quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Een TON-SGP-PvdD-CU-SP-VVD-PVV-PvdA-kabinet.
alsof je dat kunt vergelijken. Wilders heeft zn zaakjes iprima voor elkaar en zal pas in een kabinet stappen als hij de juiste bewindslieden heeft. Hij zal wel wat water bij de wijn moeten doen voor andere mogelijke partners (ik zie hier alleen cda en vvd) hem 'lusten'quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de PVV een extreem rechtse partij is die wezenlijk anders denkt over mensenrechten en godsdienstvrijheid dan VVD en CDA. Daarnaast is het ook een beweging vol volstrekte idioten waarvan je op voorhand weet dat er niet mee te regeren valt. Heb je het LPF debacle indertijd gemist?
dit is wel een serieuze mogelijkheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:16 schreef Wilskracht het volgende:
Ik denk dat CDA D66 en VVD het gaat worden.
Moeten ze nog wel 7 zetels in de peiling stijgen.
wilders zelf wel, andere PVV-ers in de kamer heb ik nog nooit op iets fatsoelijks/intelligents kunnen betrappen. nu hij aan de kant staat is dat te handhaven maar owee als er echt verantwoordeljkhedi ged4ragen moet gaan wordenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
alsof je dat kunt vergelijken. Wilders heeft zn zaakjes iprima voor elkaar en zal pas in een kabinet stappen als hij de juiste bewindslieden heeft. Hij zal wel wat water bij de wijn moeten doen voor andere mogelijke partners (ik zie hier alleen cda en vvd) hem 'lusten'
Wilders heeft zelfs zelfs geen leden in zijn clubje. Alles moet drijven op zijn ego en dat is gewoon een te beperkte basis. Je ziet dat alles ad hoc geregeld wordt en dat breekt je op een gegeven moment op. Zodra er dan ministers moeten komen die zelfstandig beslissingen moeten en zullen nemen is hij de controle kwijt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
LPF was een ramp omdat het binnen een paar maanden uit de grond gestampt werd en er daardoor weinig organisatie was. Toen Fortuyn vermoord was, wist niemand, zelfs de leden van de LPF niet, wat ze met de partij aanmoesten.
Wilders pakt het wat dat betreft veel tactvoller aan wat dat betreft.
Ja dat kan je prima vergelijken. Het zijn beide volkspopulistische partijen waarbij bij de PVV de buitenlandershaat nog wat prominenter naar voren komt. Dat soort partijen trekt een bepaald slag volk aan dat niet zo heel geschikt is wanneer er beslissingen genomen moeten worden in de echte wereld.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
alsof je dat kunt vergelijken. Wilders heeft zn zaakjes iprima voor elkaar en zal pas in een kabinet stappen als hij de juiste bewindslieden heeft. Hij zal wel wat water bij de wijn moeten doen voor andere mogelijke partners (ik zie hier alleen cda en vvd) hem 'lusten'
Nee.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:45 schreef Bierie het volgende:
Zou PvDD, D66, TON, VVD geen meerderheid kunnen opleveren?
Don't think so. Ze gaan samen nooit voldoende stemmen krijgen maar ik kan eigenlijk alleen een combinatie VVD, D66 en Partij voor de Dieren bedenken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:16 schreef Wilskracht het volgende:
Ik denk dat CDA D66 en VVD het gaat worden.
Moeten ze nog wel 7 zetels in de peiling stijgen.
quote:
Omdat D66 het CDA uitsluit. Inderdaad, CDA + VVD + PVV gaat 'm niet worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:02 schreef Wilskracht het volgende:
Waarom niet?
D66 sluit PVV uit.
Het is maar de vraag of CDA,VVD en de PVV er samen uitkomen?
[..]
Ach, dat riepen ze ook allemaal over de LPF, en uiteindelijk was er genoeg pluchegeilheid om er wel mee te willen regeren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:55 schreef Bierie het volgende:
[..]
Grote vraag blijft dan staan. Wie wilt er dan wel met de PVV regeren? Volgens mij helemaal niemand
True. That 's what I said already.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:05 schreef Klummie het volgende:
Het wordt idd een puinhoop zo. Zowel CDA, PvdA, VVD en SP gaan zware verliezen lijden. GL, PVV en D'66 worden de winnaars. Nee, het zal echt allemaal strategisch moeten in het stemhokje, anders krijgen we echt Belgische toestanden.
Inderdaad. En stemmen op PVV (bijv.) vanwege onderbuikgevoelens. PVV, SP en GL zijn typische protestbewegingen. Totaal niet constructief.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:05 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ach, dat riepen ze ook allemaal over de LPF, en uiteindelijk was er genoeg pluchegeilheid om er wel mee te willen regeren.
Niet dat ik denk dat de PVV wel wat kan waarmaken, maar kennelijk hebben we niets geleerd van het LPF-debacle en zijn er nog steeds mensen die denken dat het met Fortuyn zelf wel een succes geworden was, en die rol moet Wilders dan nu gaan spelen, maar ik denk dat de LPF ook met Fortuyn wel ten onder was gegaan, zoals de PVV dat ook zal doen als ze moeten regeren.
Ook al zouden ze wel een meerderheid halen, dan nog gaat het geen van beide combinaties worden. Deze partijen willen niet met elkaar regeren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:07 schreef El_Matador het volgende:
CDA-PVV-VVD wordt de eerste poging
CDA-VVD-D66 de volgende
En beide zullen geen meerderheid halen (PVV wordt overschat in de peilingen; ik zou gaan stemmen op en ik ga daadwerkelijk stemmen op zijn 2 heel verschillende dingen).
Daar hebben ze van geleerd. En daarom gaat het geen tweede keer gebeuren.quote:
Je denkt toch niet dat nu ze eindelijk uit het dal van zichzelf bijna op moeten heffen gekropen zijn, ze ZO dom zouden zijn?quote:
Ah, hier is het Engelse topic.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:06 schreef Barca het volgende:
True. That 's what I said already.
Nee, daarom geloof ik ook niet dat Pechtold het CDA uitsluit, de man is een goed politicus, veel beter dan Dittrich.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat nu ze eindelijk uit het dal van zichzelf bijna op moeten heffen gekropen zijn, ze ZO dom zouden zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |