Dus, jij wilt een moeder, wiens partner er vandoor is of overleden is, en die graag zelf voor haar kinderen zorgt tot ze naar school gaan, straffen voor het alleenstaand zijn?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:00 schreef Tinkepink het volgende:
Waar het om gaat is om de vraag of gezonde, niet afgekeurde mannen en vrouwen met kinderen thuis mogen blijven om voor de kinderen te zorgen of dat ze gewoon hun eigen geld moeten verdienen,waarbij bijstand een laatste vangnet kan zijn. Als het aan mij ligt hebben zowel man als vrouw de verplichting in hun eigen onderhoud en die van hun kinderen te voorzien, ook als die onder de 4 jaar zijn. En dan geen baantje van 18 of 24 uur, maar gewoon 4 dagen of meer. Ga mij niet vertellen dat dat niet mogelijk is met kinderenof dat de kinderen er ongelukkig van worden ofzo. Het gaat best, ook zonder familie in de buurt en met het werk op een uur rijden afstand. Het is gewoon een kwestie van goed organiseren.
Niet helemaal eerlijk dus. Je valt ze wel en niet bij.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zie jij me hier oordelen over bijstandsmoeders! Ik val ze juist bij! Wel goed lezen, hoor.
Vind alleen dat zodra de kinderen op school zitten, er aangepakt moet worden. Dat moet iedereen die kan werken.
En ja, ik vind dat dat ook moet gelden in geval er sprake is van andere culturen.
In het geval er twee partners zijn, is er geen enkele reden om beide thuis te blijven zitten.
Maar een bijstandsmoeder met kinderen onder de 4 moet dat, wmb, wel mogen, als ze daar voor kiest.
Wat draagt dat nou eigenlijk bij aan het gesprek? Mensen persoonlijk op hun gevoel aanvallen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet helemaal eerlijk dus. Je valt ze wel en niet bij.
Maar ook zie ik dat je medestanders ook oordelen over jou; hoe voelt dat nou Gia?
De TT valt een hele categorie mensen aan op hun gevoel van eigenwaarde.quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:05 schreef lezzer het volgende:
[..]
Wat draagt dat nou eigenlijk bij aan het gesprek? Mensen persoonlijk op hun gevoel aanvallen?
Zoals Jezus: Vergeef het hen, ze weten niet waarover ze het hebben.....quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet helemaal eerlijk dus. Je valt ze wel en niet bij.
Maar ook zie ik dat je medestanders ook oordelen over jou; hoe voelt dat nou Gia?
Ik oordeel, net als anderen, inderdaad hard over mensen die in de bijstand zitten, met gezond lijf en leden, zonder kinderen en het wel prima vinden, zo.quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De TT valt een hele categorie mensen aan op hun gevoel van eigenwaarde.
Gia is altijd van het rappe oordeel in dit soort zaken. Iets waar ik me enorm aan kan ergeren, omdat dat iedere zinnige discussie smoort. Ze krijgt daar in dit topic zowaar zelf eens mee te maken, en wel door mensen die meestal haar medestanders zijn, dus ben ik wel benieuwd hoe zij dit ervaart. En of dit misschien enige nieuwe perspectieven opent. Nl. dat ze misschien voortaan niet zo hard meer oordeelt tov alles wat in haar ogen afwijkt.
Zoals je zelf oordeelt over anderen, zo zal er over jou geoordeeld worden. Dat gebeurt in dit topic voor jou en nog wijk je geen centimeter af van het zwart-wit wereldbeeld dat je geschapen hebt hè.quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik oordeel, net als anderen, inderdaad hard over mensen die in de bijstand zitten, met gezond lijf en leden, zonder kinderen en het wel prima vinden, zo.
Als er twee partners zijn kan er sowieso één gaan werken. Het maakt niet uit of dat dan de man of de vrouw is. Tenzij ze beide arbeidsongeschikt zijn, natuurlijk.
Ik zie eigenlijk niet in waarom ik hier geen mening over zou mogen hebben. Alleen omdat ik zelf arbeidsongeschikt ben? Flikker op, zeg!
In jouw ogen is misschien iedereen met een uitkering een parasiet, maar de meeste mensen zien gelukkig die verschillen wel.
Verder laat ik me er door jou ook niet van weerhouden mijn mening hierover te ventileren, nog niet al maak je er elke keer opnieuw een opmerking over. Dan denk ik weer: Ach ja, hij weet niet beter, kan hij ook niks aan doen.
Eens.quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De TT valt een hele categorie mensen aan op hun gevoel van eigenwaarde.
Voor de kinderen alleen. Zelf zal ze naar de bijstand moeten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Alleenstaande moeder die weduwe is krijgt toch gewoon ANW, dus niet bijstand
Nee, volgens mij, want het gaat juist over het al te rappe oordeel uiteindelijk die mensen zich vormen van weer andere mensen. Het gaat uiteindelijk over zwart-wit beelden die mensen scheppen van hun werkelijkheid. En daar achter verscholen weer andere werelden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:14 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eens.
Waarom niet een TT-change aanvragen dan?
Of, als we hier nog een deel achteraan plakken een fatsoenlijke titel bedenken.
Die mensen vellen over bijstandsmoeders. Zoals Kees22 zei; ga het een keer doen als je alles zo goed weet of er jaloers op bent.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:44 schreef lezzer het volgende:
Wat is het nou?
De mensen over de TT?
Hoe ben je zelf trouwens ervaringsdeskundige met bijstandsmoeders?
uhm, ik ben minder als 25% arbeidsongeschikt, heb een dochter van 4 en krijg voor mezelf en kind ANW ?quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor de kinderen alleen. Zelf zal ze naar de bijstand moeten.
Tenzij ze voor meer dan 45 % arbeidsongschikt is. Dan krijgt ze wel ANW.
(Geboren vóór 1950, zal niet meer vaak voorkomen met kinderen onder de 18)
en niet van voor 1950quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:37 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
uhm, ik ben minder als 25% arbeidsongeschikt, heb een dochter van 4 en krijg voor mezelf en kind ANW ?
Sorry, je hebt gelijk. Ik had gekeken bij ANW als je geen kinderen hebt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Nabestaandenuitkering Anw
Bepaal zelf of u recht heeft op Anw
1Bent u voor 1 januari 1950 geboren? Ja Nee
2Verzorgt u minderjarigen onder de 18 jaar? Ja Nee
3Verricht u betaald werk of bent u voor uw 65e met pensioen gegaan? Ja Nee
4Ontvangt u een uitkering?Bijvoorbeeld een uitkering van UWV. Ja Nee
--------------------------------------------------------------------------------
Resultaat
U heeft recht op een volledige nabestaandenuitkering en een halfwezenuitkering. Zodra het jongste kind 18 jaar is geworden vervalt het recht op Anw-uitkering.
En daar draait hier de hele discussie dus ook om. Men vindt dat een alleenstaande moeder maar moet gaan werken en haar kind wél achter moet laten bij een KDV of BSO. Laat dat die mensen toch zelf beslissen. Iemand die wél een partner heeft, mag dat toch ook zelf beslissen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil parttime werken omdat ik niet wil dat ik anderen School/BSO haar primaire opvoeders zijn.
Als ze ouder wordt zal dat wel uitbreiden.
Nou ik kan me grotendeels wel in opmerkingen van sommigen vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar draait hier de hele discussie dus ook om. Men vindt dat een alleenstaande moeder maar moet gaan werken en haar kind wél achter moet laten bij een KDV of BSO. Laat dat die mensen toch zelf beslissen. Iemand die wél een partner heeft, mag dat toch ook zelf beslissen.
Daarom, prima, dat jij die keuze zo maakt.
Ik had destijds geen keuze. Moest noodgedwongen zelf mijn kinderen opvoeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |