Ik ontken niet dat de privacy van personen de laatste jaren minder is geworden (lang leve de GSM bijvoorbeeld...), maar het gaat hier nu om de bodyscan en daarbij is dat (nog) niet aan de orde.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:24 schreef fs180 het volgende:
Nergens.. Je had 15 jaar terug iemand een lijste met maatregelen moeten geven die in deze tijd zijn ingevoerd, hij zal je uitlachen en voor gek verklaren. Pas wanneer je elke maatregel bij elkaar zet zie je een dalende lijn in jouw privacy en wat jij daarover te vertellen heeft. DIt alles was onmogelijk zonder id plicht of een chip in de id/paspoort. Maar die chip is er ooit gekomen en de id plicht ook. Ik vrees dan ook echt voor wat nederland nog meer verzint voordat ik vertrek.
Die dingen zijn verrekte lekker, echt. Natuurlijk is het heerlijk om binnen 3 uurtjes in Marokko te zijn. Maar wat je zelf al zegt, ook de auto heeft zij n charme.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:27 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik zal je missen in het vliegtuig. Groetjes aan de Spaanse olijvenverkopers.
Zo hoorde ik vandaag een bericht op de radio dat in Arizona, USA de staat besloten heeft te stoppen met mobiele flitscontroles. Het is namelijk inbreuk op je privacy om iemand ongevraag dop de foto te zetten, ondanks dat het voor de verkeersveiligheid is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat de privacy van personen de laatste jaren minder is geworden (lang leve de GSM bijvoorbeeld...), maar het gaat hier nu om de bodyscan en daarbij is dat (nog) niet aan de orde.
Maar er is toch geen bezwaar dat ik vermoed dat maatregelen lineair door zullen stijgen en ooit een gevaar kunnen vormen. Je hebt volkomen gelijk hoor, zover is het nog niet, maar als het wel zover komt ben je toch al te laat..quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat de privacy van personen de laatste jaren minder is geworden (lang leve de GSM bijvoorbeeld...), maar het gaat hier nu om de bodyscan en daarbij is dat (nog) niet aan de orde.
Ja. Maar om de moslims nou de schuld te geven, moslims zijn geen aanleiding maar een excuus.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:28 schreef Picchia het volgende:
In feite ligt de schuld bij de radicale Moslims dat ze dit soort maatregelen noodzakelijk maken, de paranoïde Amerikanen die dit van ons eisen en onze slaafse overheid en waardeloze kabinet dat ze hier aan meewerken.
Er wordt aan alle kanten getrokken aan onze privacy.
Je bent volgens mij de 4e. Tijd voor een onderzoek, qua kosten en baten. Hoeveel geld zullen we mislopen door moslims te weren? Niet alleen de turken dus maar ook half afrikaquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:34 schreef Modus het volgende:
De grap is vast al gemaakt maar dat moslims dan niet meer gaan vliegen is voor iedereen beter natuurlijk..
Maar wat rechtvaardigt dan de angst dat er (ooit) een gevaar voor je privacy komt?quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar er is toch geen bezwaar dat ik vermoed dat maatregelen lineair door zullen stijgen en ooit een gevaar kunnen vormen. Je hebt volkomen gelijk hoor, zover is het nog niet, maar als het wel zover komt ben je toch al te laat..
Een excuus waarvoor? Deze maatregelen dienen geen ander doel dan 'veiligheid' bieden tegen Moslims.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ja. Maar om de moslims nou de schuld te geven, moslims zijn geen aanleiding maar een excuus.
Voor mij: niets. Voor mij is de grens snel bereikt. En ik neem totaal geen aanstoot aan sensationele nieuwsberichten, te relatief en afhankelijk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar wat rechtvaardigt dan de angst dat er (ooit) een gevaar voor je privacy komt?
Binnenkort gaan we hoogstwaarschijnlijk rekeningrijden met een kastje in je auto waarmee je overal te volgen bent. Er zullen maar weinig mensen zijn die om die reden de deur uit zullen doen...
Heeft ook zijn nadeel, bijvoorbeeld dat politie op zich niets te zeggen heeft, terwijl je daar gewoon onder schot gehouden wordt. Moet me nog steeds verdiepen in hun wetgeving, komt er alleen niet van, is aardig wat stofquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zo hoorde ik vandaag een bericht op de radio dat in Arizona, USA de staat besloten heeft te stoppen met mobiele flitscontroles. Het is namelijk inbreuk op je privacy om iemand ongevraag dop de foto te zetten, ondanks dat het voor de verkeersveiligheid is.
Op sommige punten waardeer ik de US wel qua privacy. Je bent nog nèt iets anoniemer dan in Nederland.
Echt waar?quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Een excuus waarvoor? Deze maatregelen dienen geen ander doel dan 'veiligheid' bieden tegen Moslims.
Het tegendeel wordt bewezen als er weer een vliegtuig een gebouw in vliegt, opgeblazen of gekaapt wordt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:41 schreef fs180 het volgende:
[..]
Voor mij: niets. Voor mij is de grens snel bereikt. En ik neem totaal geen aanstoot aan sensationele nieuwsberichten, te relatief en afhankelijk.
Als ik vermomd over straat wil lopen, verkleed als ninja, inc wapens, moet dat kunnen. Doe ik wat mis is het wat anders, mag je er prima de me () opaf sturen. Maar onschuldig tot tegendeel is bewezen!
De politie mag natuurlijk gewoon aan de kant gaan staan en jou stopzetten. Alleen een camera neerzetten en foto's maken mag dan niet meer.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:41 schreef fs180 het volgende:
Heeft ook zijn nadeel, bijvoorbeeld dat politie op zich niets te zeggen heeft, terwijl je daar gewoon onder schot gehouden wordt. Moet me nog steeds verdiepen in hun wetgeving, komt er alleen niet van, is aardig wat stof
quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Een excuus waarvoor? Deze maatregelen dienen geen ander doel dan 'veiligheid' bieden tegen Moslims.
En dat willen we natuurlijk niet hebben!quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
Het feit dat heel de westerse wereld in zn reet wordt geneukt door deze maatregel wordt even vergeten.
Welnee. Deze maatregelen dienen geen ander doel dan controle en gesuggereerde veiligheid bieden tegen iedereen. Maar dat werkt dus niet goed en beperkt vooral de vrijheid en veiligheid van de burgers.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er geen vliegtuig ontploft -> 300 doden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar die bodyscan wordt toch gewoon keihard in zijn iele gezichtje uitgelachen als een terrorist zich tot ontploffing breng vóór de scan?²
Elke vorm beveiligingscheck is dan niet meer nodig, die eikel is immers het vliegtuig niet in gekomen en heeft daar geen schade aan kunnen richtenquote:Op donderdag 18 februari 2010 01:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar die bodyscan wordt toch gewoon keihard in zijn iele gezichtje uitgelachen als een terrorist zich tot ontploffing breng vóór de scan?²
bronquote:Moslima's weigeren bodyscan en mogen niet op vliegtuig
Op de luchthaven van Manchester weigerden twee moslima's om door de bodyscanner te gaan omwille van religieuze en medische redenenen. Dit zijn wellicht de allereerste passagiers die van het vliegtuig geweerd worden omdat ze het vertikten om de doorgedreven controle van de lichaamsscanners te ondergaan.
De vrouwelijke passagiers hadden tickets voor een vlucht naar Islamabad in Pakistan en werden louter toevallig uit de rij wachtenden gepikt om door de bodyscanner te passeren. De vrouwen werden op voorhand ingelicht dat een weigering gelijk zou staan met een vliegverbod. Toch hielden de twee moslima's voet bij stuk. Eén vrouw haalde religieuze redenen aan en de andere had medische bezwaren omdat ze beweerde last te hebben van een ontsteking.
Sinds de ingebruikname van het nieuwe controleapparaat op de luchthaven van Manchester zijn al 15.000 passagiers zonder enig probleem door de bodyscanner gegaan. (hlnsydney/kve)
Beide non-redenen en dus terecht geweigerd...quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:37 schreef Mylene het volgende:
Eén vrouw haalde religieuze redenen aan en de andere had medische bezwaren omdat ze beweerde last te hebben van een ontsteking.
Als je je eigen bekrompen interpretatie van je religie belangrijker vindt dan veiligheid in het vliegtuig, blijf je toch lekker thuis?quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:25 schreef misteriks het volgende:
Geen bodyscan voor moslimvrouwen.
De FCNA (Fiqh Council of North America) bestaat uit moslimgeleerden die uitspraken doet over de sharia: het islamitisch recht. De recentste uitspraak van de FCNA wekt verbazing: moslims mogen niet door de lichaamsscanners die op vliegvelden worden ingezet om aanslagen te voorkomen. Ook Nederlandse moslims zijn onrust over de nieuwe lichaamsscanners. Abdulmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad: "Het is het gesprek van de dag en leeft heel erg onder onze achterban. Moslims willen niet dat hun vrouwen en dochters door de scan gaan. Moslims overwegen om niet meer te vliegen en gewoon met de auto te gaan". Een woordvoerder van de eenheid Terrorismebestrijding is kordaat: "Dit is niet ons probleem, wie moeite heeft met de scan hoeft er niet door. Men kan er steeds voor kiezen om zich te laten fouilleren". Volgens de Koran mogen mannen en vrouwen elkaars lichaam nu eenmaal niet naakt zien.
Ook in het Verenigd Koninkrijk zijn moslims niet mals voor de bodyscan. Hier zegt men onomwonden dat de reacties verschrikkelijk zullen zijn. Geen enkele gelovige moslim zal ooit verdragen dat een ongelovige zijn vrouw of dochter naakt ziet. Ook verenigingen die zich inzetten tegen eender welke pedofiele inmenging zweren het gebruik bij -18 jarigen af. Het nemen, kijken naar of bewaren van naaktbeelden van minderjarigen is volgens hen in elk geval verboden. Dat dit ook het verbod van eender welk medisch onderzoek inhoud, gaat aan deze heren voorbij. Het ziet er naar uit dat alle soorten fanatici zich de komende jaren heel hevig in de strijd tegen de bodyscan zullen gooien, zo ook in Israël. Daar zijn moslims en joden het voor één keer met elkaar eens. Blijkbaar gaat deze discussie voorbij aan de vraag: waarom zijn bodyscanners in godsnaam ingevoerd? Juist, om te beletten dat dit soort religieuze fanatici sterven om zo snel mogelijk bij hun 70 maagden in het hiernamaals te zijn.
Dit bericht is te vinden in tal van Belgische media, maar ik vind er geen terug in Nederland![]()
En wat vinden we hier van ? TS's mening is dat die moslimvrouwen dan maar thuis moeten blijven
Het vliegveld opblazen ipv het vliegtuig.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:48 schreef crrrN het volgende:
Leuk dat het blijkt te werken. Ben benieuwd hoe de extremisten weer hier iets omheen verzinnen.
Moslims blazen geen vliegvelden/-tuigen op. Dat doen alleen niet-moslims.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het vliegveld opblazen ipv het vliegtuig.
Ik snap sowieso niet wat die fetisj is van het opblazen van een vliegtuig. Met een vliegveld ben je veel effectieverquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het vliegveld opblazen ipv het vliegtuig.
Dan is de af te leggen afstand naar Allah kleiner.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:53 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat die fetisj is van het opblazen van een vliegtuig. Met een vliegveld ben je veel effectiever
Extremisten Torero, die kennen ze ook in jouw geliefde Spanje.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan is de af te leggen afstand naar Allah kleiner.![]()
Oh nee, Torero, moslims blazen GEEN vliegtuigen op. Dat zijn allemaal NIET-moslims die dat doen dan wel van plan waren te doen.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan is de af te leggen afstand naar Allah kleiner.![]()
kijk om 9 uur 's ochtends eens voor de paspoort /baggage controle op schiphol, daar staan ook 1000 mensen in de rij...quote:Op donderdag 18 februari 2010 02:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er geen vliegtuig ontploft -> 300 doden.
MOSLIM-EXTREMISTEN. Inderdaad.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Extremisten Torero, die kennen ze ook in jouw geliefde Spanje.
Hey tot kijkquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:56 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]!
!
Ik heb het licht gezien.
* EchoAlpha gaat zijn broodtrommel en explosieven inpakken![]()
![]()
Maar die krijg je niet allemaal dood met een bommetje. Met een bommetje krijg je in de lucht wel 300 man dood, en met een beetje geluk ook nog een p;aar op de grond.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:58 schreef Re het volgende:
[..]
kijk om 9 uur 's ochtends eens voor de paspoort /baggage controle op schiphol, daar staan ook 1000 mensen in de rij...
denk je dat het doel is zoveel mogelijk slachtoffers te maken of gewoon chaos en angst te creeeren... ik denk dat laatste...quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Maar die krijg je niet allemaal dood met een bommetje. Met een bommetje krijg je in de lucht wel 300 man dood, en met een beetje geluk ook nog een p;aar op de grond.
Geile hoer!quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:36 schreef woozi het volgende:
[ afbeelding ]
omfg ze maken hier ook echt een probleem van
ach kom op , reden wegnemen bij deze gasten ?quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Die bodyscanner gaat geen terrorist extra tegen houden hoor. Alsof er voor 9/11 geen goede veiligheidsmaatregelen bestonden.... Wil je veiliger vliegen dan dien je de reden voor een terroristische aanslag weg te nemen. Dat doen we niet dus moet je dit soort risico's gewoon incalculeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |