abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2010 @ 07:24:12 #241
3542 Gia
User under construction
pi_77579877
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:00 schreef Tinkepink het volgende:
Waar het om gaat is om de vraag of gezonde, niet afgekeurde mannen en vrouwen met kinderen thuis mogen blijven om voor de kinderen te zorgen of dat ze gewoon hun eigen geld moeten verdienen,waarbij bijstand een laatste vangnet kan zijn. Als het aan mij ligt hebben zowel man als vrouw de verplichting in hun eigen onderhoud en die van hun kinderen te voorzien, ook als die onder de 4 jaar zijn. En dan geen baantje van 18 of 24 uur, maar gewoon 4 dagen of meer. Ga mij niet vertellen dat dat niet mogelijk is met kinderen of dat de kinderen er ongelukkig van worden ofzo. Het gaat best, ook zonder familie in de buurt en met het werk op een uur rijden afstand. Het is gewoon een kwestie van goed organiseren.
Dus, jij wilt een moeder, wiens partner er vandoor is of overleden is, en die graag zelf voor haar kinderen zorgt tot ze naar school gaan, straffen voor het alleenstaand zijn?
Want een moeder met partner mag dit wel. Heb je geen partner, mag het niet.

Sluit me aan bij wat moussie zegt: Er is al te weinig werk voor iedereen, de bijstand voor een alleenstaande moeder (zeker in geval van alimentatie) is fiks minder dan de toeslag voor kinderopvang, dus waarom die dwang? Laat die mensen toch zelf die keuze maken! Kunnen anderen, die dat wel willen gaan werken. Gaat die moeder werken als het kind 5 is. 5 jaar zijn zo om, hoor.

Ik vind het wat anders als de kinderen op school zitten, of in geval van 2 ouders die beide thuis zitten, of in geval er helemaal geen kinderen zijn. Dan mag er best wat harder opgetreden worden als die in de bijstand blijven hangen en gewoon gezond zijn. Maar daarom is er tegenwoordig ook dat work-first project bij veel gemeenten. Opvallend is dan weer wel dat veel hooggeschoolden zich daar te goed voor voelen, aangezien het vaak toch gaat over karweitjes als plantsoenendienst bijvoorbeeld.
pi_77580114
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar zie jij me hier oordelen over bijstandsmoeders! Ik val ze juist bij! Wel goed lezen, hoor.
Vind alleen dat zodra de kinderen op school zitten, er aangepakt moet worden. Dat moet iedereen die kan werken.
En ja, ik vind dat dat ook moet gelden in geval er sprake is van andere culturen.
In het geval er twee partners zijn, is er geen enkele reden om beide thuis te blijven zitten.

Maar een bijstandsmoeder met kinderen onder de 4 moet dat, wmb, wel mogen, als ze daar voor kiest.
Niet helemaal eerlijk dus. Je valt ze wel en niet bij.
Maar ook zie ik dat je medestanders ook oordelen over jou; hoe voelt dat nou Gia?
I´m back.
pi_77580123
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar ook zie ik dat je medestanders ook oordelen over jou; hoe voelt dat nou Gia?
Wat draagt dat nou eigenlijk bij aan het gesprek? Mensen persoonlijk op hun gevoel aanvallen?
pi_77580194
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:05 schreef lezzer het volgende:

[..]

Wat draagt dat nou eigenlijk bij aan het gesprek? Mensen persoonlijk op hun gevoel aanvallen?
De TT valt een hele categorie mensen aan op hun gevoel van eigenwaarde.
Gia is altijd van het rappe oordeel in dit soort zaken. Iets waar ik me enorm aan kan ergeren, omdat dat iedere zinnige discussie smoort. Ze krijgt daar in dit topic zowaar zelf eens mee te maken, en wel door mensen die meestal haar medestanders zijn, dus ben ik wel benieuwd hoe zij dit ervaart. En of dit misschien enige nieuwe perspectieven opent. Nl. dat ze misschien voortaan niet zo hard meer oordeelt tov alles wat in haar ogen afwijkt.
I´m back.
  woensdag 3 februari 2010 @ 08:17:19 #245
3542 Gia
User under construction
pi_77580221
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoals Jezus: Vergeef het hen, ze weten niet waarover ze het hebben.....
  woensdag 3 februari 2010 @ 08:23:30 #246
3542 Gia
User under construction
pi_77580267
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gia is altijd van het rappe oordeel in dit soort zaken. Iets waar ik me enorm aan kan ergeren, omdat dat iedere zinnige discussie smoort. Ze krijgt daar in dit topic zowaar zelf eens mee te maken, en wel door mensen die meestal haar medestanders zijn, dus ben ik wel benieuwd hoe zij dit ervaart. En of dit misschien enige nieuwe perspectieven opent. Nl. dat ze misschien voortaan niet zo hard meer oordeelt tov alles wat in haar ogen afwijkt.
Ik oordeel, net als anderen, inderdaad hard over mensen die in de bijstand zitten, met gezond lijf en leden, zonder kinderen en het wel prima vinden, zo.
Als er twee partners zijn kan er sowieso één gaan werken. Het maakt niet uit of dat dan de man of de vrouw is. Tenzij ze beide arbeidsongeschikt zijn, natuurlijk.

Ik zie eigenlijk niet in waarom ik hier geen mening over zou mogen hebben. Alleen omdat ik zelf arbeidsongeschikt ben? Flikker op, zeg!

In jouw ogen is misschien iedereen met een uitkering een parasiet, maar de meeste mensen zien gelukkig die verschillen wel.
Verder laat ik me er door jou ook niet van weerhouden mijn mening hierover te ventileren, nog niet al maak je er elke keer opnieuw een opmerking over. Dan denk ik weer: Ach ja, hij weet niet beter, kan hij ook niks aan doen.
pi_77580315
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik oordeel, net als anderen, inderdaad hard over mensen die in de bijstand zitten, met gezond lijf en leden, zonder kinderen en het wel prima vinden, zo.
Als er twee partners zijn kan er sowieso één gaan werken. Het maakt niet uit of dat dan de man of de vrouw is. Tenzij ze beide arbeidsongeschikt zijn, natuurlijk.

Ik zie eigenlijk niet in waarom ik hier geen mening over zou mogen hebben. Alleen omdat ik zelf arbeidsongeschikt ben? Flikker op, zeg!

In jouw ogen is misschien iedereen met een uitkering een parasiet, maar de meeste mensen zien gelukkig die verschillen wel.
Verder laat ik me er door jou ook niet van weerhouden mijn mening hierover te ventileren, nog niet al maak je er elke keer opnieuw een opmerking over. Dan denk ik weer: Ach ja, hij weet niet beter, kan hij ook niks aan doen.
Zoals je zelf oordeelt over anderen, zo zal er over jou geoordeeld worden. Dat gebeurt in dit topic voor jou en nog wijk je geen centimeter af van het zwart-wit wereldbeeld dat je geschapen hebt hè. .
En nee mensen met een uitkering zijn voor mij geen parasieten nee.
I´m back.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:01:53 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77580691
Alleenstaande moeder die weduwe is krijgt toch gewoon ANW, dus niet bijstand
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_77580882
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eens.
Waarom niet een TT-change aanvragen dan?
Of, als we hier nog een deel achteraan plakken een fatsoenlijke titel bedenken.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:16:03 #250
3542 Gia
User under construction
pi_77580898
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Alleenstaande moeder die weduwe is krijgt toch gewoon ANW, dus niet bijstand
Voor de kinderen alleen. Zelf zal ze naar de bijstand moeten.
Tenzij ze voor meer dan 45 % arbeidsongschikt is. Dan krijgt ze wel ANW.

(Geboren vóór 1950, zal niet meer vaak voorkomen met kinderen onder de 18)
pi_77581248
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:14 schreef lezzer het volgende:

[..]

Eens.
Waarom niet een TT-change aanvragen dan?
Of, als we hier nog een deel achteraan plakken een fatsoenlijke titel bedenken.
Nee, volgens mij, want het gaat juist over het al te rappe oordeel uiteindelijk die mensen zich vormen van weer andere mensen. Het gaat uiteindelijk over zwart-wit beelden die mensen scheppen van hun werkelijkheid. En daar achter verscholen weer andere werelden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 03-02-2010 09:55:06 ]
I´m back.
pi_77581468
Wat is het nou?
De mensen over de TT?

Hoe ben je zelf trouwens ervaringsdeskundige met bijstandsmoeders?
pi_77581689
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:44 schreef lezzer het volgende:
Wat is het nou?
De mensen over de TT?

Hoe ben je zelf trouwens ervaringsdeskundige met bijstandsmoeders?
Die mensen vellen over bijstandsmoeders. Zoals Kees22 zei; ga het een keer doen als je alles zo goed weet of er jaloers op bent.
I´m back.
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:37:15 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77584718
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor de kinderen alleen. Zelf zal ze naar de bijstand moeten.
Tenzij ze voor meer dan 45 % arbeidsongschikt is. Dan krijgt ze wel ANW.

(Geboren vóór 1950, zal niet meer vaak voorkomen met kinderen onder de 18)
uhm, ik ben minder als 25% arbeidsongeschikt, heb een dochter van 4 en krijg voor mezelf en kind ANW ?
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:37:58 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77584735
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:37 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

uhm, ik ben minder als 25% arbeidsongeschikt, heb een dochter van 4 en krijg voor mezelf en kind ANW ?
en niet van voor 1950
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:40:38 #256
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77584822
Nabestaandenuitkering Anw

Bepaal zelf of u recht heeft op Anw

1Bent u voor 1 januari 1950 geboren? Ja Nee
2Verzorgt u minderjarigen onder de 18 jaar? Ja Nee
3Verricht u betaald werk of bent u voor uw 65e met pensioen gegaan? Ja Nee
4Ontvangt u een uitkering?Bijvoorbeeld een uitkering van UWV. Ja Nee

--------------------------------------------------------------------------------

Resultaat
U heeft recht op een volledige nabestaandenuitkering en een halfwezenuitkering. Zodra het jongste kind 18 jaar is geworden vervalt het recht op Anw-uitkering.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:08:40 #257
3542 Gia
User under construction
pi_77585663
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Nabestaandenuitkering Anw

Bepaal zelf of u recht heeft op Anw

1Bent u voor 1 januari 1950 geboren? Ja Nee
2Verzorgt u minderjarigen onder de 18 jaar? Ja Nee
3Verricht u betaald werk of bent u voor uw 65e met pensioen gegaan? Ja Nee
4Ontvangt u een uitkering?Bijvoorbeeld een uitkering van UWV. Ja Nee

--------------------------------------------------------------------------------

Resultaat
U heeft recht op een volledige nabestaandenuitkering en een halfwezenuitkering. Zodra het jongste kind 18 jaar is geworden vervalt het recht op Anw-uitkering.
Sorry, je hebt gelijk. Ik had gekeken bij ANW als je geen kinderen hebt.

Maar vooralsnog zou ik niet teveel erbij gaan werken, aangezien je boven de 700 nog wat, gekort wordt op de ANW. Met ANW, halfwezengeld en een baantje voor halve dagen, heb je een aardig inkomen. Daarbij krijg je nog alleenstaande oudertoeslag en kinderbijslag. Lekker zo houden!

Als je ANW dan in de toekomst stopt, kun je altijd nog meer gaan werken. Of eerder, als je dat leuk vindt.

Let wel op met een eventuele nieuwe vriend, dat hij niet te vaak blijft slapen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:11:23 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77585753
Ik wil parttime werken omdat ik niet wil dat ik anderen School/BSO haar primaire opvoeders zijn.
Als ze ouder wordt zal dat wel uitbreiden.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:21:57 #259
3542 Gia
User under construction
pi_77586088
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil parttime werken omdat ik niet wil dat ik anderen School/BSO haar primaire opvoeders zijn.
Als ze ouder wordt zal dat wel uitbreiden.

En daar draait hier de hele discussie dus ook om. Men vindt dat een alleenstaande moeder maar moet gaan werken en haar kind wél achter moet laten bij een KDV of BSO. Laat dat die mensen toch zelf beslissen. Iemand die wél een partner heeft, mag dat toch ook zelf beslissen.

Daarom, prima, dat jij die keuze zo maakt.

Ik had destijds geen keuze. Moest noodgedwongen zelf mijn kinderen opvoeden.
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:33:18 #260
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77588859
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]

En daar draait hier de hele discussie dus ook om. Men vindt dat een alleenstaande moeder maar moet gaan werken en haar kind wél achter moet laten bij een KDV of BSO. Laat dat die mensen toch zelf beslissen. Iemand die wél een partner heeft, mag dat toch ook zelf beslissen.

Daarom, prima, dat jij die keuze zo maakt.

Ik had destijds geen keuze. Moest noodgedwongen zelf mijn kinderen opvoeden.
Nou ik kan me grotendeels wel in opmerkingen van sommigen vinden.
Echter denk ik dat je vooral hoort over die vrouwen die in de bijstand zitten nog nooit gewerkt hebben, en zagen en zeiken dat ze geen geld hebben maar intussen wel alle luxe van de wereld willen en hebben.
bang zijn om een poot uit te steken.
Want ze hebben het te druk met in de stad hangen en op hun luie reet te zitten en daardoor kunnen ze echt echt echt niet werken

Daardoor krijgen de mensen die er niet om gevraagd hebben en nood gedwongen een uitkering krijgen een slechte naam omdat de rotte appelen het voor de goede het verpesten.
Net zoals dat overal is, zo zijn alle buitenlanders stom omdat je alleen maar hoort over de slechte dingen van buitenlanders.
Maar over de goede hoor je niets.

Lang leve de kortzichtigheid van de mens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')