Jij bent lekker op de hoogte, dat kabinet viel gewoon en dus kwamen er nieuwe verkiezingen, niet omdat er niet geformeerd kon worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan gaan we weer opnieuw stemmen. Zie eerste kabinet-Balkie.
Waarschijnlijk wel de meest logische combinatie. Het is alleen de vraag of Wilders als PM acceptabel is voor VVD en CDA.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:47 schreef Caesu het volgende:
[..]
een paar zetels erbij en cda-vvd-pvv is mogelijk.
Want het gaat zo goed met de (vanaf vandaag ex-)regerende partijen in Nederland? We pompen geld in zaken waar we geen klote op vooruit gaan en worden steeds meer een Big Brother staat. En maar kopjes thee drinken natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:49 schreef Barca het volgende:
[..]
Mee eens. En,dat vind ik erg irritant.
als CDA de grootste wordt dan wordt Verhagen wel PM.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel de meest logische combinatie. Het is alleen de vraag of Wilders als PM acceptabel is voor VVD en CDA.
Grote vraag blijft dan staan. Wie wilt er dan wel met de PVV regeren? Volgens mij helemaal niemandquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:53 schreef Barca het volgende:
Denk niet dat VVD en CDA met de PVV willen regeren.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:53 schreef Barca het volgende:
Denk niet dat VVD en CDA met de PVV willen regeren.
Nee, het gaat zeker niet goed. Maar dat er zo verdeeld wordt gestemd is een heel slechte zaak. Zeker als er wordt gestemd op extremisten. Zowel links, rechts als religieus.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Want het gaat zo goed met de (vanaf vandaag ex-)regerende partijen in Nederland? We pompen geld in zaken waar we geen klote op vooruit gaan en worden steeds meer een Big Brother staat. En maar kopjes thee drinken natuurlijk.
Logisch dat steeds meer voor de oppositiepartijen gestemd wordt
Inderdaad. Nou ja, misschien TON.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:55 schreef Bierie het volgende:
[..]
Grote vraag blijft dan staan. Wie wilt er dan wel met de PVV regeren? Volgens mij helemaal niemand
Te veel meingsverschillen, Wilders is te extreem is hun ogen (lees: er valt niet met hem samen te werken).quote:
Omdat de PVV een extreem rechtse partij is die wezenlijk anders denkt over mensenrechten en godsdienstvrijheid dan VVD en CDA. Daarnaast is het ook een beweging vol volstrekte idioten waarvan je op voorhand weet dat er niet mee te regeren valt. Heb je het LPF debacle indertijd gemist?quote:
Als het kan, doen ze het.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de PVV een extreem rechtse partij is die wezenlijk anders denkt over mensenrechten en godsdienstvrijheid dan VVD en CDA. Daarnaast is het ook een beweging vol volstrekte idioten waarvan je op voorhand weet dat er niet mee te regeren valt. Heb je het LPF debacle indertijd gemist?
Probleem is dat je buiten de VVD en D66 weinig keuze hebt om te stemmen op de, volgens jou, niet-extremisten. (ik vind Wilders en Kant geen extremisten, maar daar valt over te twisten. Ook ga ik ervan uit dat je niet op CDA, PVDA en CU gaat stemmen na dit gestuntel)quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:56 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee, het gaat zeker niet goed. Maar dat er zo verdeeld wordt gestemd is een heel slechte zaak. Zeker als er wordt gestemd op extremisten. Zowel links, rechts als religieus.
[..]
Inderdaad. Nou ja, misschien TON.
Maar wat stel je voor dan als alternatief? Dat mensen maar weer op CDA, PvDA etc stemt? Lijkt mij dan ook weer niet handig. Oftewel een impassequote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:56 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee, het gaat zeker niet goed. Maar dat er zo verdeeld wordt gestemd is een heel slechte zaak. Zeker als er wordt gestemd op extremisten. Zowel links, rechts als religieus.
[..]
Inderdaad. Nou ja, misschien TON.
LPF was een ramp omdat het binnen een paar maanden uit de grond gestampt werd en er daardoor weinig organisatie was. Toen Fortuyn vermoord was, wist niemand, zelfs de leden van de LPF niet, wat ze met de partij aanmoesten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de PVV een extreem rechtse partij is die wezenlijk anders denkt over mensenrechten en godsdienstvrijheid dan VVD en CDA. Daarnaast is het ook een beweging vol volstrekte idioten waarvan je op voorhand weet dat er niet mee te regeren valt. Heb je het LPF debacle indertijd gemist?
Dat dacht (en hoopte) ik ook van de fluwelen homomeppers van de CU.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:55 schreef Bierie het volgende:
[..]
Grote vraag blijft dan staan. Wie wilt er dan wel met de PVV regeren? Volgens mij helemaal niemand
Werkelijk waar. Dat lijkt mij ideaalquote:
Krijgt wat standpunten betreft mijn voorkeur, als je het juist combineert iig. Zal in de praktijk denk ik niet veel goeds zijn ben ik bang.quote:
Een minderheidskabinet.quote:
Dat is in zoverre inderdaad een probleem omdat VVD en D66 onvoldoende stemmen halen om met zijn tweeën te kunnen regeren. Want idd GL, SP, SGP, CU, PVV en TON zijn extremisten in mijn ogen. En ja, CDA, PvdA en CU zijn gewoon losers.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Probleem is dat je buiten de VVD en D66 weinig keuze hebt om te stemmen op de, volgens jou, niet-extremisten. (ik vind Wilders en Kant geen extremisten, maar daar valt over te twisten. Ook ga ik ervan uit dat je niet op CDA, PVDA en CU gaat stemmen na dit gestuntel)
CDA en PvdA stem stel ik zeker NIET voor!En ja, daarom zei ik al herhaaldelijk: uitslag wordt een ramp. Je kan er niks van maken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:59 schreef Bierie het volgende:
[..]
Maar wat stel je voor dan als alternatief? Dat mensen maar weer op CDA, PvDA etc stemt? Lijkt mij dan ook weer niet handig. Oftewel een impasse
Dat gaat 'em echt niet worden. D66 en VVD willen echt niet regeren met PVV.quote:
Mensen moeten gaan inzien dat het weinig zin heeft om op PvdD, TON, SGP, CU en andere splinterpartijen te stemmen..quote:
En GL, SP, CDA en PvdA. De eerste twee extremistisch. De laatste twee losers.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:06 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Mensen moeten gaan inzien dat het weinig zin heeft om op PvdD, TON, SGP, CU en andere splinterpartijen te stemmen..
Wie wil er nu nog met het CDA regeren. VVD misschien, maar dat is samen 50-55 zetels. PVV is tegen een nieuwe missie in Afghanistan, Verhage heeft dit nu stiekem geprobeerd er door te drukken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:54 schreef Caesu het volgende:
[..]
als CDA de grootste wordt dan wordt Verhagen wel PM.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |