SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7.0
die film vond ik dus echt briljant. Als je zomcoms gaat benaderen zoals in je laatste zin kan je sowieso beter een ander genre films kijken..quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:12 schreef banaantjeEE het volgende:
Doghouse 2009
Zeven mannen besluiten op excursie te gaan naar een vriend, om hem te helpen met het regelen van zijn scheiding. Als ze aankomen in een klein dorpje, komen ze erachter dat alle vrouwen die er wonen besmet zijn met een virus, waardoor ze kannibalen zijn geworden, met een hekel aan mannen.
Ik vond er weinig aan. Verhaal klopt ook langs geen kanten, waarom reed de bende niet meteen weg met die bus?
4
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. voelen zo geforceerd aan. Om maar eens een aantal voorbeelden te geven. Ik kan me echt geen reden bedenken waarom iemand deze film de moeite waard zou vinden?
39.L'enfer d'Henri-Georges Clouzot (Serge Bromberg, Ruxandra Medrea, 2009) :: 8.0
[ Bericht 2% gewijzigd door RuneRose op 06-02-2010 13:14:47 ]
Ja,i know, maar ik heb het nooit zo gehad voor horrorkomedies.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:34 schreef Tim86 het volgende:
[..]
die film vond ik dus echt briljant. Als je zomcoms gaat benaderen zoals in je laatste zin kan je sowieso beter een ander genre films kijken..
Mijn excusesquote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:46 schreef LeonH het volgende:
[..]
Graag ook even melden wat je van de film vond... Altijd leuk om te weten in dit soort topics
Je haalt me de woorden uit de mond. Ik kan dat stukje dromenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:17 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nee man, dat was juist geniaal!
[..]!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
één van de meest briljante quotes/scenes van de afgelopen 20 jaar
Het enige lichtpuntje in de carriere van Richard Kelly?quote:Op zondag 7 februari 2010 00:21 schreef koffiekoek het volgende:
Donnie Darko (2001)
Ja, wat zal ik er eens van zeggen?
ik vind m misschien nog wel grappiger dan anchorman.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:58 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
Mijn excusesHet was een aardige film.. het zijn de deleted scenes van Anchorman en daar hebben ze een soort nieuw verhaal van gemaakt alleen aan te raden voor de mensen die helemaal dubbel lagen van Anchorman anders kan je het beter niet kijken.
Dit soort NewYork-Italiaans gedoe met retorische 'fucked up' vragen is wel grappig inderdaad. Maar het had beter gekund vind ik. Hij gaat wel op mijn dvd-lijst. Holy shit wat een filmquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:17 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nee man, dat was juist geniaal!
[..]!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
één van de meest briljante quotes/scenes van de afgelopen 20 jaar
Lee, juist? Jonze maakt andere soort films.quote:Inside Man
Pijnlijk om te zien hoe deze film de fout ingaat. Inside Man probeert heel intelligent te zijn en hip, maar het wekte bij mij juist ergernis op. De hele heisa rond de bankoverval vond ik bij vlagen zeer ongeloofwaardig (en dan met name dat einde!). Ook hier duikt de hardnekkige 'lollige oneliners'-kwaal op. Vooral Denzel Washington heeft er een handje van en nadat ie het over zijn 'black fat ass' heeft gehad, laat Spike Jonze hem toch nog even een statement tegen racisme maken. Tsja... Tot slot fladdert Jodie Foster er maar bij, terwijl die hele rol heus wel geschrapt kon worden. Cijfer: 5,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
Top film is dit inderdaadquote:Op maandag 8 februari 2010 12:48 schreef penny-wise het volgende:
Gisteren Hachiko "a dog`s story"gekeken. Gaat over een hond die jaren op een treinstation zit te wachten tot z`n baasje aankomt die overleden is. Je moet wel een hart van beton hebben als je het bij deze film droog houdt. Als ik er nu aan denk springen de tranen je nog in de ogen...
Bedoel je niet The Twilight Zone?quote:Op maandag 8 februari 2010 01:43 schreef Winner_Taco het volgende:
[ afbeelding ]
Ontzettende baggerfilm .
Waarom ? Langdradig, vaag en vooral niet logisch laat staan interessant verhaal.
Idee is ronduit gejat van Twilight maar een totaal mislukte kloon.
Ho! Haalde ik even de verschillende Spikes door elkaarquote:Op maandag 8 februari 2010 00:37 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Lee, juist? Jonze maakt andere soort films.
Een goede vergelijking. Lost en Translation en Up in the Air gaan allebei over mensen die ontheemd zijn, in Lost in Translation is dat gevoel tijdelijk en in deze film bij Ryan permanent. Tot hij verliefd word. Up in the Air is wel de minste van de twee. Het verhaal vond ik langdradig en saai. Lost in Translation is dat objectief gezien ook.....maar de reden waarom Lost in Translation je wel bij je gevoel pakt en Up in the air niet is omdat de cultuurshock sfeer in die film overheersend is, het gevoel van je totaal misplaatst voelen in een vreemde cultuur. Heimwee hebben.......Mensen herkennen zichzelf in dat gevoel. Lost in Translation weerspiegeld dát gevoel en brengt het over. Just my two cents.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:09 schreef Guppi het volgende:
Up in the air
[ afbeelding ]
Ik verwachte een lichtvoetige comedy met een serieus randje, maar dit was drama met een geinig randje. Het idee is niet slecht, Ryan vliegt zoveel kilometers per jaar voor zijn werk dat hij niet echt een 'thuis' op kan bouwen. Al snel blijkt dat hij dit expres doet omdat hij relaties en spullen als 'bagage' ervaart. Waar dit vandaan komt wordt helaas de hele film niet duidelijk. Sterker nog, de familie is erg hartelijk en ik kon me alleen een perfect gezellige jeugd voorstellen. Ryan komt onderweg wel een vrouw tegen die wel érg leuk blijkt te zijn, en als blijkt dat zijn baan eigenlijk overbodig wordt begint hij langzaam te herkennen dat hij eigenlijk eenzaam is.
Op de een of andere manier zit er veel dialoog in de film, maar kom je toch bijna niets over de hoofdpersonen te weten. Het is meer ontwikkeling in gedrag dan dat je echt iets te weten komt over de denkwijze van de hoofdpersonen. Er zitten geinige stukjes in, bij eentje heb ik echt hard zitten lachen, maar voor drama vond ik het iets te leeg, en voor comedy was het echt niet leuk genoeg.
Ik las ergens dat iemand aan Lost in Translation moest denken, dit begrijp ik wel want ik moest er bij een bepaalde scene ook ineens aan denken (dit kwam ook door de, overigens in de hele film bijzondere, achtergrondmuziek). Maar nee, echt fantastisch vond ik deze film nooit worden (Lost in Translation vond ik echt bijzonder).
Een 6,2 (IMDB: 8)
Die wil ik ook wel zien, ik ga even zoeken.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Cabin Fever 2
[ afbeelding ]
verhaal
Schitterende film inderdaad, visueel ook prachtig.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:14 schreef lelouch het volgende:
House of Flying Daggers
http://www.imdb.com/title/tt0385004/
[ afbeelding ]
Werd wel eens tijd dat ik deze ging kijken! Wat een mooie film is het![]()
Begint een beetje traag, maar de vecht scenes in het bos, zo mooi!
En de uiteindelijke conclusie, wie nou voor wie werkte, niet verwacht.
Mijn cijfer, een 8
IMDB 7.6
quote:BLUE SAM WORTHINGTON
Well, I’m confused. I can’t figure out why the internet is so in love with this movie. It’s just another three-hour James Cameron blockbuster that uses an absurdly cliche plot full of painfully corny dialogue to hold together what is merely a showcase for stunning special effects.
BLUE ZOE SALDANA
Simple. People on the internet can’t dress up as characters from Titanic. Half the internet is Furries, dude.
In 2D lijkt het me ook een gigantische baggerfilm eerlijk gezegd. Verhaal is natuurlijk ook mager en voorspelbaar, maar van die beelden sloeg ik echt achterover (en dat gebeurt me niet zo vaak)...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:58 schreef HostiMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Grote hoempa om deze film, heb m niet in 3d gekeken. Moet toegeven, zag er allemaal prachtig uit en mooie plaatjes. Maar om deze film nou onder science fiction te scharen... nah. Hele film voelt verschrikkelijk hollywood en boomknuffelig aan. Alle (maar dan ook echt alle) karakters hebben nul komma nul diepgang. Verhaal is ook niet echt denderend en dan bedoel ik echt niet. Tja, zoiets had ik ook wel allemaal verwacht, maar omdat iedereen zoveel lof had voor deze film dacht ik het wel mee zou vallen. Niet dus. Maar zag er wel mooi uit. Net zoiets als een Ford GT40 in je garage die het niet doet, mooi om na te kijken en kan heel veel plezier geven, maar het is het toch net niet.
imdb: 8.6
ik:5.5 (omdat het er echt goed uitzag)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en typisch:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 6
iMDB: 4.9heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Schitterende film, inderdaadquote:Op woensdag 10 februari 2010 00:01 schreef boskameel het volgende:
Dead Man's Shoes (2004)
[ afbeelding ]
Ik werd er depri van. De setting, landschap, het verhaal, de muziek. Kwam heel erg sterk (in positieve) zin over. Wat een klootzakken waren die lui. Hele sterke film die een diepe indruk achterlaat.
Bij het gezicht van die jongere gehandicapte broer moest ik wel steeds denken aan
[ afbeelding ]
Gijs, uit Beauty & The Nerd![]()
.
8/10
Max Manus.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:24 schreef YellowBlacks het volgende:
Max Manus: Man of War
[ afbeelding ]
Nadat hij tegen de communisten in Finland heeft gestreden keert Max Manus aan het begin van W.O.II terug naar zijn thuisland Noorwegen, dat bezet wordt door de Nazi's. Hij sluit zich aan bij het gewapend verzet en wordt al snel één van de belangrijkste leden van de beruchte Oslo-verzetsgroep van Gunnar Sønsteby. Het aanvallen van Duitse schepen in de haven van Oslo is hun specialiteit.
IMDB: 7.8
Max Manus.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:24 schreef YellowBlacks het volgende:
Max Manus: Man of War
[ afbeelding ]
Nadat hij tegen de communisten in Finland heeft gestreden keert Max Manus aan het begin van W.O.II terug naar zijn thuisland Noorwegen, dat bezet wordt door de Nazi's. Hij sluit zich aan bij het gewapend verzet en wordt al snel één van de belangrijkste leden van de beruchte Oslo-verzetsgroep van Gunnar Sønsteby. Het aanvallen van Duitse schepen in de haven van Oslo is hun specialiteit.
IMDB: 7.8
Toevallig gisterenavond in 3D gezien (eindelijk). Hier ben ik het wel mee eens, het was echt wonderbaarlijk mooi, geen idee hoeveel daarvan door 3D kwam, maar op zichzelf houdt deze film qua verhaal en acteerprestaties geen stand denk ik. Maar het verdient ook geen onvoldoende qua verhaal en actie, maar dan is het gewoon run of the mill blockbuster werk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
In 2D lijkt het me ook een gigantische baggerfilm eerlijk gezegd. Verhaal is natuurlijk ook mager en voorspelbaar, maar van die beelden sloeg ik echt achterover (en dat gebeurt me niet zo vaak)...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door lelouch op 11-02-2010 23:12:45 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
Die vond ik ook dramatisch slecht ja..quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
jezusdit was echt heel vervelend om te kijken. dramatisch geacteerd, kutplot over verschillende mensen die op het einde door een bepaalde gebeurtenis bij elkaar komen
ontwijken als de pest. er zaten niet eens mooie beelden van amsterdam in.
De mandolinescène iddquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef Hulkio het volgende:
Deliverance (John Boorman, 1972)
Het verhaal zelf is niet heel briljant, maar de prachtige (natuur)beelden en het acteerwerk zijn wel van zeer hoog niveau, enkele scènes zal ik niet snel vergeten! 8.0
Alleen al waard om te kijken voor :quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:14 schreef Hulkio het volgende:
Hostel (Eli Roth, 2005)
Haha, wat is dat? De Nederlandse remake van Babel?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
jezusdit was echt heel vervelend om te kijken. dramatisch geacteerd, kutplot over verschillende mensen die op het einde door een bepaalde gebeurtenis bij elkaar komen
ontwijken als de pest. er zaten niet eens mooie beelden van amsterdam in.
Deze heb ik ook op tv gezien pas, maar het einde gemist!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:34 schreef Ocelot360 het volgende:
Open Water 2
Hele nare en toch goede film om te kijken aangezien de gehele groep buiten hun boot is gesloten midden op de zee en moet watertrappelen tot ze gek worden, dood gaan of of of of…
7/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het zijn een paar oninteressante verhalen over oninteressante personages met een hele oninteressante cinematografie en op het einde kom het op een hele onoriginele manier bij elkaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:08 schreef Toad het volgende:
[..]
Haha, wat is dat? De Nederlandse remake van Babel?
edit: heu? van Ivo van Hove? die maakt/regisseert wel goede toneelvoorstellingen.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:23 schreef Shogo het volgende:
Up (2009)
Het begin van de film was wat droevig met het levensverhaal van mr. Fredricksen die opgroeit naar een oude man met altijd de droom.................
Ik heb 'm vandaag ook gezien, maar had wel veel meer van het verhaal verwacht. Het begin en dat levensverhaal vond ik nog wel het beste van de film. Toen de pratende honden in beeld kwamen en ze ook nog begonnen te vliegen knapte ik een beetje af.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:23 schreef Shogo het volgende:
Up (2009)
Het begin van de film was wat droevig met het levensverhaal van mr. Fredricksen die opgroeit naar een oude man met altijd de droom om naar zuid-amerika te gaan en op een dag is hij gedwongen te gaan. Geweldig verhaal en zodra de reis (al snel) begint valt er genoeg te lachen om Russel het jonge padvindertje die nog een insigne nodig heeft, Kevin de rare vogel en de honden waarbij ik helemaal plat van het lachen lag. Mr. Fredricksen lijkt een wat somber karakter maar groeit door de film dankzij de ontmoetingen. Visueel is deze film ook weer een plaatje. Pixar weet altijd hart en ziel in hun films te stoppen wat ook hier weer voelbaar is. 9,0
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |