abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77676887
Het vorige deel vind je hier

Met in februari vele nieuwe mama's en papa's

05 februari 2010: Co_OL (papa) (nog steeds #1)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim (jongen)
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
26 april 2010: kwib (papa)
30 april 2010: Simmu
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1H983
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR ***
25 juli 2010: Lenaatje
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
20 september 2010: Rixtje
21 september 2010: Mardis
27 september 2010: Tessie
09 oktober 2010: devilishbaby
14 oktober 2010: Kloondinges
14 oktober 2010: kaatjejannie

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vlinder op 05-02-2010 18:27:00 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77676903
Ik ga nu bezig met kleurtjes enzo. Praat iig maar verder!

Enne, ranzige foto's willen we meer zien!
pi_77676905
Vlindur, zou je mij in de op willen zetten? 14 oktober
*poef* nu is het weg
pi_77676949
Oh en huup, ik plak juist in het plakboek de speciale foto's niet perse de mooie foto's..

Dit is tevens een tvp omdat ik de zwangeren wil volgen
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:55:27 #5
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77676973
Ik ben ook altijd wel van het uitzoeken voor ik een foto durf te bewaren... Ach misschien straal ik wel van de foto af en wil ik ze alleen daarom al bewaren
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77677003
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Vlindur, zou je mij in de op willen zetten? 14 oktober

Done!
pi_77677018
ooo in de categorie niet charmant...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
uhhh doordat het zo;n supersnelle bevalling was; kwam ik dus zo rechtstreeks uit bed.. ongekamd haar, slaapshirt etc etc.. en die zweetoksels hahaaa
wat ik wel heeeeel mooi vind aan deze foto zijn vriendlief zijn natte oogjes...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77677082
Er staan alweer 9 mensen onder me!!! Vandaag 10 weken geleden testte ik positief
pi_77677145
Toch wel leuk om al die postpartum foto's te zien hoor

Vlindur, Mama_papa mag ook uit de lijst want die is bevallen (de voordringer )
pi_77677212
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:02 schreef octopussy het volgende:
Toch wel leuk om al die postpartum foto's te zien hoor

Vlindur, Mama_papa mag ook uit de lijst want die is bevallen (de voordringer )
Done!

Beessie, ooh, die oksel! Wat was ik blij met mn donkere slaapshirt, ik was zeiknat
En J. moest ook huilen, zo jammer dat ik dat niet zwart op wit heb
pi_77677330
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooo in de categorie niet charmant...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
uhhh doordat het zo;n supersnelle bevalling was; kwam ik dus zo rechtstreeks uit bed.. ongekamd haar, slaapshirt etc etc.. en die zweetoksels hahaaa
wat ik wel heeeeel mooi vind aan deze foto zijn vriendlief zijn natte oogjes...

Ik denk dat er meer mensen zijn met zulke foto's dan dat ze er helemaal opgedirkt bijliggen.

Mama_papa, gefeliciteerd!!!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:09:54 #12
290348 devilishbaby
onbedoeld maar niet ongewenst
pi_77677347
Zo wat een heftige gebeurtenissen! Van een hartelijk welkom naar boze berichtjes.
Ik kan soms ook best lomp overkomen en dat is dan ook echt niet zo bedoeld, durf het bijna niet eens te vertellen hier...
Maar bij mijn 1e zwangerschap dacht ik altijd dat vrouwen die om pijnmedicatie vroegen van die zachte dozen waren die niks konden hebben. Maar daar ben ik bij mijn eigen bevalling wel van terug gekomen...
Ik heb lopen smeken om pijnmedicatie.... En ook ik heb normaliter een hoge pijngrens maar na een x aantal uurtjes weeën die elkaar snel opvolgen was die grens wel compleet weg.
Wat een oerkrachten! Nee mij zul je niet weer zoiets horen zeggen (nou zei ik het destijds ook niet maar ik dacht het wel, dat zal ik nu ook niet weer doen!)
Hoop niet dat ik hier nu om afgebrand ga worden...
pi_77677356
Ik heb helemaal geen foto's van tijdens of vlak na de bevalling. De eerste is gemaakt na een half uur ofzo? Doen ze hier niet aan, en mn lief had wel wat beters te doen als foto's maken.. Jammer vind ik dat. We hebben ook geen foto's van ons 3en dus
Lotte!
Noah!
pi_77677443
Even een tvp'tje voor de aankomende kleintjes
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 5 februari 2010 @ 18:14:07 #15
290348 devilishbaby
pi_77677448
mag ik ook op het lijstje? 9 oktober
pi_77677730
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:14 schreef devilishbaby het volgende:
mag ik ook op het lijstje? 9 oktober
Done!
pi_77677796
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:09 schreef NieuweUser het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer mensen zijn met zulke foto's dan dat ze er helemaal opgedirkt bijliggen.

Mama_papa, gefeliciteerd!!!
haha ik wilde het net zeggen
ik lag er ook zo bij en dat had weinig te maken met de duur van mn bevalling

En Raissa ik plak ook de bijzondere foto's in hoor dat staat voorop, maar ik heb ook foto's van datzelfde moment die charmanter zijn of nog liever zelfs. Daarop kijkt Amélie mij ook aan zeg maar. Als ik die foto's nu weer zie, waarop ze mij voor het eerst aankijkt schiet ik weer vol
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77679312
Mwa, letterlijk 2 minuten na de bevalling genomen... Vochtkinnetje en piekhaar, maar verder valt het mee toch?
Wat een lillik frommel was Leander daar
SPOILER
En ik heb dus wel een uurtje na de bevalling al gezegd dat ik er wel meer wilde En ja, het deed pijn, verrotte veel pijn, het was een bevalling van 16 uur weeën om de 4 minuten, waarvan de laatste anderhalf uur weeënstorm (3 CM om 18:00, baby om 19:25) maar echt, ik zie er wél weer naar uit nu hoor
Het is vooral zo speciaal
pi_77679370
Ow en Devilish: die 'bitchfights' zijn niet standaard voor hier hoor
pi_77679413
Zo, hallo, gezellig geweest hier!

Pessie: jij vroeg over die TENS, volgens mij had Incantrix er eentje toch?
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:29 schreef octopussy het volgende:
Shit, ja er worden natuurlijk ook foto's gemaakt na de bevalling
* octopussy gaat snel alles epileren, waterproof make-uppen, hydrateren, nagels lakken en NIET...OP...DE....OGEN...PERSEN

garpje hoor
betekent dit dat je bezig bent?

Hier een heftige middag gehad. Vanmorgen dus urine weg gebracht, deze bleek schoon. Maar de HA wilde toch dat ik langs kwam. Ben gewoon echt niet lekker. Hij kon verder niets vinden, maar vond het verontrustend dat ik de kleine nog niet gevoeld had vandaag. Hij stuurde me door naar de vk, zij heeft naar het hartje geluisterd en me weer doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg.
Dus van controle bij huisarts in een uur, via de vk, in het ziekenhuis. Gelukkig was alles goed, hartslag zat wel tussen 160-170 pm. Echo liet ook genoeg vruchtwater zien, dus ik ben weer thuis.
Nu dus gewoon maar uitzieken denk ik.......
pi_77679461
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:55 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben ook altijd wel van het uitzoeken voor ik een foto durf te bewaren... Ach misschien straal ik wel van de foto af en wil ik ze alleen daarom al bewaren
Ik ook, maar ik koester al mijn bevallingsfoto's, hoe lelijk ik er ook opsta. Ik kijk er elke dag nog naar en schiet telkens weer vol. Ik heb hetzelfde als freecell: ik heb nog nooit in m'n leven zoveel pijn gehad - ik overdrijf niet als ik zeg dat ik dood wilde - maar ook ik zou het weer doen. Ik vond het zo heftig, mooi, bijzonder. Achteraf dan, hè?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77679593
Ik heb de halve bevalling over de strijkplank gehangen (tip! geniale hanghoogte!!! hij komt ook deze bevalling vast weer te voorschijn!).
Toen ik 3 dagen na de bevalling aan de strijkplank rook had ik echt zoiets van 'brrrrr! '
pi_77679658
ik vind die foto's allemaal zo mooi hangogen, zweetoksels en al

ik heb nu al tegen de gyn gezegd: na 8 uur wordt er actie ondernomen! mooi niet dat ik weer 16 uur met (in de woorden van de vlos) 'goede sterke weeen" op 4 cm blijf hangen! deze gyn had het erover dat het bij een tweede allemaal een stuk vlotter gaat. zegtie nu....

oh, en mogen de kuikentjes terug? ik vond het zo schattig
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77681854
Hoi

Nog steeds een baby hier in de buik, vandaag is het erg rustig in de buik :S

Ik wil een baby

M_P Gefeliciteerd
pi_77683668
Geen actie (behalve darmactie) hier.

Ik wil ook een baby

DJRandall, vervelend dat je je niet lekker voelt. Fijn dat het met de frummel in ieder geval goed gaat.
Ik heb het idee dat er sowieso wel weer wat virusjes rondgaan op dit moment. Rust maar lekker uit
pi_77684542
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:27 schreef Co_OL het volgende:
Hoi

Nog steeds een baby hier in de buik, vandaag is het erg rustig in de buik :S

Ik wil een baby

M_P Gefeliciteerd
we hebben je al gemist hier!

Octo: , jij ook beterschap!
pi_77684854
Ik heb de meest oncharmante foto!
SPOILER
En ik heb nog een echo foto

Het grijze vlekje onderin mn baarmoeder is ons wonderbeebje en onderaan zie je de hartslag
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_77685665
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:23 schreef DJRandall het volgende:

[..]

we hebben je al gemist hier!

Octo: , jij ook beterschap!
Jullie(iedereen) hebben mij topic vol geruzied
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:50:40 #29
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77685683
Co-ol: Stilte voor de storm?

Wat betreft die beval-foto's, tijdens het "werken" mag het fototoestel wel even verdwijnen vermoed ik, en dan weer boven tafel als ik en de baby schoon zijn!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:27:48 #30
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_77687165
Even snel een berichtje vanuit het ziekenhuis
Met ons gaat alles helemaal goed, borstvoeding is bezig op gang te komen, mn moppie doet het helemaal goed en mijn bloeddruk is nog wel aan de hoge kant. We genieten nu enorm van ons kleine spruit, we zijn zo verliefd!!!
Ze ligt nu heerlijk bij me te slapen op mn borst
Later volgt er meer, nu eerst een foto van ons mooie wondertje: Tessa

05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_77687242

Wat een mooi klein meiske m_p! Geniet van elkaar!
Hardloper.
IG @webkim
pi_77687380
Wat is ze mooi en die kleine lieve vingertjes
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 6 februari 2010 @ 07:26:11 #33
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77694972
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:27 schreef mama_papa het volgende:
Met ons gaat alles helemaal goed, borstvoeding is bezig op gang te komen, mn moppie doet het helemaal goed en mijn bloeddruk is nog wel aan de hoge kant. We genieten nu enorm van ons kleine spruit, we zijn zo verliefd!!!

[ afbeelding ]
Oh wauw, meis, wat heb jij een onwíjs mooi, lief meisje gebakken Geweldig ook om te lezen dat het allemaal ok gaat, in elk geval ontzettend gefeliciteerd en heel erg veel geluk!

En alle nieuwe zwangeren (sorry, lekker onpersoonlijk): heel erg gefelicteerd, ik wens jullie allemaal een bijzondere, mooie tijd! Enjoy!
3!
pi_77695079
Oeh Tessa, wat ben je mooi
Welkom op dit bolletje
  zaterdag 6 februari 2010 @ 08:15:47 #35
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77695092
Pessie, ik ben het gisteren trouwens vergeten te zeggen want ik las je berichtje, maar ik heb inderdaad een Tens gebruikt bij mijn bevalling. Ik zal proberen je straks vanachter de pc een PM te sturen, als je niks van me hoort moet je me maar even helpen onthouden, ok?

DJRandall, goed onthouden! Alles ok?

Lieve dames, ik denk aan jullie!
3!
pi_77695245
quote:

[ afbeelding ]
Wat is ze mooi!!
*poef* nu is het weg
pi_77695270
Mijn kind houdt gewoon weekend mam's wakker houden door op haar blaas te liggen, maar als ze dan even lekker wakker wil worden met bewegings geluiden van haar kind op de angelsounds, ligt meneer of mevrouw gewoon nog te slapen keurig hartje, maar voor de rest stil en rustig!

Wat is Tessa een popje!!

Goeiemorgen overigens! Nog verse beebs? *hoopvol is*
pi_77695295
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haha ik wilde het net zeggen
ik lag er ook zo bij en dat had weinig te maken met de duur van mn bevalling

En Raissa ik plak ook de bijzondere foto's in hoor dat staat voorop, maar ik heb ook foto's van datzelfde moment die charmanter zijn of nog liever zelfs. Daarop kijkt Amélie mij ook aan zeg maar. Als ik die foto's nu weer zie, waarop ze mij voor het eerst aankijkt schiet ik weer vol
Ik ook!!

Verder bekijk ik de foto's van de bevalling ook nog bijna dagelijks! Vind het heel bijzonder om ze weer te bekijken!!

Mama_Papa, wat een moppie zeg! Mooi meisje hoor!!
pi_77695355
quote:

[ afbeelding ]
Awww
*smelt
pi_77695388
Goedemorgen allemaal. Is het bij jullie ook zo mistig? Hier net lekker ontbijtje op, zo onder de douche en dan even boodschappen doen en mezelf een bevallingskapsel aanmeten bij de kapper

Tessie, wat bijzonder mooi die echo een klein wondertje groeit in je!

Mama_papa, wat een schattig kleine prinsesje hebben jullie gekregen. Tessie, welkom op de wereld! Nogmaals gefeliciteerd
  zaterdag 6 februari 2010 @ 09:21:58 #41
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77695448
Wat een mooie Tessa!

Blergh, al dat vocht hiero. Inmiddels kost het ook moeite om te scrollen op de netbook omdat mijn handen dan gaan slapen. Zelfde gaat voor boeken lezen
Gisteravond deed ik mijn sokken uit en de afdruk die achterbleef was meer dan 1 cm diep
Nog maximaal 3,5 week...

En mijn stervende zwaan is nog steeds stervende. Misschien moet ik de dierenambulance maar eens bellen of hem uit zijn lijden verlossen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 09:52:01 #42
259886 pessie
pi_77695741
M-P Wat een ontzettend mooi kindje is Tessa! Zo fijntjes! Echt prachtig!

Incan, ik wil graag een PM van je. Ik heb wel wat gelezen over het gebruik van een TENS maar weet niet of het zou kunnen helpen en of ik het nodig zou hebben, graag een ervaringsverhaal als je dat kunt.

Vanmiddag moet ik met de auto door Utrecht Vind het allemaal wel erg spannend. En dan zitten zus en schoonzus er ook nog naast terwijl ik het allerbest rij als ik alleen ben. Hopen dat ik zonder ongelukken Utrecht weer uit kom...

Oh ja, hier vannacht echt heel goed geslapen, ik denk dat mn baarmoeder echt uit mn bekken is want ik ben niet eens wakker geworden om naar het toilet te gaan. Ik ben nu wel benieuwd waar dat kind zich nu bevind (+t?). En ik had gisteren de hele dag het idee dat er iets bewoog in mn buik. Alsof er iets heel licht tintelde, maar verder geen vlinders, schilders of plopjes gevoeld...
pi_77695765
Bevindt inderdaad
En je kán de baby al wel voelen (alsof je binnenkant geschilderd wordt met een heel klein kwastje) maar het is nog wel vroeg!

En Utrecht kan je best Daar knarde ik al rond toen ik een week mijn autootje had
Probeer alleen niet in Hilversum te gaan rijden, das een drama!
pi_77695840
Heb ik het al gezegd dat ik helemaal niet wil bevallen? Zeker niet na de superleuke uitspraak van mijn gyn donderdag: "ah een probleemloze zwangerschap betekent meestal een moeilijke bevalling" Heb ik er maar op gereageerd met: "ah, dan heb ik 9 maand niet afgezien en 1 dag wel" maar damn, het klonk heel stoer wat ik zei maar het was met een heel klein hartje gezegd. Toch tof, hoor, zo'n gyn die geen blad voor de mond neemt...

Weet iemand hier trouwens hoe lang je verf kunt bewaren? Er loopt tot dit weekend een actie in de gamma met 20% korting op hun verf, dus dat zou wel handig zijn om nu de verf te kopen, maar we hebben eigenlijk geen idee wanneer we zouden gaan schilderen
pi_77695860
Een dichte pot verf kan je jaren bewaren
Dus dat moet geen probleem zijn!

En je gyn heeft een nonsens-uitspraak gedaan. écht!
pi_77695901
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:03 schreef freecell het volgende:
Een dichte pot verf kan je jaren bewaren
Dus dat moet geen probleem zijn!

En je gyn heeft een nonsens-uitspraak gedaan. écht!
Zo heeft ze er natuurlijk al meer gedaan, hé Mijn baas was ook geshockeerd toen ik het hem vertelde Maar dat lag misschien meer aan het feit dat ik hem net ervoor verteld had dat het maandag dus mijn laatste dag is

Ook al die pot uit de mengmachine van de gamma komt? Want het is enkel op die verf dat er korting is.
pi_77695978
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:06 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zo heeft ze er natuurlijk al meer gedaan, hé Mijn baas was ook geshockeerd toen ik het hem vertelde Maar dat lag misschien meer aan het feit dat ik hem net ervoor verteld had dat het maandag dus mijn laatste dag is

Ook al die pot uit de mengmachine van de gamma komt? Want het is enkel op die verf dat er korting is.
Ja hoor
Wij hebben zo'n meng-pot 3 jaar bewaard en die was open geweest en de verf was nog prima
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:11:28 #48
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77695981
Leonieke dat is onzin hoor, wat die gyn zegt.
Ik heb een probleemloze zwangerschap gehad, en een heel makkelijke bevalling, vind ik zelf iig.

Wat een mooi meisje is Tessa. Die foto doet me denken aan een foto van Annicka, toen ze net een paar dagen oud was.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:12:51 #49
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77696005
Mogge allemaal

Ik blijf zo enorm slecht m'n bed uitkunnen 's ochtends... Lijkt wel alsof ik de vermoeidheid die ik in het eerste trimester amper had nu ineens dubbel krijg. Als ik dan uit bed ben krijg ik rond twaalven en dan weer rond vijven zo'n warme deken van slaap over me heen...

En in alle boekjes staat dan dat je tijdens je tweede trimester energieker bent dan ooit
pi_77696038
Mama_papa: ik snap goed dat jullie verliefd zijn , wat een moppie!

Leonieke: Gewoon doen, ook mengverf kun je jaren bewaren!
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 08:15 schreef Incantrix het volgende:
Pessie, ik ben het gisteren trouwens vergeten te zeggen want ik las je berichtje, maar ik heb inderdaad een Tens gebruikt bij mijn bevalling. Ik zal proberen je straks vanachter de pc een PM te sturen, als je niks van me hoort moet je me maar even helpen onthouden, ok?

DJRandall, goed onthouden! Alles ok?

Lieve dames, ik denk aan jullie!
Thanks for asking. Ben nog niet opgeknapt na gisteren. Heb er nu ook verhoging bij. Even aankijken dus en anders de verloskundige bellen....
pi_77696058
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:12 schreef flugeltje het volgende:
Mogge allemaal

Ik blijf zo enorm slecht m'n bed uitkunnen 's ochtends... Lijkt wel alsof ik de vermoeidheid die ik in het eerste trimester amper had nu ineens dubbel krijg. Als ik dan uit bed ben krijg ik rond twaalven en dan weer rond vijven zo'n warme deken van slaap over me heen...

En in alle boekjes staat dan dat je tijdens je tweede trimester energieker bent dan ooit
Mij hebben ze gezegd dat die energie pas in het derde trimester komt (ik wacht er trouwens nog steeds op )
pi_77696072
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja hoor
Wij hebben zo'n meng-pot 3 jaar bewaard en die was open geweest en de verf was nog prima
Goed om te weten, thx
Nu even zien welk kleur we zullen kiezen (mijn man doet alsof dat zo'n belangrijke beslissing is terwijl ik nu op voorhand al weet dat hij toch voor crème ofzo zal gaan... we zijn gewoon te neutraal )
pi_77696097
Die energie is er bij mij wel even geweest in het derde trimester
Sterker nog: ik voel me nog steeds energiek, alleen zo lomp dat ik niks kan met die energie
pi_77696116
Oh Tessa wat een mooi meisje!!
Daar gaan de eierstokken weer!!

Asy, ik piste in mijn broek van het lachen om jouw stervende zwaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77696177
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:02 schreef leonieke het volgende:
Heb ik het al gezegd dat ik helemaal niet wil bevallen? Zeker niet na de superleuke uitspraak van mijn gyn donderdag: "ah een probleemloze zwangerschap betekent meestal een moeilijke bevalling"
Hmmm... da's lekker om te weten dan

De eerste 'zomaar' telefoontjes en sms'jes zijn al binnen hoor. 'En?! Hoe gaat ie?', 'Gebeurt er al wat?', 'Hoe voel je je?'. De frequentie van bellen van mijn moeder is ook verhoogd naar 3x per week (voor mijn zwangerschap was het 1x per week, tijdens werd het langzaam 2x per week en nu is het al 3x en ze komt ook nog 1 dag per week langs). Ik vind het wel leuk hoor, ben het nog niet zat, maar misschien over een week of 3 wel.

Ik had wel aanzienlijk veel meer energie van halverwege het 2e trimester tot halverwege het 3e trimester en nu gaat het eigenlijk ook nog best ok (al is het wel weer minder natuurlijk door het gewicht wat je meedraagt).
pi_77696244
Moggeh

Hier ook nog steeds geen baby....gisteravond wel weer een uurtje lichte krampjes gehad om de 5 minuten, maar deed lang niet genoeg pijn (eigenlijk bijna niet) om het een wee te noemen volgens mij nu weer helemaal rustig.

M_P wat een schatje zeg! *ook wil*

En Flugel, tijdens het 2e trimester was ik ook nog steeds zwaar vermoeid hoor, bij mij kwam echt de energie pas weer terug in het 3e trimester. Dat beetje pijn rondom mijn schaambeen vond ik minder erg dan dat energieloze gedoe in ieder geval. Dus gewoon je rust pakken als je zin hebt om te slapen

Ohw en nog nieuwe zwangeren die ik nog niet welkom had geheten, geniet er van!
pi_77696404
mama_papa, wat een schatje!!!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77696415
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:23 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Hmmm... da's lekker om te weten dan

De eerste 'zomaar' telefoontjes en sms'jes zijn al binnen hoor. 'En?! Hoe gaat ie?', 'Gebeurt er al wat?', 'Hoe voel je je?'. De frequentie van bellen van mijn moeder is ook verhoogd naar 3x per week (voor mijn zwangerschap was het 1x per week, tijdens werd het langzaam 2x per week en nu is het al 3x en ze komt ook nog 1 dag per week langs). Ik vind het wel leuk hoor, ben het nog niet zat, maar misschien over een week of 3 wel.

Ik had wel aanzienlijk veel meer energie van halverwege het 2e trimester tot halverwege het 3e trimester en nu gaat het eigenlijk ook nog best ok (al is het wel weer minder natuurlijk door het gewicht wat je meedraagt).
over week of 3 belt ze iedere dag, komtt ze iedere dag omdat je dan waarschijnlijk je mooie mensenkindje in je armen hebt
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:52:44 #59
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77696601
tnx voor de reacties! Die boekjes zijn ook eigenlijk niet zo okay, ze gokken ook maar wat denk ik dan... En als het je enige leidraad is kun je daar best wel eens onzeker van worden...

En vooral als je een rechtgeaard hypochonder bent zoals ik kan het 'zorgen maken' soms weer heel even de kop opsteken. (afvallen en oververmoeid zijn kenmerken van 'ziek' en ik ben nog maar 300 gram aangekomen deze zwangerschap en ben vermoeid in een trimester dat je eigenlijk energiek zou moeten zijn ) Enfin, ik heb het redelijk onder controle, maar soms nemen m'n gedachten heel even weer een loopje met me...

@happy, bij mij wordt het helemaal leuk rondom de uitgerekende datum. Dan zijn we namelijk met een groot project bezig met heel veel van onze vrienden en kennissen, dat wordt denk ik ook iedere dag tig vragen beantwoorden... Sterker nog, er slapen dan ook een hoop mensen bij ons, dus misschien dat ik het midden in de nacht dan nog wel een keer op een keer op een gillen ga zetten om te kijken of ze allemaal nog wel opletten
pi_77696675
Ik voel me op zich al wel energieker dan de afgelopen weken (maar ik was dan in het begin ook echt extreem moe), alleen door het elke 1.5 uur eruit 's nachts stort ik na een paar uur wakker weer in

Zoals nu. En ik ben lui. Nergens zin in. Dadelijk maar eens lekker in een warm bad
pi_77696803
Fluugs: is ook wel logisch hoor! Maar ik ken eigenlijk geen mensen die écht helemaal volgens 'de boekjes' een zwangerschap hebben.
Ik ken wel iemand die echt nergens last van heeft en nu bij de tweede weer niet En dan een bevalling van 2 uur er achteraan zonder schade
Maarja, das ook niet volgens de boekjes

Ik heb trouwens het gevoel dat er wat grote beenzenuwen worden afgekneld door mijn ingedaalde hummel,klinkt dat bekend? Mijn benen zijn zo moe en doen best wel veel pijn.
pi_77696813
flugeltje, ik weet dat elke zwangerschap anders is, maar (en ik heb er mijn boekje even bijgenomen) ik ben pas echt bijgekomen tussen week 22 en 26 (tot week 22 zat ik op +1,4kg). Toen was er op 4 weken tijd opeens bijna 3 kg bij (en ondertussen zit ik nog steeds op hetzelfde gewicht als van week 26).
pi_77696854
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:02 schreef freecell het volgende:
Fluugs: is ook wel logisch hoor! Maar ik ken eigenlijk geen mensen die écht helemaal volgens 'de boekjes' een zwangerschap hebben.
Ik ken wel iemand die echt nergens last van heeft en nu bij de tweede weer niet En dan een bevalling van 2 uur er achteraan zonder schade
Maarja, das ook niet volgens de boekjes

Ik heb trouwens het gevoel dat er wat grote beenzenuwen worden afgekneld door mijn ingedaalde hummel,klinkt dat bekend? Mijn benen zijn zo moe en doen best wel veel pijn.
Ik kan tegenwoordig niet meer lang op één kant liggen (ik slaap nog steeds op mijn zij). Als ik te lang op mijn rechterzij lig, heb ik echt last van krampen in mijn bovenbeen (en lig ik op mijn linkerzij dan doet mijn hart steeds pijn ) Iemand op het werk zei me dat die pijn in bovenbeen zou kunnen liggen aan de manier waarop de kleine hem draait want ik heb het effectief niet elke keer als ik slaap.
pi_77697017
Mja, mijn beide bovenbenen doen het dus. En echt helemaal van binnen. Lijkt een beetje op groeipijn en op wat je voor je menstruatie kunt hebben, maar dan erger.
En in mijn onderbenen zit het ook, maar minder pijnlijk.
pi_77697145
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:11 schreef freecell het volgende:
Mja, mijn beide bovenbenen doen het dus. En echt helemaal van binnen. Lijkt een beetje op groeipijn en op wat je voor je menstruatie kunt hebben, maar dan erger.
En in mijn onderbenen zit het ook, maar minder pijnlijk.
, heel irritant. Komt inderdaad door ingedaalde baby....
pi_77697176
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:18 schreef DJRandall het volgende:

[..]

, heel irritant. Komt inderdaad door ingedaalde baby....
Ok
Dank
pi_77697219
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Ok
Dank
klopt toch, dat het niet altijd even heftig is? Als baby beetje verplaatst, is het ook minder....?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:25:48 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77697297
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:20 schreef Vicky het volgende:
Asy, ik piste in mijn broek van het lachen om jouw stervende zwaan
Ja lach er maar om! Ik zit er mooi mee

Ow en van die ingedaalde baby heb ik dan weer geen last. Alleen maar dat hij tig keer per dag pogingen doet tot indalen
pi_77697349
Worden jullie eigenlijk standaard getest op GBS (streptokokken B)? Bij mij was het uitstrijkje positief en dat betekent dus antibiotica tijdens de bevalling, maar ik vraag me nu af of iedereen daar eigenlijk standaard op getest wordt of niet... (ik weet dat ze in Brussel namelijk vrij veel onderzoeken doen )

En misschien lees ik er best niet meer te veel over op internet want het zijn nogal angstaanjagende verhalen
pi_77697411
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:29 schreef leonieke het volgende:
Worden jullie eigenlijk standaard getest op GBS (streptokokken B)? Bij mij was het uitstrijkje positief en dat betekent dus antibiotica tijdens de bevalling, maar ik vraag me nu af of iedereen daar eigenlijk standaard op getest wordt of niet... (ik weet dat ze in Brussel namelijk vrij veel onderzoeken doen )

En misschien lees ik er best niet meer te veel over op internet want het zijn nogal angstaanjagende verhalen
Volgens mij niet hoor.

Asy, vertel eens over die zwaan? ik heb het gemist...
pi_77697418
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:21 schreef DJRandall het volgende:

[..]

klopt toch, dat het niet altijd even heftig is? Als baby beetje verplaatst, is het ook minder....?
Geen idee, mijn baby schijnt met koppie knalvast te liggen, dus dat beweegt niet echt meer

GBS wordt hier alleen getest als je met regelmaat blaasontsteking hebt
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:34:30 #72
259886 pessie
pi_77697441
Ik vind zelf dat ik best wel wat energie heb. Maar ik merk wel dat ik 's ochtends pas laat wakker ben, en 's middags rust ik ook echt wel een tijdje. Ook fietsen is op het moment bijzonder (dat je na 10 minuten 5 minuten over je fiets hangt om bij te komen zeg maar). Maar eigenlijk voel ik me wel goed. De afgelopen dagen niet ge-kokhalst, ook al een tijdje niet overgegeven. Mn vader (!) hoopte dat dat zo zou blijven.

En ik was assertief vanochtend. M'n vader belde weer, en heb em gezegd dat ik het heel stom vond dat hij donderdag niet eens had geïnformeerd naar de baby en naar mij (Ik had hem al heel lang niet gesproken). Toen ging z'n knopje om Hij had het zelfs nog over verhuizen of niet voordat de baby komt. Ik zal echt niet teveel van 'em verwachten maar als je dochter zwanger is kun je toch wel een heel klein beetje meeleven. Als hij een drachtige koe heeft staan loopt ie er ook steeds heen om te kijken!
pi_77697557
pessie, idd niet fijn dat er door je vader niet geïnformeerd wordt naar jouw zwangerschap. Ik kan er helaas maar al te goed van meespreken (ik heb hem half augustus op de hoogte gebracht en sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord)
Probeer je er niet al te druk in te maken
pi_77697761
Mijn vader vraagt iedere keer: en hoe gaat het met het ventje
En daarvoor: en hoe gaat het het met het buikje
Mijn vader is lief Die koopt allemaal knuffels voor zijn kleinkinderen.
Kan me voorstellen dat het niet zo leuk is als je vader er niet naar vraagt, helemaal als je m al een tijd niet gezien heb.

En wat mijn zwangerschap betreft, als het allemaal zo blijft als het nu is, dan wil ik nog wel een keer
(en bevallen denk ik nog niet overna ik hoop op een bevalling als mijn moeder, 1e keer in 7,5 uur (en ik was er nog sneller ))

En iedereen vindt onze meisjesnaam leuk haha, mja daar hebben we niets aan
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:52:48 #75
259886 pessie
pi_77697909
Mijn vader is nog niet zo erg als mn schoonvader. De laatste zie ik echt vaker en die negeert mijn groeiende buik en wat daarin zit!

Zielig voor ons kind, zulke opa's... Maar gelukkig weet ik van mijn vader dat zodra het kind kan lopen m'n vader het helemaal te gek vind. Dan mogen ze namelijk overalltjes aan en laarsjes en mogen ze "helpen" melken of kalfjes voeren
pi_77698054
das wel leuk.
Ik denk dat mijn vader zijn kleinzoons straks ook helemaal geweldig vindt (treintjes, vliegtuigen haha, dat vliegtuigen heeft ie ook op mij overgebracht, maar straks heeft ie 2 kleinzoons die het misschien ook helemaal geweldig vinden haha).
Zijn kleindochter vindt ie ook helemaal leuk hoor Maar hij vindt kleine baby's volgens mij een beetje eng haha.
Hier vinden alle opa's en oma's het leuk al die kleinkinderen die eraan zitten te komen haha.
pi_77698243
Mijn papa vind mijn zwangerschap wel boeiens, maar zowel mijn schoonvader als de man van mijn schoonmoeder niet.
Maar als de baby er eenmaal is zijn het wél toffe opa's!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 12:20:15 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77698573
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:32 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor.

Asy, vertel eens over die zwaan? ik heb het gemist...
Mijn zieke man...
pi_77698654
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:20 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Mijn zieke man...
ow hahaha..is hij nog steeds niet opgeknapt?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 12:30:10 #80
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77698812
Verwachten jullie niet een beetje te veel?

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo vreemd hoor dat de vaders en met name schoonvaders het allemaal maar abstract vinden zo'n groeiende buik. Okay, sommige situaties (zoals die bij Leonieke) zijn wel heel erg, maar dat ze niet continu vragen hoe je je voelt en opmerkingen maken over een groeiende buik doet mij niet zo vreemd aan. Het is voor Martijn allemaal al heel onwerkelijk, laat staan voor de generatie die er nog net iets verder vanaf staat... Mijn moeder is bijvoorbeeld dolblij met mijn zwangerschap maar vraagt ook niet steeds hoe ik me voel en hoe het met m'n buikje is...

Wat Freecel zegt, zolang het straks maar lieve/leuke/toffe opa's zijn. Dat is het belangrijkste.

Overigens is mijn vader 9 jaar geleden overleden en schoonvader vorig jaar, dus ik kan niet helemaal meepraten over het wel/niet meeleven. Van m'n vader durf ik wel met zekerheid te zeggen dat die het allemaal maar abstract zou vinden. De pa van Martijn weet ik niet... Wel ben ik bij beiden overtuigd dat het de meest fantastische opa's van de wereld waren geworden... Toch verdomd jammer dat ik we dat straks niet ook in werkelijkheid mee kunnen gaan maken... Misschien toch maar een surrogaatopa zoeken wat dat betreft..
pi_77699058
Ik kan me perfect vinden in wat je schrijft, flugeltje. Meer zelfs, ik heb er een hekel aan als mensen alleen maar zouden informeren naar mijn zwangerschap Mijn schoonmoeder heeft een periode gehad dat ze elke keer als ze me zag vroeg of ik "al ergens last van had" (en daarmee bedoelde ze dan voornamelijk misselijkheid ) en op een bepaald moment had ik echt zin om binnen te komen en te zeggen: "neenee, nog nergens last van" (al heb ik het nooit gedaan, hoor ).
De situatie met mijn pa buiten beschouwing gelaten, vind ik het best goed dat mensen niet al te vaak vragen hoe het met de zwangerschap gaat. Ik ben namelijk meer dan "alleen maar zwanger"
pi_77699301
Goed punt. Ik voel me momenteel regelmatig een buik op pootjes
Dat ik er uit zie als een buik op pootjes, wil niet zeggen dat ik er ook één ben
pi_77702058
quote:

[ afbeelding ]
Ik kan me voorstellen dat jullie enorm aan het genieten zijn.
Wat een *smelt*.
Nogmaals, heel veel geluk met z'n 3-tjes.
pi_77702565
van harte mama_papa met jullie Tessa wat een plaatje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_77705329
Ik heb net even mijn broertje (14) aangesloten op de Angelsounds, die zat helemaal te glunderen kreeg vervolgens nog even een goede trap van zijn neefje of nichtje wat lekker hard doorklinkt in de oordoppen hij is zó trots, dat is zo leuk om te merken
pi_77709209

Dat is leuk, als je 14 bent een zwangere grote zus hebben

Ik was 8 toen ik voor het eerst tante werd Dat was ook leuk
En nu hebben mijn ouders straks al 22 kleinkinderen

[ Bericht 0% gewijzigd door freecell op 06-02-2010 18:38:43 ]
pi_77709342
free, ga jij voor de 17e? das een mooie dag
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_77709407
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:36 schreef pinquit het volgende:
free, ga jij voor de 17e? das een mooie dag
Jup, wat mij betreft wel
Al vanaf het begin trouwens
pi_77709416
hip. dan is je 2e precies anderhalf jaar jonger dan je 1e
pi_77709436
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:38 schreef pinquit het volgende:
hip. dan is je 2e precies anderhalf jaar jonger dan je 1e
Dat!
En dan is er niemand anders jarig
pi_77709444
pi_77709958
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:39 schreef pinquit het volgende:
Nouja, geen familie van mij althans
pi_77709972
is ook belangrijk
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:02:37 #94
290348 devilishbaby
pi_77710054
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:27 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Done!
Thanks!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:07:35 #95
290348 devilishbaby
pi_77710193
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:19 schreef freecell het volgende:
Ow en Devilish: die 'bitchfights' zijn niet standaard voor hier hoor
Gellukkig maar!

En de foto´s vallen best mee, inderdaad een lekker verfrummeld kindje daar nog. Wat worden ze snel groot!

Heb hier net het verjaardagsfeestje van de oudste gehad en phoeee ben bek af! Was haar eerste feestje maar wel ontzettend leuk!

Verder heeft mijn vriend het vandaag aan zijn ouders verteld, zonder mij erbij hij is er dus wel mee bezig en zegt ook dat het vast straks wel goed zal komen. Maar dat hij nu vooral bezig is met onze aanstaande verhuizing en de verbouwingen die nodig zijn.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:16:33 #96
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77710439
Dat vertellen zonder medeweten heb ik ook zo'n hekel aan, die van mij had zelfs z'n broer al ingeseind of hij peter wilde worden van ons kindje... Damn toen was ik pissed... Had ik helemaal bedacht hoe we het zouden brengen en verkneukelde ik mezelf al over de gezichtsuitdrukkingen die zouden volgen.... Verteld martijn het gewoon effe aan de telefoon

En gewoon in al z'n onschuld niet begrijpen waarom ik praktisch door het lint ging... Het zijn gewoon mannen!

Hij is er idd wel mee bezig devilish, klinkt wel alsof hij alleen heel erg geschrokken is en enorm moet wennen aan het idee. Kan ik mezelf ook wel weer wat bij voorstellen gezien het feit dat er toch eerst plannen waren voor een sterilisatie, dit is dan wel ineens het andere uiterste...
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:24:43 #97
290348 devilishbaby
pi_77710668
quote:

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd mama_papa en wat een schatje
pi_77711925
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:31 schreef freecell het volgende:

Dat is leuk, als je 14 bent een zwangere grote zus hebben

Ik was 8 toen ik voor het eerst tante werd Dat was ook leuk
En nu hebben mijn ouders straks al 22 kleinkinderen

22 ik zorg voor de eerste aan mijn kant helaas is mijn moeder al overleden en mijn vader uit beeld voor mijn mans kant wordt het het 3e kleinkind
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:16:17 #99
290348 devilishbaby
pi_77712267
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:16 schreef flugeltje het volgende:
Dat vertellen zonder medeweten heb ik ook zo'n hekel aan, die van mij had zelfs z'n broer al ingeseind of hij peter wilde worden van ons kindje... Damn toen was ik pissed... Had ik helemaal bedacht hoe we het zouden brengen en verkneukelde ik mezelf al over de gezichtsuitdrukkingen die zouden volgen.... Verteld martijn het gewoon effe aan de telefoon

En gewoon in al z'n onschuld niet begrijpen waarom ik praktisch door het lint ging... Het zijn gewoon mannen!

Hij is er idd wel mee bezig devilish, klinkt wel alsof hij alleen heel erg geschrokken is en enorm moet wennen aan het idee. Kan ik mezelf ook wel weer wat bij voorstellen gezien het feit dat er toch eerst plannen waren voor een sterilisatie, dit is dan wel ineens het andere uiterste...
Ik was niet pissed, eerder teleurgesteld. Ik vroeg hem vanmiddag nog voordat hij weg ging of hij er een probleem mee had als ik het mijn moeder zou vertellen en of hij er bij wilde zijn dan. Nee dat doe je zelf maar wil ik niet bij zijn en verder moet je het zelf maar weten. Voor mij meer ook zodat ik met mijn mama er wel over kan babbelen en ook steun aan haar zal hebben mocht het nog mis gaan.
Dus toen mijn moeder informeerde hoe de sterilisatie is gegaan afgelopen donderdag antwoorde ik haar; goed, maar een beetje te laat. Je had d'r gezicht moeten zien hihihi.
Ze moest lachen en vroeg echt?!?! Die vind het wel leuk allemaal.
Maar ik zei ook dat alleen zij het nu wist en dat ik dat nog even zo wilde houden. Nu mijn vriend het zijn ouders heeft verteld heb ik vanavond mijn vader ook gebeld en hem aan de telefoon verteld dat wanneer alles goed gaat hij straks voor de 3e keer opa zal gaan worden. Zijn reactie; Hoe kan dat nou?
Kon alleen maar droog zeggen dat het een stuk gemakkelijker ging dan met de andere 2 dames en het gewoon thuis in bed gebeurd moest zijn (de andere 2 zijn met behulp van IUI verwekt). Hij vind het wel heel bijzonder en feliciteerde me direct.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:17:31 #100
290348 devilishbaby
pi_77712312
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:05 schreef Orea het volgende:

[..]

22 ik zorg voor de eerste aan mijn kant helaas is mijn moeder al overleden en mijn vader uit beeld voor mijn mans kant wordt het het 3e kleinkind
Lijkt me best een moeilijke situatie. Als dat het ook is wens ik je sterkte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')