Bronquote:Ik heb een jaar of twintig geleden heel veel over aids geschreven. Tientallen artikelen in Elsevier en twee boeken. In die tijd heb ik ooit geponeerd dat de anus niet ontworpen was voor seks. Die opmerking werd me niet in dank afgenomen in COC-kringen.
Dat zal me worst zijn. Zoals de vaste lezers van mijn stukken in Elsevier en mijn blogs weten, is schelden pokon voor mij. Hoe meer mensen mij beschuldigen dat ik een farmahoer ben, hoe meer zin ik krijg om de positieve kanten van geneesmiddelen en vaccins te belichten. Hoe meer mensen mopperen dat ik de wetenschappelijke consensus over het klimaat niet respecteer, hoe meer zin ik krijg om die zogenaamde overeenstemming onderuit te schoffelen.
Waarheid
Ik wantrouw consensussen en modieuze opvattingen. Ik ben bovendien niet in dienst van een politieke partij of van een politieke organisatie, ik ben in dienst van de waarheid. Het interesseert me zelfs niet altijd wat Elsevier van een onderwerp vindt maar het gaat me alleen om de waarheid.
En dus is het heerlijk om een keer gelijk te krijgen. Dat was deze week in Keulen, op het jaarlijkse aidscongres. Ik ben sowieso gek op Keulen (u moet over een paar weken naar de kerstmarkt bij de dom gaan!), ook omdat Keulen in Duitsland ligt en in Duitsland heel veel beter is dan bij ons.
Deze week kreeg ik gelijk met die opmerking over de anus. Ik zat naar een lezing te luisteren over hiv-patiënten die tegenwoordig dankzij de farmaceutische industrie bijna even lang leven als gezonde mensen. Door de combinatie van drie verschillende medicijnen is bij veel van hen geen virus meer in het bloed aan te tonen. Maar, zo zei de onderzoeker die een lezing hield, in het slijmvlies van de anus is nog wel genetisch materiaal (RNA) van het aidsvirus aan te tonen.
Ingang
In een andere lezing werd verteld dat de typische aidsziekten zoals Kaposi aan het verdwijnen zijn. Homo’s met hiv krijgen steeds vaker gewone (niet aan aids gerelateerde) ziekten zoals hartproblemen en diabetes. Plus anuskanker. Dat stijgt als een tierelier.
Een anus is een uitgang en geen ingang. Er zijn wezenlijke verschillen tussen het inbrengen van een penis in een vagina en in een anus. Een vagina is ruimer dan een anus, ook heeft een vagina een natuurlijke smering. Soewieso is slijmvlies kwetsbaar: daarom is de kans dat een seropositieve man een seronegatieve vrouw besmet duizend maal zo groot als de kans dat een seropositieve vrouw een seronegatieve man besmet.
Homo's
Daar bovenop is het niet ondenkbaar dat het anale slijmvlies makkelijker door virussen en bacteriën wordt geïnfecteerd dan het vaginale slijmvlies. Evolutionair zou dat niet vreemd zijn want de vagina is in de loop van de afgelopen paar honderdduizend jaar vaker als ingang gebruikt dan de anus.
Even voor alle duidelijkheid, ook ik ben me ervan bewust dat de afgelopen jaren het klimaat voor homo’s in Nederland dat ooit behoorlijk goed leek, minder aangenaam is geworden, met dank aan achterlijke opvattingen uit Anatolië en het Rif-gebergte. Dus daarom voeg ik aan deze blog voor alle zekerheid (vroeger zou ik zoiets beledigend voor homo’s hebben gevonden) nog even toe dat ik het met het bovenstaande natuurlijk niet bedoel dat homo’s inferieur zouden zijn. Verre van dat.
Maar ja, die anus hè.
Eén Zhe-Devill lijkt me wel genoegquote:Op maandag 16 november 2009 22:14 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
je mag niet eens met je pielemuis in een vagina komen nadat deze in de anus is geweest, ook geen vingers die daar wat te zoeken hadden.
Dit ivm bacterieen.
Wie weet waar schimmelinfecties nog meer vandaan komen hé?
Daarbij varen over de rode zee, dan wacht je toch ff een paar dagen, een vrouw is geen vuilnisbak voor jou zaadjes hoor. Tsss..![]()
Je hebt ook altijd nog de 5 vriendjes
Vuilnisbak nee, mannenpapopvangbak: JA!quote:Op maandag 16 november 2009 22:14 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
je mag niet eens met je pielemuis in een vagina komen nadat deze in de anus is geweest, ook geen vingers die daar wat te zoeken hadden.
Dit ivm bacterieen.
Wie weet waar schimmelinfecties nog meer vandaan komen hé?
Daarbij varen over de rode zee, dan wacht je toch ff een paar dagen, een vrouw is geen vuilnisbak voor jou zaadjes hoor. Tsss..![]()
Je hebt ook altijd nog de 5 vriendjes
Ja, dat is wel een beetje een probleem: hoe ga je dit handhaven? Een bonnenquotum voor de politie instellen? Dat heeft als nevenvoordeel dat het ook het respect voor de politie verhoogt (aldus minister Ter Horst).quote:Op maandag 16 november 2009 22:28 schreef Hogeland het volgende:
voor natuurlijk![]()
bring in the anus-recherche
hoe ga je dit handhaven: NIET!quote:Op maandag 16 november 2009 23:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een beetje een probleem: hoe ga je dit handhaven? Een bonnenquotum voor de politie instellen? Dat heeft als nevenvoordeel dat het ook het respect voor de politie verhoogt (aldus minister Ter Horst).
Maar is dat niet juist enorm asociaal? Je steekt je kop in het zand, en kijkt weg voor de gevaren die er weldegelijk zijn. Mochten die gevaren zich verwezenlijken, dan wentel je de kosten o.a. op mij af. Dat laatste maakt dat ik hier toch wel iets over mag zeggen?quote:Op maandag 16 november 2009 23:18 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
hoe ga je dit handhaven: NIET!
FOK OFF met je anuscontrole! niemand gaat mijn anus controleren en ik steek m'n lul waar ik wil, en als ik me wil laten neuken, wat ik niet van plan was eigenlijk, dan doe ik dat lekker
WTF are you for real dude?quote:Op maandag 16 november 2009 23:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Maar is dat niet juist enorm asociaal? Je steekt je kop in het zand, en kijkt weg voor de gevaren die er weldegelijk zijn. Mochten die gevaren zich verwezenlijken, dan wentel je de kosten o.a. op mij af. Dat laatste maakt dat ik hier toch wel iets over mag zeggen?
Van mij mag je, maar dan moet je ook alle schade zelf betalen. Gezien Nederland daar veel te 'sociaal' voor is, pleit ik ervoor dan maar de gevaarlijke daad zelf te verbieden. En: ik vraag je helemaal niet celibatair te leven: je kunt toch ook andere dingen samen doen dan alleen anaal penetreren? Dat is pas een bekrompen gedachte.quote:Op maandag 16 november 2009 23:36 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
WTF are you for real dude?welke kosten reken ik op jou af? er bestaan dingen die condooms heten, als iedereendie nou gewoon eens gebuikt en stopt met het hebben van onbeschermde sex is het hele probleem dat HIV heet over een eeuw uit de wereld verholpen.
en daarbij, als ik een vriend zou hebben zou ik daar niet mee mogen neuken vanwege jou? en dat noemt mij asociaal. och rot toch op man, wat een bullshit! ik ga echt geen celibaat leven leiden
En jij doet helemaal niets wat kosten voor de samenleving kan veroorzaken?quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Van mij mag je, maar dan moet je ook alle schade zelf betalen. Gezien Nederland daar veel te 'sociaal' voor is, pleit ik ervoor dan maar de gevaarlijke daad zelf te verbieden. En: ik vraag je helemaal niet celibatair te leven: je kunt toch ook andere dingen samen doen dan alleen anaal penetreren? Dat is pas een bekrompen gedachte.
Hoe denk jij zo'n belachelijk verbod te kunnen handhaven?quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Van mij mag je, maar dan moet je ook alle schade zelf betalen. Gezien Nederland daar veel te 'sociaal' voor is, pleit ik ervoor dan maar de gevaarlijke daad zelf te verbieden. En: ik vraag je helemaal niet celibatair te leven: je kunt toch ook andere dingen samen doen dan alleen anaal penetreren? Dat is pas een bekrompen gedachte.
Jawel, maar de anus is gewoon helemaal nooit bedoeld als ingang. Anale seks is dus overbodig, en gezien het gevaarlijk is, is een verbod helemaal niet zo raar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:12 schreef Johnny-V het volgende:
[..]
En jij doet helemaal niets wat kosten voor de samenleving kan veroorzaken?
Dat is aan de politiek, die vinden vast wel een oplossing.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:18 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hoe denk jij zo'n belachelijk verbod te kunnen handhaven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |