abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77692626
The Island of Dr. Moreau.

Slecht gewaardeerd op IMDB (4.0), maar best aardig. Gaaf thema, uitwerking zozo. 6,4.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77692788
http://www.imdb.com/title/tt1193138/

Up in the air. Dat waren 2 hele lange uren in de bioscoop.
  ESF Reporter zaterdag 6 februari 2010 @ 01:53:22 #103
87554 Cee
Welluk?
pi_77692960
Ik wilde wel eens zien waar de hype over ging. Nee, het verhaal is niet baanbrekend en ja, het is een totale lust voor het oog, die film. En nee, het verhaal deed niet teniet aan de overall filmbeleving. Ben niet meer sceptisch en hoop dat deze film in ieder geval een paar mooie mannen beeldjes binnen mag slepen volgende maand.
8.5

Precious / Push based on a novel by Sapphire
Geweldig geacteerd, met name door Mo'Nique. Wauw wat werd ik bang van het mens, ik was kwaad op haar maar had ook weer wat medelijden maar daarna weer spuugkwaad op haar. Geen ontzettend spannend script maar gewoon een goede film, de acteurs hielden het fier overeind. Een rauwe film met een gouden randje en zwarte kartels.
8.0

The Blind Side
Hmm, ik weet niet. Het was onderhoudend maar ik kreeg er toch wel een heel erg woensdagavond-rtl4-lifetime-movie gevoel van. Nu interesseert American Football me al geen ene moer maar ik kon het gelukkig wel volgen, met al die sporttermen en zo. Toch, de film probeert wel heel erg dik op je gevoel te spelen en ik wachtte op die spannende 'twist' die maar niet wou komen. Sandra Bullock speelt een goede rol maar om het nu echt Oscar-waardig te noemen, mwoah...
6.5

Inglourious Basterds
Net gezien, echt op z'n Tarantino's, gory en met snelle dialogen en lange monologen die drie keer de bocht om gaan, nog een keer terug en heuvelop om zo uiteindelijk 'to the point' te komen. En niks blijft bespaard. Mooie cinematografie, prachtig gespeeld door o.a. Waltz. Bij Mike Myers zag ik allemaal Austin Power typetjes voorbij komen, denk niet dat dat de bedoeling was. Verder ook erg komische momenten erin (Italianen!). Prima film.
8.0

Up in the Air
Vooral genoten van de rol van die nieuwe werkneemster die met Clooney mee op zakenreis ging. Goed onderwerp, actueel, spreekt erg veel mensen aan. Het zet je tot denken maar toch miste ik iets in de film. Er zat een verrassingseffect in maar ik zag die al van mijlenver aankomen. De afwikkeling was me ook wat te 'grof'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7.0
  zaterdag 6 februari 2010 @ 02:46:43 #104
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77693745
Daybreakers (2010)

Heb ik deze al gemeld? Een week geleden bekeken. in de klasse vampierenfilms a la 'Near Dark' en nouja de middenklasse dus, scoort deze wel béter. Maar een super-de-super vampierenfilm vond ik em niet. Wel leuk hoor, alles met slagtanden of wolven-oortjes vind ik super. Dus ik vreet die dingen (I'm top of the foodchain wat dat betreft).

Ethan Hawke speelt een hemoglonogiets. Een onderzoeker dat zoekt naar een alternatief voor mensenbloed. Heel de wereld is namelijk overgenomen door vampieren. Het grote deel heeft zich laten bekeren, en een klein deel ook niet. maar nu is het bloed is op. Mensen zijn schaars en er ontstaat onrust onder de vampierenbevolking. Koffie wordt nog maar geserveerd met 5%. En de laatste mensen zijn al weggevangen en gemolken. Er komt echter een keerzijde in het hele gebeuren als er een oplossing voordoet. Wordt het toch een corporatief bloedvervanger dat de vampieren-wereld van agressieve lust redt, of toch een ándere oplossing?

Mijn Cijfer: 7.5
iMDB: 6.9
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_77697031
Doghouse 2009
Zeven mannen besluiten op excursie te gaan naar een vriend, om hem te helpen met het regelen van zijn scheiding. Als ze aankomen in een klein dorpje, komen ze erachter dat alle vrouwen die er wonen besmet zijn met een virus, waardoor ze kannibalen zijn geworden, met een hekel aan mannen.
Ik vond er weinig aan. Verhaal klopt ook langs geen kanten, waarom reed de bende niet meteen weg met die bus?
4
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_77698047

Grote hoempa om deze film, heb m niet in 3d gekeken. Moet toegeven, zag er allemaal prachtig uit en mooie plaatjes. Maar om deze film nou onder science fiction te scharen... nah. Hele film voelt verschrikkelijk hollywood en boomknuffelig aan. Alle (maar dan ook echt alle) karakters hebben nul komma nul diepgang. Verhaal is ook niet echt denderend en dan bedoel ik echt niet. Tja, zoiets had ik ook wel allemaal verwacht, maar omdat iedereen zoveel lof had voor deze film dacht ik het wel mee zou vallen. Niet dus. Maar zag er wel mooi uit. Net zoiets als een Ford GT40 in je garage die het niet doet, mooi om na te kijken en kan heel veel plezier geven, maar het is het toch net niet.
imdb: 8.6
ik:5.5 (omdat het er echt goed uitzag)

A Perfect Getaway

Stelletje gaat op honeymoon in Hawaii, moordenaar is los op een van de eilanden die pas getrouwde stelletjes dood maakt. Lekker thriller met Milla Jovovich in een mooie omgeving van Hawaiii. De vaart zit er aardig in en hij kijkt lekker weg, alhoewel ik het allemaal wel een beetje zag aankomen.
imdb: 6.5
ik: 7

Dante's Inferno Animated

Een geanitmeerde film die gebaseerd is op de zelfde video game en die is op zijn beurt weer losjes gebaseerd op het eerste stuk van het epos The Divine Comedy van Dante. Had er geen echte hoge verwachtingen van, maar moet toegeven dat het er allemaal wel verdomd goed uitzag. (Ja ik ben een beetje een manga freak) en dat het allemaal heftiger en beter was dan wat ik er van dacht. De reis van Dante (die in deze versie geen dichter is maar een kruistocht ridder) door de negen cirkels van Hel om zijn geliefde te redden. Behoorlijk gaaf allemaal.
imdb:7.5
ik:7.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_77698958
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:12 schreef banaantjeEE het volgende:
Doghouse 2009
Zeven mannen besluiten op excursie te gaan naar een vriend, om hem te helpen met het regelen van zijn scheiding. Als ze aankomen in een klein dorpje, komen ze erachter dat alle vrouwen die er wonen besmet zijn met een virus, waardoor ze kannibalen zijn geworden, met een hekel aan mannen.
Ik vond er weinig aan. Verhaal klopt ook langs geen kanten, waarom reed de bende niet meteen weg met die bus?
4
die film vond ik dus echt briljant. Als je zomcoms gaat benaderen zoals in je laatste zin kan je sowieso beter een ander genre films kijken..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 6 februari 2010 @ 12:43:20 #108
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_77699199
Memento (Christopher Nolan, 2000) :: 8.0
Wat een goede film, de opbouw is erg verwarrend in het begin, maar erg sterk.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:00:17 #109
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_77699700
Februari
Films
37. My Son, My Son, What Have Ye Done (Werner Herzog, 2009) :: 8.5
38. Un prophète (Jacques Audiard, 2009) :: 1.0
Echt vreselijk, deze film. Het is lang geleden dat een film een fysieke reactie wist te veroorzaken. Dat is eigenlijk sinds Eden (2006) niet meer gebeurt. Al die lelijkheid is echt niet om aan te zien, en ook zo voor de hand liggend bij een film als deze (wat op zich nog niet zo erg is, alsof iedere film maar vernieuwend moet zijn, maar het voegt gewoon echt helemaal niets toe aan wat er al bestaat), getuigt niet echt van heel veel creativiteit. Mensen prijzen de 'rauwe stijl' van de film (altijd zo vermoeiend, dat soort praat), maar zonder enig interessant karakter doet dat er allemaal niets meer toe. Het interesseert me echt geen bal wat er met al die vervelende lui gebeurt. En daar moet je dan twee en een half uur lang naar kijken. Ook is de film zo nodeloos complex. Daarnaast zit de film nog vol met allerlei vreemde keuzes die het nog minder genietbaar maken, de muziek past niet, wat de toevoeging van die stukjes tekst in beeld waren is me een raadsel en ook de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voelen zo geforceerd aan. Om maar eens een aantal voorbeelden te geven. Ik kan me echt geen reden bedenken waarom iemand deze film de moeite waard zou vinden?
39. L'enfer d'Henri-Georges Clouzot (Serge Bromberg, Ruxandra Medrea, 2009) :: 8.0

[ Bericht 2% gewijzigd door RuneRose op 06-02-2010 13:14:47 ]
pi_77703194
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:34 schreef Tim86 het volgende:

[..]

die film vond ik dus echt briljant. Als je zomcoms gaat benaderen zoals in je laatste zin kan je sowieso beter een ander genre films kijken..
Ja,i know, maar ik heb het nooit zo gehad voor horrorkomedies.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_77704309

Al gezien in de bioscoop en wilde hem nog een keer zien en dus gedownload.
75 topics = FIN
pi_77704445
And When Did You Last See Your Father

mooi.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_77706476
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:46 schreef LeonH het volgende:

[..]

Graag ook even melden wat je van de film vond... Altijd leuk om te weten in dit soort topics
Mijn excuses Het was een aardige film.. het zijn de deleted scenes van Anchorman en daar hebben ze een soort nieuw verhaal van gemaakt alleen aan te raden voor de mensen die helemaal dubbel lagen van Anchorman anders kan je het beter niet kijken.

Gisternacht ook Dazed and Confused gezien voor het eerst. Briljante film heb echt vaak dubbel gelegen.. leuke karakters vooral Ron Slater deed me kapotlachen maar ik was zelf ook aardig stoned op dat moment
pi_77716879
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:17 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Nee man, dat was juist geniaal!
[..]

! één van de meest briljante quotes/scenes van de afgelopen 20 jaar
Je haalt me de woorden uit de mond. Ik kan dat stukje dromen
pi_77719967
Donnie Darko (2001)

Ja, wat zal ik er eens van zeggen?
pi_77721982
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:21 schreef koffiekoek het volgende:
Donnie Darko (2001)

Ja, wat zal ik er eens van zeggen?
Het enige lichtpuntje in de carriere van Richard Kelly?

Van de c.a. 20 IFFR-films die ik heb gezien, was ik het meest onder de indruk van Tom Fords A Single Man.

Een prachtige film over de mooie dingen in het leven.

Ook goed: Lebanon, Hadewijch, The Ape en L'enfer d'Henri-Georges Clouzot.
Aardig: My Queen Karo, Un prophete, R, Air Doll en Mundane History.
pi_77723657
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:58 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

Mijn excuses Het was een aardige film.. het zijn de deleted scenes van Anchorman en daar hebben ze een soort nieuw verhaal van gemaakt alleen aan te raden voor de mensen die helemaal dubbel lagen van Anchorman anders kan je het beter niet kijken.
ik vind m misschien nog wel grappiger dan anchorman.
pi_77724616
V For Vendetta
A shadowy freedom fighter known only as "V" uses terrorist tactics to fight against his totalitarian society. Upon rescuing a girl from the secret police, he also finds his best chance at having an ally.

Erg interessante en boeiende film met een fijne rol van Natalie Portman.

IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 7,8
pi_77724857
Up in the air

Ik verwachte een lichtvoetige comedy met een serieus randje, maar dit was drama met een geinig randje. Het idee is niet slecht, Ryan vliegt zoveel kilometers per jaar voor zijn werk dat hij niet echt een 'thuis' op kan bouwen. Al snel blijkt dat hij dit expres doet omdat hij relaties en spullen als 'bagage' ervaart. Waar dit vandaan komt wordt helaas de hele film niet duidelijk. Sterker nog, de familie is erg hartelijk en ik kon me alleen een perfect gezellige jeugd voorstellen. Ryan komt onderweg wel een vrouw tegen die wel érg leuk blijkt te zijn, en als blijkt dat zijn baan eigenlijk overbodig wordt begint hij langzaam te herkennen dat hij eigenlijk eenzaam is.

Op de een of andere manier zit er veel dialoog in de film, maar kom je toch bijna niets over de hoofdpersonen te weten. Het is meer ontwikkeling in gedrag dan dat je echt iets te weten komt over de denkwijze van de hoofdpersonen. Er zitten geinige stukjes in, bij eentje heb ik echt hard zitten lachen, maar voor drama vond ik het iets te leeg, en voor comedy was het echt niet leuk genoeg.

Ik las ergens dat iemand aan Lost in Translation moest denken, dit begrijp ik wel want ik moest er bij een bepaalde scene ook ineens aan denken (dit kwam ook door de, overigens in de hele film bijzondere, achtergrondmuziek). Maar nee, echt fantastisch vond ik deze film nooit worden (Lost in Translation vond ik echt bijzonder).

Een 6,2 (IMDB: 8)
  zondag 7 februari 2010 @ 13:14:43 #120
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_77727519
Januari
Films
1. Watchmen (Zack Snyder, 2009) :: 8.2
2. Zombieland (Ruben Fleischer, 2009) :: 9.0
3. District 9 (Neill Blomkamp, 2009) :: 7.8
4. Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009) :: 9.2
5. Lock, Stock and Two Smoking Barrels (Guy Ritchie, 1998) :: 9.1
6. Avatar (James Cameron, 2009) :: 8.6
7. Gamer (Mark Neveldine, Brian Taylor, 2009) :: 7.0
pi_77727760
Max Manus: Man of War

Nadat hij tegen de communisten in Finland heeft gestreden keert Max Manus aan het begin van W.O.II terug naar zijn thuisland Noorwegen, dat bezet wordt door de Nazi's. Hij sluit zich aan bij het gewapend verzet en wordt al snel één van de belangrijkste leden van de beruchte Oslo-verzetsgroep van Gunnar Sønsteby. Het aanvallen van Duitse schepen in de haven van Oslo is hun specialiteit.

IMDB: 7.8

zondag 7 februari 2010 @ 15:02:49 #122
13148 Shogo
Psycho...
pi_77730301
Gamer (2009)
Gaan kijken met de verwachting dat het niks bijzonders zal zijn maar waarschijnlijk wel vermakelijk. Nou dat was het ook al niet, zelden zo geïrriteerd aan de slechte camerashots, editing en regie. Enige lichtpuntje is Michael C. Hall (Dexter) die een goede karikatuur speelt voor de zeldzame momenten dat je hem ziet.
  zondag 7 februari 2010 @ 15:57:00 #123
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77731842
The Box (2009)

Een echtpaar met een zoon krijgen een kistje met een knop op hun stoep. Een dag later verschijnt een man met een sleutel. En de mededeling dat als zij op de knop drukken. Er iemand op de wereld zal komen te overlijden. In ruil daarvoor krijgen zij 1 miljoen.

De synops klinkt spannender dan de film is. Het idee was leuk maar de film had beter gekund. Er zitten veel gaten in het verhaal die worden opgevuld met doorzichtige Amerikaanse ethiek en moraal. Ontzettend irritant altijd. Dat maakt deze film beneden geloofwaardig. En ik wil best veel geloven om geentertained te worden. Maar dit was gewoon crap. Je moet de film in context zien met aliens en area51 dan valt het mee. Cameron Diaz speelt een hoofdrol.

Mijn Cijfer: 6.0
iMDB: 6.1

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 08-02-2010 00:54:02 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 7 februari 2010 @ 16:04:16 #124
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77732059
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:17 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Nee man, dat was juist geniaal!
[..]

! één van de meest briljante quotes/scenes van de afgelopen 20 jaar
Dit soort NewYork-Italiaans gedoe met retorische 'fucked up' vragen is wel grappig inderdaad. Maar het had beter gekund vind ik. Hij gaat wel op mijn dvd-lijst. Holy shit wat een film

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 08-02-2010 00:55:21 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 16:52:20 #125
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_77733581
National Treasure
Dubieus script met absurde ontwikkelingen. Zo is het echt te fout dat tijdens het ontcijferen van de 'map' op de onafhankelijkheidsverklaring diverse malen ingezoomd wordt op Krugers decolleté. De sidekick van de immer duffe Cage was ook een grote droeftoeter met ongepaste oneliners. National Treasure is wel wat minder taai en saai dan bijvoorbeeld Da Vinci Code, een film die goed te vergelijken is hiermee. Cijfer: 6

Inside Man
Pijnlijk om te zien hoe deze film de fout ingaat. Inside Man probeert heel intelligent te zijn en hip, maar het wekte bij mij juist ergernis op. De hele heisa rond de bankoverval vond ik bij vlagen zeer ongeloofwaardig (en dan met name dat einde!). Ook hier duikt de hardnekkige 'lollige oneliners'-kwaal op. Vooral Denzel Washington heeft er een handje van en nadat ie het over zijn 'black fat ass' heeft gehad, laat Spike Jonze hem toch nog even een statement tegen racisme maken. Tsja... Tot slot fladdert Jodie Foster er maar bij, terwijl die hele rol heus wel geschrapt kon worden. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 7 februari 2010 @ 16:52:42 #126
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_77733594
Dubbel!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_77749504
Subway (Luc Besson, 1985)
De film gaat eigenlijk nergens over maar weet de aandacht er toch goed bij te houden, dit mede door de setting (zoals de titel al verklapt: de metro) en de personages. Daarnaast de nodige humor, met name de scenes met de inspecteur met zijn heerlijk droge grappen. Verder een leuke jaren '80 soundtrack, met Jean Reno al drummer en Eric Serra (vaste componist van Besson) als bassist in het bandje. Zou me zelf niet als fan van Christopher Lambert willen bestempelen, maar hier zet hij een prima rol neer. Dit was de tweede film van Luc Besson, binnenkort zijn debut The Last Battle ook maar eens kijken. 7.4
  maandag 8 februari 2010 @ 00:37:20 #128
67089 Gillingham
The horror...
pi_77755282
quote:
Inside Man
Pijnlijk om te zien hoe deze film de fout ingaat. Inside Man probeert heel intelligent te zijn en hip, maar het wekte bij mij juist ergernis op. De hele heisa rond de bankoverval vond ik bij vlagen zeer ongeloofwaardig (en dan met name dat einde!). Ook hier duikt de hardnekkige 'lollige oneliners'-kwaal op. Vooral Denzel Washington heeft er een handje van en nadat ie het over zijn 'black fat ass' heeft gehad, laat Spike Jonze hem toch nog even een statement tegen racisme maken. Tsja... Tot slot fladdert Jodie Foster er maar bij, terwijl die hele rol heus wel geschrapt kon worden. Cijfer: 5,5
Lee, juist? Jonze maakt andere soort films.
What's it going to be then, eh?
  maandag 8 februari 2010 @ 01:36:20 #129
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_77756355
No Moriré Sola (2008)
http://www.moviemeter.nl/film/56859

Wordt vergeleken met "Last house on the left"

Film heeft zijn brute kanten. Zie spoiler. Dus zo bekeken....
Ja bij momenten pijnlijk en schokerend.
In die zin werd de honger gestild ja.

Screenshots pijnlijke scene, spoiler!
SPOILER
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
pi_77756480

Ontzettende baggerfilm .
Waarom ? Langdradig, vaag en vooral niet logisch laat staan interessant verhaal.
Idee is ronduit gejat van Twilight maar een totaal mislukte kloon.
Cameron Diaz speelde goed maar na het eerste halve uur waarin ik toch wel geboeid was door "the button" en wat er precies zou gebeuren,verslapte mijn aandacht totaal toen het "mysterieus" begon te worden.

4 uit 10 voor mij louter op basis van het acteerwerk van Diaz die me aangenaam verraste.

Leuk verhaal, erg Amerikaans en niet supergrappig . Typische Hollywood familliefillm met de ons allen bekende clich's over prioriteiten etc, maar zo op de zondag toch wel genieten (mogelijk door de deceptie van eerder genoemde film)

Positief was wel de rol van het meisje (Yara Shahidi) die erg goed speelde en zeker als een talent voor de toekomst kan worden beschouwd.
Toch zou je denken dat er qua humor met Eddy Murphy en al zijn ervaring meer in gezeten.

Uiteindelijk een 7,0 uit of 10 omdat ik me niet echt verveeld heb tijdens het kijken, en dat dus meisje een zeer sterke rol neer heeft gezet.
Maar dan wél als familiefilm , als komedie een dikke onvoldoende.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  maandag 8 februari 2010 @ 01:55:00 #131
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_77756655
Edge Of Darkness (2010)
Actiefilm met Mel Gibson in de hoofdrol. Verhaal is niet eens boeiend en het is allemaal een beetje losdradig. De actie is wel goed, met een aantal schrikmomenten en lompe acties. De film an sich kijkt lekker weg, maar haalt het écht niet het grote publiek.
7.0
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_77757980
Marine2 (2009)

Dit is een actiefilm dat ik gezien had op DVD. Het verhaal gaat over een marinier dat in zijn eentje vele terroristen neerschiet/schopt/kopt/neersteekt, klik op de titel voor meer details op imdb.com.

Conclusie: De film leek niet anders dan dat van een schietend computerspel, gecombineerd met een kopie van Rambo. Een van de meest slechtste film aller tijden...

Eindcijfer: 3.0

[ Bericht 13% gewijzigd door JoeThePlumber op 08-02-2010 05:51:52 ]
  maandag 8 februari 2010 @ 10:45:04 #133
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_77761288
Reeker 2005
Een groep studenten is op weg naar een rave midden in de woestijn. Wanneer de geplande route plotseling doodloopt, moeten ze overnachten op een verlaten plek in de woestijn. Al snel merken ze dat deze plek een schuilplaats is van iets dat het midden houdt tussen leven en dood en ze zijn hun leven daar niet zeker. Hun enige redding is een blinde student die verhoogde zintuigen heeft.
Het verhaal vond ik eens wat anders al bleef de spanning en de sfeer serieus achterwege. Hij duurt niet lang en toch vind ik hem zoo langdradig.
5.5
  maandag 8 februari 2010 @ 12:48:19 #134
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_77765073
Gisteren Hachiko "a dog`s story"gekeken. Gaat over een hond die jaren op een treinstation zit te wachten tot z`n baasje aankomt die overleden is. Je moet wel een hart van beton hebben als je het bij deze film droog houdt. Als ik er nu aan denk springen de tranen je nog in de ogen...
  maandag 8 februari 2010 @ 13:29:25 #135
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_77766221
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:48 schreef penny-wise het volgende:
Gisteren Hachiko "a dog`s story"gekeken. Gaat over een hond die jaren op een treinstation zit te wachten tot z`n baasje aankomt die overleden is. Je moet wel een hart van beton hebben als je het bij deze film droog houdt. Als ik er nu aan denk springen de tranen je nog in de ogen...
Top film is dit inderdaad
Never change a winning formula
  maandag 8 februari 2010 @ 14:54:22 #136
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_77769077
quote:
Op maandag 8 februari 2010 01:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Ontzettende baggerfilm .
Waarom ? Langdradig, vaag en vooral niet logisch laat staan interessant verhaal.
Idee is ronduit gejat van Twilight maar een totaal mislukte kloon.
Bedoel je niet The Twilight Zone?
pi_77769373
Up
By tying thousands of balloon to his home, 78-year-old Carl Fredricksen sets out to fulfill his lifelong dream to see the wilds of South America. Right after lifting off, however, he learns he isn't alone on his journey, since Russell, a wilderness explorer 70 years his junior, has inadvertently become a stowaway on the trip.

Ook deze Pixarfilm ziet er weer prachtig uit. Leuk om te zien hoe 'volwassen' deze film is. Vooral het begin is erg sterk. Die pratende honden hadden van mij dan weer niet gehoeven.

IMDb: 8,4
Mijn cijfer: 8,0
  maandag 8 februari 2010 @ 16:45:21 #138
13148 Shogo
Psycho...
pi_77773354
Triangle (2009)
De film lijkt op het eerste oog een normale mysterieuze thriller. En tot op zekere hoogte bleef het ook spannend (clichématig maar best oke). Zodra de mysterie wegviel werd het echter iets heel anders. Het gebrek aan een conclusie irriteerde me mateloos, ik begrijp die reden, maar het voelt voor mij dat de film zeker 45 minuten ingekort had mogen worden. Daardoor werd de film na het onthullen van zijn gimmick ernstig saai en kakte wat mij betreft in.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:50:44 #139
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_77776069
quote:
Op maandag 8 februari 2010 00:37 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Lee, juist? Jonze maakt andere soort films.
Ho! Haalde ik even de verschillende Spikes door elkaar .
pi_77777116
Cabin Fever 2

Wat een helden film zeg!! Echte de goorste film die ik in tijden heb gezien. Dit keer niet het verhaal in een hutje maar op een high school. Echt veel momenten waarop je weg moet kijken. Momenten zoals een vent die zijn vingernagel weer vastlijmt, een gast die gepijpt word door een meisje met cabin fever, arm afzagen, etc etc.. zoveel gore momenten. En daar hou ik van!

Echt een toppertje!!

imdb: 4
Mijn cijfer; 8
pi_77777146
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:09 schreef Guppi het volgende:
Up in the air

[ afbeelding ]

Ik verwachte een lichtvoetige comedy met een serieus randje, maar dit was drama met een geinig randje. Het idee is niet slecht, Ryan vliegt zoveel kilometers per jaar voor zijn werk dat hij niet echt een 'thuis' op kan bouwen. Al snel blijkt dat hij dit expres doet omdat hij relaties en spullen als 'bagage' ervaart. Waar dit vandaan komt wordt helaas de hele film niet duidelijk. Sterker nog, de familie is erg hartelijk en ik kon me alleen een perfect gezellige jeugd voorstellen. Ryan komt onderweg wel een vrouw tegen die wel érg leuk blijkt te zijn, en als blijkt dat zijn baan eigenlijk overbodig wordt begint hij langzaam te herkennen dat hij eigenlijk eenzaam is.

Op de een of andere manier zit er veel dialoog in de film, maar kom je toch bijna niets over de hoofdpersonen te weten. Het is meer ontwikkeling in gedrag dan dat je echt iets te weten komt over de denkwijze van de hoofdpersonen. Er zitten geinige stukjes in, bij eentje heb ik echt hard zitten lachen, maar voor drama vond ik het iets te leeg, en voor comedy was het echt niet leuk genoeg.

Ik las ergens dat iemand aan Lost in Translation moest denken, dit begrijp ik wel want ik moest er bij een bepaalde scene ook ineens aan denken (dit kwam ook door de, overigens in de hele film bijzondere, achtergrondmuziek). Maar nee, echt fantastisch vond ik deze film nooit worden (Lost in Translation vond ik echt bijzonder).

Een 6,2 (IMDB: 8)
Een goede vergelijking. Lost en Translation en Up in the Air gaan allebei over mensen die ontheemd zijn, in Lost in Translation is dat gevoel tijdelijk en in deze film bij Ryan permanent. Tot hij verliefd word. Up in the Air is wel de minste van de twee. Het verhaal vond ik langdradig en saai. Lost in Translation is dat objectief gezien ook.....maar de reden waarom Lost in Translation je wel bij je gevoel pakt en Up in the air niet is omdat de cultuurshock sfeer in die film overheersend is, het gevoel van je totaal misplaatst voelen in een vreemde cultuur. Heimwee hebben.......Mensen herkennen zichzelf in dat gevoel. Lost in Translation weerspiegeld dát gevoel en brengt het over. Just my two cents.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:54:09 #142
9859 crew  Karina
Woman
pi_77781580
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Cabin Fever 2

[ afbeelding ]

verhaal
Die wil ik ook wel zien, ik ga even zoeken.

Ik heb deze week gezien:

Homecoming
Thriller

Jongen neemt zijn nieuwe vriendin mee naar zijn geboorteplaats, waar hij zal worden geëerd door zijn Football team. Zijn ex-vriendin is nog steeds verliefd op hem en wil niet geloven dat het uit is.

Als de ex-vriendin per ongeluk 's nachts de nieuwe vriendin aanrijdt, neemt ze haar mee om te verzorgen (niemand zal natuurlijk geloven dat het een ongeluk was).

Beetje het scenario van Misery.

Wel een leuke film, hij duurt niet te lang en er zit redelijk wat vaart in. Acteerwerk is niet je dat. Wel raar dat deze film door Morgan Freeman is geregisseerd, ik vind dit nou helemaal niets voor hem, het is toch een beetje een B-film.

Armored
Actie

Een aantal werknemers van een beveiligingsbedrijven gaat het geld dat ze vervoeren stelen en daarna net doen alsof ze beroofd zijn. Helaas gaat het een beetje mis. Een van de mannen krijgt gewetensbezwaren en daarna gaat het van kwaad tot erger.

Nogal langdradig en niet echt heel spannend en alles is weer zoo voorspelbaar.

Fame 2009
Muziekfilm

Vroeger vond ik Fame altijd een hardstikke leuke serie, dus daarom ook de remake van de film maar eens bekeken.

Verhaal is er natuurlijk niet echt, een aantal van de studenten wordt gevolgd tijdens hun schoolperiode, de een zingt, de ander danst en de derde acteert.

In zijn genre best wel goed. Maar tegenwoordig vind ik dit soort films niet meer zo leuk om te kijken als vroeger.

Wel grappig: zowel Frasier als Lilith spelen in de film.

[ Bericht 66% gewijzigd door Karina op 08-02-2010 20:05:58 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 8 februari 2010 @ 20:48:35 #143
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_77784122
Up (2009, VS, Pete Docter & Bob Peterson)
De film begon voor een animatie film onconventioneel eerst met een hele lieve romance in vogelvlucht, waarna de film even heel treurig wordt. Als hij dan weg gaat met zijn ballonnen huis wordt de film vrolijker. Maar pas echt grappig en leuk wordt die na de komst van eerst die rare vogel en daarna de pratende hond Dug.
cijfer: 8.5

The Adventures of Robin Hood (1938, VS, Michael Curtiz & William Keighley)
Erg kleurrijke ouderwetse swashbuckler film, die ook ouderwets vermakelijk is. Errol Flynn is de ster als Robin Hood, maar vooral Claude Rains als Prins John vond ik de show stelen.
cijfer: 8
pi_77788292
The Good The Bad The Weird (Ji-woon Kim, 2008)
Aardige film met mooi geschoten shoot-outs, maar helaas ook met een vrij simpel en langdradig plot. Met name het eerste deel van de film had een stuk korter kunnen zijn. Acteurs weten overigens wel te overtuigen, met name "The Weird". Leuk genoeg om een keertje te zien, maar zal hem denk ik ook redelijk snel weer vergeten. 7.0
  maandag 8 februari 2010 @ 22:23:25 #145
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_77788937

The Fountain (2006)
Een film over onsterfelijkheid en acceptatie van de dood. Dit soort fantasy films zijn niet echt mijn ding, ik stoor mij toch aan de aanwezige kitsch en pseudo-filosofische fragmenten. Deze film kent een grote schare fans, maar voor mij was het helaas een grote tegenvaller. Doe mij maar Requiem for a Dream van dezelfde regisseur.
IMDB: 7,5
Ik : 6
Overal verstand van.
pi_77791508
House of Flying Daggers
http://www.imdb.com/title/tt0385004/

Werd wel eens tijd dat ik deze ging kijken! Wat een mooie film is het
Begint een beetje traag, maar de vecht scenes in het bos, zo mooi!
En de uiteindelijke conclusie, wie nou voor wie werkte, niet verwacht.

Mijn cijfer, een 8
IMDB 7.6
pi_77792326
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:14 schreef lelouch het volgende:
House of Flying Daggers
http://www.imdb.com/title/tt0385004/

[ afbeelding ]

Werd wel eens tijd dat ik deze ging kijken! Wat een mooie film is het
Begint een beetje traag, maar de vecht scenes in het bos, zo mooi!
En de uiteindelijke conclusie, wie nou voor wie werkte, niet verwacht.

Mijn cijfer, een 8
IMDB 7.6
Schitterende film inderdaad, visueel ook prachtig.
  Redactie Games maandag 8 februari 2010 @ 23:35:52 #148
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_77792390
Jammer van het verhaal alleen, ik vond het net wat te oppervlakkig voor zo'n type film.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 8 februari 2010 @ 23:45:54 #149
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_77792807
Con Air was erop vandaag.

Is dat nou in Kiss, Kiss, Bang, Bang dat die gast gaat verkondigen dat dit de beste film ooit is?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:10:39 #150
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77804816
Ik heb een hoop gezien afgelopen dagen, geheel tegen de gewoonte in, op TV!
Ik heb m'n versterker eindelijk eens op de TV aangesloten en het klinkt helemaal niet verkeerd in Dolby Prologic. Beeld blijft waardeloos (want analoog).
Alles voor het eerst gezien.

The Grudge (2004) : Ondanks dat dit een Amerikaanse remake van de Japanse horrorfilm Ju-On is, vond ik de film nogal Japans aandoen. Niet zo vreemd met een Japanse regisseur natuurlijk. Het begin was sterk, daarna gaat het snel bergafwaarts, met allemaal losse, oninteressante verhaallijntjes. Bij vlagen was de film wel beangstigend, vandaar (en vanwege het sterke begin) een voldoende. 6.3

Old School (2003): Boven verwachting leuke komedie over een groepje vrienden die een studentenvereniging opzet voor mensen die al lang niet meer studeren. Was voor mijn gevoel wat te snel voorbij. 7.7

30 Days of Night (2007): Horrorfilm die zich afspeelt in het meest noordelijke stadje van de VS, waar het 30 dagen per jaar donker is. Ook al beter dan ik verwacht had. Sterk en vrij origineel begin en eind, echter de het middendeel was meer 'standaard'. De sneeuw was te duidelijk nep, wat toch afleidde. De ronduit creepy critters en gore maakten veel goed. 7.0

Beetlejuice (1988): Een klassieker van Tim Burton, wat duidelijk zichtbaar is. Burton kwaliteit! De effecten doen hopeloos gedateerd aan, maar dat is de charme hiervan. Ik zag een beetje veel Batman in Michael Keaton... 7.0

En op DVD:
Final Fantasy VII: Advent Children (2005): Dit wilde ik graag leuk vinden, want het PC-spel vond ik destijds geweldig. Meer dan nostalgie en zo nu en dan mooie plaatjes werden het helaas niet bij deze CGI-animatie. Het verhaal boeide me totaal niet en ik viel er letterlijk bij in slaap (heb de volgende dag verder gekeken...). De actiescènes in de stad waren wel de moeite waard. 5.0

Oh, de nummering van de topic titel zou eigenlijk ná het vraagteken moeten, dit (CLIII?) leest heel vreemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 09-02-2010 14:08:52 ]
pi_77806878
Daybreakers
Vampierenfilm met een andere insteek. De mensheid is nagenoeg uitgeroeid en worden nu gebruikt als vee voor het bloed dat ze aftappen. Maar het bloed raakt op en de vraag groeit. Helaas is de uitwerking dramatisch slecht en irriteerde ik me weer dood aan de vreselijk achterhaalde special effects en plastic kostuums. Blade blijft king of the vampiremovies.
4/10

http://www.imdb.com/title/tt0433362/

RockNRolla
Enigzins vermakelijke film met Gerard Butler en consorten. Inclusief accent en een paar originele scenes die ik nu eigenlijk al wel weer ben vergeten. Oke filmpje
6/10

http://www.imdb.com/title/tt1032755/
Woi.
pi_77809050
Ik had een 'review'geschreven van avater ( een paar pagina's terug) maar ik vind zojuist terug exact hoe ik er over denk maar dan in iemand anders woorden:
quote:
BLUE SAM WORTHINGTON

Well, I’m confused. I can’t figure out why the internet is so in love with this movie. It’s just another three-hour James Cameron blockbuster that uses an absurdly cliche plot full of painfully corny dialogue to hold together what is merely a showcase for stunning special effects.

BLUE ZOE SALDANA

Simple. People on the internet can’t dress up as characters from Titanic. Half the internet is Furries, dude.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:27:30 #154
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_77810104
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:58 schreef HostiMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Grote hoempa om deze film, heb m niet in 3d gekeken. Moet toegeven, zag er allemaal prachtig uit en mooie plaatjes. Maar om deze film nou onder science fiction te scharen... nah. Hele film voelt verschrikkelijk hollywood en boomknuffelig aan. Alle (maar dan ook echt alle) karakters hebben nul komma nul diepgang. Verhaal is ook niet echt denderend en dan bedoel ik echt niet. Tja, zoiets had ik ook wel allemaal verwacht, maar omdat iedereen zoveel lof had voor deze film dacht ik het wel mee zou vallen. Niet dus. Maar zag er wel mooi uit. Net zoiets als een Ford GT40 in je garage die het niet doet, mooi om na te kijken en kan heel veel plezier geven, maar het is het toch net niet.
imdb: 8.6
ik:5.5 (omdat het er echt goed uitzag)
In 2D lijkt het me ook een gigantische baggerfilm eerlijk gezegd. Verhaal is natuurlijk ook mager en voorspelbaar, maar van die beelden sloeg ik echt achterover (en dat gebeurt me niet zo vaak)...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:32:08 #155
13148 Shogo
Psycho...
pi_77810291
Battlestar Galactica: The Plan (2009)
Interessant om dit keer de cylon kant te zien. De film voelt alleen niet fris, het veelvuldig gebruik van archief materiaal is daarvoor de reden. Het vult alleen wel de serie aan op punten die onbekend bleven in seizoen 1 en 2 en is dus in dat geval wel interessant. Het is i.v.m. spoilers wel aan te raden deze film echt als laatste (na de laatste aflevering) te bekijken en niet tussendoor. 8,0
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:28:49 #156
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77827963
Gisteren en vandaag:

Precious: Based on the Novel "Push" by Sapphire
We volgen de kansarme, zwangere en aan overgewicht lijdende Precious in haar gevecht voor een beter leven, een goede opleiding en vooral in gevecht tegen haar moeder.
Een film waarin je 105 minuten lang een gigantische lading ellende over je heen krijgt uitgestort. Het verhaal is niet zo heel speciaal, de film wordt dan eigenlijk ook enkel gered door het uitstekende acteerwerk van Gabourey Sidibe en vooral stand-up comdienne Mo`Nique als de huiveringwekkende moeder van Precious. Een hele sterke rol maar verder nou niet echt een film over (letterlijk) heel erg vrolijk van te worden.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7/10

City Girl
Na de eeuwige klassieker Sunrise maakte Murnau 4 Devils. Maar aangezien die film verloren is gegaan is City Girl z`n eerste film na Sunrise die we tegenwoordig nog kunnen aanschouwen.
Er was al een redelijke dvd in Amerika verkrijgbaar maar nu, bijna 80 jaar na de officieele premiere van 16 februari 1930, is de film verkrijgbaar in volle glorie op de Masters of Cinema blu-ray.
En wat is dat genieten geblazen. Het is echt ongeloofelijk hoe goed deze film er uit ziet op deze schijf. Het is dan ook bijna niet te geloven dat dit werk al 80 jaar oud is. Van begin tot einde een lust voor het oog.

De film is zelf is ook erg goed. Visueel is het dan misschien niet zo sterk als het eerder genoemde Sunrise maar hij zit vol met prachtige, schilderachtige composities. Ook het acteerwerk vond ik goed, vooral Mary Duncan als Kate en David Torrence als Lem`s vader waren sterk.
Een goede film (met een mooie, uit 2008 stammende score) in een prachtige blu-ray uitgave.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_77832182
Dead Man's Shoes (2004)

Ik werd er depri van. De setting, landschap, het verhaal, de muziek. Kwam heel erg sterk (in positieve) zin over. Wat een klootzakken waren die lui. Hele sterke film die een diepe indruk achterlaat.

Bij het gezicht van die jongere gehandicapte broer moest ik wel steeds denken aan

Gijs, uit Beauty & The Nerd .

8/10
  woensdag 10 februari 2010 @ 02:34:48 #158
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77834059
G-Force

Hoewel het een kinderfilm is heb ik me wel redelijk vermaakt. Geen serieuze enge dingen maar gewoon lekker flauw en pratende knaagdieren met robot capuchino-machines!

Oh enne..
SPOILER
en typisch:
SPOILER
Cijfer: 6
iMDB: 4.9
pi_77841255
Deliverance (John Boorman, 1972)
Het verhaal zelf is niet heel briljant, maar de prachtige (natuur)beelden en het acteerwerk zijn wel van zeer hoog niveau, enkele scènes zal ik niet snel vergeten! 8.0
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:01:08 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_77844077
Doubt
Poeh wat een acteergeweld van Meryl Streep en Philip Seymour Hoffman. De scenes van Doubt zijn boeiend en lang uitgerekt, waardoor hun acteerprestatie des te meer opvalt en bijblijft. Het nadeel alleen daarvan is dat het verhaal tamelijk eenvoudig is en er niet veel beweging meer in zit, wanneer de vermoedens van het onzedelijke gedrag op tafel zijn gegooid. Alsnog is Doubt een prima film. Cijfer: 7,5

National Treasure: Book of Secrets

Na onlangs het eerste National Treasure-deel gezien te hebben, gauw maar de sequel opgezet. Niet vanwege de intellectuele uitdaging, enkel ter vermaak! Afijn, vermaakt heb ik me wel! Deze film zoekt de grenzen van het absurde weer op. De eerste helft is nog allemaal goed te doen, met een paar geslaagde grappen voor Justin Bartha. Ongelooflijk knap hoe hij de rol van een zwetsende, irriterende sidekicknerd weet te vervolmaken. Toekomstige avonturen-blockbusters moeten hem als standaard nemen, wanneer er weer een jolig technisch onderlegd personage gespeeld dient te worden.

Maar goed, nadat Cage de Amerikaanse president gekidnapt heeft (lees deze frase nog eens een keer ), werd het mij toch allemaal te dolletjes. Jon Voigt met een heldhaftige Tarzanactie en het Metropolis-achtige einde waren nog wel aardig, daar blijft het bij. Ik kom tot de slotconclusie dat dit toch niet al te best is, maar leuk om te zien weer wel. Cijfer: 6
pi_77848179
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:01 schreef boskameel het volgende:
Dead Man's Shoes (2004)
[ afbeelding ]

Ik werd er depri van. De setting, landschap, het verhaal, de muziek. Kwam heel erg sterk (in positieve) zin over. Wat een klootzakken waren die lui. Hele sterke film die een diepe indruk achterlaat.

Bij het gezicht van die jongere gehandicapte broer moest ik wel steeds denken aan

[ afbeelding ]

Gijs, uit Beauty & The Nerd .

8/10
Schitterende film, inderdaad
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:39:08 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77865363
London To Brighton
Een gigantisch deprimerende blik op de onderkant van de Engelse samenleving.
De film begint eigenlijk midden in het verhaal, als kijker weet je niet wat er aan de hand is en wat er met de hoofdpersonages Kelly en Joanne aan de hand is. Langzaam maar zeker leren we hun trieste belevenissen kennen en wordt de film hoe langer hoe triester. De realistische toon die wordt aangeslagen wordt ondersteund door het ontbreken van een soundtrack, waardoor de impact van de film alleen maar groter wordt.
Het is dan ook erg jammer dat je het einde al een tijdje ziet aankomen. Dat doet wel af aan de kracht van de voorgaande 75 minuten.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_77867943
Daybreakers
http://www.imdb.com/title/tt0433362/

Gisteren in de Sneak en ik heb er van genoten. Ja het wordt op het einde wat voorspelbaar, maar dat bederfde mijn lol totaal niet. De film draait om het tekort aan mensenbloed, maar het vampierenbloed vloog en spoot genoeg in het rond
Veel gore en een aantal leuke schrikmomenten, voor mij helemaal goed gekeurd.
Cijfer 8.5
IMDB: 6.8
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:53:08 #164
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_77882017
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:24 schreef YellowBlacks het volgende:

[ afbeelding ]

Nadat hij tegen de communisten in Finland heeft gestreden keert Max Manus aan het begin van W.O.II terug naar zijn thuisland Noorwegen, dat bezet wordt door de Nazi's. Hij sluit zich aan bij het gewapend verzet en wordt al snel één van de belangrijkste leden van de beruchte Oslo-verzetsgroep van Gunnar Sønsteby. Het aanvallen van Duitse schepen in de haven van Oslo is hun specialiteit.

Max Manus.

ik heb de film eergisteren naar aanleiding van jouw post gekeken. En ik vond het zeker de moeite waard, echter had ik wel een beetje een slechte ondertiteling erbij, gelukkig zaten er ook nog wat stukjes Duits en Engels in. Het lezen van ondertiteling ben ik niet meer gewend, en bij een noorse film ben je toch genoodzaakt het wel te doen.

Maar goed dat heeft natuurlijk niets met de film zelf te maken,welke ik een goede vermakelijke film vond.

Mijn cijfer: 7.0 / 10
IMDB 7.8/10
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:54:52 #165
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_77882084
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:24 schreef YellowBlacks het volgende:

[ afbeelding ]

Max Manus.

ik heb de film eergisteren naar aanleiding van jouw post gekeken. En ik vond het zeker de moeite waard, echter had ik wel een beetje een slechte ondertiteling erbij, gelukkig zaten er ook nog wat stukjes Duits en Engels in. Het lezen van ondertiteling ben ik niet meer gewend, en bij een noorse film ben je toch genoodzaakt het wel te doen.

Maar goed dat heeft natuurlijk niets met de film zelf te maken,welke ik een goede vermakelijke film vond.

Mijn cijfer: 7.0 / 10
IMDB 7.8/10
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_77883659
Whip It
In Bodeen, Texas, an indie-rock loving misfit finds a way of dealing with her small-town misery after she discovers a roller derby league in nearby Austin.

Toffe sfeer, toffe beelden van de rolschaatsbaan, leuke muziek en Ellen Page in een rol die geknipt is voor haar. Ik houd wel van dit soort films.

IMDb: 7,3
Mijn cijfer: 7,5
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:54:41 #167
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_77884404
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:27 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

In 2D lijkt het me ook een gigantische baggerfilm eerlijk gezegd. Verhaal is natuurlijk ook mager en voorspelbaar, maar van die beelden sloeg ik echt achterover (en dat gebeurt me niet zo vaak)...
Toevallig gisterenavond in 3D gezien (eindelijk). Hier ben ik het wel mee eens, het was echt wonderbaarlijk mooi, geen idee hoeveel daarvan door 3D kwam, maar op zichzelf houdt deze film qua verhaal en acteerprestaties geen stand denk ik. Maar het verdient ook geen onvoldoende qua verhaal en actie, maar dan is het gewoon run of the mill blockbuster werk.

Hij was wel vele malen meer fantasy dan ik had verwacht, maar het had wel wat. Pandora was gewoon heel mooi, het was een beetje of ik aan het duiken was in de rode zee
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_77900353
Valentine's day

gisteravond gedurende ladiesnight gezien.
Weer een heerlijke rom-com movie met een grote cast erin, dus best lekker om naar te kijken. Qua film opbouw leek het heel erg op love actually, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken. Aanrader!

7.5 /10
what you see, is what you get!
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:25:36 #169
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77901683
Blade
Het is al een aantal jaren geleden dat ik Wesley Snipes` vampierenfilm voor het laatst zag. Maar ik kan me niet herinneren dat ik `m toen ook zo slecht vond als dat nu het geval was. Het waren niet eens de cliche`s die je om de oren vlogen, de waardeloze dialogen, het slechte acteerwerk of Stephen Dorff waar ik me het meest aan ergerde/over verbaasde. Wat me het meest opviel was hoe ontzettend gedateerd de film er uit ziet qua special effects. Ongeloofelijk, maar ik vond het grootste deel er van echt niet uit zien. Dat leidde gigantisch af.
Erg jammer dat het algehele resultaat zo teleurstelt na die geweldige openingsscene.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
pi_77903119
Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief
http://www.imdb.com/title/tt0814255/

Zojuist in de bioscoop gezien. Percy blijkt de zoon te zijn van de griekse god Poseidon en moet de bliksemschicht van Zeus zien te vinden om een oorlog tussen de goden te voorkomen. Klinkt leuk op zich. Jammer dat het voor mijn smaak allemaal iets te kinderlijk wordt gebracht. Er zitten monsters in maar deze zijn niet eng. Het verhaal komt snel op gang maar er is teveel dat niet klopt. De comic-relief in de film staat mij ook niet aan en zelfs de woordgrappen zijn voorspelbaar. Het tempo in de film ligt hoog, daar hou ik wel van. Ook was Logan Lerman goed in zijn rol.
Het geheel heeft veel weg van Harry Potter en het einde nodigt zeker uit voor een 2e deel. Indien ze net als bij Potter iedere film was duisterder worden sta ik wel open voor een vervolg.

Mijn cijfer: 5.5
IMDB: Awaiting 5 votes
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door lelouch op 11-02-2010 23:12:45 ]
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:15:33 #171
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77904093
Planet Hulk

Bij gebrek aan beter een animatie-film bekeken, ik vond er zelf niets aan. Heel typisch en vervelend geschreven. De Hulk is nu schijnbaar zover dat hij kan converseren met anderen teriwjl hij groot groen en boos is. Het verhaal is slap maar comic en game-fans vinden het vast geweldig, gezien de slappe plots van de geanimeerde Residient-Evil games. Voor mij mag een verhaal rondom een comic-held meer naar de werkelijkheid staan. Opgepast, zit vol met aliens die komen uit 'District 9' !

Verhaal: De Hulk wordt door Iron Man gevangen en afgevoerd naar een ander planeet. Voordat het ruimteschip zijn bestemming bereikt. Scheurt de Hulk het schip aan flarden waardoor het van koers verandert. De hulk belandt op een planeet waar een heerser (ook van een ander planeet) het volk bezighoudt met Gladiator gevechten. Gevangen genomen wordt de Hulk gedwongen te vechten voor zijn vrijheid. (klinkt interessanter dan de film was)

mijn cijfer: 6
iMDB: 6.7
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:13:07 #172
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_77906219
Run! Bitch Run! (2008)
http://www.moviemeter.nl/film/52926

Zoekend naar sensatie en gore, ja ik weet ik heb slechte smaak.
Maar goed iig beter dan tv kijken.
Film viel tegen, heb heftiger gezien.
Wraakscene aan slot op verkrachter is wel fun....

Screenshots slotscene
SPOILER
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
pi_77907880

Suspiria (Dario Argento, 1977)

Wat een fijne film is dit. De kleuren, de muziek, de sfeer. Het klopt allemaal.

[ Bericht 8% gewijzigd door Toad op 12-02-2010 16:10:32 ]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 03:55:38 #174
75556 erkel
back from Dagestan
pi_77908550
Precious (2009)

De film vertelt het verhaal van Claireece "Precious" Jones (Gabourey Sidibe), een zestienjarig Afro-Amerikaans meisje geboren in Harlem, in een keiharde omgeving. Thuis loopt ze op eieren om te vermijden dat haar moeder haar mishandelt en ze heeft het leven geschonken aan twee baby's van haar vader. Haar leven verandert als ze de kans krijgt over te stappen naar een alternatieve school. Hier begint Precious haar nieuwe toekomst.

Meeslepend en indringend verhaal. Dit zou zo maar de harde realiteit kunnen zijn in een achterstandswijk van een grote Amerikaanse stad. De twee oscarnominaties voor Beste Actrice (Sidibe) en Beste Vrouwelijke Bijrol (Mo'Nique) zijn wat mij betreft ook zwaar terecht. Beide zetten ze een goede prestatie neer. Bijrolletjes van Mariah Carey en Kravitz zijn aardig en deden mij verder niet afleiden van het verhaal. (Kravitz herkende ik pas nadat ik wist dat hij het was)
Weisst
pi_77908553
The Box

Leuk gegeven, maar het plotselinge einde maakt de film kapot.

Cijfer 5

[ Bericht 7% gewijzigd door scanman1 op 12-02-2010 14:52:10 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77913048
Hostel (Eli Roth, 2005)
De film begint met een slechte te lange inleiding met Duits pratende Nederlanders, maar na het eerste half uur wordt het allemaal een stuk beter. Vehaalt weet te onderhouden en het creepy sfeertje en de gore zorgen ervoor dat het over zijn geheel genomen nog een zeer redelijke film is. Was ook wel leuk om de extras te kijken op de dvd, ze hebben in elk geval genoeg lol gehad bij het filmen. Vanavond deeltje twee.7.0
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:48:27 #177
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_77914065
Hard Candy (David Slade, 2005)
Een ontmoeting na wekenlang gechat via het internet tussen een onschuldig 14-jarig meisje en een 32-jarige man loopt uit de hand wanneer de man haar mee naar zijn huis neemt.

Het verhaal is erg realistisch en kan zo in het dagelijks leven gebeuren. Bij enkele twists heb ik zo mijn twijfels, maar het is een wegkijkertje. Sterke acteerprestatie van vooral Ellen Page die gaandeweg de film groeit in haar rol. De manier van vastleggen door Slade is ook noemenswaardig.

Mijn cijfer 7.5
IMDb 7.2
pi_77915443
Rachel Getting Married

Op de trouwdag van Rachel gaat alle aandacht naar haar zuster Rachel.
Kym (Hathaway), het zwarte schaap van de familie, op verlof van de afkickkliniek om de bruiloft bij te wonen. Kym is de levende herinnering aan een familiedrama dat geen van de betrokkenen ooit te boven is gekomen.

Overigens dacht ik dat ik een ChickFlick zou gaan kijken, aangezien Hathaway meestal in dat soort films speelt. Even omschakelen (wat vanzelfsprekend niet moeilijk was) en toen een tikkeltje vreemde maar mooie film gezien.

Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 6.9

[ Bericht 12% gewijzigd door Prosperity op 12-02-2010 12:35:30 ]
pi_77915530

jezus dit was echt heel vervelend om te kijken. dramatisch geacteerd, kutplot over verschillende mensen die op het einde door een bepaalde gebeurtenis bij elkaar komen ontwijken als de pest. er zaten niet eens mooie beelden van amsterdam in.
pi_77915802
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
jezus dit was echt heel vervelend om te kijken. dramatisch geacteerd, kutplot over verschillende mensen die op het einde door een bepaalde gebeurtenis bij elkaar komen ontwijken als de pest. er zaten niet eens mooie beelden van amsterdam in.
Die vond ik ook dramatisch slecht ja..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:02:28 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77920940
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef Hulkio het volgende:
Deliverance (John Boorman, 1972)
Het verhaal zelf is niet heel briljant, maar de prachtige (natuur)beelden en het acteerwerk zijn wel van zeer hoog niveau, enkele scènes zal ik niet snel vergeten! 8.0
De mandolinescène idd .
Niet meer actief op Fok!
pi_77922752
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:14 schreef Hulkio het volgende:
Hostel (Eli Roth, 2005)
Alleen al waard om te kijken voor :

Maar de film was inderdaad nog best aardig.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_77923399
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, wat is dat? De Nederlandse remake van Babel?

edit: heu? van Ivo van Hove? die maakt/regisseert wel goede toneelvoorstellingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 12-02-2010 16:19:25 ]
pi_77929539
Up (2009)
Het begin van de film was wat droevig met het levensverhaal van mr. Fredricksen die opgroeit naar een oude man met altijd de droom om naar zuid-amerika te gaan en op een dag is hij gedwongen te gaan. Geweldig verhaal en zodra de reis (al snel) begint valt er genoeg te lachen om Russel het jonge padvindertje die nog een insigne nodig heeft, Kevin de rare vogel en de honden waarbij ik helemaal plat van het lachen lag. Mr. Fredricksen lijkt een wat somber karakter maar groeit door de film dankzij de ontmoetingen. Visueel is deze film ook weer een plaatje. Pixar weet altijd hart en ziel in hun films te stoppen wat ook hier weer voelbaar is. 9,0
pi_77930548
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:34 schreef Ocelot360 het volgende:

Open Water 2
Hele nare en toch goede film om te kijken aangezien de gehele groep buiten hun boot is gesloten midden op de zee en moet watertrappelen tot ze gek worden, dood gaan of of of of…
7/10

Deze heb ik ook op tv gezien pas, maar het einde gemist!
Kan iemand me in een spoilertje vertellen of ze het overleefd hebben?
SPOILER
pi_77938687
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:08 schreef Toad het volgende:

[..]

Haha, wat is dat? De Nederlandse remake van Babel?

edit: heu? van Ivo van Hove? die maakt/regisseert wel goede toneelvoorstellingen.
het zijn een paar oninteressante verhalen over oninteressante personages met een hele oninteressante cinematografie en op het einde kom het op een hele onoriginele manier bij elkaar.

de ruzie in de 'file' was wel heel goed gedaan stonden 3 auto's naast elkaar en die filmden ze constant van opzij
pi_77939875
Sex and the City.

Ja jemig, als vrouw zijnde moet je natuurlijk wel erg vrouw zijn ook. En dit moet je dan toch een keer gezien hebben. Ja en dat doe je dan, omdat het zo hoort.
Ik was natuurlijk ook een beetje door de HBO series heen en het tweede deel van de film staat nog op maar ik trek het gewoon echt niet meer. Wat een lege langdradige kutfilm.
pi_77942309
Sherlock holmes. http://www.imdb.com/title/tt0988045/

Zat een behoorlijke snelheid in, vooral in het begin. En het verhaal was vermakelijk en niet het standaard repetoire. Daarnaast waren de hoofrollen gewoon goed neergezet. Een 7.0
pi_77943963
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:23 schreef Shogo het volgende:
Up (2009)
Het begin van de film was wat droevig met het levensverhaal van mr. Fredricksen die opgroeit naar een oude man met altijd de droom.................
hulde! erg leuke film
pi_77944445

Thirst (Park Chan-wook, 2009)

Wat een origineel vampierenverhaal. De beelden zijn prachtig. Sommige scenes zijn echt geweldig, maar er zitten ook een paar mindere stukken in. Desondanks vraag ik me af waarom dit niet in Nederland is uitgebracht? Een v/d beste films van 2009 wmb. 8.5
  zaterdag 13 februari 2010 @ 03:39:34 #191
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77945403
Fargo (1996)

Tsja.. ik vond het geen film naar mijn smaak, geen recensie waardig, gewoon geen zin in.

Cijfer: 2
iMDB: 8.3
  zaterdag 13 februari 2010 @ 03:51:04 #192
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77945574
The Parallax View:

Cijfer: 7,75
IMDB: 7,4
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:48:24 #193
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_77949639
Up in the Air

With a job that has him traveling around the country firing people, Ryan Bingham leads an empty life out of a suitcase, until his company does the unexpected: ground him.

Aardige film, die ik vooral heb aangezet vanwege de Oscar nominatie voor beste film. Wil ze graag allemaal zien dit jaar. Deze kan het niet waar maken wat mij betreft.
Het verhaal is af en toe grappig en niet extreem cliché, de karakters geloofwaardig, acteerwerk goed, maar het is allemaal niet geweldig. Leuke film om aan te zetten, zeker met wat minder film-minnend publiek er bij, maar je kunt hem ook zonder problemen overslaan. Eigenlijk is de film op z'n best als het karakter van Clooney nog helemaal in z'n element is, wat helaas al snel op houdt.

Ik: 7.0
Imdb: 8.0
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_77957364
The Green Mile
The story about the lives of guards on death row leading up to the execution of black man accused of child murder & rape, who has the power of faith healing.

Goede film wel. Sam Rockwell als 'Wild Bill' vond ik sterk.
Percy

IMDb: 8,4
Mijn cijfer: 8,0

[ Bericht 3% gewijzigd door Butterfly91 op 13-02-2010 16:58:23 ]
pi_77961341
Ik heb hier nog een code van Grolsch liggen voor 1 maand gratis Film 1. Je moet dan wel digitale televisie hebben en opzeggen na die maand, anders loopt het door. Iemand interesse? PM

*EDIT* code is vergeven

[ Bericht 8% gewijzigd door pleeborstel op 13-02-2010 19:57:49 ]
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:58:36 #196
30919 mitt
Michael Corleone
pi_77961409
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:23 schreef Shogo het volgende:
Up (2009)
Het begin van de film was wat droevig met het levensverhaal van mr. Fredricksen die opgroeit naar een oude man met altijd de droom om naar zuid-amerika te gaan en op een dag is hij gedwongen te gaan. Geweldig verhaal en zodra de reis (al snel) begint valt er genoeg te lachen om Russel het jonge padvindertje die nog een insigne nodig heeft, Kevin de rare vogel en de honden waarbij ik helemaal plat van het lachen lag. Mr. Fredricksen lijkt een wat somber karakter maar groeit door de film dankzij de ontmoetingen. Visueel is deze film ook weer een plaatje. Pixar weet altijd hart en ziel in hun films te stoppen wat ook hier weer voelbaar is. 9,0
[ afbeelding ]
Ik heb 'm vandaag ook gezien, maar had wel veel meer van het verhaal verwacht. Het begin en dat levensverhaal vond ik nog wel het beste van de film. Toen de pratende honden in beeld kwamen en ze ook nog begonnen te vliegen knapte ik een beetje af.

Zag er uiteraard wel geweldig uit.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_77964095
Hostel: Part II (Eli Roth, 2007)
In de behind the scenes feature geeft Roth aan geen simpel vervolg te willen maken om te cashen en dat is hem in mijn ogen wel gelukt. Komt niet vaak voor, maar in dit geval vond ik het vervolg beter dan het eerste deel. Deel twee komt sneller to the point en geeft wat meer achtergrond informatie, met name over de daders zelf. Verder weer hetzelfde gruwelijke sfeertje en enkele zeer ranzige momenten. 7.3
pi_77971403
It Happened One Night (Frank Capra, 1934)
De eerste film van Capra die ik zie en het was zeker geen slechte kennismaking. Behoorlijk voorspelbaar verhaal, maar wel gevatte dialogen en de nodige humor. De chemie tussen de hoofdrolspelers is zeker aanwezig en als klap op de vuurpijl een prachtige eindscene.7.8
pi_77973383
Equilibrium

Na de derde wereldoorlog heeft de overheid van de stadstaat Libria oorlog uitgebannen door een absoluut verbod in te stellen op menselijke emoties, dit om te zorgen dat er geen 4e wereldoorlog komt.
Op het toch hebben van gevoelens staat de doodstraf.

Cleric Preston (Christian Bale), getraind om gevoelsovertreders te lokaliseren en te vernietigen, stoot op een morgen zijn dosis prozium ( dit heeft hij nodig om de gevoelens uit te schakelen ) per ongeluk kapot, In plaats van een nieuwe dosis te halen, gebruikt hij het een keer niet. Daarop ervaart hij langvergeten gevoelens en begint hij zijn medicijnen structureel niet in te nemen.
Zonder hoge verwachtingen ben ik deze film gaan zien en heb genoten. Het begin is een beetje vreemd, ik moest er even inkomen.

Bale speelt ook weer goed, maar ik ben niet anders van hem gewend.
Daarmee is het een toffe film met een interessant verhaal en genoeg toffe actie scenes. Geen topper, maar een leuk tussendoortje.

pi_77973955
Terug naar de Kust.

Ein-de-lijk een Nederlandse film dat niet het welbekende receptje van kotsen, veel godverdommes en blote tieten volgt. Een verademing wat mij betreft.

Spannende film en ik krijg steeds meer bewondering voor Linda de Mol. Ze laat zichzelf echt zien. Klasse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')