Wel als je je vervolgens waagt aan voorspellingen en causale verbanden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat gaat dan over het algemeen om berekende statistieken. Niet om statistieken die slechts gebaseerd zijn op tellen. Een statistiek dat er in Nederland 123.456 Opel Corsa's zijn ingeschreven is ook geen glad ijs waar je een eigen waarheid aan kunt geven.
Dat merk ik dus niet als Moslim-zijnde. Sure er zijn jaloerse mensen die het niet kunnen hebben dat je veel bereikt als Moslim-zijnde. Maar goed daar moet je geen aandacht aan besteden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:04 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Precies. En ik kan je verzekeren dat het voor iedereen die moslim is alles behalve een pretje is in dit land. Door alles en iedereen achterdochtig te worden bekeken. Op veel fora wordt er helemaal beestachtig over moslims geschreven. Je krijgt, ook bij gelijke kwaliteiten, veel minder snel een baan. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
En dat zijn typisch de mensen die toch nooit vertrekken. Ik denk dat het vrij algemeen geaccepteerd is dat emigranten rechtser zijn dan de gemiddelde bevolking. Die theorie gaat dus niet op, dat is in eerdere topics op Fok ook al bewezen, je kunt namelijk het stemgedrag van emigranten gewoon zien dmv de stemmen die elke verkiezing worden uitgebracht en guess what: rechts.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:06 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik hoor vooral mensen roepen dat ze aan vertrekken denken zodra Wilders echt aan de macht komt. En niet sporadisch, maar echt vaak.
En mijn mening is dat de verrechtsing wel asociaal is. Beestachtig zelfs.
Misschien moet de grote groep die vertekt vanwege verrechtsing dan nog komen. Als dat zo is, dan zal dat gebeuren op het moment dat de PVV werkelijk in de regering komt (kans is zo goed als 0 trouwens) of nog erger: dat Wilders zelfs premier wordt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En dat zijn typisch de mensen die toch nooit vertrekken. Ik denk dat het vrij algemeen geaccepteerd is dat emigranten rechtser zijn dan de gemiddelde bevolking. Die theorie gaat dus niet op, dat is in eerdere topics op Fok ook al bewezen, je kunt namelijk het stemgedrag van emigranten gewoon zien dmv de stemmen die elke verkiezing worden uitgebracht en guess what: rechts.
En bestempel mij nou niet meteen met een grote mond, ik stem zelf links en zeg enkel dat de feiten tegen je werken - het is gewoon niet waar wat je zegt.
Nou, dan mag je van geluk spreken. Want overal waar ik op FOK ook lees spreekt de haat richting moslims uit. Dat mis jij dan waarschijnlijk allemaal. En overal waar ik voor mijn werk kom hoor ik de meest discriminerende en vernederende opmerkingen over moslims en dan met name marokkanen. Wees blij dat jij dat dan allemaal niet meekrijgt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:50 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dat merk ik dus niet als Moslim-zijnde. Sure er zijn jaloerse mensen die het niet kunnen hebben dat je veel bereikt als Moslim-zijnde. Maar goed daar moet je geen aandacht aan besteden.
Ik irriteer me inderdaad soms wel hoe er over minder opgeleide Moslims wordt gesproken waarvan soms er een aantal dingen wel waar zijn etc.
En tja over Moslims iets negatiefs schrijven mag gewoon, maar o wee je iets schrijft over Joden of het Westen. Daarbij moet je natuurlijk altijd oppassen als Moslim dat de AIVD je niet oppakt via deze site etc.
Kom nou, dit soort teksten hoor je elke verkiezing - denk je echt dat al die mensen de kosten van een verhuizing echt op zich nemen? Kinderen van school, nieuwe baan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:53 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Misschien moet de grote groep die vertekt vanwege verrechtsing dan nog komen. Als dat zo is, dan zal dat gebeuren op het moment dat de PVV werkelijk in de regering komt (kans is zo goed als 0 trouwens) of nog erger: dat Wilders zelfs premier wordt.
Met jaloezie heeft dit allemaal niets te maken. Als je emigreert vanuit een positieve insteek (avontuur, interessante carrièrekansen, een fijner klimaat enzovoort) dan gun ik je het van harte. Maar de negatieve insteek die je regelmatig tegenkomt vind ik om eerlijk te zijn gewoon kinderachtig. En dan vanuit hun kersverse nieuwe heimat maar door blijven klagen over Nederland, want "Nederland is een zinkend schip."quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:19 schreef qwerty_x het volgende:
Ongeacht wat de redenen van emigreren zijn, je kan toch moeilijk ontkennen dat het netto resultaat van emigranten versus immigranten voor NL negatief uitpakt.
En die blije opmerkingen dat sommigen terugkomers-met-hangende-pootjes kennen, laat alleen maar een (al dan niet) onderdrukt jalouzie zien.
Verreweg de meerderheid der emigranten blijft weg en dat zijn over het algemeen niet de "profiteurs" ...
Die 'blije opmerkingen' hebben volgens mij voornamelijk betrekking op mensen die continu maar lopen zeiken over Nederland en dat het gras bij de buren véél groener is. Dan is het natuurlijk wel grappig als ze vervolgens weer snel remigreren. Niets zo leuk als leedvermaak natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:19 schreef qwerty_x het volgende:
Ongeacht wat de redenen van emigreren zijn, je kan toch moeilijk ontkennen dat het netto resultaat van emigranten versus immigranten voor NL negatief uitpakt.
En die blije opmerkingen dat sommigen terugkomers-met-hangende-pootjes kennen, laat alleen maar een (al dan niet) onderdrukt jalouzie zien.
Verreweg de meerderheid der emigranten blijft weg en dat zijn over het algemeen niet de "profiteurs" ...
Verder alles goed?quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:52 schreef ASroma het volgende:
Tjonge jonge jonge jonge I-E-D-ereen verterkt gewoon, iedereen!
Daar heb je gelijk in, maar er zijn echt maar heel weinig emigranten die afgeven op NL.quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:03 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Met jaloezie heeft dit allemaal niets te maken. Als je emigreert vanuit een positieve insteek (avontuur, interessante carrièrekansen, een fijner klimaat enzovoort) dan gun ik je het van harte. Maar de negatieve insteek die je regelmatig tegenkomt vind ik om eerlijk te zijn gewoon kinderachtig. En dan vanuit hun kersverse nieuwe heimat maar door blijven klagen over Nederland, want "Nederland is een zinkend schip."En dan komen ze er uiteindelijk toch achter dat het gras bij de buren net zulke dorre plekken kent.
zal ik dan toch een inhoudelijke reactie geven?quote:
Ik zie dat mensen dit steeds aanhalen maar echte voorbeelden zie ik dan weer niet, nooit eigenlijk. Kan hooguit één of twee users noemen die voldoen aan de zogenaamde 'kijk mij eens lekker hier zitten' retoriek. Da's nogal een grote minderheid.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die 'blije opmerkingen' hebben volgens mij voornamelijk betrekking op mensen die continu maar lopen zeiken over Nederland en dat het gras bij de buren véél groener is. Dan is het natuurlijk wel grappig als ze vervolgens weer snel remigreren. Niets zo leuk als leedvermaak natuurlijk.
Dat denk ik ook. Ik zit hier met behoorlijk wat Nederlanders, en iedereen is gewoon verder positief over onze kikkerlandje. Niemand die hier zit en enkel loopt te miepen, gelukkig...quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zie dat mensen dit steeds aanhalen maar echte voorbeelden zie ik dan weer niet, nooit eigenlijk. Kan hooguit één of twee users noemen die voldoen aan de zogenaamde 'kijk mij eens lekker hier zitten' retoriek. Da's nogal een grote minderheid.
Ja, graag.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:19 schreef ASroma het volgende:
[..]
zal ik dan toch een inhoudelijke reactie geven?
Toch zie je dat veel emigranten verhuizen naar een land dat min of meer net zo goed ontwikkeld is als Nederland (bijvoorbeeld Canada of Frankrijk), en dat emigranten over het algemeen toch redelijk negatief op Nederland kijken als het gaat om drukte en natuur en landschap.quote:In Nederland hebben wij het goed, we zitten in een comfort zone, dit verveelt. Hierdoor kiezen vaak hoger opgeleiden voor een nieuw avontuur, horizon verbreden zoals ze dat altijd zo mooi zeggen. Dit doen wij al eeuwen lang en succesvol. Dit heeft verder niks mee te maken dat Nederland slecht is, in tegendeel. Je kan er altijd op terugvallen mocht het avontuur niet geslaagd zijn, het is een basis.
Zij zijn meer de uitzondering. Maar zij vallen natuurlijk wel het meeste op. Van veel forummers die geëmigreerd zijn weten jij en ik dat waarschijnlijk niet eens, omdat ze er niet zo mee te koop lopen.quote:Je komt ze zo af en toe wel tegen in het buitenland, van die typische verzuurde Nederlanders die eigenlijk aan het wegrotten zijn in eenzaamheid daar in het verre buitenland en comfort zoeken in het afkraken van Nederland. Op fok! hadden we ook een tijdlang zo iemand, stefanp genaamd geloof ik.
Jup, dus moet je zorgen dat je bij het immigratiebeleid op (een hoge) opleiding selecteert, en je moet investeren in (hoger) onderwijs. Helaas doet de Nederlandse overheid al jaren geen van beide.quote:Ik denk dat het alleen maar een positieve ontwikkeling is, een deel van deze mensen keert met een bagage ervaring en kennis terug uit het buitenland, een ander deel gaat vanuit het buitenland zaken doen met Nederland etc. Het enige probleem is dat om de vergrijzing ook een beetje tegen te gaan, we kansloze of kansrijk (je begrijpt wat ik bedoel)niet-westerse allochtonen binnen laten. Dat is de enige negatieve side effect op dit moment, wat mij betreft.
Een hoop diploma's van buiten de EU zijn hier geen reet waard.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:54 schreef Igen het volgende:
Jup, dus moet je zorgen dat je bij het immigratiebeleid op (een hoge) opleiding selecteert, en je moet investeren in (hoger) onderwijs. Helaas doet de Nederlandse overheid al jaren geen van beide.
In het eerder aangehaalde onderzoek kwam wel naar voren dat mensen die emigreren gemiddeld genomen een flink negatiever beeld hebben van Nederland. In welke mate ze luid lopen te verkondigen dat Nederland zo'n verschrikking is, zou ik niet durven zeggen. Ik ken geen emigranten die dat doen, maar ik probeer mij ook niet in te laten met azijnpissers.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zie dat mensen dit steeds aanhalen maar echte voorbeelden zie ik dan weer niet, nooit eigenlijk. Kan hooguit één of twee users noemen die voldoen aan de zogenaamde 'kijk mij eens lekker hier zitten' retoriek. Da's nogal een grote minderheid.
Nou ja, dat dat beeld iets negatiever is, lijkt me logisch. Als is het maar omdat een klein deel inderdaad zeikerds zijn die het hier zat zijn en dus het gemiddelde omlaag halen. Maar da's in mijn ogen (en ervaring) niet echt de regel. Maar goed, net zo hard als die zeikerds over Nederland zeuren, zijn er Nederlanders die zeuren over emigrantenquote:Op donderdag 11 februari 2010 17:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het eerder aangehaalde onderzoek kwam wel naar voren dat mensen die emigreren gemiddeld genomen een flink negatiever beeld hebben van Nederland. In welke mate ze luid lopen te verkondigen dat Nederland zo'n verschrikking is, zou ik niet durven zeggen. Ik ken geen emigranten die dat doen, maar ik probeer mij ook niet in te laten met azijnpissers.
Het was een behoorlijk verschil, lijkt me niet iets wat door 'een paar' zeikerds veroorzaakt wordt. Ik krijg ook zeker niet de indruk dat emigranten massaal enorme zeikerds zijn hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nou ja, dat dat beeld iets negatiever is, lijkt me logisch. Als is het maar omdat een klein deel inderdaad zeikerds zijn die het hier zat zijn en dus het gemiddelde omlaag halen. Maar da's in mijn ogen (en ervaring) niet echt de regel.
Klopt en dan is het toch lachwekkend als ze vervolgens zelf zouden gaan emigreren?quote:Maar goed, net zo hard als die zeikerds over Nederland zeuren, zijn er Nederlanders die zeuren over emigranten
De cultuur en de mensen in de westerse landen waar veel Nederlanders heen immigreren, staan natuurlijk veel dichter bij het autochtone Nederland, dan al die niet-westerse allochtonen in Nederland. En daardoor kan het best zijn dat je je minder buitenlander voelt in een buitenlandse westerse stad met weinig niet-westerse allochtonen, dan in een Nederlandse stad met heel veel niet-westerse allochtonen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt en dan is het toch lachwekkend als ze vervolgens zelf zouden gaan emigreren?
Andersom was dat ook bij de laatste verkiezingen. "Als die onbenul van een Wouter Bos premier wordt, nou dan vertrek ik uit dit land", en dat soort retoriek.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:06 schreef scanman1 het volgende:
Ik hoor vooral mensen roepen dat ze aan vertrekken denken zodra Wilders echt aan de macht komt. En niet sporadisch, maar echt vaak.
Dat zijn dan ook de mensen die totaal geen negatieve punten van hun nieuwe thuisland willen toegeven, en alleen maar negatieve zaken mbt Nederland kennen. Ik ken er eigenlijk slechts 1 momenteel...... Ik heb ook wel een eens beargumenteerd dat bepaalde zaken in Nederland slecht/bekrompen geregeld zijn verder natuurlijk, maar ik denk dat elke emigrant wel iets zoiets heeft.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:45 schreef popolon het volgende:
Zie dus de post hierboven met de cijfers erinquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zijn er ook cijfers bekend over re-emigraanten. Ik heb wel eens gehoord dat veel emigranten na een paar jaar met hangende pootjes terug komen omdat het gras in veel gevallen toch niet groener is.
Haiti misschien een ideetje?quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:12 schreef john2406 het volgende:
Ergens waar het lekker warm is het hele jaar door wil ik heen.
Nooit gehoord. En alles was beter geweest dan Balkenende.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Andersom was dat ook bij de laatste verkiezingen. "Als die onbenul van een Wouter Bos premier wordt, nou dan vertrek ik uit dit land", en dat soort retoriek.
Alles!? Wilders dus ook?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:32 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nooit gehoord. En alles was beter geweest dan Balkenende.
Toch een aantal malen te lezen geweest op FOK!. Eenzelfde retoriek was te lezen in een "stel dat Aboutaleb de PvdA zou leiden en winnen" topic....quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:32 schreef scanman1 het volgende:
Nooit gehoord.
Noteert: scanman1 heeft liever Wilders dan Balkenende.quote:En alles was beter geweest dan Balkenende.
Omdat het meestal de mensen zijn met geld die emigeren omdat ze het zat zijn om uitgekneppen te worden in dit totaal losgeslagen land?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 04:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom moet het weer op een links recht discussie uitlopen
Uh, nee?quote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Omdat het meestal de mensen zijn met geld die emigeren omdat ze het zat zijn om uitgekneppen te worden in dit totaal losgeslagen land?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zie m'n vorige post, ik keek naar de verkeerde lijntjes in de grafiek.![]()
Dit is trouwens nog wel een aardig stukje over o.a. de beweegredenen voor migratie.
Gast, neem dan een fatsoenlijke belastingadviseur zoals iedere échte rijke stinkerd.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Omdat het meestal de mensen zijn met geld die emigeren omdat ze het zat zijn om uitgekneppen te worden in dit totaal losgeslagen land?
Noem eens een ander westers land dan waar je niet belasting betaald naar inkomen, waar zoveel vergoed wordt als in NL?quote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat een totale onzin. Mensen emigreren niet om politieke redenen zoals "uitgeknepen te worden door dit totaal losgeslagen land", op enkele uitzonderingen zoals StefanP na.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Voor rijke mensen heeft het ook snel meer te maken met vermogensbelasting. Daarbij merk ik het verschil in Engeland ook wel, mijn gemiddelde belastingdruk is hier bijna 50% lager dan in Nederland, toch wel de moeite waard.quote:Op zondag 14 februari 2010 19:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Noem eens een ander westers land dan waar je niet belasting betaald naar inkomen, waar zoveel vergoed wordt als in NL?
Zover bekend ontvang je netto nog altijd meer geld als je bruto loon omhoog gaat. Dus het loont nog altijd om harder te werken en meer geld te verdienen.
Ik moet alleen toegeven dat tot 1x modaal het weinig zin heeft om harder te werken, maar zogauw je die grens ZELF haalt (Want iedereen krijgt bijna 1x modaal) dan valt het allemaal nog wel mee.
Ikzelf heb ik duitsland gewoond en ik was daar gebleven als ik niet mijn vrouw had ontmoet (zij is nederlandse en wil niet naar het buitenland).
Ik zou dar gebleven zijn vanwege de natuur en omgeving. Daarbij vind ik de duitse huizen mooier.
Nou en? Als je alle inkomsten en uitgaven bij elkaar optelt, ben je in de VS goedkoper uit dan hier. Als je hier een beetje normaal wilt wonen, ben je al gauw een paar ton kwijt aan een huis. Dat verschil maakt de relatief duurdere gezondheidszorg in de VS weer ruimschoots goed.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat een totale onzin. Mensen emigreren niet om politieke redenen zoals "uitgeknepen te worden door dit totaal losgeslagen land", op enkele uitzonderingen zoals StefanP na.
Men emigreert wel vaak om economische redenen, zoals een goede baan. Maar als je migreert omdat je in Nederland zoveel belasting betaald, dan kom je er in het buitenland al vrij snel achter dat al die belastingcenten ook wel ergens voor gebruikt worden.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de kwaliteit van de gezondheidszorg, het onderwijs, en de infrastructuur in de VS. Leuk, je kunt dan meer voor jezelf houden, maar we hebben wel 40 miljoen onverzekerden, scholen (in sommige staten - niet overal) die stukken slechter zijn dan de Nederlandse, en de gaten in de wegen zijn overal te vinden. En dan ook nog een enorme staatsschuld hebben.
Maar dat soort dingen zie je niet zo als je in Nederland zit.
Als je in de wat meer populaire gebieden wil wonen in de VS... zoals California, New York, Florida, etc.... dan ben je heel wat meer kwijt dan in Nederland. Er zijn inderdaad wel genoeg staten waar je goedkoper kunt wonen natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2010 07:02 schreef Zienswijze het volgende:
Nou en? Als je alle inkomsten en uitgaven bij elkaar optelt, ben je in de VS goedkoper uit dan hier. Als je hier een beetje normaal wilt wonen, ben je al gauw een paar ton kwijt aan een huis. Dat verschil maakt de relatief duurdere gezondheidszorg in de VS weer ruimschoots goed.
Ja op die manier...ja ik weet dat in de VS de publieke diensten anders zijn dan hier. Maar dat deert mij niet. Ik heb het er voor over. Al met al denk ik als je het totale plaatje neemt (dus je inkomsten en uitgaven van een gemiddeld mens dat redelijk luxe wilt wonen met een ruim tuin en zwembadquote:Op maandag 15 februari 2010 07:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je in de wat meer populaire gebieden wil wonen in de VS... zoals California, New York, Florida, etc.... dan ben je heel wat meer kwijt dan in Nederland. Er zijn inderdaad wel genoeg staten waar je goedkoper kunt wonen natuurlijk.
Maar dat bedoel ik dus niet.... als je kijkt naar de diensten die in Nederland door de overheid verzorgt worden, en dan bedoel ik dus niet alleen de gezondheidszorg, dan zit je in Nederland in principe beter. Ik bedoel dus niet dat IK meer betaal voor gezondheidszorg en goede zorg krijg.... maar dat er 40 miljoen mensen zijn die ZONDER zorg zitten, en dat dit in Nederland een stuk beter geregeld is.
En dat geld voor grote delen ook voor infrastructuur, onderwijs, openbaar vervoer, etc.
Dat betekend natuurlijk niet dat je in de VS niet prima kan leven.... integendeel, ik ben zeer tevreden. Maar je moet je dus wel goed realiseren dat als je uit Nederland vertrekt omdat je vindt dat de belastingen te hoog zijn, dat je in en lager-belasting-land wel zelf meer centen binnen kan harken, maar dat bepaalde zaken die je in Nederland als vanzelfsprekend acht, in de VS bijvoorbeeld veel minder zijn, of niet aanwezig.
Ligt er dus wel een beetje aan of je zelf verantwoordelijk met je geld kan omgaan. Je moet hier ZELF voor je pensioen betalen bijvoorbeeld... dat kan belastingvrij met een 401k, maar het is geheel vrijwillig.quote:Op maandag 15 februari 2010 07:38 schreef Zienswijze het volgende:
Alleen al de lagere belastingdruk en de paar ton die je minder op je huis hoeft te betalen in de VS, maken de duurdere gezondheidszorg en het duurdere onderwijs al weer goed.
Maar waarom precies is jouw familie dan naar Nederland verhuisd? (Of klopt je icoon niet?)quote:Op maandag 15 februari 2010 07:54 schreef Zienswijze het volgende:
Ja op die manier...ja ik weet dat in de VS de publieke diensten anders zijn dan hier. Maar dat deert mij niet. Ik heb het er voor over. Al met al denk ik als je het totale plaatje neemt (dus je inkomsten en uitgaven van een gemiddeld mens dat redelijk luxe wilt wonen met een ruim tuin en zwembad) denk ik dat je in de VS goedkoper uit bent en dus meer geld over houdt.
Ik ben iemand die redelijk behoudend is betreft uitgaven. En ik snap dat je in de VS meer verantwoordelijkheid moet hebben wat betreft inkomsten en uitgaven. Maar goed, daar ben ik juist voorstander van. Qua politiek neig ik ook meer naar rechts liberaal dan naar een PvdA of een SP waar de overheid de grote vinger in de pap wilt houden.quote:Op maandag 15 februari 2010 07:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Ligt er dus wel een beetje aan of je zelf verantwoordelijk met je geld kan omgaan. Je moet hier ZELF voor je pensioen betalen bijvoorbeeld... dat kan belastingvrij met een 401k, maar het is geheel vrijwillig.
Ook moet je voor het kopen van een huis minstens 5 tot 10% aan kunnen betalen, dus voor een huis van $200.000 moet je $20.000 op zak hebben, en dan komen daar nog closing costs etc bovenop die je niet mee kan financieren. Al en al moet je om een huis te kopen toch al gauw $30k in de bank hebben.
En je mist nog steeds wat ik nu eigenlijk bedoel. Wellicht kun je ZELF meer centen binnen harken, maar qua diensten die de overheden, landelijk en lokaal, aan je leveren is de gemiddelde Amerikaan een heel stuk slechter af dan de gemiddelde Nederlander.
Ja m'n icoon klopt welquote:Op maandag 15 februari 2010 07:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar waarom precies is jouw familie dan naar Nederland verhuisd? (Of klopt je icoon niet?)
Is er geen LAGERE belastingdruk waar je familie vandaan komt, en waarom kozen ze een land met een veel HOGERE belastingdruk?
Kortom, wegen er ook andere zaken mee?
Juist. Denk aan infrastructuur, waar de wegen in Nederland vaak van goede kwaliteit zijn, moet je het hier (ook buiten de snelwegen om) vaak doen met beton, en dan vaak ook nog met gaten er in. Openbaar vervoer in Nederland kent ook vele subsidies, en in de VS helemaal niet, en dat heeft dus als gevolgd dat er markt-gewijs gewerkt wordt en er complete wijken zijn waar gewoon geen bus stopt binnen 5km omtrek.quote:Op maandag 15 februari 2010 08:00 schreef Zienswijze het volgende:
Betreft je laatste alinea: je bedoelt toch gewoon dat de "kwaliteit" van de publieke diensten in de VS minder zijn / je moet zelf meer doen om je eigen zaken goed te regelen wat betreft publieke diensten?
Daar ben ik het wel mee eens..... maar voor mij persoonlijk veel meer om de NIET-financiele redenen, dan de financiele.quote:Op maandag 15 februari 2010 08:08 schreef Zienswijze het volgende:
Europa is zeker niet slecht, het is goed hier, maar mijn visie is dat het in de VS beter is als je er zelf wat van maakt.
Allereerst bedankt voor je info. Ik heb zelf al familie en kennissen in de VS wonen (in Houston en Florida), dus ik weet al het een en ander over de VS en de verschillen met Nederland. Dat de subsidies daar al een heel stuk minder zijn, dat begrijp ik. Het is ook niet de bedoeling om als een kip zonder kop naar de VS te vertrekken puur omdat de belastingdruk lager is. Na mijn studie blijf ik sowieso hier minstens 2 a 3 jaar werken, puur om een beetje vermogen op te bouwen als reserve achter de hand voordat je naar het buitenland vertrekt. Het is sowieso een zaak om je eerst in goed het land te verdiepen hoe de zaken daar geregeld zijn en om dan een beraming te maken voor de inkomsten en uitgaven die je kan verwachten, ook op lange termijn.quote:Op maandag 15 februari 2010 08:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Juist. Denk aan infrastructuur, waar de wegen in Nederland vaak van goede kwaliteit zijn, moet je het hier (ook buiten de snelwegen om) vaak doen met beton, en dan vaak ook nog met gaten er in. Openbaar vervoer in Nederland kent ook vele subsidies, en in de VS helemaal niet, en dat heeft dus als gevolgd dat er markt-gewijs gewerkt wordt en er complete wijken zijn waar gewoon geen bus stopt binnen 5km omtrek.
Andere voorbeelden: Kabel en telecom worden in Nederland gesubsidieerd (KPN was ook lange tijd staatseigendom) waardoor Telecommunicatie en Televisie een stuk goedkoper is. Universiteiten in Nederland zijn stukken goedkoper dan in de VS, waardoor meer mensen kans hebben om een studie te volgen. Als je in de VS drie kinderen naar college/university wil sturen, dan moet je onderhand 3x $10.000 tot $15.000 ofwel $30.000-$45.000 per jaar weten op te trommelen. Daar kun je voor lenen natuurlijk, en hypotheken her-financieren etc natuurlijk, maar in Nederland is dat toch een stuk betaalbaarder.
Studiebeurs? Bestaat niet. Studenten WERKEN maar voor hun studie als de ouders het niet kunnen betalen, met als gevolg dat het buurmeisje hier elke dag om 03:45 wegrijdt, om 04:00 een ochtenddienst doet ergens, 4 uur tot 08:00, en dan doorgaat naar haar colleges. Om 16:00 is ze weer thuis, en heeft ze nog net genoeg tijd om wat huiswerk te doen en er om 21:00 hooguit inliggen, want om 03:30 gaat de wekker weer...... En op zondag werkt ze trouwens ook nog, dus uitgaan op zaterdag is er ook niet bij.
Zie jij studenten dat in Nederland doen?
Jij kijkt alleen naar de besparing op je belastingcentjes. Maar je kijkt dus totaal niet naar alle dagelijkse kosten, en kosten die jij voor je kinderen hebt in de toekomst.
Kinderbijslag? Nee.
School onder de 16 gratis? Nee. Zelfs basisschool kan je zo $1,000 per jaar kosten.
Schoolbus die je kinderen zo leuk ophaalt in de VS? Niet gratis.
Subsidie kinderopvang? Nee. En een beetje opvang kost honderden dollars per maand.
Huursubsidie? Nee. Ook niet als je kinderen hebt.
Affijn, ik kan nog wel even doorgaan met lijstjes maken.....
Zeker als je plannen hebt om een gezin te stichten, het kan allemaal perfect en prima.... en ja woningen, auto's en luxeproducten zijn een stuk goedkoper, maar de zaken die je juist allemaal goed voor je kinderen wil regelen.... zijn STUKKEN duurder.
Kijk ik heb sowieso geen kinderen, dus ik ga zeker een stuk goedkoer uit zijn in de toekomst met het Amerikaanse belastingstelsel.
Maar vergis je dus niet als je plannen maakt.
Ja dat zeker, dat ben ik met je eens. Ook o.a. het weerklimaat, de chagrijnige mensen (niet iedereen natuurlijkquote:Op maandag 15 februari 2010 08:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens..... maar voor mij persoonlijk veel meer om de NIET-financiele redenen, dan de financiele.
Vind je het ergens niet een beetje hypocriet om wel te profiteren (middels het volgen van een studie), om vervolgens vanwege de belastingdruk (die er wel voor zorgt dat je kan studeren), gaat emigreren ?quote:Op maandag 15 februari 2010 08:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
t nu toe ben ik gewoon bezig met mijn studie en heb dus wel genoeg tijd om een eventuele emigratie voor te bereiden en de zaken die daar bij allemaal bij komen kijken.
Nee. Ik heb tenslotte niet gekozen voor mijn geboorteplaats en het studiesysteem dat ze daar hebben. Dat zou betekenen dat ik na een studie in Nederland nooit het land meer mag verlaten?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vind je het ergens niet een beetje hypocriet om wel te profiteren (middels het volgen van een studie), om vervolgens vanwege de belastingdruk (die er wel voor zorgt dat je kan studeren), gaat emigreren ?
Ik doelde even op Zienswijze, die stelt dat hij zijn studie in Nederland afmaakt om vervolgens te vertrekken naar Amerika omdat er in Nederland een (in zijn ogen) te hoge belastingdruk is. Overigens moet dat volgens mij niet de reden zijn om te emigreren maar goed.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee. Ik heb tenslotte niet gekozen voor mijn geboorteplaats en het studiesysteem dat ze daar hebben. Dat zou betekenen dat ik na een studie in Nederland nooit het land meer mag verlaten?
Quality of life is waar het om draait, daarvan liggen de nivo's gewoon anders in de meeste EU landen. Eenieder die belastingdruk als voornaamste reden om te emigreren noemt heeft zich simpelweg niet genoeg ingelezen of voorbereid, het verhaal van maartena is voor mij 100% herkenbaar en als je een keuze maakt met kennis van alle feiten en dan gaat, prima, grandioos, zoek het avontuur.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik doelde even op Zienswijze, die stelt dat hij zijn studie in Nederland afmaakt om vervolgens te vertrekken naar Amerika omdat er in Nederland een (in zijn ogen) te hoge belastingdruk is. Overigens moet dat volgens mij niet de reden zijn om te emigreren maar goed.
Maar de wijze waarop hij het stelt komt bij mij een beetje over als "wel de lusten, maar niet de lasten".
Je studiesysteem op zich wel.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee. Ik heb tenslotte niet gekozen voor mijn geboorteplaats en het studiesysteem dat ze daar hebben. Dat zou betekenen dat ik na een studie in Nederland nooit het land meer mag verlaten?
Dat is natuurlijk ook alleen maar de dood voor je kenniseconomie. Beetje jonge talentvolle mensen verbieden om hun kennis in het buitenland te vergroten of om wat bredere ervaring op te doen. Het zal mij niet verbazen als deze groep mensen later toch structureel meer belasting gaat opleveren vergeleken bij hun "peers" in Nederland. Gewoon beetje investeren in je jeugd, niks mis mee.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je studiesysteem op zich wel.
Maar goed, ik zou het niet erg vinden dat je verplicht wordt eerst 3 jaar in NL belasting te betalen na je studie en dan pas weg te gaan.
(zo gaat het in Singapore (met de buitenlandse studenten) ook en opzich is er wel iets voor te zeggen
Eens, het overgrote deel komt gewoon weer terug namelijk en daar heeft Nederland alleen maar profijt van.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook alleen maar de dood voor je kenniseconomie. Beetje jonge talentvolle mensen verbieden om hun kennis in het buitenland te vergroten of om wat bredere ervaring op te doen. Het zal mij niet verbazen als deze groep mensen later toch structureel meer belasting gaat opleveren vergeleken bij hun "peers" in Nederland. Gewoon beetje investeren in je jeugd, niks mis mee.
Ik ben hier geboren, ik heb niet voor zwaar gesubsidieerd hoger onderwijs gekozen. Dus in feite kan ik dáár niks aan doen. En dat geldt voor alle (potentiele) emigranten.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vind je het ergens niet een beetje hypocriet om wel te profiteren (middels het volgen van een studie), om vervolgens vanwege de belastingdruk (die er wel voor zorgt dat je kan studeren), gaat emigreren ?
Daar kan ik wel mee leven. Maar dan wel eerlijk. De overheid kan keizen:quote:Op maandag 15 februari 2010 19:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben hier geboren, ik heb niet voor zwaar gesubsidieerd hoger onderwijs gekozen. Dus in feite kan ik dáár niks aan doen. En dat geldt voor alle (potentiele) emigranten.
Maar je hebt zeker wel een punt. Je zou bijv. een systeem op kunnen zetten, dat iedereen die Nederland voorgoed verlaat, de volledige kosten van zijn studie terug betaalt. Dat is dan wel zo eerlijk. Kinderbijslag e.d. betaalt men dan ook terug. Met rente.
Maar pak dan ook de groep, die aan opzettelijke fraude met uitkeringen en toeslagen doet, aan.
Ik "profiteer" van het systeem, maar ik maak wel wat van mijn leven. Degene die opzettelijk met uitkeringen lopen te frauderen, profiteren + ze maken niks van hun leven. Een van mijn grootste ergernissen om te emigreren is dit namelijk, en daar wordt maar niet streng op gecontroleerd.
Aan zo'n systeem zou je kunnen denken ja.quote:Op maandag 15 februari 2010 19:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Daar kan ik wel mee leven. Maar dan wel eerlijk. De overheid kan keizen:
1) Ik betaal al mijn studiegeld terug, maar ik betaal nooit vermogensbelasting over het geld dat ik in het buitenland verdiend heb
2) Ik betaal niks terug en neem later mijn centjes terug naar Nederland, zodat daar lekker vermogensbelasting overheen gaat
Maar met zo'n verplichting geef je als land eigenlijk toe dat je het zwaar verziekt hebt voor de mensen die er wonen. Zelfs zo erg dat het aantal mensen dat vertrekt bij de 1e kans die ze krijgen een probleem vormt op de balans.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je studiesysteem op zich wel.
Maar goed, ik zou het niet erg vinden dat je verplicht wordt eerst 3 jaar in NL belasting te betalen na je studie en dan pas weg te gaan.
(zo gaat het in Singapore (met de buitenlandse studenten) ook en opzich is er wel iets voor te zeggen
Niks mis met Nederlanders die het land verlaten - ze moeten enkel wel terug willen komen. Een beetje buitenland is juist goed, zorgt voor internationale netwerken, kennisuitwisseling, etc...quote:Op maandag 15 februari 2010 19:43 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar met zo'n verplichting geef je als land eigenlijk toe dat je het zwaar verziekt hebt voor de mensen die er wonen. Zelfs zo erg dat het aantal mensen dat vertrekt bij de 1e kans die ze krijgen een probleem vormt op de balans.
Ik heb liever dat Nederland zich gaat inspannen om ervoor te zorgen dat hoogopgeleiden hier niet zo snel mogelijk weg willen. Dan hebben de mensen die niet weg kunnen er ook nog wat aan
Maar als ze na een paar jaar ervaringen op doen weer terugkomen, moet men ook niet gaan lopen mierenneuken over een beetje studiesubsidiequote:Op maandag 15 februari 2010 19:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Niks mis met Nederlanders die het land verlaten - ze moeten enkel wel terug willen komen. Een beetje buitenland is juist goed, zorgt voor internationale netwerken, kennisuitwisseling, etc...
Maar het zou mooi zijn als al die mensen na een paar jaar graag weer terug gingen naar Nederland (wat het grootste gedeelte op zich ook wel doet).
Maar je weet ook nu al van te voren dat dit nooit zal gaan gebeuren, dus het is makkelijk praten.quote:Op maandag 15 februari 2010 19:18 schreef Zienswijze het volgende:
Ik ben hier geboren, ik heb niet voor zwaar gesubsidieerd hoger onderwijs gekozen. Dus in feite kan ik dáár niks aan doen. En dat geldt voor alle (potentiele) emigranten.
Maar je hebt zeker wel een punt. Je zou bijv. een systeem op kunnen zetten, dat iedereen die Nederland voorgoed verlaat, de volledige kosten van zijn studie terug betaalt. Dat is dan wel zo eerlijk. Kinderbijslag e.d. betaalt men dan ook terug. Met rente.
Voor de duidelijkheid, fraude met Social Security, Welfare, en Unemployment Insurance is hier ook aan de orde van de dag, en dat is dus niet iets wat synoniem staat met een land wat meer uitkeringen heeft. Als er uitkeringen bestaan, en die bestaan er ook wel in de VS alleen zijn ze dus een heel stuk minder, dan wordt er mee gefraudeerd, en niet zo'n beetje ook.quote:Maar pak dan ook de groep, die aan opzettelijke fraude met uitkeringen en toeslagen doet, aan.
Ik "profiteer" van het systeem, maar ik maak wel wat van mijn leven. Degene die opzettelijk met uitkeringen lopen te frauderen, profiteren + ze maken niks van hun leven. Een van mijn grootste ergernissen om te emigreren is dit namelijk, en daar wordt maar niet streng op gecontroleerd.
En wat nou als iemand al 20 jaar belasting heeft betaald in Nederland - heeft diegene de gesubsidieerde studiekosten dan niet allang terugbetaald? En hoe wil je het praktisch gaan uitvoeren? Wat nou als iemand in het vliegtuig stapt en zegt dat 'ie op vakantie gaat - zo iemand een rekening in de maag splitsen als hij/zij niet "op tijd" terug is?quote:Op maandag 15 februari 2010 19:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Daar kan ik wel mee leven. Maar dan wel eerlijk. De overheid kan keizen:
1) Ik betaal al mijn studiegeld terug, maar ik betaal nooit vermogensbelasting over het geld dat ik in het buitenland verdiend heb
2) Ik betaal niks terug en neem later mijn centjes terug naar Nederland, zodat daar lekker vermogensbelasting overheen gaat
DE quote uit dit topic.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:03 schreef Frenkyboy het volgende:
Emigratie uit onvrede leidt alleen maar tot meer onvrede
Luister, ik dien hier geen wetsvoorstel inquote:Op maandag 15 februari 2010 20:32 schreef Igen het volgende:
[..]
En wat nou als iemand al 20 jaar belasting heeft betaald in Nederland - heeft diegene de gesubsidieerde studiekosten dan niet allang terugbetaald? En hoe wil je het praktisch gaan uitvoeren? Wat nou als iemand in het vliegtuig stapt en zegt dat 'ie op vakantie gaat - zo iemand een rekening in de maag splitsen als hij/zij niet "op tijd" terug is?
Nee, er is maar één goede manier om permanente emigratie van hoogopgeleiden tegen te gaan: ervoor zorgen dat ze niet weg willen.
Eens. Maar goed, veel mensen immigreren dus ook voor een specifieke reden. Veelal een baan, opleiding of relatie. Die mensen nemen de rest gewoon erbij als een logisch gevolg van een bewuste keuze.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:38 schreef maartena het volgende:
[..]
DE quote uit dit topic.
In de meeste gevallen zul je als ontevreden emigrant inderdaad in je nieuwe thuisland een hele hoop andere zaken vinden waar je ontevreden over gaat zijn. Je lost een deel van je ontevredenheid op, maar je krijgt er wat andere ontevredenheid voor terug.
Er is geen Utiopia, en waar het gras bij de buren groener lijkt..... staat op jouw verdorde gazon wel een appelboom met hoge kwaliteit appels terwijl op het groene gras van de buren een boom staat die rotte appels geeft.
Ja, nee, dat weet ik ook wel. Maar ik ben pragmatisch ingesteld, dus ik ben persoonlijk niet zo weg van ideeën waarvan ik totaal geen voorstelling heb hoe die in de praktijk uitgevoerd zouden kunnen worden.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Luister, ik dien hier geen wetsvoorstel in
Ik had het over permanent willen emigreren. Tijdelijk lijkt mij ook niks mis mee.quote:En niet weg willen is natuurlijk BS. Ik ben hoogopgeleid, heb een behoorlijk goeie baan en wilde direct na universiteit weg. Simpelweg omdat ik meer moet met mijn carriere en daarom ervaring wil opdoen, dingen wil leren, etc... Stel jij je voor dat Nederland straks een eigen Harvard heeft? Dat lijkt me niet realistisch, en dus moeten mensen de mogelijkheid hebben naar het buitenland te gaan. Het is uiteindelijk alleen maar goed voor Nederland.
Juist. Voor mij is dat een relatie geweest. En welk probleem je ook tegen komt, dat neem je voor lief inderdaad.... en dat geldt net zo goed voor iemand die een baan of opleiding gaat doen in het buitenland.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:43 schreef Drive-r het volgende:
Eens. Maar goed, veel mensen immigreren dus ook voor een specifieke reden. Veelal een baan, opleiding of relatie. Die mensen nemen de rest gewoon erbij als een logisch gevolg van een bewuste keuze.
In de VS wel ja. Zeker als je net begint. Als je wat meer geluk hebt met je werkgever krijg je 12 of 15 dagen, maar daarmee heb je het eigenlijk wel gehad.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:36 schreef ASroma het volgende:
@maartena..... hebben de meeste maar 10 vakantiedagen per jaar?
Ik ken er zat met 20 of 25 waaronder ik zelf ook val. Hangt er maar net van af.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:47 schreef maartena het volgende:
[..]
In de VS wel ja. Zeker als je net begint. Als je wat meer geluk hebt met je werkgever krijg je 12 of 15 dagen, maar daarmee heb je het eigenlijk wel gehad.
Daar ben ik ook wel verbaasd over hoor.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:51 schreef LXIV het volgende:
Ik was ook eens 5 weken op vakantie in Griekenland toen ik daar een Amerikaan ontmoette. Die was écht verbaast dat ik zoveel vakantie van mijn werkgever kreeg. Zeker toen ik vertelde dat ik dit jaar al vakantie gehad had en met de kerst nog 2 weken.
Hij zei: "Als je in Amerika 2 weken vakantie vraagt zegt je baas: als ik 2 weken zonder je kan, dan lukt dat ook wel voorgoed!"
Als je lang bij een bedrijf werkt, meestal 5+ jaar, dan kun je meer krijgen inderdaad. En het ligt ook een beetje van je werkgever af, in de zorgindustrie en bij de overheid zijn ze over het algemeen wat guller.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:50 schreef popolon het volgende:
Ik ken er zat met 20 of 25 waaronder ik zelf ook val. Hangt er maar net van af.
Het zijn die 12 ADV waar ik jaloers op ben...quote:Op maandag 15 februari 2010 23:06 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er ook maar 26 hoor! Maar met 12 x ADV erbij is dat al 38. Dan nog je vaste vrije dagen per jaar (want met kerst en nieuwjaar verlof nemen kostte je dit maar 7 dagen ipv 10) en je hebt effectief zó 43 dagen. Dat is dus al 8 weken.
Neem je een 36 urige werkweek dan heb je er al meteen 50. En straks met dat 60%'s tarief al vanaf 55 euro heeft het helemaal geen zin om nog veel uurtjes te maken!
Ach, het kan ook de verkeerde kant op.... heb in Nederland een tijdje gedetacheerd gezeten bij een bedrijf met een 36-urige werkweek, en in plaats van 4 en een halve dag werd er dan de ene week 4, en de andere week 5 dagen gewerkt, dus elke twee weken verplicht 1 dag vrij. Natuurlijk mocht niet iedereen op dezelfde dag vrij hebben, en maandagen, woensdagen en vrijdagen werden het populairst. Woensdagen vooral onder de moeders, die dan op woensdagmiddag thuis konden zijn bij de kids en zo.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:59 schreef Drive-r het volgende:
Zucht... jaloers. Ik heb er 25, al die extra regelingen kennen ze hier ook niet...
En zelfs de rechtse mensch in Nederland..... die toch van nature tegen dit soort geldverslindende linkse idealen als ADV zijn.... vind dit wel prima.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:06 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er ook maar 26 hoor! Maar met 12 x ADV erbij is dat al 38. Dan nog je vaste vrije dagen per jaar (want met kerst en nieuwjaar verlof nemen kostte je dit maar 7 dagen ipv 10) en je hebt effectief zó 43 dagen. Dat is dus al 8 weken.
Neem je een 36 urige werkweek dan heb je er al meteen 50. En straks met dat 60%'s tarief al vanaf 55 euro heeft het helemaal geen zin om nog veel uurtjes te maken!
Haha. Ik werk nu nog veel minder. Terwijl het me netto zo goed als niks kost. Ik vind het wel gek dat het kan, maar verder ook prima.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:16 schreef maartena het volgende:
[..]
En zelfs de rechtse mensch in Nederland..... die toch van nature tegen dit soort geldverslindende linkse idealen als ADV zijn.... vind dit wel prima.
Maar dat is waarschijnlijk wel weer precies de reden waarom landen als Nederland, Frankrijk en Zweden niet zo vergrijsd zijn als landen als Italië, Spanje en veel Oost-Europese landen, waar voorzieningen voor kersverse moeders nauwelijks aanwezig zijn en men dus al decennialang ook nauwelijks kinderen krijgt.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je in Nederland ouderschapsverlof neemt (dus 32-urige werkweek), dan krijg je (bij de overheid teminste) nog 70% van je bruto-loon. Dat kost dus 15% netto (over die acht uur). Dat is circa één uurtje werk![]()
Komt daarna je belastingteruggave, mag je voor ieder uur ook nog eens 5,50 oid aftrekken. Plus de kinderopvang die je niet hoeft te betalen. Je werkt maar 4 dagen per week en je houdt geld over.
Van mij mogen ze dit soort onzin wel afschaffen hoor, want het is eigenlijk ook te gek. Zeker als je nagaat dat je werkgever je pensioen. sociale lasten, ziekteverzekering etc. gewoon wel 100% moet doorbetalen.
Bron?quote:Op maandag 15 februari 2010 23:30 schreef Igen het volgende:
landen als Italië, Spanje en veel Oost-Europese landen, waar voorzieningen voor kersverse moeders nauwelijks aanwezig zijn
In Nederland heb je Marokkaanse/Turkse gezinnen met 6 kinderen, omdat ze nog vooral uit een cultuur voortkomen waar de kinderen voor de ouderen zorgen, en dat is in Mexico ook zo, inderdaad gecombineerd met het streng Katholicisme wat men volgt.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:30 schreef Igen het volgende:
Alhoewel de VS daartegen weer in contrast staat, met nog meer kinderen dan in Zweden - misschien speelt daar ook een religieus aspect een rol?
Voor Italië: http://www.demographic-research.org/volumes/vol4/5/quote:
Straatterroristen zijn normaal gesproken kinderen van tweeverdienende carrièretijgers?quote:Overigens is het natuurlijk niet een kwestie van zoveel mogelijk kansloze toekomstige straatterroristen werpen want daar schiet je als land natuurlijk niet zoveel mee op, in tegendeel..
De oplossing daarvoor is echter niet wat Wilders wil, en dat is van die kansloze straatterroristen het Nederlands paspoort af te pakken en ze het land uit te trappen.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:36 schreef Napalm het volgende:
Overigens is het natuurlijk niet een kwestie van zoveel mogelijk kansloze toekomstige straatterroristen werpen want daar schiet je als land natuurlijk niet zoveel mee op, in tegendeel..
Ik mis hier een vergelijking, überhaupt zie ik 1,2,3 niets erover, dat de voorzieningen voor moeders in die landen zo slecht zijn. En al helemaal niet dat dat dan de reden zou zijn voor lage geboortecijfers. Het lijkt zich te focussen op zaken als geloof, leeftijd bij uit huis gaan e.d.n Kan je bladzijden aanwijzen want jouw bron lijkt jouw stelling niet te ondersteunen..quote:Op maandag 15 februari 2010 23:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor Italië: http://www.demographic-research.org/volumes/vol4/5/
Voor de andere landen die ik noemde weet ik niet zo gauw, heb nu niet genoeg tijd om dat precies op te zoeken.
Ach, het gaat er natuurlijk om dat als je hier geen toekomst voor je kinderen kan of wil bieden je natuurlijk geen kinderen moet maken en vervolgens op straat pleuren. Nog bizarder is dat de overheid het toejuicht en subsidieert. Het allerzotste is echter vervolgens te claimen dat dat de oplossing is voor de vergrijzing..quote:Op maandag 15 februari 2010 23:42 schreef maartena het volgende:
[..]
De oplossing daarvoor is echter niet wat Wilders wil, en dat is van die kansloze straatterroristen het Nederlands paspoort af te pakken en ze het land uit te trappen.
Waarna ze de eerste boot naar Spanje of Italië weer nemen, en gewoon ondergedoken illegaal in dezelfde buurten blijven rondhangen.... ze kennen het land van hun ouders immers niet, uitgezonderd van een paar vakanties. Alleen deze keer kunnen ze NIET legaal werken, en dus creeer je alleen maar meer problemen. Je gaat mij namelijk niet wijsmaken dat als zoonlief die gedenaturaliseerd werd en voor 1000 euro op het vliegtuig naar Marokko werd gezet geen familielid heeft die ze in Spanje komt ophalen.
mooie boerderij goedkoop ookquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:37 schreef bendk het volgende:
Kijk als je emigreert heb je vrijheid, heb dit vanmiddag bekeken.
Vraagprijs is E 153.000...ik wil niet meer betalen dan E 125.000
grond is 33.000 m2, het uitzicht is fabelachtig
even op het pijltje drukken onder de foto voo rmeer foto's
http://www.nybolig.dk/maegler/PrivatBolig.jsp?sagsnr=104412&forretningsnr=220068
In China hebben ze daar een (hele linkse) oplossing voor.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:14 schreef Napalm het volgende:
Ach, het gaat er natuurlijk om dat als je hier geen toekomst voor je kinderen kan of wil bieden je natuurlijk geen kinderen moet maken en vervolgens op straat pleuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |