SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste vijf delen:
Geneeskunde [Deel 45]
Geneeskunde [Deel 46]
Geneeskunde [Deel 47]
Geneeskunde [Deel 48]
Geneeskunde [Deel 49]
Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistentenGeneeskundestudent Arts en Student Medisch Student Co-motions VVAA NHG Standaarden Overzicht handige links van mol_air Medische rekenmachine Websurg - tekst en video's van voornamelijk laparoscopische chirurgie Artsus.nl - medisch weblog voor de jonge medicus
IB GroepLoten? Hoe en wat
Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)
Rijksuniversiteit Groningen (410)Zij-instroom Decentrale Selectie (50 % van de plaatsen) 40 collegeweken per jaar einfach_mich (2005)
ArendBarend (2006)
MaxC (2007)
Pluizel (2006)
Starla (2002)
Honeymooner (2003)
Juzme (2009)
Davidov2009 (2008)
VU Amsterdam (350)Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen) Goodspeed.(2005)
DDM (2000?)
7.Leonardo (2007)
pmdomela (2008)
MindVision (2009)
Laertes (2009)
Universiteit van Amsterdam (350)Decentrale selectie (50% van de plaatsen) Zwaardvisch (2003)
Merel1808 (2008)
Christiaan (2009)
fusionfake (2009)
Kassaa (2009)
Universiteit Leiden (315)Zij-instroom 39 collegeweken per jaar intoxicated (2004)
Repeat (2005)
entwined (2004)
Dr.Plien (2004)
nlse (2004)
arabicangel667 (2005)
mol_air (2004)
Bhai (2005)
Asclepius (2001)
Hoolaa (2005)
Elby1988 (2007)
Universiteit Utrecht (344)Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig) 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU'06) dr.dunno
Jan-Ton (2005)
darkie_blue (2003)
M1RR1E (2005)
gohan16 (2005)
Naoual17 (2005)
Leejow (2007)
iofn (2005)
Bellah (2007)
Erasmus Universiteit Rotterdam (410)Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen) Singa (2005)
Wuder (2004)
Heinekenner (2007)
Switchboy (2007)
Radboud Universiteit Nijmegen (330)40 collegeweken per jaar Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen) fee-tje (2003)
ralfie (2003)
Kantar (2007)
dotKoen (2007)
Universiteit Maastricht (341)The_DopeMan (2003)
nevaeh87 (2005)
chriztiaan (2006)
DR878 (2005)
Duuvelke (2007)
Seam (2008)
BloodyVirginMary (2009)
AndersSven-
Spyronius (2006: Biomedische Wetenschappen Utrecht)
EricT (Biomedische Wetenschappen en Geneeskunde Groningen)
(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topicvoeg jezelf toe op de wiki pagina)
De bron van de OP vind je hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde
Whoops!![]()
Gooi ik hem vol!
quote:Op maandag 1 februari 2010 21:34 schreef intoxicated het volgende:
Oh en starla, weest lief tegen Danielle die nu co bij jullie is, ze is best goed
quote:Op zondag 24 januari 2010 17:26 schreef dotKoen het volgende:
Nou, dan zal ik nog een een casus posten:
Op uw huisartsenspreekuur verschijnt de 12-jarige Anne. Zij klaagt over het feit dat ze haargroei over haar hele lichaam heeft.
Wat wilt u verder van haar weten, waar let u op bij lichamelijk onderzoek en wat is uw differentiaal diagnose?
Eric T's DD:quote:Op maandag 25 januari 2010 12:52 schreef dotKoen het volgende:
Bij lichamelijk onderzoek blijkt dat de opgetelde Ferriman-Gallwey score 8 is.
Wat wilt u nu verder onderzoeken?
quote:Op maandag 25 januari 2010 12:45 schreef EricT het volgende:
[..]
Inderdaad hypertrichosis of hirsutisme bepalen.
DD (schot in het wilde weg)
-Congenitaal adrenale hyperplasie
-PCOD
-Cushing syndroom
-?
Volgens mij heeft niemand zin om dit af te makenquote:Op maandag 1 februari 2010 21:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
Casus van DotKoen uit vorige deel:
[..]
[..]
Eric T's DD:
[..]
Haha, weet ik veel! Ik kom hier alleen om te vervelen en voor je het weet heb je de laatste post te pakken!quote:Op maandag 1 februari 2010 21:52 schreef starla het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand zin om dit af te maken
Mijn harde socialskills werken niet over het internet.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:28 schreef starla het volgende:
[..]
Opmerkingen die duidelijk als grap zijn bedoeld door de onzinnigheid en gebruik van smilies behoeven toch geen uitweg? Volgende keer plaats ik wel een disclaimer speciaal voor jou
Ik weet het ook niet, boeit me ook niet, ik heb interne al gehadquote:Op maandag 1 februari 2010 21:52 schreef starla het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand zin om dit af te maken
ik nietquote:Op maandag 1 februari 2010 21:56 schreef Repeat het volgende:
Ik heb overigens wel een EHBO diploma.
Alsof de TT voor jou bedoeld was!quote:Op maandag 1 februari 2010 21:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
Mijn harde socialskills werken niet over het internet.
Ik heb overigens wel een EHBO diploma. Ik eis een TT-change.
Jeweetzelf.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alsof de TT voor jou bedoeld was!
Je kan je eigen anamnese afnemenquote:Op maandag 1 februari 2010 21:34 schreef intoxicated het volgende:
Deze dokter heeft een vast-elastisch mobiel kliertje van 1.5cm voor de m. sternocleidomastoideus links, ontdekte ik zojuist, en nou kan ik er niet vanaf blijvenBeroepsgedeformeerd?
Verwachte reacties:
- Je hebt kanker.
- Je gaat dood.
- Jeej, eindelijk van die arrogante wannabe-cardioloog verlost.
Zal best joh, snapter niks van. Ik zie het causale verband niet, en derhalve kan ik het ook niet scharen onder een onrechtmatige danwel rechtmatige daad.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja, onze appendix heeft het volledig verpest met deze TT.
Een gangstercertificaatquote:Op maandag 1 februari 2010 22:14 schreef Repeat het volgende:
No wai?
Wat voor certificaat heb je daar voor dan?
quote:
Kut ja ik lig hier helemaal te spacen manquote:Op maandag 1 februari 2010 22:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het blijft een tof plaatje
quote:Op maandag 1 februari 2010 21:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
Casus van DotKoen uit vorige deel:
[..]
[..]
Eric T's DD:
[..]
Inderdaad, met een gratis scheerapparaat.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:19 schreef EricT het volgende:
[..]
Ik denk dat we het meisje maar naar huis sturen
Mijn huis? Of was die beharing zo ernstig dat ik haar zeker niet zou raken?quote:Op maandag 1 februari 2010 22:19 schreef EricT het volgende:
[..]
Ik denk dat we het meisje maar naar huis sturen
Prima, pragmatisch maken we er ovariumcarcinoom met hirsutisme van waarvoor whole body radiotherapie.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
Bestralen schijnt ook goed te zijn tegen haargroei!
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
Mijn huis? Of was die beharing zo ernstig dat ik haar zeker niet zou raken?
Volgens mij zag ik al wel eens zo'n product voorbij komen bij TellSell! Haar weg, huid weg!quote:Op maandag 1 februari 2010 22:44 schreef intoxicated het volgende:
Foto's maken, er een mooi commercieel praatje over een haargroeimiddel bij verzinnen, op zondagochtend in het welbekende programma van Harry Mens je product aanprijzen als fantastische investering na alle Dubai-debacles, en de rest van je leven rentenieren.
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:44 schreef EricT het volgende:
[..]
Misschien kan je haar wat opschuren? Repeat, ze is verdomme 12![]()
Liever bij zn dochter.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:44 schreef intoxicated het volgende:
Foto's maken, er een mooi commercieel praatje over een haargroeimiddel bij verzinnen, op zondagochtend in het welbekende programma van Harry Mens je product aanprijzen als fantastische investering na alle Dubai-debacles, en de rest van je leven rentenieren.
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Probleem opgelost!
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Probleem opgelost!
Ja, die veronderstelling had ik ookquote:Op maandag 1 februari 2010 17:40 schreef June. het volgende:
[..]
Haha, ik was ook in de veronderstelling dat jij meestal alles wel haaltMaar begin jij nu niet met je keuzeblokken? Psycho ofzo?
Chickies hosselenquote:Op maandag 1 februari 2010 23:04 schreef dotKoen het volgende:
Jezus wat spammen jullie al die topics toch snel vol.
[..]
Ja, die veronderstelling had ik ook. Ik doe nu Respiratie 2, dan een BOWO-blok (geneesmiddelen), dan psycho, PKO en nog een keuzeblok. En dan doe ik in september nog een keuzeblok en dan heb ik mijn bachelor binnen.
Die casus was overigens late onset congenitale bijnierhyperplasie (AGS) op basis van een 21-hydoxylasedeficiëntie, heb ook geen zin meer om hem af te maken. Ik heb het bijbehorende tentamen inmiddels gehaald. Behandeling met glucocorticoiden, eventueel anti-androgenen. Als patiënte normale puberteit doormaakt: orale anticonceptie.
Verder vanavond bijscholing gehad, zodat ik de komende 2 maanden weer van die schattige eerstejaars VAG (EHBO) kan bijbrengen. Heb dus een normaal en instructeursdiploma EHBO.
quote:
Daar ging het niet omquote:Op maandag 1 februari 2010 23:56 schreef Seam het volgende:
[..]Laatst nog naar een blok openings borrel van de eerstejaars geweest
Haha, nee dat doe ik ook wel, maar het is wel een mooie manier om nieuwe meiden te leren kennenquote:Op maandag 1 februari 2010 23:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Daar ging het niet om.
Maar dan nog, beetje professionele houding vind ik wel prettig hoor.
Als intoxicated je hals palpeert naar lymfeklieren, doe ik je liezen wel even!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 07:16 schreef Pluizel het volgende:
intoxicated, je zou bij mij eens in m'n hals moeten palperen naar lymfeklieren, ik ben een wandelende lymfeklier zo'n beetjeIk weet er zelfs eentje te lokaliseren op m'n onderrug
Dat onderzoek is in 1988 gepubliceerdquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:42 schreef Pluizel het volgende:
wtf de frontpage met het meisje dat zwanger werd door orale seks!nu gelooft niemand meer dat het niet kan
Ik ookquote:Op maandag 1 februari 2010 21:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik heb overigens wel een EHBO diploma. Ik eis een TT-change.
Jij maakt wel wat van je coschappen zegquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:09 schreef Pluizel het volgende:
ja daar kwam ik een kwartier later ook achter. de wereld is niet zo heel veel veranderd in 21 jaar.
ik heb vandaag helemaal NIKS gedaan. om half 5 zouden we bedside teaching hebben maar net hoorde ik dat dat niet doorging en nu moeten we naar de vaatbespreking. do. not. want!
Lag het maar aan mij, dan kon ik er wat aan doen. Er waren vanochtend op de spoed stomweg geen patiënten, en vanmiddag had er niemand tijd voor me. dramalamaquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
Jij maakt wel wat van je coschappen zeg
Welk coschap loop je dan? Je kan toch altijd poli doen of onderzoeken bijwonen ofzo?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:55 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Lag het maar aan mij, dan kon ik er wat aan doen. Er waren vanochtend op de spoed stomweg geen patiënten, en vanmiddag had er niemand tijd voor me. dramalama
Hoe ging het schijten?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:17 schreef Repeat het volgende:
Helse stekende pijn in mn epigastrio. Fucking niet normaal
Repeat fijn je gekend te hebbenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:34 schreef netflanders het volgende:
Duidelijk necrotiserende fasciitis.
Die foto! Ransbakquote:
Dan heb je rugpijn, want aorta ligt retroperitoneaalquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:41 schreef Kassaa het volgende:
Dood op de WC met een geruptureerde aorta
Maar jij hebt dan ook een powerlevel van meer dan 9000!quote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar jij hebt dan ook een powerlevel van meer dan 9000!
Niet per sequote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:52 schreef June. het volgende:
Dan heb je rugpijn, want aorta ligt retroperitoneaal
Kuru!quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:29 schreef EricT het volgende:
Kan iemand nog een bachelorscriptie onderwerp bedenken? Ik moet een scriptie schrijven mbt immunologie-infectieziekten(-microbiologie) en ben even inspi-loos.
Om te schrijven over het TRAIL-eiwit, RAS-gprotein zie ik niet zitten, zou het liefst iets doen met (tropische)ziektebeelden
PS: En natuurlijk heb ik een EHBO diploma![]()
Hij heeft em ookquote:
Hoe gaat het eigenlijk met je acute buik?quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:41 schreef Repeat het volgende:
Het plaatje laadde zo langzaam dat ik alleen die kale kop en zonnebril zag. Ik dacht dat is harde eindbaas Vic Mackey, maar het bleek een gare texaan met snor te zijn
Plasmodium falciparumquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:29 schreef EricT het volgende:
Kan iemand nog een bachelorscriptie onderwerp bedenken? Ik moet een scriptie schrijven mbt immunologie-infectieziekten(-microbiologie) en ben even inspi-loos.
Om te schrijven over het TRAIL-eiwit, RAS-gprotein zie ik niet zitten, zou het liefst iets doen met (tropische)ziektebeelden
PS: En natuurlijk heb ik een EHBO diploma![]()
Als EricT nog proefpersonen nodig heeft die een P. falciparum-infectie hebben doorgemaakt, mag hij mij bellen. Wel tegen een aanzienlijke vergoeding natuurlijkquote:
Je moet gewoon een kudde negers verzamelen en een kudde Aziaten en dan bepaalde genen vergelijken om te zien of er sprake is van polymorfismen die, wanneer zij tot expressie komen, uiteindelijk in verband kunnen worden gebracht met de ernst/mate van infectie. Maar wat weet ik daar nou van, ik heb niet eens een EHBO diploma!quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:51 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Als EricT nog proefpersonen nodig heeft die een P. falciparum-infectie hebben doorgemaakt, mag hij mij bellen. Wel tegen een aanzienlijke vergoeding natuurlijk
quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:58 schreef Repeat het volgende:
Ik dacht net hè een hilarishe TT change naar "niet eens een HBO diploma" maar ik keek niet goed...
http://gezondheid.blog.nl(...)en-salaris-inleverenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:35 schreef DDM het volgende:
[..]
Kunt u daar iets meer over vertellen! Wat is de reden van de stille tocht?
Tentamen anatomiequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:35 schreef DDM het volgende:
[..]
Kunt u daar iets meer over vertellen! Wat is de reden van de stille tocht?
Een stille toch voor alle derde huisjes en vierde auto die nu sneuvelen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:40 schreef starla het volgende:
[..]
http://gezondheid.blog.nl(...)en-salaris-inleveren
quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een stille toch voor alle derde huisjes en vierde auto die nu sneuvelen?
Lachwekkende vent die Klink.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:40 schreef starla het volgende:
[..]
http://gezondheid.blog.nl(...)en-salaris-inleveren
Ik begon je net een beetje te waarderen, begin je weer met dat zeurderige toontje! Foei!quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een stille toch voor alle derde huisjes en vierde auto die nu sneuvelen?![]()
Onrechtmatig want Klink heeft de rechter aan zijn zijde!quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:54 schreef Repeat het volgende:
[..]
Lachwekkende vent die Klink.
Artsen zouden ballen moeten tonen en gewoon moeten gaan staken.
Oeioei!quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:56 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ik begon je net een beetje te waarderen, begin je weer met dat zeurderige toontje! Foei!
Denken dat een rechter onpartijdig is in zulke zakenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Onrechtmatig want Klink heeft de rechter aan zijn zijde!
Doorsnee advocaat verdient niet meer zoveel. Er zijn tegenwoordig teveel mensen die rechten doen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:57 schreef Repeat het volgende:
[..]
Denken dat een rechter onpartijdig is in zulke zaken
zoveel verdienen artsen nogmaals ook niet. Ze pakken advocaten toch ook niet aan?
Zoveel verdient een doorsnee arts ook niet. Die krijgen echt geen 3 ton op hun rekening bijgeschreven.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Doorsnee advocaat verdient niet meer zoveel. Er zijn tegenwoordig teveel mensen die rechten doen.
Lotingsklasse C (7,3) gemiddeld. Meegedaan aan decentrale selectie in Rotterdam, niet doorgelaten. Toen in eerste instantie uitgeloot, vervolgens in de derde week van september alsnog ingeloot (nageplaatst).quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:47 schreef Lithiumion het volgende:
Als ik vragen mag, hoe zijn jullie eigenlijk terecht gekomen op jullie opleiding? Allemaal netjes een 8 gemiddeld/decentraal/geluk met loten (meerdere keren geprobeerd) ? En zijn er ook nt'ers die als keuzevak biologie hadden en dan geneeskunde als eerste keuze hadden onder het motto"omdat het kan" en dan ingeloot zijn?
als lurker lijkt mij dit wel eens interessant om te weten
Ik zit zelf nu nog op het 5VWO (nt + bio +nlt +naschoolse lessen) en na tijd georiënteerd te hebben over verschillende studies lijkt mij geneeskunde de beste/leukste keus voor mij. Dus zit ik nu her en der hierover informatie te zoeken en alvast te kijken op welke manier ik de meeste kans heb om toegelaten te worden. Als ik wel eens op www.ikwildoktorworden.nl kijk dan vind ik de meeste mensen daar wel erg eng, wat die wel allemaal niet doen om een zo gunstig mogelijke cv voor de decentrale loting te krijgenquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:49 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Lotingsklasse C (7,3) gemiddeld. Meegedaan aan decentrale selectie in Rotterdam, niet doorgelaten. Toen in eerste instantie uitgeloot, vervolgens in de derde week van september alsnog ingeloot (nageplaatst).
Zeker niet 'omdat het kan', maar omdat het vak mee heel leuk leek (en dat vind ik nog steeds) Ik deed N&G met M&O en Economie.
Maar jij wilt ook geneeskunde studeren?
Gewoon hier in Nijmegen meedoen met de decentrale selectie, wij doen niet aan die onzin van dat CV-neuken, maar gewoon wie het beste de toelatingstoets maakt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:04 schreef Lithiumion het volgende:
[..]
Ik zit zelf nu nog op het 5VWO (nt + bio +nlt +naschoolse lessen) en na tijd georiënteerd te hebben over verschillende studies lijkt mij geneeskunde de beste/leukste keus voor mij. Dus zit ik nu her en der hierover informatie te zoeken en alvast te kijken op welke manier ik de meeste kans heb om toegelaten te worden. Als ik wel eens op www.ikwildoktorworden.nl kijk dan vind ik de meeste mensen daar wel erg eng, wat die wel allemaal niet doen om een zo gunstig mogelijke cv voor de decentrale loting te krijgen
Ik heb een hekel aan dat soort mensen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:04 schreef Lithiumion het volgende:
[..]
Ik zit zelf nu nog op het 5VWO (nt + bio +nlt +naschoolse lessen) en na tijd georiënteerd te hebben over verschillende studies lijkt mij geneeskunde de beste/leukste keus voor mij. Dus zit ik nu her en der hierover informatie te zoeken en alvast te kijken op welke manier ik de meeste kans heb om toegelaten te worden. Als ik wel eens op www.ikwildoktorworden.nl kijk dan vind ik de meeste mensen daar wel erg eng, wat die wel allemaal niet doen om een zo gunstig mogelijke cv voor de decentrale loting te krijgen
Vaak is het wel handig om bij een decentrale selectie gebruik te maken van het woord dokter i.p.v. doktor.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:04 schreef Lithiumion het volgende:
[..]
Decentrale selectiequote:Op woensdag 3 februari 2010 23:04 schreef Lithiumion het volgende:
[..]
Econometrie, wat lijkt me dat verschrikkelijk. Allemaal van die nietzeggende economen gecombineerd met nerderige wiskundigenquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:16 schreef Seam het volgende:
Ik had een 7,4NG (wiskunde B2) met latijn, grieks en economie
Tot de zesde getwijfeld of ik econometrie wilde doen in plaats van Geneeskunde
Nu ik die salarissen zie dalen, had ik toch beter dat kunnen doen
quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:18 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Econometrie, wat lijkt me dat verschrikkelijk. Allemaal van die nietzeggende economen gecombineerd met nerderige wiskundigen![]()
* dotKoen heeft helemaal geen vooroordelen
Bijna alle nt'ers hebben als keuze vak bio, en dus ook veel die geneeskunde zoals jij gaan doen onder het motto "omdat het kan". Sommige mensen kunnen hier helemaal niet tegen zoals dit (troll) topic http://www.medifora.nl/showthread.php?t=4791quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:12 schreef Repeat het volgende:
Ik had overigens NT met bio en inderdaad gewoon maar geneeskunde gekozen. Wist niet echt wat ik moest gaan doen en ik vond Trauma ER live wel leuk
Jammer dat er daar zo weinig mensen reageren, anders had ik daar ieder jaar wel willen trollenquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:23 schreef Lithiumion het volgende:
[..]
Bijna alle nt'ers hebben als keuze vak bio, en dus ook veel die geneeskunde zoals jij gaan doen onder het motto "omdat het kan". Sommige mensen kunnen hier helemaal niet tegen zoals dit (troll) topic http://www.medifora.nl/showthread.php?t=4791
Schitterend die reacties.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:24 schreef Seam het volgende:
[..]
Jammer dat er daar zo weinig mensen reageren, anders had ik daar ieder jaar wel willen trollen
Kijk dat vind ik nu wel erg. Geef het dan in ieder geval een jaartje een kans.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:26 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Schitterend die reacties.
Nou ja, ik ben dus ook nageplaatst omdat iemand na 2 weken er al genoeg van had, blijkbaar.
Ik heb geen van beide gedaan na de derde. Wel KCV, kon ik zeker mee naar Romequote:Op woensdag 3 februari 2010 23:31 schreef Repeat het volgende:
Grieks trouwensHoe kon je dat opbrengen?
Ik heb gelijk voor latijn gekozen.
Ik had in de derde voor beiden een negen dus dacht dat het wel zo makkelijk zo blijvenquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:31 schreef Repeat het volgende:
Maastrichtquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:34 schreef Lithiumion het volgende:
Dat forum zit vol met dat soort volk. Nadat ik daar een tijdje had gelezen schrok ik al met het idee dat je echt je hele cv moet gaan pimpen om door de decentrale loting te kunnen komen.
"ja je moet minstens 8 uur per week, 1 jaar lang, vrijwilligers doen dat relevant is aan de studie geneeskunde. Want als je er voor betaald krijgt zien ze het als een baantje en dus niet als motivatie. Daarom doe ik al 1 jaar lang vrijwilligers werk in een bejaardentehuis"dit is maar een van de vele "tips" die ze daar elkaar geven.
Daarom leek mij Nijmegen ook de beste plek alhoewel Maastricht ideaal zou zijn.
Maastricht zuigt best hard eigenlijk hoorquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:34 schreef Lithiumion het volgende:
Dat forum zit vol met dat soort volk. Nadat ik daar een tijdje had gelezen schrok ik al met het idee dat je echt je hele cv moet gaan pimpen om door de decentrale loting te kunnen komen.
"ja je moet minstens 8 uur per week, 1 jaar lang, vrijwilligers doen dat relevant is aan de studie geneeskunde. Want als je er voor betaald krijgt zien ze het als een baantje en dus niet als motivatie. Daarom doe ik al 1 jaar lang vrijwilligers werk in een bejaardentehuis"dit is maar een van de vele "tips" die ze daar elkaar geven.
Daarom leek mij Nijmegen ook de beste plek alhoewel Maastricht ideaal zou zijn.
In theorie is het geweldigquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:35 schreef dotKoen het volgende:
[..]
MaastrichtZe praten er raar en dat PGO slaat nergens op
Welke vervolgopleiding wil je eigenlijk in proberen te komen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:39 schreef Repeat het volgende:
Ik moet mn CV eens gaan pimpen voor mn vervolgopleiding, maar het vervelende is dat ik een grafhekel heb aan onderzoek. Nouja, niet eens zozeer het onderzoek zelf, maar nog meer dat ik in mn vrije tijd voor gratis extra moet gaan werken. Hou ik niet van
Ik ben blij dat ik dat kan combineren met mijn honoursprogramma. Verschrikkelijk om het op die manier in je vrije tijd te doen, net zoals commissiesquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:39 schreef Repeat het volgende:
Ik moet mn CV eens gaan pimpen voor mn vervolgopleiding, maar het vervelende is dat ik een grafhekel heb aan onderzoek. Nouja, niet eens zozeer het onderzoek zelf, maar nog meer dat ik in mn vrije tijd voor gratis extra moet gaan werken. Hou ik niet van
als studentenstad is Maastricht trouwens wel leuker dan Nijmegenquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:40 schreef Lithiumion het volgende:
Maastricht zou 20 min met de trein zijn en voor Nijmegen zou ik op kamers moeten gaan en om dan met een giga studieschuld te zitten hmm. Moet eerst nog eens een bezoekje brengen aan de faculteit in Nijmegen
Voorlopig nog steeds heelkunde en dan het liefst plastische.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:39 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Welke vervolgopleiding wil je eigenlijk in proberen te komen?
Heb je al eens gekeken naar dat lijstje op de heelkunde sitequote:Op woensdag 3 februari 2010 23:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
Voorlopig nog steeds heelkunde en dan het liefst plastische.
Hoe ben je daar precies in aanmerking voor gekomen? Zoiets was ik ook van plan.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:44 schreef dotKoen het volgende:
Ik ben trouwens bezig met mijn onderzoeksstage (die je normaal na je co-schappen doet). Was ik eigenlijk niet van plan, maar werd gevraagd door een hoogleraar. Ik had dus een afspraak gemaakt met de studieadviseur. Nog nooit eerder gesproken, aardige vrouw en alles kon. Ik kreeg ter plekke toestemming, kreeg zelfs al een co-groepnummer toebedeeld, kwam allemaal goed. Die brieven naar de examencommissie waren slechts een formaliteit.
Nu was ik al gewaarschuwd door collega's voor deze studieadviseur. Ik sprak dus gisteren even met de secretaris van de examencommissie die ik ook enigszins privé ken: zou dan bij zeer hoge uitzondering zijn, examencie wil dat mensen direct met co-schappen beginnen, ik moest zeker een brief van de hoogleraar erbij zetten. Echt, wat een amateur die studieadviseur.
Met stad ben ik het eens, er zijn weinig steden die niet leuker zijn dan Nijmegenquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:41 schreef Seam het volgende:
[..]
als studentenstad is Maastricht trouwens wel leuker dan NijmegenEn veel toegankelijker.
Niet op kamers gaan is echt wel zonde, vind ik. Die studieschuld ga je, als je afstudeert en arts wordt, echt wel kunnen terugbetalen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:40 schreef Lithiumion het volgende:
Maastricht zou 20 min met de trein zijn en voor Nijmegen zou ik op kamers moeten gaan en om dan met een giga studieschuld te zitten hmm. Moet eerst nog eens een bezoekje brengen aan de faculteit in Nijmegen
Ik zat te denken aan een rectal swap.. gewoon omdat het kanquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:51 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Als EricT nog proefpersonen nodig heeft die een P. falciparum-infectie hebben doorgemaakt, mag hij mij bellen. Wel tegen een aanzienlijke vergoeding natuurlijk
Inderdaad, in het verlengde: op geneeskunde forum las ik dit mbt decentrale selectie::quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:16 schreef DDM het volgende:
[..]
Vaak is het wel handig om bij een decentrale selectie gebruik te maken van het woord dokter i.p.v. doktor.
quote:Oorspronkelijk geplaatst door Bianca-8 Bekijk bericht
maar kan je als je in een keer slaagd, al mee loten met een laag gemiddelde en dan het jaar erop slaagd met een hoger gemiddelde, nemen ze dan het hogere gemiddelde om in te loten of niet?
De studentdecaan vroeg me in de 3e nog of ik toch echt niet liever het gymnasium wilde doen, moest alleen wel 3 jaar Grieks en Latijn inhalen.. om over de stakkers in dat klasje nog maar niet te spreken. Die deal ging dus niet doorquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:31 schreef Repeat het volgende:
Nou ja, ik viel blijkbaar positief op bij een werkgroep die hij begeleide. Hij zei tegen me dat neurologie wel iets voor me was. Ik vroeg toen aan hem of ik een keer met hem mocht meelopen. Toen ik de datum per mail aan het afspreken was, vroeg hij dus of ik ook onderzoek wilde doen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:46 schreef Seam het volgende:
[..]
Hoe ben je daar precies in aanmerking voor gekomen? Zoiets was ik ook van plan.
Op kamers is bruut en hoort iedere student te doen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:46 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Met stad ben ik het eens, er zijn weinig steden die niet leuker zijn dan Nijmegen. Wat bedoel je met toegankelijker?
[..]
Niet op kamers gaan is echt wel zonde, vind ik. Die studieschuld ga je, als je afstudeert en arts wordt, echt wel kunnen terugbetalen.
Mij hadden ze aangeraden om CM te gaan doenquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:46 schreef EricT het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan een rectal swap.. gewoon omdat het kan
[..]
Inderdaad, in het verlengde: op geneeskunde forum las ik dit mbt decentrale selectie::
[..]
![]()
[..]
De studentdecaan vroeg me in de 3e nog of ik toch echt niet liever het gymnasium wilde doen, moest alleen wel 3 jaar Grieks en Latijn inhalen.. om over de stakkers in dat klasje nog maar niet te spreken. Die deal ging dus niet door
Coolquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, ik viel blijkbaar positief op bij een werkgroep die hij begeleide. Hij zei tegen me dat neurologie wel iets voor me was. Ik vroeg toen aan hem of ik een keer met hem mocht meelopen. Toen ik de datum per mail aan het afspreken was, vroeg hij dus of ik ook onderzoek wilde doen.
Van dat toegankelijker weet ik niet echt. Er zijn gewoon veel minder studentenverenigingen in Nijmegen, wellicht speelt dat mee. Heb niet de indruk dat de studentenverenigingen zelf minder toegankelijk zijn dan in bijvoorbeeld Groningen, waar ik de KEI-week heb gelopen en de intro van een vereniging heb meegedaan.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef Seam het volgende:
[..]
Op kamers is bruut en hoort iedere student te doen.
Met toegankelijker bedoel ik dat je overal erg snel wordt geaccepteerd. Sportverenigingen en studentenverenigingen zijn erg open en vriendelijk (ook naar elkaar toe)
Ik las laatst de uitslag van zo'n beroepskeuzetest terug. Ik moest iets in de voedselsector of economisch gaan doenquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef Seam het volgende:
[..]
Mij hadden ze aangeraden om CM te gaan doen
Van Groningen kan ik weinig zeggen daar kom ik niet zo vaak, maar bijna al mijn vrienden studeren in Nijmegen en op die manier viel het me op.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:50 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Van dat toegankelijker weet ik niet echt. Er zijn gewoon veel minder studentenverenigingen in Nijmegen, wellicht speelt dat mee. Heb niet de indruk dat de studentenverenigingen zelf minder toegankelijk zijn dan in bijvoorbeeld Groningen, waar ik de KEI-week heb gelopen en de intro van een vereniging heb meegedaan.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:52 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik las laatst de uitslag van zo'n beroepskeuzetest terug. Ik moest iets in de voedselsector of economisch gaan doen.
Is dit herleidbaar tot 1 persoon? Wat mij betreft niet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:29 schreef fusionfake het volgende:
Zat te denken dat ik eigenlijk weinig echt acute gevallen heb gezien op mijn stage om vervolgens een pte. met sat. 60%, met een tracheostoma aan te treffen. Pte was al niet meer aanspreekbaar, ogen dicht etc. Arts erbij, er zat slijm in de luchtpijp en ze kon dus niet ademen, arts lukte het niet om te verwijderen met suction, pte rennend naar IC gebracht waar ze werd beademd met een machine direct in de luchtpijp en het een en ander IV kreeg.
Fascinerend om te zien hoe spO2 steeg naar 100% en de vrouw haar kleur weer terug kreeg en rustiger werd.
Mag ik overigens wel zulke info delen? Zonder namen te noemen natuurlijk.
Ja, is ook wel schrikken, het rare eraan is dat het voor mij verder normaal was, als in ze moet naar ic asap ofzo, terwijl die dochter er gewoon bij zat en dacht dat haar moeder voor haar ogen zou overlijden. Freaky.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:37 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Is dit herleidbaar tot 1 persoon? Wat mij betreft niet.
Maar interessante casus ja. Trof je deze pte alleen aan? Wel even schrikken.
Nog nooit een sterfgeval van dichtbij gemaakt dan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:44 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Ja, is ook wel schrikken, het rare eraan is dat het voor mij verder normaal was, als in ze moet naar ic asap ofzo, terwijl die dochter er gewoon bij zat en dacht dat haar moeder voor haar ogen zou overlijden. Freaky.
Net nietquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nog nooit een sterfgeval van dichtbij gemaakt dan?
Tja, ik heb het wel van dichtbij gezien. Als een oudje van 83 er ineens mee ophoudt tja dat is spijtig, maar begrijpelijk. Maar een kankerpatientje van twaalf zien overlijden dat is andere koek et cetera. Maar ja, ik ben geen arts dus dan is het anders. Voor jullie waren het patiënten, voor mij waren het gang en/of kamergenoten. Ik zou niet weten of je daar als arts echt aan kan wennen.quote:
Matties?quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:10 schreef Dorien52 het volgende:
Hallo Geneeskunde-matties,
ik kom naar jullie voor een wat lullige vraag, of liever, een antwoord op een wat lullige vraag. Wat is jullie motivatie om Geneeskunde te studeren? Ik ben nu een tweedejaars Filosofiestudente maar was ooit een uitgeloot-voor-Geneeskunde-studente. Om de zoveel tijd kriebelt het weer maar ik vraag me af of ik een realistisch beeld heb van wat een gegronde motivatie is voor de niet-erg-beschouwende-maar-wel-keihard-wetenschappelijke-studie Geneeskunde. Misschien kunnen jullie me wat over jullie eigen beweegredenen en eventueel aanwezige passie vertellen, dan kan ik me daar een beetje aan spiegelen.
Dank duizend,
Dorien
Helemaal eens met jouw redenen, alleen bij mij staat status bovenop, gevolgd door interesse. Ook is het mooi meegenomen dat je mensen kan helpen met je beroep.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:18 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Matties?![]()
Maar goed, ik heb gekozen voor geneeskunde om verschillende redenenIk vind menselijke biologie ontzettend interessant Ik vind het proces om tot een diagnose te komen erg leuk, het 'puzzelen'. Ik vind het prettig een studie te doen met een duidelijk toekomstperspectief Ik vind maatschappelijke status en salaris belangrijk
Nu ik zo'n 2,5 jaar geneeskunde studeer, ben ik ook echt steeds meer gemotiveerd geraakt om een goede dokter te worden.
Maar of jouw motivaties gegrond zijn, kan ik natuurlijk niet voor je verzinnen.
Als je dat zoekt kan je beter biologie of organische chemie studerenquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:10 schreef Dorien52 het volgende:
Hallo Geneeskunde-matties,
ik kom naar jullie voor een wat lullige vraag, of liever, een antwoord op een wat lullige vraag. Wat is jullie motivatie om Geneeskunde te studeren? Ik ben nu een tweedejaars Filosofiestudente maar was ooit een uitgeloot-voor-Geneeskunde-studente. Om de zoveel tijd kriebelt het weer maar ik vraag me af of ik een realistisch beeld heb van wat een gegronde motivatie is voor de niet-erg-beschouwende-maar-wel-keihard-wetenschappelijke-studie Geneeskunde. Misschien kunnen jullie me wat over jullie eigen beweegredenen en eventueel aanwezige passie vertellen, dan kan ik me daar een beetje aan spiegelen.
Dank duizend,
Dorien
quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:31 schreef EricT het volgende:
[..]
Als je dat zoekt kan je beter biologie of organische chemie studeren
Status op één? Waarom word je dan geen koning ofzoquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:30 schreef Seam het volgende:
[..]
Helemaal eens met jouw redenen, alleen bij mij staat status bovenop, gevolgd door interesse. Ook is het mooi meegenomen dat je mensen kan helpen met je beroep.
Status en salaris bedoel ik, en ik wil wel erkend worden om mijn kundigheid niet vanwege aangeboren onzin.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:34 schreef EricT het volgende:
[..]
[..]
Status op één? Waarom word je dan geen koning ofzo
Is je kundigheid of althans de potentie daartoe niet aangeboren dan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:35 schreef Seam het volgende:
[..]
Status en salaris bedoel ik, en ik wil wel erkend worden om mijn kundigheid niet vanwege aangeboren onzin.
Ik bedoelde dat adel niks zegt over je kunnenquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is je kundigheid of althans de potentie daartoe niet aangeboren dan?
Adel is niet een aangeboren iets. Het is een bij geboorte verkregen titel op basis van verwantschap.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:38 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat adel niks zegt over je kunnen
Ik vind dat niet gênant. Nu gaat het mij niet direct om de titel, maar om gewaardeerd te worden door 'de maatschappij'. Die waardering komt dan weer voort uit het feit dat artsen nuttig werk doen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:40 schreef Dorien52 het volgende:
Nee, zoek ik niet. Ik vrees er juist een beetje voor. Dank voor reactie tot dusver. Kritische vraag: is het niet een beetje gênant om iets te studeren met als hoofdreden de status die de titel je oplevert? En is de 'interesse' in de biologische feiten of toch weer meer in het patiënt-arts-contact?
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jullie niet de status van de titel bedoelen, maar de functie die je gaat vervullen in de maatschappij, m.a.w. het mij welbekende 'iets nuttigs doen'. Levens redden is after all iets nuttigs.
Ja, geneeskunde is in dat opzicht een erg schoolse, on-academische studie, waar je heel veel dingen uit je hoofd moet leren.quote:In combinatie met een vermeende interesse in biologie, ookal is het weer twee jaar geleden dat ik een biologieboek heb ingekeken, kom ik dan een beetje op geneeskunde uit. Het enige wat ik me nog afvraag is of ik niet toch zal overlijden aan een overdosis feiten. Niet omdat dat nou per definitie zo erg is, maar vooral omdat ik filosofie gewend ben.
Zolang mensen kundig zijn in hun vak maken hun beweegredenen weinig uit. Ik ben geen moraalridder die het puur doet omdat ik mensen kan helpen. Ja het speelt wel, maar als het minder zou verdienen en de status amper iets voorstelde had ik het niet gedaan.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:40 schreef Dorien52 het volgende:
Nee, zoek ik niet. Ik vrees er juist een beetje voor. Dank voor reactie tot dusver. Kritische vraag: is het niet een beetje gênant om iets te studeren met als hoofdreden de status die de titel je oplevert? En is de 'interesse' in de biologische feiten of toch weer meer in het patiënt-arts-contact?
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jullie niet de status van de titel bedoelen, maar de functie die je gaat vervullen in de maatschappij, m.a.w. het mij welbekende 'iets nuttigs doen'. Levens redden is after all iets nuttigs.
In combinatie met een vermeende interesse in biologie, ookal is het weer twee jaar geleden dat ik een biologieboek heb ingekeken, kom ik dan een beetje op geneeskunde uit. Het enige wat ik me nog afvraag is of ik niet toch zal overlijden aan een overdosis feiten. Niet omdat dat nou per definitie zo erg is, maar vooral omdat ik filosofie gewend ben.
Volledig mee eens.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:42 schreef Seam het volgende:
[..]
Zolang mensen kundig zijn in hun vak maken hun beweegredenen weinig uit. Ik ben geen moraalridder die het puur doet omdat ik mensen kan helpen. Ja het speelt wel, maar als het minder zou verdienen en de status amper iets voorstelde had ik het niet gedaan.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:54 schreef Kassaa het volgende:
Het is gewoon heel prettig om veel geld met iets te verdienen dat zo moreel te verantwoorden is. Zo in je Jaguar XK-140 uit 1955 en met je Remy Martin cognacje om vervolgens te kunnen zeggen dat je mensenlevens redt.
die mag in de volgende TT imoquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:54 schreef Kassaa het volgende:
Het is gewoon heel prettig om veel geld met iets te verdienen dat zo moreel te verantwoorden is. Zo in je Jaguar XK-140 uit 1955 en met je Remy Martin cognacje om vervolgens te kunnen zeggen dat je mensenlevens redt.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:54 schreef Kassaa het volgende:
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:11 schreef Merel1808 het volgende:
Lieve AMC-ertjes, hoe ging jullie anatomie-tentamen?
Dat lieve meisje dat de collegekaarten controleerde aan het begin was mijn begeleidster
Kees vertelde me vanavond dat hij nu 40 tentamens had nagekeken en al 2 vena cavia's tegen was gekomen, als het één van jullie was ben ik diep teleurgesteld
Ik weet niet wie Pieter is, maar er is geen antwoordmodel, Kees wisselt alle vlaggetjes een beetje om en om tussen de rondesquote:Op vrijdag 5 februari 2010 07:52 schreef Christiaan het volgende:
Ik had 15/25 vragen goed. Kwam iemand tegen met de antwoorden, die Pieter. Dus wel OK. Radiologie zo moet wel lukken.
Het waren echt de antwoorden van onze shift hoorquote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:49 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik weet niet wie Pieter is, maar er is geen antwoordmodel, Kees wisselt alle vlaggetjes een beetje om en om tussen de rondes
1.3 vond ik wel een superleuk blok! Ik kan van de week nog wel even mijn samenvattingen enzo online zettenquote:Op maandag 8 februari 2010 06:51 schreef Kassaa het volgende:
Nou jongens, nieuw blok, duizenden goede voornemens die ik aan het eind van de dag alweer totaal negeer.
Dat had ik aan het begin van het jaar, elke tentamenvraag ging over bloed, brokken, baby's en krampquote:Op maandag 8 februari 2010 14:33 schreef MaxC het volgende:
Gyneacologie-blok hier, niet echt mijn ding
GRAAG!quote:Op maandag 8 februari 2010 08:22 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
1.3 vond ik wel een superleuk blok! Ik kan van de week nog wel even mijn samenvattingen enzo online zetten
Bij HC2 was ik autoblog.nl al aan het bestuderenquote:Op maandag 8 februari 2010 06:51 schreef Kassaa het volgende:
Nou jongens, nieuw blok, duizenden goede voornemens die ik aan het eind van de dag alweer totaal negeer.
Mja ik kan ook niet zo lang geconcentreerd naar Kees luisterenquote:Op maandag 8 februari 2010 15:39 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Bij HC2 was ik autoblog.nl al aan het bestuderen
Er is geen extreme gewichtstoename maar eerder een andere verdeling bij Cushing.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:20 schreef Kassaa het volgende:
Hoe kan cortisol lipolyse induceren en er tegelijkertijd voor zorgen dat je extreem aankomt als je er een overschot aan hebt?
Idd.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Er is geen extreme gewichtstoename maar eerder een andere verdeling bij Cushing.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:00 schreef Merel1808 het volgende:
Studiestof endocrinologie 1.3: http://rapidshare.com/fil(...)ie_Blok_1.3.doc.html
Studiestof farmacologie 1.3: http://rapidshare.com/fil(...)ie_Blok_1.3.doc.html
Met hoofdstuk 19 ben je wel op 70% van de endocrinologie-stof zeg maar. In Interne staat praktisch hetzelfde als in Kinder, dus die hoef je niet echt meer te doen, en als je Interne doorleest snap je het grootste deel al, als je dan Martini enzo daarna even doorleest, dan pik je nog even de details mee die niet in Interne staanquote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:28 schreef Kassaa het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Alleen hoofdstuk 19 uit Interne Geneeskunde is genoeg? Al die andere shizzle uit Martini en al die anatomie mbt endocriene organen is niet belangrijk?
Trouwens, wat voor figuur heeft die tekst geschreven? Lekker veel GESCHREEUW en uitroeptekens!!!!quote:OMDAT DE TEMPERATUUR IN DE TOETSZALEN MOEILIJK TE REGULEREN IS, ADVISEREN WIJ U OM EEN WARM VEST OF TRUI MEE TE NEMEN OF U IN MEERDERE LAGEN TE KLEDEN! http://owiwebserver.umcn.nl/advalvas/detail.php?select=3373
Ik zit morgen in de Jan Massinkhal (voorgaande keren in het Gymnasion) en hoorde al dat het daar erg koud is. Bah!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:14 schreef dotKoen het volgende:
Toch leuk, dat de uni ons kledingsadvies geeft voor morgen:
[..]
Trouwens, wat voor figuur heeft die tekst geschreven? Lekker veel GESCHREEUW en uitroeptekens!!!!
Ja, de Jan Massinkhal is vrij koudquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:19 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik zit morgen in de Jan Massinkhal (voorgaande keren in het Gymnasion) en hoorde al dat het daar erg koud is. Bah!
Moet vanavond pas, jammerquote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:46 schreef EricT het volgende:
iemand toevallig op de SEH UMCG nu? Want ik kom eraan
Gisteravond bij het aandrukken van afvalzak (quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:39 schreef MaxC het volgende:
[..]
Moet vanavond pas, jammer
Wat was er aan de hand?
Wat? Waarom is dat praktisch?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:57 schreef EricT het volgende:
[..]
Gisteravond bij het aandrukken van afvalzak () heb ik me gesneden aan een blikje.. Had geen tijd om er goed naar te kijken dus met gedenatureerde alcohol uitgespoeld en verbandje aangelegd.
Maar vanmorgen toen ik m'n verbandje eraf haalde begon mijn vinger weer flink te bloeden dus toch maar even naar SEH op weg naar het werk. Zo'n wondje is onpraktisch op het lab, door die vingercondoompjes en handschoenen herstelt het slecht.
U4quote:BTW: Die kleurcode op SEH, als je groene stempel oid krijgt word je binnen 4 uur geholpen
1) Het is vlak bij mijn lab dus ligt op de routequote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:36 schreef Repeat het volgende:
Ga naar de huisarts man en val ons op de SEH niet met zulke kleinigheden lastig. Vind je het gek dat je 4 uur moet wachten...
Hoeveelste jaars ben jij?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:27 schreef Seam het volgende:
Vanavond nog maar eens wat boeken openslaan voor morgen
Haha nee was juist ook ironisch bedoeldquote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:53 schreef Rituals het volgende:
Dan is het nog niet echt nodig om boeken open te slaan voor morgen of wel?
Ik ben eerstejaars, dus ik was dat al helemaal niet van plan.
Er zijn maar twee SEH-artsen en één ANIOS chirurgie dacht ik en aangezien de helft van de mensen die komen net zo goed naar de huisarts konden krijg je inderdaad lange wachttijden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:57 schreef EricT het volgende:
[..]
Gisteravond bij het aandrukken van afvalzak () heb ik me gesneden aan een blikje.. Had geen tijd om er goed naar te kijken dus met gedenatureerde alcohol uitgespoeld en verbandje aangelegd.
Maar vanmorgen toen ik m'n verbandje eraf haalde begon mijn vinger weer flink te bloeden dus toch maar even naar SEH op weg naar het werk. Zo'n wondje is onpraktisch op het lab, door die vingercondoompjes en handschoenen herstelt het slecht.
BTW: Die kleurcode op SEH, als je groene stempel oid krijgt word je binnen 4 uur geholpen
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:58 schreef Rituals het volgende:
Haha, sorry! Had het niet door.
Tweede opmerking ook sarcastisch bedoeld? Want 25% voor een tweedejaars is toch netjes? Of niet?
Wat een held! En daarom zit het zo vol bij de SEH! Ga gewoon naar de HA!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:57 schreef EricT het volgende:
[..]
BTW: Die kleurcode op SEH, als je groene stempel oid krijgt word je binnen 4 uur geholpen
ik ben gekwetst, had ik zomaar dood moeten bloeden danquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat een held! En daarom zit het zo vol bij de SEH! Ga gewoon naar de HA!
Gewoon langs de HA gaan! Ik ga toch ook niet als ik bloed meteen naar de SEH.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:36 schreef EricT het volgende:
[..]
ik ben gekwetst, had ik zomaar dood moeten bloeden dan
Bikkelquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:57 schreef EricT het volgende:
...met gedenatureerde alcohol uitgespoeld en verbandje aangelegd...
Grappig, ik zou gewoon een pleistertje plakken...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:57 schreef EricT het volgende:
met gedenatureerde alcohol uitgespoeld en verbandje aangelegd.
Ik vond je meer het type dat er zelf zonder verdoving even een hechting er doorheen trekt of het even dicht brand met een hete pook.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:47 schreef starla het volgende:
[..]
Grappig, ik zou gewoon een pleistertje plakken...
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik vond je meer het type dat er zelf zonder verdoving even een hechting er doorheen trekt of het even dicht brand met een hete pook.
Wondjes niet uitspoelen met alcohol! Spoelen met water of NaCl-oplossing. Wondranden ontsmetten met alcohol.quote:
Nee, maar je kunt ook gewoon naar de huisartsenpost gaan als je geen HA in je stad hebtquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:36 schreef EricT het volgende:
[..]
ik ben gekwetst, had ik zomaar dood moeten bloeden dan
Ohja, die onthoud ik voor de volgende keerquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:08 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt ook gewoon naar de huisartsenpost gaan als je geen HA in je stad hebt.
Dies hier alleen open tussen 18.00 - 08.00 en in het weekend / feestdagen 24 uur/dag.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:08 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt ook gewoon naar de huisartsenpost gaan als je geen HA in je stad hebt.
Op kantoortijden zijn die niet open. Heb weleens met een corpus alienum gevoel in mn oog bij 3 huisartsen op de stoep gestaan die mij min of meer wegstuurde, omdat ze al genoeg klandizie hadden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:08 schreef June. het volgende:
[..]
Hm, dat is waar. Zo vaak ga ik niet naar de HA, dus meestal kan ik het wel afwachten tot 's avonds of totdat ik tijd heb om bij mijn ouders naar de HA te gaan. Wel stom eigenlijk, maar nog steeds geen tijd gehad om even hier een fatsoenlijke HA uit te zoeken..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:18 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Op kantoortijden zijn die niet open. Heb weleens met een corpus alienum gevoel in mn oog bij 3 huisartsen op de stoep gestaan die mij min of meer wegstuurde, omdat ze al genoeg klandizie hadden.
Ik had toen echt overwogen om een recept chlooramfenicolzalf te schrijven. Ik vertikte het om het op naar de SEH te gaan. Ik heb toen maar blanco oogzalf gekocht en erin gemieterd, om daarna naar mn HA te gaan 30km verder op, waar ik wel gewoon terecht kon binnen een uur.
Volgens mij mag je geen twee HAen hebben?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:19 schreef gohan16 het volgende:
Ik ben zeer tevreden over mn huisarts. Na dat gedoe toen met mn oog, heb ik ook geen zin om me daar aan te gaan melden. Verder heb ik geen zin om in een andere wijk naar een HA te gaan, als dat uberhaupt geaccepteerd wordt.
Alleen bij patienten, duh!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik vond je meer het type dat er zelf zonder verdoving even een hechting er doorheen trekt of het even dicht brand met een hete pook.
Ik heb wel een goeie in Nijmegen, maar hij is ook co-assistentenopleider. Das dan soms wat minder leuk, kan ik me zo voorstellen...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:54 schreef June. het volgende:
[..]
Hm, dat is waar. Zo vaak ga ik niet naar de HA, dus meestal kan ik het wel afwachten tot 's avonds of totdat ik tijd heb om bij mijn ouders naar de HA te gaan. Wel stom eigenlijk, maar nog steeds geen tijd gehad om even hier een fatsoenlijke HA uit te zoeken..
Klopt, omdat je verzekering één huisarts geld betaald voor jou. Bezoeken aan andere huisartsen worden gezien als consult en zijn veel duurder.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Volgens mij mag je geen twee HAen hebben?
PM eens! Sinds ik verhuisd ben zoek ik er eentje dichterbij!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:31 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik heb wel een goeie in Nijmegen, maar hij is ook co-assistentenopleider. Das dan soms wat minder leuk, kan ik me zo voorstellen...
Die van december:quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:44 schreef Rituals het volgende:
Ik vond het inderdaad helemaal niet koud gelukkig. Hoeveel % moet jij ongeveer goed hebben voor een voldoende/goed dotKoen?
Netjesquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:46 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Die van december:
De O/V norm is voor deze toets: 15.12
De V/G norm is voor deze toets: 26.38
Uw procentuele Score is: 42.60
Dit resultaat is: GOED
Ja inderdaad. Kende alleen HNPCC en FAP.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:47 schreef Repeat het volgende:
Vond hem wel goed te doen, muv al die vragen over gare onbekende mutaties.
Niet zoals vraag 111 voor een hypoglycaemie zorgen he?quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:35 schreef Repeat het volgende:
En nu even een beetje fluimen thuis. Ik ga natuurlijk niet 's ochtends alweer naar het ziekenhuis. Mijn doel is net voor de middagoverdracht ter plekke te zijn
Ik hoor de stem van die verschrikkelijke seksuologe nog steeds. Zeker als ze spreekt over stelling Dquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:38 schreef MaxC het volgende:
Gelukkig zijn we er weer drie maanden vanaf![]()
Paar- Vragen zaten er wel tussen met als absoluut dieptepunt:
Wat is een juiste bewering over seksualiteit
A. Als een vrouw geen orgasme heeft is zij frigide
B. Coïtus is net zo veilig bij normale zwangerschap als buiten zwangerschap
C. Hoe groter de man, hoe groter de penis
D. Mannen hebben altijd zin in seks![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:39 schreef MaxC het volgende:
Toen ik bij mezelf dacht, klopte C op zich ook wel
quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:38 schreef MaxC het volgende:
Gelukkig zijn we er weer drie maanden vanaf
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IK wist het dat deze vraag hier zou komenquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:38 schreef MaxC het volgende:
Gelukkig zijn we er weer drie maanden vanaf
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jezus 42 procentquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:46 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Die van december:
De O/V norm is voor deze toets: 15.12
De V/G norm is voor deze toets: 26.38
Uw procentuele Score is: 42.60
Dit resultaat is: GOED
Voor die toets had ik ook een goed op zesdejaarsniveauquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:25 schreef Seam het volgende:
[..]
Jezus 42 procentDat is wel ziek, dat is de voldoende norm voor het vijfde jaar al of zo toch
?
Ik had vorig jaar precies hetzelfdequote:Op woensdag 10 februari 2010 12:28 schreef Knuffleheinz het volgende:
Er zaten ook weer wat literaire hoogstandjes in, zoals die geneeskundestudent die zich had verslapen voor de toets.
Hoe coolquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Voor die toets had ik ook een goed op zesdejaarsniveau.
http://www.umcn.nl/Onderw(...)Pages/VT-normen.aspx , maar ik weet niet of die per faculteit zijn of niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:31 schreef Seam het volgende:
[..]
Hoe coolWaar kun je dat zien dan? Ben benieuwd hoe ver ik nu dan al zou zitten
Wat was in december de norm voor tweedejaars Seam?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:25 schreef Seam het volgende:
[..]
Jezus 42 procentDat is wel ziek, dat is de voldoende norm voor het vijfde jaar al of zo toch
?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Spannend! Intensive Care Unit? Bedoel je het MMT?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:32 schreef Rituals het volgende:
[..]
Wat was in december de norm voor tweedejaars Seam?
Ik heb gisteren mijn tweede les EHBO gehad en moest net bijna eerste hulp verlenen! Gelukkig was de politie er al bij en was de ambulance al gebeld. Mijn huisgenoot vertelde ooit een verhaal dat zij eerste hulp aan het verlenen was en dat de politie haar niet geholpen heeft toen ze aankwamen. Dus ik heb gevraagd of ik de politie ergens mee kon helpen, maar was niet nodig. De intensive care unit was er snel bij. Wat was ik blij dat de politie er al was!
Weet ik niet?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:33 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Spannend! Intensive Care Unit? Bedoel je het MMT?
Welke instructeur heb je voor VAG?
Lol, ik had dus afgelopen toets al bijna een voldoende voor het zesde jaarquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:31 schreef dotKoen het volgende:
[..]
http://www.umcn.nl/Onderw(...)Pages/VT-normen.aspx , maar ik weet niet of die per faculteit zijn of niet.
Rond de 18 voor een goed, meer dan 9,5% voor een voldoende.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:32 schreef Rituals het volgende:
[..]
Wat was in december de norm voor tweedejaars Seam?
Ik heb gisteren mijn tweede les EHBO gehad en moest net bijna eerste hulp verlenen! Gelukkig was de politie er al bij en was de ambulance al gebeld. Mijn huisgenoot vertelde ooit een verhaal dat zij eerste hulp aan het verlenen was en dat de politie haar niet geholpen heeft toen ze aankwamen. Dus ik heb gevraagd of ik de politie ergens mee kon helpen, maar was niet nodig. De intensive care unit was er snel bij. Wat was ik blij dat de politie er al was!
Ik zie het in die link van dotKoen inderdaad. Nou 25% is dus meer dan netjesquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:36 schreef Seam het volgende:
[..]
Rond de 18 voor een goed, meer dan 9,5% voor een voldoende.
Nu zijn de ambulances van RAV Gelderland-Zuid sowieso vrij groot. We hebben wel een mobiele intensive care unit (MICU), maar die is voor verplaatsing van patienten tussen ziekenhuizen, niet voor ongevallen, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:34 schreef Rituals het volgende:
[..]
Weet ik niet?Ik bedoel zo'n grote ambulance.
Ik geef aan een volgens mij wel leuke groep lesquote:Ik heb Ellen de Boer (tweedejaars) en ene Roy. Gisteren was Ellen er niet en toen hadden we Aaron.
Heb jij een leuke groep?
Dat zijn dan waarschijnlijk ambulances uit andere regio's.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:45 schreef Rituals het volgende:
Ooohh dan was het een gewone ambulance. Maar tijdens de rondleiding in het ziekenhuis (tijdens de intro) waren er ook gewoon 'kleine' ambulances.
Tweede jaar.quote:Is dit het eerste jaar dat je les geeft? Of alweer het tweede jaar?
Ik geef op de woensdag lesquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:49 schreef Rituals het volgende:
Tijdens het introductie-college zag ik zo snel bij geen enkel groepje jouw naam staan? [sub](of heet je geen Koen?)![]()
/sub]
Hoe bevalt interne?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:00 schreef June. het volgende:
Hm, ga zo maar eens weer richting ziekenhuis. Heerlijk uitgeslapen vanochtend, toch nog een voordeel van de VT. Maar sommige vragen; als een vrouw geen orgasme heeft is zij frigide
.
Erg leuk, maar je sociale leven is wel een beetje over haha. Wel veel patiënten gezien, aardige arts-assistenten (helaas niet allemaalquote:
En iedereen hier maar zeggen dat je in het zesde jaar 95% goed moet hebben.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Celbiologiequote:Op woensdag 10 februari 2010 18:34 schreef MaxC het volgende:
Kan ook wel begrijpen dat je als zesdejaars niet zoveel goed moet hebben, ik weet nu al die stomme feitjes en celbiologie van het eerste jaar al niet meer, laat staan over 3 jaar.![]()
* wacht op EricT met een boze groep en fakkels
Vond ik wel leuk, maar ik heb mij beziggehouden met andere organismen. Wat houdt dat bij jullie in?quote:
Beetje shizzle zoals fagocytose, pac man zeg maar.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Vond ik wel leuk, maar ik heb mij beziggehouden met andere organismen. Wat houdt dat bij jullie in?
Maar alleen het bestuderen en het leren van de organellen en hun functies of moet je ook bezighouden met de diverse cellijnen en het in stand houden ervan (als kweek) et cetera?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:53 schreef starla het volgende:
[..]
Beetje shizzle zoals fagocytose, pac man zeg maar.
Kweken ook ja, niet erg uitgebreid, maar toch.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar alleen het bestuderen en het leren van de organellen en hun functies of moet je ook bezighouden met de diverse cellijnen en het in stand houden ervan (als kweek) et cetera?
Ik ben blij dat ik dat heb afgerondquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
Kweken ook ja, niet erg uitgebreid, maar toch.
En verder al die gare potentialen, DNA, receptoren enz.
Het idee vind ik ook wel leukquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik vond dat wel leuk dat DNA/RNA/Eiwitten gedoe.
Ik heb nog een officieel genetische informatie knip en plak diploma, maar daar heb ik naderhand nooit meer iets mee gedaan.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:09 schreef Seam het volgende:
[..]
Het idee vind ik ook wel leukAl die idiote details en saaie stof vond ik minder leuk
Vooral in de interne wordt hier opgelet. FMF in de DD buikpijn bij Mediterraanse afkomst. Zelfde geldt voor anemieen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb nog een officieel genetische informatie knip en plak diploma, maar daar heb ik naderhand nooit meer iets mee gedaan.
Andere vraag uit de categorie DNA: in hoeverre wordt rekening gehouden met de etnisch (genetische) achtergrond van patiënten in kader van de diagnostiek?
Krijg regelmatig te horen dat het hier in de Bijlmer (waar het AMC zit) een kansloos idee is om een familieonderzoek te doen omdat niemand ooit weet wie de vader van het kind isquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb nog een officieel genetische informatie knip en plak diploma, maar daar heb ik naderhand nooit meer iets mee gedaan.
Andere vraag uit de categorie DNA: in hoeverre wordt rekening gehouden met de etnisch (genetische) achtergrond van patiënten in kader van de diagnostiek?
Daar hebben wij hier in Nijmegen eens stuk minder. Tenzij je dialecten als Brabants, Limburgs of (het allerergst) Nijmeegs als ziekte zietquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:35 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Krijg regelmatig te horen dat het hier in de Bijlmer (waar het AMC zit) een kansloos idee is om een familieonderzoek te doen omdat niemand ooit weet wie de vader van het kind is![]()
Daarnaast zijn er natuurlijk wat inkoppers als sikkelcelanemie, dat in deze wijk ook vrij veel voorkomt. Er wordt in ieder geval wel rekening mee gehouden, ook omdat de bezoekers van het AMC echt heel erg uiteenlopen qua achtergrond. Kan me een patiëntcollege uit het eerste blok herinneren van een jongen met een vage zeldzame alleen in Azië voorkomende bloedziekte.
SCD, Thalassemie enz. qua anemieen? Neem aan dat hetzelfde meegenomen wordt in de DD voor stofwisselingsziekten?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:27 schreef DDM het volgende:
[..]
Vooral in de interne wordt hier opgelet. FMF in de DD buikpijn bij Mediterraanse afkomst. Zelfde geldt voor anemieen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Zelfde geldt trouwens ook voor therapieen. Beta-blokkers en negers gaan niet zo gaan samen. Evenals de combi RAAS remmers en negers.
Hoe denk je dat ik me hier in Maastricht voelquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:36 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Daar hebben wij hier in Nijmegen eens stuk minder. Tenzij je dialecten als Brabants, Limburgs of (het allerergst) Nijmeegs als ziekte ziet
Oke mooi zoquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
SCD, Thalassemie enz. qua anemieen? Neem aan dat hetzelfde meegenomen wordt in de DD voor stofwisselingsziekten?
Van therapieën weet ik dan weer niets, maar dat klinkt wel interessant hoe die verschillen in efficiënte tot stand komen. Heb je daar een linkje van/voor?
edit: al wat meer antwoorden. Bedankt! Kijk dat soort dingen wist ik niet in hoeverre dat allemaal een rol speelt.![]()
Oh, ik dacht dat je uit die regio kwam? Waarom ga je in godsnaam daarheen emigreren? Net als ik niet opgelet toen je het IB-Groep formulier invulde?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:49 schreef Seam het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ik me hier in Maastricht voel?
Ik kom oorspronkelijk uit Engelandquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je uit die regio kwam? Waarom ga je in godsnaam daarheen emigreren? Net als ik niet opgelet toen je het IB-Groep formulier invulde?
Ah ok. Maar je bent dus ook Brits? Of zijn je ouders Nederlands?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik kom oorspronkelijk uit EngelandMaar ik woonde een lange tijd in Noord-Limburg ja, maar dat is nog een stuk minder erg
En Maastricht was ook niet mijn eerste keuze, dat was UtrechtMaar goed het PGO systeem en de praktische benadering leek me wel wat
Vader is Brits en mijn moeder Nederlands, maar we wonen hier al sinds mijn negendequote:Op woensdag 10 februari 2010 22:57 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ah ok. Maar je bent dus ook Brits? Of zijn je ouders Nederlands?
Is het dan iets dat je van de studie uit bijgeleerd krijgt of toch meer uit de praktijk?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:52 schreef DDM het volgende:
[..]
Oke mooi zo![]()
ZIjn veel zorgverleners die hier trouwens helemaal geen rekening mee houden. Maar het is natuurlijk zeer belangrijk!
Dat van de epidemiologie heb ik iig allemaal gehad. Die therapie op basis van afkomst wat minder geloof ik.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is het dan iets dat je van de studie uit bijgeleerd krijgt of toch meer uit de praktijk?
Verschillende boeken over moeten lezen bij Communicatie en Reflectie onderwijsquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is het dan iets dat je van de studie uit bijgeleerd krijgt of toch meer uit de praktijk?
Meer uit de praktijk en eigenlijk alleen maar bij interne geneeskunde. Maar het is wel een onderwerp wat m.i. in het curriculum ingebouwd mag worden. Obligate kennis voor een basisarts.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:00 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat van de epidemiologie heb ik iig allemaal gehad. Die therapie op basis van afkomst wat minder geloof ik.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:04 schreef Seam het volgende:
[..]
Verschillende boeken over moeten lezen bij Communicatie en Reflectie onderwijs
Beetje tegenstrijdige antwoorden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:05 schreef DDM het volgende:
[..]
Meer uit de praktijk en eigenlijk alleen maar bij interne geneeskunde. Maar het is wel een onderwerp wat m.i. in het curriculum ingebouwd mag worden. Obligate kennis voor een basisarts.
3 verschillende universiteitenquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
[..]
Beetje tegenstrijdige antwoorden.
DDM = van de interne?
In Maastricht is het anders en richten we ons meer op zulke zaken met speciaal onderwijs. Zulke dingen komen aan bod, hoe je een goed consult moet voeren, hoe je met de patient moet omgaan enz.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
[..]
DDM = van de interne?
dotKoen en Seam doelen meer op de epidemiologie, dus wat jij net onder de noemer: DNA + diagnose stelde.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
[..]
DDM = van de interne?
Mm, ja oke dat klopt wel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:14 schreef DDM het volgende:
[..]
dotKoen en Seam doelen meer op de epidemiologie, dus wat jij net onder de noemer: DNA + diagnose stelde.
Ik heb het over de noemer DNA + therapie. Dit komt niet goed ten sprake in het curriculum.
Interne ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |