Prima salaris toch.quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:14 schreef Proximo het volgende:
Vooral bij studentenbaantjes is het huilen met de pet op
Waarom wil je hier werken?
Wat spreekt je aan in dit bedrijf?
Ben je bereid om onder druk te werken?
Ik solliciteerde naar een callcenter baantje voor 12,50 per uur..![]()
Herkenbaar. Je hebt als afgestudeerde HBO`er een hoger startsalaris, maar sommige mensen denken meteen na afgestudeerd te zijn een bedrijf binnen te stappen en meteen 3000 bruto per maand te gaan verdienen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks onzin, ga maar kijken wat een beginnend advocaat-stagiair verdient bijvoorbeeld. Om mij heen zijn er HBO-ers net afgestudeerd en die moeten het zelfs doen met 1900 bruto bij een werkweek van 40 uur.
Advocaat-stagiairquote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks onzin, ga maar kijken wat een beginnend advocaat-stagiair verdient bijvoorbeeld. Om mij heen zijn er HBO-ers net afgestudeerd en die moeten het zelfs doen met 1900 bruto bij een werkweek van 40 uur.
Dat begint al goedquote:Bij: Klotebedrijf C.V. te kutdorp
Klotebedrijf C.V.
Omschrijving organisatie
Systeembeheerder gezocht door informele een ambitieuze organisatie werkzaam in de pharmaceutisch industrie.
Wauw. Dat je dat in een zin gepropt krijgt zeg. Buzzwoorden alom.quote:Organisatie
Klotebedrijf C.V. is een volgesorteerde farmaceutische groothandel met een sterk coöperatief karakter die zich in haar 20-jarig bestaan heeft ontwikkeld van een lokale groothandel tot een full-serviceorganisatie die 24 uur per dag klaar staat voor meer dan 400 apotheken in heel Nederland.
Daar zijn ze weer: pro-actief, uitdagend, dynamischquote:Je gaat werken in de volgende omgeving...
De cultuur van het Klotebedrijf team in Kutdorp is gebaseerd op zelfstandigheid, een proactieve instelling en userfriendly. In Elsloo zit het hoofdkantoor van waaruit alle werkzaamheden plaatsvinden maar er zal ook door het land gereist worden naar de diverse dochter- en zusterondernemingen. De juiste kandidaat bieden wij een uitdagende functie in een dynamische werkomgeving, waarin je veel kunt oppakken en kunt meedenken in een platte organisatie met korte lijnen.
LOLWUT? Een systeembeheerder die eerstelijns incidentjes moet gaan oppakken?quote:Functieomschrijving
Systeembeheerder
Als systeembeheerder ben je verantwoordelijk voor de eerste lijns support en installatie en onderhoud van werkstations. Dit gaat samen met het nemen van de verantwoordelijkheid om problemen bij te houden totdat deze zijn opgelost en proactief de gebruiker op de hoogte te houden. Goede omgang met de verschillende afdelingen en dochterondernemingen is belangrijk. Je moet je bewust zijn van de risicos van de slechte automatisering door mee te denken in het automatiseringsproces en verbeterpunten aan te dragen. Flexibiliteit is een must aangezien automatisering niet om 17.00uur stopt!
"Kennis van Linux willen opdoen"quote:Profiel van geschikte kandidaat
Als profiel hebben wij het volgende voor ogen...
* MBO- of HBO-niveau
* Kennis van Linux willen opdoen
* Goede kennis van internet en de toepassingen van internet
* Goede kennis van de toepassingen van netwerken
* Basiskennis van verschillende netwerktopologie
* Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatie
* Uitstekend Nederlands en goed Engels in woord en geschrift
* Aandacht voor details
* Teamplayer
* Signaleert problemen tijdig
* Het kunnen omgaan met werken in een prestatiegedreven organisatie
* Geen 9 tot 5 mentaliteit
* Gedreven en positieve werkhouding
O.M.G. Voor systeembeheerder is tegenwoordig al geen ervaring meer vereist? hier spreekt toch wel zo erg uit dat het allemaal niets mag kosten.quote:Ervaring: Geen tot enkele jaren ervaring als systeembeheerder. Voorkeur rechtstreeks van opleiding afkomstig
LOLquote:Wij bieden
* Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
* Uitdagende en afwisselende werkzaamheden;
* Veel vrijheid en zelfstandigheid in je werkzaamheden;
* Een prettige en pragmatische werkomgeving waarin je gestimuleerd wordt tot ontplooiing van je kwaliteiten.
quote:Overige opmerkingen
Ben jij op zoek naar een informele, stimulerende en vrije werkomgeving waarin jij kunt groeien en ontwikkelen? Dan is dit jouw baan!
Wel strafpunten omdat ze het woord 'teamplayer' zijn vergeten te gebruiken. Als je toch een afgezaagde advertentie schrijft, doe het dan ook goed!quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:23 schreef EINZ het volgende:
En we hebben er nog een
[..]
Dat begint al goed
[..]
Wauw. Dat je dat in een zin gepropt krijgt zeg. Buzzwoorden alom.
[..]
Daar zijn ze weer: pro-actief, uitdagend, dynamischEens even verder lezen dan.
[..]
LOLWUT? Een systeembeheerder die eerstelijns incidentjes moet gaan oppakken?En dan die opmerking over slechte automatisering
O en ja, natuurlijik ook regelmatig overwerken
[..]
"Kennis van Linux willen opdoen""Kennis van internet"
"Kennis van netwerktoepassingen"
Kortom, als je een UTP kabel in een router kunt steken ben je de man![]()
[..]
O.M.G. Voor systeembeheerder is tegenwoordig al geen ervaring meer vereist? hier spreekt toch wel zo erg uit dat het allemaal niets mag kosten.
[..]
LOLZet die "uitstekende arbeidsvoorwaarden" maar eens af tegen het cheap ass profiel van de kandidaat.
[..]
Kijk eens bij "profiel van geschikte kandidaat"quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Wel strafpunten omdat ze het woord 'teamplayer' zijn vergeten te gebruiken. Als je toch een afgezaagde advertentie schrijft, doe het dan ook goed!![]()
"9 tot 5 mentaliteit... nee hoor, die heb ik niet. Ik heb een 8.30 tot 5 mentaliteit. Het grootste deel van het land trouwens. Of bent u zo'n uitzuiger die zijn werknemers geen lunchpauze gunt? Faler."
Dus toch wel een teamplayer. Ik had het kunnen weten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Kijk eens bij "profiel van geschikte kandidaat"
Waren ze niet bang dat zulke enorme bedragen je naar het hoofd zouden stijgen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heb ooit eens gesolliciteerd bij een fitnesscentrum (van Achmea) omdat het me wel een leuke werkomgeving leek. Ze boden me alleen veel te weinig (iets van 8,50 per uur bruto)
Aangezien ik ook nog een eind moest reizen heb ik bedankt voor de functie. Kreeg ik een half uur later een telefoontje van het uitzendbureau. Het bedrijf had hun bod verhoogd naar 8, 75 per uur bruto
Ik vraag me altijd af wat ze willen bereiken met dat soort vragen, het geeft je helemaal geen informatie, tenzij je een of ander vreemd verhaal hebt dat je toevallig daar wilt werken of het bedrijf echt uniek is ala de NASA ofzo ( en dan is de vraag eigenlijk overbodig). Je kunt in die tijd toch beter uitzoeken of die persoon bij je cultuur past bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:12 schreef heiden6 het volgende:
Toen ik bij T-Mobile solliciteerde vroegen ze waarom ik specifiek daar wilde werken, en toen heb ik geantwoord dat ik net zo lief bij Vodafone of Telfort zou werken.
Sowieso, om dat te vragen na 5 minuten tijdens een eerste gesprek... ik ken het hele bedrijf nog niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:19 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat ze willen bereiken met dat soort vragen, het geeft je helemaal geen informatie, tenzij je een of ander vreemd verhaal hebt dat je toevallig daar wilt werken of het bedrijf echt uniek is ala de NASA ofzo ( en dan is de vraag eigenlijk overbodig). Je kunt in die tijd toch beter uitzoeken of die persoon bij je cultuur past bijvoorbeeld?
Lulkoek, het derde jaar zitten ze op 2600-2700 bruto.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:14 schreef leolinedance het volgende:
Advocaat-stagiairDie maken na een paar jaar opeens wel een mega sprong naar een 2x modaal salaris ofzo. Dus die mogen al niet klagen.
Als je bij de overheid als WO - starter aan de slag kan wel - dan zit je inderdaad om en nabij de 2400 bruto - in het bedrijfsleven ligt het salaris (vooral aan het begin) gewoonweg een stuk lager. Voor de rest heel leuk voor je dat het jou allemaal gelukt is, maar niet iedereen heeft een technische functie.quote:Maar we hebben het over gemiddeld he. Volgens deze site: http://financieel.infonu.(...)iding-en-sector.html is het gemiddelde startsalaris voor een WO'er ruim 2400 euro bruto (zelf uitgerekend). Maar dat is ook wel bekend, ik had mij als starter ook voorgenomen om niet voor minder dan 2500 bruto te gaan werken. En dat is ook gelukt bij mijn eerste sollicitatie. Dit is echter wel een redelijk technische functie, die verdienen vaak toch nog wat meer.
De crisis heeft pas vanaf zomer 2009 uitwerking op de arbeidsmarkt. Jij stelt het leuk en rooskleurig voor, de waarheid is heel anders.quote:Dit artikel is overigens van april 2009, toen was de crisis toch al even bezig dacht ik. Zo'n drama als jij schetst is het niet. Je moet natuurlijk wel een beetje je best doen om er iets van te maken![]()
Dit is een leuke post om te onthoudenquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:45 schreef Lente_ninja het volgende:
En trouwens, voor de leken hier...
*Uitdagende en afwisselende werkzaamheden;
Vertaling: opgetrommeld worden voor allerlei kutklusjes en dus niet toekomen aan de werkzaamheden waar je daadwerkelijk voor aangenomen bent.
* Veel vrijheid en zelfstandigheid in je werkzaamheden
Vertaling: aan je lot worden overgelaten omdat ze te lui zijn je fatsoenlijk in te werken. Je zoekt het allemaal zelf maar uit, maar ze geven je natuurlijk wel de schuld als het in de soep loopt.
*Het kunnen omgaan met werken in een prestatiegedreven organisatie
Vertaling: onrealistische deadlines.
Vertaling: overwerken vanwege eerder genoemde onrealistische deadlines.
Vertaling: we gaan je iets meer betalen dan je huidige bijbaantje bij de MacDonalds en hopen dat het in jouw onervaren ogen een gouden berg lijkt.
Ik vind zulke stomme d/t fouten in een advertentie zo verschrikkelijk triestquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:23 schreef EINZ het volgende:
Je gaat werken in de volgende omgeving...
De cultuur van het Klotebedrijf team in Kutdorp is gebaseerd op zelfstandigheid, een proactieve instelling en userfriendly. In Elsloo zit het hoofdkantoor van waaruit alle werkzaamheden plaatsvinden maar er zal ook door het land gereist worden naar de diverse dochter- en zusterondernemingen. De juiste kandidaat bieden wij een uitdagende functie in een dynamische werkomgeving, waarin je veel kunt oppakken en kunt meedenken in een platte organisatie met korte lijnen.
Gaarne. Interesse in een investering van ¤10.000,- met 10% rente? PMquote:
Het is gewoon een slavenloon voor wat ze van de werknemers vragen menquote:Op zondag 31 januari 2010 18:56 schreef Dennis101 het volgende:
Aangezien je een cursus van 4 weken moet volgens lijkt die voorwaarde mij niet zo vreemd en 9/10 euro voor callcenter werk en deze tijden lijken me ook niet vreemd.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:45 schreef Lente_ninja het volgende:
En trouwens, voor de leken hier...
*Uitdagende en afwisselende werkzaamheden;
Vertaling: opgetrommeld worden voor allerlei kutklusjes en dus niet toekomen aan de werkzaamheden waar je daadwerkelijk voor aangenomen bent.
* Veel vrijheid en zelfstandigheid in je werkzaamheden
Vertaling: aan je lot worden overgelaten omdat ze te lui zijn je fatsoenlijk in te werken. Je zoekt het allemaal zelf maar uit, maar ze geven je natuurlijk wel de schuld als het in de soep loopt.
*Het kunnen omgaan met werken in een prestatiegedreven organisatie
Vertaling: onrealistische deadlines.
Vertaling: overwerken vanwege eerder genoemde onrealistische deadlines.
Vertaling: we gaan je iets meer betalen dan je huidige bijbaantje bij de MacDonalds en hopen dat het in jouw onervaren ogen een gouden berg lijkt.
Meestal zijn dat soort baantje bijbanen. Ik ben vruger begonnen voor 5 gulden en 25 cent per uur bij van der valk toen ik 15 was. dat is dus net iets meer dan 2 nieuwerwetsche euro's. Ik vind 10¤ per uur voor een bijbaan als student zeker niet weinig. verder is ook het werk niet echt zwaar. beetje zitten en lullen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Het is gewoon een slavenloon voor wat ze van de werknemers vragen men
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |