abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 12:18:01 #126
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78224739
Een TON-SGP-PvdD-CU-SP-VVD-PVV-PvdA-kabinet.
Carpe Libertatem
pi_78224796
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Een TON-SGP-PvdD-CU-SP-VVD-PVV-PvdA-kabinet.
ik gok eerdr op een minderheidskabinet van TON-PvdD die dan rekenen op gedoogsteun van anderen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:20:18 #128
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_78224801
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat de PVV een extreem rechtse partij is die wezenlijk anders denkt over mensenrechten en godsdienstvrijheid dan VVD en CDA. Daarnaast is het ook een beweging vol volstrekte idioten waarvan je op voorhand weet dat er niet mee te regeren valt. Heb je het LPF debacle indertijd gemist?
alsof je dat kunt vergelijken. Wilders heeft zn zaakjes iprima voor elkaar en zal pas in een kabinet stappen als hij de juiste bewindslieden heeft. Hij zal wel wat water bij de wijn moeten doen voor andere mogelijke partners (ik zie hier alleen cda en vvd) hem 'lusten'
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:21:16 #129
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_78224833
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:16 schreef Wilskracht het volgende:
Ik denk dat CDA D66 en VVD het gaat worden.
Moeten ze nog wel 7 zetels in de peiling stijgen.
dit is wel een serieuze mogelijkheid.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_78224886
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

alsof je dat kunt vergelijken. Wilders heeft zn zaakjes iprima voor elkaar en zal pas in een kabinet stappen als hij de juiste bewindslieden heeft. Hij zal wel wat water bij de wijn moeten doen voor andere mogelijke partners (ik zie hier alleen cda en vvd) hem 'lusten'
wilders zelf wel, andere PVV-ers in de kamer heb ik nog nooit op iets fatsoelijks/intelligents kunnen betrappen. nu hij aan de kant staat is dat te handhaven maar owee als er echt verantwoordeljkhedi ged4ragen moet gaan worden
had wilders maar wat meer onafhankelijke denkers moeten aantrekken. maarja dan houd je moeilijk alle macht in handen
pi_78225136
De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als opgediend door de niet zo betrouwbare De Hond en collega's. Er moet nog gedebateerd worden en bij verkiezingen keren kiezers vaak terug naar de grote partijen. Zeker in deze onzekere tijden.

Ik verwacht zo'n soort verkiezingsuitslag:
CDA 25
PvdA 25
VVD 25
D66 20
PVV 20
SP 20
GL 15
Dat is ongeveer de basis die ze hebben, dat valt dan hoger of lager uit afhankelijk van de campagne. Die kan zich ook wel weer toespitsen op de strijd tussen CDA en PvdA, waardoor die relatief veel groter kunnen worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78225203
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:01 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

LPF was een ramp omdat het binnen een paar maanden uit de grond gestampt werd en er daardoor weinig organisatie was. Toen Fortuyn vermoord was, wist niemand, zelfs de leden van de LPF niet, wat ze met de partij aanmoesten.
Wilders pakt het wat dat betreft veel tactvoller aan wat dat betreft.
Wilders heeft zelfs zelfs geen leden in zijn clubje. Alles moet drijven op zijn ego en dat is gewoon een te beperkte basis. Je ziet dat alles ad hoc geregeld wordt en dat breekt je op een gegeven moment op. Zodra er dan ministers moeten komen die zelfstandig beslissingen moeten en zullen nemen is hij de controle kwijt.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ja dat kan je prima vergelijken. Het zijn beide volkspopulistische partijen waarbij bij de PVV de buitenlandershaat nog wat prominenter naar voren komt. Dat soort partijen trekt een bepaald slag volk aan dat niet zo heel geschikt is wanneer er beslissingen genomen moeten worden in de echte wereld.

En wie zie jij z'n carrière opofferen om voor de PVV in de regering te stappen? Ik zie in zijn beweging eigenlijk bijna geen mogelijke geschikte bewindslieden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78225552
Zou PvDD, D66, TON, VVD geen meerderheid kunnen opleveren?
Profiel opgeheven.
pi_78225608
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:45 schreef Bierie het volgende:
Zou PvDD, D66, TON, VVD geen meerderheid kunnen opleveren?
Nee.

Al zou ik het wel een mooie combi vinden. Maar dan zonder Verdonk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_78225768
Realiseer mij ineens (na het lezen van verkiezingsprogramma PVV) dat de PVV nog best wel eens door één deur zou kunnen met de Partij voor de Dieren.

Zou wel een wazige combi zijn
Profiel opgeheven.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:59:09 #136
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_78225983
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:16 schreef Wilskracht het volgende:
Ik denk dat CDA D66 en VVD het gaat worden.
Moeten ze nog wel 7 zetels in de peiling stijgen.
Don't think so. Ze gaan samen nooit voldoende stemmen krijgen maar ik kan eigenlijk alleen een combinatie VVD, D66 en Partij voor de Dieren bedenken.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_78226071
Eigenlijk is het verdomd lastig dat we zoveel partijen hebben en dat er steeds weer een paar bijkomen.

Het vormen van een kabinet wordt uiteindelijk vrijwel onmogelijk omdat je vrijwel altijd een of ander minderheidspartijtje zitting moet geven in dat kabinet om het te kunnen vormen, met alle gevolgen van dien; Rouvoet vice-premier, en z'n eigen non-ministerie.

Misschien moet het systeem maar eens omgevormd worden naar maximaal 3 partijen, en moeten die splintergroeperingen maar hun plek zien te vinden bij links, rechts of midden.
Syl moet winnen!
pi_78226098
Waarom niet?

D66 sluit PVV uit.
Het is maar de vraag of CDA,VVD en de PVV er samen uitkomen?
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:59 schreef Barca het volgende:

[..]

Don't think so.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:04:49 #139
30220 Barca
pi_78226160
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:02 schreef Wilskracht het volgende:
Waarom niet?

D66 sluit PVV uit.
Het is maar de vraag of CDA,VVD en de PVV er samen uitkomen?
[..]
Omdat D66 het CDA uitsluit. Inderdaad, CDA + VVD + PVV gaat 'm niet worden.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:05:19 #140
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78226176
Het wordt idd een puinhoop zo. Zowel CDA, PvdA, VVD en SP gaan zware verliezen lijden. GL, PVV en D'66 worden de winnaars. Nee, het zal echt allemaal strategisch moeten in het stemhokje, anders krijgen we echt Belgische toestanden.
pi_78226181
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:55 schreef Bierie het volgende:

[..]

Grote vraag blijft dan staan. Wie wilt er dan wel met de PVV regeren? Volgens mij helemaal niemand
Ach, dat riepen ze ook allemaal over de LPF, en uiteindelijk was er genoeg pluchegeilheid om er wel mee te willen regeren.
Niet dat ik denk dat de PVV wel wat kan waarmaken, maar kennelijk hebben we niets geleerd van het LPF-debacle en zijn er nog steeds mensen die denken dat het met Fortuyn zelf wel een succes geworden was, en die rol moet Wilders dan nu gaan spelen, maar ik denk dat de LPF ook met Fortuyn wel ten onder was gegaan, zoals de PVV dat ook zal doen als ze moeten regeren.
Syl moet winnen!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:06:45 #142
30220 Barca
pi_78226225
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:05 schreef Klummie het volgende:
Het wordt idd een puinhoop zo. Zowel CDA, PvdA, VVD en SP gaan zware verliezen lijden. GL, PVV en D'66 worden de winnaars. Nee, het zal echt allemaal strategisch moeten in het stemhokje, anders krijgen we echt Belgische toestanden.
True. That 's what I said already.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:05 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ach, dat riepen ze ook allemaal over de LPF, en uiteindelijk was er genoeg pluchegeilheid om er wel mee te willen regeren.
Niet dat ik denk dat de PVV wel wat kan waarmaken, maar kennelijk hebben we niets geleerd van het LPF-debacle en zijn er nog steeds mensen die denken dat het met Fortuyn zelf wel een succes geworden was, en die rol moet Wilders dan nu gaan spelen, maar ik denk dat de LPF ook met Fortuyn wel ten onder was gegaan, zoals de PVV dat ook zal doen als ze moeten regeren.
Inderdaad. En stemmen op PVV (bijv.) vanwege onderbuikgevoelens. PVV, SP en GL zijn typische protestbewegingen. Totaal niet constructief.
pi_78226235
CDA-PVV-VVD wordt de eerste poging
CDA-VVD-D66 de volgende

En beide zullen geen meerderheid halen (PVV wordt overschat in de peilingen; ik zou gaan stemmen op en ik ga daadwerkelijk stemmen op zijn 2 heel verschillende dingen).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:07:08 #144
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78226239
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:04 schreef Barca het volgende:

[..]

Omdat D66 het CDA uitsluit.
Net als in 2003
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:09:19 #145
30220 Barca
pi_78226309
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:07 schreef El_Matador het volgende:
CDA-PVV-VVD wordt de eerste poging
CDA-VVD-D66 de volgende

En beide zullen geen meerderheid halen (PVV wordt overschat in de peilingen; ik zou gaan stemmen op en ik ga daadwerkelijk stemmen op zijn 2 heel verschillende dingen).
Ook al zouden ze wel een meerderheid halen, dan nog gaat het geen van beide combinaties worden. Deze partijen willen niet met elkaar regeren.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:07 schreef Klummie het volgende:

[..]

Net als in 2003
Daar hebben ze van geleerd. En daarom gaat het geen tweede keer gebeuren.
pi_78226311
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:07 schreef Klummie het volgende:

[..]

Net als in 2003
Je denkt toch niet dat nu ze eindelijk uit het dal van zichzelf bijna op moeten heffen gekropen zijn, ze ZO dom zouden zijn?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:09:27 #147
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78226312
PVV wordt zo groot daar kan je niet meer omheen.
En anders dan d66 en pvda die een lange geschiedenis hebben van uit het kabinet te stappen heeft PVV een schone verleden dus ook een veel grotere kans om een regeer periode successvol af te ronden.

Die linkse d66 en pvda stappen er altijd uit bij het eerste hobbeltje op de weg.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 februari 2010 @ 13:09:49 #148
862 Arcee
Look closer
pi_78226324
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:06 schreef Barca het volgende:
True. That 's what I said already.
Ah, hier is het Engelse topic.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78226366
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef PowerAdmin het volgende:
Die linkse d66
Wat?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:11:40 #150
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78226395
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat nu ze eindelijk uit het dal van zichzelf bijna op moeten heffen gekropen zijn, ze ZO dom zouden zijn?
Nee, daarom geloof ik ook niet dat Pechtold het CDA uitsluit, de man is een goed politicus, veel beter dan Dittrich.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')