Roel_Jewel | maandag 15 februari 2010 @ 10:00 |
![]() http://www.deredactie.be/(...)15_Passagierstreinen quote:Extra Journaal @ VRT quote: | |
Felixa | maandag 15 februari 2010 @ 10:01 |
Oei. ![]() | |
Tourniquet | maandag 15 februari 2010 @ 10:02 |
Ziet er niet best uit... | |
Felixa | maandag 15 februari 2010 @ 10:06 |
Twitter:quote: | |
#ANONIEM | maandag 15 februari 2010 @ 10:07 |
Bizar | |
RemcoDelft | maandag 15 februari 2010 @ 10:10 |
Erg knullig, voor spoorwegen die maanden vantevoren weten welke trein wanneer waar rijdt... | |
Juzme | maandag 15 februari 2010 @ 10:11 |
Verschrikkelijk zeg. Het lijkt wel een rampenjaar voor België te worden zo. | |
Blik | maandag 15 februari 2010 @ 10:14 |
heftig zeg als het inderdaad 20 doden zijn... | |
Frutsel | maandag 15 februari 2010 @ 10:15 |
quote:Jezus zeg... | |
DX11 | maandag 15 februari 2010 @ 10:16 |
quote:Wordt 10:30 [ Bericht 0% gewijzigd door DX11 op 15-02-2010 10:24:48 ] | |
JeMoeder | maandag 15 februari 2010 @ 10:16 |
quote:Wat een opmerking zeg. Het is niets voor niets een ongeluk. Denk eens na. | |
IkWilbert | maandag 15 februari 2010 @ 10:20 |
wow, heftig dit. Even volgen... | |
RemcoDelft | maandag 15 februari 2010 @ 10:21 |
quote:Die dingen rijden op rails, hebben (als het goed is) diverse beveiligingen, en (als het goed is) een oplettende machinist. Ongelukken zijn dus in principe volstrekt onnodig. | |
Miam | maandag 15 februari 2010 @ 10:24 |
wat heftig allemaal zeg.. ![]() ![]() | |
IkWilbert | maandag 15 februari 2010 @ 10:25 |
http://twitpic.com/13dg9r http://twitpic.com/13dg8u http://twitpic.com/13dg7z http://twitpic.com/13dg69 Posted on February 15, 2010 by cdrik, http://twitpic.com/photos/cdrik | |
Juzme | maandag 15 februari 2010 @ 10:26 |
quote:Even offtopic, maar ongelukken zijn in principe toch altijd volstrekt onnodig... | |
Bruce117 | maandag 15 februari 2010 @ 10:27 |
Heftig. Om 10:30 extra journaal op één. | |
marcb1974 | maandag 15 februari 2010 @ 10:28 |
Shit, maar dit was el goed raak ![]() | |
RemcoDelft | maandag 15 februari 2010 @ 10:29 |
quote:Als het voorkomen had kunnen worden wel. Dat geldt voor de meeste verkeersongelukken, maar bij spoorwegen verwacht ik meer planning en geautomatiseerde beveiligingssystemen. | |
Felixa | maandag 15 februari 2010 @ 10:30 |
Livestream: http://www.deredactie.be/(...)/livestream/1.504457 | |
JuiceJuice | maandag 15 februari 2010 @ 10:31 |
Jezus. | |
CartWOman | maandag 15 februari 2010 @ 10:31 |
![]() | |
MrJones | maandag 15 februari 2010 @ 10:37 |
quote:Die Belgen hadden er maar liefst drie minuten voor over. En dan nu de Olympische Spelen! ![]() | |
ShaoliN | maandag 15 februari 2010 @ 10:37 |
Sjezus, aardige klapper. Belgie is logistiek ook zo'n godvergetens ontwikkelingsland. | |
TommyGun | maandag 15 februari 2010 @ 10:38 |
quote:Ja? | |
El_jefe07 | maandag 15 februari 2010 @ 10:38 |
quote:Vaag joh, in Nederland zou de NOS nu wel continue gaan uitzenden, geen nieuws is ook nieuws. In Belgie blijkbaar niet. | |
TommyGun | maandag 15 februari 2010 @ 10:38 |
quote:Inderdaad ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 februari 2010 @ 10:38 |
quote:Je verwacht het, dus eigenlijk weet je er niets van. Geen enkel beveiligingssysteem is 100% waterdicht. En met een remweg van 1000+ meter kan je als machinist nog zo oplettend zijn, daar heb je weinig meer aan als er een trein op je afkomt. Daarnaast is het natuurlijk erg makkelijk om zo op de zaken vooruit te lopen. Niemand weet nog wat er precies gebeurd is. | |
IkWilbert | maandag 15 februari 2010 @ 10:39 |
Ach, de eerste berichten van de vuurwerkramp in Enschede waren ook niet meer dan een paar minuten. | |
Kleffe_Dop | maandag 15 februari 2010 @ 10:40 |
quote:Het zou zo maar kunnen zijn dat de Belgische publieke omroep niet de expertise heeft om er een direct live uitzending van te maken. Het is niet de NOS... RTL-Z is nu ook live. | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 februari 2010 @ 10:46 |
quote:Bij CNN was het ook Breaking News. | |
Netsplitter | maandag 15 februari 2010 @ 10:49 |
quote:De beste kapiteins staan aan wal. | |
mouzzer | maandag 15 februari 2010 @ 10:55 |
Eerste beelden: http://www.deredactie.be/(...)tips/2.9186/1.716826 | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 februari 2010 @ 10:57 |
Nu ook live beelden op EuroNews. | |
Arcee | maandag 15 februari 2010 @ 11:01 |
Zo hé... ![]() | |
Re | maandag 15 februari 2010 @ 11:02 |
heftig... | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 11:05 |
triest. een van de redenen dat ik altijd in het midden van de trein wil zitten. | |
TommyGun | maandag 15 februari 2010 @ 11:06 |
quote:Inderdaad! | |
paddy | maandag 15 februari 2010 @ 11:06 |
Erg ![]() | |
Felixa | maandag 15 februari 2010 @ 11:06 |
Dodental bijgesteld naar 10. | |
Blistering | maandag 15 februari 2010 @ 11:11 |
Dodental onzeker volgens RTL. Wel vreselijk dit ![]() | |
Lkw | maandag 15 februari 2010 @ 11:13 |
quote:Ja, als het goed is. Maar dat is het niet altijd he, we leven niet in een ideale wereld. | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 11:15 |
quote:Nu zeggen ze 10. | |
8108139dpths | maandag 15 februari 2010 @ 11:15 |
![]() ![]() | |
marcb1974 | maandag 15 februari 2010 @ 11:17 |
quote:En bij andere treinongelukken zijn nou juist de voorste rijstellen er goed afgekomen. | |
TommyGun | maandag 15 februari 2010 @ 11:20 |
quote:Daar botste de trein zeker achterop? | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 11:22 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_Pécrot Hoop niet dat het weer door oa taalproblemen komt. | |
Lkw | maandag 15 februari 2010 @ 11:22 |
quote:Daarom ga ik altijd daar zitten waar de meeste ruimte is. Als het je tijd is, is het je tijd. Daar doe je niet al teveel aan. | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 11:23 |
Het Nederlandse nieuws besteedt er meer aandacht aan dan het Belgische nieuws. | |
marcb1974 | maandag 15 februari 2010 @ 11:24 |
quote:Dat. Of er ontspoorden treinstellen niet direct aan het begin. | |
XcUZ_Me | maandag 15 februari 2010 @ 11:24 |
Dat ziet er niet best uit ![]() | |
trancethrust | maandag 15 februari 2010 @ 11:32 |
quote:In Belgie hebben ze blijkbaar wel normale prioriteiten. Geen nieuw nieuws is, zoals er ook staat, gewoon niet nieuws. Beter onderbreken ze gewoon wat als er wel wat nieuws gebeurt / is ontdekt. Verder natuurlijk wel een tragisch ongeval. | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 11:32 |
quote:vandaar dat ik in het midden wil zitten. | |
JoeThePlumber | maandag 15 februari 2010 @ 11:34 |
Net gehoord, minstens 11 tot 25 doden... | |
Fortune_Cookie | maandag 15 februari 2010 @ 11:34 |
quote:allez, maar zoalstis kenne moar twee mense ploatsneme op den banken'eh? | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 11:47 |
update gs heeft het over 25 doden. | |
Fredo55 | maandag 15 februari 2010 @ 11:50 |
Straks maar eens naar het 12u journaal kijken, ben net wakker. | |
Frederic | maandag 15 februari 2010 @ 11:52 |
quote:'Het is niet de NOS' ![]() ![]() | |
Hetiszover | maandag 15 februari 2010 @ 11:55 |
De NOS is ook niet alles vind ik nu. CNN is er ook goed bij trouwens ![]() | |
raptorix | maandag 15 februari 2010 @ 11:57 |
HLN heeft het al over 25 doden: http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-in-Buizingen.dhtml | |
CherryLips | maandag 15 februari 2010 @ 12:01 |
jezus ![]() | |
Lkw | maandag 15 februari 2010 @ 12:05 |
quote:Tja, dat is hun business he. Gladjes geproduceerde sensatie die zoveel mogelijk mensen aanspreekt. Dan verkopen de reclameblokken goed. Zonder breaking news geen brood op de plank. Maar ze zijn altijd wel erg snel idd. | |
Roel_Jewel | maandag 15 februari 2010 @ 12:06 |
quote:Yup, triest ![]() ![]() | |
Frederic | maandag 15 februari 2010 @ 12:13 |
quote:Het valt mij wel altijd op hoe traag CNN nieuwe beelden doorkrijgt. Terwijl de Belgische zenders (RTL, RTBF, VTM) allemaal continu nieuwere beelden uitzenden, laat CNN nog steeds de paar minuten allereerste beelden zien... Krijgen zij dat niet sneller door? | |
Hetiszover | maandag 15 februari 2010 @ 12:16 |
quote:Ander formaat? NTSC vs PAL? Rechten misschien? | |
#ANONIEM | maandag 15 februari 2010 @ 12:17 |
Heftig ![]() | |
marcb1974 | maandag 15 februari 2010 @ 12:24 |
quote:Waarvan 11 bevestigd en een verwachting tot 25 | |
Flyingdutchman | maandag 15 februari 2010 @ 12:26 |
Ongelooflijk wat een ramp, zoveel doden. Normaal lees je dat het in India ofzo gebeurt, maar nu in België ![]() | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 12:26 |
quote:dit is idd meer iets voor india of engeland (zelfde railwerkers). | |
raptorix | maandag 15 februari 2010 @ 12:27 |
quote:Allebei 3e wereld landen. | |
Estate | maandag 15 februari 2010 @ 12:50 |
De luchtfoto ziet toch wel wat ernstiger uit dan de foto's van de grond ![]() | |
Compomotive155 | maandag 15 februari 2010 @ 12:57 |
tvp. Ziet er van uit de lucht behoorlijk slecht uit . | |
Felixa | maandag 15 februari 2010 @ 12:57 |
OMG, die luchtfoto. ![]() edit: hier nog meer (lucht)foto's: http://www.hln.be/hln/nl/(...)uizingen.dhtml#photo | |
Roel_Jewel | maandag 15 februari 2010 @ 13:04 |
quote:Damn ![]() | |
RAVW | maandag 15 februari 2010 @ 13:08 |
Rip voor de mensen die het ongeluk niet over leeft hebben en veel sterkte voor de na bestanden .. hopelijk wordt de oorzaak snel bekent. | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 13:10 |
quote: | |
Lkw | maandag 15 februari 2010 @ 13:14 |
Die treinen zijn trouwens enorm bevuild met graffiti zeg. Zouden de verantwoordelijke kliederaars nou zitten te kicken op het feit dat hun hanepoten de hele wereld over gaan?![]() | |
Felixa | maandag 15 februari 2010 @ 13:19 |
Ik hoop dat ze snel bij de overige doden kunnen komen en ze kunnen identificeren; zou nu niet in de schoenen willen staan van hun familieleden/vrienden die nog geen zekerheid hebben over hun toestand ![]() | |
Sander | maandag 15 februari 2010 @ 13:23 |
quote:Zo ad hoc als ik doorgaans reis heeft waarschijnlijk niemand door dat ik met die trein onderweg was. | |
okee6 | maandag 15 februari 2010 @ 13:24 |
Dat is toch anders dan in Nederland, ze gooien meteen de werktape op televisie, waar de autoriteiten nergens op vooruit willen lopen. Ene station en francais: "hou trein ... tegen" Ander station: "Spreekt u Vlaams?" Aan de andere kant wel meteen duidelijkheid over hoe en wat. Vertraging, rood sein, taalbarriere. | |
Fortune_Cookie | maandag 15 februari 2010 @ 13:24 |
quote:Ik denk dat de meesten het wel vrij dubbel zullen vinden. Niet nu, dan later als ze groot zijn. | |
Miam | maandag 15 februari 2010 @ 13:25 |
zo, die luchtfoto's ![]() ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 15 februari 2010 @ 13:27 |
quote:Hmja idd. Zit hier nu bij Brussel, is langs spoor. Komen altijd veel treinen met veel graffiti voorbij. | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 13:28 |
quote:Dat was volgens mij in 2001 ook het probleem, de taal dus. | |
okee6 | maandag 15 februari 2010 @ 13:31 |
quote:Aangezien een bestuurder hier schijnbaar door rood licht reed, was dat (slechts) secundair. | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 13:34 |
quote:Ja okay. | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 13:41 |
Bij dit soort dingen moet ik altijd denken aan die mensen die hun familie voor de laatste keer gedag gezegd hebben. ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 15 februari 2010 @ 13:42 |
quote:Hmja, en mensen die daar nu als hulpverlener aan de slag gaan ![]() ![]() | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 13:44 |
quote:Nee dat lijkt me ook niks, dat soort werk is niet voor mij weggelegd. | |
Krantenman | maandag 15 februari 2010 @ 13:47 |
quote:Van waar heb je dat? | |
Lkw | maandag 15 februari 2010 @ 13:48 |
quote:Staat dat fragment al ergens online? quote:Of misschien al ruziënd uit elkaar gegaan zijn vanochtend, met de gedachte het vanavond wel weer goed te maken. | |
okee6 | maandag 15 februari 2010 @ 13:48 |
quote:Belgisch journaal 13 uur. | |
Felixa | maandag 15 februari 2010 @ 13:48 |
quote:Dat was net op de Belgische tv, dat ging over de treinramp in 2001. | |
okee6 | maandag 15 februari 2010 @ 13:49 |
quote:Aha excuus, dat is dan een misverstand mijnerzijds. Dan is het fout bestuurder. | |
pagadder | maandag 15 februari 2010 @ 13:49 |
quote:Klopt. Vandaag heeft een machinist een rood sein genegeerd. Taal heeft er voorlopig nog niets mee te maken. | |
Tommeke | maandag 15 februari 2010 @ 13:50 |
quote:Als het goed is inderdaad, maar een ongeluk is vaak 't gevolg van dat er niets niet goed is ![]() | |
Stuart | maandag 15 februari 2010 @ 13:51 |
Verschrikkelijk ongeluk zeg! | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 13:52 |
quote:Ja dat is nog erger. Daarom loop ik ook nooit zomaar weg als ik ruzie heb gehad met mn vriend. | |
Krantenman | maandag 15 februari 2010 @ 13:53 |
quote:Nou ja, in 2001 werd er ook een rood sein genegeerd. Vervolgens zorgden taalproblemen en slechte bereikbaarheid van de machinist voor de ramp. Het is logisch dat mensen parallellen trekken, maar laten we inderdaad maar wachten op het onderzoek. | |
misteriks | maandag 15 februari 2010 @ 14:03 |
quote:bedankt om jouw misplaatste onwetendheid en onkunde met ons te delen ![]() | |
Frederic | maandag 15 februari 2010 @ 14:32 |
quote:Maar Misteriks toch, je weet toch dat zoiets in Nederland nooit zou kunnen gebeuren? ![]() ![]() | |
Frederic | maandag 15 februari 2010 @ 14:42 |
quote:Die graffiti is idd een groot probleem, vooral dan bij de oudere treinstellen. Die oude treinstellen worden trouwens in 2011 quasi allemaal uit dienst genomen en vervangen door de 'Siemens Desiro ML'. De NMBS heeft er meer dan 300 besteld. ![]() Wellicht zijn deze nieuwe treinen ook beter uitgerust met beveiligingssystemen... [ Bericht 0% gewijzigd door Frederic op 15-02-2010 14:52:15 ] | |
Martijn_77 | maandag 15 februari 2010 @ 14:49 |
Zo die luchtfoto's ![]() Dan zie je pas echt de ravage | |
Krantenman | maandag 15 februari 2010 @ 14:56 |
quote:Wat is dat nu eigenlijk voor onzin dat die graffiti een 'groot probleem' is. Je trein gaat er echt niet beter of slechter door rijden hoor. | |
Kleffe_Dop | maandag 15 februari 2010 @ 15:00 |
quote:CNN moet gewoon betalen voor die beelden, daarom de constante herhaling. | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 15:03 |
quote:bron? zal de grafitti niet invreten in de lak? | |
Miss_MacPhisto | maandag 15 februari 2010 @ 15:05 |
quote:Ja, en door minder lak gaat een trein slechter rijden? | |
Felixa | maandag 15 februari 2010 @ 15:08 |
Net op de Belgische radio: 12 doden geborgen, aantal zal nog oplopen omdat een aantal slachtoffers nog bekneld zit. | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 15:08 |
quote:ja, denk het wel. roest. aerodynamica etc. maar laten we geen zijwegen inslaan en ons concentreren op het ongeluk. | |
Frederic | maandag 15 februari 2010 @ 15:17 |
quote:Nee, maar het geeft wel een negatieve/vuile indruk. De NMBS heeft zelfs een anti-graffiti plan, maar het is vaak dweilen met de kraan open. | |
Adolecens | maandag 15 februari 2010 @ 17:06 |
tvp.. Wat een hel daar zeg ![]() | |
nummer_zoveel | maandag 15 februari 2010 @ 17:11 |
quote:Je ziet in Nederland toch ook vaak genoeg bekliederde treintoestellen. | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 17:11 |
quote:Nog steeds? | |
nummer_zoveel | maandag 15 februari 2010 @ 17:11 |
Op nu.nl spreken ze al over zeker 18 doden. | |
Lkw | maandag 15 februari 2010 @ 17:19 |
quote:Hoorde net op Radio 1 dat men geen levenden meer verwacht te vinden. Het gaat nu om het bergen van omgekomenen. Als je een paar van die wagons bekijkt, zou je helaas verwachten dat daar nog wel wat doden uit gehaald zullen worden. | |
Lkw | maandag 15 februari 2010 @ 17:22 |
quote:Een verpauperde omgeving - of dat nu een straat is of een trein - heeft sowieso een negatieve invloed op mensen. Zowel wat betreft hun stemming als hun prestaties. Daarmee is het wel degelijk een probleem. Verder valt het natuurlijk in het niet bij wat er vanochtend gebeurd is, maar het viel me gewoon op aan de foto's. | |
Re | maandag 15 februari 2010 @ 17:23 |
quote:doden kunnen ook nog bekneld zitten.. 18 dus en counting... niet best | |
Roel_Jewel | maandag 15 februari 2010 @ 17:29 |
quote:18 is bevestigd idd. Zie ook http://www.deredactie.be/(...)15_Passagierstreinen | |
nummer_zoveel | maandag 15 februari 2010 @ 17:30 |
Toch grappig he, dat die Belgen OP de trein zitten. Zie het zo voor me. ![]() | |
Re | maandag 15 februari 2010 @ 17:30 |
quote:ik lig in een deuk hier ja... | |
Flappe-du-Pomme | maandag 15 februari 2010 @ 17:55 |
Verschrikkelijk ![]() En tegen de Belgen hier: negeer die puberale opmerkingen als "België is een derdewereldland" maar, het enige wat ze doen is een reactie uitlokken ![]() De meesten hier weten echt wel beter. | |
nummer_zoveel | maandag 15 februari 2010 @ 18:00 |
quote:Ha, ha, ik zie het zo voor me. | |
tong80 | maandag 15 februari 2010 @ 18:02 |
Grappig ![]() ![]() | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 18:08 |
quote: | |
nummer_zoveel | maandag 15 februari 2010 @ 18:11 |
quote:Ik moest er ineens aan denken omdat ik een Belgische vriend heb gehad die dat ook zei, en moest daar altijd om lachen ja. Het is vreselijk wat er gebeurd is, maar toch niet verboden om aan te denken en kon het niet laten even te vermelden. Moeten we dan de hele tijd in een grafstemming zijn? | |
Flappe-du-Pomme | maandag 15 februari 2010 @ 18:15 |
quote:Denk zelf eens na zeg. Jezus. | |
tong80 | maandag 15 februari 2010 @ 18:18 |
quote: ![]() ![]() | |
du_ke | maandag 15 februari 2010 @ 18:38 |
Stevig ongeluk ![]() | |
tong80 | maandag 15 februari 2010 @ 18:42 |
Vreselijk ook de mensen die nu nog zwaargewond in het treinstel zitten.![]() | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 18:44 |
quote:zeker met deze koude. | |
XcUZ_Me | maandag 15 februari 2010 @ 18:45 |
quote:Met een beetje pech met uitzicht op iemand die het niet heeft gered. Bah ![]() | |
Felixa | maandag 15 februari 2010 @ 18:49 |
quote:Ik hoorde vanmiddag op de Belgische radio dat alle gewonden uit de treinstellen waren gehaald. Het gaat nu alleen nog om de overledenen die bekneld zitten. | |
MevrouwHopjes83 | maandag 15 februari 2010 @ 18:49 |
quote:Vooral ook erg koud denk ik. | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 18:54 |
even een kleine pré voor iets walgelijks als een ov-chipcard. je weet dan wel sneller of iedereen uit het toestel is of niet. | |
Lkw | maandag 15 februari 2010 @ 18:56 |
quote:Er zit al een paar uur geen levende ziel meer in die wagons. | |
tong80 | maandag 15 februari 2010 @ 18:58 |
quote:Ok. Had ik verkeerd begrepen. ![]() | |
Lkw | maandag 15 februari 2010 @ 19:00 |
quote:Maakt niet uit. Hoorde het toevallig een paar uur geleden op Radio 1. | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 19:02 |
en gelukkig maar. | |
katerwater | maandag 15 februari 2010 @ 19:49 |
Iemand op mijn werk moest die trein nemen. Maar die kwam niet, dus nam hij de auto. Hij mag van geluk spreken! Hij heeft de hele dag aan de telefoon gehangen om iedereen op de bellen... | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 20:02 |
quote:raad je collega maar aan om morgen een lot van een grote loterij te kopen. | |
jorienvdherik | maandag 15 februari 2010 @ 20:07 |
Mij is altijd geleerd om nooit te voorste wagons te nemen in de trein. Hard om te zien dat het inderdaad zo is | |
Blistering | maandag 15 februari 2010 @ 20:08 |
quote:In een drukke spits heb je dan ook machtig veel keus ![]() | |
banaantjeEE | maandag 15 februari 2010 @ 20:22 |
Ik ging normaal de trein erna nemen ![]() Beide treinen neem ik trouwens om te reizen: 's Gravenbrakel om terug te komen en Quévrin en Braine-le-comte om naar Brussel te reizen.. Veel geluk gehad dus. 18 doden en 162 gewonden... ![]() Hier dat taalprobleem tijdens de treinbotsing in Précot: http://www.deredactie.be/(...)9184/2.9185/1.716940 (vanaf 1:14) | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 20:25 |
quote:ook dan heb je keus. wil je staan in het midden of ga je juist voor of achter staan? maar dit gezegd hebbende is het natuurlijk een rotdiscussie gezien het ongeval. | |
CherryLips | maandag 15 februari 2010 @ 20:30 |
quote:Ik zit vaak voorin en krijg altijd een rolberoerte als de machinist gaat toeteren ![]() | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 20:32 |
quote:en achterin? | |
CherryLips | maandag 15 februari 2010 @ 20:33 |
quote:dan hoor ik de toeter niet altijd ![]() | |
zoalshetis | maandag 15 februari 2010 @ 20:36 |
quote:there you go. | |
sander89 | maandag 15 februari 2010 @ 21:19 |
Misschien al genoemd, maar ze hebben daar gewoon een waardeloos treinbeïnvloedingssysteem.quote: quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Crocodile_%28spoorwegen%29 In Nederland is het ook geen waterdicht beveiligingssysteem, want onder de 40 km/h grijpt de beveiliging niet in als de trein door rood rijdt. | |
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 23:02 |
Tvp zodat ik morgen alles op mijn gemakje eens kan lezen. | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 februari 2010 @ 23:11 |
quote:Dat is alleen bij ATB-EG, bij ATB-NG is dat opgelost. | |
Roel_Jewel | maandag 15 februari 2010 @ 23:35 |
http://www.nu.nl/buitenla(...)rontale-botsing.htmlquote: | |
Zhe-AnGeL | maandag 15 februari 2010 @ 23:37 |
quote:Gelukkig is het daar al krokusvakantie zeg! | |
Krantenman | dinsdag 16 februari 2010 @ 02:27 |
quote:Maar nog altijd een overvolle trein, dit is de omgeving van Brussel, daar pendelen veel ambtenaren. | |
Felixa | dinsdag 16 februari 2010 @ 08:18 |
quote:Bron Altijd triest, die persoonlijke verhalen. ![]() | |
Roel_Jewel | dinsdag 16 februari 2010 @ 08:45 |
http://www.nu.nl/buitenla(...)hinisten-staken.htmlquote: ............. | |
ktnxbye | dinsdag 16 februari 2010 @ 08:53 |
quote:Wat ik nog triester vind is dat de media nog geen dag na het ongeluk bij die ouders op de stoep zijn. | |
Lkw | dinsdag 16 februari 2010 @ 09:39 |
quote:Punt is dat je soms door rood wilt kunnen rijden. Bij bijvoorbeeld seinstoringen doet men dat in Nederland ook wel eens. | |
banaantjeEE | dinsdag 16 februari 2010 @ 09:58 |
Ik moet vandaag weer weg, maar er zijn nog steeds geen treinen ![]() Hopelijk morgen wel anders moet ik gesprek nog eens herzetten... Toch kan ik begrip opbrengen voor de staking van de treinbestuurders...wat een drama ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door banaantjeEE op 16-02-2010 10:03:42 ] | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 februari 2010 @ 10:37 |
quote:De nieuwe ATB heeft daar een overrideprocedure voor, die je uitvoert als voor het sein stilstaat. Door rood rijden zonder stoppen is nooit toegestaan in Nederland. | |
Arcee | dinsdag 16 februari 2010 @ 13:42 |
quote:Ja. ![]() | |
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 13:46 |
quote:Er zaten in totaal zo'n 200 mensen op ofzo, is dat dan en overvolle trein? (eig 2 treinen) | |
Krantenman | dinsdag 16 februari 2010 @ 14:37 |
quote:Er zaten volgens mij veel meer mensen op die treinen, in de media komen alleen de verhalen over de doden en gewonden. Je kon op de Belgische televisie ook interviews zien met mensen die nog bloed op hun gezicht hadden zitten (een 'kleine' hoofdwond dus). | |
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 14:55 |
quote:Zo veel meer zullen het er toch niet geweest zijn. 18 doden en 171 mensen die verzorging nodig hadden, dus ook mensen met een hoofdwonde. De meeste mensen hadden hoofdwonden en snijwonden. Het lijkt me dat je bij zo'n ongeval er niet ongeschonden uitkomt, tenzij je helemaal achteraan in die IC zat. | |
Mr_Moon | dinsdag 16 februari 2010 @ 16:51 |
Lees net dat de bestuurder van de trein die waarschijnlijk het ongeluk veroorzaakte nog leeft. Enkele zwaarbeknelden moesten ter plekke geamputeerd worden om ze te kunnen bevrijden... ![]() | |
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 16:54 |
quote:De bestuurder die door het rode licht reed leeft inderdaad nog. Hij had zich nog net op tijd op het gangpad kunnen werpen, anders was hij verpletterd. | |
-0- | dinsdag 16 februari 2010 @ 18:08 |
Het gaat goed daar in Belgie: ![]() quote:Bron. HLN.be | |
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 18:59 |
quote:Da's een ongeluk van gisteravond... | |
zoalshetis | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:01 |
quote:is het gangpad een soort van extreem hardstalen kooi/cabine? | |
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:09 |
quote:Nee, dat is gewoon het pad tussen de zetels. Die klassiekjes zijn sowieso erg sterk, da's een stalen blok. De stuurpost heeft de klap opgevangen. Van het koprijtuig van die andere trein blijft gewoon niets meer over... Die is gewoon tot een hoopje schroot herleid. | |
zoalshetis | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:22 |
quote:dus een hardstalen kop heeft een zachter materiaal geraakt? ik ben een treinleek. | |
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:27 |
quote:Ik weet niet uit welk materiaal zo'n koprijtuig gemaakt is. Maar daar blijft gewoon niets meer van over.. Een foto om het misschien duidelijk te maken: http://i20.photobucket.co(...)endeels/_MG_3073.jpg Het geeft misschien niet zo een goed beeld, maar je kan duidelijk zien dat er niet veel van overblijft, terwijl bij dat rode stelletje enkel de voorkant wat is ingedeukt. | |
zoalshetis | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:34 |
quote:lijkt me dan toch wel reden om het een en ander aan te gaan pakken. koprijtuigen (?) zijn blijkbaar niet zo best bij botsingen. zou niet graag machinist zijn in zo'n ding. | |
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:51 |
quote:Mja, die blijkbaar niet, het is al het tweede zwaar ongeluk met zo'n koprijtuig. (Een koprijtuig is een rijtuig van waaruit de bestuurder de locomotief bestuurd, zoals bij de Benelux vroeger). | |
zoalshetis | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:01 |
quote:lijkt me voor een machinist alsof je dagelijks in een doodskist zit dan. en hoe is het met de slachtoffers. zaten die ook voornamelijk in dat koprijtuig? | |
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:07 |
quote:Daar is niets over bekend, maar ik vermoed van wel. Als je ziet hoe die in elkaar geplooid is dan denk ik niet dat je daar levend uitkomt... (trouwens op die foto zie je trouwens maar een deel van het koprijtuig, het is gewoon in stukken gereten) | |
Lkw | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:48 |
quote:Naar ik begreep hebben ze elkaar niet frontaal geraakt, maar is de ene trein in de flank van de andere gereden (in het eerste rijtuig). Dat zal ook het verschil in schade verklaren. | |
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:51 |
quote:Misschien niet 100% frontaal, maar het moet er toch goed opgeweest zijn, zover ik kan zien zijn de stuurposten van beide stellen gewoon plat. Was het frontaal dan zou de schade toch meer langs de zijkant zijn en minder langs de voorkant? Feit is wel dat die IC net bezig was met wissels te nemen. | |
Roel_Jewel | woensdag 17 februari 2010 @ 09:49 |
Treinverkeer rondom Halle pas begin maart weer normaal. Ze verwachten tien dagen nodig te hebben om die treinstellen weg te halen en daarna drie dagen voor herstel van het spoor. Ik snap dat het bergen van die treinstellen voorzichtig moet gebeuren, maar tien dagen.... kom op zeg. Benieuwd hoe ze het met de Thalys en Eurostar gaan doen. Die komen daar ook langs. | |
zoalshetis | woensdag 17 februari 2010 @ 10:07 |
quote:10 dagen lijkt mij ook heel erg lang. | |
trainfreak | woensdag 17 februari 2010 @ 11:01 |
Ze zijn vanmorgen begonnen met het wegslepen van de stellen die nog in orde waren. Diegene waar geen schade aan is en die nog op het spoor staan. Men wil ook al beginnen met het herstellen van de bovenleiding, maar geen idee of het parket dat wel gaat goedkeuren. Het international verkeer kan in principe door op de naastliggende sporen, dan moeten ze aan de plaats van het ongeval maar even stapvoets rijden ofzo. Ok, het gaat dan nog lang duren, maar beter 15minuten vertraging dan geen trein zeker? De bovenleiding herstellen kan wel enkele dagen duren (ik heb er geen idee van hoeveel vervangen moet worden), vervangen van sporen kan ook wel een tijd duren! Dan nog het ruimen van de wrakken. Daar moet men voorzichtig mee omgaan want er kunnen nog slachtoffers onderliggen. | |
trainfreak | woensdag 17 februari 2010 @ 17:55 |
Ik hoorde net op het nieuws dat de bovenleiding moet verplaatst worden om het bergen van de wrakken mogelijk te maken. Daarmee dat het zo lang duurt waarschijnlijk. | |
banaantjeEE | donderdag 18 februari 2010 @ 10:25 |
Nu blijkt dat de machinist toch geen rood licht heeft genegeerd....Het wordt alsmaar ingewikkelder... Zou trouwens niet de eerste keer zijn geweest dat de NMBS de schuld afschuift op een menselijke fout omdat machinisten bij zulke ongevallen vaak omkomen. Nu zal blijken dat de NMBS in fout is door slecht onderhoud van wissels en dergelijke. | |
Roel_Jewel | donderdag 18 februari 2010 @ 10:26 |
quote:Dat 'blijkt' is nog niet bewezen toch? Da's toch alleen maar zijn eigen verklaring? | |
banaantjeEE | donderdag 18 februari 2010 @ 10:27 |
quote:Ja, maar het is typisch van de NMBS de schuld af te schuiven op een menselijke fout omdat machinisten bij zulke ongevallen vaak omkomen en de echte situatie niet kunnen vertellen. | |
nummer_zoveel | donderdag 18 februari 2010 @ 10:28 |
Onder de slachtoffers was ook een hoogzwangere vrouw. Jeetje, wat klote voor haar man zeg. Die hadden vast alles al klaar voor de komst van hun kindje. En in een klap alles weg, vrouw en kind. | |
trainfreak | donderdag 18 februari 2010 @ 11:04 |
quote:Hmmm Ik heb gelezen dat de vrouw gewond was (kan ook zwaargewond zijn) maar dat de baby het goed stelde. Het kan dat het over iemand anders gaat maar het kan evengoed over dezelfde personen gaan. Gelezen op een ander forum: "Een werkneemster in het bedrijf waar mijn vrouw werkt zat op de trein richting Halle, komt gewoonlijk met de wagen, is in verwachting, bekken gebroken,interne bloeding,ligt op intensieve. Voor zover we weten is het kind ongedeerd... " [ Bericht 17% gewijzigd door trainfreak op 18-02-2010 11:10:01 ] | |
McKillem | donderdag 18 februari 2010 @ 12:40 |
quote:Waarom ligt er zo de nadruk op dat rode signaal... Los van of hij nou wel of niet een rood signaal heeft genegeerd en of dit al dan niet per abuis gebeurde, waarom zijn er naast een stoplichtje geen secundaire en tritaire veiligheidssytemen die in werking treden? Je gaat het levens van de mensen in de trein toch niet af laten hangen van de wil van een machinist om te stoppen voor een rood signaal? Bovendien is dat ook een mens en kan hij ook per abuis door rood vliegen of het hele stoplicht niet zien. Dus zelfs als meneer het rode signaal negeerde is dat maar een klein deel van waar de hamer moet slaan. We leven in 2010 en dit soort ongelukken zijn alles behalve nodig. Dus zelfs als onomstotelijk bewezen is dat meneer moedwillig door rood heeft gereden is daar wat mij betreft de zaak nog lang en breed niet mee afgedaan. | |
Re | donderdag 18 februari 2010 @ 12:44 |
zijn er trouwens nog vermisten of is iedereen geborgen? | |
Roel_Jewel | donderdag 18 februari 2010 @ 12:46 |
quote:Op StuBru hoorde ik vanmorgen dat er niemand meer wordt vermist. Maar niets wordt uitgesloten. | |
nummer_zoveel | donderdag 18 februari 2010 @ 12:50 |
quote:http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=RB2MDHNT | |
banaantjeEE | donderdag 18 februari 2010 @ 17:41 |
quote:Ik heb gelezen dat er 22 doden zijn... bron: LeSoir | |
Frutsel | vrijdag 19 februari 2010 @ 22:40 |
quote: | |
zoalshetis | vrijdag 19 februari 2010 @ 22:53 |
tsja, er is toch altijd een radartje verkeerd bij een ongeluk. of dit nou een mens is of machine. gezien het apparaat wat er achter staat, lijkt me het verkeerd om één persoon als schuldige aan te wijzen. dan had het apparaat eerder moeten ingrijpen. | |
ziggyziggyziggy | maandag 22 februari 2010 @ 12:56 |
quote:Bron De treinen liggen er dus nog gewoon... ![]() | |
trainfreak | maandag 22 februari 2010 @ 12:56 |
quote:Er is al een deel weg hoor, misschien dat die ene verhakkelde wagon er wel nog ligt. |