abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77696058
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:12 schreef flugeltje het volgende:
Mogge allemaal

Ik blijf zo enorm slecht m'n bed uitkunnen 's ochtends... Lijkt wel alsof ik de vermoeidheid die ik in het eerste trimester amper had nu ineens dubbel krijg. Als ik dan uit bed ben krijg ik rond twaalven en dan weer rond vijven zo'n warme deken van slaap over me heen...

En in alle boekjes staat dan dat je tijdens je tweede trimester energieker bent dan ooit
Mij hebben ze gezegd dat die energie pas in het derde trimester komt (ik wacht er trouwens nog steeds op )
pi_77696072
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja hoor
Wij hebben zo'n meng-pot 3 jaar bewaard en die was open geweest en de verf was nog prima
Goed om te weten, thx
Nu even zien welk kleur we zullen kiezen (mijn man doet alsof dat zo'n belangrijke beslissing is terwijl ik nu op voorhand al weet dat hij toch voor crème ofzo zal gaan... we zijn gewoon te neutraal )
pi_77696097
Die energie is er bij mij wel even geweest in het derde trimester
Sterker nog: ik voel me nog steeds energiek, alleen zo lomp dat ik niks kan met die energie
pi_77696116
Oh Tessa wat een mooi meisje!!
Daar gaan de eierstokken weer!!

Asy, ik piste in mijn broek van het lachen om jouw stervende zwaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77696177
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:02 schreef leonieke het volgende:
Heb ik het al gezegd dat ik helemaal niet wil bevallen? Zeker niet na de superleuke uitspraak van mijn gyn donderdag: "ah een probleemloze zwangerschap betekent meestal een moeilijke bevalling"
Hmmm... da's lekker om te weten dan

De eerste 'zomaar' telefoontjes en sms'jes zijn al binnen hoor. 'En?! Hoe gaat ie?', 'Gebeurt er al wat?', 'Hoe voel je je?'. De frequentie van bellen van mijn moeder is ook verhoogd naar 3x per week (voor mijn zwangerschap was het 1x per week, tijdens werd het langzaam 2x per week en nu is het al 3x en ze komt ook nog 1 dag per week langs). Ik vind het wel leuk hoor, ben het nog niet zat, maar misschien over een week of 3 wel.

Ik had wel aanzienlijk veel meer energie van halverwege het 2e trimester tot halverwege het 3e trimester en nu gaat het eigenlijk ook nog best ok (al is het wel weer minder natuurlijk door het gewicht wat je meedraagt).
pi_77696244
Moggeh

Hier ook nog steeds geen baby....gisteravond wel weer een uurtje lichte krampjes gehad om de 5 minuten, maar deed lang niet genoeg pijn (eigenlijk bijna niet) om het een wee te noemen volgens mij nu weer helemaal rustig.

M_P wat een schatje zeg! *ook wil*

En Flugel, tijdens het 2e trimester was ik ook nog steeds zwaar vermoeid hoor, bij mij kwam echt de energie pas weer terug in het 3e trimester. Dat beetje pijn rondom mijn schaambeen vond ik minder erg dan dat energieloze gedoe in ieder geval. Dus gewoon je rust pakken als je zin hebt om te slapen

Ohw en nog nieuwe zwangeren die ik nog niet welkom had geheten, geniet er van!
pi_77696404
mama_papa, wat een schatje!!!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_77696415
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:23 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Hmmm... da's lekker om te weten dan

De eerste 'zomaar' telefoontjes en sms'jes zijn al binnen hoor. 'En?! Hoe gaat ie?', 'Gebeurt er al wat?', 'Hoe voel je je?'. De frequentie van bellen van mijn moeder is ook verhoogd naar 3x per week (voor mijn zwangerschap was het 1x per week, tijdens werd het langzaam 2x per week en nu is het al 3x en ze komt ook nog 1 dag per week langs). Ik vind het wel leuk hoor, ben het nog niet zat, maar misschien over een week of 3 wel.

Ik had wel aanzienlijk veel meer energie van halverwege het 2e trimester tot halverwege het 3e trimester en nu gaat het eigenlijk ook nog best ok (al is het wel weer minder natuurlijk door het gewicht wat je meedraagt).
over week of 3 belt ze iedere dag, komtt ze iedere dag omdat je dan waarschijnlijk je mooie mensenkindje in je armen hebt
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:52:44 #59
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_77696601
tnx voor de reacties! Die boekjes zijn ook eigenlijk niet zo okay, ze gokken ook maar wat denk ik dan... En als het je enige leidraad is kun je daar best wel eens onzeker van worden...

En vooral als je een rechtgeaard hypochonder bent zoals ik kan het 'zorgen maken' soms weer heel even de kop opsteken. (afvallen en oververmoeid zijn kenmerken van 'ziek' en ik ben nog maar 300 gram aangekomen deze zwangerschap en ben vermoeid in een trimester dat je eigenlijk energiek zou moeten zijn ) Enfin, ik heb het redelijk onder controle, maar soms nemen m'n gedachten heel even weer een loopje met me...

@happy, bij mij wordt het helemaal leuk rondom de uitgerekende datum. Dan zijn we namelijk met een groot project bezig met heel veel van onze vrienden en kennissen, dat wordt denk ik ook iedere dag tig vragen beantwoorden... Sterker nog, er slapen dan ook een hoop mensen bij ons, dus misschien dat ik het midden in de nacht dan nog wel een keer op een keer op een gillen ga zetten om te kijken of ze allemaal nog wel opletten
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_77696675
Ik voel me op zich al wel energieker dan de afgelopen weken (maar ik was dan in het begin ook echt extreem moe), alleen door het elke 1.5 uur eruit 's nachts stort ik na een paar uur wakker weer in

Zoals nu. En ik ben lui. Nergens zin in. Dadelijk maar eens lekker in een warm bad
pi_77696803
Fluugs: is ook wel logisch hoor! Maar ik ken eigenlijk geen mensen die écht helemaal volgens 'de boekjes' een zwangerschap hebben.
Ik ken wel iemand die echt nergens last van heeft en nu bij de tweede weer niet En dan een bevalling van 2 uur er achteraan zonder schade
Maarja, das ook niet volgens de boekjes

Ik heb trouwens het gevoel dat er wat grote beenzenuwen worden afgekneld door mijn ingedaalde hummel,klinkt dat bekend? Mijn benen zijn zo moe en doen best wel veel pijn.
pi_77696813
flugeltje, ik weet dat elke zwangerschap anders is, maar (en ik heb er mijn boekje even bijgenomen) ik ben pas echt bijgekomen tussen week 22 en 26 (tot week 22 zat ik op +1,4kg). Toen was er op 4 weken tijd opeens bijna 3 kg bij (en ondertussen zit ik nog steeds op hetzelfde gewicht als van week 26).
pi_77696854
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:02 schreef freecell het volgende:
Fluugs: is ook wel logisch hoor! Maar ik ken eigenlijk geen mensen die écht helemaal volgens 'de boekjes' een zwangerschap hebben.
Ik ken wel iemand die echt nergens last van heeft en nu bij de tweede weer niet En dan een bevalling van 2 uur er achteraan zonder schade
Maarja, das ook niet volgens de boekjes

Ik heb trouwens het gevoel dat er wat grote beenzenuwen worden afgekneld door mijn ingedaalde hummel,klinkt dat bekend? Mijn benen zijn zo moe en doen best wel veel pijn.
Ik kan tegenwoordig niet meer lang op één kant liggen (ik slaap nog steeds op mijn zij). Als ik te lang op mijn rechterzij lig, heb ik echt last van krampen in mijn bovenbeen (en lig ik op mijn linkerzij dan doet mijn hart steeds pijn ) Iemand op het werk zei me dat die pijn in bovenbeen zou kunnen liggen aan de manier waarop de kleine hem draait want ik heb het effectief niet elke keer als ik slaap.
pi_77697017
Mja, mijn beide bovenbenen doen het dus. En echt helemaal van binnen. Lijkt een beetje op groeipijn en op wat je voor je menstruatie kunt hebben, maar dan erger.
En in mijn onderbenen zit het ook, maar minder pijnlijk.
pi_77697145
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:11 schreef freecell het volgende:
Mja, mijn beide bovenbenen doen het dus. En echt helemaal van binnen. Lijkt een beetje op groeipijn en op wat je voor je menstruatie kunt hebben, maar dan erger.
En in mijn onderbenen zit het ook, maar minder pijnlijk.
, heel irritant. Komt inderdaad door ingedaalde baby....
pi_77697176
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:18 schreef DJRandall het volgende:

[..]

, heel irritant. Komt inderdaad door ingedaalde baby....
Ok
Dank
pi_77697219
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Ok
Dank
klopt toch, dat het niet altijd even heftig is? Als baby beetje verplaatst, is het ook minder....?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:25:48 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77697297
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:20 schreef Vicky het volgende:
Asy, ik piste in mijn broek van het lachen om jouw stervende zwaan
Ja lach er maar om! Ik zit er mooi mee

Ow en van die ingedaalde baby heb ik dan weer geen last. Alleen maar dat hij tig keer per dag pogingen doet tot indalen
pi_77697349
Worden jullie eigenlijk standaard getest op GBS (streptokokken B)? Bij mij was het uitstrijkje positief en dat betekent dus antibiotica tijdens de bevalling, maar ik vraag me nu af of iedereen daar eigenlijk standaard op getest wordt of niet... (ik weet dat ze in Brussel namelijk vrij veel onderzoeken doen )

En misschien lees ik er best niet meer te veel over op internet want het zijn nogal angstaanjagende verhalen
pi_77697411
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:29 schreef leonieke het volgende:
Worden jullie eigenlijk standaard getest op GBS (streptokokken B)? Bij mij was het uitstrijkje positief en dat betekent dus antibiotica tijdens de bevalling, maar ik vraag me nu af of iedereen daar eigenlijk standaard op getest wordt of niet... (ik weet dat ze in Brussel namelijk vrij veel onderzoeken doen )

En misschien lees ik er best niet meer te veel over op internet want het zijn nogal angstaanjagende verhalen
Volgens mij niet hoor.

Asy, vertel eens over die zwaan? ik heb het gemist...
pi_77697418
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:21 schreef DJRandall het volgende:

[..]

klopt toch, dat het niet altijd even heftig is? Als baby beetje verplaatst, is het ook minder....?
Geen idee, mijn baby schijnt met koppie knalvast te liggen, dus dat beweegt niet echt meer

GBS wordt hier alleen getest als je met regelmaat blaasontsteking hebt
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:34:30 #72
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77697441
Ik vind zelf dat ik best wel wat energie heb. Maar ik merk wel dat ik 's ochtends pas laat wakker ben, en 's middags rust ik ook echt wel een tijdje. Ook fietsen is op het moment bijzonder (dat je na 10 minuten 5 minuten over je fiets hangt om bij te komen zeg maar). Maar eigenlijk voel ik me wel goed. De afgelopen dagen niet ge-kokhalst, ook al een tijdje niet overgegeven. Mn vader (!) hoopte dat dat zo zou blijven.

En ik was assertief vanochtend. M'n vader belde weer, en heb em gezegd dat ik het heel stom vond dat hij donderdag niet eens had geïnformeerd naar de baby en naar mij (Ik had hem al heel lang niet gesproken). Toen ging z'n knopje om Hij had het zelfs nog over verhuizen of niet voordat de baby komt. Ik zal echt niet teveel van 'em verwachten maar als je dochter zwanger is kun je toch wel een heel klein beetje meeleven. Als hij een drachtige koe heeft staan loopt ie er ook steeds heen om te kijken!
pi_77697557
pessie, idd niet fijn dat er door je vader niet geïnformeerd wordt naar jouw zwangerschap. Ik kan er helaas maar al te goed van meespreken (ik heb hem half augustus op de hoogte gebracht en sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord)
Probeer je er niet al te druk in te maken
pi_77697761
Mijn vader vraagt iedere keer: en hoe gaat het met het ventje
En daarvoor: en hoe gaat het het met het buikje
Mijn vader is lief Die koopt allemaal knuffels voor zijn kleinkinderen.
Kan me voorstellen dat het niet zo leuk is als je vader er niet naar vraagt, helemaal als je m al een tijd niet gezien heb.

En wat mijn zwangerschap betreft, als het allemaal zo blijft als het nu is, dan wil ik nog wel een keer
(en bevallen denk ik nog niet overna ik hoop op een bevalling als mijn moeder, 1e keer in 7,5 uur (en ik was er nog sneller ))

En iedereen vindt onze meisjesnaam leuk haha, mja daar hebben we niets aan
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:52:48 #75
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_77697909
Mijn vader is nog niet zo erg als mn schoonvader. De laatste zie ik echt vaker en die negeert mijn groeiende buik en wat daarin zit!

Zielig voor ons kind, zulke opa's... Maar gelukkig weet ik van mijn vader dat zodra het kind kan lopen m'n vader het helemaal te gek vind. Dan mogen ze namelijk overalltjes aan en laarsjes en mogen ze "helpen" melken of kalfjes voeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')