Nee, volgens mij, want het gaat juist over het al te rappe oordeel uiteindelijk die mensen zich vormen van weer andere mensen. Het gaat uiteindelijk over zwart-wit beelden die mensen scheppen van hun werkelijkheid. En daar achter verscholen weer andere werelden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:14 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eens.
Waarom niet een TT-change aanvragen dan?
Of, als we hier nog een deel achteraan plakken een fatsoenlijke titel bedenken.
Die mensen vellen over bijstandsmoeders. Zoals Kees22 zei; ga het een keer doen als je alles zo goed weet of er jaloers op bent.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:44 schreef lezzer het volgende:
Wat is het nou?
De mensen over de TT?
Hoe ben je zelf trouwens ervaringsdeskundige met bijstandsmoeders?
uhm, ik ben minder als 25% arbeidsongeschikt, heb een dochter van 4 en krijg voor mezelf en kind ANW ?quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor de kinderen alleen. Zelf zal ze naar de bijstand moeten.
Tenzij ze voor meer dan 45 % arbeidsongschikt is. Dan krijgt ze wel ANW.
(Geboren vóór 1950, zal niet meer vaak voorkomen met kinderen onder de 18)
en niet van voor 1950quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:37 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
uhm, ik ben minder als 25% arbeidsongeschikt, heb een dochter van 4 en krijg voor mezelf en kind ANW ?
Sorry, je hebt gelijk. Ik had gekeken bij ANW als je geen kinderen hebt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Nabestaandenuitkering Anw
Bepaal zelf of u recht heeft op Anw
1Bent u voor 1 januari 1950 geboren? Ja Nee
2Verzorgt u minderjarigen onder de 18 jaar? Ja Nee
3Verricht u betaald werk of bent u voor uw 65e met pensioen gegaan? Ja Nee
4Ontvangt u een uitkering?Bijvoorbeeld een uitkering van UWV. Ja Nee
--------------------------------------------------------------------------------
Resultaat
U heeft recht op een volledige nabestaandenuitkering en een halfwezenuitkering. Zodra het jongste kind 18 jaar is geworden vervalt het recht op Anw-uitkering.
En daar draait hier de hele discussie dus ook om. Men vindt dat een alleenstaande moeder maar moet gaan werken en haar kind wél achter moet laten bij een KDV of BSO. Laat dat die mensen toch zelf beslissen. Iemand die wél een partner heeft, mag dat toch ook zelf beslissen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil parttime werken omdat ik niet wil dat ik anderen School/BSO haar primaire opvoeders zijn.
Als ze ouder wordt zal dat wel uitbreiden.
Nou ik kan me grotendeels wel in opmerkingen van sommigen vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar draait hier de hele discussie dus ook om. Men vindt dat een alleenstaande moeder maar moet gaan werken en haar kind wél achter moet laten bij een KDV of BSO. Laat dat die mensen toch zelf beslissen. Iemand die wél een partner heeft, mag dat toch ook zelf beslissen.
Daarom, prima, dat jij die keuze zo maakt.
Ik had destijds geen keuze. Moest noodgedwongen zelf mijn kinderen opvoeden.
Ik vond het anders een best pakkende titel, trek je zeker de aandacht mee.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:14 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eens.
Waarom niet een TT-change aanvragen dan?
Of, als we hier nog een deel achteraan plakken een fatsoenlijke titel bedenken.
Nee, mijn expartner betaalt niet omdat hij van niets weet. Ik voed mijn dochter alleen op omdat ik er op dit moment in vertrouw dat dit het beste voor haar is. Maar idd, normaliter als pa nog in beeld is, moet ie gewoon wel betalen ja. Als je beide zeggenschap hebt op het kind in ieder geval.quote:Op woensdag 3 februari 2010 07:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Belachelijk dat jouw expartner niet betaalt, tenzij je geen kinderen hebt en gewoon gezond bent. Dan is het natuurlijk terecht. Maar in geval van kinderen hoort pa gewoon te betalen. Hoewel ik al heb aangegeven dat soms vaders gewoon helemaal niet meer in beeld zijn, vertrokken met de noorderzon of niet bekend als vader. Dat is natuurlijk wat anders.
Het netjes, consistent, consequent en waardig opvoeden van de nieuwe generatie zie ik wel als een belangrijkere bijdrage aan de maatschappij dan een of ander zinloos Melkertbaantje.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:31 schreef Buschetta het volgende:
Moeders hebben al een dagtaak. Wel kut dat ze verder weinig bijdragen aan de maatschappij als ze niet werken.
Jaquote:Op donderdag 4 februari 2010 09:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het netjes, consistent, consequent en waardig opvoeden van de nieuwe generatie zie ik wel als een belangrijkere bijdrage aan de maatschappij dan een of ander zinloos Melkertbaantje.
Gore lasterpraat van jouw kant.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
JaWant een baan voor vrouwen = een één of ander zinloos (Melkert)baantje
![]()
Dat heb ik ook nergens tegengesproken, domme muts.quote:Gelukkig zijn er genoeg vrouwen die laten zien dat het anders kan: de kinderen netjes, consistent, consequent en waardig opvoeden (al dan niet samen met de partner) en een goede, zinvolle baan.
Ik niet. Dus, niet terug naar die samenleving (mijn hemel, krijgen we dit weerquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil eigenlijk naar een samenleving toe waar de vrouw weer dedicated voor de kinderen gaat zorgen. Kinderen ontsporen compleet door het gebrek aan echte warmte, genegenheid en een tedere moederborst.
Tegenwoordig heeft de vrouw nog niet geworpen of ze zit alweer op kantoor (te flirten).²
Pardon? Waaron meteen zo beledigend?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gore lasterpraat van jouw kant.![]()
![]()
[..]
Dat heb ik ook nergens tegengesproken, domme muts.
Ga koken mens.
Lees eerst maar es wat ik schrijf, voordat je je grote smoel opentrekt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Pardon? Waaron meteen zo beledigend?
Dat heb je nou es goed gezien.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:30 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je, laat ook maar. Lang leve de grofheid. Lang leven de vrijheid van meningsuiting. Lang leve Nederland.
Dat is wel een onderzoek waard. Sowieso moeten kinderen weer echt opgevoed worden en niet van hot naar her worden gesleept vanwege materialisme.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:21 schreef Paris_Texas het volgende:
BSB?? Werken al die moeders van die probleemjongeren in grote steden??
Laten we dan beginnen met de groepen die nu de grootste problemen veroorzaken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is wel een onderzoek waard. Sowieso moeten kinderen weer echt opgevoed worden en niet van hot naar her worden gesleept vanwege materialisme.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |