abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77867454
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat gaat dan over het algemeen om berekende statistieken. Niet om statistieken die slechts gebaseerd zijn op tellen. Een statistiek dat er in Nederland 123.456 Opel Corsa's zijn ingeschreven is ook geen glad ijs waar je een eigen waarheid aan kunt geven.
Wel als je je vervolgens waagt aan voorspellingen en causale verbanden.

Wat je zei over de periode 1998-2008 klopt, maar "steeds meer" suggereert een voorspelling en dat is onterecht. In een jaar tijd kan er veel gebeuren waardoor de zaken opeens geheel anders gaan lopen. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijke invloed van de economische crisis.

[ Bericht 19% gewijzigd door servus_universitas op 10-02-2010 23:24:54 ]
pi_77868461
O ja. Mijn fout. Afgelopen jaar zijn het er ook daadwerkelijk minder geworden.

Maar om me dan toch op het gladde ijs te begeven: ik denk dat dat slechts tijdelijk is, omdat de onderliggende oorzaken van een emigratie (zoals goedkopere huizen in D en BE, betere baankansen in het buitenland, minder drukte, mooiere natuur enz. enz.) na de economische crisis waarschijnlijk niet erg verminderd zullen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2010 23:39:15 ]
pi_77868904
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:04 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Precies. En ik kan je verzekeren dat het voor iedereen die moslim is alles behalve een pretje is in dit land. Door alles en iedereen achterdochtig te worden bekeken. Op veel fora wordt er helemaal beestachtig over moslims geschreven. Je krijgt, ook bij gelijke kwaliteiten, veel minder snel een baan. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Dat merk ik dus niet als Moslim-zijnde. Sure er zijn jaloerse mensen die het niet kunnen hebben dat je veel bereikt als Moslim-zijnde. Maar goed daar moet je geen aandacht aan besteden.

Ik irriteer me inderdaad soms wel hoe er over minder opgeleide Moslims wordt gesproken waarvan soms er een aantal dingen wel waar zijn etc.

En tja over Moslims iets negatiefs schrijven mag gewoon, maar o wee je iets schrijft over Joden of het Westen. Daarbij moet je natuurlijk altijd oppassen als Moslim dat de AIVD je niet oppakt via deze site etc.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:19:01 #104
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_77869969
Ongeacht wat de redenen van emigreren zijn, je kan toch moeilijk ontkennen dat het netto resultaat van emigranten versus immigranten voor NL negatief uitpakt.
En die blije opmerkingen dat sommigen terugkomers-met-hangende-pootjes kennen, laat alleen maar een (al dan niet) onderdrukt jalouzie zien.
Verreweg de meerderheid der emigranten blijft weg en dat zijn over het algemeen niet de "profiteurs" ...
zonnig Brasil
pi_77870368
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:06 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik hoor vooral mensen roepen dat ze aan vertrekken denken zodra Wilders echt aan de macht komt. En niet sporadisch, maar echt vaak.
En mijn mening is dat de verrechtsing wel asociaal is. Beestachtig zelfs.
En dat zijn typisch de mensen die toch nooit vertrekken. Ik denk dat het vrij algemeen geaccepteerd is dat emigranten rechtser zijn dan de gemiddelde bevolking. Die theorie gaat dus niet op, dat is in eerdere topics op Fok ook al bewezen, je kunt namelijk het stemgedrag van emigranten gewoon zien dmv de stemmen die elke verkiezing worden uitgebracht en guess what: rechts.

En bestempel mij nou niet meteen met een grote mond, ik stem zelf links en zeg enkel dat de feiten tegen je werken - het is gewoon niet waar wat je zegt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77870651
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En dat zijn typisch de mensen die toch nooit vertrekken. Ik denk dat het vrij algemeen geaccepteerd is dat emigranten rechtser zijn dan de gemiddelde bevolking. Die theorie gaat dus niet op, dat is in eerdere topics op Fok ook al bewezen, je kunt namelijk het stemgedrag van emigranten gewoon zien dmv de stemmen die elke verkiezing worden uitgebracht en guess what: rechts.

En bestempel mij nou niet meteen met een grote mond, ik stem zelf links en zeg enkel dat de feiten tegen je werken - het is gewoon niet waar wat je zegt.
Misschien moet de grote groep die vertekt vanwege verrechtsing dan nog komen. Als dat zo is, dan zal dat gebeuren op het moment dat de PVV werkelijk in de regering komt (kans is zo goed als 0 trouwens) of nog erger: dat Wilders zelfs premier wordt.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77870682
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:50 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat merk ik dus niet als Moslim-zijnde. Sure er zijn jaloerse mensen die het niet kunnen hebben dat je veel bereikt als Moslim-zijnde. Maar goed daar moet je geen aandacht aan besteden.

Ik irriteer me inderdaad soms wel hoe er over minder opgeleide Moslims wordt gesproken waarvan soms er een aantal dingen wel waar zijn etc.

En tja over Moslims iets negatiefs schrijven mag gewoon, maar o wee je iets schrijft over Joden of het Westen. Daarbij moet je natuurlijk altijd oppassen als Moslim dat de AIVD je niet oppakt via deze site etc.
Nou, dan mag je van geluk spreken. Want overal waar ik op FOK ook lees spreekt de haat richting moslims uit. Dat mis jij dan waarschijnlijk allemaal. En overal waar ik voor mijn werk kom hoor ik de meest discriminerende en vernederende opmerkingen over moslims en dan met name marokkanen. Wees blij dat jij dat dan allemaal niet meekrijgt.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77870684
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:53 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Misschien moet de grote groep die vertekt vanwege verrechtsing dan nog komen. Als dat zo is, dan zal dat gebeuren op het moment dat de PVV werkelijk in de regering komt (kans is zo goed als 0 trouwens) of nog erger: dat Wilders zelfs premier wordt.
Kom nou, dit soort teksten hoor je elke verkiezing - denk je echt dat al die mensen de kosten van een verhuizing echt op zich nemen? Kinderen van school, nieuwe baan?

Pffff - 99% van "emigranten" vertrekt alleen in hun fantasie.
pi_77872367
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:19 schreef qwerty_x het volgende:
Ongeacht wat de redenen van emigreren zijn, je kan toch moeilijk ontkennen dat het netto resultaat van emigranten versus immigranten voor NL negatief uitpakt.
En die blije opmerkingen dat sommigen terugkomers-met-hangende-pootjes kennen, laat alleen maar een (al dan niet) onderdrukt jalouzie zien.
Verreweg de meerderheid der emigranten blijft weg en dat zijn over het algemeen niet de "profiteurs" ...
Met jaloezie heeft dit allemaal niets te maken. Als je emigreert vanuit een positieve insteek (avontuur, interessante carrièrekansen, een fijner klimaat enzovoort) dan gun ik je het van harte. Maar de negatieve insteek die je regelmatig tegenkomt vind ik om eerlijk te zijn gewoon kinderachtig. En dan vanuit hun kersverse nieuwe heimat maar door blijven klagen over Nederland, want "Nederland is een zinkend schip." En dan komen ze er uiteindelijk toch achter dat het gras bij de buren net zulke dorre plekken kent.
pi_77873649
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:19 schreef qwerty_x het volgende:
Die 'blije opmerkingen' hebben volgens mij voornamelijk betrekking op mensen die continu maar lopen zeiken over Nederland en dat het gras bij de buren véél groener is. Dan is het natuurlijk wel grappig als ze vervolgens weer snel remigreren. Niets zo leuk als leedvermaak natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_77874082
Tjonge jonge jonge jonge I-E-D-ereen verterkt gewoon, iedereen!
pi_77874537
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:52 schreef ASroma het volgende:
Tjonge jonge jonge jonge I-E-D-ereen verterkt gewoon, iedereen!
Verder alles goed?
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:15:32 #113
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_77878313
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:03 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Met jaloezie heeft dit allemaal niets te maken. Als je emigreert vanuit een positieve insteek (avontuur, interessante carrièrekansen, een fijner klimaat enzovoort) dan gun ik je het van harte. Maar de negatieve insteek die je regelmatig tegenkomt vind ik om eerlijk te zijn gewoon kinderachtig. En dan vanuit hun kersverse nieuwe heimat maar door blijven klagen over Nederland, want "Nederland is een zinkend schip." En dan komen ze er uiteindelijk toch achter dat het gras bij de buren net zulke dorre plekken kent.
Daar heb je gelijk in, maar er zijn echt maar heel weinig emigranten die afgeven op NL.
Het zijn vooral de mensen die hard bleren dat ze gaan emigreren die kankeren.
zonnig Brasil
pi_77883035
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Verder alles goed?
zal ik dan toch een inhoudelijke reactie geven?

In Nederland hebben wij het goed, we zitten in een comfort zone, dit verveelt. Hierdoor kiezen vaak hoger opgeleiden voor een nieuw avontuur, horizon verbreden zoals ze dat altijd zo mooi zeggen. Dit doen wij al eeuwen lang en succesvol. Dit heeft verder niks mee te maken dat Nederland slecht is, in tegendeel. Je kan er altijd op terugvallen mocht het avontuur niet geslaagd zijn, het is een basis.

Je komt ze zo af en toe wel tegen in het buitenland, van die typische verzuurde Nederlanders die eigenlijk aan het wegrotten zijn in eenzaamheid daar in het verre buitenland en comfort zoeken in het afkraken van Nederland. Op fok! hadden we ook een tijdlang zo iemand, stefanp genaamd geloof ik.

Ik denk dat het alleen maar een positieve ontwikkeling is, een deel van deze mensen keert met een bagage ervaring en kennis terug uit het buitenland, een ander deel gaat vanuit het buitenland zaken doen met Nederland etc. Het enige probleem is dat om de vergrijzing ook een beetje tegen te gaan, we kansloze of kansrijk (je begrijpt wat ik bedoel )niet-westerse allochtonen binnen laten. Dat is de enige negatieve side effect op dit moment, wat mij betreft.
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:45:24 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_77884082
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die 'blije opmerkingen' hebben volgens mij voornamelijk betrekking op mensen die continu maar lopen zeiken over Nederland en dat het gras bij de buren véél groener is. Dan is het natuurlijk wel grappig als ze vervolgens weer snel remigreren. Niets zo leuk als leedvermaak natuurlijk.
Ik zie dat mensen dit steeds aanhalen maar echte voorbeelden zie ik dan weer niet, nooit eigenlijk. Kan hooguit één of twee users noemen die voldoen aan de zogenaamde 'kijk mij eens lekker hier zitten' retoriek. Da's nogal een grote minderheid.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_77884542
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik zie dat mensen dit steeds aanhalen maar echte voorbeelden zie ik dan weer niet, nooit eigenlijk. Kan hooguit één of twee users noemen die voldoen aan de zogenaamde 'kijk mij eens lekker hier zitten' retoriek. Da's nogal een grote minderheid.
Dat denk ik ook. Ik zit hier met behoorlijk wat Nederlanders, en iedereen is gewoon verder positief over onze kikkerlandje. Niemand die hier zit en enkel loopt te miepen, gelukkig...
pi_77888735
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:19 schreef ASroma het volgende:

[..]

zal ik dan toch een inhoudelijke reactie geven?
Ja, graag.
quote:
In Nederland hebben wij het goed, we zitten in een comfort zone, dit verveelt. Hierdoor kiezen vaak hoger opgeleiden voor een nieuw avontuur, horizon verbreden zoals ze dat altijd zo mooi zeggen. Dit doen wij al eeuwen lang en succesvol. Dit heeft verder niks mee te maken dat Nederland slecht is, in tegendeel. Je kan er altijd op terugvallen mocht het avontuur niet geslaagd zijn, het is een basis.
Toch zie je dat veel emigranten verhuizen naar een land dat min of meer net zo goed ontwikkeld is als Nederland (bijvoorbeeld Canada of Frankrijk), en dat emigranten over het algemeen toch redelijk negatief op Nederland kijken als het gaat om drukte en natuur en landschap.

Misschien zijn die weilanden in het Groene Hart en de vakantiebungalows aan de Vinkeveense Plassen toch niet zo mooi en pittoresk als de Nederlandse beleidsmakers denken.
quote:
Je komt ze zo af en toe wel tegen in het buitenland, van die typische verzuurde Nederlanders die eigenlijk aan het wegrotten zijn in eenzaamheid daar in het verre buitenland en comfort zoeken in het afkraken van Nederland. Op fok! hadden we ook een tijdlang zo iemand, stefanp genaamd geloof ik.
Zij zijn meer de uitzondering. Maar zij vallen natuurlijk wel het meeste op. Van veel forummers die geëmigreerd zijn weten jij en ik dat waarschijnlijk niet eens, omdat ze er niet zo mee te koop lopen.
quote:
Ik denk dat het alleen maar een positieve ontwikkeling is, een deel van deze mensen keert met een bagage ervaring en kennis terug uit het buitenland, een ander deel gaat vanuit het buitenland zaken doen met Nederland etc. Het enige probleem is dat om de vergrijzing ook een beetje tegen te gaan, we kansloze of kansrijk (je begrijpt wat ik bedoel )niet-westerse allochtonen binnen laten. Dat is de enige negatieve side effect op dit moment, wat mij betreft.
Jup, dus moet je zorgen dat je bij het immigratiebeleid op (een hoge) opleiding selecteert, en je moet investeren in (hoger) onderwijs. Helaas doet de Nederlandse overheid al jaren geen van beide.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2010 16:55:29 ]
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:43:21 #118
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77890342
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:54 schreef Igen het volgende:
Jup, dus moet je zorgen dat je bij het immigratiebeleid op (een hoge) opleiding selecteert, en je moet investeren in (hoger) onderwijs. Helaas doet de Nederlandse overheid al jaren geen van beide.
Een hoop diploma's van buiten de EU zijn hier geen reet waard.

Er lopen redelijk wat goed opgeleide 'Turken' potten te schrobben.

Zijn vaak geen Turken, maar okee.
Intelligent, but fucked up.
pi_77890815
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:45 schreef popolon het volgende:

[..]

In het eerder aangehaalde onderzoek kwam wel naar voren dat mensen die emigreren gemiddeld genomen een flink negatiever beeld hebben van Nederland. In welke mate ze luid lopen te verkondigen dat Nederland zo'n verschrikking is, zou ik niet durven zeggen. Ik ken geen emigranten die dat doen, maar ik probeer mij ook niet in te laten met azijnpissers.
pi_77890969
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

In het eerder aangehaalde onderzoek kwam wel naar voren dat mensen die emigreren gemiddeld genomen een flink negatiever beeld hebben van Nederland. In welke mate ze luid lopen te verkondigen dat Nederland zo'n verschrikking is, zou ik niet durven zeggen. Ik ken geen emigranten die dat doen, maar ik probeer mij ook niet in te laten met azijnpissers.
Nou ja, dat dat beeld iets negatiever is, lijkt me logisch. Als is het maar omdat een klein deel inderdaad zeikerds zijn die het hier zat zijn en dus het gemiddelde omlaag halen. Maar da's in mijn ogen (en ervaring) niet echt de regel. Maar goed, net zo hard als die zeikerds over Nederland zeuren, zijn er Nederlanders die zeuren over emigranten
pi_77891073
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nou ja, dat dat beeld iets negatiever is, lijkt me logisch. Als is het maar omdat een klein deel inderdaad zeikerds zijn die het hier zat zijn en dus het gemiddelde omlaag halen. Maar da's in mijn ogen (en ervaring) niet echt de regel.
Het was een behoorlijk verschil, lijkt me niet iets wat door 'een paar' zeikerds veroorzaakt wordt. Ik krijg ook zeker niet de indruk dat emigranten massaal enorme zeikerds zijn hoor.
quote:
Maar goed, net zo hard als die zeikerds over Nederland zeuren, zijn er Nederlanders die zeuren over emigranten
Klopt en dan is het toch lachwekkend als ze vervolgens zelf zouden gaan emigreren?
pi_77892533
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt en dan is het toch lachwekkend als ze vervolgens zelf zouden gaan emigreren?
De cultuur en de mensen in de westerse landen waar veel Nederlanders heen immigreren, staan natuurlijk veel dichter bij het autochtone Nederland, dan al die niet-westerse allochtonen in Nederland. En daardoor kan het best zijn dat je je minder buitenlander voelt in een buitenlandse westerse stad met weinig niet-westerse allochtonen, dan in een Nederlandse stad met heel veel niet-westerse allochtonen.

Eerlijk gezegd had ik tot voor kort gedacht dat ik nooit zoiets zou schrijven. Maar een poosje geleden ben ik half Europa doorgereisd, tot de Aziatische kant van Istanbul aan toe. Maar het voelde pas echt alsof ik in een ander werelddeel was beland bij terugkomst in Amsterdam-Zuidoost. Dat zet je toch wel aan het denken.

(Niet dat het voor mij een argument zou zijn om daadwerkelijk te emigreren. Sowieso is Nederland natuurlijk groter dan alleen de vier grote steden.)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2010 18:53:18 ]
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:02:17 #123
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_77892966
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:55:05 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77897110
Ik heb even de cijfers van de afgelopen 10 jaar (2009 nog niet bekend) erbij gehaald uit StatLine om e.e.a. te verduidelijken, en wat onderscheiden neergezet tussen westers, niet-westers en specifiek Nederlanders. Even in een plaatje gezet:

Conclusie:

• Tussen 2003 en 2007 vertrokken er meer mensen dan er binnen kwamen, maar voor 2003 en in 2008 kwamen er meer mensen bij.

• Het aantal niet-westerse immigratie is ook afgenomen, alhoewel in 2008 weer toegenomen. Daarentegen zijn in de afgelopen 10 jaar steeds meer westerse immigranten weer naar huis gegaan. (Nederland is niet geteld bij de in een westers land geborenen die vertrekken uit Nederland). Alleen in 2008 kwamen er weer meer Westerse immigranten bij, maar tevens ook veel meer niet-Westerse immigranten

• Het aantal vertrekkende Nederlanders blijft onverminderd doorgaan. Er zijn ook terugkerende Nederlanders die weer immigreren, maar het totaalsaldo blijft dat er meer Nederlanders vertrekken dan er terug komen. Wel mag voor de duidelijkheid vermeldt worden dat hier ook grens-migranten bij worden geteld, ofwel hen die net over de grens met Duitsland en België een woning kopen.

Wat betreft de waarheid van deze statistieken: Deze zijn gebaseerd op de in- en uitschrijvingen van de burgerlijke stand. Een student die 3 jaar in het buitenland gaat studeren bijvoorbeeld en daarna weer terug komt in Nederland, of mensen die op een KORT expat-contract worden uitgezonden (1, 2 jaar) blijven vaak ingeschreven in Nederland en tellen dus nog mee als inwoner van Nederland. De emigratie en immigratie hier zijn dus van mensen die zich daadwerkelijk hebben uitgeschreven (zoals ik bijv. in 2002) en hen die zich als onderdeel van het immigratieproces hebben ingeschreven bij de gemeente. (Dit is verplicht).

Er zit dus een kleine marge bij de emigrerende Nederlanders, omdat er best wat tussen zitten die de wereld rondzwerven als emigrant, maar zich voor het gemak gewoon nog bij ouders ingeschreven laten, (en dus niet meetellen), en er is natuurlijk ook sprake van illegale migratie, hen die zich niet inschrijven bij de burgerlijke stand.

Maar deze cijfers kloppen dus aardig wanneer het gaat om legale migratie, met in/uitschrijvingen in de burgerlijke stand. Deze cijfers zijn "na administratieve correctie". De cijfers zonder administratieve correctie zijn ook middels CBS beschikbaar. Ik vermoed dat de administratieve correctie plaatsvindt door de cijfers van de burgerlijke stand te vergelijken met belastingbetalers en andere. (je kunt bijv. uitgeschreven staan, in Belgie wonen, in Eindhoven werken en in Nederland loonbelasting afdragen).

Hoe dan ook, het geeft een redelijk beeld van de emigratie en immigratie in de afgelopen 10 jaar.
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 11 februari 2010 @ 21:00:02 #125
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_77897317
    Wat zeg je me nou TS? In de afgelopen 3 jaar zijn er al weer 18 miljard nederlanders vertrokken?

Asjemenou!
    Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')