Neen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het KiesKompas definieert de links-rechts-schaal alleen op basis van economische kwesties. Alle andere zaken staan op de progressief-conversatief-lijn.
Wat betrekt Kieskompas er nog meer bij dan?quote:
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch apart dat in elk plaatje in dit topic D'66 rechts van het midden staat. De marge is niet groot, maar ze zijn zeker niet links.
quote:D66 wordt meer als centrumlinks gezien. De ChristenUnie noemt zichzelf christelijk-sociaal en is in sociaaleconomisch opzicht tegenwoordig een stuk linkser dan de andere confessionele partijen. De voorgangers van de ChristenUnie werden vroeger samen met de SGP wel aangeduid als 'klein rechts', vooral vanwege hun anticommunisme en hun standpunten ten aanzien van kwesties als abortus, feminisme en zedelijkheidswetgeving. De Partij voor de Dieren weigert een positie in te nemen op de links-rechtsschaal, maar wordt vaak tot centrumlinks gerekend.
Geen idee, hoezo?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat betrekt Kieskompas er nog meer bij dan?
Oh niks, ik was in de veronderstelling dat je in staat was tot begrijpend lezen.quote:
Onthoud wel dat de lokale afdelingen van de partijen behoorlijk andere ideeën kunnen hebben dan de landelijke afdeling.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:46 schreef computergirl het volgende:
ik (A'dam) kom uit bij de PvdA, was ik toch niet van plan om op te gaan stemmen
Het zijn maar een paar partijen die elke keer echt heel ergens anders staan. Vooral PvdA en CDA lijken nogal een euh, dynamische visie te hebben. Ook zie je dat sommige gemeenten als geheel wat progressiever of conversatiever zijn, daar gaan alle partijen dan in mee.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:06 schreef Igen het volgende:
Wel apart dat de verschillende partijen in verschillende gemeentes op een heel andere plek in het kompas komen te staan.
Kapitalistische wolkenkrabbers.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:15 schreef Klopkoek het volgende:
Je vindt hoogbouw nog wel zo prachtigJe verlekkert je helemaal op kapitalistische wolkenkrabbers...
Achtertuin? Je woont in een stad, als je een tuin wil en alle ruimte wil hebben dan is het geen goed idee om in een stad te gaan wonen. Bovendien staan er op de locatie waar de toren gepland is ook een aantal (lage) flats en kantoorgebouwen, en staan er nog twee hoge torens enigszins in de buurt.quote:Maar ik weet al wat er speelt. Zo'n ding komt in je achtertuin te staan, en dan is het opeens een minder tof idee.
Grote Meneer.quote:En dan ook dat gewauwel van jou over een kunstijsbaan.Omdat De Grote Meneer wat baantjes wil trekken moet de gemeente miljoenen gaan uitgeven voor een kunstijsbaan
Lekker consequent weer
Bij mijn stadsdeel is het ook maar een vreemde situatie. Bij de kieswijzer komt GroenLinks op gemeenteniveau op plek 2, maar op stadsdeelniveau helemaal onderaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zijn maar een paar partijen die elke keer echt heel ergens anders staan. Vooral PvdA en CDA lijken nogal een euh, dynamische visie te hebben. Ook zie je dat sommige gemeenten als geheel wat progressiever of conversatiever zijn, daar gaan alle partijen dan in mee.
Als je het niet zeker weet, is dat een extra motivatie om D'66 te stemmen!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:26 schreef Motorist het volgende:
Ik heb dan maar de moeite gedaan om zelf door de programma's heen te spitten..
en dan gaat het nu voor het eerst gebeuren, ik ga D66 stemmen.
Denk ik.....
Blijkbaar niet, ga je weer buiten spelen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh niks, ik was in de veronderstelling dat je in staat was tot begrijpend lezen.
Ten aanzien van de hoge torens, waar jij altijd hotel de botel van bent (ik noem die spuuglelijke achmea toren en de belle van zuylen...) zie ik je geen argumenten geven.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kapitalistische wolkenkrabbers.Het gaat om een woontoren waar dus alleen maar woningen in komen. Misschien dat er wel kapitalistische grootgraaiers in gaan wonen (in het penthouse bovenin), maar het kunnen net zo goed mensen zijn die daar niks mee hebben.
Nota bene de PvdA is de grootste voorstander van de toren.
[..]
Achtertuin? Je woont in een stad, als je een tuin wil en alle ruimte wil hebben dan is het geen goed idee om in een stad te gaan wonen. Bovendien staan er op de locatie waar de toren gepland is ook een aantal (lage) flats en kantoorgebouwen, en staan er nog twee hoge torens enigszins in de buurt.
[..]
Grote Meneer.Nee, het lijkt mij goed mogelijk om een kunstijsbaan op rendabele wijze te exploiteren. In Utrecht draait de kunstijsbaan ook goed en is deze destijds opgezet na een grote hoeveelheid private giften/sponsoring. Verder is er in Rotterdam samen met alle aangegroeide dorpen er omheen een gigantische markt.
In Velsen spelen echt hele andere belangen dan in Amsterdam natuurlijk. Beter kan je even kijken wie er verkiesbaar is in je gemeente en daar even de website/verkiezingsprogramma bij zoeken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:45 schreef borisz het volgende:
Velsen staat niet op de kaart.
Amsterdam dan maar ingevuld, kwam D66 uit
Matigjes hoor, je dient veel verder rechtsbovenin te zitten.quote:
Volgens mij zie ik daar ook nog de CU verscholen achter een andere partij relatief dicht bij z'n standpunten.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:42 schreef sneakypete het volgende:
PVDA voor boze appel
Ja heh? Ik heb no zo mijn best gedaan.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Matigjes hoor, je dient veel verder rechtsbovenin te zitten.
Yup. Hexagon (geloof ik) heeft ergens in één van deze topics een beetje uiteengezet hoe het werd gedaan. De gemeente moet een x bedrag ophoesten en blijkbaar kunnen ze ook goedkoper gaan zitten en geen diagrammetje krijgen.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:46 schreef sneakypete het volgende:
Is die kieswijzer per gemeente eigenlijk anders georganiseerd? Ik krijg er althans niet zo'n André Krouweldiagram uit, maar gewoon een stemadvies.
Waaruit je zou kunnen concluderen dat ze in de gemeente van sneakypete in ieder geval een verstandig financieel beleid voeren.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Yup. Hexagon (geloof ik) heeft ergens in één van deze topics een beetje uiteengezet hoe het werd gedaan. De gemeente moet een x bedrag ophoesten en blijkbaar kunnen ze ook goedkoper gaan zitten en geen diagrammetje krijgen.
Volgens mij ziet Krouwel milieuwetgeving en natuurbeheer als "progressief". MIsschien ligt het daar aan?quote:Op maandag 8 februari 2010 23:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja heh? Ik heb no zo mijn best gedaan.
Ja, of wanbeleid (geld op).quote:Op maandag 8 februari 2010 23:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waaruit je zou kunnen concluderen dat ze in de gemeente van sneakypete in ieder geval een verstandig financieel beleid voeren.
Ik dacht dat progressief stond voor vooruitgangquote:Op maandag 8 februari 2010 23:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Volgens mij ziet Krouwel milieuwetgeving en natuurbeheer als "progressief". MIsschien ligt het daar aan?
Nee, er zijn twee losstaande 'stemwijzers'. De 'klassieke' Stemwijzer van het IPP en het Kieskompas van de VU. De gemeente van sneakypete (Drimmelen) heeft deelname aan de Stemwijzer gekocht. Ik heb geen idee of dat goedkoper of duurder is dan het Kieskompas, want de tarieven van het Kieskompas ken ik niet. De tarieven van de Stemwijzer heb ik bovenin dit topic al neergezet.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waaruit je zou kunnen concluderen dat ze in de gemeente van sneakypete in ieder geval een verstandig financieel beleid voeren.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:55 schreef Reya het volgende:
Zit je woensdag weer in een stembureau, freako?
lekker frauderenquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:00 schreef freako het volgende:
[..]. Exact hetzelfde stembureau als de vorige keer, met exact dezelfde mensen. In tegenstelling tot vorig jaar heb ik nu de vroege shift, van 07.00 tot 14.00. En tellen natuurlijk, vanaf 21.00 tot (hopelijk) een uurtje of 11, half 12.
Smaadquote:
Niet op ingaan. Pure frustratie.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:50 schreef freako het volgende:
[..]
De telling is openbaar. Elke kiezer mag komen kijken.
Wat gebeurt er eigenlijk als een kiezer er bij staat vindt of denkt dat er gefraudeerd wordt? Moeten jullie dan opnieuw tellen of moet de kiezer 'bewijzen' waar er dan gefraudeerd wordt?quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:50 schreef freako het volgende:
[..]
De telling is openbaar. Elke kiezer mag komen kijken.
Zover ik weet moet de voorzitter van het stembureau dat in diens proces-verbaal opnemen; daarnaast kun je bij de politie aangifte doen van verkiezingsfraude (hetgeen een misdrijf is).quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk als een kiezer er bij staat vindt of denkt dat er gefraudeerd wordt? Moeten jullie dan opnieuw tellen of moet de kiezer 'bewijzen' waar er dan gefraudeerd wordt?
Maar het komt er op neer dat het iets is wat later afgehandeld wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:33 schreef Reya het volgende:
Zover ik weet moet de voorzitter van het stembureau dat in diens proces-verbaal opnemen; daarnaast kun je bij de politie aangifte doen van verkiezingsfraude (hetgeen een misdrijf is).
Dat ligt er een beetje aan of de leden van het stembureau ontvankelijk zijn voor je kritiek. Als ze doelbewust frauderen, lijkt me dat echter niet waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar het komt er op neer dat het iets is wat later afgehandeld wordt.
Ja. Klopt. En per stembureau worden alle stembiljetten (gebruikt en ongebruikt) en de ingeleverde stempassen netjes gesorteerd in grote enveloppen bewaard, dus de uitslag is altijd naderhand te controleren.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Zover ik weet moet de voorzitter van het stembureau dat in diens proces-verbaal opnemen; daarnaast kun je bij de politie aangifte doen van verkiezingsfraude (hetgeen een misdrijf is).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |