Nee, volgens mij, want het gaat juist over het al te rappe oordeel uiteindelijk die mensen zich vormen van weer andere mensen. Het gaat uiteindelijk over zwart-wit beelden die mensen scheppen van hun werkelijkheid. En daar achter verscholen weer andere werelden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:14 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eens.
Waarom niet een TT-change aanvragen dan?
Of, als we hier nog een deel achteraan plakken een fatsoenlijke titel bedenken.
Die mensen vellen over bijstandsmoeders. Zoals Kees22 zei; ga het een keer doen als je alles zo goed weet of er jaloers op bent.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:44 schreef lezzer het volgende:
Wat is het nou?
De mensen over de TT?
Hoe ben je zelf trouwens ervaringsdeskundige met bijstandsmoeders?
uhm, ik ben minder als 25% arbeidsongeschikt, heb een dochter van 4 en krijg voor mezelf en kind ANW ?quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor de kinderen alleen. Zelf zal ze naar de bijstand moeten.
Tenzij ze voor meer dan 45 % arbeidsongschikt is. Dan krijgt ze wel ANW.
(Geboren vóór 1950, zal niet meer vaak voorkomen met kinderen onder de 18)
en niet van voor 1950quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:37 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
uhm, ik ben minder als 25% arbeidsongeschikt, heb een dochter van 4 en krijg voor mezelf en kind ANW ?
Sorry, je hebt gelijk. Ik had gekeken bij ANW als je geen kinderen hebt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Nabestaandenuitkering Anw
Bepaal zelf of u recht heeft op Anw
1Bent u voor 1 januari 1950 geboren? Ja Nee
2Verzorgt u minderjarigen onder de 18 jaar? Ja Nee
3Verricht u betaald werk of bent u voor uw 65e met pensioen gegaan? Ja Nee
4Ontvangt u een uitkering?Bijvoorbeeld een uitkering van UWV. Ja Nee
--------------------------------------------------------------------------------
Resultaat
U heeft recht op een volledige nabestaandenuitkering en een halfwezenuitkering. Zodra het jongste kind 18 jaar is geworden vervalt het recht op Anw-uitkering.
En daar draait hier de hele discussie dus ook om. Men vindt dat een alleenstaande moeder maar moet gaan werken en haar kind wél achter moet laten bij een KDV of BSO. Laat dat die mensen toch zelf beslissen. Iemand die wél een partner heeft, mag dat toch ook zelf beslissen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil parttime werken omdat ik niet wil dat ik anderen School/BSO haar primaire opvoeders zijn.
Als ze ouder wordt zal dat wel uitbreiden.
Nou ik kan me grotendeels wel in opmerkingen van sommigen vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar draait hier de hele discussie dus ook om. Men vindt dat een alleenstaande moeder maar moet gaan werken en haar kind wél achter moet laten bij een KDV of BSO. Laat dat die mensen toch zelf beslissen. Iemand die wél een partner heeft, mag dat toch ook zelf beslissen.
Daarom, prima, dat jij die keuze zo maakt.
Ik had destijds geen keuze. Moest noodgedwongen zelf mijn kinderen opvoeden.
Ik vond het anders een best pakkende titel, trek je zeker de aandacht mee.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:14 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eens.
Waarom niet een TT-change aanvragen dan?
Of, als we hier nog een deel achteraan plakken een fatsoenlijke titel bedenken.
Nee, mijn expartner betaalt niet omdat hij van niets weet. Ik voed mijn dochter alleen op omdat ik er op dit moment in vertrouw dat dit het beste voor haar is. Maar idd, normaliter als pa nog in beeld is, moet ie gewoon wel betalen ja. Als je beide zeggenschap hebt op het kind in ieder geval.quote:Op woensdag 3 februari 2010 07:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Belachelijk dat jouw expartner niet betaalt, tenzij je geen kinderen hebt en gewoon gezond bent. Dan is het natuurlijk terecht. Maar in geval van kinderen hoort pa gewoon te betalen. Hoewel ik al heb aangegeven dat soms vaders gewoon helemaal niet meer in beeld zijn, vertrokken met de noorderzon of niet bekend als vader. Dat is natuurlijk wat anders.
Het netjes, consistent, consequent en waardig opvoeden van de nieuwe generatie zie ik wel als een belangrijkere bijdrage aan de maatschappij dan een of ander zinloos Melkertbaantje.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:31 schreef Buschetta het volgende:
Moeders hebben al een dagtaak. Wel kut dat ze verder weinig bijdragen aan de maatschappij als ze niet werken.
Jaquote:Op donderdag 4 februari 2010 09:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het netjes, consistent, consequent en waardig opvoeden van de nieuwe generatie zie ik wel als een belangrijkere bijdrage aan de maatschappij dan een of ander zinloos Melkertbaantje.
Gore lasterpraat van jouw kant.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
JaWant een baan voor vrouwen = een één of ander zinloos (Melkert)baantje
![]()
Dat heb ik ook nergens tegengesproken, domme muts.quote:Gelukkig zijn er genoeg vrouwen die laten zien dat het anders kan: de kinderen netjes, consistent, consequent en waardig opvoeden (al dan niet samen met de partner) en een goede, zinvolle baan.
Ik niet. Dus, niet terug naar die samenleving (mijn hemel, krijgen we dit weerquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil eigenlijk naar een samenleving toe waar de vrouw weer dedicated voor de kinderen gaat zorgen. Kinderen ontsporen compleet door het gebrek aan echte warmte, genegenheid en een tedere moederborst.
Tegenwoordig heeft de vrouw nog niet geworpen of ze zit alweer op kantoor (te flirten).²
Pardon? Waaron meteen zo beledigend?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gore lasterpraat van jouw kant.![]()
![]()
[..]
Dat heb ik ook nergens tegengesproken, domme muts.
Ga koken mens.
Lees eerst maar es wat ik schrijf, voordat je je grote smoel opentrekt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Pardon? Waaron meteen zo beledigend?
Dat heb je nou es goed gezien.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:30 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je, laat ook maar. Lang leve de grofheid. Lang leven de vrijheid van meningsuiting. Lang leve Nederland.
Dat is wel een onderzoek waard. Sowieso moeten kinderen weer echt opgevoed worden en niet van hot naar her worden gesleept vanwege materialisme.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:21 schreef Paris_Texas het volgende:
BSB?? Werken al die moeders van die probleemjongeren in grote steden??
Laten we dan beginnen met de groepen die nu de grootste problemen veroorzaken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is wel een onderzoek waard. Sowieso moeten kinderen weer echt opgevoed worden en niet van hot naar her worden gesleept vanwege materialisme.²
Duh, hij heeft het over het verplichte, niet altijd even zinvolle werk dat je moet verrichten in het kader van 'weer aan het werk'quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
JaWant een baan voor vrouwen = een één of ander zinloos (Melkert)baantje
![]()
Gelukkig zijn er genoeg vrouwen die laten zien dat het anders kan: de kinderen netjes, consistent, consequent en waardig opvoeden (al dan niet samen met de partner) en een goede, zinvolle baan.
warmte en genegenheid?? ik denk dat het puur ligt aan het respect voor anderen wat ontbreekt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil eigenlijk naar een samenleving toe waar de vrouw weer dedicated voor de kinderen gaat zorgen. Kinderen ontsporen compleet door het gebrek aan echte warmte, genegenheid en een tedere moederborst.
Tegenwoordig heeft de vrouw nog niet geworpen of ze zit alweer op kantoor (te flirten).²
Die zeggenschap doet er niet toe. Of pa nou wel of niet iets te zeggen heeft, of bezoekrecht heeft, hij moet gewoon toch dokken voor zijn kinderen. Je kunt niet eens vrijwillig afstand doen van het vaderschap om onder de allimentatieplicht uit te komen. Eenmaal te boek als de vader, blijf je betalen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:12 schreef Annie1980 het volgende:
Als je beide zeggenschap hebt op het kind in ieder geval.
Het één leidt tot het ander. Het begint met het de bijstandsmoeders kwalijk nemen dat ze met alimentatie, eventueel aangevuld tot bijstandsniveau, zelf voor hun kinderen zorgen. Daarna de vraag waarom zij dat niet zouden mogen en een getrouwde moeder wel. Met als gevolg de opmerking van BSB en anderen dat moeders eigenlijk sowieso meer zelf voor de kinderen zouden moeten zorgen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:04 schreef lezzer het volgende:
Ik vind dit topic meer over de zin van "zelf je kinderen opvangen" gaan dan over bijstandsmoeders eigenlijk
Niks mis mee, maar ik reageerde op haar opmerking: "Als je beide zeggenschap hebt, tenminste."quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:13 schreef Paris_Texas het volgende:
In het geval van Annie zal de vader dus waarschijnlijk niet geregistreerd staan als vader, en daar zal Annie wel haar redenen voor hebben lijkt me.
Als je het als moeder veiliger voor je kind vindt dat de vader niets van het kind weet, dan ga je ook geen alimentatie-eis neerleggen.
gewoon?quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:20 schreef Gia het volgende:
Maar 5 dagen in de week, fulltime de kinderen dumpen zou ontmoedigd moeten worden. Gewoon voor niet meer dan 2,5 dag vergoeding voor kinderopvang, 20 uur dus. Of je nou alleen of met z'n tweeën bent.
Jij wilt de vergoeding voor kinderopvang helemaal afschaffen?quote:
Lijkt mij inderdaad wel gewoon dat je voor niet meer dan 20 uur opvang vergoeding krijgt. Wil je nog meer werken, dan betaal je het maar zelf.quote:
Ik maak uit die opmerking eerder op dat hij het liefst de hele opvang vergoed wil hebben. Gewoon fulltime werken, en de kinderen vanaf de geboorte in de opvoedfabrieken op kosten van de staat.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:51 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Jij wilt de vergoeding voor kinderopvang helemaal afschaffen?
Ik maak dat er niet uit op, maar dat is een verschil van opvatting.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik maak uit die opmerking eerder op dat hij het liefst de hele opvang vergoed wil hebben. Gewoon fulltime werken, en de kinderen vanaf de geboorte in de opvoedfabrieken op kosten van de staat.
Ik verbaas mij er elke keer weer over wat 1 woord met een? wel niet voor conclusies oproept bij mensen. Nee, ik had in mijn post de nieuwe theorie van alles verstopt, helaas is die nog niet gezien.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:51 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Jij wilt de vergoeding voor kinderopvang helemaal afschaffen?
Ook goed, dan wordt het voor een hoop ouders (vooral moeders) nog minder aantrekkelijk om te (blijven) werken.
Gelukkig dat anderen alleen over de vergoeding gaan en de rest niet invullen. Ik zou als ouder ook minimaal 2 dagen thuis willen zijn als je kinderen thuis komen. Maar als anderen er 1 of 4of 3 dagen er willen zijn, prima. Daarin moeten ze imo niks. Hoe ze het betalen en inrichtingen zal mij niet zoveel boeien, daar mogen ze zelf over beslissen en moeten ze niks.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad wel gewoon dat je voor niet meer dan 20 uur opvang vergoeding krijgt. Wil je nog meer werken, dan betaal je het maar zelf.
Een gescheiden vrouw met kinderen heeft in dat geval een inkomen voor 20 uur, de alimentatie voor zichzelf en de kinderen, de alleenstaande oudertoeslag en de kinderbijslag. Lijkt me genoeg.
Een echtpaar krijgt ook voor 20 uur per week opvang. Die andere 20 uur kunnen ze overbruggen door ieder 10 uur minder te werken, of één van beide voor halve dagen.
Sowieso gaat het hier over de opvang van kinderen onder de 4 jaar. Als ze op school zitten heb je alleen nog te maken met BSO. Dat is weer een ander verhaal.
Maar ook dan vind ik dat de ouders minstens 3 (2 en de woensdagmiddag) van de 5 dagen thuis moeten zijn als de school uit is. Dus, maar voor 2 dagen vergoeding voor BSO.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:20 schreef Gia het volgende:
Mijn mening blijft dat mensen hier zelf een keuze in moeten kunnen en mogen maken, of ze nou wel of niet met partner zijn.
Maar 5 dagen in de week, fulltime de kinderen dumpen zou ontmoedigd moeten worden. Gewoon voor niet meer dan 2,5 dag vergoeding voor kinderopvang, 20 uur dus. Of je nou alleen of met z'n tweeën bent.
Hahaha! jij lkomt echt van een andere planeet he?quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad wel gewoon dat je voor niet meer dan 20 uur opvang vergoeding krijgt. Wil je nog meer werken, dan betaal je het maar zelf.
Een gescheiden vrouw met kinderen heeft in dat geval een inkomen voor 20 uur, de alimentatie voor zichzelf en de kinderen, de alleenstaande oudertoeslag en de kinderbijslag. Lijkt me genoeg.
Een echtpaar krijgt ook voor 20 uur per week opvang. Die andere 20 uur kunnen ze overbruggen door ieder 10 uur minder te werken, of één van beide voor halve dagen.
Sowieso gaat het hier over de opvang van kinderen onder de 4 jaar. Als ze op school zitten heb je alleen nog te maken met BSO. Dat is weer een ander verhaal.
Maar ook dan vind ik dat de ouders minstens 3 (2 en de woensdagmiddag) van de 5 dagen thuis moeten zijn als de school uit is. Dus, maar voor 2 dagen vergoeding voor BSO.
Kinderen uit zo'n fabriek weten niet wat warmte, is en proberen de leegte die ze van binnen voelen te compenseren met merkkleding, en gadgets.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik maak uit die opmerking eerder op dat hij het liefst de hele opvang vergoed wil hebben. Gewoon fulltime werken, en de kinderen vanaf de geboorte in de opvoedfabrieken op kosten van de staat.
Het wordt sowieso aangevuld tot bijstandshoogte. Als het kind 4 is, kun je meer gaan werken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:23 schreef nikky het volgende:
Je hebt dan als alleenstaande vrouw geen recht op partneralimentatie en je hebt 1 kind waarvoor je kinderalimentatie ontvangt. Misschien is de vader niet draagkrachtig genoeg om alimentatie te betalen of er is geen vader, dan krijgt de vrouw niets behalve wat toeslagen en de alleenstaande ouderkorting.
Sommige mensen willen geen steun trekken. Je had het net toch over vrije keuze?quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Het wordt sowieso aangevuld tot bijstandshoogte. Als het kind 4 is, kun je meer gaan werken.
Daarbij verdien je zo weinig dat voor één of twee dagen meer de opvang wel op te brengen moet zijn.
Hoe meer je verdient, hoe duurder het ook is voor alle dagen!
Dan gaan ze 30 uur werken en betalen ze die 61 euro voor die extra 10 uurtjes gewoon zelf.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:42 schreef nikky het volgende:
[..]
Sommige mensen willen geen steun trekken. Je had het net toch over vrije keuze?
Sjuust en dat is precies waarom ik geen alimentatie eis.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:13 schreef Paris_Texas het volgende:
In het geval van Annie zal de vader dus waarschijnlijk niet geregistreerd staan als vader, en daar zal Annie wel haar redenen voor hebben lijkt me.
Als je het als moeder veiliger voor je kind vindt dat de vader niets van het kind weet, dan ga je ook geen alimentatie-eis neerleggen.
61x4 = 244 EUR uit eigen zak. Nogal een bedrag wanneer je het niet breed hebt. En dan hebben we het nog niets eens over de uren buiten je werk opvangen. De meeste mensen werken niet naast de opvang en hebben een reistijd van een half uur tot anderhalf uur per dag.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan gaan ze 30 uur werken en betalen ze die 61 euro voor die extra 10 uurtjes gewoon zelf.
Als je 30 uur werkt, dan heb je met alleenstaande oudertoeslag, aanvullende alleenstaande oudertoeslag toch al gauw zo'n 1200 euro per maand. Heb ik zaken als zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, kwijtschelding gemeentelijke heffingen enz... nog niet meegerekend.
Daarbij is het maar voor een jaartje of 4 hooguit, zeker met maar één kind.
Daar zegt ook niemand wat van.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:04 schreef Annie1980 het volgende:
Sjuust en dat is precies waarom ik geen alimentatie eis.
Omdat het veiliger is voor mijn dochter om haar alleen op te voeden.
Nu heb je het over een alleenstaande moeder, zonder alimentatie, die toevallig ook nog eens anderhalf uur moet reizen naar haar werk, met een kind onder de 4 jaar. Voor die gevallen moet de kinderopvang voor heel Nederland gewoon voor 60 uur per week vergoed worden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:15 schreef nikky het volgende:
[..]
61x4 = 244 EUR uit eigen zak. Nogal een bedrag wanneer je het niet breed hebt. En dan hebben we het nog niets eens over de uren buiten je werk opvangen. De meeste mensen werken niet naast de opvang en hebben een reistijd van een half uur tot anderhalf uur per dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |