Andersom was dat ook bij de laatste verkiezingen. "Als die onbenul van een Wouter Bos premier wordt, nou dan vertrek ik uit dit land", en dat soort retoriek.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:06 schreef scanman1 het volgende:
Ik hoor vooral mensen roepen dat ze aan vertrekken denken zodra Wilders echt aan de macht komt. En niet sporadisch, maar echt vaak.
Dat zijn dan ook de mensen die totaal geen negatieve punten van hun nieuwe thuisland willen toegeven, en alleen maar negatieve zaken mbt Nederland kennen. Ik ken er eigenlijk slechts 1 momenteel...... Ik heb ook wel een eens beargumenteerd dat bepaalde zaken in Nederland slecht/bekrompen geregeld zijn verder natuurlijk, maar ik denk dat elke emigrant wel iets zoiets heeft.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:45 schreef popolon het volgende:
Ik zie dat mensen dit steeds aanhalen maar echte voorbeelden zie ik dan weer niet, nooit eigenlijk. Kan hooguit één of twee users noemen die voldoen aan de zogenaamde 'kijk mij eens lekker hier zitten' retoriek. Da's nogal een grote minderheid.
Zie dus de post hierboven met de cijfers erinquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zijn er ook cijfers bekend over re-emigraanten. Ik heb wel eens gehoord dat veel emigranten na een paar jaar met hangende pootjes terug komen omdat het gras in veel gevallen toch niet groener is.
Haiti misschien een ideetje?quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:12 schreef john2406 het volgende:
Ergens waar het lekker warm is het hele jaar door wil ik heen.
Nooit gehoord. En alles was beter geweest dan Balkenende.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Andersom was dat ook bij de laatste verkiezingen. "Als die onbenul van een Wouter Bos premier wordt, nou dan vertrek ik uit dit land", en dat soort retoriek.
Alles!? Wilders dus ook?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:32 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nooit gehoord. En alles was beter geweest dan Balkenende.
Toch een aantal malen te lezen geweest op FOK!. Eenzelfde retoriek was te lezen in een "stel dat Aboutaleb de PvdA zou leiden en winnen" topic....quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:32 schreef scanman1 het volgende:
Nooit gehoord.
Noteert: scanman1 heeft liever Wilders dan Balkenende.quote:En alles was beter geweest dan Balkenende.
Omdat het meestal de mensen zijn met geld die emigeren omdat ze het zat zijn om uitgekneppen te worden in dit totaal losgeslagen land?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 04:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom moet het weer op een links recht discussie uitlopen
Uh, nee?quote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Omdat het meestal de mensen zijn met geld die emigeren omdat ze het zat zijn om uitgekneppen te worden in dit totaal losgeslagen land?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zie m'n vorige post, ik keek naar de verkeerde lijntjes in de grafiek.![]()
Dit is trouwens nog wel een aardig stukje over o.a. de beweegredenen voor migratie.
Gast, neem dan een fatsoenlijke belastingadviseur zoals iedere échte rijke stinkerd.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Omdat het meestal de mensen zijn met geld die emigeren omdat ze het zat zijn om uitgekneppen te worden in dit totaal losgeslagen land?
Noem eens een ander westers land dan waar je niet belasting betaald naar inkomen, waar zoveel vergoed wordt als in NL?quote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat een totale onzin. Mensen emigreren niet om politieke redenen zoals "uitgeknepen te worden door dit totaal losgeslagen land", op enkele uitzonderingen zoals StefanP na.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Voor rijke mensen heeft het ook snel meer te maken met vermogensbelasting. Daarbij merk ik het verschil in Engeland ook wel, mijn gemiddelde belastingdruk is hier bijna 50% lager dan in Nederland, toch wel de moeite waard.quote:Op zondag 14 februari 2010 19:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Noem eens een ander westers land dan waar je niet belasting betaald naar inkomen, waar zoveel vergoed wordt als in NL?
Zover bekend ontvang je netto nog altijd meer geld als je bruto loon omhoog gaat. Dus het loont nog altijd om harder te werken en meer geld te verdienen.
Ik moet alleen toegeven dat tot 1x modaal het weinig zin heeft om harder te werken, maar zogauw je die grens ZELF haalt (Want iedereen krijgt bijna 1x modaal) dan valt het allemaal nog wel mee.
Ikzelf heb ik duitsland gewoond en ik was daar gebleven als ik niet mijn vrouw had ontmoet (zij is nederlandse en wil niet naar het buitenland).
Ik zou dar gebleven zijn vanwege de natuur en omgeving. Daarbij vind ik de duitse huizen mooier.
Nou en? Als je alle inkomsten en uitgaven bij elkaar optelt, ben je in de VS goedkoper uit dan hier. Als je hier een beetje normaal wilt wonen, ben je al gauw een paar ton kwijt aan een huis. Dat verschil maakt de relatief duurdere gezondheidszorg in de VS weer ruimschoots goed.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat een totale onzin. Mensen emigreren niet om politieke redenen zoals "uitgeknepen te worden door dit totaal losgeslagen land", op enkele uitzonderingen zoals StefanP na.
Men emigreert wel vaak om economische redenen, zoals een goede baan. Maar als je migreert omdat je in Nederland zoveel belasting betaald, dan kom je er in het buitenland al vrij snel achter dat al die belastingcenten ook wel ergens voor gebruikt worden.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de kwaliteit van de gezondheidszorg, het onderwijs, en de infrastructuur in de VS. Leuk, je kunt dan meer voor jezelf houden, maar we hebben wel 40 miljoen onverzekerden, scholen (in sommige staten - niet overal) die stukken slechter zijn dan de Nederlandse, en de gaten in de wegen zijn overal te vinden. En dan ook nog een enorme staatsschuld hebben.
Maar dat soort dingen zie je niet zo als je in Nederland zit.
Als je in de wat meer populaire gebieden wil wonen in de VS... zoals California, New York, Florida, etc.... dan ben je heel wat meer kwijt dan in Nederland. Er zijn inderdaad wel genoeg staten waar je goedkoper kunt wonen natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2010 07:02 schreef Zienswijze het volgende:
Nou en? Als je alle inkomsten en uitgaven bij elkaar optelt, ben je in de VS goedkoper uit dan hier. Als je hier een beetje normaal wilt wonen, ben je al gauw een paar ton kwijt aan een huis. Dat verschil maakt de relatief duurdere gezondheidszorg in de VS weer ruimschoots goed.
Ja op die manier...ja ik weet dat in de VS de publieke diensten anders zijn dan hier. Maar dat deert mij niet. Ik heb het er voor over. Al met al denk ik als je het totale plaatje neemt (dus je inkomsten en uitgaven van een gemiddeld mens dat redelijk luxe wilt wonen met een ruim tuin en zwembadquote:Op maandag 15 februari 2010 07:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je in de wat meer populaire gebieden wil wonen in de VS... zoals California, New York, Florida, etc.... dan ben je heel wat meer kwijt dan in Nederland. Er zijn inderdaad wel genoeg staten waar je goedkoper kunt wonen natuurlijk.
Maar dat bedoel ik dus niet.... als je kijkt naar de diensten die in Nederland door de overheid verzorgt worden, en dan bedoel ik dus niet alleen de gezondheidszorg, dan zit je in Nederland in principe beter. Ik bedoel dus niet dat IK meer betaal voor gezondheidszorg en goede zorg krijg.... maar dat er 40 miljoen mensen zijn die ZONDER zorg zitten, en dat dit in Nederland een stuk beter geregeld is.
En dat geld voor grote delen ook voor infrastructuur, onderwijs, openbaar vervoer, etc.
Dat betekend natuurlijk niet dat je in de VS niet prima kan leven.... integendeel, ik ben zeer tevreden. Maar je moet je dus wel goed realiseren dat als je uit Nederland vertrekt omdat je vindt dat de belastingen te hoog zijn, dat je in en lager-belasting-land wel zelf meer centen binnen kan harken, maar dat bepaalde zaken die je in Nederland als vanzelfsprekend acht, in de VS bijvoorbeeld veel minder zijn, of niet aanwezig.
Ligt er dus wel een beetje aan of je zelf verantwoordelijk met je geld kan omgaan. Je moet hier ZELF voor je pensioen betalen bijvoorbeeld... dat kan belastingvrij met een 401k, maar het is geheel vrijwillig.quote:Op maandag 15 februari 2010 07:38 schreef Zienswijze het volgende:
Alleen al de lagere belastingdruk en de paar ton die je minder op je huis hoeft te betalen in de VS, maken de duurdere gezondheidszorg en het duurdere onderwijs al weer goed.
Maar waarom precies is jouw familie dan naar Nederland verhuisd? (Of klopt je icoon niet?)quote:Op maandag 15 februari 2010 07:54 schreef Zienswijze het volgende:
Ja op die manier...ja ik weet dat in de VS de publieke diensten anders zijn dan hier. Maar dat deert mij niet. Ik heb het er voor over. Al met al denk ik als je het totale plaatje neemt (dus je inkomsten en uitgaven van een gemiddeld mens dat redelijk luxe wilt wonen met een ruim tuin en zwembad) denk ik dat je in de VS goedkoper uit bent en dus meer geld over houdt.
Ik ben iemand die redelijk behoudend is betreft uitgaven. En ik snap dat je in de VS meer verantwoordelijkheid moet hebben wat betreft inkomsten en uitgaven. Maar goed, daar ben ik juist voorstander van. Qua politiek neig ik ook meer naar rechts liberaal dan naar een PvdA of een SP waar de overheid de grote vinger in de pap wilt houden.quote:Op maandag 15 februari 2010 07:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Ligt er dus wel een beetje aan of je zelf verantwoordelijk met je geld kan omgaan. Je moet hier ZELF voor je pensioen betalen bijvoorbeeld... dat kan belastingvrij met een 401k, maar het is geheel vrijwillig.
Ook moet je voor het kopen van een huis minstens 5 tot 10% aan kunnen betalen, dus voor een huis van $200.000 moet je $20.000 op zak hebben, en dan komen daar nog closing costs etc bovenop die je niet mee kan financieren. Al en al moet je om een huis te kopen toch al gauw $30k in de bank hebben.
En je mist nog steeds wat ik nu eigenlijk bedoel. Wellicht kun je ZELF meer centen binnen harken, maar qua diensten die de overheden, landelijk en lokaal, aan je leveren is de gemiddelde Amerikaan een heel stuk slechter af dan de gemiddelde Nederlander.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |