12 fucking 50 eurootjes per uur??? Ik werkte 15 jaar geleden bij een vleesbedrijf voor 6 gulden. Vind je het gek dat er zoveel werkloosheid is onder jongeren. Jullie zijn echt veel te verwend. Voor een beetje uitgescholden te worden over de telefoon dat verdienen. Schandaligquote:Op donderdag 4 februari 2010 01:14 schreef Proximo het volgende:
Vooral bij studentenbaantjes is het huilen met de pet op
Waarom wil je hier werken?
Wat spreekt je aan in dit bedrijf?
Ben je bereid om onder druk te werken?
Ik solliciteerde naar een callcenter baantje voor 12,50 per uur..![]()
Vaak reageren ze dan ook geirriteerd als je zegt dat je je schema nog niet hebt voor oktober, dus nog geen garanties kan gevenquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:58 schreef GimmeGore het volgende:
vandaag werd ik gebeld door een uitzendbureau, of ik interesse had in een baan bij een call centre.
Voorwaarde was dat ik minimaal een jaar lang 16 uur in de week beschikbaar ben.
Toen ik zei dat ik dat niet nu kan garanderen voor oktober, was ik ongeschikt voor de baan.
Ja... de jeugd van tegenwoordig; een salaris van ¤ 10-12,50 per uur als studentje belachelijk weinig vinden maar wel roepen dat al die uitvreters in de bijstand te veel krijgen....quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:34 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
12 fucking 50 eurootjes per uur??? Ik werkte 15 jaar geleden bij een vleesbedrijf voor 6 gulden. Vind je het gek dat er zoveel werkloosheid is onder jongeren. Jullie zijn echt veel te verwend. Voor een beetje uitgescholden te worden over de telefoon dat verdienen. Schandalig
12,50 netto per uur vind ik anders een hoop geld. Dat is 2000 euro netto per maand op basis van 40 uur. In een startersfunctie op hbo-niveau krijg je dat bij lange na niet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:14 schreef Proximo het volgende:
Ik zei iets van: ik kan toch niet nu al weten wat voor rooster ik na de zomervakantie heb?!quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vaak reageren ze dan ook geirriteerd als je zegt dat je je schema nog niet hebt voor oktober, dus nog geen garanties kan geven
Zo'n netto-salaris heb ik nu, na vijf jaar, nog niet eens als HBO-er in de metalektro...quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:54 schreef fathank het volgende:
[..]
12,50 netto per uur vind ik anders een hoop geld. Dat is 2000 euro netto per maand op basis van 40 uur. In een startersfunctie op hbo-niveau krijg je dat bij lange na niet.
Kijk dat bedoel ik. Die omhooggevallen studentjes diequote:Op donderdag 4 februari 2010 10:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo'n netto-salaris heb ik nu, na vijf jaar, nog niet eens als HBO-er in de metalektro...
Nachtdienst bij een callcenter?? Dat levert vast een hoop nieuwe klanten opquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:07 schreef Proximo het volgende:
Ter verduidelijking van mijn punt, 12,50 per uur maar compleet variabele uren van maaandag tot en met zaterdag dus inclusief nachtdienst, welke niet zelf in te plannen waren.
zeker een sex bellijnquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:07 schreef Proximo het volgende:
Ter verduidelijking van mijn punt, 12,50 per uur maar compleet variabele uren van maaandag tot en met zaterdag dus inclusief nachtdienst, welke niet zelf in te plannen waren.
Dan doe je toch wel iets verkeerd dnek ik hoor, als je een goede taxi baan hebt kun je daarvan goed op jezelf wonen en je partner onderhoudenquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:11 schreef Marco001 het volgende:
c.a. 7,50 netto per uur, voor onregelmatige diensten, en vrijwel alleen s'weekends.
Taxi cao, dus geen 150% ofzo, en geen nachttoeslagen.En dan gebeurt het ook nog eens regelmatig dat ik geen pauze heb, of dik 10 uur werk.
Ik ben 21 jaar oud, en natuurlijk zou ik wel meer loon willen hebben, maar met 400 euro per maand (ongeveer) kan ik me ook zeer goed redden wel.
Als hij slechts ¤ 400,= per maand verdient en dat ¤ 7,50 netto per uur is dan is het overduidelijk geen full-time baan, maar een beperkt aantal uren. Waarschijnlijk als aanvulling op stufi, dus niet bedoeld om een gezin te onderhouden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:39 schreef Lano het volgende:
[..]
Dan doe je toch wel iets verkeerd dnek ik hoor, als je een goede taxi baan hebt kun je daarvan goed op jezelf wonen en je partner onderhouden
Recruiment agencies zijn ook van die lekkere figuren. Vroegen mij een keer naar mijn opzegtermijn, Ik zeg, 2 maanden (vrij standaard), dus zeggen ze "Kun je over een maand beginnen ?"quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:03 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik zei iets van: ik kan toch niet nu al weten wat voor rooster ik na de zomervakantie heb?!
zij: Maar je hebt toch vast wel een dag vrij in de week?
Echt hoor, waar halen ze die lui vandaan bij uitzendbureau's?
My bad, te snel gelezenquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:43 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Als hij slechts ¤ 400,= per maand verdient en dat ¤ 7,50 netto per uur is dan is het overduidelijk geen full-time baan, maar een beperkt aantal uren. Waarschijnlijk als aanvulling op stufi, dus niet bedoeld om een gezin te onderhouden.
quote:Geachte heer *achternaam van meneer damsco*,
Spijtig dat u zich gediscrimineerd voelt door de website van het Defensie Trainee Programma. Ik heb begrip dat de door u aangehaalde zinsnede u als mannelijke Nederlander een wat ongemakkelijk gevoel geeft. In onze binnenkort aangepaste website zal dit ook anders verwoord zijn.
Defensie wil graag een afspiegeling zijn van de samenleving. Een laag percentage vrouwen en allochtonen in de organisatie hoort daar niet bij. Vandaar dat we vooral vrouwen en allochtonen oproepen om te solliciteren. Dit betekent dus niet dat mannen niet mee mogen solliciteren. Ze worden dan ook niet uitgesloten en bij sollicitatie zeker ook in behandeling genomen. Daarnaast moeten vrouwen en allochtonen aan dezelfde eisen voldoen als mannen.
Met vriendelijke groet,
Drs. C.P.J. (Coen) Capelle
Hoofd Defensie Trainee Programma
Hoofd Management Development Schalen 11-13
........................................................................
Afdeling Ontwikkeling
Directie P&O Bestuursstaf
Ministerie van Defensie
Binckhorsthof | Binckhorstlaan 135 | 2516 BA | Den Haag | Kamer H213
Postbus 20703 | 2500 ES | Den Haag | MPC 58 L
........................................................................
T 070 339 63 47
F 070 339 62 60
M 06 30 61 10 84
CPJ.Capelle@mindef.nl
www.defensie.nl
Wel een antwoord van een doctorandusquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:50 schreef damsco het volgende:
En heb antwoord terug van Defensie
[..]
Nu weet ik toevallig dat dat bedrijf niet wil betalenquote:De functie
Als systeembeheerder binnen onze organisatie werk je in een klein team. De ICT-omgeving bestaat voornamelijk uit een Microsoft-omgeving aangevuld met een Citrix-omgeving voor het publiceren van applicaties naar de desktop. De data en applicaties staan op een SAN-omgeving van EMC die wordt beheerd door VMware.
De ICT-omgeving bestaat uit ongeveer 150 werkplekken verdeeld over de 5 kantoren.
De werkplekomgeving bestaat voornamelijk uit PC’s en enkele laptops. Werkplekbeheer bestaat uit de PC, laptop, printer, overig randapparatuur en de telefonie-omgeving.
De automatiseringswerkzaamheden worden conform de ITIL processen beheerd en gestuurd. Voor de ondersteuning van deze processen is Topdesk ingezet. Er vinden regelmatig updates plaats van hardware, software en applicaties. Er wordt van je verwacht te participeren in deze werkzaamheden na de reguliere werktijden.
Werkzaamheden:
* het oplossen van 2e lijns calls voor werkplekbeheer;
* het uitvoeren van wijzigingsverzoeken voor werkplekken en applicaties op een gecontroleerde manier (impactanalyses);
* het mede beheren van de server omgeving op basis van preventief onderhoud. Dit houdt ook in het uitvoeren van service windows in het weekend;
* het vervangen van huidige systeembeheerders bij afwezigheid;
* het participeren in ICT-projecten.
Het profiel
Wij zijn op zoek naar kandidaten die minimaal 5 jaar ervaring hebben in een vergelijkbare functie.
Je dient een teamplayer te zijn, maar je moet ook zelfstandig kunnen werken. Er wordt van je verwacht dat je in het kleine ICT-team goed communiceert, een pro-actieve houding hebt en werkzaamheden vooraf overlegt.
Vanwege de vertrouwelijke gegevens van de bedrijfsvoering is het een eis dat je een integere en betrouwbare instelling hebt. Tevens beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden, heb je een representatief voorkomen en ben je bereid om de etiketten van het bedrijfs uit te dragen.
Ervaring in het opzetten en uitvoeren van projecten is een pré.
Op kennisniveau wordt verwacht dat je middels trainingen en eigen studie de laatste ontwikkelingen volgt en je deze eigen maakt. Verder voldoe je aan de volgende opleidingseisen:
* minimaal HBO informatica niveau, bijvoorbeeld NID of een vergelijkbare opleiding;
* MCSE Certificering;
* VMware Certified Professional;
* Citrix Certified Advanced Administrator;
* ITIL foundation is een pre.
Alleen al de spelfouten in de tekst...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:25 schreef EINZ het volgende:
Weer een
[..]
Nu weet ik toevallig dat dat bedrijf niet wil betalenHBO network infrastructure design. MCSE. VCP. CCA. ITIL. 5 jaar ervaring. flexibel integer betrouwbaar blablabla communicatief vaardig. Bereid in eigen tijd op basis van zelfstudie je kennis te vergroten
Belachelijk hoge eisen en dan ook nog eens niets verdienen
![]()
Ik herhaal het nog even:
Op zich is de vacature niet raar (behalve idd de spelfouten en de enorme focus op integriteit (quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:25 schreef EINZ het volgende:
Weer een
[..]
Nu weet ik toevallig dat dat bedrijf niet wil betalenHBO network infrastructure design. MCSE. VCP. CCA. ITIL. 5 jaar ervaring. flexibel integer betrouwbaar blablabla communicatief vaardig. Bereid in eigen tijd op basis van zelfstudie je kennis te vergroten
![]()
Ik herhaal het nog even:
Da's op zich prima, als ik de tijd op andere momenten kan compenseren. 4 uur werken op zondag (=200%) is dus 1 volle normale werkdag vrij.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:43 schreef EINZ het volgende:
O ja, projecten uitvoeren na reguliere werktijden
quote:de etiketten van het bedrijfs uit te dragen
Klinkt vreemd hoor, denk niet dat een HBO afgestudeerd informaticus die baan aanneemt. Geen doorgroei en na 5 jaar ervaring zou je wel meer moeten kunnen dan standaard onderhoud als systeembeheerder. Ik denk ook niet dat je hier 3000 bruto mag gaan verwachten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:15 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Op zich is de vacature niet raar (behalve idd de spelfouten en de enorme focus op integriteit () en dat je in na werktijden ook moet werken), maar tegen de enorme eisen moet wel een conform salaris staan. En als dat het niet doet is het echt gewoon slavenhandel.
Dit is vast een bedrijf dat een uitstekend salaris biedt: Marktconformquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:45 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Klinkt vreemd hoor, denk niet dat een HBO afgestudeerd informaticus die baan aanneemt. Geen doorgroei en na 5 jaar ervaring zou je wel meer moeten kunnen dan standaard onderhoud als systeembeheerder. Ik denk ook niet dat je hier 3000 bruto mag gaan verwachten.
Volgens mij moeten die bedrijven die stellen dat een marktconform salaris uitstekend is, de definitie van uitstekend eens op gaan zoeken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:55 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Dit is vast een bedrijf dat een uitstekend salaris biedt: Marktconform
Ik weet toevallig dat ze dat absoluut niet gaan bieden. Het zal ergens vooraan in de 2000 liggen (bruto). Alsof een NID'er daarvoor komt werken :’)quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:45 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Klinkt vreemd hoor, denk niet dat een HBO afgestudeerd informaticus die baan aanneemt. Geen doorgroei en na 5 jaar ervaring zou je wel meer moeten kunnen dan standaard onderhoud als systeembeheerder. Ik denk ook niet dat je hier 3000 bruto mag gaan verwachten.
Daarvoor komt zelfs geen MBO'er met 5 jaar ervaring en de gevraagde certificaten opdagen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:41 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ik weet toevallig dat ze dat absoluut niet gaan bieden. Het zal ergens vooraan in de 2000 liggen (bruto). Alsof een NID'er daarvoor komt werken :’)
Dan nog. Er zijn niet zo heel veel mensen met VCP (de echte opleiding met een week VMware instructeur bedoel ik, de rest geeft geen officieel VCP certificaat), en dan ook nog voor een appel en een ei?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:55 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Daarvoor komt zelfs geen MBO'er met 5 jaar ervaring en de gevraagde certificaten opdagen.
is dit niet gewoon 2elijns helpdesk werk?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:25 schreef EINZ het volgende:
Weer een
[..]
![]()
Ik herhaal het nog even:
\quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:25 schreef EINZ het volgende:
Weer een
[..]
![]()
Ik herhaal het nog even:
Maar ze zullen voor dit ongeschoolde baggerbaantje geen kansloze bijstandsmoeder aannemen die niets (beters) kan krijgen, en zij zou waarschijnlijk meer dan tevreden zijn met zo'n salaris.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:16 schreef Lente_ninja het volgende:
Terechte klacht. Niet eens zozeer het salaris (want: ongeschoold baggerbaantje), of zelfs de werktijden (opnieuw: baggerbaantje voor mensen die niets beters kunnen krijgen), maar hoe ze het proberen aan te prijzen als een glanzende carrière. Kom op, we weten allemaal wel dat het in werkelijkheid gewoon kutwerk is, dat kun je niet verbloemen.
Dat kan niet. Minimumloon ;-)quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar ze zullen voor dit ongeschoolde baggerbaantje geen kansloze bijstandsmoeder aannemen die niets (beters) kan krijgen, en zij zou waarschijnlijk meer dan tevreden zijn met zo'n salaris.
Oh, ik dacht een paar posts naar boven te zien dat het zo'n kleine ¤ 2.000,= bruto per maand zou zijn, als dat al minimumloon is.... dan schiet zo'n bijstandsmoeder natuurlijk ook niets op met die 10% extra inkomen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:23 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Dat kan niet. Minimumloon ;-)
Stufi en bijlenen hè.... werken is zo overratedquote:
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stufi en bijlenen hè.... werken is zo overrated
Oh wacht, dat moet je ook terugbetalen.... bummer, moet je toch werken.
Zo op het eerste gezicht lijken ze wel te kloppen, maar je moet aardig kansloos zijn om als gezin met 2 volwassenen in de bijstand te zitten en geen van beiden aan het werk te kunnen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:58 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Als deze cijfers echt kloppen, dan:
En mensen die VCP hebben gaan heus niet naar een lullig bedrijfje met 150 users, die willen serieuze uitdagingen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:03 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dan nog. Er zijn niet zo heel veel mensen met VCP (de echte opleiding met een week VMware instructeur bedoel ik, de rest geeft geen officieel VCP certificaat), en dan ook nog voor een appel en een ei?
Hoe bedoel je, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten
Toen ik 21 was en net mijn MBO diploma grafisch vormgeven op zak had, kreeg ik ook zo'n 'geweldige' vacature voor m'n neus. En ik werd nog aangenomen ook!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:09 schreef heiden6 het volgende:
Het allerergste vind ik persoon dat juist die bedrijven die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, het hardst zeiken over een vermeende slechte mentaliteit van 'jobhoppers die weggaan om elders een euro per uur meer te verdienen'. Pleur op zeg, als je gebruik wilt maken van de situatie op de arbeidsmarkt door belachelijke eisen te stellen waar erg weinig tegenover staat, is het volstrekt logisch dat je daar geen loyaliteit voor hoeft te verwachten
Vergeet niet dat je als bijstands gezin ook nog de tijd hebt om zwart bij te klussen en daardoor zelfs veel meer kan verdienen dan in het geval van een baan.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht lijken ze wel te kloppen, maar je moet aardig kansloos zijn om als gezin met 2 volwassenen in de bijstand te zitten en geen van beiden aan het werk te kunnen.
Want tegenwoordig word je gewoon aan het werk gezet als je een beroep op bijstand doet.
Ja zo kunnen we nog wel even, maar als je de situatie al gaat vergelijken op basis van fraude dan is alles krom.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:11 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je als bijstands gezin ook nog de tijd hebt om zwart bij te klussen en daardoor zelfs veel meer kan verdienen dan in het geval van een baan.
Leuk he zo een zorgmaatschappij.
Ik beweer niet dat iedereen dit doet, verre van zelfs. De getallen heb ik ook niet nagetrokken maar ik vind gewoon de situatie erg krom dat niet werken nog zo goed beloond wordt. Ja er zullen vast heel veel situaties zijn dat het gewoon niet anders kan, maar het wordt soms wel heel verleidelijk. Ik kom binnenkort in een zelfde soort situatie terrecht dat ik net geen huur subsitie meer krijg maar toch te weinig verdien om iets anders te huren dan waar ik alles moet deten waar ik dus ook geen zin in heb.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:26 schreef Leandra het volgende:
Niet iedereen die in de bijstand zit zal frauderen, het is wel makkelijk om aan te nemen dat ze het doen omdat ze er tijd voor hebben, maar omdat jij het zo makkelijk aanneemt wil het niet zeggen dat iedereen in de bijstand het doet.
Vergis je niet in de mensen die gewoon in de plantsoenendienst en dat soort banen zitten. Die zitten rond die koers hoor, vaders werkt en moeders zorgt voor huishouden en de 20 kinderen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:14 schreef ASroma het volgende:
tjah maar een tweeouder gezin met 2500 euro bruto doet denk ik sowieso structureel wel iets fout![]()
tevens wil ik wel eens een bron zien van die foto.
oftwel dan moet je niet janken of inderdaad in de bijstand gaan. Mensen nemen maar te pas en te onpas kindere en dan maar zeuren dat ze krap bij kas zitten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:15 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Vergis je niet in de mensen die gewoon in de plantsoenendienst en dat soort banen zitten. Die zitten rond die koers hoor, vaders werkt en moeders zorgt voor huishouden en de 20 kinderen.
God hoe krijg je het voor elkaar om er weer zo'n dom verhaal uit te persenquote:Op zondag 31 januari 2010 18:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik was zo aan het bladeren in diverse vacaturesites, want er is immers altijd een betere baan, kom ik zo onderstaande vacaturetekst tegen.
[..]
OMGNormaal val ik niet zo snel over vacatureteksten want ik solliciteer er toch niet op, sterker nog het is helemaal niet de sector waarin ik werkzaam ben, maar het valt me op dat er af en toe toch echt ronduit debiele eisen worden gesteld ten opzichte van de daarvoor geldende beloning. Komop zeg: werken op de meest uiteenlopende tijden en ook nog op zaterdag, en dan ook nog eens geen vakantie geboekt mogen hebben? En dat alles voor een salaris van max. 10,- per uur?
Ik wist dat er veel werkgevers zijn die in deze tijd voor een dubbeltje op de eerste rang menen te kunnen zitten, maar dit is toch wel heel erg schofterig. Zet dan meteen boven je vacature: "gevraagd: veel voor weinig"![]()
En dan ook nog die "lol, lef en passie" opmerkingAlsof je een spetterende carriere maakt op het callcenter
Klacht: sommige werkgevers, met name uzb's, zijn echte nazi's
onzin.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:01 schreef Mutant01 het volgende:
Startersfuncties op WO niveau liggen zelfs om en nabij de 2100 BRUTO per maand voor 40 uur.
Knap als je dat van 2500 bruto overhoudt. Ik heb dat een tijdje geleden ook verdiend en zat er toch wel zo'n 100 euro netto onder.quote:
1733 euro netto is een net salaris voor een starterquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:33 schreef JustLikeMe het volgende:
Er zullen toch mensen op die vacature reageren en voor die 10 euro per uur willen werken. Om bij een goedlopende economie weer over te stappen naar een ander bedrijf waar ze meer kunnen verdienen. Het is op het moment gewoon even niet anders. Het is 1733 euro per maand (10 euro x 40 uur p/w x 52 weken en dan gedeeld door 12 maanden); geen vetpot.
Ach, je hebt er genoeg waarvan het vrouwtje niet werkt. Mijn vriend is leraar basisschol en verdient ook maar 30000 pj bruto, dus 2500 pm bruto.... Gaat nog wel wat omhoog met de jaren, maar hij heeft collega's waarvan vrouwlief niet werkt en ze 3 kinderen hebben... lijkt mij niet te doenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:14 schreef ASroma het volgende:
tjah maar een tweeouder gezin met 2500 euro bruto doet denk ik sowieso structureel wel iets fout![]()
tevens wil ik wel eens een bron zien van die foto.
30.000 / 13quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:33 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Ach, je hebt er genoeg waarvan het vrouwtje niet werkt. Mijn vriend is leraar basisschol en verdient ook maar 30000 pj bruto, dus 25002300 pm bruto.... Gaat nog wel wat omhoog met de jaren, maar hij heeft collega's waarvan vrouwlief niet werkt en ze 3 kinderen hebben... lijkt mij niet te doen
EDIT: Ik vergat dat mijn vriend 4 dagen werkt![]()
Ik las gisternacht een artikel over het Call Center-leven. Echt walgelijk: http://groene.nl/2010/5/in-het-callcenter . Wellicht niet helemaal ontopic, maar het is zeer leeswaardig.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik was zo aan het bladeren in diverse vacaturesites, want er is immers altijd een betere baan, kom ik zo onderstaande vacaturetekst tegen.
[..]
OMGNormaal val ik niet zo snel over vacatureteksten want ik solliciteer er toch niet op, sterker nog het is helemaal niet de sector waarin ik werkzaam ben, maar het valt me op dat er af en toe toch echt ronduit debiele eisen worden gesteld ten opzichte van de daarvoor geldende beloning. Komop zeg: werken op de meest uiteenlopende tijden en ook nog op zaterdag, en dan ook nog eens geen vakantie geboekt mogen hebben? En dat alles voor een salaris van max. 10,- per uur?
Ik wist dat er veel werkgevers zijn die in deze tijd voor een dubbeltje op de eerste rang menen te kunnen zitten, maar dit is toch wel heel erg schofterig. Zet dan meteen boven je vacature: "gevraagd: veel voor weinig"![]()
En dan ook nog die "lol, lef en passie" opmerkingAlsof je een spetterende carriere maakt op het callcenter
Klacht: sommige werkgevers, met name uzb's, zijn echte nazi's
Kan er niet bij zonder abonnement.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 03:35 schreef Elohim het volgende:
[..]
Ik las gisternacht een artikel over het Call Center-leven. Echt walgelijk: http://groene.nl/2010/5/in-het-callcenter . Wellicht niet helemaal ontopic, maar het is zeer leeswaardig.
Ja, natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 03:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kan er niet bij zonder abonnement.
Misschien kun je de tekst hier neer zetten?
Thanksquote:
Niks onzin, ga maar kijken wat een beginnend advocaat-stagiair verdient bijvoorbeeld. Om mij heen zijn er HBO-ers net afgestudeerd en die moeten het zelfs doen met 1900 bruto bij een werkweek van 40 uur.quote:
in deze tijd zeker. Je wordt op dit moment gewoon uitgebuid. Het is te hopen voor al die studenten dat er over 2 jaar weer een tekort is ontstaan.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks onzin, ga maar kijken wat een beginnend advocaat-stagiair verdient bijvoorbeeld. Om mij heen zijn er HBO-ers net afgestudeerd en die moeten het zelfs doen met 1900 bruto bij een werkweek van 40 uur.
Prima salaris toch.quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:14 schreef Proximo het volgende:
Herkenbaar. Je hebt als afgestudeerde HBO`er een hoger startsalaris, maar sommige mensen denken meteen na afgestudeerd te zijn een bedrijf binnen te stappen en meteen 3000 bruto per maand te gaan verdienen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks onzin, ga maar kijken wat een beginnend advocaat-stagiair verdient bijvoorbeeld. Om mij heen zijn er HBO-ers net afgestudeerd en die moeten het zelfs doen met 1900 bruto bij een werkweek van 40 uur.
Advocaat-stagiairquote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat begint al goedquote:Bij: Klotebedrijf C.V. te kutdorp
Klotebedrijf C.V.
Omschrijving organisatie
Systeembeheerder gezocht door informele een ambitieuze organisatie werkzaam in de pharmaceutisch industrie.
Wauw. Dat je dat in een zin gepropt krijgt zeg. Buzzwoorden alom.quote:Organisatie
Klotebedrijf C.V. is een volgesorteerde farmaceutische groothandel met een sterk coöperatief karakter die zich in haar 20-jarig bestaan heeft ontwikkeld van een lokale groothandel tot een full-serviceorganisatie die 24 uur per dag klaar staat voor meer dan 400 apotheken in heel Nederland.
Daar zijn ze weer: pro-actief, uitdagend, dynamischquote:Je gaat werken in de volgende omgeving...
De cultuur van het Klotebedrijf team in Kutdorp is gebaseerd op zelfstandigheid, een proactieve instelling en userfriendly. In Elsloo zit het hoofdkantoor van waaruit alle werkzaamheden plaatsvinden maar er zal ook door het land gereist worden naar de diverse dochter- en zusterondernemingen. De juiste kandidaat bieden wij een uitdagende functie in een dynamische werkomgeving, waarin je veel kunt oppakken en kunt meedenken in een platte organisatie met korte lijnen.
LOLWUT? Een systeembeheerder die eerstelijns incidentjes moet gaan oppakken?quote:Functieomschrijving
Systeembeheerder
Als systeembeheerder ben je verantwoordelijk voor de eerste lijns support en installatie en onderhoud van werkstations. Dit gaat samen met het nemen van de verantwoordelijkheid om problemen bij te houden totdat deze zijn opgelost en proactief de gebruiker op de hoogte te houden. Goede omgang met de verschillende afdelingen en dochterondernemingen is belangrijk. Je moet je bewust zijn van de risicos van de slechte automatisering door mee te denken in het automatiseringsproces en verbeterpunten aan te dragen. Flexibiliteit is een must aangezien automatisering niet om 17.00uur stopt!
"Kennis van Linux willen opdoen"quote:Profiel van geschikte kandidaat
Als profiel hebben wij het volgende voor ogen...
* MBO- of HBO-niveau
* Kennis van Linux willen opdoen
* Goede kennis van internet en de toepassingen van internet
* Goede kennis van de toepassingen van netwerken
* Basiskennis van verschillende netwerktopologie
* Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatie
* Uitstekend Nederlands en goed Engels in woord en geschrift
* Aandacht voor details
* Teamplayer
* Signaleert problemen tijdig
* Het kunnen omgaan met werken in een prestatiegedreven organisatie
* Geen 9 tot 5 mentaliteit
* Gedreven en positieve werkhouding
O.M.G. Voor systeembeheerder is tegenwoordig al geen ervaring meer vereist? hier spreekt toch wel zo erg uit dat het allemaal niets mag kosten.quote:Ervaring: Geen tot enkele jaren ervaring als systeembeheerder. Voorkeur rechtstreeks van opleiding afkomstig
LOLquote:Wij bieden
* Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
* Uitdagende en afwisselende werkzaamheden;
* Veel vrijheid en zelfstandigheid in je werkzaamheden;
* Een prettige en pragmatische werkomgeving waarin je gestimuleerd wordt tot ontplooiing van je kwaliteiten.
quote:Overige opmerkingen
Ben jij op zoek naar een informele, stimulerende en vrije werkomgeving waarin jij kunt groeien en ontwikkelen? Dan is dit jouw baan!
Wel strafpunten omdat ze het woord 'teamplayer' zijn vergeten te gebruiken. Als je toch een afgezaagde advertentie schrijft, doe het dan ook goed!quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:23 schreef EINZ het volgende:
En we hebben er nog een
[..]
Dat begint al goed
[..]
Wauw. Dat je dat in een zin gepropt krijgt zeg. Buzzwoorden alom.
[..]
Daar zijn ze weer: pro-actief, uitdagend, dynamischEens even verder lezen dan.
[..]
LOLWUT? Een systeembeheerder die eerstelijns incidentjes moet gaan oppakken?En dan die opmerking over slechte automatisering
O en ja, natuurlijik ook regelmatig overwerken
[..]
"Kennis van Linux willen opdoen""Kennis van internet"
"Kennis van netwerktoepassingen"
Kortom, als je een UTP kabel in een router kunt steken ben je de man![]()
[..]
O.M.G. Voor systeembeheerder is tegenwoordig al geen ervaring meer vereist? hier spreekt toch wel zo erg uit dat het allemaal niets mag kosten.
[..]
LOLZet die "uitstekende arbeidsvoorwaarden" maar eens af tegen het cheap ass profiel van de kandidaat.
[..]
Kijk eens bij "profiel van geschikte kandidaat"quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Wel strafpunten omdat ze het woord 'teamplayer' zijn vergeten te gebruiken. Als je toch een afgezaagde advertentie schrijft, doe het dan ook goed!![]()
"9 tot 5 mentaliteit... nee hoor, die heb ik niet. Ik heb een 8.30 tot 5 mentaliteit. Het grootste deel van het land trouwens. Of bent u zo'n uitzuiger die zijn werknemers geen lunchpauze gunt? Faler."
Dus toch wel een teamplayer. Ik had het kunnen weten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Kijk eens bij "profiel van geschikte kandidaat"
Waren ze niet bang dat zulke enorme bedragen je naar het hoofd zouden stijgen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heb ooit eens gesolliciteerd bij een fitnesscentrum (van Achmea) omdat het me wel een leuke werkomgeving leek. Ze boden me alleen veel te weinig (iets van 8,50 per uur bruto)
Aangezien ik ook nog een eind moest reizen heb ik bedankt voor de functie. Kreeg ik een half uur later een telefoontje van het uitzendbureau. Het bedrijf had hun bod verhoogd naar 8, 75 per uur bruto
Ik vraag me altijd af wat ze willen bereiken met dat soort vragen, het geeft je helemaal geen informatie, tenzij je een of ander vreemd verhaal hebt dat je toevallig daar wilt werken of het bedrijf echt uniek is ala de NASA ofzo ( en dan is de vraag eigenlijk overbodig). Je kunt in die tijd toch beter uitzoeken of die persoon bij je cultuur past bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:12 schreef heiden6 het volgende:
Toen ik bij T-Mobile solliciteerde vroegen ze waarom ik specifiek daar wilde werken, en toen heb ik geantwoord dat ik net zo lief bij Vodafone of Telfort zou werken.
Sowieso, om dat te vragen na 5 minuten tijdens een eerste gesprek... ik ken het hele bedrijf nog niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:19 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat ze willen bereiken met dat soort vragen, het geeft je helemaal geen informatie, tenzij je een of ander vreemd verhaal hebt dat je toevallig daar wilt werken of het bedrijf echt uniek is ala de NASA ofzo ( en dan is de vraag eigenlijk overbodig). Je kunt in die tijd toch beter uitzoeken of die persoon bij je cultuur past bijvoorbeeld?
Lulkoek, het derde jaar zitten ze op 2600-2700 bruto.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:14 schreef leolinedance het volgende:
Advocaat-stagiairDie maken na een paar jaar opeens wel een mega sprong naar een 2x modaal salaris ofzo. Dus die mogen al niet klagen.
Als je bij de overheid als WO - starter aan de slag kan wel - dan zit je inderdaad om en nabij de 2400 bruto - in het bedrijfsleven ligt het salaris (vooral aan het begin) gewoonweg een stuk lager. Voor de rest heel leuk voor je dat het jou allemaal gelukt is, maar niet iedereen heeft een technische functie.quote:Maar we hebben het over gemiddeld he. Volgens deze site: http://financieel.infonu.(...)iding-en-sector.html is het gemiddelde startsalaris voor een WO'er ruim 2400 euro bruto (zelf uitgerekend). Maar dat is ook wel bekend, ik had mij als starter ook voorgenomen om niet voor minder dan 2500 bruto te gaan werken. En dat is ook gelukt bij mijn eerste sollicitatie. Dit is echter wel een redelijk technische functie, die verdienen vaak toch nog wat meer.
De crisis heeft pas vanaf zomer 2009 uitwerking op de arbeidsmarkt. Jij stelt het leuk en rooskleurig voor, de waarheid is heel anders.quote:Dit artikel is overigens van april 2009, toen was de crisis toch al even bezig dacht ik. Zo'n drama als jij schetst is het niet. Je moet natuurlijk wel een beetje je best doen om er iets van te maken![]()
Dit is een leuke post om te onthoudenquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:45 schreef Lente_ninja het volgende:
En trouwens, voor de leken hier...
*Uitdagende en afwisselende werkzaamheden;
Vertaling: opgetrommeld worden voor allerlei kutklusjes en dus niet toekomen aan de werkzaamheden waar je daadwerkelijk voor aangenomen bent.
* Veel vrijheid en zelfstandigheid in je werkzaamheden
Vertaling: aan je lot worden overgelaten omdat ze te lui zijn je fatsoenlijk in te werken. Je zoekt het allemaal zelf maar uit, maar ze geven je natuurlijk wel de schuld als het in de soep loopt.
*Het kunnen omgaan met werken in een prestatiegedreven organisatie
Vertaling: onrealistische deadlines.
Vertaling: overwerken vanwege eerder genoemde onrealistische deadlines.
Vertaling: we gaan je iets meer betalen dan je huidige bijbaantje bij de MacDonalds en hopen dat het in jouw onervaren ogen een gouden berg lijkt.
Ik vind zulke stomme d/t fouten in een advertentie zo verschrikkelijk triestquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:23 schreef EINZ het volgende:
Je gaat werken in de volgende omgeving...
De cultuur van het Klotebedrijf team in Kutdorp is gebaseerd op zelfstandigheid, een proactieve instelling en userfriendly. In Elsloo zit het hoofdkantoor van waaruit alle werkzaamheden plaatsvinden maar er zal ook door het land gereist worden naar de diverse dochter- en zusterondernemingen. De juiste kandidaat bieden wij een uitdagende functie in een dynamische werkomgeving, waarin je veel kunt oppakken en kunt meedenken in een platte organisatie met korte lijnen.
Gaarne. Interesse in een investering van ¤10.000,- met 10% rente? PMquote:
Het is gewoon een slavenloon voor wat ze van de werknemers vragen menquote:Op zondag 31 januari 2010 18:56 schreef Dennis101 het volgende:
Aangezien je een cursus van 4 weken moet volgens lijkt die voorwaarde mij niet zo vreemd en 9/10 euro voor callcenter werk en deze tijden lijken me ook niet vreemd.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:45 schreef Lente_ninja het volgende:
En trouwens, voor de leken hier...
*Uitdagende en afwisselende werkzaamheden;
Vertaling: opgetrommeld worden voor allerlei kutklusjes en dus niet toekomen aan de werkzaamheden waar je daadwerkelijk voor aangenomen bent.
* Veel vrijheid en zelfstandigheid in je werkzaamheden
Vertaling: aan je lot worden overgelaten omdat ze te lui zijn je fatsoenlijk in te werken. Je zoekt het allemaal zelf maar uit, maar ze geven je natuurlijk wel de schuld als het in de soep loopt.
*Het kunnen omgaan met werken in een prestatiegedreven organisatie
Vertaling: onrealistische deadlines.
Vertaling: overwerken vanwege eerder genoemde onrealistische deadlines.
Vertaling: we gaan je iets meer betalen dan je huidige bijbaantje bij de MacDonalds en hopen dat het in jouw onervaren ogen een gouden berg lijkt.
Meestal zijn dat soort baantje bijbanen. Ik ben vruger begonnen voor 5 gulden en 25 cent per uur bij van der valk toen ik 15 was. dat is dus net iets meer dan 2 nieuwerwetsche euro's. Ik vind 10¤ per uur voor een bijbaan als student zeker niet weinig. verder is ook het werk niet echt zwaar. beetje zitten en lullen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Het is gewoon een slavenloon voor wat ze van de werknemers vragen men
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |