abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:05:23 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77018611
Laatst weer een gesprek met mijn schoonouders.

Schoonmama: Dus.. na je studie, ga je op zoek naar een goede baan?

TS: Nou dat weet ik nog niet hoor, Misschien ga ik eerst reizen of zoek ik wat part-time..

Schoonmama: Maar lieverd, je hebt METEEN een goede baan NODIG. Anders kun je het allemaal niet betalen!

TS:Huh? Wat betalen?

Schoonmama: Nou je huis, en de auto, en de inrichting.

TS: Dat valt wel mee. Neem nou mijn oom, die werkt parttime en dan ook nog MBO niveau, en die komt prima rond! En dan gaat hij ook nog eens lekker vaak op vakantie.

Schoonmama: Ja maar, kijk eens in wat voor huis hij woont. En die auto!

TS:Ja hij woont in een flat, en?

Schoonmama: Nou, een flatje, dat kun je toch geen huis noemen!

TS: Ja het is geen vrijstaand huis, maar verder een prima optrekje. En hij zit niet vast aan een heel zware hypotheek. Dus heeft hij ruimte om minder te werken. Hij geniet van zijn vrije tijd.

Schoonmama: Ja hoe kun je op vakantie gaan terwijl je nog geen fatsoenlijk huis hebt? En zijn kamer staat vol tweedehands spullen!

TS: Misschien liggen zijn prioriteiten niet bij een groot huis met nieuwe spullen er in?

Schoonmama: Nou, met zo' n instelling heb je dus duidelijk je prioriteiten verkeerd!

TS

Mijn schoonouders stalen zo ongeveer constant de volgende boodschap naar me uit.

Leg je prioriteiten net zo als die van ons. Werk hard, want je moet veel geld verdienen. Dat heb je nodig voor spullen. Dure spullen, want goedkope spullen zijn ' geen doen' . Wat overblijft na al die dure spullen, daar kun je mee doen wat jij leuk vindt.

En oh ja. Ik ga natuurlijk kinderen krijgen. Ik heb me nog nooit uitgelaten over een eventuele kinderwens, maar daar gaan ze gewoon standaard vanuit. Want mensen die vrijwillig geen kinderen hebben, dat zijn rare kwezels natuurlijk.

Ik weet dat het het beste is om me niet zoveel van aan te trekken. Maar het begint me onderhand behoorlijk te irriteren. Ik wist niet dat er zoveel druk was om een burgerleventje te gaan leiden. Wat als ik daar geen zin in heb?

Wat als je prioriteiten niet overeen komen met die van de maatschappij?
Iemand anders ervaring met huisje boompje beestje druk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77018661
Chooselife

Gewoon laten lullen en je nergens wat van aantrekken
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:10:19 #3
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_77018811
Trainspotting

En je schoonouders moeten zich niet zo bezig houden met jou leven.
Leef en laten leven. Als jij andere prioriteiten hebt, dan hebben ze dat te accepteren.
Dit mag je ze ook best duidelijk maken lijkt mij.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_77018826
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Wat als ik daar geen zin in heb?
Dan doe je het niet.
pi_77018831
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:06 schreef ripley1 het volgende:
Chooselife

!!!!!!!!!!!!!!!

Zo'n schoonmoeder zou je toch zowat op haar apegelaat rossen...
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:14:08 #6
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_77018945
Wat 'n kansloze schoonouders heb jij.

Echt, bevrijd de dochter nu het nog kan!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:14:43 #7
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77018969
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:10 schreef VeerEli het volgende:
Trainspotting

En je schoonouders moeten zich niet zo bezig houden met jou leven.
Leef en laten leven. Als jij andere prioriteiten hebt, dan hebben ze dat te accepteren.
Dit mag je ze ook best duidelijk maken lijkt mij.
Ze zijn van het hardnekkiger soort. Ik heb al best vaak discussies met ze erover gehad.

En ik doe lekker waar ik zin in heb. En dat is nog niet eens zo heel anti burgerlijk. Ik heb gewoon geen zin om vierduizend euro aan een bruine leren bank uit te geven. Doe mij maar een bank van de kwantum, en dan lekker op vakantie.

Maar volgens hen leef je dan als een soort zwerver.
pi_77018990
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:06 schreef ripley1 het volgende:
Chooselife

Ripley
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:16:26 #9
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_77019040
Generatieverschil.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:20:24 #10
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77019182
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:16 schreef Uro het volgende:
Generatieverschil.
Dat had ik al eens eerder gehoord.

De generatie van mijn schoonouders is er trots op dat ze hard heeft gewerkt, opdat hun kinderen het beter konden krijgen.

Maar wat is ' beter' ? Een Playstation? Misschien hadden de kinderen nog liever wat vaker met papa buiten gevoetbald op woensdagmiddag. Maar papa zat in het buitenland, centjes verdienen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:21:46 #11
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_77019226
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

De generatie van mijn schoonouders is er trots op dat ze hard heeft gewerkt, opdat hun kinderen het beter konden krijgen.

Maar wat is ' beter' ? Een Playstation? Misschien hadden de kinderen nog liever wat vaker met papa buiten gevoetbald op woensdagmiddag. Maar papa zat in het buitenland, centjes verdienen.
Jap. Ziehier de kern van het probleem!
pi_77019278
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

'

Jij snapt um!
Nu nog je onderschrift even aanpassen en je bent je schoonouders al voorbij gestreefd!
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
pi_77019325
En je vriendin? Die heeft misschien wel hetzelfde idee als haar ouders. Jouw schoonouders hebben waarschijnlijk het ideale plaatje in hun hoofd dat jij perfect voor hun dochter gaat zorgen en nu schetsen ze het scenario dat ze in een achterbuurt in een flat terecht komt. Kortom, het leven dat jij kiest is automatisch het leven dat hun dochter zal krijgen als jullie bij elkaar blijven en of zij dat ook voor hun dochter willen, blijkbaar niet.
I'll throw my apples if you get too close to me.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:32:03 #14
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_77019692
Die moeder heeft gelijk, ga je net als je oom een beetje gaar in een stink hok zitten?
Je leeft maar één keer...
pi_77019849
Komt me bekend voor...mijn ex snapte ook niet dat ik later maar 4 dagen in de week wilde werken. En liever meer vrije tijd wilde dan geld.
Volgens haar was ik maar zweverig!!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:36:31 #16
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77019867
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:23 schreef Appletree het volgende:
En je vriendin? Die heeft misschien wel hetzelfde idee als haar ouders. Jouw schoonouders hebben waarschijnlijk het ideale plaatje in hun hoofd dat jij perfect voor hun dochter gaat zorgen en nu schetsen ze het scenario dat ze in een achterbuurt in een flat terecht komt. Kortom, het leven dat jij kiest is automatisch het leven dat hun dochter zal krijgen als jullie bij elkaar blijven en of zij dat ook voor hun dochter willen, blijkbaar niet.
Mijn vriendin is natuurlijk geen willoos wezen. Alles gaat in overleg. Als we zo verschillend in instelling waren zouden geweest we het niet zo lang met elkaar hebben uitgehouden.

Dus de angst dan zij de rest van haar leven tegen haar zin op een flatje zit, omdat haar deadbeat vriendje geen goede baan wil zoeken is, op zijn zachtst gezegd irreëel.

En gelukkig voor ons is het hier geen Iran. Dus als mijn vriendin voor de carrière en het huis en de blitse auto wil gaan mag ze dat doen. Als ik parttime werk kan ik daarnaast prima voor de kinderen zorgen, en financieel bijdragen aan het huishouden.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:36:58 #17
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_77019893
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:23 schreef Appletree het volgende:
-te laat-
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_77019953
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:32 schreef cYbErTiM het volgende:
Die moeder heeft gelijk, ga je net als je oom een beetje gaar in een stink hok zitten?
Ja keihard werken voor iemand anders' geld zodat jij een bank kan kopen waar je toch geen tijd voor hebt om op te zitten
Doe eens lief!
pi_77020053
Aaaah dat is gewoon: Werk maar hard, verdien maar veel, betaal jij het bejaardentehuis later maar voor ons.

Ik zou wel werken (want: workaholic) maar liever geen fatsoenlijk salaris dan een baan die me mijn strot uit komt. Oftewel: lekker doen waar je je zelf goed bij voelt!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:50:34 #20
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77020435
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:22 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

'

Jij snapt um!
Nu nog je onderschrift even aanpassen en je bent je schoonouders al voorbij gestreefd!
pi_77020461
hebben ze bankstellen bij de kwantum jah?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:52:15 #22
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_77020495
Leer minzaam te lachen en hou nietszeggende dooddoeners paraat als "Tja, we zullen zien hoe het balletje rolt" en "dat gaat allemaal ongetwijfeld goedkomen" zónder in de verleiding te worden gebracht om in detail te treden.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_77020551
TS is depressief en pessimistisch ingesteld.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:54:55 #24
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_77020617
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:53 schreef Flashwin het volgende:
TS is depressief en pessimistisch ingesteld.
Zijn schoonmoeder is kleinburgerlijk en materialistisch ingesteld.
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:56:35 #25
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_77020714
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:54 schreef TGVkopper het volgende:

[..]

Zijn schoonmoeder is kleinburgerlijk en materialistisch ingesteld.
weet jij veel, misschien lokt die schoonmoeder ts wel uit de tent
ik zou de knul die mijn dochter zou daten ook het vuur aan de schenen leggen
Je leeft maar één keer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')