wel wat kan waarmaken, maar kennelijk hebben we niets geleerd van het LPF-debacle en zijn er nog steeds mensen die denken dat het met Fortuyn zelf wel een succes geworden was, en die rol moet Wilders dan nu gaan spelen, maar ik denk dat de LPF ook met Fortuyn wel ten onder was gegaan, zoals de PVV dat ook zal doen als ze moeten regeren.
PVV is veel extremer dan de LPF. PVV zal sowieso niet de grootste partij worden en zal sowieso niet gaan regeren. Daar heeft Wilders wel voor gezorgd. Ik ben voor een CDA/PVDA/VVD en nog zo'n miezerige partij er bij
Never change a winning formula
pi_78226491
Van mij mag de pvv winnen, en minister president dus wilders.
Coalitie PVV CDA VVD en evt nog 1 erbij, maar 3 partijen in een coalitie lijkt mij ruim voldoende.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_78226564
Ik hoop gewoon vurig dat Pechtold bijdraait en er de mogelijkheid D66, PVV, VVD plus eventueel PvDD gaat ontstaan....

Blijf hoop houden
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:16:59 #158
30220 Barca
pi_78226575
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:14 schreef bambino het volgende:
Van mij mag de pvv winnen, en minister president dus wilders.
Coalitie PVV CDA VVD en evt nog 1 erbij, maar 3 partijen in een coalitie lijkt mij ruim voldoende.
Ik hoop het niet.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:16 schreef Bierie het volgende:
Ik hoop gewoon vurig dat Pechtold bijdraait en er de mogelijkheid D66, PVV, VVD plus eventueel PvDD gaat ontstaan....

Blijf hoop houden
Ik ga een deel met je mee. Het verschil zit 'm in PVV.
pi_78226643
Onderschat de macht van de koningin Beatrix niet. Als zij niet wil dat Wilders premier wordt dan gebeurd dat ook niet.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_78226650
quote:

Blijf hoop houden
Dat kun je wel shaken, de meest liberale partij gaat nevernooit in zee stappen met een conservatief-linkse partij.
Heeft iedereen eigenlijk wel door dat de PVV extreem links is? Linkser dan de SP?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:19:12 #161
199509 partizan
sterk in onafhankelijkheid
pi_78226655
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:48 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Ieder land krijgt de regering die het verdient. Zo lang Nederlanders massaal achter opportunisten en extremisten aanrennen blijft het de Balkan aan de Noordzee.
Je slaat de spijker op z'n kop !
Geen schoothondje maar een brullende leeuw !
pi_78226691
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef PowerAdmin het volgende:
En anders dan d66 en pvda die een lange geschiedenis hebben van uit het kabinet te stappen heeft PVV een schone verleden dus ook een veel grotere kans om een regeer periode successvol af te ronden.
De LPF had destijds ook een schoon verleden, toch viel het enige kabinet waarvan zij deel uitmaakten dankzij de rotzooi die diezelfde LPF ervan maakte. En je denkt dat het met de PVV anders zou zijn?
pi_78226711
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef Barca het volgende:

[..]

[..]

Denk (en hoop) dat CDA niet de grootste zal worden. Ga er vanuit dat dat de PVV zal zijn. Maar niemand die zich bij hen wil aansluiten. Eventueel op TON na.

Een coalitie met daarin CDA en of PvdA is uitgesloten.

Een coalitie met Groen Links en/of SP ook.

Mag je gaan zoeken naar een alternatief.
De PVV wordt echt niet de grootste. Die halen net de 20 denk ik. In de peilingen doen ze het zo goed omdat er naast een flink deel hoogopgeleiden ook een flink deel laagopgeleiden zit die anders niet zou gaan stemmen, maar wel makkelijk een online testje in kunnen vullen. Om het over PVV-fans met meerdere internetidentiteiten nog maar niet te hebben.

CDA is altijd de grootste geweest, op wat Paarse jaren met een grote PvdA na. Beide partijen hebben het nu goed verkloot, maar de oppositie is versplinterd. D66 en VVD samen is zo'n 40-45 zetels. Maar dan moet er nog een grote partij bij, en die is er niet.

Het CDA blijft in het centrum van de macht.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:20:58 #164
290311 Your_honor
pi_78226724
quote:

Blijf hoop houden
D66 en PVV samen in 1 regering Ik snap dat je hoop hebt maar ik denk echt dat dat nooit gaat gebeuren. En Wilders zal nooit MP worden Als hij zich wat minder verbaal had opgesteld de afeglopen jaren had ik hem nog wel kans gegeven

Maar dingen zoals Fitna en dat hij wordt aangeklaagd voor het aanzetten van haat. En dat moet de MP worden? .. Dat gaat niet gebeuren.
pi_78226761
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:18 schreef Wilskracht het volgende:
Onderschat de macht van de koningin Beatrix niet. Als zij niet wil dat Wilders premier wordt dan gebeurd dat ook niet.
Zij mag geen mening geven. Ook kan ze afgezet worden als ze zich teveel met de politiek gaat bezig houden.
Althans, zo heb ik het op school geleerd
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_78226784
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:18 schreef Wilskracht het volgende:
Dat zou een buitengewoon onverstandig besluit zijn. Zou alleen maar koren op de molen zijn van Wilders. Wat denk je wat de mensen doen als zij zoiets doet? Die worden dan terecht boos
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:22:32 #167
30220 Barca
pi_78226792
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:18 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Dat kun je wel shaken, de meest liberale partij gaat nevernooit in zee stappen met een conservatief-linkse partij.
Heeft iedereen eigenlijk wel door dat de PVV extreem links is? Linkser dan de SP?
Dat links en rechts slaat ook als kut op Dirk. Daarom is dit gevallen kabinet in mijn ogen ook links en net rechts zoals velen beweren.

PVV is zogenaamd rechts als het gaat om immigratie/integratie en intimidatie. Ze zijn links als het gaat om gezondheidszorg en onderwijs.
pi_78226835
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef Your_honor het volgende:

[..]

D66 en PVV samen in 1 regering Ik snap dat je hoop hebt maar ik denk echt dat dat nooit gaat gebeuren. En Wilders zal nooit MP worden Als hij zich wat minder verbaal had opgesteld de afeglopen jaren had ik hem nog wel kans gegeven

Maar dingen zoals Fitna en dat hij wordt aangeklaagd voor het aanzetten van haat. En dat moet de MP worden? .. Dat gaat niet gebeuren.
Zou ook goed zijn voor internationale betrekkingen.
Hij mocht Engeland bijna niet eens in...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:24:22 #169
290311 Your_honor
pi_78226851
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:22 schreef Bierie het volgende:

[..]

Dat zou een buitengewoon onverstandig besluit zijn. Zou alleen maar koren op de molen zijn van Wilders. Wat denk je wat de mensen doen als zij zoiets doet? Die worden dan terecht boos
Net of dat nieuws naar buiten zal komen. Als Bea zoiets tegen Balkie gaat zeggen is hij slim genoeg om zn mond te houden hoor
pi_78226852
Praktijk is anders dan wat je leert op school.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:21 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Zij mag geen mening geven. Ook kan ze afgezet worden als ze zich teveel met de politiek gaat bezig houden.
Althans, zo heb ik het op school geleerd
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_78226869
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:13 schreef Barca het volgende:

[..]

Fortuyn had meer politiek inzicht dan de meeste hedendaagse politici bij elkaar. Snap niet dat mensen dat hebben ervaren als hol vat.
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:25:47 #172
290311 Your_honor
pi_78226893
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:25 schreef Bierie het volgende:

[..]

Fortuyn had meer politiek inzicht dan de meeste hedendaagse politici bij elkaar. Snap niet dat mensen dat hebben ervaren als hol vat.
Waarom denk je dat?
pi_78226896
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:22 schreef Barca het volgende:

[..]

Dat links en rechts slaat ook als kut op Dirk. Daarom is dit gevallen kabinet in mijn ogen ook links en net rechts zoals velen beweren.

PVV is zogenaamd rechts als het gaat om immigratie/integratie en intimidatie. Ze zijn links als het gaat om gezondheidszorg en onderwijs.
Ik vond het vooral conservatief en laf.
Ik zit niet eens zo met links of rechts, ik vind conservatief of progressief veel belangrijker in deze tijd.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:25:56 #174
30220 Barca
pi_78226898
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De PVV wordt echt niet de grootste. Die halen net de 20 denk ik. In de peilingen doen ze het zo goed omdat er naast een flink deel hoogopgeleiden ook een flink deel laagopgeleiden zit die anders niet zou gaan stemmen, maar wel makkelijk een online testje in kunnen vullen. Om het over PVV-fans met meerdere internetidentiteiten nog maar niet te hebben.

CDA is altijd de grootste geweest, op wat Paarse jaren met een grote PvdA na. Beide partijen hebben het nu goed verkloot, maar de oppositie is versplinterd. D66 en VVD samen is zo'n 40-45 zetels. Maar dan moet er nog een grote partij bij, en die is er niet.

Het CDA blijft in het centrum van de macht.
Klopt. D66 en VVD zullen samen niet eens in de buurt van de 60 komen. Laat staan 70. En dus is er niets mogelijk. Want ... zij willen niet met CDA, PvdA, SP, GL en PVV. (Als 1 van hen al de grootste wordt, want ik niet verwacht.)

CDA de grootste? Denk het toch niet, maar ... er zijn te weinig partijen die met hen willen of kunnen (aantal zetels) regeren.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:25 schreef Bierie het volgende:

[..]

Omdat hij het ook alleen maar had over "Nederland is druk!" en "Het is een achterlijke cultuur!" Hij had ook geen ideeën om de problemen van toen aan te pakken.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:25 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Ik vond het vooral conservatief en laf.
Ik zit niet eens zo met links of rechts, ik vind conservatief of progressief veel belangrijker in deze tijd.
Mee eens.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:27:18 #175
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78226941
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef ClearGreen het volgende:

[..]

De LPF had destijds ook een schoon verleden, toch viel het enige kabinet waarvan zij deel uitmaakten dankzij de rotzooi die diezelfde LPF ervan maakte. En je denkt dat het met de PVV anders zou zijn?
Ja uiteraard lpf was op het laatst bij elkaar geschrapen en verkeerde nog in een staat van shock na de eerste politieke moord op 1 van hun sinds 1523.

Wilders echter heeft zelfs de gemeente raden gelaten voor wat het is om zich alleen maar voor te bereiden om te regeren in de regering.
Alle voorbereidingen zijn al voor 2 jaar bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')